abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 8 juli 2013 @ 16:39:26 #151
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_128725109
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:37 schreef Knurft-Zork3 het volgende:

[..]

Zoks festival laatst kon je bijna woord-voor-woord meezingen.

:D
Daar heb ik dan weer geen idee van, ik stond zelf op het terrein :+ .
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
pi_128725249
Gaat de Lidl gvd weg op de Straelseweg zie ik net. Verhuizen naar waar Formido zat in Zuid. Niet dat ik er vaak kwam, maar was wel handig zo dicht in de buurt.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_128725310
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:43 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Gaat de Lidl gvd weg op de Straelseweg zie ik net. Verhuizen naar waar Formido zat in Zuid. Niet dat ik er vaak kwam, maar was wel handig zo dicht in de buurt.
De hele Straelseweg tussen Metropole en de rotonde bij Benders moeten ze platgooien.
pi_128725422
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:44 schreef fratsman het volgende:

[..]

De hele Straelseweg tussen Metropole en de rotonde bij Benders moeten ze platgooien.
Nou inderdaad zeg, wat een pauperzooi is het daar geworden. Maarja, nu concentreert zich de rotzooi daar een beetje, liever dan bij ons in de straat.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_128794846
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:44 schreef fratsman het volgende:

[..]

gooi dan maar meteen heel venlo plat.
-1 uitgaansgelegenheden (altijd eindje of dusseldorf)
-1 uitgaanspubliek (lelijkste wijven die nog verwaander doen dan paris hilton)
-1 eetzaken (savonds wat bestellen heb je de keuze uit pizza, pizza,imitatie shoarma en chinees)
-1 kledingzaken (13 in een dozijn)

persoonlijk geef ik zo min mogelijk ¤¤¤ uit in 077. van een dorp als roermond hebben ze een bruisende gemeente gemaakt, daar is voor ondernemers alsook werkzoekende nog volop geld te verdienen daar terwijl dit allemaal eigenlijk in venlo gerealiseerd zou worden maar door die dikke vetkleppen van B&W werd afgeserveerd. En wat hebben we ervoor in de plaats gekregen? Zogenaamd een uniek winkelconcept. Ondernemers willen nu al weg van de Maasboulevard. Zonder 2bruders was venlo al verloren.
pi_128795639
quote:
0s.gif Op maandag 8 juli 2013 16:25 schreef Knurft-Zork3 het volgende:
Ja, ik dacht al dat het met die Freefunk-boete te maken had. Was echt idioot, als je met de auto voorbij reed hoorde je zelfs nog niets.
Gaat ook echt nergens over. Nog effe en ze moeten gehoorapparaatjes uitdelen ipv gehoorbeschermers ;(
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
pi_128796418
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 13:42 schreef icu_ha8n het volgende:

[..]

gooi dan maar meteen heel venlo plat.
-1 uitgaansgelegenheden (altijd eindje of dusseldorf)
-1 uitgaanspubliek (lelijkste wijven die nog verwaander doen dan paris hilton)
-1 eetzaken (savonds wat bestellen heb je de keuze uit pizza, pizza,imitatie shoarma en chinees)
-1 kledingzaken (13 in een dozijn)

persoonlijk geef ik zo min mogelijk ¤¤¤ uit in 077. van een dorp als roermond hebben ze een bruisende gemeente gemaakt, daar is voor ondernemers alsook werkzoekende nog volop geld te verdienen daar terwijl dit allemaal eigenlijk in venlo gerealiseerd zou worden maar door die dikke vetkleppen van B&W werd afgeserveerd. En wat hebben we ervoor in de plaats gekregen? Zogenaamd een uniek winkelconcept. Ondernemers willen nu al weg van de Maasboulevard. Zonder 2bruders was venlo al verloren.
Maar de binnenstad is niet verpauperd. En daar ging mijn opmerking over.

* Dan je opmerking over het uitgaansleven; Wat zoek jij dan? Er zijn tientallen kroegen waar het op zaterdagavond gezellig druk is. Er is dus nog steeds animo om uit te gaan in Venlo, Oké, er zijn geen discotheken of clubs, maar dat is er nooit geweest. (En nééhéé Club Zes was gewoon een verkapte kroeg.) bovendien is het op zaterdagen en (koop)zondagen behoorlijk druk in de kroegen en eetgelegenheden.

* Verwaande wijven? Vind je overal, echt niet alleen in Venlo.

* Er zit nog een goede frietkraam op de Picardie. Ook op zaterdagnacht open.

* Beter zoeken. Die 13 in 1 dozijn winkels zitten in iedere (middel)grote winkelstad. loop de zijstraten eens in voor net die wat uniekere winkel. Buiten dat heeft Venlo de laatste jaren een behoorlijke slag geslagen als winkelstad. Let ook eens op de leegstand. 2 panden op de Vleesstraat, 1 in de Klaasstraat en 2 op de Lommstraat. Maasboulevard ook 1 of 2 panden. Valt reuze mee dus. Grote ketens zoals Ikea willen zich hier vestigen.

Oké, Roermond heeft het retailpark binnengehaald, maar Venlo loopt voorop qua logistiek. Sla de krant van de afgelopen paar dagen er maar eens op na, wat dat nu en in de toekomst voor de regio nog aan werkgelegenheid oplevert. Mensen moeten eens ophouden met constant die vergelijking met Roermond te maken.

Conclusie; je näölt een beetje. ;) Wel ben ik benieuwd welke ketens er weg willen op de Maasboulevard. Zullen voornamelijk die wat kleinere kledingwinkels zijn, denk ik. :)

[ Bericht 0% gewijzigd door fratsman op 10-07-2013 14:42:54 ]
  woensdag 10 juli 2013 @ 14:57:00 #158
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_128797391
Ja, zeg het maar welke Venlose FOK!ker is dit :P

http://www.omroepvenlo.nl/nieuws/17183
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_128797422
quote:
14s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:57 schreef Klonk het volgende:
Ja, zeg het maar welke Venlose FOK!ker is dit :P

[ afbeelding ]

http://www.omroepvenlo.nl/nieuws/17183
_O- _O- _O-
pi_128803046
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:30 schreef fratsman het volgende:

[..]

* Dan je opmerking over het uitgaansleven; Wat zoek jij dan? Er zijn tientallen kroegen waar het op zaterdagavond gezellig druk is. Er is dus nog steeds animo om uit te gaan in Venlo, Oké, er zijn geen discotheken of clubs, maar dat is er nooit geweest. (En nééhéé Club Zes was gewoon een verkapte kroeg.) bovendien is het op zaterdagen en (koop)zondagen behoorlijk druk in de kroegen en eetgelegenheden.

Dat iets nooit is geweest wilt toch niet zeggen dat het er dan maar niet hoeft te komen? Maar ik ben ook begonnen met uit te gaan in de jaren '90. Toen was er veel meer diversiteit en aanloop. Op iedere hoek was wel wat gezelligheid te vinden. Sorry als je mij vervelend vind of klink als een nostalgische zak maar ik vind de huidige stand van zaken dus echt geen ruk waard tov de oudere. Wat eetgelegenheden betreft, goedlopende landelijke keten Humphreys is al vertrokken. Chez Phillipe wil al tijden weg maar kan geen koper vinden. Daarnaast zijn er verschillende gelegenheden al van eigenaar verwisseld omdat de oude eigenaar er geen brood meer in zag. Wel goed om te horen dat volgens jou de andere eetgelegenheden nog wel goede zaken doen want ja ondernemers zijn daadwerkelijk de motor vd economie. Maar de tijden dat je in enkele jaren van een leuke toko financieel onafhankelijk kunt worden zijn helaas al jaren voorbij. Maar dat is weer een ander verhaal.

Helaas in de ene stad wat meer dan in andere. En Venlo is m.i helaas de ene in dit geval.

Haha ik kom al 15 jaar in de Picardie, op zich niets mis mee maar ik mis gewoon de diversiteit. Kijk eens op de site thuisbezorgd en vergelijk die eens met ik noem maar wat, eindhoven. We missen zoveel goeie keukens. Pluspunt is weer dat ik daardoor zelf heb leren koken..

* Beter zoeken. Die 13 in 1 dozijn winkels zitten in iedere (middel)grote winkelstad. loop de zijstraten eens in voor net die wat uniekere winkel. Buiten dat heeft Venlo de laatste jaren een behoorlijke slag geslagen als winkelstad. Let ook eens op de leegstand. 2 panden op de Vleesstraat, 1 in de Klaasstraat en 2 op de Lommstraat. Maasboulevard ook 1 of 2 panden. Valt reuze mee dus. Grote ketens zoals Ikea willen zich hier vestigen.

Ja leuk zo een pistache en leonardo. maar persoonlijk ben ik de diesel en la martina garderobe inmiddels ontstegen.

Oké, Roermond heeft het retailpark binnengehaald, maar Venlo loopt voorop qua logistiek. Sla de krant van de afgelopen paar dagen er maar eens op na, wat dat nu en in de toekomst voor de regio nog aan werkgelegenheid oplevert. Mensen moeten eens ophouden met constant die vergelijking met Roermond te maken.

Ik lees af en toe ook wle eens wat, maar soms is het goed om al die mooie plannen aan de werkelijkheid te toetsen. De meeste banen die daarmee gecreeerd worden zijn niet voor jou of mij maar voor Polen of Roemenen. Die vinden binnen 1 dag werk daar. En daarnaast berichtte diezelfde kranten dat Noord Brabant Limburg als logistieke hotspot in had gehaald dus als ze weer oude verhalen nieuw verpakken weet je wel dat de komkommertijd weer is aangebroken. Begrijp mij niet verkeerd, ik wil heeeel graag dat Venlo zich weer op de kaart zet en haar inwoners daar weer de vruchten van mogen plukken. Wellicht dat ik daarom zo kritisch ben want hoewel ik snak naar ontwikkeling en vooruitgang, zie ik het maar niet.

Conclusie; je näölt een beetje. ;) Wel ben ik benieuwd welke ketens er weg willen op de Maasboulevard. Zullen voornamelijk die wat kleinere kledingwinkels zijn, denk ik. :)

Ok een beetje dan ;-) Als ik het goed heb onthouden die schoenenwinkel (sasha?) en die sport zaak daar ergens tegenover (daar waar je naar boven moet op de roltrap).
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:07:57 #161
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128804952
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 14:30 schreef fratsman het volgende:

[..]

Mwah juist op logistiek gebied gaat het behoorlijk slecht in Venlo (en ik kan 't weten want ik zoek al maanden werk in die sector), je moet eens op 't industrieterrein opletten hoeveel panden er leeg staan...
Hallon!
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:26:19 #162
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_128805541
Op logistiek gebied slecht? Venlo/Venray is dit jaar voor de 6e keer uitgeroepen als de logistieke hotspot van Nederland.
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:28:47 #163
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128805599
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:26 schreef Luxuria het volgende:
Op logistiek gebied slecht? Venlo/Venray is dit jaar voor de 6e keer uitgeroepen als de logistieke hotspot van Nederland.
Dat zal wel maar als je er in werkt liggen de zaken iets anders. :')
Hallon!
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:48:08 #164
112339 MPG
Slaverplaatser / Koffiemanager
pi_128806152
quote:
Van nl ja, maar van europa?
Volgens mij is die sector in heel nl hartstikke mauw. Alles oostblokkers wat de klok slaat...
KSC JUBILEUM topic
"Sleep: A completely inadequate substitute for caffeine"
#TeamHumbug
Heeft patent op Mosterd-Maaltijd situaties
  woensdag 10 juli 2013 @ 18:48:52 #165
206580 Luxuria
pi_128806184
quote:
0s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:28 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Dat zal wel maar als je er in werkt liggen de zaken iets anders. :')
Ik werk er ook.
  woensdag 10 juli 2013 @ 21:55:48 #166
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128814110
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 18:48 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Ik werk er ook.
Ook onderaan de ladder zeg maar, net als ik? (want ik gok zo maar dat als je leidinggevende bent oid je toch wat veiliger bent ;) )
Hallon!
  woensdag 10 juli 2013 @ 22:42:09 #167
206580 Luxuria
pi_128816756
quote:
5s.gif Op woensdag 10 juli 2013 21:55 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ook onderaan de ladder zeg maar, net als ik? (want ik gok zo maar dat als je leidinggevende bent oid je toch wat veiliger bent ;) )
Wel onderaan de ladder, maar op kantoor idd ;)
Jij werkt in het magazijn?
Bij ons werken rond de 150 uitzendkrachten, veel zekerheid hebben zij niet nee, maar bij ons is het wel redelijk stabiel qua werk.
Per 1 augustus krijgen zelfs 20 uzken een contract.
pi_128819778
Icu_ha8n heeft wel een beetje gelijk ook al is het een beetje genäol.

Buiten Vasteloavend, Stereo Sunday en de Parkfeesten is uitgaan in Venlo eigenlijk niet echt boeiend en moet je of met een hele leuke groep gaan of je moet het geluk hebben dat je veel leuke mensen tegenkomt anders is het uitgaan in Venlo echt heel erg eentonig. Overdag kunnen enkele horecagelegenheden (zoals bijvoorbeeld de Locomotief, de 2 horecagelegenheden op de maasboulevard (mits lekker weer) en de Klep) best gezellig zijn, maar voor de rest vind ik dat er maar weinig is. In Eindhoven ben ik btw ook iets te vaak op stap geweest volgens mij, want ik vind alleen de Thomas en de Bermuda nog echt leuk :D Maar in Duitsland (en het begint al in Kaldenkirchen :D) zijn veel uitgaansgelegenheden cq steden die veel meer aan leuk uitgaan te bieden hebben.

De keuze aan eetgelegenheden die bezorgen is ook heel erg eentoning en eigenlijk altijd vette hap. Dat is in veel andere steden toch wel beter.

Het aanbod van winkels is opzich vrij aardig, maar wel veel van hetzelfde. De Maasboulevard voegt weinig toe (hooguit de Saturn, The Sting en de Jumbo (voor als je snel iets nodig hebt). Ik wil niet zeggen dat Roermond zoveel beter is, maar in het centrum (en nee dan heb ik het niet over het Outletcenter of het Retailparkcenter) heb je best een leuke variatie aan winkels.

Desalniettemin ga ik liever de grens over of naar een grotere stad in Nederland (Arnhem en Maastricht bijvoorbeeld) om echt kleding te kopen
Ik wil Venlo niet vergelijken met Eindhoven of grote Duitse steden over de grens, maar er zijn zeker verbeterpunten op alle fronten te noemen :)

Het grootste voordeel aan Venlo vind ik eigenlijk de ligging. Alles is goed te bereiken met de auto en het openbaar vervoer en je zit zo met de fiets in Duitsland. Ik vind met name de regio hier net over de grens echt prachtig. Daarnaast vind ik het ook wel een voordeel dat ik hier veel mensen ken en ik hier al heel mijn leven woon, dat schept toch wel een band :D Maargoed dan nog zijn er zoals gezegd wel een behoorlijk aantal verbeterpunten te noemen om de leefbaarheid in Venlo te verbeteren :)
  donderdag 11 juli 2013 @ 00:40:30 #169
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_128822140
quote:
1s.gif Op woensdag 10 juli 2013 22:42 schreef Luxuria het volgende:

[..]

Wel onderaan de ladder, maar op kantoor idd ;)
Jij werkt in het magazijn?
Bij ons werken rond de 150 uitzendkrachten, veel zekerheid hebben zij niet nee, maar bij ons is het wel redelijk stabiel qua werk.
Per 1 augustus krijgen zelfs 20 uzken een contract.
Ja zoek werk in 't magazijn, veel gezeik gehad met uitzendbureaus, maar dat is een beetje te lang en persoonlijk om hier op FOK! uit de doeken te doen. ;) Is ook deels allemaal m'n eigen schuld, ik heb na 't VWO nooit meer wat afgemaakt. :') :@
Hallon!
pi_128837721
quote:
De regio doet het goed, Venlo doet het echter slecht. De huidige groei komt bijna volledig op het conto van de gemeente Venray en ondernemer Maessen.
Venray verkoopt de grond spotgoedkoop, waardoor het voor bedrijven aantrekkelijk is om zich juist daar te vestigen. Daarbij groeit ook Beringe omdat ze redelijk goedkoop zijn.

Venlo daarentegen is duur en kan ook niet in prijs zakken want onze ambtenaartjes hebben de opbrengst van de (niet verkochte) grond al verwerkt in de begroting. Dit uiteraard tegen de hoofdprijs ;( . Venlo heeft het geld dus al op voorhand uitgegeven en zakken in prijs betekend verlies en is dus geen optie. M.a.w. Venlo heeft de kip met de gouden eieren geslacht.

De enige uitweg die Venlo heeft is het gebied aantrekkelijker te maken. Het heeft een tijdje geduurd maar gelukkig begint dat nu steeds meer vorm te krijgen met diverse projecten zoals de aanleg van een railterminal en de ontwikkeling van Greenport Venlo.
Never argue with idiots. First they will lower you to their level then beat you with experience.
  zondag 14 juli 2013 @ 21:48:46 #171
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_128950912
We komen in ieder geval in een reclame met sebastian vettel :D
quote:
Drievoudig wereldkampioen in de Formule 1 Sebastian Vettel is vanavond en vannacht in Venlo voor filmopnames.

De Duitse coureur is betrokken bij een commercial over winterbanden. De reclame wordt opgenomen op de Tegelseweg. 'We hebben voor deze straat gekozen, omdat er geen bomen in staan. Daarnaast is het een mooie straat die past in het tijdsbeeld van de commercial', aldus de locatiemanager.

In de straat hebben de filmmakers kunstsneeuw gespoten. Omwonenden is gevraagd om gedurende de nacht de gordijnen open te laten en lampen te laten branden voor de sfeer. Rond 23.00 uur starten de opnames. Morgen in Venlo Vandaag een reportage over Vettel in Venlo.
http://www.omroepvenlo.nl/nieuws/17200

Kunnen ze in Roermond niet zeggen :P
  maandag 15 juli 2013 @ 00:06:11 #172
206580 Luxuria
pi_128957020
quote:
0s.gif Op zondag 14 juli 2013 21:48 schreef Klonk het volgende:
We komen in ieder geval in een reclame met sebastian vettel :D

[..]

http://www.omroepvenlo.nl/nieuws/17200

Kunnen ze in Roermond niet zeggen :P
Haha ik heb net staan kijken en foto's gemaakt, was wel lachen.

Ik denk dat ik ook op omroep Venlo kom, ben een paar keer uitgebreid gefilmd :P
pi_128959545
Dat was gaaf om te zien. :D Net echt.
  maandag 15 juli 2013 @ 06:30:15 #174
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_128961672
Staan idd een paar foto's op Twitter al. Ziet er bizar uit maar vooral erg echt :D
pi_129429521
Vooruitzichten voor 't ZPF zien er goed uit! *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')