En daar heb je gewoon gelijk in.quote:Op zondag 14 april 2013 20:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Ik ben dus overtuigd van wel. Gegeven: de overheid heeft een bepaald budget nodig om hun diensten te kunnen financieren. Dat geld moet dus binnen komen (of in ieder geval 97%), of het nou via de ene of de andere weg is. Als de overheid huizenbezitters dus korting geeft, zal het dus via een andere weg binnen moeten komen, waarschijnlijk belasting. Als het daar bij zou blijven zou ik het met je eens zijn, en zou de HRA je een financieel voordeeltje geven ten opzichte van private huurders. (Een klein voordeel uiteraard, want sociale huurders krijgen al dezelfde korting, dus de HRA korting wordt alleen onevenredig gecompenseerd door hen.
Het probleem van de HRA is echter dat het huizenbezitters stimuleert om meer te lenen. Deze stimulans is er zoals welbekend verantwoordelijk voor dat de huizenprijzen stijgen, waardoor je dus weer netto meer voor je huis gaat betalen dan in een HRA-loze wereld. Deze hogere kosten gaan echter niet naar de overheid, maar naar de banken, waardoor zij de werkelijke en ook enige winnaars in deze bizarre financiële stoelendans zijn.
[..]
Ik heb geen enkel idee wat huurders hier roeptoeteren. En ik ben er ook niet in geïnteresseerd. Ik merk wel dat deze reeks niet mijn reeks is..
[..]
Schijbaar dus. De teruggaaf die je krijgt zou je in een HRA-loze wereld een belastingverlaging + een lagere hypotheek betekenen..
[..]
Jij denkt dat geld/waarde uit niets kan ontstaan?
Dat zeg ik al tijden, die scheefhuurgrens is wel zo stom getrokken dat er een grote groep (voornamelijk jongeren) is die overal tussenvallen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat vinden jullie nu van de huidige situatie op de woningmarkt voor starters? Je hoort regelmatig de 'experts' zeggen dat starters van enorm belang zijn voor een goed functionerende woningmarkt. Ik heb ze ook weleens horen zeggen dat voor iedere starter op de woningmarkt zo'n 3 andere woningen verkocht kunnen worden (vanwege de doorstroming).
Zoals ik er nu tegenaan kijk is de woningmarkt voor starters compleet verziekt. Uitgaande van een hoogopgeleide met een aardig startsalaris is huren er al niet meer bij, de 33k zit je zo aan (zeker als je ook nog een leaseauto hebt). Vrije sector is dan nog vrijwel onbetaalbaar vanwege de strenge toelatingseisen.
Dan kan je iets willen kopen maar dan moet je wel eerst een vast contract hebben. En als je dat dan al hebt is het aanbod zo beperkt dat je al snel in een kansenwijk uitkomt.
Nee het is huishoudinkomen dus totaal 34k beide 17k bruto !quote:Op maandag 15 april 2013 20:56 schreef arjan1212 het volgende:
Hoezo als je vrouw ook werkt dan heb je 60.000 kan je toch makkelijk een nieuwbouw woning van 220.000 euro kopen?
Volgens mij is het hele idee van het aanpakken van de groep 'scheefhuurders' meer dat men hoopt dat er meer mensen doorstromen naar de koopmarkt en daardoor de exorbitant hoge huizenprijzen in stand worden gehouden.quote:Op maandag 15 april 2013 20:53 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat zeg ik al tijden, die scheefhuurgrens is wel zo stom getrokken dat er een grote groep (voornamelijk jongeren) is die overal tussenvallen.
En het is huishoudinkomen dus als je met zijn 2en ook maar iets boven minimum verdiend zit je er al boven.
Dat hele probleem van scheefhuren is praktisch non-existent het is gewoon een belasting die via de corporaties geind moet worden.
Prima. Kantekening is wel dat de HRA al sinds 1893 bestaat.quote:Op zondag 14 april 2013 20:50 schreef pfaf het volgende:
Ik ben dus overtuigd van wel. Gegeven: de overheid heeft een bepaald budget nodig om hun diensten te kunnen financieren. Dat geld moet dus binnen komen (of in ieder geval 97%), of het nou via de ene of de andere weg is. Als de overheid huizenbezitters dus korting geeft, zal het dus via een andere weg binnen moeten komen, waarschijnlijk belasting. Als het daar bij zou blijven zou ik het met je eens zijn, en zou de HRA je een financieel voordeeltje geven ten opzichte van private huurders. (Een klein voordeel uiteraard, want sociale huurders krijgen al dezelfde korting, dus de HRA korting wordt alleen onevenredig gecompenseerd door hen.
Het probleem van de HRA is echter dat het huizenbezitters stimuleert om meer te lenen. Deze stimulans is er zoals welbekend verantwoordelijk voor dat de huizenprijzen stijgen, waardoor je dus weer netto meer voor je huis gaat betalen dan in een HRA-loze wereld. Deze hogere kosten gaan echter niet naar de overheid, maar naar de banken, waardoor zij de werkelijke en ook enige winnaars in deze bizarre financiële stoelendans zijn.
Mja, ga je nu uit van een HRA-loze wereld sinds 1893, of op een later door jouw (willekeurig?) gekozen tijdstip?quote:Schijbaar dus. De teruggaaf die je krijgt zou je in een HRA-loze wereld een belastingverlaging + een lagere hypotheek betekenen..
Ik weet alleen dat je vergelijking met de wet behoud van energie compleet de plank misslaat.quote:Jij denkt dat geld/waarde uit niets kan ontstaan?
En je vergeet het belangrijkste punt waar je zelf ook dankbaar gebruik van maakt het maximaliseren van je HRA door maar je hypotheek zo hoog mogelijk te houden, en dat is ook vanaf 1995 in de mode gekomen.quote:Op maandag 15 april 2013 21:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Prima. Kantekening is wel dat de HRA al sinds 1893 bestaat.
- Mijn inziens zijn de huizenprijzen sinds 1995 voornamelijk gestegen doordat er meer 2 verdieners kwamen/waren met dientengevolge een grotere leencapaciteit.
- Men tevens bewuster naar de woonlasten ging kijken (1995 klinkt niet lang geleden, maar het percentage mensen die toen toegang tot internet had was een HEEL stuk lager. Gegevens werden dus makkelijker beschikbaar en dus kon een ieder ineens zonder hulp van een financieel expert 'ontdekken' dat je huur in 30 jaar verdrievoudigd.) En dus doe je dat wat het voordeligst is, een huis kopen. Met of zonder HRA.
Ik ben wel benieuwd hoe lang de overheid het verschil tussen "nieuwe" en "oude" hypotheken gaat handhaven. 30 jaar lang ongelijkheid lijkt me erg slecht, dus het zou goed zijn om binnenkort iedereen in ieder geval qua renteaftrek annuitair te laten aflossen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 08:30 schreef Basp1 het volgende:
Zoals sommige hier al vaker beargumenteerd hebben zou je spaargeld eerst van je schuld afgetrokken moeten worden en alleen over het openstaande bedrag krijg je nog HRA. ipv je wazig constuctie met langlopende obligaties kopen omdat dit jou meer oplevert als aflossen.
volgens Rutte moeten we vooral nieuwe auto's kopen nu!!quote:Op maandag 15 april 2013 13:25 schreef HD9 het volgende:
Nederland zit krap, heel erg krap, en volgend jaar wordt het nog krapper
http://www.telegraaf.nl/o(...)etaalprobleem__.html
[..]
Ik heb het vage vermoeden dat sommigen dat echt niet kunnen opbrengen dus vanuit dat oogpunt zou het verminderen van de openstaande schuld met je spaargeld al een goed ander begin zijn om mensen versneld te laten aflossen, of gewoon minder HRA te hoeven schuiven als overheid zijnde.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Ik ben wel benieuwd hoe lang de overheid het verschil tussen "nieuwe" en "oude" hypotheken gaat handhaven. 30 jaar lang ongelijkheid lijkt me erg slecht, dus het zou goed zijn om binnenkort iedereen in ieder geval qua renteaftrek annuitair te laten aflossen.
Een argument: schulden kwijtschelden is bepaald geen motivatie om geen nieuwe schulden te maken!quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:27 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Ik vind dat je voor iedereen met een hypotheek het Grikenland scenario moet toepassen en zo de schuldenlast weer op normaal niveau brengen. Scheldt een deel van de schuld van iedereen kwijt en vervang de rest door goedkope staatsleningen. (bv 2%) Dit kan kostenneutraal, want Nederland leent voor minder dan 0%. De waarde van de hypotheken moet wel worden afgeboekt bij de banken, dit zal alleen voor de staatsbanken geld kosten. Dit kan betaald worden door de HRA per direct af te schaffen en het rendement op de nieuwe hypothecaire staatsleningen.
Zo los je alle problemen in 1 klap op. Geef mij maar eens een argument waarom dit niet zou werken, of kunnen. Bijkomend effect is dat de economie enorm wordt aangezwengeld , omdat al die huiseigenaren in 1 klap veel meer te besteden krijgen.
Je kunt de hypotheeknormen per direct veel strenger maken om het maken van nieuwe schulden te voorkomen (dus bv verplicht minimaal 30% eigen geld meenemen) hoezo heeft iemand zonder schuld geen geld, dat argument snap ik niet.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Een argument: schulden kwijtschelden is bepaald geen motivatie om geen nieuwe schulden te maken!
Nog een argument: tegenover die schuld staat iemand die denkt spaargeld of pensioen o.i.d. te hebben. Zonder schuld geen geld.
Het enige dat daar mis mee is is dat er onvoldoende geschikte en betaalbare woonruimte voor studenten en andere alleenstaanden beschikbaar is.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ En dat is nou een van de dingen die er mis is met de woningmarkt! Tegen de tijd dat je kinderen uit huis gaan, betalen die meer voor een kamer dan jij voor een huis.
Heb je niet de berichten van afgelopen jaar meegekregen vanaf 1 januarie krijgen nieuwe hypotheken alleen nog maar HRA voor annuitaire of linieare aflossende delen, dus dat wordt er op dit moment alleen nog maar afgesloten. Die mensen krijgen dus stukken minder aftrek dan degene die op 31 dec nog snel een bankspaarhypotheek hebben. Want bij de bankspaarhypotheek krijg je geen VRH over het gespaarde bedrag. (zoals ik hierboven ook al zei, verreken het spaargeld met de openstaande hypotheek en alleen over het de daadwerklijke schuld zou nog HRA geteld moeten worden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
Je kunt de hypotheeknormen per direct veel strenger maken om het maken van nieuwe schulden te voorkomen (dus bv verplicht minimaal 30% eigen geld meenemen) hoezo heeft iemand zonder schuld geen geld, dat argument snap ik niet.
klopt helemaal, de woningen waar behoefte aan zij ( (ruime goedkope huurwoningen , dus met een huurprijs <300 euro) ) zijn er echt veel te weinig van en worden niet ook gebouwd , men bouwt liever eensgezinswoningen in het hogere segment, of kantoren waar helemaal geen behoefte aan is, maar de marges wel lekker ruim zijn,quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:48 schreef sorcees het volgende:
[..]
Het enige dat daar mis mee is is dat er onvoldoende geschikte en betaalbare woonruimte voor studenten en andere alleenstaanden beschikbaar is.
Dat de kosten van je koopwoning na een aantal jaren lekker laag liggen is alleen maar goed. Wel aflossen en geen overwaarde versnoepen.
dat was een goede maatregel, maar je zou de normen nog een stuk kunnen verstrengen door eigen geld te verplichten bij het aangaan van een hypotheek. (30% is een mooi percentage) In het buitenland is dit gebruikelijk en vroeger was dit ook gebruikelijk in Nederland. Laat eerst maar eens zien, of je financiele discipline kunt opbrengen en ga daarna pas een schuld aan!quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Heb je niet de berichten van afgelopen jaar meegekregen vanaf 1 januarie krijgen nieuwe hypotheken alleen nog maar HRA voor annuitaire of linieare aflossende delen, dus dat wordt er op dit moment alleen nog maar afgesloten. Die mensen krijgen dus stukken minder aftrek dan degene die op 31 dec nog snel een bankspaarhypotheek hebben. Want bij de bankspaarhypotheek krijg je geen VRH over het gespaarde bedrag. (zoals ik hierboven ook al zei, verreken het spaargeld met de openstaande hypotheek en alleen over het de daadwerklijke schuld zou nog HRA geteld moeten worden.
Volgens mij krijgt niemand het meer voor elkaar om woningen met een huurprijs onder de 300 euro per maand te bouwen. Maar als jij het kan zet dan samen met wat andere reguliere bezoekers hier een bouwbedrijf op en je hebt volop klanten.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
klopt helemaal, de woningen waar behoefte aan zij ( (ruime goedkope huurwoningen , dus met een huurprijs <300 euro) ) zijn er echt veel te weinig van en worden niet ook gebouwd , men bouwt liever eensgezinswoningen in het hogere segment, of kantoren waar helemaal geen behoefte aan is, maar de marges wel lekker ruim zijn,
Hoe denk je dat die huizen rendabel gebouwd kunnen gaan worden?quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:53 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
klopt helemaal, de woningen waar behoefte aan zij ( (ruime goedkope huurwoningen , dus met een huurprijs <300 euro) ) zijn er echt veel te weinig van en worden niet ook gebouwd , men bouwt liever eensgezinswoningen in het hogere segment, of kantoren waar helemaal geen behoefte aan is, maar de marges wel lekker ruim zijn,
Waarom zou je deze maatregel nog strenger willen maken, dan gaat er de komende 10 jaar helemaal niets meer verkocht worden.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:56 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dat was een goede maatregel, maar je zou de normen nog een stuk kunnen verstrengen door eigen geld te verplichten bij het aangaan van een hypotheek. (30% is een mooi percentage) In het buitenland is dit gebruikelijk en vroeger was dit ook gebruikelijk in Nederland. Laat eerst maar eens zien, of je financiele discipline kunt opbrengen en ga daarna pas een schuld aan!
In de tijd van de revolutiebouw (jaren 50, 60) kon dit ook, waarom nu niet? De overheid kan dit ter hand nemen dtv de corporaties. Doen ze weer waarvoor ze ooit in het leven zijn geroepen, namelijk GOEDKOPE huurwoningen aanbieden voor iedereen. Ik ben ook van mening dat "scheefhuurders" niet bestaan. Als ik 100.000 euro verdien en ik wil een huis huren van 300 euro per maand moet dit gewoon kunnen en moet ik niet bestraft worden met huuropslag. Dat is pure discriminatie op inkomen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Hoe denk je dat die huizen rendabel gebouwd kunnen gaan worden?
Wat denk je van andere bouwnormen, als ze weer tochhokken zonder verplichte plafondhoogtes en andere vage eisen mogen gaan bouwen kan het heus wel. Maar die normen zijn er nu eenmaal en ik zie niet gebeuren dat ze die nog eens gaan versoepelen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:16 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
In de tijd van de revolutiebouw (jaren 50, 60) kon dit ook, waarom nu niet?
ook die woningen hebben zich allang terugverdiend. Rijwoningen zijn helemaal nu in de prefab tijd, relatief goedkoop uit de grond te knallen. in de jaren 50 en 60 had je nog veel meer handwerk. Ik weet dat je ook nu voor 30.000 euro makkelijk een woning kunt bouwen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:19 schreef 99.999 het volgende:
Dergelijke woningen kunnen helemaal niet rendabel gebouwd worden. Ook toen zat daar subsidie op.
Dus hoe zie je dat voor je?
Nieuw wellicht niet, maar oudere woningen kunnen bij voldoende nieuw aanbod prima een lagere prijs krijgen. Want waarom zou iemand met bijstand in een gloednieuwe woning moeten zitten?quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:11 schreef Basp1 het volgende:
Volgens mij krijgt niemand het meer voor elkaar om woningen met een huurprijs onder de 300 euro per maand te bouwen. Maar als jij het kan zet dan samen met wat andere reguliere bezoekers hier een bouwbedrijf op en je hebt volop klanten.
Wellicht schuiven ze het op de EU: aflossingsvrij mag niet meer ==> politiek brandt z'n handen niet want de EU heeft het toch altijd gedaan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:14 schreef Basp1 het volgende:
Zoals remco ook al stelde waarom bestaande hypotheken niet aanpakken. We kunnen toch niet alleen deze verkeerde inschatting van de hypotheekmarkt nu neerleggen bij de starters de huidige bezitters hebben met hun gekozen hypotheekconstructies voornamelijk bijgedragen aan het opblazen van de bubbel.
Dat is stomweg politiek schuiven met geld... Realiseer je ook even dat er veel meer wordt uitgegeven aan HRA + huurtoeslag dan landelijk aan nieuwbouw! M.a.w. alle nieuwbouw GRATIS weggeven i.p.v. de huidige subsidies zou als land gewoon geld besparenquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:19 schreef 99.999 het volgende:
Dergelijke woningen kunnen helemaal niet rendabel gebouwd worden. Ook toen zat daar subsidie op.
bouwnormen moeten versimpeld worden. alleen normen die te maken hebben met veiligheid moet je behouden, de rest moet men lekker zelf weten.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:20 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wat denk je van andere bouwnormen, als ze weer tochhokken zonder verplichte plafondhoogtes en andere vage eisen mogen gaan bouwen kan het heus wel. Maar die normen zijn er nu eenmaal en ik zie niet gebeuren dat ze die nog eens gaan versoepelen.
Waarom moeten sommige alleenstaanden nog steeds in eensgezinswonigen zitten? Er zit zoveel fout aan het hele sociale huursysteem. Als je gaat scheiden kun je in een grote sociale huurwoning blijven zitten omdat de overheid dan wel het tekort aan huur aanvult met de huurtoeslag. Als een koper gaat scheiden moet vaak de woning verkocht worden omdat geen van beide partijen het op 1 salaris kan opbrengen. Men zou dus ook op een of andere manier zittende huurders moeten kunnen dwingen om de tering naar de nering te zetten. Dat probeert men nu een beetje door een groep als scheefhuurders te betitelen, maar in de sociale sector is er ook nog een grote groep die ik zou willen betitelen als scheefwoner.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Nieuw wellicht niet, maar oudere woningen kunnen bij voldoende nieuw aanbod prima een lagere prijs krijgen. Want waarom zou iemand met bijstand in een gloednieuwe woning moeten zitten?
Samengevat: Subsidie maakt meer kapot dan je lief is!quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:43 schreef Basp1 het volgende:
Waarom moeten sommige alleenstaanden nog steeds in eensgezinswonigen zitten? Er zit zoveel fout aan het hele sociale huursysteem. Als je gaat scheiden kun je in een grote sociale huurwoning blijven zitten omdat de overheid dan wel het tekort aan huur aanvult met de huurtoeslag. Als een koper gaat scheiden moet vaak de woning verkocht worden omdat geen van beide partijen het op 1 salaris kan opbrengen. Men zou dus ook op een of andere manier zittende huurders moeten kunnen dwingen om de tering naar de nering te zetten. Dat probeert men nu een beetje door een groep als scheefhuurders te betitelen, maar in de sociale sector is er ook nog een grote groep die ik zou willen betitelen als scheefwoner.
Een vrije (huizen) markt is een utopie in een drukbevolkt gebied waarbij we rekening houden met vele extrenaliteiten, het klinkt heel leuk, maar bestaat niet en zal nooit gaan bestaan.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Samengevat: Subsidie maakt meer kapot dan je lief is!
In een vrije(re) markt zou dit nooit voorkomen.
550$-600$ per week voor 57m2. Vrije markt FTW!quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Samengevat: Subsidie maakt meer kapot dan je lief is!
In een vrije(re) markt zou dit nooit voorkomen.
Feitelijk onjuist. Die rekensom komt alleen uit als je drie-kwart voor het gemak even vergeet.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat is stomweg politiek schuiven met geld... Realiseer je ook even dat er veel meer wordt uitgegeven aan HRA + huurtoeslag dan landelijk aan nieuwbouw! M.a.w. alle nieuwbouw GRATIS weggeven i.p.v. de huidige subsidies zou als land gewoon geld besparen
Je kent figuren als Remco, bhfh, michaelm en hd9 onderhand toch een beetje? Rekenen en feiten zijn alleen leuk wanneer je de helft er bij mag verzinnen of liegen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Feitelijk onjuist. Die rekensom komt alleen uit als je drie-kwart voor het gemak even vergeet.
Daar heb je wel een goed punt.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Waarom moeten sommige alleenstaanden nog steeds in eensgezinswonigen zitten? Er zit zoveel fout aan het hele sociale huursysteem. Als je gaat scheiden kun je in een grote sociale huurwoning blijven zitten omdat de overheid dan wel het tekort aan huur aanvult met de huurtoeslag. Als een koper gaat scheiden moet vaak de woning verkocht worden omdat geen van beide partijen het op 1 salaris kan opbrengen. Men zou dus ook op een of andere manier zittende huurders moeten kunnen dwingen om de tering naar de nering te zetten. Dat probeert men nu een beetje door een groep als scheefhuurders te betitelen, maar in de sociale sector is er ook nog een grote groep die ik zou willen betitelen als scheefwoner.
Bedoel je dan het spaargeld op het bankspaar gedeelte of al het spaargeld wat ook op andere rekeningen staat. Ik neem zo aan het eerste dat dan weer wel. Maar een ongelijke behandeling zal altijd blijven bestaan, maar dat is gewoon een systeem kwestie. Alsof er een nieuw regeltje in de auto industrie meteen op alle auto's doorgevoerd moet worden. Een huis van 30 jaar terug hoeft ook niet aangepast te worden aan de eisen van nu omdat het per 1 januari veranderd.quote:Op dinsdag 16 april 2013 09:51 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Want bij de bankspaarhypotheek krijg je geen VRH over het gespaarde bedrag. (zoals ik hierboven ook al zei, verreken het spaargeld met de openstaande hypotheek en alleen over het de daadwerklijke schuld zou nog HRA geteld moeten worden.
Dan vallen remco en bhfh voor mijn subjectieve gevoel nog reuze mee ten opzicht van die andere 2, want deze laatste 2 gaan gewoon nooit ergens op in.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Je kent figuren als Remco, bhfh, michaelm en hd9 onderhand toch een beetje? Rekenen en feiten zijn alleen leuk wanneer je de helft er bij mag verzinnen of liegen.
Maar goed ik zie wel een markt in het ombouwen van winkels tot wooneenheden, die winkels liggen vaak wel in gebieden waar mensen willen wonen in tegenstelling tot de lege kantoren.quote:'Twee miljoen vierkante meter winkeloppervlak weg'
De komende zeven jaar zal het winkeloppervlak in stedelijke gebieden met twee miljoen vierkante meter teruglopen.
Dat blijkt uit een berekening die advieskantoor Booz & Company heeft gemaakt voor het Financieele Dagblad.
Dit betekent dat er zo’n 17 procent van het totale winkeloppervlak verdwijnt. Voornaamste reden is de opmars van webwinkels.
Vooral het aantal kledingwinkels zal teruglopen, omdat mensen hun kleding vaker online kopen. Nu wordt er nog 5,6 procent van de kleding via internet verkocht, in 2020 zal dit ongeveer een kwart zijn.
Detailhandel
Het Centraal Bureau voor de Statistiek liet maandag weten dat de omzet van de detailhandel in februari bijna vijf procent lager was dan het jaar ervoor. De omzet van internetbedrijven steeg wel.
Marktonderzoeksbureau GfK becijferde dat de omzet in winkelstraten dit jaar tot Pasen met zeven procent gedaald is. In diezelfde periode zetten webwinkels juist 18 procent meer om.
In Schubbekutteveen? Kijk in datzelfde land ook eens wat huren in afgelegen gebieden kost...quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:01 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
550$-600$ per week voor 57m2. Vrije markt FTW!
Toon dat eens aan! CBS Statline en HRA/huurtoeslagkosten lopen grofweg (orde-grootte) een factor 2 uiteen! Uiteraard kan je nog wat rommelen in de marge met BTW en afwerking (zoals keukens), maar dat lost die factor 2 niet op.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Feitelijk onjuist. Die rekensom komt alleen uit als je drie-kwart voor het gemak even vergeet.
Says who?quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:11 schreef 99.999 het volgende:
Je kent figuren als Remco, bhfh, michaelm en hd9 onderhand toch een beetje? Rekenen en feiten zijn alleen leuk wanneer je de helft er bij mag verzinnen of liegen.
Maar hier zie je dus dat locatie een heel belangrijke factor is in de prijsvorming. Aangezien veel locaties in nederland nogal vol staan is het dus vrij logisch dat koophuizen in NL rond de randstad en brabant een stuk duurder zijn. Alleen in de sociale huursector kon men door het uniforme huurpunten systeem dit niet in prijsdifferentaties ten gevolge van de ligging omzetten.quote:Op dinsdag 16 april 2013 11:51 schreef RemcoDelft het volgende:
In Schubbekutteveen? Kijk in datzelfde land ook eens wat huren in afgelegen gebieden kost...
Heb ik me ook altijd afgevraagd waarom we dat toelaten...quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
men vergeetdat die mensen >50 zijn en geen hypotheek krijgen omdat hun inkomen fors gaat dalenquote:Op maandag 15 april 2013 21:53 schreef Arthur_Spooner het volgende:
[..]
Volgens mij is het hele idee van het aanpakken van de groep 'scheefhuurders' meer dat men hoopt dat er meer mensen doorstromen naar de koopmarkt en daardoor de exorbitant hoge huizenprijzen in stand worden gehouden.
maar je moethet in europees geheel zienquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:57 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Een vrije (huizen) markt is een utopie in een drukbevolkt gebied waarbij we rekening houden met vele extrenaliteiten, het klinkt heel leuk, maar bestaat niet en zal nooit gaan bestaan.
Markt vrijgooien,dan kan de overheid gaan sturen met de huursubsidiequote:Op donderdag 18 april 2013 10:53 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Heb ik me ook altijd afgevraagd waarom we dat toelaten...
De laatste keer dat ik in de wet inkomstenbelasting keek, was HRA een onderdeel daarvan.quote:Op donderdag 18 april 2013 12:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
Schaf die HRA nu eens af Mark en geef de mensen hun belastingverlaging i.p.v. het in stand willen houden van subsidies voor jullie eigen achterban van nepondernemers en semi overheidszakkenvullers
De HRA is geen belastingverlaging, het is een subsidie die je enkel krijgt als je een huis koopt met geleend geld.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
De laatste keer dat ik in de wet inkomstenbelasting keek, was HRA een onderdeel daarvan.
Ergo: HRA _is_ een belastingverlaging, dus aan je wensen is al voldaan, mooi toch?
Artikel 3.110 Wet Inkomstenbelasting 2001. Hebben ze het dan echt pardoes in de verkeerde wet neergezet? Had het niet in de belastingwetten gemoeten, maar ergens anders? En dat hebben ze sinds 1893 over het hoofd gezien. Nou zeg.... mail jij het ff naar het ministerie?quote:Op donderdag 18 april 2013 13:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De HRA is geen belastingverlaging, het is een subsidie die je enkel krijgt als je een huis koopt met geleend geld.
Een belastingverlaging voor een selectief groepje die bereid is 'zijn nek uit te steken' door de strop.
Ja , je mag je wsnp subsidie uitgegeven aan alles wat je hartje begeert, alhoewel ik vind dat dar wel wat stringentere voorwaarden aan verbonden mogen worden, om de wel werkende medelanders niet te laten betalen voor mensen die daar misbuik van maken.quote:Ik heb het echter over een belastingverlaging voor alle werkende Nederlanders, dat is de oplossing om deze mensen de mogelijkheid te geven ZELF te beslissen waar ze hun geld aan uit willen geven.
Dat zou iedere liberaal als muziek in de oren moeten klinken, toch?
Mark wil graag dat we geld uitgeven? Prima... maar mogen we dan ook van deze nepliberaal beslissen waaraan? Ik hoorde Mark alleen maar zeggen: "koop nu die auto, dat huis".
Maar wat als ik het wil uitgeven aan een paar schoenen of een buurt BBQ? Ben je dan een minderwaardige consument? Verdien je dan straf d.m.v. hogere huren en hogere belastingen?
Ja.... volgens de VVD wel want dan ondersteun je namelijk niet hun vriendjes in de vastgoed en financiele industrie.
Nee, dat was Femkequote:Op donderdag 18 april 2013 13:19 schreef monkyyy het volgende:
Op links kunnen ze er ook wat van. Had Emile Roemer niet 5 hypotheken op z'n huis afgesloten?
Voor iemand met een hypotheek van netto 200 euro en een auto-van-de-overheid met compensatie voor de bijtelling is dat makkelijk praten...quote:Op donderdag 18 april 2013 13:08 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik hoorde Mark alleen maar zeggen: "koop nu die auto, dat huis".
Alle politici hebben significant hogere hypotheken dan de waarde van het onderpand. Kennelijk kun je behoorlijk wat extra doekoes krijgen als je iets in de politiek gaat doen. Mmm.... verdacht....quote:Op donderdag 18 april 2013 13:19 schreef monkyyy het volgende:
Op links kunnen ze er ook wat van. Had Emile Roemer niet 5 hypotheken op z'n huis afgesloten?
Weer zo'n ongefundeerde claim.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Alle politici hebben significant hogere hypotheken dan de waarde van het onderpand. Kennelijk kun je behoorlijk wat extra doekoes krijgen als je iets in de politiek gaat doen. Mmm.... verdacht....
Dat zeg ik... Mark leeft in een compleet andere realiteit. Net als de meeste mensen die enkel en alleen nog maar gegeten hebben uit de gemeenschapsruif.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor iemand met een hypotheek van netto 200 euro en een auto-van-de-overheid met compensatie voor de bijtelling is dat makkelijk praten...
quote:Op donderdag 18 april 2013 13:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat zeg ik... Mark leeft in een compleet andere realiteit. Net als de meeste mensen die enkel en alleen nog maar gegeten hebben uit de gemeenschapsruif.
Google is your friend.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Weer zo'n ongefundeerde claim.
Laat ff zien, wil je?
Not my friend, jij stelt, mag jij bewijzen.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:27 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Google is your friend.
Opvallend dat je niet gelijk even de post van aapje erbij quote
Het is geen verlaging van de belasting voor iedereen. Je moet aan selectieve voorwaarden voldoen om deze subsidie te kunnen incasseren. Jij als fiscalist ziet dit soort nuances ook wel maar bent voor je bestaansrecht afhankelijk van een zo'n complex mogelijke fiscale wetgeving. Feitelijk streef ik naar een systeem dat jou job overbodig maaktquote:Op donderdag 18 april 2013 13:21 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Artikel 3.110 Wet Inkomstenbelasting 2001. Hebben ze het dan echt pardoes in de verkeerde wet neergezet? Had het niet in de belastingwetten gemoeten, maar ergens anders? En dat hebben ze sinds 1893 over het hoofd gezien. Nou zeg.... mail jij het ff naar het ministerie?
Ik vind dat ze eerst maar eens moeten beginnen aan die 15 miljard kostende subsidie voor schuldslaven die hun medelanders daardoor 7,5 miljard teveel aan belastingen laten betalen.quote:Ja , je mag je wsnp subsidie uitgegeven aan alles wat je hartje begeert, alhoewel ik vind dat dar wel wat stringentere voorwaarden aan verbonden mogen worden, om de wel werkende medelanders niet te laten betalen voor mensen die daar misbuik van maken.
http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/tag/emile-roemer/quote:Op donderdag 18 april 2013 13:19 schreef monkyyy het volgende:
Fijn dat we het er eindelijk over eens zijn dat het een belastingverlaging is. Was dat nou zo moeilijk?quote:Op donderdag 18 april 2013 13:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het is geen verlaging van de belasting voor iedereen. Je moet aan selectieve voorwaarden voldoen om deze subsidie te kunnen incasseren. Jij als fiscalist ziet dit soort nuances ook wel maar bent voor je bestaansrecht afhankelijk van een zo'n complex mogelijke fiscale wetgeving. Feitelijk streef ik naar een systeem dat jou job overbodig maakt
Daar verschilt het niet uit de staatsruif etende en wel belastingbetalende deel van Nederland dan met jou van mening over.quote:Ik vind dat ze eerst maar eens moeten beginnen aan die 15 miljard kostende subsidie voor schuldslaven die hun medelanders daardoor 7,5 miljard teveel aan belastingen laten betalen.
Niet heel schokkend. 210.000 euro hypotheek met zo'n inkomen is nog een schijntje. Daarbij staat ter discussie of het hele bedrag wel is opgenomen.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:34 schreef monkyyy het volgende:
[..]
http://www.huizenmarkt-zeepbel.nl/tag/emile-roemer/
"Laat mij die begroting maar oplossen!"
Laat de pensioenfondsen dat lekker zelf beslissen, waar ze hun geld in willen stoppen. In dubieuze 'bouwfondsen' die vooral gericht lijken te zijn op korte termijn stimulering van een zieltogende sector lijkt mij iig geen goede investering....quote:Op donderdag 18 april 2013 13:00 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Wat maakt het uit als hypotheken ongeveer 2% meer opleveren dan obligaties of spaarrente?
Volgens mij Rutte zelf niet, die woont in een klein flatje van 45.000 euroquote:Op donderdag 18 april 2013 13:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Alle politici hebben significant hogere hypotheken dan de waarde van het onderpand. Kennelijk kun je behoorlijk wat extra doekoes krijgen als je iets in de politiek gaat doen. Mmm.... verdacht....
Even geduld, CC is een compleet lijstje aan het maken van:quote:Op donderdag 18 april 2013 14:14 schreef arjan1212 het volgende:
[..]
Volgens mij Rutte zelf niet, die woont in een klein flatje van 45.000 euro
quote:Op donderdag 18 april 2013 13:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hoeft de fractievoorzitter van de SP niet zoals de rest van de partij zijn hele vergoeding af te dragen en krijgt hij daar relatief gezien een stuk minder van terug.quote:Op donderdag 18 april 2013 13:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Niet heel schokkend. 210.000 euro hypotheek met zo'n inkomen is nog een schijntje. Daarbij staat ter discussie of het hele bedrag wel is opgenomen.
Ik heb ook een doorlopend krediet. Aangegaan toen er in 3 maanden tijd een jaarinkomen aan rekeningen binnenkwam. Nu is het saldo op dat krediet al jaren 0 euro, toch heb ik die BKR-registratie voor het maximale kredietbedrag. En dat maximale bedrag ik relatief hoog, omdat je dan minder rente betaald, ook al leen je in werkelijkheid maar 1 euro.
Hoe kun je in 3 maanden tijd een jaarinkomen aan rekeningen binnen krijgenquote:Op donderdag 18 april 2013 13:42 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Niet heel schokkend. 210.000 euro hypotheek met zo'n inkomen is nog een schijntje. Daarbij staat ter discussie of het hele bedrag wel is opgenomen.
Ik heb ook een doorlopend krediet. Aangegaan toen er in 3 maanden tijd een jaarinkomen aan rekeningen binnenkwam. Nu is het saldo op dat krediet al jaren 0 euro, toch heb ik die BKR-registratie voor het maximale kredietbedrag. En dat maximale bedrag ik relatief hoog, omdat je dan minder rente betaald, ook al leen je in werkelijkheid maar 1 euro.
Dat kan heel makkelijk. Beginnen aan een verhuizing waar je netjes voor gespaard hebt. En nog voordat je goed en wel verhuisd bent vandalismeschade aan je auto én te maken krijgen met hoge medische kosten (door toedoen van een ander). Ongeveer 60% van deze incidentele kosten was dus geheel onvoorzien én geheel te wijten aan wangedrag van anderen.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Hoe kun je in 3 maanden tijd een jaarinkomen aan rekeningen binnen krijgenAllemaal in 1x ? Zonder aanmaningen, waarschuwingen etc, die er aan vooraf gingen?
Dude, dan heb je wel ECHT ontzettende pech gehad zeg.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:43 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat kan heel makkelijk. Beginnen aan een verhuizing waar je netjes voor gespaard hebt. En nog voordat je goed en wel verhuisd bent vandalismeschade aan je auto én te maken krijgen met hoge medische kosten (door toedoen van een ander). Ongeveer 60% van deze incidentele kosten was dus geheel onvoorzien én geheel te wijten aan wangedrag van anderen.
Die 3 zaken samen hebben mij buiten de kosten voor normaal levensonderhoud meer gekost dan een netto jaarsalaris. Met de kosten voor levensonderhoud er bij zit je dan dus in een paar maanden op ongeveer een bruto jaarinkomen aan uitgaven.
En als je op dat moment pas anderhalf jaar fulltime aan het werk bent, ga je wel even flink door de bodem van je spaarpot heen. Uiteindelijk, 3 jaar later, zijn de medische kosten gelukkig wel vergoed door het schadefonds geweldslachtoffers. Daarmee kon ik het op dat moment nog resterende krediet makkelijk inlossen.
Het aangaan van een doorlopend krediet heeft dus juist aanmaningen, waarschuwing etc. en de bijkomende kosten daarvan kunnen voorkomen. Uiteindelijk is dat 'beetje' rente veel voordeliger dan wanneer je de rekeningen laat liggen. Mits je wel de financiële ruimte hebt om maandelijks af te lossen op je krediet.
Kun je wel stellen... Gelukkig is het meeste weer goed gekomen en leef ik nu gewoon weer m'n leven zonder veel stil te staan bij die rotperiode.quote:Op donderdag 18 april 2013 14:50 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Dude, dan heb je wel ECHT ontzettende pech gehad zeg.
Verlaag de BTW op nieuwbouw. Of op grond.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Nou kan ik me er wel iets bij voorstellen, mensen die in 2010 flink verbouwd hebben zullen nu niet snel nog eens voor duizenden euro's gaan knutselen. Waarschijnlijk is er destijds met die verlaging een hoop werk 'naar voren' gehaald.
Ja, ik vind ook vreemd dat je dat lasquote:Op zaterdag 20 april 2013 15:49 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Verlaag de BTW op nieuwbouw. Of op grond.
Het lijkt me ook dat "de crisis" er ondertussen harder inhakt dan in 2010.
Ik las trouwens dat bouwrijpe grond 21% BTW heeft, en niet-bouwrijpe grond 6%. Vreemd.
Zou je i.p.v. bijdehand te doen wellicht kunnen toelichten waar je op doelt?quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ja, ik vind ook vreemd dat je dat lasEn dan doel ik niet op het feit dat BTW al tenminste sinds 1968 niet meer bestaat.
Het gaat namelijk niet om bouwrijpe, maar om nieuw vervaardigd onroerend goed. En het is of belast naar het hoge omzetbelastingtarief, of onbelast qua omzetbelasting.
Klok en klepel.
ik heb toch echt BTW betaald over bouwgrondquote:Op zaterdag 20 april 2013 17:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ja, ik vind ook vreemd dat je dat lasEn dan doel ik niet op het feit dat BTW al tenminste sinds 1968 niet meer bestaat.
Het gaat namelijk niet om bouwrijpe, maar om nieuw vervaardigd onroerend goed. En het is of belast naar het hoge omzetbelastingtarief, of onbelast qua omzetbelasting.
Klok en klepel.
quote:Bouwrijp opleveren: 19% BTW
Als de kavel bouwrijp wordt afgeleverd dan betaalt u 19% BTW in plaats van de eventuele overdrachtsbelasting.
Wat er staat, dat laat toch niks aan duidelijkheid over? En ik ben niet het klagerige type (één van de weinige hier). Voor inhoud hebben we natuurlijk michaelmoore/HD9/etcquote:Op zaterdag 20 april 2013 18:40 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zou je i.p.v. bijdehand te doen wellicht kunnen toelichten waar je op doelt?
Volgens Wiki bestaat de BTW sinds 1 januari 1969.
En mocht je gaan mierenneuken over de term BTW, ga dan maar klagen bij de Rijksoverheid.
terugvragen dan, want btw bestaat niet, tenzij ge grond in den bels gekocht hebtquote:Op zaterdag 20 april 2013 18:44 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik heb toch echt BTW betaald over bouwgrond
En bij nieuwbouw dan koop je eerst de grond en daarover 21% btw
[..]
Leuke honTquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:31 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee ik heb al wat/.
3000 m2 kavel 125 m2 bebouwd
koste 9000 euro
[ afbeelding ]
BTW bestaat niet, gut, kan een mens zich vergissen hequote:Op zaterdag 20 april 2013 18:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
terugvragen dan, want btw bestaat niet, tenzij ge grond in den bels gekocht hebt
welke van de vele mensen die ge pretendeert te zijn exact? minder baggeren, helpt ook.quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:03 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
BTW bestaat niet, gut, kan een mens zich vergissen he
Zoals ik al zei, ga klagen bij de Rijksoverheid of zo, niet hier. BTW-nummers bestaan zeker ook niet? En de aarde is plat.quote:Op zaterdag 20 april 2013 18:53 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
terugvragen dan, want btw bestaat niet
lk klaag niet hoor, ik laat dat graag aan anderen overquote:Op zaterdag 20 april 2013 20:28 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, ga klagen bij de Rijksoverheid of zo, niet hier. BTW-nummers bestaan zeker ook niet? En de aarde is plat.
Kooie bouwvakker danquote:Op zaterdag 20 april 2013 21:55 schreef LXIV het volgende:
Over die BTW. Vandaag een vriend geholpen met bouwen, en daar was dus ook een bouwvakker bij. Die wist me toch (uit de praktijk) te vertellen dat het nog steeds héél slecht gaat met de bouw en dat er bij ons in de buurt iedere andere week wel weer een bouwbedrijf over de kop gaat.
Het zou toch beter zijn wanneer de staat hier iets aan gaat doen. Het is een enorme kapitaal vernietiging en veel stress en ellende voor de mensen die in de bouw werken.
Waarom verlagen ze de BTW op nieuwbouw niet naar 10% ofzo? Dan komen er meer belastinginkomsten binnen dan nu (als de hele nieuwbouw stil ligt), en gaat er ook minder geld uit aan allerlei steunmaatregelen.
Nu werd er dan maximaal gefraudeerd met deeltijd WW etc, maar dat is toch ook niet duurzaam.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kooie bouwvakker danDe capabele lui hebben geen stress hoor. Werk genoeg.
Nah. Als er een bouwbedrijf failliet gaan en er komen 20 man op straat, dan is daar geen onderscheid meer tussen goeden en slechten. Die gaan gewoon allemaal. En een deel zal hopelijk echt wel weer werk vinden, maar er wordt ook maar weinig aangenomen nu natuurlijk.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:07 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Kooie bouwvakker danDe capabele lui hebben geen stress hoor. Werk genoeg.
is die btw verhoging ook niet waar/??quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:45 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
lk klaag niet hoor, ik laat dat graag aan anderen overSerieus, zeur niet, informeer je eens.
minder trollen, ninder bagger onder dit account, het helpt de leesbaarheid, echt....quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:22 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
is die btw verhoging ook niet waar/??
Geloof me, ik leef in bouwvakkers centraalquote:Op zaterdag 20 april 2013 22:09 schreef LXIV het volgende:
[..]
[..]
Nah. Als er een bouwbedrijf failliet gaan en er komen 20 man op straat, dan is daar geen onderscheid meer tussen goeden en slechten. Die gaan gewoon allemaal. En een deel zal hopelijk echt wel weer werk vinden, maar er wordt ook maar weinig aangenomen nu natuurlijk.
Om nu iedere bouwvakker die thuis zit te bestempelen als 'kooie' (kwaoje??) is wel kort door de bocht.
Als meer dan de helft wordt ontslagen, zijn er wel heel veel slechte bouwvakkers in NL.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Geloof me, ik leef in bouwvakkers centraal
Voor een goede vakman is er geen probleem.
Sterker nog, een goede vakman waardeert deze varkensjaren, want het scheidt het kaf van het koren.
Een goed bouwbedrijf hoor je dan ook niet klagen, integendeel. Die weten dat hier de kiem van de goede jaren wordt gelegd, de concurrenten worden uitgeschud. Niet anders dan de 60 jaar hiervoor.
Op micro niveau dan: ik weet wie ik moet inhuren, wie de klus -efficient en effectief en kwalitatief aankan- en die zitten serieus nog altijd op wachttijd, en die kosten nog altijd hetzelfde - daarin is weinig veranderd.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:39 schreef LXIV het volgende:
[..]
Als meer dan de helft wordt ontslagen, zijn er wel heel veel slechte bouwvakkers in NL.
Van dat kaf van het koren scheiden, daar ga ik deels wel in mee.Op bedrijfsniveau dan. Maar het moet niet té gek worden natuurlijk. Sommige bedrijven zijn niet slecht maar zitten net in een sector die heel slecht is (woning of kantorenbouw bijvoorbeeld). Een minder bedrijf dat in onderhoud of riolering zit blijft dan wel bestaan.
Als het echt te gek wordt dan vind ik dat er wel iets moet gebeuren. Er zijn op allerlei gebieden (sociale ellende, belastinginkomsten, kapitaalvernietiging, het geluk van veel mensen) redenen genoeg om wel in te grijpen. En ingrijpen dzv een belastingverlaging is echt niet anti-liberaal.
massaal? nogal overdreven!quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:47 schreef arjan1212 het volgende:
Wat was het nou? bouwbedrijven met minder dan 10 medewerkers redden het altijd wel..
die met duizenden ook..
bedrijven met 100-200 man vallen massaal om
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |