quote:
Klinkt goed zeg!quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 15:53 schreef WinnieWana het volgende:
Nee nog niet. Ik wil ze er wel op zetten maar ze moeten nog een kuurtje metrobac. Het gaat goed met ze. Eten veel en komen goed aan. Gewicht is bijna verdubbelt sinds dat ze hier zijn![]()
Ze zijn speels, nieuwsgierig en knuffelig. Echt ideale kittens voor een gezin.
Anders dan Dikkie dik die echt een kat uit de boom kijk type is. Als er vreemde mensen binnenkomen verstopt hij zich eerst een tijdje. Gelukkig komen er vaak nichtjes en neefjes op bezoek zodat hij ook aan drukte went.
Oh bah, giardiaquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 23:13 schreef WinnieWana het volgende:
Metrobac kuur is voor de aanhoudende diarree. Vermoeden is dat ze de parasiet giardia hebben die zeer besmettelijk is voor andere katten en ook mensen.
Wat een schattige kittens!quote:Op dinsdag 17 september 2013 11:29 schreef WinnieWana het volgende:
Gisteren naar het asiel geweest en daar twee kittens meegenomen. Een mooie lapjesdame en een zwarte schone. Beide even schattig, lief en knuffelig. Ze zijn met zijn vieren gevonden in een dorp. Twee zitten er in de ziekenboeg en deze twee zijn gelukkig gezond. Ze zouden rond de zeven weken zijn maar wegen 850 gram en ruim 1100 gram. Dus ik denk wel wat ouder. Eerder 9 a 10 weken. Dit waren de jongste kittens die in de quarantaine zitten. Dus dat is op zich goed nieuws
Helaas vindt de andere opvangpoes Molly ze helemaal niets. Had gehoopt dat ze ze wel leuk zou vinden en ze speelkameraadjes konden worden van Dikkie Dik. Maar Molly blijft maar blazen en grommen. Dus de kittens zitten nu op mijn slaapkamer. Ik denk dat ze over een week of 2 wel geadopteerd kunnen worden.
De twee kittens
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Een mooie foto van Molly
[ afbeelding ]
Ze kijkt een beetje boos omdat ze naar de twee indringers kijkt.![]()
Lapje is aan het spelen met een muis. Ze grommen alsof het een echte is.
Wauw die bovenste is net een mini-versie van mijn huidige oudere kat.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 13:30 schreef WinnieWana het volgende:
Foto's van vandaag
[ afbeelding ]
Lorah en Lara
[ afbeelding ]
Molly
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aaaaahhhhhquote:Op zondag 20 oktober 2013 13:52 schreef WinnieWana het volgende:
Fotobom![]()
![]()
Bijna 4 weken denk ik![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Foto's van gisteren
Hier stoor ik hem met drinken
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik had even een fiets in het bijhok staan en die vindt hij heel interessant
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Spelen, zijn moeder is soms nog fanatieker dan hij
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Eigenwijsje
[ afbeelding ]
De camera aanvallen
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gisteren heeft hij een knuffelzak gekregen. Eerst was hij er bang voor. Maar de nieuwsgierigheid won en nu speelt hij er continu in
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Japanse gelukskat
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja ik zag dat ze zijn omgekeerdquote:Op maandag 21 oktober 2013 11:52 schreef WinnieWana het volgende:
Ja leuk zijn die vlekjes he. Ze hebben ze alleen wel omgekeerd haha.
Knuffelzak is tijdelijk buiten gebruik want ze hebben de waterbak erover heen gekiept. Molly heeft trouwens een aparte manier van drinken die Manny een klein beetje overneemt nu. Ze dipt haar poot in de bak en likt dan het water van haar poot af.
Mijn dierenarts vertelde altijd van niet. Überhaupt dat het niet besmettelijk is, maar daar verschillen de meningen geloof ik over.quote:Op maandag 28 oktober 2013 12:44 schreef WinnieWana het volgende:
Maar fip kan toch ook redelijk lang in de omgeving actief blijven?
Volgens mij valt het nu wel mee. Tijdens de tweede enting van Lorah en Lara was ik er voor het laatst en toen zaten er zeker minder kittens in de kittenkamers.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:04 schreef pumpkin_Ruby het volgende:
Er wordt na een FIP-geval vaak aangeraden een tijdje geen nieuwe katten te nemen om de nog aanwezige kat (die er in dit geval ook was) geen stress aan te doen. Die "oude" kat zal waarschijnlijk het coronavirus al hebben en omdat het virus onder invloed van stress kan muteren naar FIP is het het handigst die kat vooral rust te geven. Die kat krijgt ook al te maken met de komst van een baby.
Ik kan me moeilijk voorstellen dat het nog lang gaat duren allemaal, je hebt zulke prachtige katten in de opvang. Is het nog erg druk op het asiel ?
wihihihi, wat leuk zegquote:Op dinsdag 12 november 2013 20:59 schreef WinnieWana het volgende:
Zo'n jurkje zou haar ook wel goed staan denk ik![]()
[ afbeelding ]
Moeilijk is dat om ze achter te laten in het asielquote:Op donderdag 14 november 2013 13:42 schreef WinnieWana het volgende:
Vandaag tweede enting voor Molly en DikkieDik. Ik moest vanochtend werken, dus heb ze om half negen achter gelaten in het asiel. Rond 12 uur was ik er weer maar waren ze nog niet geënt. DikkieDik had een bende van zijn hok gemaakt, houtkorrels lagen door de brokjes, water en door het hele hok en de kleine man lag te slapen verder. Ze hebben in drie uur tijd twee keer zijn hokje opgeruimd.
Molly vond het niet zo leuk in het asiel. Lag achterin het hokje, heel bang.
Was blij dat ik eerder weg kon van werk en ze niet een hele dag daar moesten verblijven.
Nu zijn Molly en DikkieDik weer blij dat ze thuis zijn. Dikkie Dik zal de komende dagen als hij geen entreactie krijgt wel terug naar het asiel gaan![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |