quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:28 schreef bianconeri het volgende:
Ik zeg ook niet dat omvallen evolutie (wat binnenkort wel gaat gebeuren) gelijk staat aan dat je dan gelovig moet worden. Het laat alleen zien hoe waardeloos de wetenschap soms is, hoe ver achter.
Proberen met allemaal belachelijke theorietjes van alles te verklaren.
De bijbehorende religie is dmv de Bijbel duidelijk te vinden.
Evolutie is in die mate bewezen dat het over micro evolutie gaat. Ik geloof in evolutie, micro evolutie.
Dat is feitelijk. Echter gaat DE evolutie over macro, daar is geen reet van bewezen nog. En hangt puur vast aan dat micro evolutie (binnen een soort) op den duur doorgaat naar een andere soort.
Evolutietheorie duidelijk??? Ja het is duidelijk in wat er zogenaamd moet gebeuren. Alleen is er geen enkel bewijs voor en is het eigenlijk gewoon iemands fantasie geweest.
Grappig, je verwijt anderen dat men religie bekritiseerd zonder enige kennis, maar kennelijk is dat in jouw ogen prima als het over de evolutietheorie of over de big bang gaat?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:28 schreef bianconeri het volgende:
Big bang gaat idd over zeer zeer kort na ontstaan van iets. Waardoor alles gemaakt werd, alle stoffen en dergelijke. Alsnog blijft het allemaal vanuit het niets ineens iets heel groots.
Als je niet gelovig bent zal alles ooit een oorsprong moeten hebben gehad, dus ook niet een Higgs deeltje en dergelijke wat altijd al bestond. Kan niet.
Neen wij geloven niet in de erfzonde en neen die kun je niet in de Tenach vinden.quote:Op zaterdag 20 april 2013 09:52 schreef ATON het volgende:
@Skillsy, bestaat de ' erfzonde ' bij de joden en waar kunnen we dit in Tenach ( of O.T.) dan vinden?
Enkele standpunten uit christelijke hoek:
http://www.ecclesiadei.nl/docs/ploeg0027.html
http://www.goedbericht.nl/erfzonde.htm
Als je kan stellen dat god altijd al bestond; waarom kan je niet stellen dat er geen oorsprong was maar het altijd al bestond, zonder een god?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:28 schreef bianconeri het volgende:
Big bang gaat idd over zeer zeer kort na ontstaan van iets. Waardoor alles gemaakt werd, alle stoffen en dergelijke. Alsnog blijft het allemaal vanuit het niets ineens iets heel groots.
Als je niet gelovig bent zal alles ooit een oorsprong moeten hebben gehad, dus ook niet een Higgs deeltje en dergelijke wat altijd al bestond. Kan niet.
1. Hoezo laat dit zien dat de wetenschap soms waardeloos is? Is dat niet het mooie van de wetenschap? Iets wat omvalt vervolgens te verplaatsen voor iets anders/beter? Zeker als je van de notie uitgaat dat wij nog niet alles begrijpen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:28 schreef bianconeri het volgende:
Ik zeg ook niet dat omvallen evolutie (wat binnenkort wel gaat gebeuren) gelijk staat aan dat je dan gelovig moet worden. Het laat alleen zien hoe waardeloos de wetenschap soms is, hoe ver achter.
Proberen met allemaal belachelijke theorietjes van alles te verklaren.
De bijbehorende religie is dmv de Bijbel duidelijk te vinden.
Evolutie is in die mate bewezen dat het over micro evolutie gaat. Ik geloof in evolutie, micro evolutie.
Dat is feitelijk. Echter gaat DE evolutie over macro, daar is geen reet van bewezen nog. En hangt puur vast aan dat micro evolutie (binnen een soort) op den duur doorgaat naar een andere soort.
Evolutietheorie duidelijk??? Ja het is duidelijk in wat er zogenaamd moet gebeuren. Alleen is er geen enkel bewijs voor en is het eigenlijk gewoon iemands fantasie geweest.
Voor de protestantse kerk kan dit natuurlijk, maar als mogelijk kandidaat tot priesterwijding binnen de katholieke kerk wordt dit in regel niet toegestaan.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:01 schreef Skillsy het volgende:
ATON je hebt echt fout wat diaken betreft,zij mogen echt trouwen.Het valt gewoon onder katholieken en het vaticaan.
Ik weet dit omdat mijn buurman dat is en ik ken meedere diakens met een vrouw.Een diaken is geen priester en ze mogen maar een aantal sacramenten uitvoeren.
Dus je zit met dit stuk echt verkeerd.
quote:De vereiste van het celibaat werd voor het eerst als wetgeving vermeld in de Synode van Elvira in 306 (canon 33). Verschillende concilies in het Westen hebben deze wetgeving overgenomen. Onder paus Leo I (440-461) en paus Gregorius de Grote (590-604) werd de celibaatsplicht als wet opgelegd, nu ook voor subdiakens. Andere bronnen vermelden Paus Marcellus I (? - 309) als de eerste wetgever van het celibaat voor de wereldwijde Kerk.
Laat die " wij " maar enkel voor de messiaanse joden, gezien ze zoals ik reeds heb geschreven in weze christenen zijn. ( en zoals je kan merken, een vrij recente sekte )quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:15 schreef Skillsy het volgende:
[..]
Neen wij geloven niet in de erfzonde en neen die kun je niet in de Tenach vinden.
Ik schrijf wij, onze Joodse gemeenschap,wellicht dat Joden in Ethiopie of weet ik waar het mischien wel geloven.
Het jodendom is groot, wat je ook weet, met veel ruimte voor persoonlijke meningen en ideeen.De ene Rabbijn denkt volstrekt anders dan de andere Rabbijn, dat is niet erg, de mensen is gewoon verschillend.Het jodendom heeft geen dogma's maar bepaalde geloofspunten en daar houdt iedere jood zich dan ook aan (tussenhaakjes) want je hebt vele joden die geloven dat Yehua vele malen hoger staat dan Moshe.
Hmm ik weet echt niet.Ik weet dat mijn buurman een katholiek is!En hij is getrouwd en heeft kinderen en heeft sinds aantal jaar zijn opleiding tot diaken afgeloten.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:24 schreef ATON het volgende:
[..]
Voor de protestantse kerk kan dit natuurlijk, maar als mogelijk kandidaat tot priesterwijding binnen de katholieke kerk wordt dit in regel niet toegestaan.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Celibaat
[..]
Aha ! Dit is natuurlijk mogelijk. Wanneer men reeds gehuwd is en kinderen heeft kan men zeker alsnog diaken worden, maar daar zal het dan ook bij blijven. Verdere promotie tot priester zit er niet meer in, tenzij hij weduwnaar wordt. Ik heb het steeds over de regels en niet over de uitzonderingen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:35 schreef Skillsy het volgende:
Hmm ik weet echt niet.Ik weet dat mijn buurman een katholiek is!En hij is getrouwd en heeft kinderen en heeft sinds aantal jaar zijn opleiding tot diaken afgesloten.
Dat weet ik niet hoe dat gaat in messiaanse jodendom/christendomquote:Op zaterdag 20 april 2013 16:31 schreef ATON het volgende:
[..]
Laat die " wij " maar enkel voor de messiaanse joden, gezien ze zoals ik reeds heb geschreven in weze christenen zijn. ( en zoals je kan merken, een vrij recente sekte )
Gaat dus helemaal niet op voor het Judaïsme.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:47 schreef trigt013 het volgende:
Is dit nu een discussie wie het beste fantasie vriendje heeft?
Ja hij is al 20 jaar daarvoor getrouwd toen hij begon met zijn opleiding tot diakenquote:Op zaterdag 20 april 2013 16:43 schreef ATON het volgende:
[..]
Aha ! Dit is natuurlijk mogelijk. Wanneer men reeds gehuwd is en kinderen heeft kan men zeker alsnog diaken worden, maar daar zal het dan ook bij blijven. Verdere promotie tot priester zit er niet meer in, tenzij hij weduwnaar wordt. Ik heb het steeds over de regels en niet over de uitzonderingen.
Dat waren de zeloten die vochten voor een onafhankelijk Joods Rijk, en daarvoor hadden ze een messias nodig, een nazarener zoals Yehsua. Die messianen hadden niks gemeen met de messiaanse joden van tegenwoordig.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:51 schreef Skillsy het volgende:
Al die andere stromingen binnen het judaisme : zeloten,Essenen, Saduceen, enz zijn allemaal opgelost (expres?)En vooral de messianen werden destijds keihard afgeslagen.Maar dat komt door de komst van Yeshua denk.
Het messianisme wat jij hier komt te verkondigen wel, en dat heeft totaal niks te maken met de messiasverwachting uit de Tenach, laat dat al duidelijk wezen!quote:Ik weet niet of het messiansime nieuw is
Maakt mij niet uit, maar blijft een christelijke sekte met etnische joden. Heidenen voor de vrome joden.quote:Nu heb ik gehoord van meneer Goldberg dat het messianisme erg groeit(in Amerika) maar dat komt vooral door de christenen,zij voelen zich messiaans en voegen zich toe.Mooi toch?Onder de Joden zelf is er niet zoveel groei,maar wel stijging.Zeker in Israel.
Zoals ik dacht. Hij wil geen priester worden? Zolang zijn vrouw leeft kán hij geen priester worden.quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:14 schreef Skillsy het volgende:
Ja hij is al 20 jaar daarvoor getrouwd toen hij begon met zijn opleiding tot diaken
Hij wil geen priester worden zegt ie.Hij mag idd bepaalde dingen niet uitvoeren
dat is toch binnen katholieke kringen totaal geen probleem......mensen ombrengen omdat het de religieuze wetten in de weg staan?quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:20 schreef ATON het volgende:
[..]
Zoals ik dacht. Hij wil geen priester worden? Zolang zijn vrouw leeft kán hij geen priester worden.
Met deze vragen moet je niet bij mij zijn omdat ik geen messiaanse Jood bent.Ik denk als je antwoorden wilt hebben op deze vraag het NIK moet benaderen om uitleg.quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:18 schreef ATON het volgende:
[..]
Dat waren de zeloten die vochten voor een onafhankelijk Joods Rijk, en daarvoor hadden ze een messias nodig, een nazarener zoals Yehsua. Die messianen hadden niks gemeen met de messiaanse joden van tegenwoordig.
[..]
Het messianisme wat jij hier komt te verkondigen wel, en dat heeft totaal niks te maken met de messiasverwachting uit de Tenach, laat dat al duidelijk wezen!
[..]
Maakt mij niet uit, maar blijft een christelijke sekte met etnische joden. Heidenen voor de vrome joden.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Messiaanse_Joden
http://en.wikipedia.org/wiki/Messianic_Judaism
Ik heb geen vragen hoor. Voor mij is alles duidelijk. En als jij Yoshua als een messias ziet, ben jij ook een messiaanse jood. Klaar en duidelijk voor mij, maar misschien nog niet voor jou.quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:42 schreef Skillsy het volgende:
Met deze vragen moet je niet bij mij zijn omdat ik geen messiaanse Jood bent.Ik denk als je antwoorden wilt hebben op deze vraag het NIK moet benaderen om uitleg.
Zoals ik zal zei, ik ken deze huidige vorm van messiaanisme niet.Mischien een idee om deze mensen zelf te benaderen?Ze kunnen je mischien verder helpen met je vragen?Of je zal deze vragen bij Rabbijnen moeten leggen
Een beloning van 1 miljoen euro is uitgeloofd door een religieus persoon voor een ieder die met het juiste bewijs ( een tussenvorm van de ene species naar de andere ) op komt dagen, al jaren heeft niemand het opgeëist.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:19 schreef MrGuma het volgende:
1. Hoezo laat dit zien dat de wetenschap soms waardeloos is? Is dat niet het mooie van de wetenschap? Iets wat omvalt vervolgens te verplaatsen voor iets anders/beter? Zeker als je van de notie uitgaat dat wij nog niet alles begrijpen.
2. Hoezo wordt evolutie theorie binnenkort ontkracht? Waarom niet religie? (als dat niet al ontkracht is)
3. Je kan zeggen wat je wil, maar Darwin heeft niet met een beetje fantasie deze theorie geformuleerd. Hij heeft hier jaren aan gewerkt, voor gereisd en input gehad van andere wetenschappers en geleerden.
God geeft aan wat er is gebeurd, Hij heeft voordat de Abrahamitische religies begonnen, de eerdere mensheid van de aardbodem geveegd. Deze mensen van toen ( staat ook in de bijbel ) waren beter gebouwd en intelligenter dan de mensen van nu.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:19 schreef MrGuma het volgende:
4. Evolutietheorie is wel degelijk duidelijk. Het geeft aan wat er is gebeurt. Hoe dit precies gebeurt, op biologisch/neuronaal niveau, is dit nog niet duidelijk. Maar wat wil je?
De wetenschap werd in het westen beperkt door religie, niet in het oosten, daar werd wetenschap juist bedreven om God beter te begrijpen en zijn werken beter te plaatsen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:19 schreef MrGuma het volgende:
De kerk heeft de wetenschap tijden beperkt in zijn ontwikkeling; Bv. toen Galileo aantoonde dat de aarde om de zon draaide ipv andersom? Of Socrates en de gifbeker toen hij het denkbeeld veranderde.
In de Koran zal je geen verzen tegenkomen die weerlegd kunnen worden door de wetenschap. Kom met een vers en ik herzie mijn hele geloof, durf je deze uitdaging aan ?quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:19 schreef MrGuma het volgende:
In de tijd dat religie op aarde is en zijn invloed heeft/had op de samenleving, heeft het verdomd weinig neer gezet over hoe het leven in elkaar zit. De wetenschap, wat pas veel later echt de mogelijkheid kreeg tot ontwikkeling; heeft in een veel kortere tijd veel meer aangetoond en verklaard (of in ieder geval een poging gedaan).
De wetenschap heeft onderhand al zoveel kunnen verklaren dat veel religies nu wanhopig proberen evolutie in hun praktijken te betrekken.
Neen ik ben niet messiaansquote:Op zaterdag 20 april 2013 18:40 schreef ATON het volgende:
[..]
Ik heb geen vragen hoor. Voor mij is alles duidelijk. En als jij Yoshua als een messias ziet, ben jij ook een messiaanse jood. Klaar en duidelijk voor mij, maar misschien nog niet voor jou.
God heeft geen begin en geen einde. Het universum heeft een begin en een einde veroorzaakt door God.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:19 schreef MrGuma het volgende:
Als je kan stellen dat god altijd al bestond; waarom kan je niet stellen dat er geen oorsprong was maar het altijd al bestond, zonder een god?
Ook de kennis over het fantasie vriendje weegt meequote:Op zaterdag 20 april 2013 16:47 schreef trigt013 het volgende:
Is dit nu een discussie wie het beste fantasie vriendje heeft?
Mijn vader had nog geen kinderen toen hij diaken werd. Dus nee dit klopt niet.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:43 schreef ATON het volgende:
Aha ! Dit is natuurlijk mogelijk. Wanneer men reeds gehuwd is en kinderen heeft kan men zeker alsnog diaken worden, maar daar zal het dan ook bij blijven. Verdere promotie tot priester zit er niet meer in, tenzij hij weduwnaar wordt. Ik heb het steeds over de regels en niet over de uitzonderingen.
1. Omdat het toont dat de wetenschap zeer onzeker is, uiteindelijk het niet weten en maar iets verzinnen om gaten te vullen.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:19 schreef MrGuma het volgende:
1. Hoezo laat dit zien dat de wetenschap soms waardeloos is? Is dat niet het mooie van de wetenschap? Iets wat omvalt vervolgens te verplaatsen voor iets anders/beter? Zeker als je van de notie uitgaat dat wij nog niet alles begrijpen.
2. Hoezo wordt evolutie theorie binnenkort ontkracht? Waarom niet religie? (als dat niet al ontkracht is)
3. Je kan zeggen wat je wil, maar Darwin heeft niet met een beetje fantasie deze theorie geformuleerd. Hij heeft hier jaren aan gewerkt, voor gereisd en input gehad van andere wetenschappers en geleerden.
4. Evolutietheorie is wel degelijk duidelijk. Het geeft aan wat er is gebeurt. Hoe dit precies gebeurt, op biologisch/neuronaal niveau, is dit nog niet duidelijk. Maar wat wil je?
De kerk heeft de wetenschap tijden beperkt in zijn ontwikkeling; Bv. toen Galileo aantoonde dat de aarde om de zon draaide ipv andersom? Of Socrates en de gifbeker toen hij het denkbeeld veranderde.
In de tijd dat religie op aarde is en zijn invloed heeft/had op de samenleving, heeft het verdomd weinig neer gezet over hoe het leven in elkaar zit. De wetenschap, wat pas veel later echt de mogelijkheid kreeg tot ontwikkeling; heeft in een veel kortere tijd veel meer aangetoond en verklaard (of in ieder geval een poging gedaan).
De wetenschap heeft onderhand al zoveel kunnen verklaren dat veel religies nu wanhopig proberen evolutie in hun praktijken te betrekken.
Nee is het niet.quote:Op zaterdag 20 april 2013 15:14 schreef Semisane het volgende:
maar kennelijk is dat in jouw ogen prima als het over de evolutietheorie of over de big bang gaat?
http://www.talkorigins.org/faqs/faq-speciation.htmlquote:Op zaterdag 20 april 2013 19:16 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Macro-evolutie is onzin en zal niet bewezen worden, nooit.
Wat een vage 1e zin van je.quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:05 schreef ATON het volgende:
Maar geen vrome joden meer. Of moeten die zich ook nog laten besnijden of de voedingsvoorschriften volgen ? Je zit jezelf reeds tegen te spreken mijn idee.
Ze hielden zich dus niet meer aan de joodse gewoonten.Man man, denk eens even na voor je wat schrijft !
door 1 mens de zonde over alle mensen. Neuhhh niets over de erfzonde hoor?quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:53 schreef ATON het volgende:
Hier ook niks over de erfzonde. Ook niks in het O.T., en daar zou zoiets toch moeten geschreven staan ? Niet dus !! Holle bewering.
Een katholieke inderdaad. En nee je opmerkingen zijn niet terecht.quote:Een katholiek diaken ? Nu, dan waren mijn opmerkingen wel terecht.
Buiten dat ik door een aantal ziektes inderdaad een slecht geheugen hebquote:Ho jawel. Kort geheugen of je fout ontkennen ?
Slecht geheugen zeker? Ja jij beweerde dat katholieken geen beelden gebruiken.quote:Beweer ik soms het tegendeel ????
Juist en alleen op mij wordt weer gereageerd. bv een ATON zit volop op mij persoonlijk aan te vallen en mijn familie. Reageert niet inhoudelijk, valt alleen aan wat ik zeg en doet het af als leugens.quote:Op zaterdag 20 april 2013 13:39 schreef Molurus het volgende:
Preken om vervolgens te roepen:
doe je maar ergens anders. Sowieso heeft evolutie niets met religie te maken.
Ik bedoel met elke grote religie, de 'Abrahamitische religies' en het boeddhisme.quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:17 schreef bianconeri het volgende:
Je hebt nog steeds niet gereageerd op wat ik je eerder vroeg?
Ik had het ook over waarom zou ik mijn woorden over ''islam is verrot'' moeten terugnemen?quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:26 schreef Natural-Cool het volgende:
Ik bedoel met elke grote religie, de 'Abrahamitische religies' en het boeddhisme.
Niet het het oneindige aantal katholiek-Christelijke en protestants-Christelijke afsplitsingen. Jij weet zelf niet eens bij welke splitsing jij hoort.
Was hij een katholiek diaken ?quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:16 schreef bianconeri het volgende:
Mijn vader had nog geen kinderen toen hij diaken werd.
Zeker weten dat je jezelf tegenspreekt. Joden die christen werden hoefden de joodse voorschriften niet meer te volgen zoals bv. besnijdenis en voedselvoorschriften. Je hebt toch al Paulus gelezen, of niet soms?quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:25 schreef bianconeri het volgende:
Vrome joden hielden zich natuurlijk aan bv de mozaische wet. Ook de joden die christenen werden.
Ik spreek mezelf niet tegen.
quote:Ze hielden zich niet meer aan die gewoonten nee, omdat Jezus de Bijbelse voorspellingen over de Messias vervulde en de joodse wetten vervielen en dus bv besnijdenis niet meer nodig was.
Nee, niks erfzonde. Sneu niet ?quote:door 1 mens de zonde over alle mensen. Neuhhh niets over de erfzonde hoor?
Quote me dit dan maar even.quote:Slecht geheugen zeker? Ja jij beweerde dat katholieken geen beelden gebruiken.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:26 schreef Natural-Cool het volgende:
Ik bedoel met elke grote religie, de 'Abrahamitische religies' en het boeddhisme.
Niet het oneindige aantal katholiek-Christelijke en protestants-Christelijke afsplitsingen. Jij weet zelf niet eens bij welke splitsing jij hoort.
Ik had het over de dogma's waar overheen gestapt zou kunnen worden. Opmerkelijk dat het je niet opvaltquote:Op zaterdag 20 april 2013 19:29 schreef bianconeri het volgende:
En je scheert alles over 1 kam. Niet elke christelijke stroming gelooft in idiote dingen als de 3-eenheid (of 4-eenheid zoals jij zei). Sommige christelijke stromingen geloven wel naar de Bijbel (dus geen 3-eenheid, geen hel, niet elk gaat naar de hemel etc etc).
Fijn voor je dat je in 1 God gelooft, hoeveel % van christelijke stromingen doen dat ?quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:29 schreef bianconeri het volgende:
Ik weet niet bij welke splitsing ik hoor??
Nou vraag iedereen hier maar. Ik weet heel goed waar ik bij hoor en heb veel onderzoek gedaan voor ik een keus gemaakt had.
Je volgt de media en tuint in hun propaganda, alsof ieder moslim een fanatieke extremist is... Kinderachtig flauw.quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:29 schreef bianconeri het volgende:
Ik had het ook over waarom zou ik mijn woorden over ''islam is verrot'' moeten terugnemen?
Ik zeg er is 1 God.quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:47 schreef Natural-Cool het volgende:
Niet elke christelijke stroming gelooft in idiote dingen als de 3-eenheid (of 4-eenheid zoals jij zei).
Ik heb nog nooit één buitenbijbelse bron van jouw kant gezien. Toon mij eens zo'n onderbouwde post? Gelukkig heb ik overigens nu een mooie remedie gevonden om je in ieder geval een paar maandjes weg te krijgen van het forum voordat je weer ongefundeerde onzin begint te spuien. Heb je nou ondertussen ( sorry mensen, ik val weer in herhaling, maar het werkt gewoon zo goed ) al die bewijzen gevonden voor de pratende slang en de hyper-bejaarden? Met een IQ van 140 moet dat een eitje zijn. Met mijn geheugen is namelijk niks mis. En ik weet dat je daar geen antwoord op kan geven. Dat je vreselijk benauwd wordt van dat soort vragen. Omdat je weet dat je zwaar voor paal staat...quote:In eerdere stadia op FOK heb ik wel zeer uitgebreidt lopen reageren op alles, alles lopen onderbouwen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
Hierbij:quote:
quote:Op zaterdag 20 april 2013 08:14 schreef ATON het volgende:
Maar zoals ik zei; de katholieken aanbidden die afbeeldingen niet. En ' gebruiken ' doen ze die ook niet.
quote:Op vrijdag 19 april 2013 18:54 schreef ATON het volgende:
Eerlijk, ik ken geen enkele, maar dan ook geen enkele katholiek die een beeld aanbid. Wie heeft je dat wijsgemaakt !
Nee ik kan geen persoon lezen. Zijn brieven wel ja. Nee hoor ik spreek mezelf niet tegen, hoezo?quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:46 schreef ATON het volgende:
Zeker weten dat je jezelf tegenspreekt. Joden die christen werden hoefden de joodse voorschriften niet meer te volgen zoals bv. besnijdenis en voedselvoorschriften. Je hebt toch al Paulus gelezen, of niet soms?
Weer zo'n vage opmerking? Is niets uit op te maken...quote:OK, wat zal het nu wezen, ja of nee ! En laat hier Jezus maar buiten, want dat was nog een vrome jood. Het is de Christus volgens Paulus waar het christendom op gebaseerd is. Maar ik kan best begrijpen dat je dit niet verstaat en ik ga mijn tijd hier ook niet verder in steken. Te ver weg.
Die tekst zegt dat door 1 mens alle mensen de zonde geerft hebben. Wat is daar nou niet erfzonde aan?quote:Nee, niks erfzonde. Sneu niet ?![]()
Voor de 100ste keer: Jaquote:
quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:15 schreef Uitstekelbaars het volgende:
Ik heb nog nooit één buitenbijbelse bron van jouw kant gezien. Toon mij eens zo'n onderbouwde post? Gelukkig heb ik overigens nu een mooie remedie gevonden om je in ieder geval een paar maandjes weg te krijgen van het forum voordat je weer ongefundeerde onzin begint te spuien. Heb je nou ondertussen ( sorry mensen, ik val weer in herhaling, maar het werkt gewoon zo goed ) al die bewijzen gevonden voor de pratende slang en de hyper-bejaarden? Met een IQ van 140 moet dat een eitje zijn. Met mijn geheugen is namelijk niks mis. En ik weet dat je daar geen antwoord op kan geven. Dat je vreselijk benauwd wordt van dat soort vragen. Omdat je weet dat je zwaar voor paal staat...Wie staat hier nou zwaar voor paal? Jij met dit soort schandelijke berichtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lekker weer persoonlijk op mensen aanvallen? Maakt iemand eens een typo direct gejank.
Leer eens mensen te vertrouwen.... En sowieso niet iedereen is zo'n grammar terrorist die hele tekst loopt na te speuren voor typo's en dergelijke. Triest dat er mensen zijn die dat doen.
Ik herinner me niets van een pratende slang en hyper-bejaarden vraag af. Dus nee hier kan ik idd niet op antwoorden. Vast weer een onzinnig verhaal geweest.
Waarschijnlijk heb je dat lopen kletsen terwijl ik al verdwenen was.
Ik weet ook niet hoe lang je al meekijkt, maar ik heb genoeg bronnen gebruikt.
En daarbij ben ik hier niet voor wetenschappelijk geneuzel, meer voor Bijbelse onderwerpen.
Maar ja niemand hier heeft onderzoek gedaan naar de Bijbel, dus schiet weinig op.
Ik zeg toch ook niet dat ik denk dat jij niet in 1 God gelooft? Huhhhh....quote:Op zaterdag 20 april 2013 20:06 schreef Natural-Cool het volgende:
Ik zeg er is 1 God.
De christenen zeggen :
1) de vader,
2) de zoon,
3) de heilige geest
4) moeder god zit dan ook dezelfde rang
Ik blijf erbij er is 1 God, leg mij geen woorden in de mond.
Maar wat is je punt nou dan?quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:47 schreef Natural-Cool het volgende:
Ik had het over de dogma's waar overheen gestapt zou kunnen worden. Opmerkelijk dat het je niet opvalt
Heel fijn ja. Volgens mij maar 1 (waar ik bij zit dus) en misschien nog 1 andere stroming.quote:Fijn voor je dat je in 1 God gelooft, hoeveel % van christelijke stromingen doen dat ?
Vandaar dat er wordt aangemoedigd tot mishandeling van je vrouw. Haat tegen anderen.quote:Je volgt de media en tuint in hun propaganda, alsof ieder moslim een fanatieke extremist is... Kinderachtig flauw.
quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:47 schreef Natural-Cool het volgende:
Fijn voor je dat je in 1 God gelooft, hoeveel % van christelijke stromingen doen dat ?
quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:57 schreef bianconeri het volgende:
Heel fijn ja. Volgens mij maar 1 (waar ik bij zit dus) en misschien nog 1 andere stroming.
En wellicht nog kleinere enzo. Maar bij elkaar misschien eens 1% ofzo.
1 % ware christenen = 99 % valse christenenquote:Op zaterdag 20 april 2013 22:57 schreef bianconeri het volgende:
Ware christenen die zich op de Bijbel verhalen geloven in 1 God!
Haha, ik blijf dit mooi vinden. Je bent zo voorspelbaar en toch blijft het vermakelijk. Ik vond het gewoon jammer dat een persoon met een zelfverklaard IQ van 140 een werkwoord van een bijvoeglijk naamwoord maakte. Maargoed, ik zal hierna de ad hominems laten varen.quote:Wie staat hier nou zwaar voor paal? Jij met dit soort schandelijke berichten
Lekker weer persoonlijk op mensen aanvallen? Maakt iemand eens een typo direct gejank.
Leer eens mensen te vertrouwen.... En sowieso niet iedereen is zo'n grammar terrorist die hele tekst loopt na te speuren voor typo's en dergelijke. Triest dat er mensen zijn die dat doen.
Ik denk dat je weer last van je geheugen hebt ( how convenient ). Ik zal het even voor je plaatsen.quote:Ik herinner me niets van een pratende slang en hyper-bejaarden vraag af. Dus nee hier kan ik idd niet op antwoorden. Vast weer een onzinnig verhaal geweest.
Waarschijnlijk heb je dat lopen kletsen terwijl ik al verdwenen was.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Begint het weer boven te komen? Ook bij deze uitspraken geen bronnen. Ook bij je uitspraken over evolutie geen bronnen. Maarja waar jij was hier ook alweer voor?Je geeft toe, op jouw manier uiteraard, want eerlijk iets toegeven past niet bij je, dat je geen kloot van wetenschap weet. En dat weerhoudt ( kijk, nu mag er wel een 't' achter, snap je dat? ) je er niet van om vol trots uitspraken als deze te doen:quote:En daarbij ben ik hier niet voor wetenschappelijk geneuzel, meer voor Bijbelse onderwerpen.Als je meer van de Bijbelse onderwerpen bent dan van de wetenschap, wat prima is, waarom stel je je dan in een positie van waaruit je meent te kunnen oordelen over evolutie? Weet je überhaupt wel wat evolutie betekent?quote:Ik zeg ook niet dat omvallen evolutie (wat binnenkort wel gaat gebeuren) gelijk staat aan dat je dan gelovig moet worden. Het laat alleen zien hoe waardeloos de wetenschap soms is, hoe ver achter."Vorig jaar had ik 40 miljoen dollar, dit jaar 42 miljoen, maar ik ben niet gelukkiger geworden. Geld maakt inderdaad niet gelukkig." Arnold Schwarzenegger
Helemaal niet ' Hierbij ' jij bedrieger !quote:
En de bijbel zegt ook niks.quote:Nee ik kan geen persoon lezen.
Je bent al te ver weg als je dit niet merkt.quote:Nee hoor ik spreek mezelf niet tegen, hoezo?
Twee keer liegen in één post. Moet je gelovige voor zijn.quote:Christenen hoefden niet de joodse wetten te volgen, een aantal werden wel ook bij de christelijke wetten gevoegd.
Zei ik toch, al veel te ver weg om hier nog iets van te begrijpen.quote:Weer zo'n vage opmerking? Is niets uit op te maken...
Moet je mijn bronmateriaal maar eens lezen, als je kan volgen mag ik hopen,...ik twijfel wel.quote:Die tekst zegt dat door 1 mens alle mensen de zonde geerft hebben. Wat is daar nou niet erfzonde aan?
Derde leugen! voor de 2e maal.quote:Voor de 100ste keer: Ja
Selectieve onzin met een vooringenomen standpunt, daar vanuit conclusies trekken zonder enig vorm van onderbouwing. De genoemde voorbeelden te koppelen aan de mainstream van moslims, met onbetrouwbare propagandistische leugens.quote:Op zaterdag 20 april 2013 22:57 schreef bianconeri het volgende:
Vandaar dat er wordt aangemoedigd tot mishandeling van je vrouw. Haat tegen anderen.
Als je openlijk christelijk bent in een islamitisch land en je dorp weet het dan staan een dag later 100.000 man/vrouw voor je deur uit dat dorp en stenigen je. Achtergestelde landen daar zeg.
De Koran moedigt ook echt walgelijke dingen aan.
Ik weet niet meer waar het staat maar er staat ergens in de Koran dat een goede moslim iemand die anders gelovig is moet mishandelen, slaan.
En tja niet voor niets zijn het vooral moslims in de wereld die zich misdragen.
In Nederland met name die idiote moslim jeugd die zich misdraagt, en ja er zijn goede moslims maar dat zijn uitzonderingen.
Die niet hun vrouwen onderdrukken bv.
Als je al een punt hebt is dat op zijn best een 'hij doet het ook' argument. Dat is geen vrijbrief om je te misdragen. Dat geleuter over evolutie wil ik hier niet meer zien zonder argumentatie. In principe is het sowieso off topic... maar als je erop staat: dan inhoudelijk beargumenteerd graag.quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:25 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Juist en alleen op mij wordt weer gereageerd. bv een ATON zit volop op mij persoonlijk aan te vallen en mijn familie. Reageert niet inhoudelijk, valt alleen aan wat ik zeg en doet het af als leugens.
En het is, als moderator, mijn goed recht je troep te verwijderen als je daarmee doorgaat.quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:25 schreef bianconeri het volgende:
En als ik al mijn tijd niet wil voldoen aan bepaalde mensen hier is dat mijn goed recht.
Ik zie vooral heel veel spam van jouw kant. Dat jij ergens uitgelegd zou hebben wat je bedoelt met het begrip 'soort' - fundamenteel voor je betoog over evolutie - lijkt me zo goed als uitgesloten.quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:25 schreef bianconeri het volgende:
In eerdere stadia op FOK heb ik wel zeer uitgebreidt lopen reageren op alles, alles lopen onderbouwen.
Nogmaals, je kunt hoog en laag springen over het gedrag van anderen in dit forum, maar dat rechtvaardigt op geen enkele manier jouw eigen gedrag.quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:25 schreef bianconeri het volgende:
En nog word je de hele tijd keihard afgekraakt, wordt er ineens niet meer gereageerd als je hun ongelijk aantoont (denk aan bv het ''jg is sekte'' topic). Sorry maar dan ben ik klaar met dat.
Ik weet wie wel oprecht is, ik weet wie wel interesse in alles heeft.
Bepaalde personen niet.
Waarom doe je het dan? Want je uitspraken over bijvoorbeeld evolutie laten zien dat je er botweg niks van begrijpt.quote:
Hier moet ik Bianconeri dan toch een keer gelijk geven. Er staat geschreven: Maak geen godenbeelden, geen enkele afbeelding van iets dat in de hemel hier boven is of van iets beneden op de aarde of in het water onder de aarde. Kniel voor zulke beelden niet neer,..quote:Op vrijdag 19 april 2013 22:43 schreef bianconeri het volgende:
Wie zegt dat ik enkel aan Maria beeld denk? Ik zeg toch bijvoorbeeld.....
Ze gebruiken allemaal beelden, iets wat God verboden heeft.
Dan toch enkel maar de messiaanse joden.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:15 schreef Skillsy het volgende:
Het jodendom heeft geen dogma's maar bepaalde geloofspunten en daar houdt iedere jood zich dan ook aan (tussenhaakjes) want je hebt vele joden die geloven dat Yehua vele malen hoger staat dan Moshe.
Dat heb je inderdaad goed gezien.quote:Op zondag 21 april 2013 12:08 schreef Skillsy het volgende:
Maar dit is offtopic en zal door u natuurlijk zeker verwijderd worden.
Mijn familie in Israel krijgen messiaanse joden en christenen die werken voor ons.Ik zal het eens vragen aan hun.Sommige mogen wel naar binnen,anderen moeten buiten blijven omdat christenen niet kosjher zijn en onbesneden.quote:Op zondag 21 april 2013 09:58 schreef ATON het volgende:
[..]
Dan toch enkel maar de messiaanse joden.
http://users.skynet.be/re(...)siasverwachting.html
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |