abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_125244148
Roomkaas smaakt zuur, mascarpone niet. :P

Oh en voor de bananabread bakkers, iemand dit recept al eens geprobeerd? Ik vond dit recept nadat motorbloempje haar bananabread had gepost en ik ging googlen naar meer recepten (doe ik altijd ala ik iets voor het eerst ga bakken) maar heb het zelf nog niet geprobeerd. Het ziet er iig uit als een goed recept.
pi_125266588
Eindelijk weer eens wat gemaakt!

Citroencakejes.
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
pi_125277418
Vroeger maakte ik wel eens Limburgse rijste vlaai met slagroom en advocaat.

Nu maakte ik dat altijd met een hard en bros deeg, echter ben ik hier de naam van kwijt, wie kan me helpen?
  zondag 14 april 2013 @ 21:28:14 #54
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_125284862
Dat ziet er lekker uit RunForrestRun!
  zondag 14 april 2013 @ 21:29:50 #55
7554 Spuuglokje
Domestic Goddess
pi_125284973
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 19:08 schreef icloud het volgende:

Nu maakte ik dat altijd met een hard en bros deeg, echter ben ik hier de naam van kwijt, wie kan me helpen?
Bedoel je misschien harde wener deeg?
pi_125303997
Huuuu, de vriendin van m'n broer bakt alles met margarine :X Toch maar even uitgelegd dat ze beter boter kan gebruiken ^O^
Hoi, ik ben robuust89 en ik ben nieuw!
  maandag 15 april 2013 @ 12:07:03 #57
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_125305203
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 19:08 schreef icloud het volgende:

Linzendeeg:
http://vlaaideeg.vlaairec(...)basis-van-linzendeeg
Let op er zitten geen linzen in, naam schijnt te komen van de kleine stukjes boter die je gebruikt, of van de stad Linz, maar er gaan dus geen peulvruchten in
Verder heb je ook gistdeeg
http://vlaaideeg.vlaairec(...)p-basis-van-gistdeeg
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_125306590
quote:
0s.gif Op maandag 15 april 2013 11:34 schreef robuust89 het volgende:
Huuuu, de vriendin van m'n broer bakt alles met margarine :X Toch maar even uitgelegd dat ze beter boter kan gebruiken ^O^
Ik bak ook wel eens met margarine omdat ik mensen met koemelkallergie in de familie heb. Ik vind het gruwelgehalte best meevallen eigenlijk, zoveel proef je er niet van.

Die citroencakejes zien er goed uit :Y
Spin the wheel of fortune or learn to navigate.
  dinsdag 16 april 2013 @ 12:06:11 #59
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_125348094
Hallo mensen! Sinds korte tijd ben ik een beetje aan het bakken geslagen hier, een zeer onervaren keukenprinses maar dat weerhoudt mij niet om nieuwe dingen te proberen. Ik zal een paar creaties van de afgelopen weken tonen.

Een redelijk simpele cheesecake met kersentopping.

Zweedse chocolade taart/kleefcake, Kladdkaka die ietsjes korter in de oven zou mogen om nog iets smeuïger van binnen te zijn, maar erg lekker met een bolletje vanille ijs.

En mijn laatste creatie van afgelopen week; Appel-limoentaart met meringue
Helaas was het stijf kloppen van de eiwitten niet heel erg gelukt dus minus mooie pieken.

En vandaag ben ik van plan een Honing-mango taart te bakken en dit recept te volgen;
http://www.24kitchen.nl/s(...)en/honing-mangotaart

Ik vind het zeer leuk om taarten te bakken en deze te laten proeven door vrienden dus ik hoop ook iets beter te worden in de keuken.
''Before you talk to the chief, you must party with the chief.''
  dinsdag 16 april 2013 @ 18:53:22 #60
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_125363397

Zie hier het resultaat van de honing-mangotaart die ik vanmiddag heb gemaakt, ik had wel problemen met het deeg, het bleef plakken aan het blad toen ik het nog moest uitrollen en dit was verder niet te verhelpen, ook niet met bloem, dus heb uiteindelijk de deegbal opnieuw moeten kneden en in de vorm zelf de bodem moeten vormen, ook had de bodem iets langer in de oven gemoeten, deze was niet stevig genoeg en dus voelde de taart af en toe wat papperig aan, maar de smaak was zeker goed!
pi_125399260
Kom ik aan met mijn appelflappen, :')

Ach, ook lekker hoor!
Maar wat een kunstwerkjes hier :D
pi_125415162
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 18:53 schreef EnemyRock het volgende:
[ afbeelding ]

Zie hier het resultaat van de honing-mangotaart die ik vanmiddag heb gemaakt, ik had wel problemen met het deeg, het bleef plakken aan het blad toen ik het nog moest uitrollen en dit was verder niet te verhelpen, ook niet met bloem, dus heb uiteindelijk de deegbal opnieuw moeten kneden en in de vorm zelf de bodem moeten vormen, ook had de bodem iets langer in de oven gemoeten, deze was niet stevig genoeg en dus voelde de taart af en toe wat papperig aan, maar de smaak was zeker goed!
Ik heb deze ook gemaakt en had dezelfde problemen met het deeg en de gaarheid. Ik heb hem uiteindelijk 20 minuten langer erin gehad en toen smaakte de vulling alsnog naar cakebeslag met teveel kardemom. Vond het geen succes.
  woensdag 17 april 2013 @ 21:26:04 #63
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_125415312
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 21:23 schreef Trusten het volgende:

[..]

Ik heb deze ook gemaakt en had dezelfde problemen met het deeg en de gaarheid. Ik heb hem uiteindelijk 20 minuten langer erin gehad en toen smaakte de vulling alsnog naar cakebeslag met teveel kardemom. Vond het geen succes.
Mijn moeder vond de vulling dus ook naar cakebeslag smaken.. Vreemd...
  zaterdag 20 april 2013 @ 14:51:44 #64
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_125522581
Ik heb een soort taart idee in m'n hoofd en ik weet nog niet helemaal hoe ik het ga verwezenlijken maar wat ik dus van plan ben aankomende week te maken is een chocolade-munt taart.

Een dikke chocolade cake maken in een ronde bakvorm en deze dus door midden snijden en hier tussen een boter/crème/slagroom laag te doen en een laag (munt?) glazuur bovenop te doen.

Ik weet nog niet wat heel praktisch is en wat ik het beste kan doen, en of muntglazuur dan niet iets te veel van het goede gaat worden, ik dacht ook aan citroen, maar munt-citroen is wel een goede combinatie, en chocolade-munt ook, maar misschien dat munt-citroen-chocolade wederom te veel van het goede is.

Heeft een van jullie wellicht suggesties of ideeën of tips?
pi_125525359
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 14:51 schreef EnemyRock het volgende:
Ik heb een soort taart idee in m'n hoofd en ik weet nog niet helemaal hoe ik het ga verwezenlijken maar wat ik dus van plan ben aankomende week te maken is een chocolade-munt taart.

Een dikke chocolade cake maken in een ronde bakvorm en deze dus door midden snijden en hier tussen een boter/crème/slagroom laag te doen en een laag (munt?) glazuur bovenop te doen.

Ik weet nog niet wat heel praktisch is en wat ik het beste kan doen, en of muntglazuur dan niet iets te veel van het goede gaat worden, ik dacht ook aan citroen, maar munt-citroen is wel een goede combinatie, en chocolade-munt ook, maar misschien dat munt-citroen-chocolade wederom te veel van het goede is.

Heeft een van jullie wellicht suggesties of ideeën of tips?
After eight-vulling ipv glazuur?
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/27/After-eightvulling/
  zaterdag 20 april 2013 @ 16:58:43 #66
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_125525623
Heb zojuist gluten vrije brownies gebakken, hopelijk smaken ze goed :9
it's the map in my mind that sends me on my way.
  zaterdag 20 april 2013 @ 17:00:19 #67
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_125525664
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 16:58 schreef Diconnected het volgende:
Heb zojuist gluten vrije brownies gebakken, hopelijk smaken ze goed :9
Zou je dat recept willen delen? Ik ben daar wel benieuwd naar namelijk.. Overigens ook of ze smaken of niet. :P
  zaterdag 20 april 2013 @ 17:01:39 #68
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_125525701
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 16:47 schreef Bakkerd het volgende:

[..]

After eight-vulling ipv glazuur?
http://www.deleukstetaarten.nl/recept/27/After-eightvulling/
Dat klinkt best goed, maar heeft after eight niet een beetje een te sterke, overheersende smaak? Ik dacht er zelf aan om gewoon munt blaadjes te gebruiken.
  zaterdag 20 april 2013 @ 17:04:03 #69
203250 Diconnected
Zeg maar Dico.
pi_125525771
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 17:00 schreef EnemyRock het volgende:

[..]

Zou je dat recept willen delen? Ik ben daar wel benieuwd naar namelijk.. Overigens ook of ze smaken of niet. :P
Recept is hier: http://www.nigella.com/re(...)t-chocolate-sauce-22

Heb vaker brownies van Nigella gemaakt en die waren ook zo goddelijk :9 dus denk dat deze ook wel lekker zullen zijn :Y. Ik ga ze pas vanavond proeven want dan heb ik bezoek, maar zal m'n bevindingen zeker hier plaatsen :D
it's the map in my mind that sends me on my way.
  zondag 21 april 2013 @ 18:31:08 #70
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_125563803
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 april 2013 17:04 schreef Diconnected het volgende:

[..]

Recept is hier: http://www.nigella.com/re(...)t-chocolate-sauce-22

Heb vaker brownies van Nigella gemaakt en die waren ook zo goddelijk :9 dus denk dat deze ook wel lekker zullen zijn :Y. Ik ga ze pas vanavond proeven want dan heb ik bezoek, maar zal m'n bevindingen zeker hier plaatsen :D
En? :9
  maandag 22 april 2013 @ 11:01:37 #71
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_125590913
Mijn succes taartje en zin in de lente enzo :
Aardbeien slagroomtaart.

en mijn appeltaart van gisteravond:
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_125591572
De tussenstand afgelopen vrijdag van mijn gekarameliseerde peren/honingtaart in vier lagen. Vanwege het kleine formaat van mijn oven moesten de lagen allemaal apart waardoor het beslag steeds dikker werd en de perenschijfjes steeds minder wegzakten. Het glazuur was niet helemaal netjes gelukt en had de reis naar Duitsland ook niet vlekkeloos overleefd. De taart was op verzoek van een bruidspaar die aan +/- 20 mensen gevraagd hadden een taart te bakken. Die van mij was zeker niet de mooiste, maar wel als eerste op! *O*
  maandag 22 april 2013 @ 11:45:35 #73
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_125592413
bloempje-moi wat een heerlijke taart!! wel grappig van die schijfjes peer :D
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
  woensdag 24 april 2013 @ 13:07:15 #74
285244 EnemyRock
No scratch, no snatch.
pi_125676890
Poging 1 van het maken van een chocolade-munt taart, de smaak combinatie is subliem maar er zijn meerdere punten waar ik niet tevreden mee ben, ik heb ook enkele grove fouten gemaakt namelijk.

De chocolade cake was goed gelukt, op het barsten aan de bovenkant na, de munt slagroom niet heel erg vind ik, ik had de munt veel en veel fijner moeten hakken of een andere manier moeten vinden om de muntsmaak aan de slagroom te binden, misschien een dag in de slagroom weken en dan het plantenmateriaal er uit zeven? Ik weet het nog niet precies, verder had er de slagroom iets meer muntsmaak mogen hebben, maar meer gehakte munt toevoegen zou tegelijkertijd denk ik ook een dooddoener zijn. En een gigantisch domme fout van mij; de cake niet goed laten afkoelen voordat ik de slagroom over de bodem smeerde waardoor deze dus een beetje aan het smelten was en de textuur redelijk verpestte.

Ik ga deze taart zeker overdoen, en het is ook zeker niet vies of smakeloos, toch ben ik er niet heel tevreden mee.
pi_125682038
Kun je niet gewoon pepermuntolie ipv verse munt gebruiken? Dat zou je ook in het glazuur kunnen doen.
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')