weer ware woorden van ome keesquote:Op vrijdag 12 april 2013 13:49 schreef Perrin het volgende:
Column Kees de Kort | 120 pagina’s bullshit
Bullshit past vaak wel goed bij De Kortquote:Op vrijdag 12 april 2013 13:49 schreef Perrin het volgende:
Column Kees de Kort | 120 pagina’s bullshit
Iedereen is gek behalve ikquote:Op vrijdag 12 april 2013 13:53 schreef thedarkpoet het volgende:
tja ik kan dit mijn 9 jarige dochtertje uitleggen maar den haag snapt het niet en vele mensen verklaren me voor gek
en het is maar 1 pagina Kort, dat scheeltquote:Op vrijdag 12 april 2013 13:54 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Bullshit past vaak wel goed bij De Kort
Ja want alles hangt samen met hoeveel je te besteden hebt en hoeveel iets kost?quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:53 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
weer ware woorden van ome kees
tja alles hangt samen he?
geen onbepaalde tijd contracten meer, banken die geen hypo's geven en huizen die veel en veel te duur zijn, steeds meer mensen in de ww, steeds minder mensen die alles op moeten brengen en niets meer over houden en dus niets of heel weinig kopen =alles op slot en land naar de kloten.
tja ik kan dit mijn 9 jarige dochtertje uitleggen maar den haag snapt het niet en vele mensen verklaren me voor gek
jij begrijpt het duidelijk niet:quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:00 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ja want alles hangt samen met hoeveel je te besteden hebt en hoeveel iets kost?
Door jouw visie op zaken voelt het alsof een land naar de kloten is.
1e wereld waanzin ten top.
De lucht loopt langzaam uit de huizenmarkt, prima dat mensen even niet kunnen/willen kopen. Huur voorlopig maar even.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:06 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
jij begrijpt het duidelijk niet:
er worden bijna geen onbepaalde tijd contracten meer gegeven.......banken geven bijkans geen hypo meer......huizenmarkt stagneert ( en prijzen zijn debiel )
mensen hebben steeds minder te besteden dus gaan steeds meer bezuinigen op van alles en nog wat = steeds meer bedrijven en winkel over de kop
leger ww etc word steeds groter en moet opgebracht worden door steeds minder mensen
tja dat draait de vernieling in
Je bent niet verplicht om een huis te kopen toch? Net zo min als ik verplicht ben om hem te verkopen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:06 schreef thedarkpoet het volgende:
huizenmarkt stagneert ( en prijzen zijn debiel )
Jij denkt zeker ook dat als je1 getal verkeerd hebt in de lotto dat je de loterij "bijna" hebt gewonnen?quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:06 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
jij begrijpt het duidelijk niet:
er worden bijna geen onbepaalde tijd contracten meer gegeven.......banken geven bijkans geen hypo meer......huizenmarkt stagneert ( en prijzen zijn debiel )
mensen hebben steeds minder te besteden dus gaan steeds meer bezuinigen op van alles en nog wat = steeds meer bedrijven en winkel over de kop
leger ww etc word steeds groter en moet opgebracht worden door steeds minder mensen
tja dat draait de vernieling in
duidelijk gemanipuleerd door De Elite, die trekkingquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:12 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jij denkt zeker ook dat als je1 getal verkeerd hebt in de lotto dat je de loterij "bijna" hebt gewonnen?
Ik doe niet aan " bijna " ik constateer feiten en denk zelf na.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:12 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Jij denkt zeker ook dat als je1 getal verkeerd hebt in de lotto dat je de loterij "bijna" hebt gewonnen?
Ik ook niet. Daarom heb ik gekocht toen het nog kon.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:14 schreef thedarkpoet het volgende:
Btw ik speel geen kansspelen......dat is voor de simpele zielen onder ons.
Ik ook.....2x zelfs.....en 1e met " winst " 48.000 euro verkochtquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik ook niet. Daarom heb ik gekocht toen het nog kon.
Aha, een narcist in the house!quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:14 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Ik doe niet aan " bijna " ik constateer feiten en denk zelf na.
Ogen open en nadenken.
Btw ik speel geen kansspelen......dat is voor de simpele zielen onder ons.
Ik heb ook geen klagen hoor, ik heb mijn eerste huis, gekocht in de jaren 90, in 2002 verkocht.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:16 schreef thedarkpoet het volgende:
Ik ook.....2x zelfs.....en 1e met " winst " 48.000 euro verkocht
Tja geluk is met de dommen he?
Ik 1e gekocht in 1990 en 2e in 1994quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb ook geen klagen hoor, ik heb mijn eerste huis, gekocht in de jaren 90, in 2002 verkocht.
de mijne is langer. virtueel hequote:Op vrijdag 12 april 2013 14:20 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Ik 1e gekocht in 1990 en 2e in 1994
En nu wil je ze weer terugkopen voor de prijzen van 1990 en 1994? (Althans ik neem aan dat je momenteel huurt)quote:
Hongarije of Dronten, lastige keuzequote:Op vrijdag 12 april 2013 14:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
En nu wil je ze weer terugkopen voor de prijzen van 1990 en 1994? (Althans ik neem aan dat je momenteel huurt)
Dat zeg ik indirect toch ookquote:
ROFLMAO.....Dronten, Hongarije.....wil je nog niet dood gevonden worden.quote:
klopt daarom gaat europa die inkomens gelijk trekken, net als je de uitkering in alle EU landen mag houdenquote:Op vrijdag 12 april 2013 13:18 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Je snapt hopelijk dat de lage huizenprijs gekoppelt is aan laag inkomen...
Ja Europa gaat alle inkomens gelijk trekken, jaha.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:28 schreef HD9 het volgende:
[..]
klopt daarom gaat europa die inkomens gelijk trekken, net als je de uitkering in alle EU landen mag houden
Dan zou ik maar gauw een huis kopen in Hongarije als ik jou was, als men daar straks met een half jaarsalaris een huis kan kopen, zijn ze uitverkocht voor je het weet.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:28 schreef HD9 het volgende:
klopt daarom gaat europa die inkomens gelijk trekken, net als je de uitkering in alle EU landen mag houden
Tja en al die kanslozen Pollakken en volgend jaar ook die rovende en stelende Bulgaren en Roemenen helpen ons land nog verder het afvoerputje inquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben op het moment aan het couchsurfen door Oost Europa, ben inmiddels beland in Polen.
Foto's die ik vandaag geschoten heb.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Interesse?![]()
nee ik heb al wat/.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:29 schreef sitting_elfling het volgende:
Ik ben op het moment aan het couchsurfen door Oost Europa, ben inmiddels beland in Polen.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Interesse?![]()
half jaarsalaris??quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan zou ik maar gauw een huis kopen in Hongarije als ik jou was, als men daar straks met een half jaarsalaris een huis kan kopen, zijn ze uitverkocht voor je het weet.
Succes ermee.quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:31 schreef HD9 het volgende:
nee ik heb al wat/.
3000 m2 kavel 125 m2 bebouwd
koste 9000 euro
[ afbeelding ]
Heb je die vuilnisbelt ook even gecheckt op bodemvervuiling?quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:31 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee ik heb al wat/.
koste 9000 euro
[ afbeelding ]
Geeft niet, dat is inherent aan de locatie.quote:
quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:37 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Geeft niet, dat is inherent aan de locatie.user-id
nee wel op water van kuuroordkwaliteit, en dat kloptquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:37 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Heb je die vuilnisbelt ook even gecheckt op bodemvervuiling?
En nu een foto van dezelfde plek met een briefje met; Speciaal voor Sjabba!quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:31 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee ik heb al wat/.
koste 9000 euro
[ afbeelding ]
na de 5 mei 2013quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:41 schreef Sjabba het volgende:
[..]
En nu een foto van dezelfde plek met een briefje met; Speciaal voor Sjabba!
Wat een gribus zooiquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:31 schreef HD9 het volgende:
[..]
nee ik heb al wat/.
koste 9000 euro
[ afbeelding ]
gezellig, ik zoek nog een varkenquote:
Bevrijdingsdag krijgt zowaar een dubbele betekenis.quote:
een varken?quote:
Ik kan niet spreken voor HD9 maar je snapt hopelijk dat de hoge huizenprijzen gekoppeld zijn aan gesubsidieerd lenen?quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:18 schreef Sjabba het volgende:
Je snapt hopelijk dat de lage huizenprijs gekoppelt is aan laag inkomen...
Nee, dat snap ik niet. Leg eens uit?quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:29 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik kan niet spreken voor HD9 maar je snapt hopelijk dat de hoge huizenprijzen gekoppeld zijn aan gesubsidieerd lenen?
Je weet toch dat in 1893 toen de hypotheekrenteaftrek in de wet inkomstenbelasting werd geintroduceerd, de prijzen een enorme sprong maakten, waar we nu nog last van hebbenquote:
Dat komt omdat jouw 9 jarige dochtertje geen onderwaterhypotheek heeftquote:Op vrijdag 12 april 2013 13:53 schreef thedarkpoet het volgende:
jij snapt het als een van de weinigenquote:Op vrijdag 12 april 2013 15:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat komt omdat jouw 9 jarige dochtertje geen onderwaterhypotheek heeft![]()
Of naar de woorden van Upton Sinclair:
"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!"
Feitelijk zouden ze een soort van waarschuwing moeten plaatsen op de eerste pagina van een hypotheekcontract:
"waarschuwing, het tekenen van deze overeenkomst kan een ernstige daling van de intelligentie coefficient en een chronische vorm van cognitieve dissonantie veroorzaken"
.
Uiteraard kan eenzelfde gesteld worden over huurders.quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat komt omdat jouw 9 jarige dochtertje geen onderwaterhypotheek heeft![]()
Of naar de woorden van Upton Sinclair:
"It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends upon his not understanding it!"
Feitelijk zouden ze een soort van waarschuwing moeten plaatsen op de eerste pagina van een hypotheekcontract:
"waarschuwing, het tekenen van deze overeenkomst kan een ernstige daling van de intelligentie coefficient en een chronische vorm van cognitieve dissonantie veroorzaken"
.
Dat zeggen ze bij de scientology church ook constant tegen elkaar.quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:36 schreef thedarkpoet het volgende:
jij snapt het als een van de weinigen
In welke context bedoel je dat?quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:39 schreef krapula het volgende:
[..]
Uiteraard kan eenzelfde gesteld worden over huurders.
"Voor de handige klusser"quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Interesse?![]()
Ga je de bodem opeten?quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:37 schreef 99.999 het volgende:
Heb je die vuilnisbelt ook even gecheckt op bodemvervuiling?
Zo doorzichtig!quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:36 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
lees je posts altijd met veel plezier
ga je ook naar de zoutmijnen als je toch daar bentquote:Op vrijdag 12 april 2013 14:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Interesse?![]()
Ik heb gehoord dat de omgeving Chernobyl best goedkoop is. Mooie grote kavels ook. Weinig welstand. Ideetje voor je?quote:
je kunt het slechte milieu niet afzien aan de vrouwen daarquote:Op vrijdag 12 april 2013 15:58 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
[..]
Ik heb gehoord dat de omgeving Chernobyl best goedkoop is. Mooie grote kavels ook. Weinig welstand. Ideetje voor je?
Wat is zo doorzichtig??????quote:
inderdaad, meervoud.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:01 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Wat is zo doorzichtig??????
Zien jullie weer overal spoken en denken jullie dat ik een alias ben van ComplexConjugate???
Nou dat is dus niet zo.
Hij is een van de weinigen die geen onzin schrijven hier.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:01 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Wat is zo doorzichtig??????
Zien jullie weer overal spoken en denken jullie dat ik een alias ben van ComplexConjugate???
Nou dat is dus niet zo.
Hij is een van de weinigen die geen onzin schrijven hier.
Hij is de enigsten!!!quote:
Ik kan me herinneren dat er hier een poosje geleden over de nieuwe regels omtrent huren werd gesproken, waarbij er een aantal mensen wanhopig probeerden aan te geven dat het aan alles behalve de huurders zelf lag.quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
In welke context bedoel je dat?
Is dat die man die onder een brug in Dronten slaapt, terwijl hij van zijn uitkering ook een vrijstaand huis in Hongarije kan betalenquote:Op vrijdag 12 april 2013 15:36 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Ja in Oekraine, Polen, Roemenie, Moldova, Hongarije , Bulgarije , Roesland, Kirgizie en Kazachstan en Moscou, want moscou is een apart landquote:Op vrijdag 12 april 2013 16:04 schreef krapula het volgende:
HD9 ben je überhaupt wel eens voor langer dan een weekend in een oost-europees land geweest?
Open er een topic overquote:Op vrijdag 12 april 2013 16:06 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ja in Oekraine, Polen Moldova, Hongarije , Bulgarije , Roesland, Kirgizie en Kazachtsan
QFTquote:Op vrijdag 12 april 2013 16:03 schreef krapula het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat er hier een poosje geleden over de nieuwe regels omtrent huren werd gesproken, waarbij er een aantal mensen wanhopig probeerden aan te geven dat het aan alles behalve de huurders zelf lag.
Ok, dan durf ik nu met zekerheid te stellen dat hetgeen je roept over Hongarije een verhaal is waar je zelf ook niet in geloofd.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:06 schreef HD9 het volgende:
[..]
Ja in Oekraine, Polen Moldova, Hongarije , Bulgarije , Roesland, Kirgizie en Kazachstan en Moscou, want moscou is een apart land
geloof niet dat hij onder een brug aan het internetten is..........quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:04 schreef HD9 het volgende:
[..]
Is dat die man die onder een brug in Dronten slaapt, terwijl hij van zijn uitkering ook een vrijstaand huis in Hongarije kan betalen![]()
ik woon liever daar in een vrijstaand huis zonder hypotheek dan hier als gepensioneerde in een rijtjes huurhuis van 700 euro per maandquote:Op vrijdag 12 april 2013 16:09 schreef krapula het volgende:
[..]
Ok, dan durf ik nu met zekerheid te stellen dat hetgeen je roept over Hongarije een verhaal is waar je zelf ook niet in geloofd.
Dat is inmiddels wel duidelijk hoor....quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:17 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik woon liever daar in een vrijstaand huis zonder hypotheek dan hier als gepensioneerde in een rijtjes huurhuis van 700 euro per maand
Jaja! Maar dan uiteraard in een vrijstaand huis in een goede buurt in een van de hoofdsteden van hiervoor genoemde landen in vergelijking tot een rijtjeshuis in Beertha. Niet die shit waar je zelf mee aan komt zetten. Dat geloofd niemand.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:17 schreef HD9 het volgende:
[..]
ik woon liever daar in een vrijstaand huis zonder hypotheek dan hier als gepensioneerde in een rijtjes huurhuis van 700 euro per maand
Ik woon liever hier zonder hypotheek, dan in een rijtjes huurhuis van 1700 euro per maandquote:Op vrijdag 12 april 2013 16:17 schreef HD9 het volgende:
Zoiets moet je ook huren. Ik koop ook geen gereedschap die ik maar korte tijd nodig heb, dan is huren altijd voordeliger.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:26 schreef MaLo het volgende:
Overigens zou ik nu nooit meer een "starterswoning" kopen, maar een huis waar je zeker > 10 jaar wilt wonen.
Hij is in z'n eentje al minstens zes entiteitenquote:Op vrijdag 12 april 2013 15:36 schreef thedarkpoet het volgende:
[..]
Zou ik nu ook doen hoorquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Zoiets moet je ook huren. Ik koop ook geen gereedschap die ik maar korte tijd nodig heb, dan is huren altijd voordeliger.
Gereedschap wat ik wel langdurig nodig heb echter.... Die koop ik wel. Kost wat, maar dat haal je er op de lange termijn wel uit.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:33 schreef MaLo het volgende:
Zou ik nu ook doen hoor. In 2006 was het sentiment echter heel anders.
Dan verstaan wij wat anders onder een starterswoning, in ons geval is het een rijtjes (doorzon) woningquote:Op vrijdag 12 april 2013 17:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]![]()
Ik versta onder een starterswoning, een woning voor een vrijgezel, met maximaal een partner. Komt er gezinsuitbreiding of wat dan ook dan is de woning al snel te klein.
Zoiets koop je toch niet? Niet in 2006, en ook niet in 1995.
Zo'n doorzonwoning kan je toch prima met een gezin wonen?quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:56 schreef MaLo het volgende:
[..]
Dan verstaan wij wat anders onder een starterswoning, in ons geval is het een rijtjes (doorzon) woning. Toen we net gingen samenwonen, woonden we inderdaad op een huurflatje
Als je het gewoon over een normale tussenwoning hebt, dan schaar ik dat niet onder de definitie 'starterswoning'. Tuurlijk is het prettig om daarmee te starten en van daaruit door te stromen naar een ruimere woning, maar onder starterswoning vallen in mijn beleving de 1,2 a 3 kamer woningen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 17:56 schreef MaLo het volgende:
Dan verstaan wij wat anders onder een starterswoning, in ons geval is het een rijtjes (doorzon) woning. Toen we net gingen samenwonen, woonden we inderdaad op een huurflatje
Lijkt me niet. Je hebt ook ruime flats, en evengoed heb je ook zeer krappe tussenwoningen waarbij het totale woonoppervlak van 60m2 verdeelt is over 2 verdiepingen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:57 schreef MaLo het volgende:
Ok, dan heb ik dus een andere definitie van starterswoning dan de meesten in dit topic.
Misschien verschilt het ook waar je woont, in mijn woonplaats heb je nauwelijks flats.
Er zijn geen starters meer in Nederlandquote:Op vrijdag 12 april 2013 21:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Je hebt ook ruime flats, en evengoed heb je ook zeer krappe tussenwoningen waarbij het totale woonoppervlak van 60m2 verdeelt is over 2 verdiepingen.
De term 'starter' in 'starterswoning' lijkt me duidelijk genoeg, dat is iets voor starters. Dus voor een vrijgezel die daar wil wonen, of een stelletje. Dan kan er met mazzel nog 1 kind bij, maar met 2 kinderen wordt het echt te klein. Dat noem ik een starterswoning.
Daarom: Een starterswoning moet je niet kopen, maar huren.
Waar zijn die gebleven dan!?quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:31 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Er zijn geen starters meer in Nederland
Ik zie (nee, zag) een starterswoning altijd als een woning waar je maar een paar jaar wil wonen, niet als een woning waar je maar een paar jaar kunt wonen. Dat was ook in 2006 en de jaren daarvoor meer het sentiment, na een paar jaar zou je gewoon doorstromen naar een grotere woning.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lijkt me niet. Je hebt ook ruime flats, en evengoed heb je ook zeer krappe tussenwoningen waarbij het totale woonoppervlak van 60m2 verdeelt is over 2 verdiepingen.
De term 'starter' in 'starterswoning' lijkt me duidelijk genoeg, dat is iets voor starters. Dus voor een vrijgezel die daar wil wonen, of een stelletje. Dan kan er met mazzel nog 1 kind bij, maar met 2 kinderen wordt het echt te klein. Dat noem ik een starterswoning.
Daarom: Een starterswoning moet je niet kopen, maar huren.
Ik begrijp je wel hoor. Voor mij ligt de grens bij 'kunnen', en bij jou voor 'willen'.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:42 schreef MaLo het volgende:
Ik zie (nee, zag) een starterswoning altijd als een woning waar je maar een paar jaar wil wonen, niet als een woning waar je maar een paar jaar kunt wonen. Dat was ook in 2006 en de jaren daarvoor meer het sentiment, na een paar jaar zou je gewoon doorstromen naar een grotere woning.
Ik interpreteer een starterswoning dus anders dan jij, maar ik ben het verder wel met je eens. Een woning waar je niet lang wilt / kunt wonen moet je huren. Zeker nu.
Molenstenenquote:Op vrijdag 12 april 2013 21:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel hoor. Voor mij ligt de grens bij 'kunnen', en bij jou voor 'willen'.
Maar hoe noemen we dan de categorie waarin je op termijn niet 'kunt' blijven wonen, zelfs al zou je het 'willen'
hoezo liggen de nieuwe regels aan de huurders ?quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:03 schreef krapula het volgende:
[..]
Ik kan me herinneren dat er hier een poosje geleden over de nieuwe regels omtrent huren werd gesproken, waarbij er een aantal mensen wanhopig probeerden aan te geven dat het aan alles behalve de huurders zelf lag.
Niet "kunt" blijven wonen is nogal persoonlijk lijkt mij, niet willen natuurlijk ook. Is maar net wat voor eisen iemand stelt een het kunnen wonen in een woning. Het ene is gewoon een gevolg uit het andere of net andersom.quote:Op vrijdag 12 april 2013 21:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik begrijp je wel hoor. Voor mij ligt de grens bij 'kunnen', en bij jou voor 'willen'.
Maar hoe noemen we dan de categorie waarin je op termijn niet 'kunt' blijven wonen, zelfs al zou je het 'willen'
Lijkt jou ja.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:17 schreef Tikbalang het volgende:
Niet "kunt" blijven wonen is nogal persoonlijk lijkt mij
Twee kinderen op één kamer is toch heel normaal? Neemt niet weg dat er wel degelijk een niet kunnen blijven wonen bestaat natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lijkt jou ja.
Maar als je in een 2 kamer woning zit (1 woonkamer, 1 slaapkamer) valt er met 1 kind nog wel een mouw aan te passen. Met 2 wordt het wat minder....
Idem als je in een 3 kamer woning zit. Ga je dan 2 kinderen op 1 kamer leggen? Tuurlijk kan. Maar ze worden ouder... En dan?
Nee, dat was vroeger. Toen de huizen ook al onbetaalbaar waren, je kniestukken op je broek kreeg, en er 1 tv was in huis.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:22 schreef pfaf het volgende:
Twee kinderen op één kamer is toch heel normaal?
Ja er zal wel meer niet kunnen tegenwoordig. Er is geen wetboek in deze wereld die elke 21 jarige het recht op een 5 kamer woning geeft. Maar het eventueel krijgen van 1 2 3 kinderen is niet de enigste reden voor het wel/niet ergens kunnen wonen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 22:27 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, dat was vroeger. Toen de huizen ook al onbetaalbaar waren, je kniestukken op je broek kreeg, en er 1 tv was in huis.
Tegenwoordig kan dat echt niet meer hoor... Elke klapjostie die ouder is dan 21 meent tegenwoordig het recht te hebben om een minimaal 5 kamer vrijstaande woning te kunnen kopen.
Mja. Dat lukte vroeger al niet, en nu nog niet.
3 kamers is 1 woonkamer + 2 slaapkamersquote:Op vrijdag 12 april 2013 23:16 schreef Tikbalang het volgende:
En jou vastgebakken mening van 3 kamer appartement moet je niet kopen is ook alleen maar gebasseerd op jou ideeen. Mij heeft het geen windeieren gelegd in ieder geval.
Mja. Ik ook.(althans, nu een 5 kamer woning, maar dat kan morgen zomaar een 7 kamer woning zijn)quote:En woon ik nu in een heel leuk 6 kamer ding met grote garage etc.
Met 2 kinderen zou ik dat niet kopen nee. Lijkt mij wel zeer duurzaam wonen, scheelt wel 1 kamer verwarmen. Of het leuk is, is weer een ander.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:30 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
3 kamers is 1 woonkamer + 2 slaapkamers
Dan moet je dus al als je 2 kinderen hebt, die samen een kamer laten delen. Niet mijn idee van duurzaam wonen zeg maar.
[..]
Mja. Ik ook.(althans, nu een 5 kamer woning, maar dat kan morgen zomaar een 7 kamer woning zijn)
Complete onzin natuurlijk!!!!quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:46 schreef Tikbalang het volgende:
Met 2 kinderen zou ik dat niet kopen nee. Lijkt mij wel zeer duurzaam wonen, scheelt wel 1 kamer verwarmen. Of het leuk is, is weer een ander.
Maar als je vrijgezel bent waarom zal je dan zo'n appartement niet kopen. Je kunt dan wel meteen een 4 kamer huis kopen ivm de toekomst. Wie zegt dat de toekomst voor jou in petto heeft dat het in dat huis is om wat voor reden dan ook. Dan kun je net zo goed zeggen dat als je vrijgezel bent je geen huis moet kopen want ?????
Beetje bs natuurlijk, niet iedereen wil twee kinderen.quote:Op vrijdag 12 april 2013 23:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Complete onzin natuurlijk!!!!
Ik zeg nergens dat als je een vrijgezel bent, je een 2 a 3 kamer woning moet kopen toch?
Ik zeg slechts dat als je een huis koopt, je een huis moet kopen die minimaal toekomstbestendig is. En een 2 of 3 kamer woning is dat niet. Sim-pel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |