gewoon singalen meten met een scope, zie je direct waar de fout zit, en hoef je geen complete kabelbooom door te spittenquote:Op maandag 8 april 2013 22:25 schreef klawie het volgende:
[..]
en dan heb je nog het het elektronishe probleem laat je draadboom eens doormeten
je hebt die polo toch?quote:Op maandag 8 april 2013 22:59 schreef monsterd. het volgende:
Het elektronische gedeelte lijkt nu weg te zijn. Een losse D4 connector schijnt vaker wel de oorzaak te zijn.
Ik kijk het hoe dan ook even aan. Heb nog gezocht naar een andere auto voor max 2000 die binnen mijn eisen vallen, maar weinig tegengekomen op het moment.
Teveel gebruiken voor een flush is niet erg, te weinig wel.quote:Op maandag 8 april 2013 20:57 schreef monsterd. het volgende:
Hij gebruikte voor de flush ook flink wat.
Het lijkt erop dat de elektronische storingen opgelost zijn. Ik heb de d4 connector met contactspray ingespoten. Over een rit van 40 km geen vuiltje aan de lucht.
Huh we hebben geen Polo? We hadden wel een Jetta overgekocht van een fokker hier voor mijn zusje. Mijn zusje reed er echter niet in dus die hebben we weer van de hand moeten doen. Plus dat de jetta niet echt een representatieve auto is door al zijn schades. Het waren flinke schades hoor. 1 velg krom en rechtsachter ontzette bumper inclusief inmiddels verroeste deuk.quote:
Ford focus misschien?quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Huh we hebben geen Polo? We hadden wel een Jetta overgekocht van een fokker hier voor mijn zusje. Mijn zusje reed er echter niet in dus die hebben we weer van de hand moeten doen. Plus dat de jetta niet echt een representatieve auto is door al zijn schades. Het waren flinke schades hoor. 1 velg krom en rechtsachter ontzette bumper inclusief inmiddels verroeste deuk.
Wat ik dus eigenlijk zoek is een vervangende auto met de volgende voorkeuren:
- het liefst na 2000 (comfort in elektronica, ziet er puik uit)
- onder de 1250 kg
- genoeg vermogen om rustig op de snelweg te kunnen rijden
- géén beginners auto (dus geen verweerde starlet). Het gaat er vooral om dat ik straks naar klanten toe moet en daar niet in een ooit rode maar nu roze '90 bak wil aankomen.
- max 2000 euro![]()
- Volvo's, Citroëns, Peugeots zijn niet mijn smaak.
Je weet nooit precies wat je koopt. Vaak hebben mensen een reden om een auto te verkopen. Soms is die reden groot onderhoud.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:06 schreef monsterd. het volgende:
Die zat ik vanmiddag op marktplaats te bekijken. Heb me er verder eigenlijk niet meer in verdiept. Maar hoe zit het met betrouwbaarheid van die bakken?
Mijn inkomen is niet stabiel genoeg om te kunnen leasen.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:07 schreef Prullenbak6 het volgende:
Dan ga je toch voor een Volkswagen Up!, die dingen kun je all-in leasen voor ¤200 in de maand inclusief verzekering.
Is gewoon de sensor idd. Kwestie de verbinding in de kabeltjes nalopenquote:Op dinsdag 9 april 2013 00:10 schreef 2dope het volgende:
Heel naar, die meldingen die de hele tijd in het dashboard blijven hangen. Tijdje meegemaakt met een Stilo Abarth, die continu 'airbag failure' aangaf. Lag aan één of andere sensor onder de bijrijdersstoel.
Nee, was zo makkelijk nog niet. Die sensor zat weer verbonden met iets onder de stoel. Voor de werkzaamheden moest iig de hele stoel verwijderd worden. Sensor zelf zat in het kussen van de bijrijdersstoel, maar die vervangen loste het probleem niet op.quote:Op dinsdag 9 april 2013 01:01 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Is gewoon de sensor idd. Kwestie de verbinding in de kabeltjes nalopen
Astra G.quote:Op dinsdag 9 april 2013 00:03 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Huh we hebben geen Polo? We hadden wel een Jetta overgekocht van een fokker hier voor mijn zusje. Mijn zusje reed er echter niet in dus die hebben we weer van de hand moeten doen. Plus dat de jetta niet echt een representatieve auto is door al zijn schades. Het waren flinke schades hoor. 1 velg krom en rechtsachter ontzette bumper inclusief inmiddels verroeste deuk.
Wat ik dus eigenlijk zoek is een vervangende auto met de volgende voorkeuren:
- het liefst na 2000 (comfort in elektronica, ziet er puik uit)
- onder de 1250 kg
- genoeg vermogen om rustig op de snelweg te kunnen rijden
- géén beginners auto (dus geen verweerde starlet). Het gaat er vooral om dat ik straks naar klanten toe moet en daar niet in een ooit rode maar nu roze '90 bak wil aankomen.
- max 2000 euro![]()
- Volvo's, Citroëns, Peugeots zijn niet mijn smaak.
Meestal ben ik het niet eens met dit soort uitspraken, maar in dit specifieke geval: Eens.quote:Op maandag 15 april 2013 07:40 schreef StateOfMind het volgende:
Elke euro die je erin stopt zal weggegooid geld blijken. Doe gewoon zo snel mogelijk de Stilo weg en koop iets anders.
Dat probeer ik dr ook elke dag duidelijk te maken.quote:Op maandag 15 april 2013 07:40 schreef StateOfMind het volgende:
Elke euro die je erin stopt zal weggegooid geld blijken. Doe gewoon zo snel mogelijk de Stilo weg en koop iets anders.
Niet in die auto investeren, het is gewoon een slechte auto en hij gaat je gegarandeerd nog veel meer geld kosten.quote:Op maandag 15 april 2013 00:03 schreef monsterd. het volgende:
We gaan toch maar de kleprubbers doen. Het is echt stukken goedkoper dan een ander blok en ik zie niet echt een andere oorzaak.
Mocht dat niet lukken dan verlies ik een flinke zak geld. Zuur leergeld.
sorry maarquote:Op maandag 15 april 2013 00:03 schreef monsterd. het volgende:
We gaan toch maar de kleprubbers doen. Het is echt stukken goedkoper dan een ander blok en ik zie niet echt een andere oorzaak.
Mocht dat niet lukken dan verlies ik een flinke zak geld. Zuur leergeld.
Ze hadden jou kapitein moeten maken van de Costa Concordiaquote:Op maandag 15 april 2013 00:03 schreef monsterd. het volgende:
We gaan toch maar de kleprubbers doen. Het is echt stukken goedkoper dan een ander blok en ik zie niet echt een andere oorzaak.
Mocht dat niet lukken dan verlies ik een flinke zak geld. Zuur leergeld.
Oke, in haar verdediging, en dat doe ik niet vaak op het gebied van deze Stilo, de auto is verder in topstaat. Interieur is als nieuw en verdere slijtage onderdelen zijn echt in topstaatquote:Op maandag 15 april 2013 18:09 schreef Garbageman het volgende:
Inderdaad. Als de auto nou verder heel goed was, dan was het de moeite waard, maar nu.... Ik heb van mijn Xantia 2.1Td de dieselpomp laten reviseren. Erg duur, maar het ding rijdt verder perfect en het blok is bijna onverwoestbaar, behalve de (Engelse) dieselpomp dus.
Mag ik vragen in welke omgeving je die Stilo gekocht hebt?quote:Op maandag 15 april 2013 17:33 schreef monsterd. het volgende:
Ja maar ik kan geen alternatief vinden c.q. Accepteren
Blijkbaar toch nietquote:Op zondag 7 april 2013 20:41 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Vorige week pas aangeschaft. Stilo's staan over het algemeen niet bekend om betrouwbaarheid. Voor de rest heb ik nog flink wat andere auto's bekeken. Dit was de beste voor het geld.
dat is al een stuk beter dan een Stiloquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:47 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb de Stilo vandaag ingeruild op een Carisma. Onderweg kreeg ik weer een engine failure en daarna liep hij op 3 poten![]()
Bah, ergens ben ik wel verdrietig dat ik mijn mooie Stilo heb moeten verruilen voor een saaie Carisma. Maar ik heb nu wel een automaatje
effe nieuwe bougie`s in knallen en kabels door metenquote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:47 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb de Stilo vandaag ingeruild op een Carisma. Onderweg kreeg ik weer een engine failure en daarna liep hij op 3 poten![]()
Bah, ergens ben ik wel verdrietig dat ik mijn mooie Stilo heb moeten verruilen voor een saaie Carisma. Maar ik heb nu wel een automaatje
Heel verstandig, liever een wat saaiere auto die het wel blijft doen dan een mooie auto die alleen maar naar de kloten gaat.quote:Op zaterdag 4 mei 2013 14:47 schreef monsterd. het volgende:
Ik heb de Stilo vandaag ingeruild op een Carisma. Onderweg kreeg ik weer een engine failure en daarna liep hij op 3 poten![]()
Bah, ergens ben ik wel verdrietig dat ik mijn mooie Stilo heb moeten verruilen voor een saaie Carisma. Maar ik heb nu wel een automaatje
De stilo had de fault, niet de carisma gelukkigquote:Op zaterdag 4 mei 2013 16:39 schreef klawie het volgende:
[..]
effe nieuwe bougie`s in knallen en kabels door meten
veel plezier met deze auto!!!!
'99 zal zo wel een fototje maken.quote:Op maandag 6 mei 2013 12:00 schreef eXplorer1 het volgende:
wat voor carisma? mijn schoonvader heeft een 95'er, top auto maar een waardeloze ophanging.
niceeeeee, ik denk dat de ophanging gewoon nagezien moet worden(nieuwe armpjes en rubbers denk ik ). Ding heeft wel een tijd 500-600rpm staionair gelopen maar das was zo opgelost.quote:Op maandag 6 mei 2013 23:02 schreef monsterd. het volgende:
Ik hoop dat dit lukt via de ipad, maar hier een foto dan
De linker is van house_is_a_feeling en de rechter de mijne
[ afbeelding ]
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |