Beetje bs natuurlijk, niet iedereen wil maar 1 kind en verder geen hobbykamer/werkkamer...quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:58 schreef friekin_ het volgende:
Beetje bs natuurlijk, niet iedereen wil twee kinderen.
Nee dat zeg jij idd niet. Jij zegt dat beter niemand een 2-3 kamer woning kan kopen gewoon omdat dat niet toekomstbestendig is. Maar niemand weet wat zijn toekomst is,quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Complete onzin natuurlijk!!!!
Ik zeg nergens dat als je een vrijgezel bent, je een 2 a 3 kamer woning moet kopen toch?
Ik zeg slechts dat als je een huis koopt, je een huis moet kopen die minimaal toekomstbestendig is. En een 2 of 3 kamer woning is dat niet. Sim-pel.
Correct. Er zijn wat loners die de rest van hun leven alleen blijven, maar het leeuwendeel gaat op een gegeven moment samenwonen en een gezin stichten.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:18 schreef Tikbalang het volgende:
Nee dat zeg jij idd niet. Jij zegt dat beter niemand een 2-3 kamer woning kan kopen gewoon omdat dat niet toekomstbestendig is. Maar niemand weet wat zijn toekomst is,
OW, sorry, het is weer mallepietjesuur..quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:31 schreef Lemans24 het volgende:
Niet toekomstbestendig... oh, oh, oh...
Iedereen is in staat overal een toekomst in op te bouwen, ook in één kamer.
Iemand uit Colorado, Oregon of Arizona zou zeggen dat NIKS in Nederland toekomstbestendig is, wat er is geen plaats voor twee auto's, een zwembad, een kelder, een trampoline, een garage, een tuinhuisje, een moestuin, een meer, een werkplaats, een showroom en een boomgaard.
Ik moest gewoon even reageren op die pro-consumptie onzin. Rutte is er ook al mee bezig, immmers.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OW, sorry, het is weer mallepietjesuur..
Laterrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr....
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar (en dan ga ik uit van eigen situatie) ik had huis 3 kamer met geen kinderen maar niet alleen. Daar geen kinderen gekregen met mijn voormalige ega. Nu ergens anders met wel een 1 kind en meer gaan dat ook niet worden. Had ik in mijn vorige woonplaats dat grotere huis gehad, dan had ik er nog niks aan gehad.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Correct. Er zijn wat loners die de rest van hun leven alleen blijven, maar het leeuwendeel gaat op een gegeven moment samenwonen en een gezin stichten.
Ik had het over het leeuwendeel. Er zijn uiteraard altijd uitzondering te bedenken, maar om dat nou als maatstaf te nemen...
Nergens zijn (relatief) meer alleenstaanden dan in Nederland, volgens mij.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Correct. Er zijn wat loners die de rest van hun leven alleen blijven, maar het leeuwendeel gaat op een gegeven moment samenwonen en een gezin stichten.
Ja, je kunt inderdaad nog verhuizen ja. Van je huurwoninkje naar een koopwoning. Het is m.i. onzin om een 2 a 3 kamer woning te kopen. Dat moet je huren.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:36 schreef Lemans24 het volgende:
Ik moest gewoon even reageren op die pro-consumptie onzin. Rutte is er ook al mee bezig, immmers.
Sommige mensen zijn met weinig tevreden en hebben gewoon niks met 'toekomstigbestendigheid' van huizen. En dan nog, je kunt ook nog verhuizen hoor.
quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:36 schreef Tikbalang het volgende:
Dat ben ik helemaal met je eens. Maar (en dan ga ik uit van eigen situatie) ik had huis 3 kamer met geen kinderen maar niet alleen. Daar geen kinderen gekregen met mijn voormalige ega. Nu ergens anders met wel een 1 kind en meer gaan dat ook niet worden. Had ik in mijn vorige woonplaats dat grotere huis gehad, dan had ik er nog niks aan gehad.
En dan klagen over klapjosties die denken alle recht te hebben op een 5 kamer woning. Ik woonde in mijn vorige woonplaats groot en ruim met meer dan genoeg ruimte voor al mijn spul. Had ik een 5 kamer ding gehad toen, dan stonden 2 leeg. Nu andere vrouw in mijn leven dus ergens anders wonen. Dan had ik die 12 jaar dat ik dat had meer rente etc betaald dan wat ik nu gedaan heb, terwijl ik de helft van de tijd er ook niet eens was.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]Ik woon liever alleen in een 20 kamer woning, dan in een 2 kamer woning...
Dat ben ik met je eens. Maar dan voor een studio, één- of tweekamerwoning. Drie kamers is wat mij betreft geschikt voor iedere vrijgezel of kinderloos stel om kopen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, je kunt inderdaad nog verhuizen ja. Van je huurwoninkje naar een koopwoning. Het is m.i. onzin om een 2 a 3 kamer woning te kopen. Dat moet je huren.
Dat schoonmaken...quote:Ik woon liever alleen in een 20 kamer woning, dan in een 2 kamer woning...
dan neem je toch een poetsvrouw :-)quote:Op zaterdag 13 april 2013 02:10 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat ben ik met je eens. Maar dan voor een studio, één- of tweekamerwoning. Drie kamers is wat mij betreft geschikt voor iedere vrijgezel of kinderloos stel om kopen.
(ik hoef trouwens helemaal geen koophuis in NL hoor)
[..]
Dat schoonmaken...
Biijna iedere oudere wil later weer kleiner wonen, o.a. om die reden.
Ik moet er als alleenstaande niet aan denken om meer dan 3 kamers te hebben. Geef mij maar een lekker compact maar comfortabel huisje. Iets tussen de 35 en 55 m2 op een leuke locatie.quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:44 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, je kunt inderdaad nog verhuizen ja. Van je huurwoninkje naar een koopwoning. Het is m.i. onzin om een 2 a 3 kamer woning te kopen. Dat moet je huren.
[..]Ik woon liever alleen in een 20 kamer woning, dan in een 2 kamer woning...
Hier hetzelfde. Mijn vriend en ik hebben aan drie kamers genoeg. We kijken lekker rond. We hebben woensdag gesprek bij adviseurs, dan weten we meerquote:Op zaterdag 13 april 2013 08:34 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik moet er als alleenstaande niet aan denken om meer dan 3 kamers te hebben. Geef mij maar een lekker compact maar comfortabel huisje. Iets tussen de 35 en 55 m2 op een leuke locatie.
Oh, alleen nu nog niet. Pas vanaf half november ben ik woningzoekende. Alleen bij gebrek aan een vaste baan zit een koopwoning er sowieso niet in op dit moment.
In elk geval zie ik als starter steeds meer kansen, als ik nu nog die vereiste vaste baan kan bemachtigen ga ik zeker overwegen om een woning te kopen.
Als ik iets graag zou willen maakt dat nog niet dat ik er dan recht op heb he...quote:Op zaterdag 13 april 2013 01:52 schreef Tikbalang het volgende:
En dan klagen over klapjosties die denken alle recht te hebben op een 5 kamer woning.
Heel verstandig!quote:Op zaterdag 13 april 2013 08:34 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Ik moet er als alleenstaande niet aan denken om meer dan 3 kamers te hebben. Geef mij maar een lekker compact maar comfortabel huisje. Iets tussen de 35 en 55 m2 op een leuke locatie.
vereiste vaste baan kan bemachtigen ga ik zeker overwegen om een woning te kopen.
Dat is ook de realistische kijk die je moet hebben bij het kopen van een huis. En dat is toch iets wat al snel vergeten wordt bij kopen van een huis. Des al niet te min kun je nog steeds wel een starterswoning kopen (niet persee nu, maar dat is andere discussie). Alleen de geachte dat die wel meer waard wordt gewoon laten varen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als ik iets graag zou willen maakt dat nog niet dat ik er dan recht op heb he...
een kamer belastingvrij verhuren aan een aardig meisje , is dat wat ?quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:02 schreef Julius.Strandjutter het volgende:
[..]
Heel verstandig!
Ik ken ook alleenstaanden die een complete eengezinswoning hebben gekocht. Die hebben gewoon kamers die compleet leeg staan. Dan heb je wel een groot huis, maar wat heb je daar aan? En niet te vergeten het onderhoud!
heb ik ook,quote:Op zaterdag 13 april 2013 06:46 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
[..]
dan neem je toch een poetsvrouw :-)
1700 euro??quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik woon liever hier zonder hypotheek, dan in een rijtjes huurhuis van 1700 euro per maand
Dat is natuurlijk wel een leuke optie, maar daarmee tast je wel je privacy aan. Tenzij je het zo weet te verbouwen dat je een studio met eigen ingang en voorzieningen kunt verhuren. Alleen voor je dan de verbouwingskosten hebt terugverdiend met de verhuur...quote:Op zaterdag 13 april 2013 11:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een kamer belastingvrij verhuren aan een aardig meisje , is dat wat ?
op jaar basis 4500 euro taxfree , toch mooi voor de aflossing te doen
ach ik had vroeger drie dochters thuis, of je dan veel privacy overhoud, als die ook nog zondemeer met vrienden je privé komen binnenstormenquote:Op zaterdag 13 april 2013 12:20 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk wel een leuke optie, maar daarmee tast je wel je privacy aan. Tenzij je het zo weet te verbouwen dat je een studio met eigen ingang en voorzieningen kunt verhuren. Alleen voor je dan de verbouwingskosten hebt terugverdiend met de verhuur...
Nee, dan koop ik wel wat kleiners en zit ik lekker voor 400 netto hypotheek in de maand en hou ik dus gewoon maandelijks geld over om aan mijn toekomstplannen te besteden.
Over 30 jaar lijkt me dat niet uitzonderlijk nee.quote:
Mij wel, over 15 jaar is een stuk waarschijnlijker.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:28 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Over 30 jaar lijkt me dat niet uitzonderlijk nee.
Ik ging uit van de (nu) 700,- euro woningen die MM noemde.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:29 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Mij wel, over 15 jaar is een stuk waarschijnlijker.
Ik ook (althans hij noemt 800). Vier percent per jaar. Dan kom je aardig in de buurt. Over 30 jaar is dat 2600 per maand.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:32 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ging uit van de (nu) 700,- euro woningen die MM noemde.
Sorry, vreemd genoeg heb ik MM en HD9 door de war gehaald:quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik ook (althans hij noemt 800). Vier percent per jaar. Dan kom je aardig in de buurt. Over 30 jaar is dat 2600 per maand.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:17 schreef HD9 het volgende:
ik woon liever daar in een vrijstaand huis zonder hypotheek dan hier als gepensioneerde in een rijtjes huurhuis van 700 euro per maand
Ja, consistent iets uit de duim zuigen is best lastigquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Sorry, vreemd genoeg heb ik MM en HD9 door de war gehaald:
[..]
klinkt ongeveer zoals 2005/2006, toen wij een starterswoning kochten (en ik hanteer dezelfde definitie als MaLo, wij hadden een startershuisje met 4 slaapkamers). Daarvoor huurden we een flat/appartement. Vrije sector, want wachtlijsten in de sociale sector. Vorig jaar doorgestroomd naar een groter huis.quote:Op zaterdag 13 april 2013 00:34 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Wat vinden jullie nu van de huidige situatie op de woningmarkt voor starters? Je hoort regelmatig de 'experts' zeggen dat starters van enorm belang zijn voor een goed functionerende woningmarkt. Ik heb ze ook weleens horen zeggen dat voor iedere starter op de woningmarkt zo'n 3 andere woningen verkocht kunnen worden (vanwege de doorstroming).
Zoals ik er nu tegenaan kijk is de woningmarkt voor starters compleet verziekt. Uitgaande van een hoogopgeleide met een aardig startsalaris is huren er al niet meer bij, de 33k zit je zo aan (zeker als je ook nog een leaseauto hebt). Vrije sector is dan nog vrijwel onbetaalbaar vanwege de strenge toelatingseisen.
Dan kan je iets willen kopen maar dan moet je wel eerst een vast contract hebben. En als je dat dan al hebt is het aanbod zo beperkt dat je al snel in een kansenwijk uitkomt.
In 2004 woonde ik in een 4 kamer maisonette en betaalde 425 aan huur per maand, inmiddels heeft de huur daarvan mijn netto hypotheek al ingehaald.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:44 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hoe dan ook is het punt dat je met een eigen huis je woonlasten vastzet.
^^ En dat is nou een van de dingen die er mis is met de woningmarkt! Tegen de tijd dat je kinderen uit huis gaan, betalen die meer voor een kamer dan jij voor een huis.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:57 schreef blomke het volgende:
De huur van mijn studentenkamer heeft onze bruto hypotheeklast al ingehaald.
Welkom in de realiteit, doe er je voordeel mee zou ik zeggen. Pragmatisch.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:06 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ En dat is nou een van de dingen die er mis is met de woningmarkt! Tegen de tijd dat je kinderen uit huis gaan, betalen die meer voor een kamer dan jij voor een huis.
over tien jaar betaal je wel 500 euro per maand voor de zorgverzekering, dat lijkt me reel, dat heel de babyboom dan gratis in het zuiden woont is ook waarschijnlijkquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:36 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik ook (althans hij noemt 800). Vier percent per jaar. Dan kom je aardig in de buurt. Over 30 jaar is dat 2600 per maand.
Sommigen zullen dat betalen. De anderen krijgen gewoon geen zorg. Heel die babyboomers zie ik niet naar het zuiden verhuizen maar gewoon bij een van de kinderen in huis.quote:Op zaterdag 13 april 2013 14:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
over tien jaar betaal je wel 500 euro per maand voor de zorgverzekering, dat lijkt me reel, dat heel de babyboom dan gratis in het zuiden woont is ook waarschijnlijk
Ook in 8 jaar? Doe je goed.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:57 schreef blomke het volgende:
De huur van mijn studentenkamer heeft onze bruto hypotheeklast al ingehaald.
30 jaar. Wat dus ook aangeeft, dat de huren van studentenkamers absurd hoog zijn (of dat ik qua hypotheekkeuze zo slim ben geweestquote:
30 jaar? Ik denk eerder dat het dan aangeeft dat het principe dus altijd al zo gewerkt heeft. (Waar ik overigens ook geen seconde aan twijfel)quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:56 schreef blomke het volgende:
30 jaar. Wat dus ook aangeeft, dat de huren van studentenkamers absurd hoog zijn (of dat ik qua hypotheekkeuze zo slim ben geweest).
Moet je nog wel verhuizenquote:Op zaterdag 13 april 2013 18:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ik moet nu nog 21 jaar, en tegen die tijd komt het op hetzelfde neer als jouw situatie.
Hoe dat zo? Als ik blijf zitten waar ik zit (en dat doe ik) kan (en zal) alsnog een studentenkamer hoger worden dan mijn 500,- netto hypotheek schat ik zo...quote:
Laten we wel hopen dat tegen die tijd de HRA is afgeschaft.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Hoe dat zo? Als ik blijf zitten waar ik zit (en dat doe ik) kan (en zal) alsnog een studentenkamer hoger worden dan mijn 500,- netto hypotheek schat ik zo...
Ja, tegen die tijd wel. Dan heb ik namelijk niks meer aan, en volgens goed voorbeeld hier in dit topic, hoor ik dat dan ook een ander niet meer te gunnen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:22 schreef pfaf het volgende:
Laten we wel hopen dat tegen die tijd de HRA is afgeschaft.
Ja dat denk jijquote:Op zaterdag 13 april 2013 14:42 schreef Tikbalang het volgende:
. Heel die babyboomers zie ik niet naar het zuiden verhuizen maar gewoon bij een van de kinderen in huis.
Waarom zou ik qua 'huis' moeten verhuizen? Het gaat toch juist om het hypotheekbedrag?quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:11 schreef blomke het volgende:
Ik bedoelde: qua huis. Niet qua hypotheekbedrag, hoewel dat er wel bij hoort natuurlijk.
Volgens mij ligt jouw oorsprong in een erg rare familie.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:29 schreef michaelmoore het volgende:
Ja dat denk jij
Dat zal veel echtscheidingen opleveren
Schoonmama in huis, mooie titel voor een serie
Hang ik me nu op of spring ik van de brug af
Helaas is dat niet iets met dit topic, maar 80% van Nederland. Hoezo heb jij er iets aan dan? Je werkt bij een bank? Anders kan ik me niet voorstellen dat iemand voordeel heeft bij de HRA.quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, tegen die tijd wel. Dan heb ik namelijk niks meer aan, en volgens goed voorbeeld hier in dit topic, hoor ik dat dan ook een ander niet meer te gunnen.
Toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |