quote:
Mee eens!quote:
Leuk!quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:26 schreef WinnieWana het volgende:
Mamapoes Eden is erg blij met de kong kickeroo die ik haar heb gegeven.
Op het einde nog even slapende kittens te zien
Twee bedoelde ikquote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:10 schreef WinnieWana het volgende:
Twee kittens maar hoor.
Mama is volgens mij ook wel een jonkie. Maar verzorgd haar kittens goed. Ze is nu gewend en geeft mij kopjes en drentelt om mij heen. Ze heeft een erg zachte vacht. <3
geen zwerf-moeder lijkt me?quote:Op donderdag 22 augustus 2013 10:10 schreef WinnieWana het volgende:
Ze heeft een erg zachte vacht. <3
Tssk, dat je zo'n verhaal überhaupt je mond uit krijgt. Echt, je snapt sommige mensen toch niet..quote:Op donderdag 22 augustus 2013 20:18 schreef WinnieWana het volgende:
Nee geen zwervertje. Wel zo aangeboden aan de dierenambulance maar waarschijnlijk mensen die van hun kat af moesten. De melding was namelijk dat deze kat voor hun voordeur (in een normale woonwijk met rijtjeswoningen) aan het bevallen was. Lulkoek. Aangezien katten daarvoor wel een rustiger plek zoeken.
Maar goed, als haar kinders groot zijn zal ze snel een goed nieuw huisje vinden. Zij blijft echt niet lang in het asiel.
Neeeequote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:13 schreef WinnieWana het volgende:
Nu in de wachtkamer van de spoed dierenarts. Waarschijnlijk wordt het zwarte kitten ingeslapen.
Nou!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:17 schreef WinnieWana het volgende:
Blijft een beetje herhaling. Maar hij woog vanochtend 346 gramecht een reuzekind
Bij mijn laatste nest woog er eentje zoveel toen hij zo'n vier weken was.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:02 schreef WinnieWana het volgende:
Rond de 12 dagen oud is hij nu.maar hij woog ook al veel toen ie maar een.paar daagjes oud was.
Oh jaquote:Op maandag 2 september 2013 20:22 schreef WinnieWana het volgende:
Nee ze zijn nu nog blauw. Zoals bij alle kittens.
Wat een dropje!!! Het lijkt net een klein beertje zo met die platte oortjesquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:01 schreef WinnieWana het volgende:
Vandaag woog hij 406 gram.Twee weekjes oud nu.
Foto's van gisteren
Hij denkt dat hij heel gevaarlijk is. Hier blaast hij.![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wegen gistermiddag. Denk dat ik een groter bakje nodig heb
[ afbeelding ]
Hij kruipt/stapt aardig rond met zijn bibberpootjes in de kraammand. Hij hoort mij nu ook goed daar reageert hij op en hij ziet mij nu ook aan komen lopen. Dan kijkt hij echt en volgt mij.
quote:Op dinsdag 3 september 2013 11:01 schreef WinnieWana het volgende:
Hij denkt dat hij heel gevaarlijk is. Hier blaast hij.![]()
[ afbeelding
Wat een mooie poes. Zou haar zo in huis nemenquote:Op maandag 2 september 2013 18:38 schreef WinnieWana het volgende:
Filmpje van de kleine terwijl hij een douche krijgt en tegelijkertijd aan de melkbar hangt![]()
Wacht maar tot ie 14 weken is en in de peuterpubertijd komtquote:Op donderdag 5 september 2013 18:59 schreef Oognip het volgende:
Oh wat een schatje is Dikkie DikAls ik zo'n lekker kittenbuikje zie krijg ik zo de neiging om de kittengeur op te snuiven
en kusjes op dat buikje te geven
![]()
Hij doet het echt goed, kleine dikkerd
En wat is de mama een prachtige poes
Overkill aan smileys, maar het was nodig
ah ok. dat snuitje is echt om op te etenquote:Op vrijdag 6 september 2013 13:15 schreef WinnieWana het volgende:
Met 2.5 week oud is een gewicht van 300 - 350 gram een mooi en flink gewicht. Dikkie dik woog vanochtend 464 gram. En hij heeft echt een spekbuikje. Maar dat loopt ie er straks wel af. Ik denk dat het later een mooie grote kater gaat worden. Je weet wel zo een van 7kg
of attack-speel-aanval?quote:Op vrijdag 13 september 2013 00:13 schreef Oognip het volgende:
Waren het geen liefdesbijtjes van Molly?
quote:
Klinkt goed zeg!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:53 schreef WinnieWana het volgende:
Nee nog niet. Ik wil ze er wel op zetten maar ze moeten nog een kuurtje metrobac. Het gaat goed met ze. Eten veel en komen goed aan. Gewicht is bijna verdubbelt sinds dat ze hier zijn![]()
Ze zijn speels, nieuwsgierig en knuffelig. Echt ideale kittens voor een gezin.
Anders dan Dikkie dik die echt een kat uit de boom kijk type is. Als er vreemde mensen binnenkomen verstopt hij zich eerst een tijdje. Gelukkig komen er vaak nichtjes en neefjes op bezoek zodat hij ook aan drukte went.
Oh bah, giardiaquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:13 schreef WinnieWana het volgende:
Metrobac kuur is voor de aanhoudende diarree. Vermoeden is dat ze de parasiet giardia hebben die zeer besmettelijk is voor andere katten en ook mensen.
Wat een schattige kittens!quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:29 schreef WinnieWana het volgende:
Gisteren naar het asiel geweest en daar twee kittens meegenomen. Een mooie lapjesdame en een zwarte schone. Beide even schattig, lief en knuffelig. Ze zijn met zijn vieren gevonden in een dorp. Twee zitten er in de ziekenboeg en deze twee zijn gelukkig gezond. Ze zouden rond de zeven weken zijn maar wegen 850 gram en ruim 1100 gram. Dus ik denk wel wat ouder. Eerder 9 a 10 weken. Dit waren de jongste kittens die in de quarantaine zitten. Dus dat is op zich goed nieuws
Helaas vindt de andere opvangpoes Molly ze helemaal niets. Had gehoopt dat ze ze wel leuk zou vinden en ze speelkameraadjes konden worden van Dikkie Dik. Maar Molly blijft maar blazen en grommen. Dus de kittens zitten nu op mijn slaapkamer. Ik denk dat ze over een week of 2 wel geadopteerd kunnen worden.
De twee kittens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een mooie foto van Molly
[ afbeelding ]
Ze kijkt een beetje boos omdat ze naar de twee indringers kijkt.![]()
Lapje is aan het spelen met een muis. Ze grommen alsof het een echte is.
Wauw die bovenste is net een mini-versie van mijn huidige oudere kat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:30 schreef WinnieWana het volgende:
Foto's van vandaag
[ afbeelding ]
Lorah en Lara
[ afbeelding ]
Molly
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aaaaahhhhhquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:52 schreef WinnieWana het volgende:
Fotobom![]()
![]()
Bijna 4 weken denk ik![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's van gisteren
Hier stoor ik hem met drinken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had even een fiets in het bijhok staan en die vindt hij heel interessant
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spelen, zijn moeder is soms nog fanatieker dan hij
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eigenwijsje
[ afbeelding ]
De camera aanvallen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gisteren heeft hij een knuffelzak gekregen. Eerst was hij er bang voor. Maar de nieuwsgierigheid won en nu speelt hij er continu in
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Japanse gelukskat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik zag dat ze zijn omgekeerdquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:52 schreef WinnieWana het volgende:
Ja leuk zijn die vlekjes he. Ze hebben ze alleen wel omgekeerd haha.
Knuffelzak is tijdelijk buiten gebruik want ze hebben de waterbak erover heen gekiept. Molly heeft trouwens een aparte manier van drinken die Manny een klein beetje overneemt nu. Ze dipt haar poot in de bak en likt dan het water van haar poot af.
Mijn dierenarts vertelde altijd van niet. Überhaupt dat het niet besmettelijk is, maar daar verschillen de meningen geloof ik over.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:44 schreef WinnieWana het volgende:
Maar fip kan toch ook redelijk lang in de omgeving actief blijven?
Volgens mij valt het nu wel mee. Tijdens de tweede enting van Lorah en Lara was ik er voor het laatst en toen zaten er zeker minder kittens in de kittenkamers.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Er wordt na een FIP-geval vaak aangeraden een tijdje geen nieuwe katten te nemen om de nog aanwezige kat (die er in dit geval ook was) geen stress aan te doen. Die "oude" kat zal waarschijnlijk het coronavirus al hebben en omdat het virus onder invloed van stress kan muteren naar FIP is het het handigst die kat vooral rust te geven. Die kat krijgt ook al te maken met de komst van een baby.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het nog lang gaat duren allemaal, je hebt zulke prachtige katten in de opvang. Is het nog erg druk op het asiel ?
wihihihi, wat leuk zegquote:Op dinsdag 12 november 2013 20:59 schreef WinnieWana het volgende:
Zo'n jurkje zou haar ook wel goed staan denk ik![]()
[ afbeelding ]
Moeilijk is dat om ze achter te laten in het asielquote:Op donderdag 14 november 2013 13:42 schreef WinnieWana het volgende:
Vandaag tweede enting voor Molly en DikkieDik. Ik moest vanochtend werken, dus heb ze om half negen achter gelaten in het asiel. Rond 12 uur was ik er weer maar waren ze nog niet geënt. DikkieDik had een bende van zijn hok gemaakt, houtkorrels lagen door de brokjes, water en door het hele hok en de kleine man lag te slapen verder. Ze hebben in drie uur tijd twee keer zijn hokje opgeruimd.
Molly vond het niet zo leuk in het asiel. Lag achterin het hokje, heel bang.
Was blij dat ik eerder weg kon van werk en ze niet een hele dag daar moesten verblijven.
Nu zijn Molly en DikkieDik weer blij dat ze thuis zijn. Dikkie Dik zal de komende dagen als hij geen entreactie krijgt wel terug naar het asiel gaan![]()
Hahaquote:Op woensdag 20 november 2013 09:58 schreef WinnieWana het volgende:
Filmpje van Molly. ( ik ben verkouden en dat is te horen)
Die worden vast accuut verliefd op die mooie oogjesquote:Op donderdag 21 november 2013 14:52 schreef WinnieWana het volgende:
Ja hoor daar wordt ik wel van op de hoogte gehouden. En vanavond komen er mensen kijken voor Molly.
En haar knuffeligheid.quote:Op donderdag 21 november 2013 16:02 schreef computergirl het volgende:
[..]
Die worden vast accuut verliefd op die mooie oogjes
Zit in het asielquote:
Super dat ze een huisje heeft!quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:07 schreef WinnieWana het volgende:
Molly gaat maandag naar haar nieuwe huisje. Vandaag met haar naar het asiel om te laten chippen.
ja ik las het.quote:Op vrijdag 22 november 2013 13:14 schreef WinnieWana het volgende:
[..]
Zit in het asielAls ik Molly breng om te chippen zal ik wel even kijken hoe hij het daar doet in de kittenkamer.
Ja natuurlijk, dat blijft ook het doelquote:Op maandag 25 november 2013 18:00 schreef WinnieWana het volgende:
Als ze naar een nieuw huisje gaan is het niet erg. Dat vind ik alleen maar leuk voor ze. Naar het asiel brengen is verschrikkelijk en zal nooit wennen.
Nu blijft het voorlopig even stil in huis. Alleen mijn eigen katten nog maar. Die gun ik nu rust tot het voorjaar haha.
Kriebelknuffelkitten!quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:16 schreef WinnieWana het volgende:
Paar leuke foto's van Arya gemaakt. Zij gaat echt bij je liggen en spinnen. Spint vanaf dag 1![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ongeduldige kittens (Arya, Ser pounce, Ygritte en Arya)
[ afbeelding ]
Deze foto is van een paar dagen geleden. Het deurtje staat nu veel vaker open en dan kunnen ze zelf in en uit de bench als ze willen.
Die bovenste foto.. 'draw me like one of your French girls'quote:Op zaterdag 24 mei 2014 22:16 schreef WinnieWana het volgende:
Paar leuke foto's van Arya gemaakt. Zij gaat echt bij je liggen en spinnen. Spint vanaf dag 1![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ongeduldige kittens (Arya, Ser pounce, Ygritte en Arya)
[ afbeelding ]
Deze foto is van een paar dagen geleden. Het deurtje staat nu veel vaker open en dan kunnen ze zelf in en uit de bench als ze willen.
Almeloquote:Op zondag 25 mei 2014 19:17 schreef Michielos het volgende:
arya is mijn favo GOT character
Welke locatie?
Inclusief zo'n denneboomstaartje?quote:Op maandag 26 mei 2014 12:30 schreef WinnieWana het volgende:
Ik heb de kittens net gevoerd en dan kuieren ze altijd wat rond. Ze spelen dan lekker onhandig met elkaar.Maar net zag ik Arya schijnbewegingen maken en zijwaarts lopen op de andere kittens, staartje omhoog en maar stoer doen. Doet ze ook tegen de tafelpoot en de plint ( ze komt net boven de plint uit)
Dat doet onze kat van 6 nog steedsquote:Op maandag 26 mei 2014 12:30 schreef WinnieWana het volgende:
Ik heb de kittens net gevoerd en dan kuieren ze altijd wat rond. Ze spelen dan lekker onhandig met elkaar.Maar net zag ik Arya schijnbewegingen maken en zijwaarts lopen op de andere kittens, staartje omhoog en maar stoer doen. Doet ze ook tegen de tafelpoot en de plint ( ze komt net boven de plint uit)
quote:Op maandag 26 mei 2014 14:45 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Dat doet onze kat van 6 nog steedsInclusief dikke staart en dramatische geluiden. In haar wereld is dat het teken dat ze verstoppertje wil doen met mijn vriend.
wow Ygritte is echt een dikzakjequote:Op maandag 2 juni 2014 16:47 schreef WinnieWana het volgende:
En ze eten allemaal natvoer van een bordje. Zonder melk of iets erin. Ze zijn nu net 5 weken oud. Ze proberen overal op te klimmen. De bank lukt al en in mijn benen lukt ze ook. Ze zijn nu echt vliegensvlug. Ze zijn te groot nu voor de bench. Zelfs 's avonds willen ze er niet meer in. Ritueel gaat als volgt: 3 kittens erin. Deurtje dicht. Twee kittens erin. Een gaat eruit. Deur dicht. Twee kittens er weer in. Een gaat er weer uit. Deur dicht. Een kitten erin ( meestal Ygritte want die sprint er echt uit) en dan deurtje eindelijk op slot. Ze gaan dan wel gelijk slapen en piepen niet ofzo maar de wereld daarbuiten is erg interessant.
Hun gewichten schieten ook omhoog. Ze hebben sneller de 500 gram bereikt dan gedacht.
Tyrion 502
Daario 532
Sansa 430
Arya 542
Ygritte 560
Ser Pounce 516
nou het was meenemen of de boer ze laten verzuipen, simpele keuzequote:Op donderdag 5 juni 2014 15:19 schreef WinnieWana het volgende:
Als je kittens vindt en ze liggen goed en piepen niet dan is moederpoes in de buurt. Beste zou je dan een aantal uur kunnen wachten ( niet te lang. Niet langer dan 4 uur) om te kijken of je moederpoes en kittens samen kunt vangen.
Maar nu is het al gebeurd. Beste kun je de dierenambulance bellen om te vragen om een vangkooi om te moederpoes te vangen en te castreren want die is zo weer zwanger.
Ja dan is de keuze simpel uiteraard. Maar wat denk je dat de boer met het volgende nestje gaat doen. En zo blijft het doorgaan. Boeren en hun omgang met dieren die geen geld opleverenquote:Op donderdag 5 juni 2014 15:20 schreef Adnap het volgende:
[..]
nou het was meenemen of de boer ze laten verzuipen, simpele keuze
We weten het maar ja, wat moet je dan ? Ik weet niet overigens waar het precies is.quote:Op donderdag 5 juni 2014 15:30 schreef WinnieWana het volgende:
[..]
Ja dan is de keuze simpel uiteraard. Maar wat denk je dat de boer met het volgende nestje gaat doen. En zo blijft het doorgaan. Boeren en hun omgang met dieren die geen geld opleveren
Herkenbaar!quote:Op maandag 2 juni 2014 16:47 schreef WinnieWana het volgende:
En ze eten allemaal natvoer van een bordje. Zonder melk of iets erin. Ze zijn nu net 5 weken oud. Ze proberen overal op te klimmen. De bank lukt al en in mijn benen lukt ze ook. Ze zijn nu echt vliegensvlug. Ze zijn te groot nu voor de bench. Zelfs 's avonds willen ze er niet meer in. Ritueel gaat als volgt: 3 kittens erin. Deurtje dicht. Twee kittens erin. Een gaat eruit. Deur dicht. Twee kittens er weer in. Een gaat er weer uit. Deur dicht. Een kitten erin ( meestal Ygritte want die sprint er echt uit) en dan deurtje eindelijk op slot. Ze gaan dan wel gelijk slapen en piepen niet ofzo maar de wereld daarbuiten is erg interessant.
Hun gewichten schieten ook omhoog. Ze hebben sneller de 500 gram bereikt dan gedacht.
Tyrion 502
Daario 532
Sansa 430
Arya 542
Ygritte 560
Ser Pounce 516
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |