Het is ook zoooo lekkerquote:Op zondag 7 april 2013 18:38 schreef Mirjam het volgende:
Bananenbrood blijft toch een bewerkelijk iets, nu is hij weer te nat waardoor het niet aan te snijden is. jammer, want het is een perfect ontbijt voor als je haast hebt.
waar heb je besteld en wat kostte de suikerthermometer?quote:Op zondag 7 april 2013 16:57 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik heb nieuwe bakspullen binnenEen set van 24 spuitmondjes, een suikerthermometer en een set bakblikken inclusief ring voor het maken van een checkerboard cake
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wat voor taart bak je daarvoor? In dit recept is het geloof ik red velvet cake. Heb ik ooit gemaakt, maar vond ik niet geweldig, vooral enorm machtig. Heeft iemand suggesties? En wellicht ook voor de icing?
Amazon.co.uk. Dat was vooral handig voor die spuitmondjes, want daar kostte een set van 24 verschillende slechts 7 pond. Het is geen superkwaliteit, maar ik heb nu een mooi assortiment. Mocht er eentje door veelvuldig gebruik kapot gaan, dan vervang ik die t.z.t. wel voor een beter exemplaar.quote:Op maandag 8 april 2013 13:56 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
waar heb je besteld en wat kostte de suikerthermometer?
quote:Op maandag 8 april 2013 15:06 schreef Bleie het volgende:
Mijn man is vlak voor Koninginnedag jarig, dus het leek me wel geinig om een taart te maken zoals hieronder (onder spoiler, want nogal groot plaatje), maar dan rood-wit-blauw, met oranje icing.
Gewoon maken wat je lekker vind, alleen er kleurstof bij gooien?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wat voor taart bak je daarvoor? In dit recept is het geloof ik red velvet cake. Heb ik ooit gemaakt, maar vond ik niet geweldig, vooral enorm machtig. Heeft iemand suggesties? En wellicht ook voor de icing?
quote:Op maandag 8 april 2013 15:06 schreef Bleie het volgende:
Mijn man is vlak voor Koninginnedag jarig, dus het leek me wel geinig om een taart te maken zoals hieronder (onder spoiler, want nogal groot plaatje), maar dan rood-wit-blauw, met oranje icing.
Ik zou gewoon voor biscuit gaan. Makkelijk te maken en goed te combineren met lagen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar wat voor taart bak je daarvoor? In dit recept is het geloof ik red velvet cake. Heb ik ooit gemaakt, maar vond ik niet geweldig, vooral enorm machtig. Heeft iemand suggesties? En wellicht ook voor de icing?
Dat heb ik nog nooit gemaaktquote:Op dinsdag 9 april 2013 16:49 schreef Ooi86 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon voor biscuit gaan. Makkelijk te maken en goed te combineren met lagen.
Bij ons in de supermarkt staat het op de bovenste plank, bij de chocomel en houdbare melk/koffiemelk.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:38 schreef lady-wrb het volgende:
in het taartentopic staan ook wel recepten volgens mij
als ik nou eens een blik gecondenseerde melk kan scoren, kan ik eindelijk eens oreschki bakken
Bij de conimex producten en kokosmelk ed van Friese Vlag bij de AH.quote:Op dinsdag 9 april 2013 19:38 schreef lady-wrb het volgende:
in het taartentopic staan ook wel recepten volgens mij
als ik nou eens een blik gecondenseerde melk kan scoren, kan ik eindelijk eens oreschki bakken
gevondenquote:Op dinsdag 9 april 2013 19:58 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Bij de conimex producten en kokosmelk ed van Friese Vlag bij de AH.
Er staan echt heel veel dingen niet in appie.quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
gevondenidd bij conimex naast de kokosmelk
het stond dus echt niet op appie
bedankt
Mooi! Het is een wonder dat je het gevonden hebt naar aanleiding van die zin. Lees hem nu terug: een onlogische opsomming van merken, producten en afkortingenquote:Op dinsdag 9 april 2013 20:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
gevondenidd bij conimex naast de kokosmelk
het stond dus echt niet op appie
bedankt
zal wel komen omdat we uit dezelfde buurt komen....quote:Op dinsdag 9 april 2013 20:37 schreef bloempje-moi het volgende:
[..]
Mooi! Het is een wonder dat je het gevonden hebt naar aanleiding van die zin. Lees hem nu terug: een onlogische opsomming van merken, producten en afkortingen
ik had het een tijdje terug wel gevonden bij een toko, maar daar vroegen ze er zoveel voor dat ik dacht: dat moet toch goedkoper kunnen? (3,75 per blikje als ik me goed herinner) hoewel mijn buurman altijd zegt: beter duur dan niet te koop, ging me dat echt te ver.quote:Op woensdag 10 april 2013 07:59 schreef Spuuglokje het volgende:
Bij mijn Ah staat het ook bij de Conimex naast de kokosmelk.
Niemand?quote:Op maandag 8 april 2013 13:30 schreef kRiZzZiZ het volgende:
Waar kan ik het recept vinden van het bakdinges van de bovenste foto?WAUW!
Oeiii dit zit er lekker uit. Wil je het recept delen? Kan via google alleen maar buitenlandse recepten vinden..quote:Op woensdag 10 april 2013 15:27 schreef lady-wrb het volgende:
oké hier zijn ze dan. oreschki gevuld met dolce de leche
[ afbeelding ]
omnomnom!
het is ook een duits recept.quote:Op woensdag 10 april 2013 16:00 schreef Bakkerd het volgende:
[..]
Oeiii dit zit er lekker uit. Wil je het recept delen? Kan via google alleen maar buitenlandse recepten vinden..
ahaa, ja daar kom ik zelfs nog wel uit!quote:Op woensdag 10 april 2013 17:42 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
het is ook een duits recept.
http://www.chefkoch.de/rezepte/605971160396757/Oreschki.html
maar het is best een eenvoudig recept hoor. speisestarke is gewoon maizena en ipv bloem en bakpoeder heb ik zelfrijzend bakmeel gebruikt.
ik heb m van ebay duitsland.quote:Op woensdag 10 april 2013 17:46 schreef Bakkerd het volgende:
[..]
ahaa, ja daar kom ik zelfs nog wel uit!Jammer alleen dat ik geen wafelijzer heb met die vormpjes.
receptje, please?quote:Op zaterdag 13 april 2013 17:04 schreef douche-eendje het volgende:
[ afbeelding ]
Ze kunnen aan decoratie/uiterlijk nog wat beter, maar ow wat waren ze weer goed. Boven oreoballs, onder wat meer richting cookiedough door fourrebiscuitjes te gebruiken
En nu maar eens een receptje zoeken voor goed Iers sodabrood want ik mis het...
Ik heb dit recept geprobeerd maar het is helaas niet zo goed gelukt, de binnenkant wilde om de een of andere reden echt niet gaar worden. Ik heb de broden uiteindelijk uit de oven gehaald omdat de korst tegen verbranding aanzat, en dan nog is de binnenkant vrij nat.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:08 schreef Mirjam het volgende:
recept bananenbrood dat ik gebruikt heb:
[..]
en mijn additionele omreken-notities:
[..]
quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:46 schreef Mry het volgende:
[..]
Ik heb dit recept geprobeerd maar het is helaas niet zo goed gelukt, de binnenkant wilde om de een of andere reden echt niet gaar worden. Ik heb de broden uiteindelijk uit de oven gehaald omdat de korst tegen verbranding aanzat, en dan nog is de binnenkant vrij nat.![]()
Best zonde, want ik heb het net geproefd en het lijkt eigenlijk heel erg lekker te zijn. Heb jij dit probleem wel eens gehad en heb je enig idee waar het aan kan liggen?
Meerdere malen jaquote:Op zondag 7 april 2013 18:38 schreef Mirjam het volgende:
Bananenbrood blijft toch een bewerkelijk iets, nu is hij weer te nat waardoor het niet aan te snijden is. jammer, want het is een perfect ontbijt voor als je haast hebt.
Jammer!quote:Op zaterdag 13 april 2013 18:49 schreef Mirjam het volgende:
[..]
[..]
Meerdere malen ja
Meer bloem gebruiken denk ik, maar ik hou het voorlopig voor gezien denk ik
Hmmm dat is best balen ja. Weet ook niet zo snel een oplossing om de vulling zo te krijgen...quote:Op zaterdag 13 april 2013 19:08 schreef kwakz0r het volgende:
ieuwl. creamcheese... zo jammer vind ik dat altijd.. ik lust het écht niet...
Proef je echt niks vanquote:Op zaterdag 13 april 2013 19:08 schreef kwakz0r het volgende:
ieuwl. creamcheese... zo jammer vind ik dat altijd.. ik lust het écht niet...
mja, dat zeggen ze van wel meer dingen... ik pik het er tot nu toe altijd feilloos uit als een topping o.b.v. cream cheese is helaas... no worries, in mn blondies hoefde geen creamcheesequote:
Ik gebruik dit recept Banana Bread volgens Laura in the Kitchen en het komt steeds goed uit de oven. De smaak is de dag erna nog lekkerderquote:Op zaterdag 13 april 2013 18:49 schreef Mirjam het volgende:
[..]
[..]
Meerdere malen ja
Meer bloem gebruiken denk ik, maar ik hou het voorlopig voor gezien denk ik
Misschien is cream cheese vervangen door mascarpone een optie? Of boter..quote:Op zaterdag 13 april 2013 20:15 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
mja, dat zeggen ze van wel meer dingen... ik pik het er tot nu toe altijd feilloos uit als een topping o.b.v. cream cheese is helaas... no worries, in mn blondies hoefde geen creamcheese
mascarpone is eigenlijk ook een soort roomkaas, qua smaak dan, vind ik.quote:Op zaterdag 13 april 2013 21:04 schreef Bortecinem het volgende:
[..]
Misschien is cream cheese vervangen door mascarpone een optie? Of boter..
Bedoel je misschien harde wener deeg?quote:Op zondag 14 april 2013 19:08 schreef icloud het volgende:
Vroeger maakte ik wel eens Limburgse rijste vlaai met slagroom en advocaat.
Nu maakte ik dat altijd met een hard en bros deeg, echter ben ik hier de naam van kwijt, wie kan me helpen?
Linzendeeg:quote:Op zondag 14 april 2013 19:08 schreef icloud het volgende:
Vroeger maakte ik wel eens Limburgse rijste vlaai met slagroom en advocaat.
Nu maakte ik dat altijd met een hard en bros deeg, echter ben ik hier de naam van kwijt, wie kan me helpen?
Ik bak ook wel eens met margarine omdat ik mensen met koemelkallergie in de familie heb. Ik vind het gruwelgehalte best meevallen eigenlijk, zoveel proef je er niet van.quote:Op maandag 15 april 2013 11:34 schreef robuust89 het volgende:
Huuuu, de vriendin van m'n broer bakt alles met margarineToch maar even uitgelegd dat ze beter boter kan gebruiken
Ik heb deze ook gemaakt en had dezelfde problemen met het deeg en de gaarheid. Ik heb hem uiteindelijk 20 minuten langer erin gehad en toen smaakte de vulling alsnog naar cakebeslag met teveel kardemom. Vond het geen succes.quote:Op dinsdag 16 april 2013 18:53 schreef EnemyRock het volgende:
[ afbeelding ]
Zie hier het resultaat van de honing-mangotaart die ik vanmiddag heb gemaakt, ik had wel problemen met het deeg, het bleef plakken aan het blad toen ik het nog moest uitrollen en dit was verder niet te verhelpen, ook niet met bloem, dus heb uiteindelijk de deegbal opnieuw moeten kneden en in de vorm zelf de bodem moeten vormen, ook had de bodem iets langer in de oven gemoeten, deze was niet stevig genoeg en dus voelde de taart af en toe wat papperig aan, maar de smaak was zeker goed!
Mijn moeder vond de vulling dus ook naar cakebeslag smaken.. Vreemd...quote:Op woensdag 17 april 2013 21:23 schreef Trusten het volgende:
[..]
Ik heb deze ook gemaakt en had dezelfde problemen met het deeg en de gaarheid. Ik heb hem uiteindelijk 20 minuten langer erin gehad en toen smaakte de vulling alsnog naar cakebeslag met teveel kardemom. Vond het geen succes.
After eight-vulling ipv glazuur?quote:Op zaterdag 20 april 2013 14:51 schreef EnemyRock het volgende:
Ik heb een soort taart idee in m'n hoofd en ik weet nog niet helemaal hoe ik het ga verwezenlijken maar wat ik dus van plan ben aankomende week te maken is een chocolade-munt taart.
Een dikke chocolade cake maken in een ronde bakvorm en deze dus door midden snijden en hier tussen een boter/crème/slagroom laag te doen en een laag (munt?) glazuur bovenop te doen.
Ik weet nog niet wat heel praktisch is en wat ik het beste kan doen, en of muntglazuur dan niet iets te veel van het goede gaat worden, ik dacht ook aan citroen, maar munt-citroen is wel een goede combinatie, en chocolade-munt ook, maar misschien dat munt-citroen-chocolade wederom te veel van het goede is.
Heeft een van jullie wellicht suggesties of ideeën of tips?
Zou je dat recept willen delen? Ik ben daar wel benieuwd naar namelijk.. Overigens ook of ze smaken of niet.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:58 schreef Diconnected het volgende:
Heb zojuist gluten vrije brownies gebakken, hopelijk smaken ze goed
Dat klinkt best goed, maar heeft after eight niet een beetje een te sterke, overheersende smaak? Ik dacht er zelf aan om gewoon munt blaadjes te gebruiken.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:47 schreef Bakkerd het volgende:
[..]
After eight-vulling ipv glazuur?
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/27/After-eightvulling/
Recept is hier: http://www.nigella.com/re(...)t-chocolate-sauce-22quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:00 schreef EnemyRock het volgende:
[..]
Zou je dat recept willen delen? Ik ben daar wel benieuwd naar namelijk.. Overigens ook of ze smaken of niet.
En?quote:Op zaterdag 20 april 2013 17:04 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Recept is hier: http://www.nigella.com/re(...)t-chocolate-sauce-22
Heb vaker brownies van Nigella gemaakt en die waren ook zo goddelijkdus denk dat deze ook wel lekker zullen zijn
. Ik ga ze pas vanavond proeven want dan heb ik bezoek, maar zal m'n bevindingen zeker hier plaatsen
Die slagroomtaart... *instant honger*quote:Op maandag 22 april 2013 11:01 schreef MissHobje het volgende:
Mijn succes taartje en zin in de lente enzo :
Aardbeien slagroomtaart.
[ link | afbeelding ]
en mijn appeltaart van gisteravond:
[ link | afbeelding ]
ik heb laatst een vriend die met regelmaat van mijn baksels smult en een zelfverklaarde margarinehater is nog verbaasd met de mededeling dat ik soms ook bak met margarine - maar net wat er in huis is. gewoon, een pakje zeeuws meisje door de cake, hij proefde het echt niet hoor.quote:Op maandag 15 april 2013 12:43 schreef Mry het volgende:
[..]
Ik bak ook wel eens met margarine omdat ik mensen met koemelkallergie in de familie heb. Ik vind het gruwelgehalte best meevallen eigenlijk, zoveel proef je er niet van.
Die citroencakejes zien er goed uit
Die zien er heel goed uit, ik ben van plan die binnenkort ook eens te maken!quote:Op woensdag 24 april 2013 15:49 schreef lady-wrb het volgende:
ik heb van de week brownies met dulce de leche gebakken.
ik ben niet echt een zoetekauw, maar ze waren echt verrukkelijk
het was dit recept
dit recept gebruik ik altijdquote:Op woensdag 24 april 2013 19:43 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Die slagroomtaart... *instant honger*
Recept?
Beetje laat, maar zat een week in de UKquote:
Was al aan het wachten ja, een vriendin van me probeert ook zoveel mogelijk glutenvrij te eten maar ik heb een slechte invloed op haar door haar elke keer een stuk taart of iets te brengen, dus dit is een mooie afwisseling! Bedankt.quote:Op maandag 29 april 2013 17:18 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Beetje laat, maar zat een week in de UKMaar brownies waren érg lekker
smaken net zo goed als normale brownies
vriendin die glutenvrij eet was ook erg blij met me
Wow, wat een mooie cake zeg!quote:Op zaterdag 27 april 2013 14:09 schreef EnemyRock het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Deze week samen met een vriendin gebakken voor een jarige vriend van ons, samen met nog twee anderen gedecoreerd met roze fondant en de pigs in the mud cake veranderde in een uit de hand gelopen klei partij.
http://www.24kitchen.nl/s(...)en/cappuccinocakejesquote:Op donderdag 2 mei 2013 17:22 schreef Skaai het volgende:
Daar wil ik wel het recept van!!! Klinkt lekker!
Die ben ik ook nog van plan eens te maken!quote:Op vrijdag 3 mei 2013 15:40 schreef honeyblack het volgende:
[ afbeelding ]
Tarta impossible recept van Rudolph's bakery
Ik heb ze net uit de oven, in de comments las ik al hier en daar over mensen die zich zorgen maakte dat de brownies te zacht zouden blijven, was dit bij jou ook het geval? Moet ik het gewoon een nacht laten staan of moet het per se in de koelkast? Hoe heb jij dit opgelost?quote:Op maandag 29 april 2013 17:18 schreef Diconnected het volgende:
[..]
Beetje laat, maar zat een week in de UKMaar brownies waren érg lekker
smaken net zo goed als normale brownies
vriendin die glutenvrij eet was ook erg blij met me
Misschien even hier vragen: Taarten en cupcakes decoreren #34?quote:Op zondag 5 mei 2013 08:09 schreef Tinuviel het volgende:
Kan niemand hier iets over zeggen:
Ik wil volgende week de verjaardagscake voor mijn zoon versieren met een teddybear, die ik met spuitzak wil spuiten en twijfel of ik die met slagroom of botercreme moet maken. Wat denken de ervaren bakkers hier? Botercreme wordt dan ook een primeur, heb ik nog niet eerder gemaakt. Slagroom met versteviger is ook nog een optie zag ik.
Wat zijn dan de verschillen tussen botercreme en slagroom.
Bedankt, dat topic herinnerde ik me idd en toen kon ik het niet zo snel vinden.quote:Op maandag 6 mei 2013 07:28 schreef RunForrestRun het volgende:
[..]
Misschien even hier vragen: Taarten en cupcakes decoreren #34?
Daar zitten volgens mij de echte versierders
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |