Waarom? Zij werkt toch ook? Of is er veel verschil in inkomen, of de manier waarop jullie met geld omgaan?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:03 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Ik heb vaak het gevoel dat ik er financieel alleen voor sta, dat ik aan de toekomst en het huis moet denken.
Dit.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:06 schreef mootie het volgende:
En voor het kind zorgen telt niet als 'inbreng'?
Ik vind het trouwens apart, er zo mee bezig zijn dat beiden evenveel 'inbrengen'. Jullie zijn toch geen bedrijf.
Ze werken beide toch 4 dagen, heb je al 2 van de 5 dagen opgevangen.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:11 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Dit.
Wil je het kind dan 5 dagen per week bij de opvang dumpen?
Niet als financiele inbreng, voor mijn gevoel. Maar daar heb je misschien wel gelijk in; er zijn wel meer manieren om bij te dragen.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:06 schreef mootie het volgende:
Deze snap ik even niet? Waarop afrekenen?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:06 schreef BasEnAad het volgende:
Als jullie samen een toekomst hebben volgens jou, waarom moet het dan wel zo zijn dat jullie allebei apart overal op afgerekend worden?
Ohja daar heb ik overheen gelezen.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:11 schreef peasant het volgende:
[..]
Ze werken beide toch 4 dagen, heb je al 2 van de 5 dagen opgevangen.
Zo had ik het in mijn hoofd, maar eega ziet dat dus anders; die wil 2 dg. op het KDV.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:11 schreef peasant het volgende:
Ze werken beide toch 4 dagen, heb je al 2 van de 5 dagen opgevangen.
Vraag mij vooral af waarom het vermeld wordt. Want het zou eigenlijk niet ter zaken moeten doen nu in een topic over wel/niet minder gaan werken.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:13 schreef Ronaldsen het volgende:
Verder vind ik dat 'energie steken' in een relatie ook wel erg negatief klinken, het klinkt haast als een kwelling om de relatie in stand te houden.
dit, en dan ga jij toch een dag meer werken , zoals bijna iedereen 5 dagen.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:13 schreef Ronaldsen het volgende:
Laat je vriendin gewoon lekker minder werken waar maak je je druk om.
Kan ze mooi wat meer huishoudelijke taken doen, dat compenseert dan vanzelf toch?
Verder vind ik dat 'energie steken' in een relatie ook wel erg negatief klinken, het klinkt haast als een kwelling om de relatie in stand te houden.
Dat je zo gaat bijhouden wat ieder bijdraagt aan het huishouden getuigt niet van veel vertrouwen.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:11 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Deze snap ik even niet? Waarop afrekenen?
Is vaak ook wel handig als dergelijke zaken besproken worden voordat er aan een kind begonnen wordt..quote:
OK, jij vind dat ik het erg scherp speel. Goeie opmerking.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:15 schreef BasEnAad het volgende:
Als je vrienden nou alleen maar op de bank zat en jou het huishouden liet doen en het geld verdienen, dan is het een andere verhaal.
Dit was besproken; het zou 3 dagen KDV worden, maar zij wijzigt de afspraak.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:15 schreef Cue_ het volgende:
Is vaak ook wel handig als dergelijke zaken besproken worden voordat er aan een kind begonnen wordt..
Misschien moet je in je hoofd je niet zo focussen op zuiver de financiële inbreng, ze gaat nu een andere inbreng geven die niet direct meetbaar is.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:11 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Niet als financiele inbreng, voor mijn gevoel. Maar daar heb je misschien wel gelijk in; er zijn wel meer manieren om bij te dragen.
[..]
Deze snap ik even niet? Waarop afrekenen?
Dat zou kunnen. Ik vind het overigens wel terecht dat je vindt dat je aangeeft dat je liever hebt dat je zulke zaken eerst overlegd.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:15 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
OK, jij vind dat ik het erg scherp speel. Goeie opmerking.
Het is niet zozeer het geld, maar meer dat ik teleurgesteld ben. Zij neemt te veel vrijheid in haar keuzen, vind ik. Ik kan toch ook zeggen: hoppa ik ga minder werken. Ik vind dat je samen de verantwoordelijkheid draagt voor een huishouden dat financieel er gezond voor staat. En ik heb het gevoel dat ik er alleen voor sta, als ze zulke opmerkingen maakt.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:16 schreef Sunshine1982 het volgende:
Waarom draait alles om geld? Ik snap het serieus niet
Wat je besproken hebt kan je wijzigen, waarom zou je je kind 3 dagen naar de KDV willen doen?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:16 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Dit was besproken; het zou 3 dagen KDV worden, maar zij wijzigt de afspraak.
Dat is inderdaad waar, bedankt voor dat perspectief.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:17 schreef trovey het volgende:
Misschien moet je in je hoofd je niet zo focussen op zuiver de financiële inbreng, ze gaat nu een andere inbreng geven die niet direct meetbaar is.
Vertel het haar.. dat jij ook minder wilt gaan werken. kijken wat er dan uit komtquote:Op donderdag 11 april 2013 13:18 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Het is niet zozeer het geld, maar meer dat ik teleurgesteld ben. Zij neemt te veel vrijheid in haar keuzen, vind ik. Ik kan toch ook zeggen: hoppa ik ga minder werken. Ik vind dat je samen de verantwoordelijkheid draagt voor een huishouden dat financieel er gezond voor staat. En ik heb het gevoel dat ik er alleen voor sta, als ze zulke opmerkingen maakt.
Hoe durft ze. Ze wil een dag meer met haar kind doorbrengen, de bitch.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:16 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
En ik vind dat je net doet alsof je relatie een bedrijf is.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:18 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Het is niet zozeer het geld, maar meer dat ik teleurgesteld ben. Zij neemt te veel vrijheid in haar keuzen, vind ik. Ik kan toch ook zeggen: hoppa ik ga minder werken. Ik vind dat je samen de verantwoordelijkheid draagt voor een huishouden dat financieel er gezond voor staat. En ik heb het gevoel dat ik er alleen voor sta, als ze zulke opmerkingen maakt.
Zou je dat andersom ook zo stellen als hij een dag minder wou werken en een dag meer met zijn kind wou doorbrengen?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:20 schreef mootie het volgende:
[..]
Hoe durft ze. Ze wil een dag meer met haar kind doorbrengen, de bitch.
Ik begrijp dat jullie deze afspraken niet notarieel hebben laten vastleggen? Dom.
Ze zitten in een relatie. Even overleggen voordat je komt aanzetten met "ik ga minder werken.punt"quote:Op donderdag 11 april 2013 13:20 schreef mootie het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jullie deze afspraken niet notarieel hebben laten vastleggen? Dom.
Is precies wat ik ook dacht. Je woont toch samen? Dus je deelt samen de zorgen en de kosten maar dat betekent niet dat iedereen evenveel financieel moet bijdragen. Andere niet financiele bijdragen (zoals het kind liefdevol en met aandacht opvoeden in plaats van in een creche te lozen) zijn minstens zo belangrijk.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:06 schreef mootie het volgende:
Ik vind het trouwens apart, er zo mee bezig zijn dat beiden evenveel 'inbrengen'. Jullie zijn toch geen bedrijf.
Verder zou ik door de notaris laten vastleggen dat TS' vriendin minimaal 8 uren extra per week bezig is met het verschonen van luiers en andere opvoedkundige taken om het verlies aan arbeid te kunnen compenserenquote:Op donderdag 11 april 2013 13:20 schreef mootie het volgende:
[..]
En je denkt dat je vriendin dat niet heeft? Blijkbaar is zij de enige in de relatie die denkt aan het welzijn van het kind in plaats van de financien.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:18 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
troll much?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:22 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Verder zou ik door de notaris laten vastleggen dat TS' vriendin minimaal 8 uren extra per week bezig is met het verschonen van luiers en andere opvoedkundige taken om het verlies aan arbeid te kunnen compenseren
Van een moeder vind ik het eigenlijk vanzelfsprekend dat ze minder wil werken. Als een vader dat ook wil prima, maar hoe ouderwets het ook mag klinken, de moeder is toch de primary caretaker.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:21 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Zou je dat andersom ook zo stellen als hij een dag minder wou werken en een dag meer met zijn kind wou doorbrengen?
\quote:Op donderdag 11 april 2013 13:24 schreef mootie het volgende:
[..]
Van een moeder vind ik het eigenlijk vanzelfsprekend dat ze minder wil werken. Als een vader dat ook wil prima, maar hoe ouderwets het ook mag klinken, de moeder is toch de primary caretaker.
Het gaat TS overigens om het financiële aspect, ik heb niet de indruk dat hij nou zo graag een dagje papa wil spelen.
Vind ik ook.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:24 schreef mootie het volgende:
[..]
Van een moeder vind ik het eigenlijk vanzelfsprekend dat ze minder wil werken. Als een vader dat ook wil prima, maar hoe ouderwets het ook mag klinken, de moeder is toch de primary caretaker.
Het gaat TS overigens om het financiële aspect, ik heb niet de indruk dat hij nou zo graag een dagje papa wil spelen.
Ja tuurlijk, maar dat je dan gaat jengelen over het evenwicht in financiële inbreng, dat vind ik eng.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:22 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ze zitten in een relatie. Even overleggen voordat je komt aanzetten met "ik ga minder werken.punt"
is dan wel zo vriendelijk / gewenst.
Het heeft toch consequenties voor beiden/het gezin.
Bullshit, het gaat hem toch om het geld?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:25 schreef TerryStone het volgende:
[..]
\
Ik vind dat alles behalve vanzelfsprekend en klaarblijkelijk ziet TS dat ook zo.
Natuurlijk, schijnbaar heeft hij wel verantwoordelijkheidsgevoel.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:25 schreef mootie het volgende:
[..]
Bullshit, het gaat hem toch om het geld?
Volgens mij valt dat nog wel mee. Maar eerder dat doordat die vriendin het niet overlegd.. dat TS dus automatisch maar de kostdrager moet zijn.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:25 schreef mootie het volgende:
[..]
Bullshit, het gaat hem toch om het geld?
quote:Op donderdag 11 april 2013 13:14 schreef kovenant het volgende:
als mijn vriendin ooit zwanger word hoeft ze het niet eens te melden minder te werken ik zou dat eerder eisen.
Ik vind het ook eng dat de rol van de vader gebagatelliseerd wordt en gereduceerd wordt tot kostwinner.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:25 schreef mootie het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, maar dat je dan gaat jengelen over het evenwicht in financiële inbreng, dat vind ik eng.
Zonder zaad kan de vrouw niet eens zwanger raken, dus net doen of de man in deze volstrekt onbelangrijk is is hilarisch.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:28 schreef Ronaldsen het volgende:
Sowieso heeft de natuur er voor gezorgd dat de man en vrouw niet gelijk zijn, als het gaat om kinderen krijgen, alleen de vrouw kan zwanger worden en produceert feitelijk het hele kind.
Eigenlijk volkomen logisch dat de vrouw na de zwangerschap minder gaat werken (al dan niet tijdelijk), het lijkt me flink zwaar zo'n kind krijgen en baren.
Dan ga ik liever een dagje extra naar het kantoor.
plus vrouwen vinden het lekker om zwanger te zijn, lekker zweven op een roze wolk etc... net drugsquote:Op donderdag 11 april 2013 13:31 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Zonder zaad kan de vrouw niet eens zwanger raken, dus net doen of de man in deze volstrekt onbelangrijk is is hilarisch.
Ja de man levert alleen het zaadje, ik zeg toch niet dat de man geen inbreng heeft? Maar het is nogal een verschil, een zaadje lozen als je klaar komt tegenover 9 maanden een baby in je buik hebben.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:31 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Zonder zaad kan de vrouw niet eens zwanger raken, dus net doen of de man in deze volstrekt onbelangrijk is is hilarisch.
Blijkbaar zit het financieel wel goed, dus dat is geen issue.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:27 schreef speknek het volgende:
[..]
Natuurlijk, schijnbaar heeft hij wel verantwoordelijkheidsgevoel.
Hij had ook kunnen reageren: Je hoeft niet minder te gaan werken, want ik had besloten mijn baan op te zeggen en volledig voor het kind te zorgen.
Volgens mij is dit helemaal geen issue voor TS.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:30 schreef TerryStone het volgende:
[..]
Ik vind het ook eng dat de rol van de vader gebagatelliseerd wordt en gereduceerd wordt tot kostwinner.
Je verwoordt heel mooi hoe ik het voel. Ze had het niet uitgerekend, ze is eigenlijk zelden met geld bezig. Zij stelt haar maandelijkse uitgaven simpelweg bij aan wat ze verdient, heel eenvoudig. Dus op haar manier is ze financieel wel goed bezig.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:30 schreef CoolGuy het volgende:
Want, door het zo te brengen zoals zij doet beslist ze eigenlijk dat ZIJ 1 dag meer thuis blijft en JIJ dus als gevolg (waarschijnlijk) geen 1 dag minder meer kunt gaan werken
Maar, even los van hoe ze het bracht, wat vind jij van haar idee/plan om een dag minder te werken an sich?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:37 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Je verwoordt heel mooi hoe ik het voel. Ze had het niet uitgerekend, ze is eigenlijk zelden met geld bezig. Zij stelt haar maandelijkse uitgaven simpelweg bij aan wat ze verdient, heel eenvoudig. Dus op haar manier is ze financieel wel goed bezig.
En ik snap de andere opmerkingen ook wel hoor. In mijn leven heb ik regelmatig de opmerking gekregen dat ik wel erg bovenop het financiele aspect van het leven zit. En hier nu ook weer, dus dat is een goede reminder dat het ook moet gaan om andere dingen.
het word tijd dat de rollen omdraaienquote:Op donderdag 11 april 2013 13:36 schreef Godtje het volgende:
Wat een waardeloze vent die zijn vrouw laat werken. Kan je niet in haar onderhoud voorzien sloeber?
Wat ben je een domme lul. is alleen maar goed dat de moeder thuis voor haar kind zorgt.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:16 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ga jij lekker bij dat krijsende kind zitten dan.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:39 schreef sturmpie het volgende:
[..]
het word tijd dat de rollen omdraaien
ja togquote:Op donderdag 11 april 2013 13:40 schreef Godtje het volgende:
[..]
Ga jij lekker bij dat krijsende kind zitten dan.
Eigenlijk zouden mannen ook zonder oeverloos overleg moeten kunnen bepalen om die strakke/geile stagiaire te neuken.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:35 schreef mootie het volgende:
[..]
Blijkbaar zit het financieel wel goed, dus dat is geen issue.
En je snapt zelf ook wel dat vrouwen toch eerder minder gaan werken om voor de kinderen te gaan zorgen dan mannen.
Eigenlijk vind ik ook dat vrouwen dat prima alleen kunnen beslissen, zonder oeverloos overleg. Als het financieel haalbaar is moet een vrouw gewoon kunnen zeggen: schat, ik heb er nog eens over nagedacht en ik wil toch graag 2 dagen bij de baby zijn.
Ik zie serieus geen probleem.
Klopt.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:36 schreef Godtje het volgende:
Wat een waardeloze vent die zijn vrouw laat werken. Kan je niet in haar onderhoud voorzien sloeber?
Ze heeft dat niet doorgerekend, ze gaat op haar gevoel af.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:35 schreef mootie het volgende:Blijkbaar zit het financieel wel goed, dus dat is geen issue.
Aparte vergelijking.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:40 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Eigenlijk zouden mannen ook zonder oeverloos overleg moeten kunnen bepalen om die strakke/geile stagiaire te neuken.
hou het gewoon op 180 vrije dagen = 4 jaar 3daagse werkweek. na die 4 jaar eis jij jouw deel opquote:Op donderdag 11 april 2013 13:41 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ze heeft dat niet doorgerekend, ze gaat op haar gevoel af.
Daarentegen; ik ben het met je eens dat er zeker die ruimte moet zijn.
Nee hoor.quote:
Vrouwen zijn niet gemaakt om te rekenen. Die werpen je nageslacht en passen daarop.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:41 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ze heeft dat niet doorgerekend, ze gaat op haar gevoel af.
Daarentegen; ik ben het met je eens dat er zeker die ruimte moet zijn.
LOL eindelijk iemand die mij begrijpt! Ik kwam pas een oude date tegen, maar dat is een ander verhaal :-Pquote:Op donderdag 11 april 2013 13:40 schreef Cracka-ass het volgende:
Eigenlijk zouden mannen ook zonder oeverloos overleg moeten kunnen bepalen om die strakke/geile stagiaire te neuken.
Beetje slechte vergelijking is het wel idd, al ben ik het wel met Cracka eens dat je zulke beslissingen in gezamelijk overleg maakt, aangezien het invloed heeft op het huishouden niet alleen op haar zelf.quote:
Daar vergis je je in. Vriendin was verrast dat ik meer van de hele gang rond de zwangerschap/geboorte af wist dan zij.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:29 schreef Sunshine1982 het volgende:
TO denkt wss dat je kind een zo uitgepoept hebt.
Jawel, hebben we het over gehad. Kind zou 3 dagen naar KDV gaan, ik een dag doordeweeks en zij een dag doordeweeks.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:31 schreef Sunshine1982 het volgende:
Ik vind het trouwens wel vreemd dat jullie het daar niet over gehad hebben voor de zwangerschap. Al was hij misschien niet geplant, je hebt toch weleens zulke gesprekken met je partner?
quote:Op donderdag 11 april 2013 13:40 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Dan had het overlegd moeten worden en zou er waarschijnlijk gesteld worden dat die extra dag dat hij voor het kind zorgt hij geen reet uitvoert.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:47 schreef Lilliesleaf het volgende:
Behalve dat, draai het eens om.
Wat nou als de toekomstige vader op een dag tegen z'n vrouw zegt: schat, ik ga een dag minder in de week werken om voor het kind te zorgen, heb het al doorgerekend, dus neem aan dat je er geen problemen mee hebt.
Ik vraag me af hoeveel vrouwen dan zouden reageren met: Is prima joh, geen probleem!
Daar zit wat in. Ik merk ook dat ze ongelofelijk huiselijk is geworden, gaat veel minder weg, zit thuis een beetje op haar buik te wrijven :-) Maakt opmerkingen zoals "wat wonen we hier geweldig".quote:Op donderdag 11 april 2013 13:47 schreef beerten het volgende:
Als ik het goed lees ben je vooral gepikeerd over de woordkeuze van je meisie. Vraag je af wat de inhoud is van de boodschap, val niet over de vorm.
Haha, bedankt voor het relativeren!quote:Het moment dat je je zoon/dochter ziet snap jij niet dat je dit topic ooit hebt geopend. maar daar kom je vanzelf achter.
Hoezo blijkbaar? Als je vreten hebt zit het financieel goed? Als je rijk bent kun je het kind naar een goede priveschool sturen en in een hogere contreien op laten groeien. Dat zit er nu niet in.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:35 schreef mootie het volgende:
Blijkbaar zit het financieel wel goed, dus dat is geen issue.
Eh ja omdat we uit een cultuur komen waar vrouwen toch waardeloos in al het andere waren, maar dat is al een tijdje niet meer zo.quote:En je snapt zelf ook wel dat vrouwen toch eerder minder gaan werken om voor de kinderen te gaan zorgen dan mannen.
Wat Cracka-ass zegt, als we naar traditionele rolpatronen van de hulpeloze zorgzame vrouw en de regelende baas gaan, dan kan die man ook wel z'n maitresse te neuken.quote:Eigenlijk vind ik ook dat vrouwen dat prima alleen kunnen beslissen, zonder oeverloos overleg. Als het financieel haalbaar is moet een vrouw gewoon kunnen zeggen: schat, ik heb er nog eens over nagedacht en ik wil toch graag 2 dagen bij de baby zijn.
Dit is onacceptabel, immers een man kan niet voor kinderen zorgen.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:47 schreef Lilliesleaf het volgende:
Behalve dat, draai het eens om.
Wat nou als de toekomstige vader op een dag tegen z'n vrouw zegt: schat, ik ga een dag minder in de week werken om voor het kind te zorgen, heb het al doorgerekend, dus neem aan dat je er geen problemen mee hebt.
Ik vraag me af hoeveel vrouwen dan zouden reageren met: Is prima joh, geen probleem!
Bedankt voor het maken van mijn punt.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dit is onacceptabel, immers een man kan niet voor kinderen zorgen.
Vrouwen verstaan onder voor de kinderen zorgen tevens:
- boodschappen doen
- wassen
- koken
- strijken
- huis poetsen
- etc.
Als mannen een dag voor de kinderen zorgen:
- met een biertje op de bank zitten.
En in de situatie dat een vrouw bijvoorbeeld een management positie heeft op landelijke/europese/wereldwijde schaal en de man bijvoorbeeld docent is op een basisschool en het grootste deel van het huishouden doet.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
- boodschappen doen
- wassen
- koken
- strijken
- huis poetsen
- etc.
Als het financieel goed zit is er geen issue.quote:
Ik lees wat hoger in dit topic dat de vrouw de "primary caretaker" is, dat betekent dus huis verkopen, vrouw op de bank en manlief 5 dagen voor de klas.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:56 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
En in de situatie dat een vrouw bijvoorbeeld een management positie heeft op landelijke/europese/wereldwijde schaal en de man bijvoorbeeld docent is op een basisschool en het grootste deel van het huishouden doet.
Wat dan als de vrouw zwanger wordt?
Dan ben je een hoer. Een stagair doet het voor de carrierequote:Op donderdag 11 april 2013 13:57 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Als het financieel goed zit is er geen issue.
Dit komt niet voor.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:56 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
En in de situatie dat een vrouw bijvoorbeeld een management positie heeft op landelijke/europese/wereldwijde schaal en de man bijvoorbeeld docent is op een basisschool en het grootste deel van het huishouden doet.
Wat dan als de vrouw zwanger wordt?
Eh ja omdat die mannen incidenteel voor de kinderen zorgen, het heeft geen zin om een gewassen was te gaan wassen.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:53 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
- boodschappen doen
- wassen
- koken
- strijken
- huis poetsen
- etc.
Oh ik ken wel zulke voorbeelden.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:00 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dit komt niet voor.
Een succesvolle vrouw met een hoge managementpositie zal nooit een relatie aanknopen met een lullig basisschool leraartje (geen docent).
Ja, natuurlijk, want het komt ook nooit voor dat een man met een hoge positie getrouwd is met een huisvrouw ofzo, want een man op een hoge positie zou noooooit een relatie aanknopen met een huisvrouwtjequote:Op donderdag 11 april 2013 14:00 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dit komt niet voor.
Een succesvolle vrouw met een hoge managementpositie zal nooit een relatie aanknopen met een lullig basisschool leraartje (geen docent).
oh my.......quote:Op donderdag 11 april 2013 13:33 schreef sturmpie het volgende:
TS moet echt veel van zijn vrouw houden
het feit dat zij een kind van TS wil
[..]
plus vrouwen vinden het lekker om zwanger te zijn, lekker zweven op een roze wolk etc... net drugs
je moet ze inderdaad flink afstraffen door ze meer te laten werken zodat papa thuis kan blijven
Dat dus wel.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:02 schreef Lilliesleaf het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk, want het komt ook nooit voor dat een man met een hoge positie getrouwd is met een huisvrouw ofzo, want een man op een hoge positie zou noooooit een relatie aanknopen met een huisvrouwtje
Ben van jou toch wat meer inzichtvolle posts gewend. Heb je al koffie gehad?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:58 schreef Silenus het volgende:
Ik ken vrouwen die net een kind hebben gebaard en meer uren maken dan jij, slappeling.
Dat vond ik ook raar.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:35 schreef Cracka-ass het volgende:
Je hebt groot gelijk TS. Ik vind het heel vreemd dat ze het zo mededeelt. Hier dien je gewoon over te praten als volwassenen. Dat is dan ook gelijk hetgeen ik opmerkelijk vind. Hier heb je het toch over voordat je besluit een kind te nemen?
Oh dat dan weer wel!quote:Op donderdag 11 april 2013 14:03 schreef Ferrari_Tape het volgende:
[..]
Dat dus wel.
Je snapt er ook niks van.
Wat betreft met geld bezig zijn. Ook daar zitten 2 kanten aan. Teveel er mee bezig zijn wordt gezien als alleen maar mee bezig zijn, en dat is niet goed. Aan de andere kant, alles staat of valt met geld, want het is heel leuk dat je vriendin straks thuis is bij de kleine, maar van alleen liefde kan dat kindje niet leven, en waar de kleine wel van kan leven kost geld.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:37 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Je verwoordt heel mooi hoe ik het voel. Ze had het niet uitgerekend, ze is eigenlijk zelden met geld bezig. Zij stelt haar maandelijkse uitgaven simpelweg bij aan wat ze verdient, heel eenvoudig. Dus op haar manier is ze financieel wel goed bezig.
En ik snap de andere opmerkingen ook wel hoor. In mijn leven heb ik regelmatig de opmerking gekregen dat ik wel erg bovenop het financiele aspect van het leven zit. En hier nu ook weer, dus dat is een goede reminder dat het ook moet gaan om andere dingen.
Ik ga even een bakkie halen, excuus voor mijn kinderachtige reactie.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:04 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ben van jou toch wat meer inzichtvolle posts gewend. Heb je al koffie gehad?
Daar komt het wel een beetje op neer, ja :-)quote:Op donderdag 11 april 2013 14:05 schreef CoolGuy het volgende:
vooral omdat zij eigenlijk helemaal niet weet of het wel of niet kan, ze gaat er vanuit dat het kan en dat jij het wel op lost.
wel eerlijk zijn dan he, dus ook de kosten voor de kinderopvang meenemen. ook belastingtechnischquote:Op donderdag 11 april 2013 14:13 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Daar komt het wel een beetje op neer, ja :-)
Het heeft nooit haar interesse gehad, en er komt nog eens bij dat ze in een fase zit waarin ze alleen met haar hoofd bij de baby zit. Logisch allemaal dus. Maar ik ga toch eens samen met een spreadsheetje om de tafel ziten, om d'r te laten zien wat de financiele gevolgen zijn.
Ik zou gewoon bellen als je op weg bent naar het vliegveld.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:14 schreef Waaghals het volgende:
Ik wou dit weekend aankondigen dat ik 1 jaar met onbetaald verlof in mijn eentje over de wereld ga reizen
Dan vraag je ook om teleurstellingen.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:03 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Het is niet zo dat we het krap hebben, maar ik verwacht van man en vrouw gelijke inbreng.
Uiteraard, doel is niet om haar te overtuigen dat het niet kan. Maar om samen inzicht te krijgen wat er binnenkomt en uitgaat, dat we samen een beslissing kunnen maken (i.p.v. eenzijdig).quote:Op donderdag 11 april 2013 14:18 schreef simmu het volgende:
wel eerlijk zijn dan he, dus ook de kosten voor de kinderopvang meenemen. ook belastingtechnisch
Nou snij je hier inderdaad iets wezenlijks aan. Toen ik haar leerde kennen, had ze een onafhankelijke instelling, beetje zo'n backpack-typje. Nu is het echt een mama geworden, geeft ze zelf ook toe. Nestdrang of zo.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:28 schreef BadObsession het volgende:
In verreweg de meeste relaties eindigen man en vrouw in hun traditionele rollen
Tja, hormonen werken nou eenmaal door, gewoon natuurlijke reactie.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:45 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Nou snij je hier inderdaad iets wezenlijks aan. Toen ik haar leerde kennen, had ze een onafhankelijke instelling, beetje zo'n backpack-typje. Nu is het echt een mama geworden, geeft ze zelf ook toe. Nestdrang of zo.
Pff, berichtje sturen als je aangekomen bent en daarna telefoon weggooien.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:21 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Ik zou gewoon bellen als je op weg bent naar het vliegveld.
Ben je daar teleurgesteld door?quote:Op donderdag 11 april 2013 14:45 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Nou snij je hier inderdaad iets wezenlijks aan. Toen ik haar leerde kennen, had ze een onafhankelijke instelling, beetje zo'n backpack-typje. Nu is het echt een mama geworden, geeft ze zelf ook toe. Nestdrang of zo.
Ja, toch wel een beetje. Een aantal dingen zijn gewoon niet bespreekbaar meer. Ik had plannen om gezamenlijk een lange buitenland-trip te maken, dat vindt ze niet langer een optie. Ook bepaalde landen zijn dan meteen off-limits, waar ze eerst heel stoer over deed ("mijn collega ging met haar kindje en man naar India!"). Nou begrijp ik haar punt heel goed, dit is gewoon een fase voor haar waarin ze lekker zwanger wil zijn, en wil genieten ervan. Ik heb dat soort dingen eventjes in de koelkast gezet, maar ik heb toch wel even tijd nodig om er aan te wennen.quote:
Tsja, wat is goed en slecht idee? De financiele gevolgen zijn voor haar (lange termijn) het grootst, denk pensioengat en weet ik veel wat. We betalen vaste lasten naar rato, maar voor haar heeft het de grootste impact absoluut gezien, als ik zo even hoofdreken. Maar zo wil ik eigenlijk niet denken, ik zie het toch als mijn plicht om ervoor te zorgen dat zij later ook goed terecht komt.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:47 schreef jogy het volgende:
Maar als je over de irritatie heen stapt dat ze het zo eenzijdig verkondigt, lijkt het je dan alsnog en slecht idee?
Ehm...wilde jij dit kindje wel net zoals zij...?quote:Op donderdag 11 april 2013 15:05 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ja, toch wel een beetje. Een aantal dingen zijn gewoon niet bespreekbaar meer. Ik had plannen om gezamenlijk een lange buitenland-trip te maken, dat vindt ze niet langer een optie. Ook bepaalde landen zijn dan meteen off-limits, waar ze eerst heel stoer over deed ("mijn collega ging met haar kindje en man naar India!"). Nou begrijp ik haar punt heel goed, dit is gewoon een fase voor haar waarin ze lekker zwanger wil zijn, en wil genieten ervan. Ik heb dat soort dingen eventjes in de koelkast gezet, maar ik heb toch wel even tijd nodig om er aan te wennen.
[..]
Tsja, wat is goed en slecht idee? De financiele gevolgen zijn voor haar (lange termijn) het grootst, denk pensioengat en weet ik veel wat. We betalen vaste lasten naar rato, maar voor haar heeft het de grootste impact absoluut gezien, als ik zo even hoofdreken. Maar zo wil ik eigenlijk niet denken, ik zie het toch als mijn plicht om ervoor te zorgen dat zij later ook goed terecht komt.
En voor het kind: het is echt individueel of een kindje kan aarden op een KDV. En voor hoeveel dagen. Dus dat is te bezien, misschien zijn we al blij als ze het twee dagen redt.....
even rekenmachine erbij pakken hoor 180 : 9 = 20 dagen in de maand... ja dan is 4 dagen werken idd een voltijdsbaanquote:Op donderdag 11 april 2013 13:24 schreef sturmpie het volgende:
je kan een afspraak maken.
zij heeft 9 maanden draagtijd. dat zijn 180 dagen.
dan zeg je ok, je hebt 180 dagen je best gedaan (draagtijd), dus als je 3 dagen per week wilt gaan werken dan mag dat ten hoogstens 180 weken (1 dag per week) en dan staan jullie weer quite
na 4 jaar MOET ze dan weer 4 dagen per week werken
en na die 4 jaar ga jij gewoon 3 dagen werken en zij 4
snappie![]()
![]()
![]()
geld lijkt me je belangrijkste drijfveer zie ik, geld geld geld... waarom zijn jullie in godsnaam aan kinderen begonnen als het enige wat je interesseert geld is?quote:Op donderdag 11 april 2013 15:05 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ja, toch wel een beetje. Een aantal dingen zijn gewoon niet bespreekbaar meer. Ik had plannen om gezamenlijk een lange buitenland-trip te maken, dat vindt ze niet langer een optie. Ook bepaalde landen zijn dan meteen off-limits, waar ze eerst heel stoer over deed ("mijn collega ging met haar kindje en man naar India!"). Nou begrijp ik haar punt heel goed, dit is gewoon een fase voor haar waarin ze lekker zwanger wil zijn, en wil genieten ervan. Ik heb dat soort dingen eventjes in de koelkast gezet, maar ik heb toch wel even tijd nodig om er aan te wennen.
[..]
Tsja, wat is goed en slecht idee? De financiele gevolgen zijn voor haar (lange termijn) het grootst, denk pensioengat en weet ik veel wat. We betalen vaste lasten naar rato, maar voor haar heeft het de grootste impact absoluut gezien, als ik zo even hoofdreken. Maar zo wil ik eigenlijk niet denken, ik zie het toch als mijn plicht om ervoor te zorgen dat zij later ook goed terecht komt.
En voor het kind: het is echt individueel of een kindje kan aarden op een KDV. En voor hoeveel dagen. Dus dat is te bezien, misschien zijn we al blij als ze het twee dagen redt.....
Over 12 jaar en 6 maanden kan het kind werken en kunnen ze overleg plegen over de hoeveelheid dagen die de ouders nog moeten werken.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:11 schreef Re het volgende:
[..]
geld lijkt me je belangrijkste drijfveer zie ik, geld geld geld... waarom zijn jullie in godsnaam aan kinderen begonnen als het enige wat je interesseert geld is?
hard genoeg om het pensioengat te dichten?quote:Op donderdag 11 april 2013 15:13 schreef Kreator het volgende:
[..]
Over 12 jaar en 6 maanden kan het kind werken en kunnen ze overleg plegen over de hoeveelheid dagen die de ouders nog moeten werken.
TS heeft berekend dat dit moet lukken, mits zijn vrouwelijke inkomen (aka: zijn vrouw) nu gewoon bikkelhard doorwerkt.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:14 schreef Re het volgende:
[..]
hard genoeg om het pensioengat te dichten?
inclusief inflatie van het vrouwelijke inkomen (aka: zijn vrouw)?quote:Op donderdag 11 april 2013 15:15 schreef Kreator het volgende:
[..]
TS heeft berekend dat dit moet lukken, mits zijn vrouwelijke inkomen (aka: zijn vrouw) nu gewoon bikkelhard doorwerkt.
uhhuquote:Op donderdag 11 april 2013 15:09 schreef Re het volgende:
[..]
even rekenmachine erbij pakken hoor 180 : 9 = 20 dagen in de maand... ja dan is 4 dagen werken idd een voltijdsbaan
dan moet er sociaal gedaan worden, dat kan ook niet als je zwanger bent, die hormonen weet jequote:
uhhuquote:Op donderdag 11 april 2013 15:19 schreef Re het volgende:
[..]
dan moet er sociaal gedaan worden, dat kan ook niet als je zwanger bent, die hormonen weet je
Ik begrijp niet waar je die indruk vandaan krijgt.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:11 schreef Re het volgende:
geld lijkt me je belangrijkste drijfveer zie ik, geld geld geld... waarom zijn jullie in godsnaam aan kinderen begonnen als het enige wat je interesseert geld is?
In de weekenden is ze niet zwanger? Dan draagt ze het kind niet?quote:
8 uur werkdag .... 7.12 voor een beetje betaalde baan hoorquote:Op donderdag 11 april 2013 15:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de weekenden is ze niet zwanger? Dan draagt ze het kind niet?
Als je zwanger zijn als werken ziet, dan werkt ze nu 24/7.....
9 maanden = 270 dagen = 6480 uur.
8 uur in een werkdag = 810 werkdagen.
1 dag per week minder = 810 werkweken = ongeveer 16,9 jaar.
Als je toch nog zo in haar geld en jouw geld denkt, dan is het haar goed recht om zelf, zonder overleg, te beslissen dat ze liever een dag extra bij haar kind is dan dat ze die dag geld verdient.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:20 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waar je die indruk vandaan krijgt.
Eerste alinea ging over reizen.
Tweede alinea ging over haar geld niet dat van mij.
Derde alinea ging over kinderen op het KDV.
ga klagen bij je vader zou ik zeggen, die heeft je dat kleine chromosoompje gegevenquote:Op donderdag 11 april 2013 15:22 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Dat gezeik over dat zwanger ook werk is. Fuck you, ik wou dat ik zwanger kon worden. Ik ben blij dat ik een pik heb, maar als ik zwanger kon worden, dan had ik dat direct gedaan. Wie wil dat nou niet, zo'n levens-ervaring opdoen?
En dan had je gelijk een goed excuus om een dag minder te gaan werkenquote:Op donderdag 11 april 2013 15:22 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Dat gezeik over dat zwanger ook werk is. Fuck you, ik wou dat ik zwanger kon worden. Ik ben blij dat ik een pik heb, maar als ik zwanger kon worden, dan had ik dat direct gedaan. Wie wil dat nou niet, zo'n levens-ervaring opdoen?
Ben ik met je eens. Ik kan haar perspectief ook wel goed begrijpen, hoor. Zij zit lekker op d'r ei, en daar heb je een bepaalde mindset voor nodig, ik wil daar niet aan gaan trekken. Het kan ook een oplossing zijn om het onderwerp even kort te bespreken, haar en mijn gezichtspunt te geven, en dan gewoon beslissingen parkeren totdat kind een paar maanden oud is.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:03 schreef JeMoeder het volgende:
Zoiets had ze eerst met jou moeten bespreken, nu valt het wat koud op je dak natuurlijk. Maar probeer het nu zelf ook niet te zwart/wit in te zien, dat frustreert jullie relatie en een eventuele fijne, stressloze toekomst voor jullie kindje.
en je pensioengat, en je verantwoordelijkheden bla bla bla... je lijkt me erg vermoeiend om mee te leven eigenlijkquote:Op donderdag 11 april 2013 15:20 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik begrijp niet waar je die indruk vandaan krijgt.
Eerste alinea ging over reizen.
Tweede alinea ging over haar geld niet dat van mij.
Derde alinea ging over kinderen op het KDV.
Je hebt ook een bepaalde mindset nodig om zo neanderthaler over je vrouw te praten.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:25 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Zij zit lekker op d'r ei, en daar heb je een bepaalde mindset voor nodig
En dit.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:25 schreef Re het volgende:
je lijkt me erg vermoeiend om mee te leven eigenlijk
Dat hangt van allerlei zaken af, ik ben naar een paar open dagen geweest van KDVs en er zit groot verschil tussen, vond ik zelf. Daarnaast hangt het van het kindje af. Ik vind vier van de zeven dagen bij de ouders prima als startpunt. maar dat zal de toekomst moeten uitwijzen.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:28 schreef Escapist het volgende:
Als het financieel enigszins mogelijk is, is het voor het kindje zoveel beter om bij de ouders te zijn dan op een kdv.
Dat lijkt me vrij lastig als je voor een kind zorgt, of zie ik iets over het hoofd?quote:Daarbij, doet zij het huishouden en de boodschappen?
Dat hoef je niet te gokken, dat lijkt me een feit. Dat ben ik 100% met je eens.quote:Wellicht verstandig om ook dit soort punten te bespreken als jullie het over de financiën gaan hebben want ik gok dat jullie kindje veel meer baat heeft bij een liefdevolle opvoeding dan bij duur speelgoed en dure kleertjes.
Really? Waarom zeg je dat?quote:Op donderdag 11 april 2013 15:25 schreef Re het volgende:
je lijkt me erg vermoeiend om mee te leven eigenlijk
Nee, je hebt gelijk, het huishouden en boodschappen doen is onmogelijk als je alleen de zorg voor een kind hebt, daarom hebben alleenstaande ouders ook nooit boodschappen in huis en is hun huis altijd een puinhoop.... want dat valt niet te combineren.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:38 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Dat lijkt me vrij lastig als je voor een kind zorgt, of zie ik iets over het hoofd?Ik verwacht dat dat gewoon 50/50 blijft.
je leeft voornamelijk op papier zeg maar...quote:Op donderdag 11 april 2013 15:39 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Really? Waarom zeg je dat?
Je lijkt nogal rechtlijnig te zijn. Alles moet volgens een bepaald stramien; het liefst volgens jouw ideale denkbeeld. Zomaar even spontaan iets doen, zit er niet in. Zo komt het over.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:39 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Really? Waarom zeg je dat?
Je houdt het wel erg bondig. Jij geeft aan dat ik vermoeiend lijk om mee te leven, en dan is bovenstaande je uitleg?quote:Op donderdag 11 april 2013 15:42 schreef Re het volgende:
je leeft voornamelijk op papier zeg maar...
Zelfs deze reply is vermoeiend.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:44 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Je houdt het wel erg bondig. Jij geeft aan dat ik vermoeiend lijk om mee te leven, en dan is bovenstaande je uitleg?
Daar moet ik even over nadenken, je hebt wel een punt. Bedankt voor de feedback.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:42 schreef Kreator het volgende:
Alles moet volgens een bepaald stramien; het liefst volgens jouw ideale denkbeeld
flexibiliteit, creativiteit (hoi Kreaquote:Op donderdag 11 april 2013 15:44 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Je houdt het wel erg bondig. Jij geeft aan dat ik vermoeiend lijk om mee te leven, en dan is bovenstaande je uitleg?
Als ik zo een beetje het topic doorlees zie ik buiten 2 semi-grappige opmerkingen van TS wel hetzelfde. De indruk die TS op mij wekt is dat hij in de zakenwereld zit, of in ieder geval iets "verkoopt", winst maken zijn ultieme doel is en daardoor nietsontziend te werk gaat. Recht op zijn doel af gaand.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:46 schreef Re het volgende:
[..]
flexibiliteit, creativiteit (hoi Krea), loyaliteit zijn zo maar woorden die niet in me opkomen als ik jouw reacties zo lees... alles is hiërarchisch, pragmatisch en rechtlijnig
Hoi,quote:
Dit gaat nog zo leuk worden als de baby er eenmaal is.....quote:Op donderdag 11 april 2013 15:46 schreef Re het volgende:
[..]
flexibiliteit, creativiteit (hoi Krea), loyaliteit zijn zo maar woorden die niet in me opkomen als ik jouw reacties zo lees... alles is hiërarchisch, pragmatisch en rechtlijnig
quote:Op donderdag 11 april 2013 15:52 schreef Leandra het volgende:
Hoe ga je dat oplossen, want bij het KDV hoef je geen ziek kind af te leveren.
Oh okay, na een dagje is de kleine weer beter?quote:Op donderdag 11 april 2013 15:54 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]Gewoon dagje vrij, snap ik niet helemaal?
Zeg maar wat je denkt ipv dat ik er naar ga raden.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:55 schreef Leandra het volgende:
Oh okay, na een dagje is de kleine weer beter?
Je hebt geen geplande afspraken? Je kunt altijd zo een dagje vrij nemen, en desnoods ook wel een weekje?quote:Op donderdag 11 april 2013 15:56 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Zeg maar wat je denkt ipv dat ik er naar ga raden.
Want? Sociaal contact is ongezond?quote:Op donderdag 11 april 2013 14:47 schreef jogy het volgende:
Puur naar het kind gekeken lijkt het me het wel gezond om zo min mogelijk in een kinderdagverblijf te zitten.
dit vat ik maar op als compliment dan. als evenwicht voor de rest van het topicquote:Op donderdag 11 april 2013 15:38 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
[..]
Dat lijkt me vrij lastig als je voor een kind zorgt, of zie ik iets over het hoofd?Ik verwacht dat dat gewoon 50/50 blijft.
[..]
die gezichtsuitdrukking van je usericon heb jij volgens mij in het echt 24/7 he?quote:Op donderdag 11 april 2013 15:55 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh okay, na een dagje is de kleine weer beter?
Dit inderdaad; mijn dochter leert verdomd veel op het kinderdagverblijf. Ze gaat nu twee dagen in de week en dat is voor mij ook echt het bare minimum! Mijn vader wilde ook wel een dag oppassen, maar ik wil gewoon dat zij leert hoe om te gaan met anderen.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Want? Sociaal contact is ongezond?
Ik twijfelde nog om duidelijk te maken dat 1 of twee dagen juist weer goed is volgens mij. Maar de eerste paar jaar grotendeels door je ouders worden opgevoed is wel goed voor het bindingsproces. Ik kan me niet voorstellen dat het mentaal gezond is voor zo'n kind om vanaf 10 maanden 4 dagen in de week door een kdv te worden opgevoed.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Sociaal contact? Babies spelen met elkaar?quote:Op donderdag 11 april 2013 15:57 schreef speknek het volgende:
[..]
Ja, mijn peuter zegt ook "mama" als hij het plaatje zietquote:Op donderdag 11 april 2013 15:58 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
die gezichtsuitdrukking van je usericon heb jij volgens mij in het echt 24/7 he?
Vanaf 10 maanden? Het begint meestal met 10 weken....quote:Op donderdag 11 april 2013 16:00 schreef jogy het volgende:
[..]
Ik twijfelde nog om duidelijk te maken dat 1 of twee dagen juist weer goed is volgens mij. Maar de eerste paar jaar grotendeels door je ouders worden opgevoed is wel goed voor het bindingsproces. Ik kan me niet voorstellen dat het mentaal gezond is voor zo'n kind om vanaf 10 maanden 4 dagen in de week door een kdv te worden opgevoed.
TS kan toch ook een dag minder gaan werken?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:02 schreef zatoichi het volgende:
Overigens waar ik gelijk aan moest denken bij dit topic was gelijke waarden en normen. Kinderen moeten net zo naar hun moeder kunnen groeien als hun vader, en moeder en vader moeten ook net zoveel kansen hebben op het werk om carrière te maken.
Als je dan alleen naar geld kijkt, denk dan eens aan de eventuele alimentatie die je mag gaan dokken als jouw vrouw (of man) nooit de carrière heeft kunnen maken vanwege de kinderen.
Nee hoor gelijke monniken, gelijke kappen voor man en vrouw.
Helemaal niet werken en dan je hobby's opnoemen en wat smoesjes verzinnen is dan weer een ander uiterste hè.quote:Op donderdag 11 april 2013 15:58 schreef simmu het volgende:
[..]
dit vat ik maar op als compliment dan. als evenwicht voor de rest van het topic![]()
ter verheldering; ik ben huisvrouw. mijn kinders zijn 3 en 4 nu. mijn man werkt. die werkt best veel (nieuw project waarin hij leidinggevende is). als hij niet werkt is hij bezig met zn zieke vader. ik doe alles zelf. ik verzorg de kinderen, pendel ze van en naar school (geregeld manlief ook trouwens, naar zn werk). ik hou het huis schoon (soortemet van dan), kook, was af (nee. we hebben geen vaatwasser), ben eindeloos bezig met mount washmore, freubel tractaties in elkaar, verzorg onze drie katten, dus ook 2 kattenbakken om schoon te houden en ik maak vrijwel alle kadootjes voor vrienden en familie zelf. oh, ik maak ook fotoboeken en schilderijtjes, ben penningmeester in een bestuur, op school wordt er ook het nodige gevraagd en ik geef nog altijd bijlessen (exacte vakken en economie, alle nivo's. dus van vmbo t/m bachelorfase). en als ik ziek ben? nou, zolang ik er niet letterlijk bij neerval moet ik gewoon maar door. moeders zijn nooit ziek. ofzo.
als ik jou zo bezig hoor over geld, word ik eigenlijk best woest. als ik betaald zou krijgen voor alles wat ik doe verdien ik meer dan jij denk ik zo. geld is niet alles. ik werk niet, ik draag niet bij aan de maatschappij, onze relatie is niet gelijkwaardig omdat ik niets bijdraag. dat zijn dingen die ik behoorlijk vaak hoor. fuck dat!
reken in je voorbeeld ook eens voor de gein uit wat iemand verdient met voor een kind zorgen. op een kdv krijgt de verzorg(st)er tenslotte ook betaald. /stokpaardje
Ochermquote:Op donderdag 11 april 2013 16:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Vanaf 10 maanden? Het begint meestal met 10 weken....
Een baby (tot 3 jaar) heeft geen contact met anderen? Dus ook niet met ouders of leeftijdgenootjes? Jij hebt nooit meegemaakt dat kinderen onder de drie een boekje kwamen brengen om voor te lezen? Dansjes met elkaar doen en daar met elkaar om lachen?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sociaal contact? Babies spelen met elkaar?
Nee, met elkaar spelen komt pas veel later, de eerste paar jaar (tot 3 a 4) spelen kinderen voornamelijk naast elkaar, niet met elkaar.
dat jij stront schoonmaken als hobby ziet kan ik niet helpen hequote:Op donderdag 11 april 2013 16:04 schreef Kreator het volgende:
[..]
Helemaal niet werken en dan je hobby's opnoemen en wat smoesjes verzinnen is dan weer een ander uiterste hè.
Dat is, deels, mijn punt; maar TS is door zijn partner wellicht financieel gedwongen om nu te blijven werken. Zijn partner heeft het voor hem bepaalt; daarom overleggen over dit soort zaken. Ze hadden ook beiden 3,5 dagen kunnen gaan werken....quote:Op donderdag 11 april 2013 16:03 schreef Leandra het volgende:
[..]
TS kan toch ook een dag minder gaan werken?
want dat doe je zelf niet thuis? en kan jij zelf ook niet? want dat moet ze leren op een kdv?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:00 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Dit inderdaad; mijn dochter leert verdomd veel op het kinderdagverblijf. Ze gaat nu twee dagen in de week en dat is voor mij ook echt het bare minimum! Mijn vader wilde ook wel een dag oppassen, maar ik wil gewoon dat zij leert hoe om te gaan met anderen.
Vrouwen zoals jij zijn wel de reden dat mensen als TS gaan flippen als ze minder willen gaan werken.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:06 schreef simmu het volgende:
[..]
dat jij stront schoonmaken als hobby ziet kan ik niet helpen he
Ja, maar daar heeft een kind dus geen kinderdagverblijf voor nodig, die interactie kan het kind met iedere verzorger hebben, en dat het kind dat met zoveel mogelijk verzorgers heeft is geen pluspunt.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:06 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Een baby (tot 3 jaar) heeft geen contact met anderen? Dus ook niet met ouders of leeftijdgenootjes? Jij hebt nooit meegemaakt dat kinderen onder de drie een boekje kwamen brengen om voor te lezen? Dansjes met elkaar doen en daar met elkaar om lachen?
Wat een onzin:
Google even voor je wat roept (van wiki):
Spel en interactie
De interactie met een baby is in het begin vrij eenzijdig, de baby kan nog niet veel respons geven aan de ouder. Op de leeftijd van ongeveer zes weken begint de baby te lachen als een bekend gezicht verschijnt. Een paar maanden later kan de baby al een eerste spel spelen: kiekeboe.
ik denk sociale vaardigheden voornamelijk... ik wou dat ik vroeger naar een kdv was gebracht, was ik mogelijk wat nu meer extrovert geweest, wat wel handig kan zijnquote:Op donderdag 11 april 2013 16:07 schreef simmu het volgende:
[..]
want dat doe je zelf niet thuis? en kan jij zelf ook niet? want dat moet ze leren op een kdv?
Je hebt ook 2 kinderen rondlopen? De hele dag?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Vrouwen zoals jij zijn wel de reden dat mensen als TS gaan flippen als ze minder willen gaan werken.
"het huishouden is ook een dagtaak hoor!" Flikker toch op. Ik doe het er gewoon bij.
Ik werk de hele dag. Dezelfde hoeveelheid stof dwarrelt door mijn huis. Ook ik moet wassen/afwassen/boodschappen doen/schoonmaken.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:10 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hebt ook 2 kinderen rondlopen? De hele dag?
Ik wil een financieel onafhankelijke vrouw, die voor zichzelf kan zorgen en haar eigen broek op kan houden. Dat als de relatie ooit voorbij is, dat zij dan gewoon door kan gaan met geld verdienen. Ik heb echt geen zin in een situatie waarin mij gezegd wordt: "maar.. maar.. waar ga ik dan van leven?"quote:Op donderdag 11 april 2013 15:58 schreef simmu het volgende:
als ik jou zo bezig hoor over geld, word ik eigenlijk best woest. als ik betaald zou krijgen voor alles wat ik doe verdien ik meer dan jij denk ik zo.
ik ook. heb jij dan ook een 3jarige aan je been hangen? maak je 3maal daags een maaltijd voor 4 man? doe jij voor die 4 man ook 3maal daagse de bijbehorende afwas? afgewisseld uiteraard met tripjes van en naar peuterspeelzaal en school en werk van je partner? doe jij ook minimaal elke dag een was?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:08 schreef Kreator het volgende:
[..]
Vrouwen zoals jij zijn wel de reden dat mensen als TS gaan flippen als ze minder willen gaan werken.
"het huishouden is ook een dagtaak hoor!" Flikker toch op. Ik doe het er gewoon bij.
de perfecte basis voor een relatie, zorgen dat alles klaar staat om uit elkaar te gaan...quote:Op donderdag 11 april 2013 16:13 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik wil een financieel onafhankelijke vrouw, die voor zichzelf kan zorgen en haar eigen broek op kan houden. Dat als de relatie ooit voorbij is, dat zij dan gewoon door kan gaan met geld verdienen. Ik heb echt geen zin in een situatie waarin mij gezegd wordt: "maar.. maar.. waar ga ik dan van leven?"
Zij moet gewoon mij in de ogen kunnen kijken en kunnen zeggen: "de groeten met jou". Zonder te twijfelen of ze het wel maandelijks redt.
OK eens.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:10 schreef Tha_Duck het volgende:
Ten eerste moet je je niet zo aanstellen, je vriendin is zwanger.
Ten tweede, ja misschien moet je dit soort dingen overleggen. Maar soms gebeurd dat niet, get over it.
Ja, dezelfde hoeveelheid stof, maar je vergeet kennelijk hoeveel limonadevingers en chocolademondjes overal op belanden als je de hele dag een paar kinderen in huis hebt.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:11 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik werk de hele dag. Dezelfde hoeveelheid stof dwarrelt door mijn huis. Ook ik moet wassen/afwassen/boodschappen doen/schoonmaken.
Dat huiliegedrag van vrouwen is gewoon triest. "ja, maar ik heb kinderen..boehoe". Flikker toch op.
Neemt niet weg dat TS een autist is.
oh, ik heb me altijd prima zelf gered hoorquote:Op donderdag 11 april 2013 16:13 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik wil een financieel onafhankelijke vrouw, die voor zichzelf kan zorgen en haar eigen broek op kan houden. Dat als de relatie ooit voorbij is, dat zij dan gewoon door kan gaan met geld verdienen. Ik heb echt geen zin in een situatie waarin mij gezegd wordt: "maar.. maar.. waar ga ik dan van leven?"
Zij moet gewoon mij in de ogen kunnen kijken en kunnen zeggen: "de groeten met jou". Zonder te twijfelen of ze het wel maandelijks redt.
In mijn ogen moet het een mix zijn, en die mix bepaal je als ouder. De een vind dit goed, de ander vind dat goed.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:07 schreef simmu het volgende:
[..]
want dat doe je zelf niet thuis? en kan jij zelf ook niet? want dat moet ze leren op een kdv?
Wel met andere kinderen, er is genoeg wetenschappelijk bewijs dat kdv goed is voor de sociale ontwikkeling van het kind.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:09 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, maar daar heeft een kind dus geen kinderdagverblijf voor nodig, die interactie kan het kind met iedere verzorger hebben, en dat het kind dat met zoveel mogelijk verzorgers heeft is geen pluspunt.
Er is meer sociaal verkeer dan samenspelen.quote:Sterker nog; mijn eigen 2-jarige kwam vanmorgen met een boekje aanlopen zodat ik hem kon voorlezen toen ik hem op de peuterspeelzaal kwam ophalen.
Maar dat is wat anders dan samen spelen, dat doen hele kleintjes niet.
Ja, leuke redenering, als je geen kinderen hebt. Zodra je kinderen hebt kun je toch niet zomaar de deur achter je dicht trekken.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:13 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Dan moet je ze vaker naar het KDV doen ;-)quote:Op donderdag 11 april 2013 16:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ja, dezelfde hoeveelheid stof, maar je vergeet kennelijk hoeveel limonadevingers en chocolademondjes overal op belanden als je de hele dag een paar kinderen in huis hebt.
Een huis waar de hele dag mensen in leven heeft wat meer huishoudelijk werk nodig dan een huis waar de hele dag niemand thuis is.
Natuurlijk wel. Gewoon later met kinderen beginnen.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:14 schreef simmu het volgende:
tsja. als ik hier niet mee akkoord was gegaan had mijn man zn postdoc niet kunnen doen in verweggistan die hij zo graag wilde....
Precies, mijn dochter moet die andere kinderen gewoon keihard neermeppen als ze aan haar speelgoed komen. Dat leer je niet thuis!quote:Op donderdag 11 april 2013 16:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Er is meer sociaal verkeer dan samenspelen.
ik daag je echt met alle liefde uit om eens een keertje 1 dag mijn werk te doenquote:Op donderdag 11 april 2013 16:11 schreef Kreator het volgende:
[..]
Ik werk de hele dag. Dezelfde hoeveelheid stof dwarrelt door mijn huis. Ook ik moet wassen/afwassen/boodschappen doen/schoonmaken.
Dat huiliegedrag van vrouwen is gewoon triest. "ja, maar ik heb kinderen..boehoe". Flikker toch op.
Neemt niet weg dat TS een autist is.
Dus eigenlijk stel je dat een gastouder een slechtere vorm van opvang is dan een KDV?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:19 schreef speknek het volgende:
[..]
Wel met andere kinderen, er is genoeg wetenschappelijk bewijs dat kdv goed is voor de sociale ontwikkeling van het kind.
[..]
Er is meer sociaal verkeer dan samenspelen.
Fixed.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:13 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Ik wil een financieel onafhankelijke vrouw, die voor zichzelf kan zorgen en haar eigen broek op kan houden. Dat als de relatie ooit voorbij is, dat zij dan niet bij mij hoeft aan te kloppen voor alimentatie. Ik heb echt geen zin in een situatie waarin mij gezegd wordt: "maar.. maar.. waar ga ik dan van leven?"
Zij moet gewoon mij in de ogen kunnen kijken en kunnen zeggen: "de groeten met jou". Zonder mij met extra maandelijkse kosten op te schepen.
er is ook nog de psz hequote:Op donderdag 11 april 2013 16:19 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
In mijn ogen moet het een mix zijn, en die mix bepaal je als ouder. De een vind dit goed, de ander vind dat goed.
Bij ons is de vrouw een dag minder gaan werken (4->3), ik ben een halve dag minder gaan werken (5->4,5). Dochter zit een hele dag bij mijn ouders, 2 dagen bij mama thuis, halve dag met mij thuis en 1,5 dag op KDV. Perfecte mix voor ons en ik merk dat ze het heel leuk vind en precies weet waar ze heen gaat. Op maandag roept ze de naam van mijn moeder in de auto bijvoorbeeld als ik haar weg aan het brengen ben. Voor ons gevoel geniet ze van elke dag en heeft elke dag weer iets leuks voor haar (op maandag met haar grote neef, woensdag/vrijdag met de vriendjes en vriendinnetjes op het KDV en di/wo middag/do met papa of mama).
Wat voor mij belangrijk is is dat er op het KDV geleerd wordt met andere kinderen om te gaan en open te staan voor nieuwe mensen. Onze buren hebben de kinderen lang thuisgehouden en daar zie je dat dat gewoon moeilijker gaat. Ik beweer niet dat je dat niet zelf kunt aanleren en thuis niet voor elkaar krijg, het is alleen een stukje lastiger. Ik ken weinig kinderen van 4 maanden tot 4 jaar die elke dag thuis zijn en waar we heen kunnen gaan, op het KDV zijn die kinderen er wel altijd.
Ja, op je 43ste ofzo... kan nog makkelijkquote:Op donderdag 11 april 2013 16:20 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Natuurlijk wel. Gewoon later met kinderen beginnen.
quote:Op donderdag 11 april 2013 16:22 schreef simmu het volgende:
[..]
ik daag je echt met alle liefde uit om eens een keertje 1 dag mijn werk te doen![]()
ook jij moet wassen/afwassen/boodschappen doen/schoonmaken. idd! ik ook. x 4. de zindelijkheidstraining komt ook op mij neer (). wanneer er eens eentje een driftbui heeft gehad ben ik degene die de yoghurt van de tv schraapt en betreffend kind passend behandel.
er zullen vast mensen zijn die kleine kinderen hebben die er mee wegkomen om de hele dag lezend op de bank door te brengen, maar ik ben er daar geen van. gelukkig heb ik nu en dan met wat goede timing iig nog ff een uurtje om op fok uit te leggen aan de kleine fokkertjes wat ik zoal allemaal doe op een dag
En al die scharrels die in en uit lopen en die je bezig moet houdenquote:Op donderdag 11 april 2013 16:26 schreef Re het volgende:
jah, en die katten lopen nu ook weer te verharen... kut-lente met zijn schoonmaak
Waarbij het dilemma in dit topic vooral is dat voor de ene ouder iets anders werkt dan voor de andere ouder.... so much voor wat werkt voor een gezin.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:25 schreef simmu het volgende:
overigens even voor de duidelijkheid; ik vind dat het niet te zeggen is wat beter is voor een kind of een gezin. voor het ene gezin werkt dit en voor het andere werkt dat. prima toch.
dat deed ik voordat ik man ontmoette. geloof me; was een stuk rustiger dan ditquote:Op donderdag 11 april 2013 16:25 schreef Kreator het volgende:
[..]. Meid, schei toch uit.
.
Ga eerst maar eens fulltime werken en alleen een huishouden regelen voordat je begint te huilen over het schoonmaken van een huis.
Bijna een dagtaak... ik daag je uit om mijn vissen eens een keer een dagje te komen vermaken. Die poepen waar ze wonen!quote:Op donderdag 11 april 2013 16:26 schreef Re het volgende:
jah, en die katten lopen nu ook weer te verharen... kut-lente met zijn schoonmaak
PSZ is er zeker nog, maar daar gaat die van mij dan weer niet heenquote:Op donderdag 11 april 2013 16:25 schreef simmu het volgende:
[..]
er is ook nog de psz heen wat dacht je van het idee dat het voor de verzorger ook niet zo fijn is om elke dag de hele dag thuis te zitten? dus dan ga je dingen doen. naar het dreumesuurtje in de bieb, speelafspraakjes maken met andere moeders enzo
overigens even voor de duidelijkheid; ik vind dat het niet te zeggen is wat beter is voor een kind of een gezin. voor het ene gezin werkt dit en voor het andere werkt dat. prima toch.
Ik vond het als alleenstaande werkende moeder eigenlijk nog makkelijkerquote:Op donderdag 11 april 2013 16:27 schreef simmu het volgende:
[..]
dat deed ik voordat ik man ontmoette. geloof me; was een stuk rustiger dan dit
Meid toch.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:27 schreef simmu het volgende:
dat deed ik voordat ik man ontmoette profiteur werd met een klaagzeikhumeur over hoe zwaar het is om een doekje over het aanrecht te halen...
Het grappige is dat het kind eigenlijk elke situatie goed vindt, simpelweg omdat ze het gewend zijn. Als je 1 dag KDV hebt dan denkt iedere ouder dat dat de perfecte oplossing is, het kind is tenslotte blij, maar hetzelfde geldt voor een situatie met 5 dagen KDV.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:27 schreef Leandra het volgende:
[..]
Waarbij het dilemma in dit topic vooral is dat voor de ene ouder iets anders werkt dan voor de andere ouder.... so much voor wat werkt voor een gezin.
ik vat dit op als "ik neem je uitdaging aan, wanneer zal ik langskomen dan"quote:
Ooooh mag ik erbij zijn! Een fijne bitch (MILF) fightquote:Op donderdag 11 april 2013 16:30 schreef simmu het volgende:
[..]
ik vat dit op als "ik neem je uitdaging aan, wanneer zal ik langskomen dan"
pm maar!
Mwah, ik denk dat 5 dagen KDV per week toch echt niet goed is voor de hechting....quote:Op donderdag 11 april 2013 16:29 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het grappige is dat het kind eigenlijk elke situatie goed vindt, simpelweg omdat ze het gewend zijn. Als je 1 dag KDV hebt dan denkt iedere ouder dat dat de perfecte oplossing is, het kind is tenslotte blij, maar hetzelfde geldt voor een situatie met 5 dagen KDV.
Er is geen goed of fout in de discussie eigenlijk
ja en nee, continue KDV is zeker niet goed maar een paar dagen per week is beter voor de sociale ontwikkelingquote:Op donderdag 11 april 2013 16:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat 5 dagen KDV per week toch echt niet goed is voor de hechting....
Het kind weet dan misschien niet beter, maar het lijkt me wel van belang dat een kind de eerste paar jaar de meeste wakkere uren onder de zorg van een van de ouders doorbrengt.
Precies dit wilde ik ook zeggen, ik zat 5 dagen p/w op het KDV en mijn zusje ook.. we zijn er niets minder om geworden en ik ben closer met mijn ouders dan de meeste van mijn leeftijdsgenoten. Eerst werd er gezegd dat moeders meer moesten werken voor zichzelf gingen zorgen etc. en nu is weer het tegenovergestelde bezig.. alsof je kinderen rare monsters worden van een KDV? Structuur is belangrijk voor een kind en liefde op de momenten dat je wél met je kind bent. Dat ene dagje extra in de week maakt in mijn optiek geen verschil met de ontwikkeling van het kind. Dus mensen moeten vooral doen wat ze zelf prettig vinden.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:29 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Het grappige is dat het kind eigenlijk elke situatie goed vindt, simpelweg omdat ze het gewend zijn. Als je 1 dag KDV hebt dan denkt iedere ouder dat dat de perfecte oplossing is, het kind is tenslotte blij, maar hetzelfde geldt voor een situatie met 5 dagen KDV.
Er is geen goed of fout in de discussie eigenlijk
Al die Dr. Phil kijkende kutwijven met een mannenkapsel en 2 adhd kinderen die denken dat ze het wel zwaar hebben door de hele dag thuis rond te hangen en dat vergelijken met een echte baan.quote:
Dat bedoel ik dus, ik ben het met je eens maar het is precies het feit dat iedereen voor zich kijkt.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
Mwah, ik denk dat 5 dagen KDV per week toch echt niet goed is voor de hechting....
Het kind weet dan misschien niet beter, maar het lijkt me wel van belang dat een kind de eerste paar jaar de meeste wakkere uren onder de zorg van een van de ouders doorbrengt.
En ondertussen fokken we er allemaal rustig op losquote:Op donderdag 11 april 2013 16:35 schreef Kreator het volgende:
Al die Dr. Phil kijkende kutwijven met een mannenkapsel en 2 adhd kinderen die denken dat ze het wel zwaar hebben door de hele dag thuis rond te hangen en dat vergelijken met een echte baan..
Wat mij betreft heeft TS gelijk als hij probeert te voorkomen dat zijn vrouw afhankelijk van hem wordt met bovenstaande mentaliteit als gevolg.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:22 schreef simmu het volgende:
[..]
ik daag je echt met alle liefde uit om eens een keertje 1 dag mijn werk te doen![]()
ook jij moet wassen/afwassen/boodschappen doen/schoonmaken. idd! ik ook. x 4. de zindelijkheidstraining komt ook op mij neer (). wanneer er eens eentje een driftbui heeft gehad ben ik degene die de yoghurt van de tv schraapt en betreffend kind passend behandel.
er zullen vast mensen zijn die kleine kinderen hebben die er mee wegkomen om de hele dag lezend op de bank door te brengen, maar ik ben er daar geen van. gelukkig heb ik nu en dan met wat goede timing iig nog ff een uurtje om op fok uit te leggen aan de kleine fokkertjes wat ik zoal allemaal doe op een dag
Omdat ze een dag minder buiten de deur gaat werken?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:40 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
Wat mij betreft heeft TS gelijk als hij probeert te voorkomen dat zijn vrouw afhankelijk van hem wordt met bovenstaande mentaliteit als gevolg.
quote:Op donderdag 11 april 2013 16:13 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Zij moet gewoon mij in de ogen kunnen kijken en kunnen zeggen: "de groeten met jou". Zonder te twijfelen of ze het wel maandelijks redt. Zonder mij met extra maandelijkse kosten op te schepen.
Jij bent een voorstander van partner alimentatie?quote:
Door het op de automatische piloot initiëren van een onevenwichtige relatie.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Omdat ze een dag minder buiten de deur gaat werken?![]()
Mooi out-of-the-box gedacht! Die ga ik berekenen, interessant.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:43 schreef mirannie het volgende:
Slechts een idee: als TS nou maandag, dinsdag, woensdag gaat werken en zijn vriendin op donderdag, vrijdag en zaterdag. Dan is er geen opvang nodig en zijn beide ouders even veel bij het kind en dragen financieel even veel bij.
Kost dus ook niks aan opvang. Denk dus dat je voordeliger uit bent dan wanneer het kind 2 dagen naar de opvang gaat en jij 4 dagen werkt en je vriendin 3.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:44 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Mooi out-of-the-box gedacht! Die ga ik berekenen, interessant.
Dit. Ik wil een sterke, onafhankelijke vrouw die bij mij blijft uit liefde. Of om mijn enorme penis, maar dat is een beetje hetzelfde.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:44 schreef Cracka-ass het volgende:
Door het op de automatische piloot initiëren van een onevenwichtige relatie.
Nee, ik ben een voorstander van een iets minder zakelijke kijk op je relatie. Of is dat niet genoeg out of the box? Series, je zal vast heel aardig zijn hoor, maar er komen echt liters maagzuur omhoog bij de manier hoe je je relatie benaderd. Tuurlijk is het belangrijk om je zaakjes ook financieel goed op orde te hebben, maar je gezin is geen bedrijf of fabriek.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:43 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
[..]
Jij bent een voorstander van partner alimentatie?
Dat moet een goed huwelijk kunnen worden, mekaar net aan 1 dag zienquote:Op donderdag 11 april 2013 16:43 schreef mirannie het volgende:
Slechts een idee: als TS nou maandag, dinsdag, woensdag gaat werken en zijn vriendin op donderdag, vrijdag en zaterdag. Dan is er geen opvang nodig en zijn beide ouders even veel bij het kind en dragen financieel even veel bij.
quote:Op donderdag 11 april 2013 16:48 schreef Kper_Norci het volgende:
maar er komen echt liters maagzuur omhoog bij de manier hoe je je relatie benaderd
Als het een financieel voordeeltje oplevert vindt TS dat vast niet erg.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:49 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat moet een goed huwelijk kunnen worden, mekaar net aan 1 dag zien
quote:Op donderdag 11 april 2013 16:48 schreef Kper_Norci het volgende:
maar er komen echt liters maagzuur omhoog bij de manier hoe je je relatie benaderd.
Het kan ook goed komen omdat ik een type "je werkt om te kunnen leven" ben, en dat jij meer leeft om te kunnen werken. Ik heb er totaal geen behoefte aan om carriere te maken, ik denk dat dat bij jou heel anders is. Dat geeft ook verder niks, maar ik heb wel het idee dat je dat ook iets teveel in je privéleven doorvoert, snap je?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:49 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]![]()
Okay, ik ga m'n best doen om daar niet al te zeer op te zitten.
Haha, wat zou jij zeggen als een man dat als eis stelt voordat hij je zwanger maakt?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:20 schreef mootie het volgende:
[..]
Financiën gaan voor geluk, zo simpel is het.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:53 schreef mootie het volgende:
[..]
Als het een financieel voordeeltje oplevert vindt TS dat vast niet erg.
Het was een garpje.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:56 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Haha, wat zou jij zeggen als een man dat als eis stelt voordat hij je zwanger maakt?.
TS zijn vriendin is super intelligent, die begrijpt dat wel.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:56 schreef Redbullkid het volgende:
[..]
Haha, wat zou jij zeggen als een man dat als eis stelt voordat hij je zwanger maakt?.
Dat is wel erg kort door de bocht. Er zijn genoeg mannen die gewoon niet zo'n opvoeders zijn. Mijn vader was er 1 van.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:58 schreef Tha_Duck het volgende:
Financiën gaan voor geluk, zo simpel is het.
Je moet maar zo denken, je hebt nog tijd zat om je kind te leren kennen als ze 24 zijn.
En elke avond. Kom op zeg, een mens werkt 8 uur per dag (laten we zeggen 9 inclusief reistijd) en ligt 8 uur in bed. Wat blijft over? Juist, nog 7 hele uren.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:49 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Dat moet een goed huwelijk kunnen worden, mekaar net aan 1 dag zien
Juist, 7 hele uren. Die je op de bank voor de TV kan gaan spenderen. Als het er al 7 zijn. Niet iedereen werkt van 08:00 tot 17:00 en is binnen een half uur thuis. Hier bijvoorbeeld werk ik van 08:00 tot 17:00 en mijn vrouw van 10:00 tot 19:00. Ze is dan om 19:45 thuis. Om 20:00 zit je samen op de bank en rond 22:30 ga ik richting bed. Dat is dus wel 2,5 uur tijd, waarin je weinig kan gaan doen, er ligt tenslotte een kleine te slapen.quote:Op donderdag 11 april 2013 17:36 schreef mirannie het volgende:
[..]
En elke avond. Kom op zeg, een mens werkt 8 uur per dag (laten we zeggen 9 inclusief reistijd) en ligt 8 uur in bed. Wat blijft over? Juist, nog 7 hele uren.
Een stel dat beide fulltime werkt heeft echt niet veel meer quality time samen hoor, aangezien het huishouden dan ook nog gedaan moet worden op 1 van de 2 vrije dagen...
De vraag was ook niet of het voor jou werkt. Was een idee voor TS omdat hij het niet eerlijk vindt dat zijn vriendin wel minder wil/gaat werken en hij niet.quote:Op donderdag 11 april 2013 20:09 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Juist, 7 hele uren. Die je op de bank voor de TV kan gaan spenderen. Als het er al 7 zijn. Niet iedereen werkt van 08:00 tot 17:00 en is binnen een half uur thuis. Hier bijvoorbeeld werk ik van 08:00 tot 17:00 en mijn vrouw van 10:00 tot 19:00. Ze is dan om 19:45 thuis. Om 20:00 zit je samen op de bank en rond 22:30 ga ik richting bed. Dat is dus wel 2,5 uur tijd, waarin je weinig kan gaan doen, er ligt tenslotte een kleine te slapen.
En dan heb ik het in dit geval nog over een kind wat al geen flesjes meer hoeft in de avond en nacht, dan wordt het allemaal nog wat anders.
Als je alleen nog je vrije zondag hebt, dan heb je het toch wel erg slecht. Moet je vaak ook nog op bezoek her en der of er komt bezoek, en misschien heb je wel een hobby als bijvoorbeeld voetbal.
Nee, allebei 3 dagen werken op zo'n manier lijkt me niet houdbaar voor je relatie. Dan leef je echt voor 200% langs elkaar heen.
als een vrouw vrijwillig zwanger wil worden, okquote:Op donderdag 11 april 2013 15:20 schreef Leandra het volgende:
[..]
In de weekenden is ze niet zwanger? Dan draagt ze het kind niet?
Als je zwanger zijn als werken ziet, dan werkt ze nu 24/7.....
9 maanden = 270 dagen = 6480 uur.
8 uur in een werkdag = 810 werkdagen.
1 dag per week minder = 810 werkweken = ongeveer 16,9 jaar.
Waarom bespreken jullie dit soort dingen niet voor dat je vriendin zwanger raakt?quote:Op donderdag 11 april 2013 13:03 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Sinds een paar jaar woon ik samen met m'n vriendin. We werken allebei vier dagen. Ze is drie maanden zwanger en kondigt aan dat ze drie dagen gaat werken. Ze wil meer bij ons kind zijn.
Ik reageerde dat ik het daar toch eens even over wil hebben, dat dat soort dingen in overleg gaan en niet gewoon worden aangekondigd. Haar reactie was "we kunnen het toch gewoon betalen?".
Het is niet zo dat we het krap hebben, maar ik verwacht van man en vrouw gelijke inbreng (verwachtingen!). We werken allebei, zo is mijn redenering, en steken ook allebei evenveel energie in de relatie.
Ik reageerde gepikeerd, zij geirriteerd terug. We hebben toen het onderwerp even geparkeerd, en afgesproken dat we het er op een later tijdstip over hebben.
Als je in m'n hart kijkt, dan ben ik teleurgesteld dat ze er zo gemakkelijk mee om gaat. Ik heb vaak het gevoel dat ik er financieel alleen voor sta, dat ik aan de toekomst en het huis moet denken.
Meningen? Tips? Ervaringen?
Dat hebben we besproken -- ieder zou vier dagen blijven werken.quote:Op vrijdag 12 april 2013 08:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Waarom bespreken jullie dit soort dingen niet voor dat je vriendin zwanger raakt?
Nog niet -- update waarschijnlijk dit weekend.quote:Op vrijdag 12 april 2013 08:22 schreef Lienekien het volgende:
En heb je inmiddels al met haar besproken dat dit jou wat koud op je dak kwam vallen?
Als je een kind hebt, kan jij een papa dag op nemen, twee jaar lang 1 dag in de week minder, als zij dan ook 3 dagen werkt werken jullie beiden 3 dagen in de weekquote:Op vrijdag 12 april 2013 08:09 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Dat hebben we besproken -- ieder zou vier dagen blijven werken.
quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
Ik begrijp dat een relatie, ook zeker met kinderen, gebaseerd is op overleg, maar met de makkelijkheid waarop sommige mensen kinderen nemen (ja, nemen ja) als een soort must-have item, maar ook allebei 40 uur blijven werken (want ja, de carrière hè) en dus geen keuzes kunnen maken en dus daarom het wurm maar 4 of 5 dagen in de week naar de opvang brengen zou ik erg blij zijn met de wens van je vriendin om dat een dag minder te doen. Natuurlijk zijn financiën ook belangrijk en wil je je gezin een solide basis geven, heel logisch, maar er is meer in het leven dan alleen geld; je kind heeft de eerste jaren nog niet zo door of hij een Helly Hansen rompertje aanheeft of een van de Zeeman. Aanwezigheid en binding met de ouders heeft hij dan meer dan, me dunkt.
Vandaar dat de kinderen van ouders in de bijstand allemaal zo netjes en beleefd zijn en nooit in de problemen komen.....quote:Op vrijdag 12 april 2013 10:08 schreef motorbloempje het volgende:
Ik begrijp dat een relatie, ook zeker met kinderen, gebaseerd is op overleg, maar met de makkelijkheid waarop sommige mensen kinderen nemen (ja, nemen ja) als een soort must-have item, maar ook allebei 40 uur blijven werken (want ja, de carrière hè) en dus geen keuzes kunnen maken en dus daarom het wurm maar 4 of 5 dagen in de week naar de opvang brengen zou ik erg blij zijn met de wens van je vriendin om dat een dag minder te doen. Natuurlijk zijn financiën ook belangrijk en wil je je gezin een solide basis geven, heel logisch, maar er is meer in het leven dan alleen geld; je kind heeft de eerste jaren nog niet zo door of hij een Helly Hansen rompertje aanheeft of een van de Zeeman. Aanwezigheid en binding met de ouders heeft hij dan meer dan, me dunkt.
Als ik dat doortrek zijn ouders met 3 keer modaal van slechts 1 werkende ouder dus automatisch betere ouders dan ouders die samen 2½ keer modaal binnenharken?quote:Op vrijdag 12 april 2013 14:58 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Vandaar dat de kinderen van ouders in de bijstand allemaal zo netjes en beleefd zijn en nooit in de problemen komen.....
Hoe beter de sociaal economische positie van de ouders hoe beter de opvoeding van het kind over het algemeen.
Jouw focus ligt kennelijk nog heel erg op het financiële, waar haar focus al bij het kind ligt. Maakt niet uit, als die kleine er is, ligt jouw focus ook bij die kleine.quote:Op donderdag 11 april 2013 13:03 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Sinds een paar jaar woon ik samen met m'n vriendin. We werken allebei vier dagen. Ze is drie maanden zwanger en kondigt aan dat ze drie dagen gaat werken. Ze wil meer bij ons kind zijn.
Ik reageerde dat ik het daar toch eens even over wil hebben, dat dat soort dingen in overleg gaan en niet gewoon worden aangekondigd. Haar reactie was "we kunnen het toch gewoon betalen?".
Het is niet zo dat we het krap hebben, maar ik verwacht van man en vrouw gelijke inbreng (verwachtingen!). We werken allebei, zo is mijn redenering, en steken ook allebei evenveel energie in de relatie.
Ik reageerde gepikeerd, zij geirriteerd terug. We hebben toen het onderwerp even geparkeerd, en afgesproken dat we het er op een later tijdstip over hebben.
Als je in m'n hart kijkt, dan ben ik teleurgesteld dat ze er zo gemakkelijk mee om gaat. Ik heb vaak het gevoel dat ik er financieel alleen voor sta, dat ik aan de toekomst en het huis moet denken.
Meningen? Tips? Ervaringen?
Heb jij bewijzen dan, dat kinderen die 5 dagen per week naar de kinderopvang gaan slechter af zijn?quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:05 schreef motorbloempje het volgende:
Zeker ook nog geen kleurenTV daar in zwart-witland ?
Ik stel nergens feiten in die richting, alleen dat het mijn persoonlijke mening is (hence: ' me dunkt ' ) en ervaring is als kind van ouders die zorgden dat er altijd iemand thuis was, ondanks dat we financieel beter af hadden kunnen zijn met twee betere banen/meer werken.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Heb jij bewijzen dan, dat kinderen die 5 dagen per week naar de kinderopvang gaan slechter af zijn?
Thanks, die opmerking landt op 1 of andere manier heel prettig :-)quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:33 schreef DS4 het volgende:
Maak je verder geen zorgen, het is geweldig om vader te worden.
Lekker belangrijk.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik stel nergens feiten in die richting, alleen dat het mijn persoonlijke mening is (hence: ' me dunkt ' ).
Nederlands onderzoek wees inderdaad in die richting. Het verschil was meetbaar. Nauwelijks, maar toch meetbaar. Daar was nog een relletje over, een paar jaar terug, waarvan verslag werd gedaan op het NOS journaal. Ik kan het helaas niet meer vinden :-(quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:32 schreef nummer_zoveel het volgende:
Heb jij bewijzen dan, dat kinderen die 5 dagen per week naar de kinderopvang gaan slechter af zijn?
Ik zeg toch ook nergens dat TS van plan is zijn kind 5 dagen in de week naar de creche te brengen? Ik ben alleen persoonlijk van mening dat ik de keuze van de vriendin om nóg een dag minder te willen werken (waardoor opvang teruggebracht kan worden naar 2 dagen) kan waarderen en begrijpen. Waarbij ik ook aangeef dat ik TS zijn standpunt begrijp mbt overleg en het financiele plaatje. Ach.quote:Op vrijdag 12 april 2013 16:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Lekker belangrijk.
TO was eerst van plan vier dagen te gaan werken en vriendin ook, neem aan dat ze dan beiden 1 dag opnemen door de week om voor hun kindje te zorgen dus dan gaat het kind maar drie keer per week naar de opvang.
Ik ben echt heel benieuwd wat ze zou zeggen als jij aankondigt ook een dag minder te gaan werken omdat je ook maximaal betrokken wil zijn bij de opvoeding van je kind.quote:Op vrijdag 12 april 2013 08:09 schreef Allem-Wilexander het volgende:
Dat hebben we besproken -- ieder zou vier dagen blijven werken.
Ik neem aan dat je het over partneralimentatie hebt en niet over kinderalimentatie. Want dat laatste mag je ten alle tijden ophoesten, hoeveel zij ook verdient.quote:Op donderdag 11 april 2013 16:13 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
Hij noemt haar in de OP zijn vriendin, niet zijn vrouw, dus die partneralimentatie zal sowieso wel meevallen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:09 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over partneralimentatie hebt en niet over kinderalimentatie. Want dat laatste mag je ten alle tijden ophoesten, hoeveel zij ook verdient.
volgens mij gaat het helemaal niet over alimentatie, maar overde situatie dat zij gewoon zelfstandig moet kunnen zijn en niet bij hem 'moet' blijven vanwege het geld als ze dat eigenlijk niet wil.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:09 schreef Miracle_Drug het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je het over partneralimentatie hebt en niet over kinderalimentatie. Want dat laatste mag je ten alle tijden ophoesten, hoeveel zij ook verdient.
Of dat hij niet van haar af kan vanwege het geld....quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
volgens mij gaat het helemaal niet over alimentatie, maar overde situatie dat zij gewoon zelfstandig moet kunnen zijn en niet bij hem 'moet' blijven vanwege het geld als ze dat eigenlijk niet wil.
Als dat zo was zou hij niet over het financiele plaatje beginnen heh? Als dat zo was is het alleen maar beter als zij stopt met werken. Dan heeft hij straks de carriere en het kind en zij niks.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:43 schreef Leandra het volgende:
Hij wil gewoon weg kunnen lopen als hij dat wil, zonder verantwoordelijkheden.... misschien moet ze tegen die tijd de zorg voor hun kind maar primair aan hem overlaten.
Dan moet hij meer kinderalimentatie betalenquote:Op zaterdag 13 april 2013 13:49 schreef speknek het volgende:
[..]
Als dat zo was zou hij niet over het financiele plaatje beginnen heh? Als dat zo was is het alleen maar beter als zij stopt met werken. Dan heeft hij straks de carriere en het kind en zij niks.
Ook genoeg mensen die bij elkaar blijven voor de kinderen. Had hij daar ook niet aan moeten beginnen.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:41 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
volgens mij gaat het helemaal niet over alimentatie, maar overde situatie dat zij gewoon zelfstandig moet kunnen zijn en niet bij hem 'moet' blijven vanwege het geld als ze dat eigenlijk niet wil.
Op zich begrijp ik wel wat je bedoelt. Zo van: je hoeft niet te blijven voor het geld (geldt voor beide), want er wordt zelf voldoende verdiend. Alleen vind ik dat een beetje een vreemde insteek. Waarom aan een kind beginnen als je niet het gevoel hebt altijd samen te blijven? En tuurlijk weet je dat nooit zeker, maar dit is wel heel erg zo van als ik er maar vanaf kan. Bindingsangst?quote:Op donderdag 11 april 2013 16:13 schreef Allem-Wilexander het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 11 april 2013 13:24 schreef mootie het volgende:
[..]
Van een moeder vind ik het eigenlijk vanzelfsprekend dat ze minder wil werken. Als een vader dat ook wil prima, maar hoe ouderwets het ook mag klinken, de moeder is toch de primary caretaker. Het gaat TS overigens om het financiële aspect, ik heb niet de indruk dat hij nou zo graag een dagje papa wil spelen.
Gezien de posts van TS kan ik me dat heel goed voorstellen..quote:Op donderdag 11 april 2013 15:49 schreef Re het volgende:
en ja ze had eerst moeten overleggen, maar dan kun je ook afvragen waarom ze dat in eerste instantie niet heeft gedaan...
quote:Op zaterdag 13 april 2013 22:02 schreef peasant het volgende:
TS
Hart onder je riem. Bijna iedereen fakkelt omdat je alleen maar aan geld denkt en niet aan je kind. Begrijpend lezen is moeilijk voor velen en als het om opvoeden gaat hebben veel mensen de neiging om in een tunnelvisie te belanden.
Jij vind financien belangrijk maar het gaat om het punt dat je vriendin een al bestaande afspraak eenzijdig veranderd. Deze verandering kan makkelijk volgens haar en ze heeft dit niet overlegd. Het niet overleggen steekt je het meest en daarbij vindt je dat je vriendin niet goed genoeg heeft doordacht wat de financiele consequenties zijn.
Spreek dingen goed af met je vriendin en laat je niet altijd te snel ontmoedigen/op de kast jagen door anderen als de kleine er is.
Als je dat hier op baseert...quote:Op zondag 14 april 2013 08:59 schreef Gewas het volgende:
Ik begin steeds blijer te worden dat ik geen relatie heb. Wat een drama moet dat zijn.
Een slechte relatie ja...quote:Op zondag 14 april 2013 08:59 schreef Gewas het volgende:
Ik begin steeds blijer te worden dat ik geen relatie heb. Wat een drama moet dat zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |