Lada ? Zastava Yugo ? Ford Ka ?quote:Op donderdag 11 april 2013 02:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehm. PTA bestaat uit zeg maar 100.000 autotopics, 15 vliegtuigtopics en 1 treinreeks.
En Citroëns zijn de ter wereld slechtst gebouwde auto's ooit ever gemaakt. Dit topic hebben we echt NIET nodig.
Bedankt voor de mededeling, veel plezier met treinfappen de rest van je leven.quote:Op donderdag 11 april 2013 02:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehm. PTA bestaat uit zeg maar 100.000 autotopics, 15 vliegtuigtopics en 1 treinreeks.
En Citroëns zijn de ter wereld slechtst gebouwde auto's ooit ever gemaakt. Dit topic hebben we echt NIET nodig.
Anagrammetje vanwege de 11cvquote:Op donderdag 11 april 2013 02:42 schreef 2cv het volgende:
Action Trav ...![]()
Et zal wel
Tip/hint/suggestie: SMS me even over de haakjes. M'n nummer is nog altijd hetzelfde.
Ja. mensen die de mening van de meerderheid mistaken voor de waarheid. Naar die mogen ook bestaanquote:Op donderdag 11 april 2013 02:44 schreef 2cv het volgende:
En je weet dat Citroën het merk is met de meeste fanclubs/fans ?
De achterlijkste auto's als Mercedes, Opel, Ford enz. Nee daar moet je je in vertonen zeker?quote:Op donderdag 11 april 2013 02:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehm. PTA bestaat uit zeg maar 100.000 autotopics, 15 vliegtuigtopics en 1 treinreeks.
En Citroëns zijn de ter wereld slechtst gebouwde auto's ooit ever gemaakt. Dit topic hebben we echt NIET nodig.
Ga jij eens ergens anders ruzie zoekenquote:Op donderdag 11 april 2013 02:42 schreef Dr_Flash het volgende:
Ehm. PTA bestaat uit zeg maar 100.000 autotopics, 15 vliegtuigtopics en 1 treinreeks.
En Citroëns zijn de ter wereld slechtst gebouwde auto's ooit ever gemaakt. Dit topic hebben we echt NIET nodig.
Simpel werkjequote:Op donderdag 11 april 2013 23:54 schreef Garbageman het volgende:
[ afbeelding ]
Ik moet helaas wel naar de remklauwen van de achterwielen (laten) kijken, remblokken komen niet goed vrij, blijft rammelen en lawaai maken
Omdat hij gehandicapt is en niet beter weet bedoel je?quote:Op vrijdag 12 april 2013 11:30 schreef Alexxxxx het volgende:
Stiekem is het best schattig als er mensen op Fles happen
Dat eerste laat ik in het midden, maar hij weet inderdaad niet beterquote:Op vrijdag 12 april 2013 11:43 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Omdat hij gehandicapt is en niet beter weet bedoel je?
Citroen maakt tenminste nog onderscheidende auto's, hebben op de MiTo na de leukste auto in het B segment.
De mijne is van het eerste model, met bollekes hoor.quote:Op donderdag 11 april 2013 14:48 schreef 2cv het volgende:
Ze beweren dat het een Citroën is. Gezien de wokkels onder sommige typen klinkt dat wel aannemelijk ...
Wat is dat voor godsgruwelijk aartslelijk wanproduct ? Echt, in de jaren '90 produceerde Citroën mooiere auto's.quote:Op maandag 15 april 2013 17:58 schreef zl7z het volgende:
En wat vinden medeCitrofielen hier van?
Ziet er scherp uit, maar betekent dit het einde van de double chevron op de DS-lijn?
Beter! Wat wil je er voor?quote:Op dinsdag 16 april 2013 01:45 schreef 2cv het volgende:
En ik heb haakjes uit een 806 en BX-haakdingetje. De haakjes uit de 806 hebben de demontage niet ongeschonden doorstaan
Is Zimbabwaanse dollars prima? Pb komt eraan.quote:Op woensdag 17 april 2013 18:22 schreef 2cv het volgende:
Een miljoen. Als dat teveel is mag verzendkosten ook. Geef me je adres maar door.
Ik denk het wel, al zou ik het liefste zien dat ik mezelf in 2-en kon splijten.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:46 schreef rizzla het volgende:
Gaan er hier nog mensen naar citromobile?
Dat valt nog mee.. ik kijk al weken naar BXen op marktplaatsquote:Op woensdag 17 april 2013 18:35 schreef Prowl het volgende:
Ik heb mezelf betrapt op het kijken naar Xantia's op marktplaats......
Prowl heeft er nog eenquote:Op vrijdag 26 april 2013 20:34 schreef Braddie het volgende:
[..]
Dat valt nog mee.. ik kijk al weken naar BXen op marktplaats
Oneindig is nog niet voorbij, is dus moeilijk te zeggen. Maar ik denk dat er in dit geval met 'oneindig' hetzelfde bedoeld wordt als 'een leasetermijn'.quote:Op zaterdag 27 april 2013 03:17 schreef Woods het volgende:
Die nieuwe generatie veerbollen zouden in principe 'oneindig' of heel lang kunnen meegaan, wat is jullie ervaring hiermee?
Al in je auto gekeken?quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:18 schreef 2cv het volgende:
[..]
Oneindig is nog niet voorbij, is dus moeilijk te zeggen. Maar ik denk dat er in dit geval met 'oneindig' hetzelfde bedoeld wordt als 'een leasetermijn'.
Incl gratis doortrapte drukgroep en overdatum d-riemquote:
Jahoor, ik heb de motorsteun gevondenquote:
Dat kan verholpen worden door jouquote:Op zaterdag 27 april 2013 11:22 schreef Prowl het volgende:
[..]
Incl gratis doortrapte drukgroep en overdatum d-riem
quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:42 schreef 2cv het volgende:
Ik had geen passende torx in de buurt maar wel een reciprozaag :
Had ze bij nader inzien toch niet nodig.quote:Op zaterdag 11 mei 2013 21:42 schreef 2cv het volgende:
Yuischt.
Ik had geen passende torx in de buurt maar wel een reciprozaagHelaas is die zaag niet heel erg nauwkeurig.
Uiteraard. Ik was er met een groen afgetrapt hok, kenteken JD-FD-77.quote:Op zondag 12 mei 2013 03:50 schreef Woods het volgende:
Zijn er trouwens mensen van hier naar de Citromobiel geweest? Kwam daar echt genoeg mooi spul tegen waaronder ook enkele CX Prestiges, echte beauty's. Hoop er ooit een te kunnen bemachtigen.
Die BX-beugeltjes of die 806-beugeltjes ?quote:Op zondag 12 mei 2013 12:23 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Had ze bij nader inzien toch niet nodig.
Helaas heb ik een gaatje ontdekt in de uitlaat, net bij de tweede ophangbeugel
nvm, in de veronderstelling dat je een 2CV bedoelde. Er begint niet direct een lampje te branden maar ik ga straks de foto's terugkijkenquote:Op maandag 13 mei 2013 02:38 schreef 2cv het volgende:
[..]
Uiteraard. Ik was er met een groen afgetrapt hok, kenteken JD-FD-77.
Wanneer was ik jarig danquote:Op maandag 13 mei 2013 11:05 schreef Alexxxxx het volgende:
Even 2cv nog meer laten balen dat ie niet bij zijn eigen verjaardagsfeestje was hoor
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kan je die aan het frame van je fiets vast maken met knijpers zodat de card tegen de spaken aan tikt als je rijdt en het dan net is alsof je op en motorfiets of brommer rijdt ?quote:
Dat kan je er vast mee doen ja.quote:Op dinsdag 21 mei 2013 19:07 schreef 2cv het volgende:
[..]
Kan je die aan het frame van je fiets vast maken met knijpers zodat de card tegen de spaken aan tikt als je rijdt en het dan net is alsof je op en motorfiets of brommer rijdt ?
Gecondoleerd.quote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn drie Citroenen zijn zo goed als verkocht, rijd sinds een paar dagen SEAT
gefeliciteerdquote:Op vrijdag 14 juni 2013 14:16 schreef Alexxxxx het volgende:
Mijn drie Citroenen zijn zo goed als verkocht, rijd sinds een paar dagen SEAT
Vorige week nog de complete drukgroep/koppeling, distributieset, waterpomp, enz voor maar 160,= ink verzenden splinternieuw via ebay.de gekochtquote:Op woensdag 3 juli 2013 20:01 schreef Mehari het volgende:
Pas de koppeling van de BX vervangen vanwege drukgroep in gruzels.
Dat begint al een echt hobbyisten klus te worden, veel spullen zijn niet meer leverbaar.
Zoals wat ?quote:Op woensdag 3 juli 2013 20:01 schreef Mehari het volgende:
Pas de koppeling van de BX vervangen vanwege drukgroep in gruzels.
Dat begint al een echt hobbyisten klus te worden, veel spullen zijn niet meer leverbaar.
Mooi gesproken. Zo heb ik zoiets soortgelijks gehad met een van mijn eerste auto's die ik ook heel lang had en uiteindelijk wegdeed.quote:Op maandag 16 september 2013 11:41 schreef Prowl het volgende:
Vaarwel mijn lieve blauwe Xantia Break
75.000km heb ik heerlijk in je gereden, je startte altijd op gas, zelfs bij -20 of bij +30 graden
Nooit heb je mij in de steek gelaten en kosten heb ik nauwelijks aan je gehad
Ik kocht een jonger model en toen was je overbodig......
Een paar maanden APK had je nog, zelfs voor 300 euro wou niemand je omdat niemand je die paar nieuwe remschijven en remblokken gunde voor een nieuwe APK
Omdat je te duur was om stil te staan had ik je nog een jaartje geschorst, hopend op betere tijden, en later toch maar je kenteken ingeleverd
Stukje bij beetje heb ik je gesloopt, nu is je lichaam niet meer dan een kaal chassis en heb ik al je goede organen er uit gehaald om iemand anders nog rijplezier te gunnen
De rest is oud ijzer en je ontzielde karkas zal straks afgesleept worden
Ik heb van je genoten vanaf September 2008
RIP Xantia Break 1.8i 16V LPG-G3
03-04-1998 ~16-09-2013
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wij rijden thuis zelf thuis een C5 uit 2010, zelfde model dus. Wil je voor wokkels of Hydroactive gaan qua vering? Wij hebben bolletjes dus daar kan ik wel wat overzeggen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:51 schreef CRX_master het volgende:
Misschien maar eventjes hier vragen. Ik ben in de markt voor een C5 (Tourer) van 2008 of jonger. Gezien de hoeveelheid km die ik ga rijden zal het een benzine moeten zijn. Zijn er specifieke dingen waar ik bij deze auto's op moet letten?
Ik ga morgen een keer rijden in een C5 1.8 uit 2008, omdat deze bij me in de buurt staat en me in ieder geval vast een idee kan geven over de auto qua rij-eigenschappen. Maar ik kan heel Nederland rondpruttelen om er een op te gaan halen als het moet. Zijn er bijvoorbeeld voordelen of nadelen aan een 2010 model met een 1.6 blok?
Ik heb geen voorkeur eerlijk gezegd qua vering. Wat bedoel je met bolletjes (zeker weer zo'n Citroen insiders term, ik heb nog nooit Citroen geredenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 13:59 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Wij rijden thuis zelf thuis een C5 uit 2010, zelfde model dus. Wil je voor wokkels of Hydroactive gaan qua vering? Wij hebben bolletjes dus daar kan ik wel wat overzeggen.
Veersysteem is probleemloos en fantastisch.
We hebben de 1.6. Opzich een prettig motor. Onze heeft wel wat turbokoelingsproblemen gehad waardoor de turbo zichzelf uitschakelde. Motor kan wat lichtjes overkomen, bijvoorbeeld in de bergen als je afremt op de motor etc.
Bolletjes zijn juist de duurder types (Exclusive uitvoeringen). Is een type vering, google maar eens op Hydractive. Zeer comfortabel, niet door iedereen gewaardeerd. 2.0 blok hebben wij eerder gehad in een C4 Picasso. Vond het persoonlijk een wat relaxter blok. 1.6 hangt wel lekkerder aan het gas. Ipc zijn ze allemaal wel betrouwbaar. Je moet wel van een beetje bijzondere auto houden, ik vind het veel leuke als een standaard VW bijvoorbeeldquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 14:05 schreef CRX_master het volgende:
[..]
Ik heb geen voorkeur eerlijk gezegd qua vering. Wat bedoel je met bolletjes (zeker weer zo'n Citroen insiders term, ik heb nog nooit Citroen gereden). Waarschijnlijk de goedkoopste optie. En de bergen in zie ik op korte termijn niet gebeuren. En die ene keer dat het al voor zou komen hoeft ie niet omhoog te vliegen. Is het een betrouwbaar blok, en zou een 1.8 of 2 liter van de eerdere modellen minder of meer betrouwbaar te bestempelen zijn?
Sorry voor de vragen, heb echt geen idee waar ik me in ga begeven met een Citroen. Heb nu nog erg onbekommerd een leasebakje namelijk.
Ik heb helemaal niets met volkswagen zelfs, voorheen vooral renault gereden (2x laguna). Bedankt voor de info in ieder geval, ik ga morgen eens een proefritje maken.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 15:45 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Bolletjes zijn juist de duurder types (Exclusive uitvoeringen). Is een type vering, google maar eens op Hydractive. Zeer comfortabel, niet door iedereen gewaardeerd. 2.0 blok hebben wij eerder gehad in een C4 Picasso. Vond het persoonlijk een wat relaxter blok. 1.6 hangt wel lekkerder aan het gas. Ipc zijn ze allemaal wel betrouwbaar. Je moet wel van een beetje bijzondere auto houden, ik vind het veel leuke als een standaard VW bijvoorbeeld
Heb je een DS gekocht ?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 19:06 schreef Prowl het volgende:
Op magische wijze veranderd een AX in een DS![]()
http://goo.gl/maps/3FNrH
http://goo.gl/maps/XGOX4
Ik denk dat je het SD kaartje hebt gezien. Was een een 2D of 3D navigatie systeem? Volgens mij heeft een PH3 standaard bluetooth als er ook Navi inzit... Heb je misschien een foto, of kenteken (per DM) kan ik ff voor je kijken.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 18:52 schreef CRX_master het volgende:
Wat rijd zo'n C5 lekker zeg. Had vanmiddag ook nog in een Renault Laguna GT gereden, maar daar stap je toch echt wat minder relaxed uit hoor. Daarbij is de Laguna echt een stuk minder qua gevoel. Buiten de pk dan, en de fantastische 4wiel sturing. Ben er dus wel aan uit dat het een C5 moet worden. Nou zat in de C5 die ik vandaag reed een navi waar ook een simkaart in kan. Ik heb echter ook gezien dat er uitvoeringen zijn met bluetooth, lijkt me een stuk praktischer. Iemand die wat af weet van de verschillen in navi/radio/telefoon systemen toevallig?
Het is zoals bij deze auto:quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 19:06 schreef Fiorano het volgende:
[..]
Ik denk dat je het SD kaartje hebt gezien. Was een een 2D of 3D navigatie systeem? Volgens mij heeft een PH3 standaard bluetooth als er ook Navi inzit... Heb je misschien een foto, of kenteken (per DM) kan ik ff voor je kijken.
Er zit LHM inquote:
Kut he, ik doe als ik in Nederland ben ook bijna 700 km per week. Maar rijstijl scheelt enorm bij een BX, ik haal meer dan 1:16.quote:Op zondag 20 oktober 2013 13:25 schreef Prowl het volgende:
In 2 maanden 3500 km in een BX16V..........
Benzineprijs
Gefeliciteerd! Fotoootje?quote:Op dinsdag 29 oktober 2013 18:54 schreef CRX_master het volgende:
Vandaag mijn C5 gekocht.. Of nou ja, ik ga hem pas eind november ophalen. Rijdt nu nog in een lease-Auto die dan ingeleverd gaat worden. Het is een donkergrijze van juli 2009 geworden, ligne business uitvoering. Trekhaakje eronder zodat de mountainbike mee kan zonder de bank plat te moeten gooien.. Ik ben er blij mee, denk dat het een nette deal is geworden. Wordt afgeleverd met nieuwe apk, grote beurt en wat onderhoudspuntjes die nog moesten gebeuren en een aantal kapjes wordend vervangen nadat ik erop wees dat die niet netjes meer waren. Daarbij nog 6 maanden volledige garantie. Ik kan niet wachten.
Heeeeeeel vroeger jaquote:
Van Japans naar Frans? Meestal is het andersom....quote:Op woensdag 30 oktober 2013 07:01 schreef CRX_master het volgende:
[..]
Heeeeeeel vroeger ja
Fotootjes komen tzt, heb nu niets moois voorhande. De dielert heeft slechte fotos gemaakt
Zitten heel wat tussenstappen en jaren tussen inmiddels.. Volgens mij is dit mijn 9e auto.. Heb al eerder franse auto's gereden (2x een laguna) zonder problemen, dus heb er geen negatieve ervaringen mee. Hoop dat dat zo blijft.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 13:51 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Van Japans naar Frans? Meestal is het andersom....
Dat was het allereerste wat de onderhoudsbedrijven van de leasemaatschappijen van de xantia's af slooptenquote:Op woensdag 30 oktober 2013 20:43 schreef Garbageman het volgende:
(plastic plaat onder motor Xantia)
quote:Op woensdag 30 oktober 2013 22:10 schreef Prowl het volgende:
[..]
Dat was het allereerste wat de onderhoudsbedrijven van de leasemaatschappijen van de xantia's af sloopten
Ik heb ooit 1x zo'n plaat gezien en het heeft weinig nut, houd alleen het blok wat schoner aan de onderkant
Siquote:Op woensdag 11 december 2013 16:16 schreef Erasmo het volgende:
Heeft er trouwens iemand nog Citroexperts liggen uit 2009/2010?
Kun je als je tijd hebt wellicht kijken in welk van de nummers een verzinkte eend staat? Ik wil dat nummer graag nabestellen.quote:
Check, zal wel ergens vd week worden. Stuur maar ff een reminder als je volgende week nog niks van me gehoord hebt.quote:Op woensdag 11 december 2013 16:20 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Kun je als je tijd hebt wellicht kijken in welk van de nummers een verzinkte eend staat? Ik wil dat nummer graag nabestellen.
Dat nummer heb ik nog ergens voor je liggen. Had ik dat toen niet gezegd ?quote:Op woensdag 11 december 2013 16:20 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Kun je als je tijd hebt wellicht kijken in welk van de nummers een verzinkte eend staat? Ik wil dat nummer graag nabestellen.
Klopt maar als je het juiste nummer doorgeeft dan bestel ik hem zelf wel evenquote:Op woensdag 11 december 2013 21:30 schreef 2cv het volgende:
[..]
Dat nummer heb ik nog ergens voor je liggen. Had ik dat toen niet gezegd ?
quote:
Ik denk dat dat een grote roestbende wordt.quote:Op vrijdag 20 december 2013 19:53 schreef Erasmo het volgende:
Het dak van mijn BX is toch echt versleten, ik wil er vinyl op doen maar wat? Iemand suggesties voor een zwarte BX? Ik zat zelf aan een koeienpatroon te denken
Welke schaal ?quote:
* 2cv verslikt zichquote:
Beter dan verwacht, binnen is alles nog goed, beetje vliegroest maar niets bijzonders. Motor staat natuurlijk wel al dertig jaar stil en de hoekjes achteraan zijn wel slecht, gelukkig zijn die uitwisselbaar met die van een Ami.quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:39 schreef 2cv het volgende:
[..]
* 2cv verslikt zich
Wow, gaaf ! Hoe goed/slecht is die ?
Ik kan nu wel een heel verhaal gaan typen maar kijk hier maar eens: http://www.citroenm35.com/index.php/nl/quote:Op zaterdag 21 december 2013 23:52 schreef 2cv het volgende:
Gaaf ! Waar heb je hem vandaan ? En waarom staat 'ie al 30 jaar stil ? En zit er wel een kenteken op ?
Loop of sloop?quote:Op zondag 29 december 2013 00:08 schreef Erasmo het volgende:
Nope.
Vandaag jackpot op de sloop, heb een toffe BX gevonden! Foto's komen morgen.
Motor loopt nog, voor de rest ziet het interieur eruit alsof er een kudde wasberen met hondsdolheid in opgesloten is geweest.quote:Op zondag 29 december 2013 11:01 schreef Prowl het volgende:
[..]
Loop of sloop?
Gisteren bij iemand nog wat onderdeeltjes van n BX afgehaald voor weinig
Als nieuwe remblokken en remschijven voor minder dan de Duitse nieuwprijs en dan ook nog eens extra gratis achterbank remleidingen en remklauwen
Ik had al zo'n vermoeden dat jij het niet was neequote:Op donderdag 2 januari 2014 17:41 schreef Prowl het volgende:
Beun de haas oplossing, die man waarvan ik de BX kocht was er zo een dus grote kans dat hij dat gedaan heeft
Ja hoor, ik stapte even naar binnen en riep ''VAN WIE IS DIE CX VOOR DE DEUR!!''quote:Op zaterdag 4 januari 2014 23:55 schreef Prowl het volgende:
[ afbeelding ]
Was et gezellig bij de sexsjop?
Als je AX gewend bent, is de motorruimte van zo'n BX altijd zo gigantisch...quote:
[quote]Warmtestand maar het zit al ergens anders in de pijpleiding. Sloper ben ik nog niet aan geweest.quote:Op maandag 6 januari 2014 15:13 schreef FransDeens het volgende:
Wat voor knopje heb je nodig Erasmo? Heb je die Sebring van die sloper afgeschroefd?
Waarop ? Handremkabels ?quote:
Een ja. En de achterremmen maar dat is een lastig verhaal, zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1796492/quote:
Is niet zo moeilijk hoor. Middenconsole (waar je handremhevel en hoogteregelaarpookje uit steken) er even uit (2 boutjes/moertjes) en je wielen er uit/af en je kan overal bij. Als je op een brug staatquote:Op dinsdag 7 januari 2014 20:21 schreef Erasmo het volgende:
Remmen zelf zagen er wel goed uit dus daarom vond hij het al zo raar. Maar nav bovenstaande posts wat gezocht op Google en het blijkt bij BX-en en Xantia's een veel voorkomend probleem bij de keuring(meester).
Plan van aanpak nu is V-snaar vervangen zodat ik niet met een gillende auto bij de garage kom en ik maximale druk heb vlak na starten, voor de laatste bocht even het zweet van de voorraadbol vegen en de hele achterbak voldumpen met zware bende. En natuurlijk een ander apk-boer uitzoeken
Handremkabel vervangen mogen ze daar doen want ik heb dat nog nooit gedaan en ik heb de auto vrijdag echt nodig.
Ducktape. Dat 'mag' ook als er metaal zichtbaar is. Wan in de buitenkabel zit ook metaalquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:32 schreef Prowl het volgende:
Handremkabel kun je n mooi iets omheen fabrieken tenzij t ijzer al zichtbaar is
kan ik lezen ivm ban.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:48 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Een ja. En de achterremmen maar dat is een lastig verhaal, zie http://www.citroen-forum.nl/forums/viewreply/1796492/
Ze zien me al aan komen rijden bij de APK boer in z'n achteruitquote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:26 schreef Garbageman het volgende:
moet heel strak ja. Bij mijn BX deed ik altijd de betonnen parasolvoet achterin, dan paar keer hard achteruit rijden op een leeg parkeerterrein en dan stevig remmen, nooit gedoe met de achterremmen gehad :-)
Brug heb ik helaas niet, ik laat het wel door de garagist doen deze keer.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:51 schreef 2cv het volgende:
[..]
Is niet zo moeilijk hoor. Middenconsole (waar je handremhevel en hoogteregelaarpookje uit steken) er even uit (2 boutjes/moertjes) en je wielen er uit/af en je kan overal bij. Als je op een brug staat![]()
Wel goed kijken dat de buitenkabel goed in de gaten in de bodemplaat zit en dat de kabel door alle oogjes heen gaat. Een beetje klooien zodat de kabel niet teen de wielen aan komt en klaar is KeesErasmo.
Hij loopt volgens de keurmeester al aan dus dat wordt hem denk ik niet.quote:Op dinsdag 7 januari 2014 21:32 schreef Prowl het volgende:
Handremkabel kun je n mooi iets omheen fabrieken tenzij t ijzer al zichtbaar is
Verhaal over remmen enzoquote:Op dinsdag 7 januari 2014 22:55 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
kan ik lezen ivm ban.
Ze kunnen niet tegen iemand die wel weet hoe het werkt, en dan ben je arrogant volgens hun en hoef je niet terug te komen.
is mooi hun probleemquote:Op dinsdag 7 januari 2014 23:05 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Verhaal over remmen enzo
Jammer want een keurmeester op het forum is wel zo handig.
Een ander account van mij was destijds ook gebanned toen ik vroeg of ik met mijn Xsara zonder stuurbekrachtigingspoelie de garage zou halen, ze dachten dat het een slechte grap wasquote:
Zat er net onder, zo zwaar is die aanhanger niet.quote:Op zaterdag 11 januari 2014 19:46 schreef 2cv het volgende:
Je weet dat je met een BX maximaal 1100kg mag trekken (technisch) he ?
Als je die AX daarna maar niet naar de sloop brengtquote:Op dinsdag 7 januari 2014 18:50 schreef Erasmo het volgende:
Zit er over te denken om een AX aan te schaffen terwijl ik de BX weer oplap
Staat de knop in de juiste stand ?quote:Op zondag 9 maart 2014 12:17 schreef Erasmo het volgende:
Gekut met de ventilatie van mijn BXDe print achter de knoppen is versleten en om hem door de APK te krijgen wil ik eigenlijk een bruggetje leggen, alleen zodra ik een draadje tussen de contacten steek klapt de zekering gelijk
Zou een C5 facelift tegen die tijd aantrekkelijk geprijsd zijn of is het onderhoud nog steeds een punt?quote:Op dinsdag 11 maart 2014 23:16 schreef 2cv het volgende:
Xantia omdat goedkoop. Dan is het minder erg als je er een deuk bij maakt.
C5 type 2, met 2.0 16v heb je een goede auto aan. En sowieso niet te duur.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:22 schreef Woods het volgende:
[..]
Zou een C5 facelift tegen die tijd aantrekkelijk geprijsd zijn of is het onderhoud nog steeds een punt?
Ook in onderhoud? Kan me voorstellen dat hij wel iets duurder dan een Xantia wilt zijn.quote:Op vrijdag 14 maart 2014 13:23 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
C5 type 2, met 2.0 16v heb je een goede auto aan. En sowieso niet te duur.
Nachtje in de ATF toch? Anyway dat gaat nog even duren want eerst gaat de rest van het blok uit elkaar.quote:Op maandag 26 mei 2014 15:18 schreef 2cv het volgende:
Ophonen, nieuwe zuigerveren er in en starten dat ding. Dat wordt dan vanzelf weer schoon.
Oei, ik had de zuiger liever wat ondersteund. Dan komt er minder kracht op het drijfstanglager.quote:Op maandag 26 mei 2014 20:23 schreef Erasmo het volgende:
Een roerstokje voor de verf paste perfect. Ze zijn eraf.
Wel even de tekstbalkjes openen bij deze.
Was ik al op gewezen op CF. Volgende keer gebruik ik ook een lijmklem.quote:Op woensdag 28 mei 2014 00:30 schreef 2cv het volgende:
[..]
Oei, ik had de zuiger liever wat ondersteund. Dan komt er minder kracht op het drijfstanglager.
Zit er een massieve pen in of een hol buisje ? In dat laatste geval kan je ook een draadeind, 2 moeren, wat ringen en en een buisje van een kleinere diameter gebruiken. Dat zal minder snel wegglijden dan een lijmklem.quote:Op woensdag 28 mei 2014 09:40 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Was ik al op gewezen op CF. Volgende keer gebruik ik ook een lijmklem.
Dat weet ik allemaal niet, heb 1 GS, 3 DS, 1 CX en 1 BX gehad en wil nu een dikke Taction Avant.quote:Op maandag 2 juni 2014 03:05 schreef 2cv het volgende:
Ja, de groetenBeide hebben een kofferbak.
Maar de kommersjaal heeft een grotere kofferbak en een grotere kofferklep. Zo groot, dat als je de kofferklep open doet, het achterruit mee gaat.
Tsja, de roots weet je.quote:Op maandag 2 juni 2014 08:19 schreef Prowl het volgende:
Een tractsjonnie mooi vinden![]()
En ze zijn bijna altijd zwart!![]()
Doe mij maar een roestige BiX
16 kleppuh jonguh!
Ja was helder. Is op zich wel logisch dat de nokken de stangen niet direct aandrijven.quote:
Even opruimen en met de hogedrukreiniger er overheen en hij ziet er een stuk beter uit.quote:Op zondag 8 juni 2014 11:20 schreef Prowl het volgende:
Wat een aftands uitgeleefd hok![]()
Zelfs aan slopen brengt dan ding geen flikker meer op
Meten met een schuifmaat. Vanaf de punt naar de stompe kant meten. Vervolgens meet je daar nog een keer haaks op. Het kleinste getal trek je van het grootste getal af en dan heb je de nokhoogte. Als het scharnierpunt van de tuimelaars in het midden ligt, is de lifthoogte gelijk aan de nokhoogte.quote:Op zondag 8 juni 2014 11:32 schreef Erasmo het volgende:
Is op zich nog wel voor de onderdelen te gebruiken.
Wie weet waar ik lifthoogtes voor de nokkenas kan vinden?
Wat dacht je gewoon van een draaibank met micrometerquote:Op zondag 8 juni 2014 19:27 schreef 2cv het volgende:
[..]
Meten met een schuifmaat. Vanaf de punt naar de stompe kant meten. Vervolgens meet je daar nog een keer haaks op. Het kleinste getal trek je van het grootste getal af en dan heb je de nokhoogte. Als het scharnierpunt van de tuimelaars in het midden ligt, is de lifthoogte gelijk aan de nokhoogte.
Een micrometer op een draaibankquote:Op zondag 8 juni 2014 19:28 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Wat dacht je gewoon van een draaibank met micrometerIk kan alleen nergens de toleranties vinden, zelfs niet in de Haynes.
Ding in de draaibank hangen en dan deze erop:quote:Op zondag 8 juni 2014 19:32 schreef 2cv het volgende:
[..]
Een micrometer op een draaibank![]()
Maar het gaat er om dat de klep ver genoeg open gaat. Dus meten en berekenen en als uit de uitkomst blijkt dat de klep ver genoeg open gaat, is het goed. Pas wanneer je de nok wilt gaan slijpen (b.v. om een ander profiel te geven) dan zijn de gegevens uit een boek relevant.
Want als je het écht goed wilt doen, moet je het hele profiel gaan meten i.p.v. alleen de nokhoogte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |