abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 7 april 2013 @ 19:59:33 #1
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125001144
Ik heb recentelijk een Fiat stilo gekocht (1.6 uit 2002) met een aantal problemen.

Ten eerste verbruikt de stilo gigantisch veel olie. Ik schat 1 liter op 50 km. Wat ik al reeds heb gedaan: 2x olie ververst, 1 x motorflush, 1x supercharger die moest helpen om vastzittende zuigerveren los te halen. 2 jaar/20.000 km geleden zijn de zuigerveren reeds bij de fiat dealer vervangen. Na de flush rookt hij minder maar blijft zuipen..

Ten tweede valt hij nu onder het tijdens rijden uit door een combinatie van een aantal storingen: ASR failure, engine fault, connection loose, alternator fail, cruise control storing, high coolant temperature, secirity car failure. :') Gevolg is dat na deze storingen de toerenteller de lucht in schiet en het blok stopt met draaien. Ik moet daarna de auto of aan de kant zetten om hem daarna te starten of het lukt mij rijdend al wel :+, Op het Stilo forum wordt gezegd dat zulke problemen aan de ECU kunnen liggen. Deze is reeds opgestuurd geweest naar Actronics. Andere optie is een kapotte krukas-sensor. Dit wil ik nog wel vervangen, maar waar koop ik die? Ik heb er eentje gezien bij Arie.nl voor een 1.2 motor, maar zou deze hetzelfde zijn voor mijn 1.6?

Ik baal ontzettend. Ik wist dat de auto storingen gaf toen ik hem kocht. Ik was bereid de gok te wagen en nu lijk ik hem te verliezen ook nog :'). Zonde want ik vind het een ontzettend mooie auto, maar motorisch en elektrisch is het prut.

Maarja wat nu? Is er iemand die veel ervaring heeft met een Stilo? Ik heb deze problemen trouwens ook gepost op het stilo forum, maar het nogmaals ergens anders vragen kan vast geen kwaad ;)

Ps. in het uiterst geval wil ik er wel een ander blok in zetten, maar ik wil eerst nog weten of er iets is wat ik over het hoofd zie.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125001275
dit is dweilen met de kraan open, mijn advies is gauw vanaf zien te komen.

Deze auto's zijn zeer gevoelig voor allerlei storingen.
pi_125001280
anderblok heeft geen nut, het betreft een electronische storing. Met een mechanische rep. los je er niks mee op


Voor het olieverbruik, complete motor revisie

voor de electronische fouten, uitlezen bij de fiat dealer. waarschijnlijk een fout in je data communicatie netwerk. uitvallen bij warme motor is vaak de krukas sensor, deze moet opnieuwe ingeleerd worden met de examiner van Fiat
  zondag 7 april 2013 @ 20:03:29 #4
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125001349
Ik zou het blok vervangen om het zuipen van de olie tegen te gaan. :P Een complete motorrevisie wordt me te duur trouwens.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125001402
en tevens de TT is niet echt accuraat. Bij op hol slaan denk ik aan

  zondag 7 april 2013 @ 20:06:53 #6
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125001549
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
en tevens de TT is niet echt accuraat. Bij op hol slaan denk ik aan

Zo erg is het gelukkig niet :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125001713
ik zou eerst je draadboom doorlaten metten en als ik jou was eerst het elekteriche probleem oplossen want als dat niet lukt hoef je er geen ander blok in te hangen olieverbruik kan van alles zijn kun je niet zien vanachter een pc

en heb je hem al uitlaten lezen?
pi_125001789
Tsja de Stilo.. Volgens m'n vakgarage de laatste slechte Fiat voordat er verbeteringen werden doorgevoerd en een auto die berucht is om zijn slechte electronica. Gauw dumpen zoals hierboven al wordt gezegd.
  zondag 7 april 2013 @ 20:12:17 #9
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_125001831
TS is fucked up met zo'n auto.

1 liter op 50km, ja als het nou om brandstof ging.
Kapitein Høken was een monster kearl
pi_125001861
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:12 schreef DomineeGremdaat het volgende:
TS is fucked up met zo'n auto.

1 liter op 50km, ja als het nou om brandstof ging.
dan zou je snel een patent moeten aanvragen :+
  zondag 7 april 2013 @ 20:12:54 #11
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125001862
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:09 schreef klawie het volgende:
ik zou eerst je draadboom doorlaten metten en als ik jou was eerst het elekteriche probleem oplossen want als dat niet lukt hoef je er geen ander blok in te hangen olieverbruik kan van alles zijn kun je niet zien vanachter een pc

en heb je hem al uitlaten lezen?
Ik zal hem van de week nog eens uitlezen. We hebben zelf een OBD2 apparaat.

Oja, we hebben de compressie ook gemeten. Was allemaal ongeveer hetzelfde. Bougies waren wat minder goed eraan toe. Zwart van onder en op eentje na allemaal redelijk droog.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125001926
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:12 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik zal hem van de week nog eens uitlezen. We hebben zelf een OBD2 apparaat.

Oja, we hebben de compressie ook gemeten. Was allemaal ongeveer hetzelfde. Bougies waren wat minder goed eraan toe. Zwart van onder en op eentje na allemaal redelijk droog.
Laat em eens door de dealer uitlezen of iemand anders met een Examiner, daar zie je veeeeeel meer mee dan een generice OBD tester, welke alleen EOBD foutcodes laat zien, en zelfs dan niet alles


maar goed, rap afscheid van nemen, TS. gevalletje kat in de zak. Koop wat klaar is, eet wat gaar is :W stilo, beschouw het maar als leergeld voor de volgende keer
pi_125002019
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:12 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ik zal hem van de week nog eens uitlezen. We hebben zelf een OBD2 apparaat.

Oja, we hebben de compressie ook gemeten. Was allemaal ongeveer hetzelfde. Bougies waren wat minder goed eraan toe. Zwart van onder en op eentje na allemaal redelijk droog.
de zwarte bougies komt door de olie die hij verbrand in de cilinder ruimte vindt je kat trouwens ook niet fijn met compressie meten hoeveel bar had je en kijk voor de grap je klepsteel rubbers na
  zondag 7 april 2013 @ 20:20:34 #14
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125002230
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:15 schreef klawie het volgende:

[..]

de zwarte bougies komt door de olie die hij verbrand in de cilinder ruimte vindt je kat trouwens ook niet fijn met compressie meten hoeveel bar had je en kijk voor de grap je klepsteel rubbers na
Klepsteelrubbers wilde ik idd checken. Maar kan er zoveel olie door versleten rubbers verdwijnen?

Compressie zat op 150 psi, 10 bar ongv.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125002353
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:20 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Klepsteelrubbers wilde ik idd checken. Maar kan er zoveel olie door versleten rubbers verdwijnen?

Compressie zat op 150 psi, 10 bar ongv.
je weet, dat dan de complete kop uitelkaar moet om te zien als ze gescheurd oid zijn? Dan zit je sowieso vast aan een koppakking, kopbouten, distrubutie set, waterpomp, div pakkingen. en dan weet je het nog niet zeker. Laat eens een cilinderlek test uitvoeren, meer dan 8% lek is einde verhaal motor er zit je vast aan een revisie, gedeeltelijk of compleet aan de hand waar het lekt
  zondag 7 april 2013 @ 20:24:34 #16
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125002463
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

je weet, dat dan de complete kop uitelkaar moet om te zien als ze gescheurd oid zijn? Dan zit je sowieso vast aan een koppakking, kopbouten, distrubutie set, waterpomp, div pakkingen. en dan weet je het nog niet zeker. Laat eens een cilinderlek test uitvoeren, meer dan 8% lek is einde verhaal motor er zit je vast aan een revisie, gedeeltelijk of compleet aan de hand waar het lekt
Ja ik weet dat alles dan eraf moet. Vandaar dat ik het nog even wilde uitstellen. Die test klinkt wel goed. Kan ik dat zelf of is het handiger als de garage het doet?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125002520
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:24 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Ja ik weet dat alles dan eraf moet. Vandaar dat ik het nog even wilde uitstellen. Die test klinkt wel goed. Kan ik dat zelf of is het handiger als de garage het doet?
als jij een compressor hebt, die continu 10 bar minimaal kan leveren, een een adapter hebt, die op de plek van de bougie kan, en een meter die het lek in % aangeeft ook nog eens hebt, dan kun je dat zelf.
  zondag 7 april 2013 @ 20:30:19 #18
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125002805
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:25 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

als jij een compressor hebt, die continu 10 bar minimaal kan leveren, een een adapter hebt, die op de plek van de bougie kan, en een meter die het lek in % aangeeft ook nog eens hebt, dan kun je dat zelf.
Compressor lukt nog wel maar daarna... Garage dus :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125003233
je compressie is goed maar zoals eerder aangeven ga niet eerst het olieverbruik oplossen je hebt nog een veel moeilijker probleem olieverbruik kan elke beunhaas verhelpen je rubbertje is vergelijk het met een pakking als die gescheurd is dan gaat het daar lekken en komt het in je cilinder verbandt hij het en is je olie weg

lees hem uit en kijk welke foutcodes je hebt
pi_125003243
Waarom heb je deze kar nog? Lijkt wel een schadeauto die je door een of andere zigeunerbrabander is aangesmeerd.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
pi_125003306
quote:
3s.gif Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef Deetch het volgende:
Waarom heb je deze kar nog? Lijkt wel een schadeauto die je door een of andere zigeunerbrabander is aangesmeerd.
je kan moeilijk deze auto naar de sloop brengen dan ben je al je geld kwijt
pi_125003478
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:38 schreef klawie het volgende:

[..]

je kan moeilijk deze auto naar de sloop brengen dan ben je al je geld kwijt
tja zo te horen gaat ie alleen nog maar meer kosten.
Supra Groningam Nihil
Postjubilea: 10.000 15.000 20.000 25.000
Sit jou kop in die koei se kont en wag tot die bul jou kom holnaai
Wat niemand je vertelt over de bioindustrie, geen bloed maar feiten
  zondag 7 april 2013 @ 20:41:09 #23
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125003490
quote:
3s.gif Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef Deetch het volgende:
Waarom heb je deze kar nog? Lijkt wel een schadeauto die je door een of andere zigeunerbrabander is aangesmeerd.
Vorige week pas aangeschaft. Stilo's staan over het algemeen niet bekend om betrouwbaarheid :'). Voor de rest heb ik nog flink wat andere auto's bekeken. Dit was de beste voor het geld.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  zondag 7 april 2013 @ 20:41:40 #24
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125003524
Ben ook bereid er ietsje in te stoppen, maar het moet geen eindeloze geldput worden.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125006733
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:41 schreef monsterd. het volgende:
Ben ook bereid er ietsje in te stoppen, maar het moet geen eindeloze geldput worden.
dat wordt het soberso
pi_125007048
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:41 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Vorige week pas aangeschaft. Stilo's staan over het algemeen niet bekend om betrouwbaarheid :'). Voor de rest heb ik nog flink wat andere auto's bekeken. Dit was de beste voor het geld.
Dit was de slechtste voor het geld, hij doet het namelijk niet..
Whatever...
pi_125007079
Waarom dan niet een 2.4 Abarth? Als er toch geld ingestopt moet worden, is zo;n abarth het nog wel waard. Deze 1.6 reviseren is echt zonde. Misschien een 2.4 erin hengelen van een Abarth met kapotte selespeed bak en dan ombouw naar handschakel?
.
  zondag 7 april 2013 @ 21:46:29 #28
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125007522
Ik wil niet de hoofdprijs bij mijn verzekeraar betalen voor een 2.4. Daarom de keuze voor een 1.6 ;)

Stel je voor, ik zou een heel ander blok erin doen. Hoe gaat dat dan met herkeuren etc?
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125007952
Blijft wel verwonderlijk, dat je de gok wilde wagen met de kennis dat hij storingen had.
Het is al een gok met tweedehands auto te kopen zonder dat je ook maar iets doorhebt tijdens een testrit.
  zondag 7 april 2013 @ 21:54:11 #30
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125008068
Tja de vriend van mijn moeder is handig. En elektronische storingen zijn meestal wel gemakkelijk te verhelpen.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125009199
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:54 schreef monsterd. het volgende:
Tja de vriend van mijn moeder is handig. En elektronische storingen zijn meestal wel gemakkelijk te verhelpen.
storing makelijk :X ik kan verhalen vertellen van complexe canbus storingen ten gevolge van ruis door een achteraf gemonteerde antenne :X }:|
  zondag 7 april 2013 @ 22:49:26 #32
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125011925
Ja ik dacht even te simpel blijkt :(

Nouja gelukkig heb ik mijn uberbetrouwbare fiat 126 nog (falende startmotor, leeglopende accu) :') :')
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125012036
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:49 schreef monsterd. het volgende:
Ja ik dacht even te simpel blijkt :(

Nouja gelukkig heb ik mijn uberbetrouwbare fiat 126 nog (falende startmotor, leeglopende accu) :') :')
lek stroom meten. Mag niet meer dan 0.05A/H bedragen
pi_125012172
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

storing makelijk :X ik kan verhalen vertellen van complexe canbus storingen ten gevolge van ruis door een achteraf gemonteerde antenne :X }:|
lagunas total loss door te complexe storingen ^O^
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
pi_125012418
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:52 schreef densmee het volgende:

[..]

lagunas total loss door te complexe storingen ^O^
Dat is mij nog nooit overkomen :7
pi_125015919
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 22:49 schreef monsterd. het volgende:
Ja ik dacht even te simpel blijkt :(

Nouja gelukkig heb ik mijn uberbetrouwbare fiat 126 nog (falende startmotor, leeglopende accu) :') :')
is hij tekoop??


en ander maak je er een schakelaar tusse kan hij ook geen stroom meer lekken en een klap op de startmotor wilt wel eens helpen ;p
  maandag 8 april 2013 @ 00:50:06 #37
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125017348
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 00:03 schreef klawie het volgende:

[..]

is hij tekoop??

en ander maak je er een schakelaar tusse kan hij ook geen stroom meer lekken en een klap op de startmotor wilt wel eens helpen ;p
Klap op de startmotor doen we eigenlijk iets te vaak nu. Waarschijnlijk is het niet eens de startmotor maar maakt er gewoon iets slecht contact. Er komt binnenkort een schakelaartje ertussen. Word het om de 2 dagen aanduwen ook wel zat. Voorlopig slaapt de 126 iig uit in de garage :P

Als je bedoeld of de Stilo te koop staat? Nee. De 126? Ook niet :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 8 april 2013 @ 01:11:47 #38
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_125017830
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 21:54 schreef monsterd. het volgende:
Tja de vriend van mijn moeder is handig. En elektronische storingen zijn meestal wel gemakkelijk te verhelpen.


Klinkt verder wel als een typische Stilo. Kutbak, inderdaad de laatste echt beroerde Italiaan. En dat terwijl Fiat het zelfs toen al een aantal jaar redelijk deed, sowieso hebben ze lang niet altijd slechte auto's aangeboden. Maar ja, met zo'n miskleun ineens bevestig je voor veel mensen wel weer de vooroordelen.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 8 april 2013 @ 11:46:59 #39
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125024269
Zijn de nieuwere Stilo's wat beter eigenlijk of is de Stilo in zijn algemeenheid een afgelopen zaak? :{
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125024944
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 00:50 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Klap op de startmotor doen we eigenlijk iets te vaak nu. Waarschijnlijk is het niet eens de startmotor maar maakt er gewoon iets slecht contact. Er komt binnenkort een schakelaartje ertussen. Word het om de 2 dagen aanduwen ook wel zat. Voorlopig slaapt de 126 iig uit in de garage :P

Als je bedoeld of de Stilo te koop staat? Nee. De 126? Ook niet :P
Druppellader inbouwen, hoef je niet meer aan te duwen. Heb je een soort plugin hybrid ;)

En over de stilo: wordt een lastig verhaal denk ik. Eerst eens uit laten lezen. het kan soms ook meevallen, al zou ik daar niet al te veel op rekenen.
pi_125032907
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 11:46 schreef monsterd. het volgende:
Zijn de nieuwere Stilo's wat beter eigenlijk of is de Stilo in zijn algemeenheid een afgelopen zaak? :{
Stilo zei je? Met een hele ruime bocht omheen lopen.
Zijn samen met de Renault Laguna 2 uit 2002-2003 de meest onbetrouwbare auto's uit die periode.

Mijn schoonvader had ook een Stilo, wat een rampenbak was dat:

- Probleem met schokdemper ( die zat op een gegeven moment op de voorband, algemeen probleem bij Stilo's )
- Dashboard kapte ermee, moest compleet vervangen worden met hoge kosten
- Probleem met vliegwiel
- Versnellingsbak naar de klote
- Bij vorst keeg hij zijn zijn slot niet open

Echt... je moet zo snel mogelijk van die rampenbak af. En koop dan in godsnaam een Toyota of een andere Jap.
pi_125037979
Gewoon een goede Stilo kopen, en gelijk als afgeschreven beschouwen. Rijden zolang het gaat en dan ophalen door de sloper als het over is.
.
pi_125038565
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 00:50 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Klap op de startmotor doen we eigenlijk iets te vaak nu. Waarschijnlijk is het niet eens de startmotor maar maakt er gewoon iets slecht contact. Er komt binnenkort een schakelaartje ertussen. Word het om de 2 dagen aanduwen ook wel zat. Voorlopig slaapt de 126 iig uit in de garage :P

Als je bedoeld of de Stilo te koop staat? Nee. De 126? Ook niet :P
bedoelde de 126 haal hem eraf de starmotor maak hem open met een zacht kwastje langs alles schoonspuiten(met lucht) en miss heb je geluk
pi_125044560
Gebruikte de auto al veel olie voor de motor flush?
Putin for President _O_
pi_125046014
Het is een diesel toch?
My dials are pupillated.
  maandag 8 april 2013 @ 20:57:20 #46
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125046825
Hij gebruikte voor de flush ook flink wat.

Het lijkt erop dat de elektronische storingen opgelost zijn. Ik heb de d4 connector met contactspray ingespoten. Over een rit van 40 km geen vuiltje aan de lucht.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 8 april 2013 @ 20:58:57 #47
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_125046947
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 20:44 schreef Hendroit het volgende:
Het is een diesel toch?
De diesel is een 1.9, dit is een 1.6 dus benzine.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  maandag 8 april 2013 @ 22:13:34 #48
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125051504
Ik overweeg trouwens om het blok maar te vervangen. Het is minder moeite dan het huidige blok na te kijken die blijkbaar al jaren lang problemen vertoont. Nu nog even afwachten of de vriend van mijn moeder het wil doen :P
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125052043
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:13 schreef monsterd. het volgende:
Ik overweeg trouwens om het blok maar te vervangen. Het is minder moeite dan het huidige blok na te kijken die blijkbaar al jaren lang problemen vertoont. Nu nog even afwachten of de vriend van mijn moeder het wil doen :P
weet waar je aanbegint
pi_125052198
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 22:13 schreef monsterd. het volgende:
Ik overweeg trouwens om het blok maar te vervangen. Het is minder moeite dan het huidige blok na te kijken die blijkbaar al jaren lang problemen vertoont. Nu nog even afwachten of de vriend van mijn moeder het wil doen :P
en dan heb je nog het het elektronishe probleem laat je draadboom eens doormeten
pi_125052389
quote:
1s.gif Op maandag 8 april 2013 22:25 schreef klawie het volgende:

[..]

en dan heb je nog het het elektronishe probleem laat je draadboom eens doormeten
gewoon singalen meten met een scope, zie je direct waar de fout zit, en hoef je geen complete kabelbooom door te spitten :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')