Zo erg is het gelukkig nietquote:Op zondag 7 april 2013 20:04 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
en tevens de TT is niet echt accuraat. Bij op hol slaan denk ik aan
dan zou je snel een patent moeten aanvragenquote:Op zondag 7 april 2013 20:12 schreef DomineeGremdaat het volgende:
TS is fucked up met zo'n auto.
1 liter op 50km, ja als het nou om brandstof ging.
Ik zal hem van de week nog eens uitlezen. We hebben zelf een OBD2 apparaat.quote:Op zondag 7 april 2013 20:09 schreef klawie het volgende:
ik zou eerst je draadboom doorlaten metten en als ik jou was eerst het elekteriche probleem oplossen want als dat niet lukt hoef je er geen ander blok in te hangen olieverbruik kan van alles zijn kun je niet zien vanachter een pc
en heb je hem al uitlaten lezen?
Laat em eens door de dealer uitlezen of iemand anders met een Examiner, daar zie je veeeeeel meer mee dan een generice OBD tester, welke alleen EOBD foutcodes laat zien, en zelfs dan niet allesquote:Op zondag 7 april 2013 20:12 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik zal hem van de week nog eens uitlezen. We hebben zelf een OBD2 apparaat.
Oja, we hebben de compressie ook gemeten. Was allemaal ongeveer hetzelfde. Bougies waren wat minder goed eraan toe. Zwart van onder en op eentje na allemaal redelijk droog.
de zwarte bougies komt door de olie die hij verbrand in de cilinder ruimte vindt je kat trouwens ook niet fijn met compressie meten hoeveel bar had je en kijk voor de grap je klepsteel rubbers naquote:Op zondag 7 april 2013 20:12 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ik zal hem van de week nog eens uitlezen. We hebben zelf een OBD2 apparaat.
Oja, we hebben de compressie ook gemeten. Was allemaal ongeveer hetzelfde. Bougies waren wat minder goed eraan toe. Zwart van onder en op eentje na allemaal redelijk droog.
Klepsteelrubbers wilde ik idd checken. Maar kan er zoveel olie door versleten rubbers verdwijnen?quote:Op zondag 7 april 2013 20:15 schreef klawie het volgende:
[..]
de zwarte bougies komt door de olie die hij verbrand in de cilinder ruimte vindt je kat trouwens ook niet fijn met compressie meten hoeveel bar had je en kijk voor de grap je klepsteel rubbers na
je weet, dat dan de complete kop uitelkaar moet om te zien als ze gescheurd oid zijn? Dan zit je sowieso vast aan een koppakking, kopbouten, distrubutie set, waterpomp, div pakkingen. en dan weet je het nog niet zeker. Laat eens een cilinderlek test uitvoeren, meer dan 8% lek is einde verhaal motor er zit je vast aan een revisie, gedeeltelijk of compleet aan de hand waar het lektquote:Op zondag 7 april 2013 20:20 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Klepsteelrubbers wilde ik idd checken. Maar kan er zoveel olie door versleten rubbers verdwijnen?
Compressie zat op 150 psi, 10 bar ongv.
Ja ik weet dat alles dan eraf moet. Vandaar dat ik het nog even wilde uitstellen. Die test klinkt wel goed. Kan ik dat zelf of is het handiger als de garage het doet?quote:Op zondag 7 april 2013 20:22 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
je weet, dat dan de complete kop uitelkaar moet om te zien als ze gescheurd oid zijn? Dan zit je sowieso vast aan een koppakking, kopbouten, distrubutie set, waterpomp, div pakkingen. en dan weet je het nog niet zeker. Laat eens een cilinderlek test uitvoeren, meer dan 8% lek is einde verhaal motor er zit je vast aan een revisie, gedeeltelijk of compleet aan de hand waar het lekt
als jij een compressor hebt, die continu 10 bar minimaal kan leveren, een een adapter hebt, die op de plek van de bougie kan, en een meter die het lek in % aangeeft ook nog eens hebt, dan kun je dat zelf.quote:Op zondag 7 april 2013 20:24 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Ja ik weet dat alles dan eraf moet. Vandaar dat ik het nog even wilde uitstellen. Die test klinkt wel goed. Kan ik dat zelf of is het handiger als de garage het doet?
Compressor lukt nog wel maar daarna... Garage dusquote:Op zondag 7 april 2013 20:25 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
als jij een compressor hebt, die continu 10 bar minimaal kan leveren, een een adapter hebt, die op de plek van de bougie kan, en een meter die het lek in % aangeeft ook nog eens hebt, dan kun je dat zelf.
je kan moeilijk deze auto naar de sloop brengen dan ben je al je geld kwijtquote:Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef Deetch het volgende:
Waarom heb je deze kar nog? Lijkt wel een schadeauto die je door een of andere zigeunerbrabander is aangesmeerd.
tja zo te horen gaat ie alleen nog maar meer kosten.quote:Op zondag 7 april 2013 20:38 schreef klawie het volgende:
[..]
je kan moeilijk deze auto naar de sloop brengen dan ben je al je geld kwijt
Vorige week pas aangeschaft. Stilo's staan over het algemeen niet bekend om betrouwbaarheidquote:Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef Deetch het volgende:
Waarom heb je deze kar nog? Lijkt wel een schadeauto die je door een of andere zigeunerbrabander is aangesmeerd.
dat wordt het sobersoquote:Op zondag 7 april 2013 20:41 schreef monsterd. het volgende:
Ben ook bereid er ietsje in te stoppen, maar het moet geen eindeloze geldput worden.
Dit was de slechtste voor het geld, hij doet het namelijk niet..quote:Op zondag 7 april 2013 20:41 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Vorige week pas aangeschaft. Stilo's staan over het algemeen niet bekend om betrouwbaarheid. Voor de rest heb ik nog flink wat andere auto's bekeken. Dit was de beste voor het geld.
storing makelijkquote:Op zondag 7 april 2013 21:54 schreef monsterd. het volgende:
Tja de vriend van mijn moeder is handig. En elektronische storingen zijn meestal wel gemakkelijk te verhelpen.
lek stroom meten. Mag niet meer dan 0.05A/H bedragenquote:Op zondag 7 april 2013 22:49 schreef monsterd. het volgende:
Ja ik dacht even te simpel blijkt![]()
Nouja gelukkig heb ik mijn uberbetrouwbare fiat 126 nog (falende startmotor, leeglopende accu)![]()
lagunas total loss door te complexe storingenquote:Op zondag 7 april 2013 22:09 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
storing makelijkik kan verhalen vertellen van complexe canbus storingen ten gevolge van ruis door een achteraf gemonteerde antenne
![]()
Dat is mij nog nooit overkomenquote:Op zondag 7 april 2013 22:52 schreef densmee het volgende:
[..]
lagunas total loss door te complexe storingen
is hij tekoop??quote:Op zondag 7 april 2013 22:49 schreef monsterd. het volgende:
Ja ik dacht even te simpel blijkt![]()
Nouja gelukkig heb ik mijn uberbetrouwbare fiat 126 nog (falende startmotor, leeglopende accu)![]()
Klap op de startmotor doen we eigenlijk iets te vaak nu. Waarschijnlijk is het niet eens de startmotor maar maakt er gewoon iets slecht contact. Er komt binnenkort een schakelaartje ertussen. Word het om de 2 dagen aanduwen ook wel zat. Voorlopig slaapt de 126 iig uit in de garagequote:Op maandag 8 april 2013 00:03 schreef klawie het volgende:
[..]
is hij tekoop??
en ander maak je er een schakelaar tusse kan hij ook geen stroom meer lekken en een klap op de startmotor wilt wel eens helpen ;p
quote:Op zondag 7 april 2013 21:54 schreef monsterd. het volgende:
Tja de vriend van mijn moeder is handig. En elektronische storingen zijn meestal wel gemakkelijk te verhelpen.
Druppellader inbouwen, hoef je niet meer aan te duwen. Heb je een soort plugin hybridquote:Op maandag 8 april 2013 00:50 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Klap op de startmotor doen we eigenlijk iets te vaak nu. Waarschijnlijk is het niet eens de startmotor maar maakt er gewoon iets slecht contact. Er komt binnenkort een schakelaartje ertussen. Word het om de 2 dagen aanduwen ook wel zat. Voorlopig slaapt de 126 iig uit in de garage
Als je bedoeld of de Stilo te koop staat? Nee. De 126? Ook niet
Stilo zei je? Met een hele ruime bocht omheen lopen.quote:Op maandag 8 april 2013 11:46 schreef monsterd. het volgende:
Zijn de nieuwere Stilo's wat beter eigenlijk of is de Stilo in zijn algemeenheid een afgelopen zaak?
bedoelde de 126 haal hem eraf de starmotor maak hem open met een zacht kwastje langs alles schoonspuiten(met lucht) en miss heb je gelukquote:Op maandag 8 april 2013 00:50 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Klap op de startmotor doen we eigenlijk iets te vaak nu. Waarschijnlijk is het niet eens de startmotor maar maakt er gewoon iets slecht contact. Er komt binnenkort een schakelaartje ertussen. Word het om de 2 dagen aanduwen ook wel zat. Voorlopig slaapt de 126 iig uit in de garage
Als je bedoeld of de Stilo te koop staat? Nee. De 126? Ook niet
weet waar je aanbegintquote:Op maandag 8 april 2013 22:13 schreef monsterd. het volgende:
Ik overweeg trouwens om het blok maar te vervangen. Het is minder moeite dan het huidige blok na te kijken die blijkbaar al jaren lang problemen vertoont. Nu nog even afwachten of de vriend van mijn moeder het wil doen
en dan heb je nog het het elektronishe probleem laat je draadboom eens doormetenquote:Op maandag 8 april 2013 22:13 schreef monsterd. het volgende:
Ik overweeg trouwens om het blok maar te vervangen. Het is minder moeite dan het huidige blok na te kijken die blijkbaar al jaren lang problemen vertoont. Nu nog even afwachten of de vriend van mijn moeder het wil doen
gewoon singalen meten met een scope, zie je direct waar de fout zit, en hoef je geen complete kabelbooom door te spittenquote:Op maandag 8 april 2013 22:25 schreef klawie het volgende:
[..]
en dan heb je nog het het elektronishe probleem laat je draadboom eens doormeten
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |