Zo erg is het gelukkig nietquote:Op zondag 7 april 2013 20:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
en tevens de TT is niet echt accuraat. Bij op hol slaan denk ik aan
dan zou je snel een patent moeten aanvragenquote:Op zondag 7 april 2013 20:12 schreef DomineeGremdaat het volgende:
TS is fucked up met zo'n auto.
1 liter op 50km, ja als het nou om brandstof ging.
Ik zal hem van de week nog eens uitlezen. We hebben zelf een OBD2 apparaat.quote:Op zondag 7 april 2013 20:09 schreef klawie het volgende:
ik zou eerst je draadboom doorlaten metten en als ik jou was eerst het elekteriche probleem oplossen want als dat niet lukt hoef je er geen ander blok in te hangen olieverbruik kan van alles zijn kun je niet zien vanachter een pc
en heb je hem al uitlaten lezen?
Laat em eens door de dealer uitlezen of iemand anders met een Examiner, daar zie je veeeeeel meer mee dan een generice OBD tester, welke alleen EOBD foutcodes laat zien, en zelfs dan niet allesquote:Op zondag 7 april 2013 20:12 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik zal hem van de week nog eens uitlezen. We hebben zelf een OBD2 apparaat.
Oja, we hebben de compressie ook gemeten. Was allemaal ongeveer hetzelfde. Bougies waren wat minder goed eraan toe. Zwart van onder en op eentje na allemaal redelijk droog.
de zwarte bougies komt door de olie die hij verbrand in de cilinder ruimte vindt je kat trouwens ook niet fijn met compressie meten hoeveel bar had je en kijk voor de grap je klepsteel rubbers naquote:Op zondag 7 april 2013 20:12 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik zal hem van de week nog eens uitlezen. We hebben zelf een OBD2 apparaat.
Oja, we hebben de compressie ook gemeten. Was allemaal ongeveer hetzelfde. Bougies waren wat minder goed eraan toe. Zwart van onder en op eentje na allemaal redelijk droog.
Klepsteelrubbers wilde ik idd checken. Maar kan er zoveel olie door versleten rubbers verdwijnen?quote:Op zondag 7 april 2013 20:15 schreef klawie het volgende:
[..]
de zwarte bougies komt door de olie die hij verbrand in de cilinder ruimte vindt je kat trouwens ook niet fijn met compressie meten hoeveel bar had je en kijk voor de grap je klepsteel rubbers na
je weet, dat dan de complete kop uitelkaar moet om te zien als ze gescheurd oid zijn? Dan zit je sowieso vast aan een koppakking, kopbouten, distrubutie set, waterpomp, div pakkingen. en dan weet je het nog niet zeker. Laat eens een cilinderlek test uitvoeren, meer dan 8% lek is einde verhaal motor er zit je vast aan een revisie, gedeeltelijk of compleet aan de hand waar het lektquote:Op zondag 7 april 2013 20:20 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Klepsteelrubbers wilde ik idd checken. Maar kan er zoveel olie door versleten rubbers verdwijnen?
Compressie zat op 150 psi, 10 bar ongv.
Ja ik weet dat alles dan eraf moet. Vandaar dat ik het nog even wilde uitstellen. Die test klinkt wel goed. Kan ik dat zelf of is het handiger als de garage het doet?quote:Op zondag 7 april 2013 20:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
je weet, dat dan de complete kop uitelkaar moet om te zien als ze gescheurd oid zijn? Dan zit je sowieso vast aan een koppakking, kopbouten, distrubutie set, waterpomp, div pakkingen. en dan weet je het nog niet zeker. Laat eens een cilinderlek test uitvoeren, meer dan 8% lek is einde verhaal motor er zit je vast aan een revisie, gedeeltelijk of compleet aan de hand waar het lekt
als jij een compressor hebt, die continu 10 bar minimaal kan leveren, een een adapter hebt, die op de plek van de bougie kan, en een meter die het lek in % aangeeft ook nog eens hebt, dan kun je dat zelf.quote:Op zondag 7 april 2013 20:24 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ja ik weet dat alles dan eraf moet. Vandaar dat ik het nog even wilde uitstellen. Die test klinkt wel goed. Kan ik dat zelf of is het handiger als de garage het doet?
Compressor lukt nog wel maar daarna... Garage dusquote:Op zondag 7 april 2013 20:25 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
als jij een compressor hebt, die continu 10 bar minimaal kan leveren, een een adapter hebt, die op de plek van de bougie kan, en een meter die het lek in % aangeeft ook nog eens hebt, dan kun je dat zelf.
je kan moeilijk deze auto naar de sloop brengen dan ben je al je geld kwijtquote:Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef Deetch het volgende:
Waarom heb je deze kar nog? Lijkt wel een schadeauto die je door een of andere zigeunerbrabander is aangesmeerd.
tja zo te horen gaat ie alleen nog maar meer kosten.quote:Op zondag 7 april 2013 20:38 schreef klawie het volgende:
[..]
je kan moeilijk deze auto naar de sloop brengen dan ben je al je geld kwijt
Vorige week pas aangeschaft. Stilo's staan over het algemeen niet bekend om betrouwbaarheidquote:Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef Deetch het volgende:
Waarom heb je deze kar nog? Lijkt wel een schadeauto die je door een of andere zigeunerbrabander is aangesmeerd.
dat wordt het sobersoquote:Op zondag 7 april 2013 20:41 schreef monsterd. het volgende:
Ben ook bereid er ietsje in te stoppen, maar het moet geen eindeloze geldput worden.
Dit was de slechtste voor het geld, hij doet het namelijk niet..quote:Op zondag 7 april 2013 20:41 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Vorige week pas aangeschaft. Stilo's staan over het algemeen niet bekend om betrouwbaarheid. Voor de rest heb ik nog flink wat andere auto's bekeken. Dit was de beste voor het geld.
storing makelijkquote:Op zondag 7 april 2013 21:54 schreef monsterd. het volgende:
Tja de vriend van mijn moeder is handig. En elektronische storingen zijn meestal wel gemakkelijk te verhelpen.
lek stroom meten. Mag niet meer dan 0.05A/H bedragenquote:Op zondag 7 april 2013 22:49 schreef monsterd. het volgende:
Ja ik dacht even te simpel blijkt![]()
Nouja gelukkig heb ik mijn uberbetrouwbare fiat 126 nog (falende startmotor, leeglopende accu)![]()
lagunas total loss door te complexe storingenquote:Op zondag 7 april 2013 22:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
storing makelijkik kan verhalen vertellen van complexe canbus storingen ten gevolge van ruis door een achteraf gemonteerde antenne
![]()
Dat is mij nog nooit overkomenquote:Op zondag 7 april 2013 22:52 schreef densmee het volgende:
[..]
lagunas total loss door te complexe storingen
is hij tekoop??quote:Op zondag 7 april 2013 22:49 schreef monsterd. het volgende:
Ja ik dacht even te simpel blijkt![]()
Nouja gelukkig heb ik mijn uberbetrouwbare fiat 126 nog (falende startmotor, leeglopende accu)![]()
Klap op de startmotor doen we eigenlijk iets te vaak nu. Waarschijnlijk is het niet eens de startmotor maar maakt er gewoon iets slecht contact. Er komt binnenkort een schakelaartje ertussen. Word het om de 2 dagen aanduwen ook wel zat. Voorlopig slaapt de 126 iig uit in de garagequote:Op maandag 8 april 2013 00:03 schreef klawie het volgende:
[..]
is hij tekoop??
en ander maak je er een schakelaar tusse kan hij ook geen stroom meer lekken en een klap op de startmotor wilt wel eens helpen ;p
quote:Op zondag 7 april 2013 21:54 schreef monsterd. het volgende:
Tja de vriend van mijn moeder is handig. En elektronische storingen zijn meestal wel gemakkelijk te verhelpen.
Druppellader inbouwen, hoef je niet meer aan te duwen. Heb je een soort plugin hybridquote:Op maandag 8 april 2013 00:50 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Klap op de startmotor doen we eigenlijk iets te vaak nu. Waarschijnlijk is het niet eens de startmotor maar maakt er gewoon iets slecht contact. Er komt binnenkort een schakelaartje ertussen. Word het om de 2 dagen aanduwen ook wel zat. Voorlopig slaapt de 126 iig uit in de garage
Als je bedoeld of de Stilo te koop staat? Nee. De 126? Ook niet
Stilo zei je? Met een hele ruime bocht omheen lopen.quote:Op maandag 8 april 2013 11:46 schreef monsterd. het volgende:
Zijn de nieuwere Stilo's wat beter eigenlijk of is de Stilo in zijn algemeenheid een afgelopen zaak?
bedoelde de 126 haal hem eraf de starmotor maak hem open met een zacht kwastje langs alles schoonspuiten(met lucht) en miss heb je gelukquote:Op maandag 8 april 2013 00:50 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Klap op de startmotor doen we eigenlijk iets te vaak nu. Waarschijnlijk is het niet eens de startmotor maar maakt er gewoon iets slecht contact. Er komt binnenkort een schakelaartje ertussen. Word het om de 2 dagen aanduwen ook wel zat. Voorlopig slaapt de 126 iig uit in de garage
Als je bedoeld of de Stilo te koop staat? Nee. De 126? Ook niet
weet waar je aanbegintquote:Op maandag 8 april 2013 22:13 schreef monsterd. het volgende:
Ik overweeg trouwens om het blok maar te vervangen. Het is minder moeite dan het huidige blok na te kijken die blijkbaar al jaren lang problemen vertoont. Nu nog even afwachten of de vriend van mijn moeder het wil doen
en dan heb je nog het het elektronishe probleem laat je draadboom eens doormetenquote:Op maandag 8 april 2013 22:13 schreef monsterd. het volgende:
Ik overweeg trouwens om het blok maar te vervangen. Het is minder moeite dan het huidige blok na te kijken die blijkbaar al jaren lang problemen vertoont. Nu nog even afwachten of de vriend van mijn moeder het wil doen
gewoon singalen meten met een scope, zie je direct waar de fout zit, en hoef je geen complete kabelbooom door te spittenquote:Op maandag 8 april 2013 22:25 schreef klawie het volgende:
[..]
en dan heb je nog het het elektronishe probleem laat je draadboom eens doormeten
je hebt die polo toch?quote:Op maandag 8 april 2013 22:59 schreef monsterd. het volgende:
Het elektronische gedeelte lijkt nu weg te zijn. Een losse D4 connector schijnt vaker wel de oorzaak te zijn.
Ik kijk het hoe dan ook even aan. Heb nog gezocht naar een andere auto voor max 2000 die binnen mijn eisen vallen, maar weinig tegengekomen op het moment.
Teveel gebruiken voor een flush is niet erg, te weinig wel.quote:Op maandag 8 april 2013 20:57 schreef monsterd. het volgende:
Hij gebruikte voor de flush ook flink wat.
Het lijkt erop dat de elektronische storingen opgelost zijn. Ik heb de d4 connector met contactspray ingespoten. Over een rit van 40 km geen vuiltje aan de lucht.
Huh we hebben geen Polo? We hadden wel een Jetta overgekocht van een fokker hier voor mijn zusje. Mijn zusje reed er echter niet in dus die hebben we weer van de hand moeten doen. Plus dat de jetta niet echt een representatieve auto is door al zijn schades. Het waren flinke schades hoor. 1 velg krom en rechtsachter ontzette bumper inclusief inmiddels verroeste deuk.quote:
Ford focus misschien?quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Huh we hebben geen Polo? We hadden wel een Jetta overgekocht van een fokker hier voor mijn zusje. Mijn zusje reed er echter niet in dus die hebben we weer van de hand moeten doen. Plus dat de jetta niet echt een representatieve auto is door al zijn schades. Het waren flinke schades hoor. 1 velg krom en rechtsachter ontzette bumper inclusief inmiddels verroeste deuk.
Wat ik dus eigenlijk zoek is een vervangende auto met de volgende voorkeuren:
- het liefst na 2000 (comfort in elektronica, ziet er puik uit)
- onder de 1250 kg
- genoeg vermogen om rustig op de snelweg te kunnen rijden
- géén beginners auto (dus geen verweerde starlet). Het gaat er vooral om dat ik straks naar klanten toe moet en daar niet in een ooit rode maar nu roze '90 bak wil aankomen.
- max 2000 euro![]()
- Volvo's, Citroëns, Peugeots zijn niet mijn smaak.
Je weet nooit precies wat je koopt. Vaak hebben mensen een reden om een auto te verkopen. Soms is die reden groot onderhoud.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:06 schreef monsterd. het volgende:
Die zat ik vanmiddag op marktplaats te bekijken. Heb me er verder eigenlijk niet meer in verdiept. Maar hoe zit het met betrouwbaarheid van die bakken?
Mijn inkomen is niet stabiel genoeg om te kunnen leasen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:07 schreef Prullenbak6 het volgende:
Dan ga je toch voor een Volkswagen Up!, die dingen kun je all-in leasen voor ¤200 in de maand inclusief verzekering.
Is gewoon de sensor idd. Kwestie de verbinding in de kabeltjes nalopenquote:Op dinsdag 9 april 2013 00:10 schreef 2dope het volgende:
Heel naar, die meldingen die de hele tijd in het dashboard blijven hangen. Tijdje meegemaakt met een Stilo Abarth, die continu 'airbag failure' aangaf. Lag aan één of andere sensor onder de bijrijdersstoel.
Nee, was zo makkelijk nog niet. Die sensor zat weer verbonden met iets onder de stoel. Voor de werkzaamheden moest iig de hele stoel verwijderd worden. Sensor zelf zat in het kussen van de bijrijdersstoel, maar die vervangen loste het probleem niet op.quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:01 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Is gewoon de sensor idd. Kwestie de verbinding in de kabeltjes nalopen
Astra G.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Huh we hebben geen Polo? We hadden wel een Jetta overgekocht van een fokker hier voor mijn zusje. Mijn zusje reed er echter niet in dus die hebben we weer van de hand moeten doen. Plus dat de jetta niet echt een representatieve auto is door al zijn schades. Het waren flinke schades hoor. 1 velg krom en rechtsachter ontzette bumper inclusief inmiddels verroeste deuk.
Wat ik dus eigenlijk zoek is een vervangende auto met de volgende voorkeuren:
- het liefst na 2000 (comfort in elektronica, ziet er puik uit)
- onder de 1250 kg
- genoeg vermogen om rustig op de snelweg te kunnen rijden
- géén beginners auto (dus geen verweerde starlet). Het gaat er vooral om dat ik straks naar klanten toe moet en daar niet in een ooit rode maar nu roze '90 bak wil aankomen.
- max 2000 euro![]()
- Volvo's, Citroëns, Peugeots zijn niet mijn smaak.
Meestal ben ik het niet eens met dit soort uitspraken, maar in dit specifieke geval: Eens.quote:Op maandag 15 april 2013 07:40 schreef StateOfMind het volgende:
Elke euro die je erin stopt zal weggegooid geld blijken. Doe gewoon zo snel mogelijk de Stilo weg en koop iets anders.
Dat probeer ik dr ook elke dag duidelijk te maken.quote:Op maandag 15 april 2013 07:40 schreef StateOfMind het volgende:
Elke euro die je erin stopt zal weggegooid geld blijken. Doe gewoon zo snel mogelijk de Stilo weg en koop iets anders.
Niet in die auto investeren, het is gewoon een slechte auto en hij gaat je gegarandeerd nog veel meer geld kosten.quote:Op maandag 15 april 2013 00:03 schreef monsterd. het volgende:
We gaan toch maar de kleprubbers doen. Het is echt stukken goedkoper dan een ander blok en ik zie niet echt een andere oorzaak.
Mocht dat niet lukken dan verlies ik een flinke zak geld. Zuur leergeld.
sorry maarquote:Op maandag 15 april 2013 00:03 schreef monsterd. het volgende:
We gaan toch maar de kleprubbers doen. Het is echt stukken goedkoper dan een ander blok en ik zie niet echt een andere oorzaak.
Mocht dat niet lukken dan verlies ik een flinke zak geld. Zuur leergeld.
Ze hadden jou kapitein moeten maken van de Costa Concordiaquote:Op maandag 15 april 2013 00:03 schreef monsterd. het volgende:
We gaan toch maar de kleprubbers doen. Het is echt stukken goedkoper dan een ander blok en ik zie niet echt een andere oorzaak.
Mocht dat niet lukken dan verlies ik een flinke zak geld. Zuur leergeld.
Oke, in haar verdediging, en dat doe ik niet vaak op het gebied van deze Stilo, de auto is verder in topstaat. Interieur is als nieuw en verdere slijtage onderdelen zijn echt in topstaatquote:Op maandag 15 april 2013 18:09 schreef Garbageman het volgende:
Inderdaad. Als de auto nou verder heel goed was, dan was het de moeite waard, maar nu.... Ik heb van mijn Xantia 2.1Td de dieselpomp laten reviseren. Erg duur, maar het ding rijdt verder perfect en het blok is bijna onverwoestbaar, behalve de (Engelse) dieselpomp dus.
Mag ik vragen in welke omgeving je die Stilo gekocht hebt?quote:Op maandag 15 april 2013 17:33 schreef monsterd. het volgende:
Ja maar ik kan geen alternatief vinden c.q. Accepteren
Blijkbaar toch nietquote:Op zondag 7 april 2013 20:41 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Vorige week pas aangeschaft. Stilo's staan over het algemeen niet bekend om betrouwbaarheid. Voor de rest heb ik nog flink wat andere auto's bekeken. Dit was de beste voor het geld.
dat is al een stuk beter dan een Stiloquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:47 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb de Stilo vandaag ingeruild op een Carisma. Onderweg kreeg ik weer een engine failure en daarna liep hij op 3 poten![]()
Bah, ergens ben ik wel verdrietig dat ik mijn mooie Stilo heb moeten verruilen voor een saaie Carisma. Maar ik heb nu wel een automaatje
effe nieuwe bougie`s in knallen en kabels door metenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:47 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb de Stilo vandaag ingeruild op een Carisma. Onderweg kreeg ik weer een engine failure en daarna liep hij op 3 poten![]()
Bah, ergens ben ik wel verdrietig dat ik mijn mooie Stilo heb moeten verruilen voor een saaie Carisma. Maar ik heb nu wel een automaatje
Heel verstandig, liever een wat saaiere auto die het wel blijft doen dan een mooie auto die alleen maar naar de kloten gaat.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:47 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb de Stilo vandaag ingeruild op een Carisma. Onderweg kreeg ik weer een engine failure en daarna liep hij op 3 poten![]()
Bah, ergens ben ik wel verdrietig dat ik mijn mooie Stilo heb moeten verruilen voor een saaie Carisma. Maar ik heb nu wel een automaatje
De stilo had de fault, niet de carisma gelukkigquote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:39 schreef klawie het volgende:
[..]
effe nieuwe bougie`s in knallen en kabels door meten
veel plezier met deze auto!!!!
'99 zal zo wel een fototje maken.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:00 schreef eXplorer1 het volgende:
wat voor carisma? mijn schoonvader heeft een 95'er, top auto maar een waardeloze ophanging.
niceeeeee, ik denk dat de ophanging gewoon nagezien moet worden(nieuwe armpjes en rubbers denk ik ). Ding heeft wel een tijd 500-600rpm staionair gelopen maar das was zo opgelost.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:02 schreef monsterd. het volgende:
Ik hoop dat dit lukt via de ipad, maar hier een foto dan
De linker is van house_is_a_feeling en de rechter de mijne
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |