Aargh ziek dat ze doorrijdenquote:Op zaterdag 6 april 2013 14:06 schreef the_critic het volgende:
gaat GVD ^#&*@ een dure tocht worden...
waren 2 tourtochten georganiseerd over bijna identieke route, alleen in tegengestelde richting. ben op een smal fietspad, in een Sbocht in botsing gekomen met 2 tegenliggers. Zij reden naast elkaar en iets te ruim, ik sneed bocht iets te scherp in.. boem!. Zij zetten stuur recht en rijden verder, ik heb mijn stuur aan beide kanten verbogen, padje scheef en mijn hele achter derrie naar de haaien. Een Red, :Swordt dus een duur grapje
En normaal zou ik alles zelf bestellen, en zelf weer monteren en recht zetten, maarja volgend weekend agr, ga al eerder heen ivm huisje.. dus geen tijd te wachten tot alle bestellingen binnen zijn en dan buiten werk om alles te monteren. Fiets dus bij de FM, dus ook nog eens de hoofdprijs betalen pppffff
En zelf op beide bovenbenen dikke bloeduitstorting, spiertrekking in onderrug.. bah bah. Gelukkig verder geen schaafwonden of iets.. maar baal wel ff flink zeg.. bah
Dat dacht ik toen ook, zeker aan de voet van de Alpen... maar het ziet er wel briljant uitquote:
Doe ik zeker, ik ken m'n zwaktes. Ik denk dat ik m'n knie vroeger toen ik naar school fietste "kapot" getrapt heb. Elk jaar in het begin van het seizoen heb ik er last van, daarom prober ik een zo hoog mogelijk beentempo aan te houden (ook berg-/heuvelop).quote:Trouwens, kalm aan met die knie. Vraag maar aan patroon
Misschien toch het overwegen waard... ik ben trouwens ook geen lid, maar ik denk er over na.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:41 schreef the_critic het volgende:
ben geen nftu-lid, dus dit zal uit eigen zak moeten komen.
Die blauwe plekken zullen toch voor enige stijfheid zorgen, en morgen voel je het pas echt...quote:Er was verder geen lichamelijke schade dus ook geen reden te blijven hangen.. doelde meer op, dat we met 3 man op de grond lagen, en zij alleen scheef stuur hadden en ik straks een rekening krijg voor 400 of 500euro..
Rot zeg. Welke idioten laten dan ook 2 toertochten op dezelfde dag op dezelfde route. En ik vind nooit weg rijden tot de schade bekend is.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:41 schreef the_critic het volgende:
ben geen nftu-lid, dus dit zal uit eigen zak moeten komen.
Er was verder geen lichamelijke schade dus ook geen reden te blijven hangen.. doelde meer op, dat we met 3 man op de grond lagen, en zij alleen scheef stuur hadden en ik straks een rekening krijg voor 400 of 500euro..
Mooi gedaan hoor. Top!quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:43 schreef Wombcat het volgende:
Vandaag Parijs-Roubaix gefietst, de 153 km.
Viel me eigenlijk nog mee. Het was wel erg, maar ik had me mentaal op het ergste voorbereid, dus wat dat betreft ging het goed.
Vanaf Roubaix in een goede groep (wieltjesgezogen) naar Wallers gereden. Daarna veel stuiteren op de kasseien. Wallers ligt wel erg slecht. Vooral irritant was dat vrij ver in het begin iemand stopte terwijl iemand hem inhaalde. Ik zat daarachter (op de lijn van degene die stopte) en moest vol in de remmen, want kon geen kant op.
De eerste kasseistroken gingen wel OK. Het stuitert gruwelijk en echt hard gaat het niet, was al blij als ik harder dan 25 reed. Na een strook of 5 had ik al wel het idee dat mijn handen op het einde flink pijn zouden gaan doen. Na 120 km zaten er inderdaad al blaren op. De laatste 4 stroken was gruwelijk afzien, vooral vanwege de zere handen. Meer kasseien had echt niet gehoeven. Iets minder was eigenlijk beter geweest.
Af en toe werd ik hard voorbijgevlogen op de kasseien, maar over het algemeen heb ik er meer ingehaald dan dat ik ingehaald ben.
Op het einde werden bruggen zelfs serieuze colsDe vele tegenwind begon ook zijn tol te eisen. Maar binnen in 5:40, gemiddeld 27,7 (Bij opdraaien Wallers had ik nog 32,0).
Op mijn standaard racefietsje. Enige modificatie een dubbel stuurlint. En handgespaakte wielen met iets minder druk erin (6,5). Geen pech onderweg gehad. Op Wallers zag ik wel iemand zijn zadeltasje verliezenOok veel lekke banden gezien onderweg natuurlijk.
Niet koud gehad ook. Twee zweethemdjes lange mouw, twee koerstruien lange mouw, windbreker, regenjackje dat na een half uur uitging. Twee koersbroeken met zeem (scheelt toch flink bij dat gestuiter), beenstukken en een lange broek. Eerste 3 uur met lange handschoenen, daarna met korte. Had iets eerder moeten wisselen, want die lange zitten iets te ruim voor dit gestuiter en gaan schuren. Dan had ik misschien wat later blaren gekregen.
Anyway wel tevreden. Is zelfs misschien iets om volgend jaar weer te doen. Maar alleen bij droog weer.
Internationaal deelnemersveld ook. Bij de start Japanners gezien. Die groep waar ik mee reden zaten veel italianen in. Vanaf de strook bij Hem met een groepje noren gereden. En natuurlijk veel nederlanders, belgen en britten.
Ik wou het jarenlang eigenlijk niet, maar heb me afgelopen dinsdag opeens bedacht.quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:17 schreef Tommeke het volgende:
Ik wil ook eens Parijs Roubaix rijden. Lijkt me machtig!
Dinsdag ook nog, held!quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik wou het jarenlang eigenlijk niet, maar heb me afgelopen dinsdag opeens bedacht.
Yep idd altijd doen. Vandaag een gelletje gehad wat 3 maanden over datum was. Viel prima. Die troep vergaat blijkbaar nooitquote:Op zaterdag 6 april 2013 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
Nog een reden om die gelletjes te testen voor gebruik zoals je al een keer is aangeraden
Ja, ik sta ook ergens op de foto inc. een ondergekotste mouw.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Opgedroogd braaksel nog in je mondhoeken en op je shirt.
no pic no proofquote:Op zaterdag 6 april 2013 22:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, ik sta ook ergens op de foto inc. een ondergekotste mouw.
Charmantquote:Op zaterdag 6 april 2013 22:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, ik sta ook ergens op de foto inc. een ondergekotste mouw.
Waren alletwee de tochten NTFU tochten? Er zijn nogal wat wilde tochten in omloop.quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:18 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Rot zeg. Welke idioten laten dan ook 2 toertochten op dezelfde dag op dezelfde route. En ik vind nooit weg rijden tot de schade bekend is.
Ik heb geen strava, maar kan op de uitdraai van mijn hartslagmeter vrij nauwkeurig destilleren hoelang ik over de kasseistroken deed.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:56 schreef Oksel het volgende:
Alleen m'n hele Strava is naar de klote, oude kuttelefoon. Maar je kan wel zien dat ik met > 30km/h over die kasseienstroken ben gekletterd.
http://app.strava.com/activities/47469263
Ja, Veenendaal-Veenendaal en eentje vanuit Twello hebben overlappend parkoers.quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Waren alletwee de tochten NTFU tochten? Er zijn nogal wat wilde tochten in omloop.
Nog noet bekend met okselachtige gemiddeldes?quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb geen strava, maar kan op de uitdraai van mijn hartslagmeter vrij nauwkeurig destilleren hoelang ik over de kasseistroken deed.
Wallers was bij mij ca. 6:35, 22,6 gem. Die 5:43 van jou is dan echt geen 30+
Hornaing was bij mij ca. 9:15, 24,2 gem. Vergelijkbaar met jouw 9:05
GPS is niet zo nauwkeurig. Er worden dan snel teveel (of te weinig) meters gerekend, wat flink invloed kan hebben op je gemiddelde.
Waren beide ntfu tochten ja.. heb wel zowel de ntfu als ook de organisatie een mail gestuurd. Wie weet kan ik er nog iets mee, maar ben er bang voor.. Heb inderdaad geen gegevens van andere partij. Dus zal wel niet iets opleveren. Maar die dagverzekering kan ik altijd nog even kunnen benoemen als ik reactie krijg op mijn mail, we gaan eens kijken..quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Waren alletwee de tochten NTFU tochten? Er zijn nogal wat wilde tochten in omloop.
Je hebt als deelnemer in principe een dagverzekering afgesloten. Maar die geldt alleen voor aansprakelijkheid. Die twee man hadden dus moeten stoppen en hun gegevens aan jou geven, dan kon je de NTFU verzekering aanspreken (zij waren dan aansprakelijk).
Vergunning van de gemeente is alleen in Zuid-Limburg. Maar nu is het me duidelijk. Twello is in een ander NTFU district dam Veememdaal. Alleen de startplaatsen worden een beetje gecoordineerd, dat daar qua datum niks overlapt. Routes hoef je als organisator niet op te geven aan de NTFU.quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, Veenendaal-Veenendaal en eentje vanuit Twello hebben overlappend parkoers.
Erg raar dat ze dat zo mogen organiseren. Moeten toertochten niet ook vergunning hebben van de gemeente?
Dat plan had ik eerst ook, maar neig nu eigenlijk meer naar na P-R, is het nog wat warmer ookquote:Op zondag 7 april 2013 08:38 schreef the_critic het volgende:
ik ga om uurtje 10 a 11 nog even een uurtje de beentjes losfietsen op de fiets van vriendinlief.. Vanmiddag in zonnetje zou wel lekkerder zijn ja, maar wil geen minuut van P-R missen
voor een etappe in de ronde van Baskenland, of zelfs voor milaan sanremo.. helemaal met je eens. Met Parijs Roubaix wil ik ALLES zienquote:Op zondag 7 april 2013 09:14 schreef Patroon het volgende:
Als ik kan kiezen tussen zelf fietsen in de zon of naar fietsen kijken, kies ik het 1e. Meestal ben ik voor de finale wel weer terug.
Vanaf hoelaat is het dan op de belg?quote:Op zondag 7 april 2013 09:16 schreef the_critic het volgende:
[..]
voor een etappe in de ronde van Baskenland, of zelfs voor milaan sanremo.. helemaal met je eens. Met Parijs Roubaix wil ik ALLES zien
Dacht ik ook. Eerst zelf even oefenenquote:Op zondag 7 april 2013 09:26 schreef kaasplankje het volgende:
1300uur, nou je kan om 1400/1430 ook nog wel aanschuiven hoor
Boah, ik moet een paar tientjes vooruitbetalen, helft nu en helft ter plaatse. Ik reken dan wel met jullie af.quote:Op zondag 7 april 2013 09:32 schreef Patroon het volgende:
Dacht ik ook. Eerst zelf even oefenen
Kaas, ik las iets over vooruit betalen van camping. DM ff je betalingsgegevens..
Kan teken zijn van beginnende irritatie door overbelasting. Als je je hand op de knie legt, voelt het dan als knisperen? Had ik toen ook bij peesklachten na belasting, ging toen met rust weg.quote:Op zondag 7 april 2013 10:16 schreef forty-two het volgende:
Godver, komt een raar krakend geluid uit m'n rechter knie als ik m'n been strek... Dat is nieuw, doet alleen geen pijn... Tijd voor een fysio :S
Ook er op gefietst?quote:Op zondag 7 april 2013 10:43 schreef kanovinnie het volgende:
Hopelijk kan ik de finale zien. Maarja, weekendje weg dus andere dingen hebben prioriteiten. Net wel nog ff op de mtb gezeten
Ik weet het, ik weet het.. Fiets overgenomen van mijn broer vorig jaar, het is dus al een iets ouder dingetje maar voor een beginner is het prima. Bidonnetje heb ik inmiddels ander spul voor gelukkig, ziet er niet uit ditquote:Op zondag 7 april 2013 10:51 schreef the_critic het volgende:
2 verschillende kleuren bandjes, en een grote bidon.. dat kan natuurlijk niet. Soignee overtreding!
Verder van harte welkomvraag maar raak, kennis genoeg hier op het forum. (veel kennis, dubbel zo veel mensen die denken kennis te hebben, en 10x zoveel gewoon ongein en onzin
)
Welkom!quote:Op zondag 7 april 2013 10:45 schreef Reljem het volgende:
Zo.. na tijden lurken als ik weer eens wat informatie nodig had of gewoon benieuwd was naar de verhalen hier, ga ik me toch maar melden in dit topic. Het is natuurlijk niet niks, mengen in zo'n supergesoigneerd groepje halve profwielrenners, maar ik doe het lekker toch. Hoop vooral dat Patroon zich wat inhoudt en mij niet direct een heel trainingsschema met D3, D2 en D1 gaat geven![]()
Anyway, ik ben een beginnend fietser uit Groningen. Vorig jaar fiets overgenomen van een familielid, en af en toe wat gefietst. 30 km hier, 50 km daar. Niks bijzonders. Ben dit seizoen tijdje geblesseerd geweest waardoor voetbal ook op een lager pitje stond, maar ben weer zo goed als fit dus wil dit jaar echt lekker veel fietsen. Dat is ook de hoofdreden dat ik even hoi zeg in dit topic, want ik zal vast wel (domme) vragen hebben waar jullie het antwoord op weten. Voor nu heb ik eigenlijk niks, hieronder mijn fiets, en komende week begin ik weer. Heerlijk veel zin in.
[ afbeelding ]
Ohja, 1 vraagje dan toch. Heb zelf ook al even gezocht, maar voor de Groningers hier; is er buiten het emmaviaduct een heuvel in dit godvergeten vlakke land?
Zo is dat. Ga jij nu maar eens even fietsen vrind.quote:Op zondag 7 april 2013 11:28 schreef kanovinnie het volgende:
Reljem, je moet patroon een beetje negeren zo af en toe
Mijn polsen heb ik geen last van, reet ook niet (twee koersbroeken FTWquote:Op zondag 7 april 2013 11:34 schreef Oksel het volgende:
M'n polsen en reedt doen toch meer zeer dan ik gisteren had gedacht.
Vandaag lekker in de tuin in de zon zitten.
Dat gevoel heb ik dus ook nu..quote:Op zondag 7 april 2013 11:45 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mijn polsen heb ik geen last van, reet ook niet (twee koersbroeken FTW), wel van de blaren op mijn handen.
En zere benen van al dat harken op groot verzet. Normaal gesproken zou ik dan effe losfietsen, maar dan moet ik een stuur vasthouden, daar heb ik geen zin in.
vanmorgen al geweest.quote:Op zondag 7 april 2013 11:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
Zo is dat. Ga jij nu maar eens even fietsen vrind.
Voelt niet alleen zo, zo klinkt het ook. Alsof je de zaterdag krant in de openhaard gaat gooien voor een mooie fik.quote:Op zondag 7 april 2013 10:36 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kan teken zijn van beginnende irritatie door overbelasting. Als je je hand op de knie legt, voelt het dan als knisperen? Had ik toen ook bij peesklachten na belasting, ging toen met rust weg.
Nee joh, hij is lievquote:Op zondag 7 april 2013 11:28 schreef kanovinnie het volgende:
Reljem, je moet patroon een beetje negeren zo af en toe
Ja je hoort en voelt het knisperen. Maar even rust nemen inderdaad, een teken dat je pezen even moeten wennen aan de belasting. Verstoring van belastbaarheid en belasting.quote:Op zondag 7 april 2013 12:10 schreef forty-two het volgende:
[..]
Voelt niet alleen zo, zo klinkt het ook. Alsof je de zaterdag krant in de openhaard gaat gooien voor een mooie fik.
Trouwens nu is het weer weg, was alleen net voor ik uit bed stapte.
Ik neem vandaag sowieso rust, hoewel het wel jeukt met dit schitterende weer... Vooral die windstilte smeekt er om benut te worden...
Idd en zoals ik eerder in dit topic al zei moet ik wat extra specifieke krachttraining doen.quote:Op zondag 7 april 2013 12:12 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja je hoort en voelt het knisperen. Maar even rust nemen inderdaad, een teken dat je pezen even moeten wennen aan de belasting. Verstoring van belastbaarheid en belasting.
Als je er niet mee wacht is het ook vlug over.quote:Op zondag 7 april 2013 12:16 schreef kanovinnie het volgende:
Wacht daar maar ff mee tot het helemaal over is
Kano, bedoelt dat je beter eerst je pees kan laten herstellen voordat je hem met kracht gaat belasten, waarmee hij de spijker op zijn kop slaat.quote:Op zondag 7 april 2013 12:19 schreef Freddeh het volgende:
[..]
Als je er niet mee wacht is het ook vlug over.
fred bedoelt dat je dan nooit meer kan fietsenquote:Op zondag 7 april 2013 12:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kano, bedoelt dat je beter eerst je pees kan laten herstellen voordat je hem met kracht gaat belasten, waarmee hij de spijker op zijn kop slaat.
Weet ik, je snapt alleen mijn opmerking niet helemaal geloof ikquote:Op zondag 7 april 2013 12:21 schreef Patroon het volgende:
[..]
Kano, bedoelt dat je beter eerst je pees kan laten herstellen voordat je hem met kracht gaat belasten, waarmee hij de spijker op zijn kop slaat.
We hebben een Like knop nodig, kun jij dat regelenquote:Op zondag 7 april 2013 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
fred bedoelt dat je dan nooit meer kan fietsen
helaas. Nee.quote:Op zondag 7 april 2013 12:23 schreef Freddeh het volgende:
[..]
We hebben een Like knop nodig, kun jij dat regelen
watje :pquote:Op zondag 7 april 2013 12:29 schreef MarcoD het volgende:
Straks ook maar even losfietsen, zonnetje breekt net een beetje door hier.
Ben wel gaar, nadat ik gister thuis was meteen door naar een verjaardag en daar tot laat blijven hangen, k*t geslapen..
Een week geleden schreef je nog:quote:Op zaterdag 6 april 2013 21:26 schreef the_critic het volgende:
viel me met rvv ook al op.. ontzettend veel atb's. Respect hoor voor die lui. Ik moet er niet aan denken, 150km op zo een zware fiets met recht stuur (en vaak nog full prifile banden)
mooi verhaal oksel en wombcat.. Misschien dat ik volgend jaar toch ook me nog eens aan die helletocht waag.. staat stiekum wel op mijn verlanglijst, maar dan wel iets beter voorbereid dan met de rvv.
mooie gemiddeldes ook, met dokkeren over die keien!
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:32 schreef the_critic het volgende:
En wilde vroeger altijd ooit nog een keer parijs-roubaix rijden.. daar kom ik op terug!Had na 30km al gare vingers, handen en polsen van al dat gestuiter op die kut kasseien... Ik houd het wel op me vergapen voor de tv. Blijft de mooiste klassieker die er is, voor mij.. Maar ga hem zelf maar nie rijden denk ik
En vier dagen later besloot ik om het toch maar te doen. Tenslotte lag het er allemaal droog bij, dus een mooi moment.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 21:20 schreef Wombcat het volgende:
Dat gevoel mbt PR herken ik. Ik heb ook wel eens gedacht om die te rijden. Zelf 4x RVV gereden, en na afloop dacht ik steeds "dit gaat nog net, maar PR, daar moet ik dus echt niet aan beginnen". Ondanks dat, denk ik daar af en toe toch nog over na
Echt wel tof iddquote:Op zondag 7 april 2013 12:37 schreef Oksel het volgende:
Ja, ik besloot het 4 dagen geleden ook.
Geen spijt van. Ik was al een 300km held, nu ook nog een P-R held.Wat een bizarre tocht
Ik haat massale fiets events. die wombcat is er een uitzondering op eigenlijk vind ik dat zelfs al te massaal.quote:Op zondag 7 april 2013 12:44 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Echt wel tof idd![]()
Dat is het voordeel van tochten die nog niet zo massaal zijn, je kunt kort van te voren nog besluiten om mee te doen.
Ik vermoed dat voor Parijs-Roubaix het nog wel een tijdje zal duren voordat iedere idioot met een racefiets besluit om hiervan het jaarlijkse hoogtepunt te maken.
Ik hou daar ook niet van. Mij zul je dus niet meer zien in de AGR en RVV. Toen ik die reed kon je nog gewoon op de dag zelf inschrijven. Laatste keer RVV (2007) was wel filerijden op de beklimmingen.quote:Op zondag 7 april 2013 12:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik haat massale fiets events. die wombcat is er een uitzondering op eigenlijk vind ik dat zelfs al te massaal.
Ga tog niet in de file staan om een klimmetje op te mogen lopen wtf
vraag me af of je echt nieuwe wielen nodig hebt, gebroken spaak in een voorwiel is vaak gewoon domme pech.quote:Op zondag 7 april 2013 11:39 schreef Oksel het volgende:
Oh, ik heb dus nieuwe wielset nodig voor in m'n crosser. Goedkoop & bombproof.
Balen Critic! Is altijd zuur zo’n grapje, gelukkig geen (erge) lichamelijke schade! Zelf ook even aangetikt door een wielrenner waardoor mijn derailleurpad krom is. Daardoor 100km gereden met een afstelling waar je niet echt veel kracht op kon zetten, omdat hij elke keer op en afschakelde. Dat is wel vervelend bergop, dus morgen maar even langs de FM om te vragen of hij 'm recht wil zetten, want ook ik ga de AGR nog doen.quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:06 schreef the_critic het volgende:
gaat GVD ^#&*@ een dure tocht worden...
waren 2 tourtochten georganiseerd over bijna identieke route, alleen in tegengestelde richting. ben op een smal fietspad, in een Sbocht in botsing gekomen met 2 tegenliggers. Zij reden naast elkaar en iets te ruim, ik sneed bocht iets te scherp in.. boem!. Zij zetten stuur recht en rijden verder, ik heb mijn stuur aan beide kanten verbogen, padje scheef en mijn hele achter derrie naar de haaien. Een Red, :Swordt dus een duur grapje
En normaal zou ik alles zelf bestellen, en zelf weer monteren en recht zetten, maarja volgend weekend agr, ga al eerder heen ivm huisje.. dus geen tijd te wachten tot alle bestellingen binnen zijn en dan buiten werk om alles te monteren. Fiets dus bij de FM, dus ook nog eens de hoofdprijs betalen pppffff
En zelf op beide bovenbenen dikke bloeduitstorting, spiertrekking in onderrug.. bah bah. Gelukkig verder geen schaafwonden of iets.. maar baal wel ff flink zeg.. bah
Prima ronde inderdaad! Mooie klimmen, overall goed asfalt, al heb ik persoonlijk niet zoveel met hele smalle paadjes die slecht zijn (denk aan dat smalle paadje op de posbank).quote:Op zaterdag 6 april 2013 14:31 schreef MarcoD het volgende:
Zo weer terug van veenendaal-veenendaal.
http://app.strava.com/activities/47459908
Leuk tochtje met een paar leuke klimmetjes, laatste half uur kwam de zon er een beetje door.
Nou inderdaad zeg, ik ben dan ook geen prof maar een bocht nemen, netjes afdalen, goed voor je kijken, een goed pad kiezen op een slechte weg of even zeggen als er iets gevaarlijks is, ho maarquote:Op zaterdag 6 april 2013 17:50 schreef kaasplankje het volgende:
Levensgevaarlijk die toerders in het voorjaar. Sturen kunnen ze totaal niet.
Ik moet eerlijk zeggen dat er iig 1 andere toertocht georganiseerd werd die dag door een bijna buurtvereniging, in Leersum. Levensgevaarlijk als je erover nadenkt dat op sommige punten daardoor mensen rechts of linksaf moeten afhankelijk van de toer die ze rijdenquote:Op zondag 7 april 2013 07:49 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Vergunning van de gemeente is alleen in Zuid-Limburg. Maar nu is het me duidelijk. Twello is in een ander NTFU district dam Veememdaal. Alleen de startplaatsen worden een beetje gecoordineerd, dat daar qua datum niks overlapt. Routes hoef je als organisator niet op te geven aan de NTFU.
Netjes Oksel en Wombcat! P-R is echt wel een zware koers qua belasting van het stability-frontquote:Op zondag 7 april 2013 13:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik hou daar ook niet van. Mij zul je dus niet meer zien in de AGR en RVV. Toen ik die reed kon je nog gewoon op de dag zelf inschrijven. Laatste keer RVV (2007) was wel filerijden op de beklimmingen.
PR gisteren was niet extreem druk. Volgens hun facebook ruim 2100 deelnemers. Doordat je twee startplaatsen hebt (170 start in Busigny, 70 en 150 in Roubaix) en er wat gespreid gestart wordt, was het op de kasseistroken redelijk overzichtelijk. Iig waar ik reed. Alleen Wallers was een beetje druk, maar dat kwam vooral omdat ik daarop draaide in een groep van 40 man. Ik had beter even kunnen wachten.
een schroefje ?quote:Op zondag 7 april 2013 13:17 schreef Oksel het volgende:
Meh, oude kutdingen, gooi ze weg. Allebei krom, achter ontbreekt een schroefje, voor een spaak.
Je bedoelt natuurlijk dat je even had moeten demarreren.quote:Op zondag 7 april 2013 13:06 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik hou daar ook niet van. Mij zul je dus niet meer zien in de AGR en RVV. Toen ik die reed kon je nog gewoon op de dag zelf inschrijven. Laatste keer RVV (2007) was wel filerijden op de beklimmingen.
PR gisteren was niet extreem druk. Volgens hun facebook ruim 2100 deelnemers. Doordat je twee startplaatsen hebt (170 start in Busigny, 70 en 150 in Roubaix) en er wat gespreid gestart wordt, was het op de kasseistroken redelijk overzichtelijk. Iig waar ik reed. Alleen Wallers was een beetje druk, maar dat kwam vooral omdat ik daarop draaide in een groep van 40 man. Ik had beter even kunnen wachten.
't is geen koers.quote:Op zondag 7 april 2013 13:23 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Je bedoelt natuurlijk dat je even had moeten demarreren.
haha inderdaad.. die pijn ben je ook snel weer vergetenquote:Op zondag 7 april 2013 12:35 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een week geleden schreef je nog:
[..]
Maar ja, daarop reageerde ik met:
[..]
En vier dagen later besloot ik om het toch maar te doen. Tenslotte lag het er allemaal droog bij, dus een mooi moment.
een spaaknippel?quote:Op zondag 7 april 2013 13:17 schreef Oksel het volgende:
Meh, oude kutdingen, gooi ze weg. Allebei krom, achter ontbreekt een schroefje, voor een spaak.
Geen idee.. als ik er kom wordt ik goed en netjes geholpen. Dit is eerste keer dat er echt onder druk gewerkt moet worden, ik laat het je eind deze week wel weten of ik daarover tevreden benquote:Op zondag 7 april 2013 14:21 schreef forty-two het volgende:
Hey the_critic (of eentwee) is EP een beetje een snelle en scherp geprijste FM?
Ik wacht nu al 6 weken op een prijs quote voor een nieuwe Cervelo, maar Dupree schiet gewoon niet op... Bellen en langs gaan werkt niet, elke keer belooft hij beterschap...
Nu weet ik dat hij het altijd rete druk heeft en zo'n 18 uur per dag werkt.
Maar toch hoe moeilijk kan het nou zijn om voor een S2 te berekenen de boel om te bouwen van 105 naar ultegra?
Het duurt nu al zo lang dat ik zelfs ga twijfelen of ik een cervelo wil kopen, simpelweg omdat ik in de tussentijd allerlei tests lees over andere fietsen...
http://www.salite.ch/struttura/default.asp?Ultime=10quote:Op zondag 7 april 2013 13:29 schreef Reljem het volgende:
Vraagje! Had altijd een site waarop alle percentages stonden van bergen. Een soort climbbybike.com maar dan een zwitserse site, kan me nog .ch erachter herinneren. Verder geen idee meer, iemand een idee?
Komt omdat je goed bent uitgerust. Je max ligt dus hoger. Je fietst veel, dus herstel je nooit volledig en haal je niet je werkelijke max hf. Nu goede supercompensatie. Eigenlijk moet je na elke 3 weken intensief fietsen een week een stap terug doen(herstelweek).quote:Op zondag 7 april 2013 15:55 schreef keesfietst het volgende:
Had iets van 3 weken niet gefietst, nu is m'n hartslag dus een stuk hoger dan 'normaal'. Leek me al logisch door een tijdje niet te trainen maar wat me verbaast is dat ik ook zonder veel moeite ruim boven m'n normale max haal. Had net na een sprintje 186 terwijl ik normaal met alle pijn en moeite net tegen de 180 aantik.
Verklaring, iemand? (Dr. P.A.Troon?)
Verder heerlijk fietsweer, nu mooi de finale van P-R meepakken.
Omdat ik na lange tijd weer een beetje serieus aan het fietsen ben.quote:Op zondag 7 april 2013 14:48 schreef eentwee het volgende:
@Wombcat: hoe komt het zo dat jij na lange tijd weer terug bent in dit topic?
Koning. Danku.quote:Op zondag 7 april 2013 15:02 schreef Rockin_the_lowlands het volgende:
[..]
http://www.salite.ch/struttura/default.asp?Ultime=10
Klinkt logisch, dank. Te weinig rust nemen klinkt bekend. Ga vanaf mei wat minder krachttraining doen, dat zal ook wel schelen.quote:Op zondag 7 april 2013 15:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Komt omdat je goed bent uitgerust. Je max ligt dus hoger. Je fietst veel, dus herstel je nooit volledig en haal je niet je werkelijke max hf. Nu goede supercompensatie. Eigenlijk moet je na elke 3 weken intensief fietsen een week een stap terug doen(herstelweek).
Waarom je gelijk naar de tiefus fietsen terwijl je 2,5 weken niets hebt gedaan? Word je geen haar beter van... Sloop die km teller van je fiets en ga rustig op gevoel fietsen. Bouw je meer mee op.quote:Op zondag 7 april 2013 16:58 schreef muzas het volgende:
Nou ik heb ook voor het eerst sinds 2,5 week gefietst... Niet vooruit te branden. Heb me helemaal de t**fus gereden voor een gemiddelde die ik een maand geleden ook haalde met gemiddeld 20 hartslagen minder.
Motiverend.
Aan de inzet van Dupree ligt het niet, hij werkt zich 3 maal in de rondte om fietsen op tijd klaar te hebben.quote:Op zondag 7 april 2013 15:46 schreef Patroon het volgende:
Mijn FM werkt regelmatig bij noodgevallen door tot het klaar is, ook al is het 12uur in de nacht. Meestal rekent hij niet eens alle uren door. [..]
Ik hoor het graagquote:Op zondag 7 april 2013 14:37 schreef the_critic het volgende:
[..]
Geen idee.. als ik er kom wordt ik goed en netjes geholpen. Dit is eerste keer dat er echt onder druk gewerkt moet worden, ik laat het je eind deze week wel weten of ik daarover tevreden ben
Inderdaad, het probleem is dat hij (meestal) in z'n eentje is en dat zaken boven z'n hoofd groeien.quote:Op zondag 7 april 2013 14:48 schreef eentwee het volgende:
Typisch Dupree als ik de verhalen mag geloven. Een vakman maar geen zakenman.
Als het er echt op aan komt dan staat Dupree wel voor me klaar, vorig jaar ging een week voor m'n vakantie in Frankrijk m'n shifter kapot. Die heeft hij super rap vervangen.quote:Ik zou daar geen zin in hebben. Met EPBike kun je goede afspraken maken (ook over bijv. 's avonds ophalen) en ik vertrouw hem mijn fietsen toe als er iets moet gebeuren wat ik niet zelf kan.
Het mooie van Dupree is dat z'n prijzen erg scherp zijn, nieuwe fietsen gaan voor zo'n 12% onder de catalogusprijs weg. Technisch is hij gewoon heel sterk, maar je moet een eindeloos geduld hebben...quote:Goede fietsenmakers zijn dun gezaaid in de regio maar EPBike is er wel een. Prijzen van onderdelen zijn op het normale winkelniveau (lees: adviesprijs, ook niet zo gek met zo'n kleine winkel) maar over de rest ben ik zeker te spreken. Als je dure onderdelen nodig hebt kun je in elk geval proberen om over de montagekosten te praten. Hier in het topic zitten nog wel meer tevreden klanten van hem.
[...]
True.quote:Op zondag 7 april 2013 17:03 schreef eentwee het volgende:
Als het niet gaat niet forceren. Ik heb dat ook heel vaak dat ik (onverwacht) niet vooruit te branden ben.
@Oksel: geen nepbora's
Zijn duurder dan de meeste crosswielen. Waar zit 't prijsverschil dan in? Setje Mavic Cross is goedkoper.quote:Op zondag 7 april 2013 17:17 schreef eentwee het volgende:
Weinig spaken juist. Body en lagers zullen het ook niet lang houden.
quote:Op zondag 7 april 2013 15:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Komt omdat je goed bent uitgerust. Je max ligt dus hoger. Je fietst veel, dus herstel je nooit volledig en haal je niet je werkelijke max hf. Nu goede supercompensatie. Eigenlijk moet je na elke 3 weken intensief fietsen een week een stap terug doen(herstelweek).
Fulcrum Redwind is in de aanbieding bij Hopmans.quote:Op zondag 7 april 2013 17:42 schreef Oksel het volgende:
Daarom wil ik dus carbonwielen met alu remrand
Dit is mijn favo ad tot nu toe
Pinkstermaandag fietsen wij de 11stedentocht. Als ander weekend was geweest had ik zeker interesse. Trouwens 21 april ook een toertocht bij Tecklenburg 115km. Ga er misschien heen.quote:Op zondag 7 april 2013 18:20 schreef Oksel het volgende:
Ik ga in mei nog weekje fietsen in Frankrijk, geloof ik. Gooi de fiets in de caravan bij mams, cross zelf met de cabrio (deze week is hij er!) naar FrankrijkMet Pinksteren weekendje fietsen in Duitsland (nog liefhebbers? Grip & Patroon?), dan daarna met een stel Fok!nerds weekje fietsen in Frankrijk. Ga geloof ik nog ergens een of andere cyclo fietsen, de Jean Nelissen Classic.
Die tijden zijn geweest kaassie.quote:Op zondag 7 april 2013 18:32 schreef kaasplankje het volgende:
Krijg ik startgeld?
649.- + brandstofvergoeding
Daar ben ik blij om.quote:Op zondag 7 april 2013 19:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Geeft niks, we accepteren je gewoon om wie je bent Tommeke.
Dat zwabberding? Zo slap als een vaatdoek. Net als die overgespoten Sensa's waar jij en kaas op rijden.quote:Op zondag 7 april 2013 19:11 schreef Oksel het volgende:
Wat Kaas zegt.
Je mag anders wel 1 beklimming doen op mijn fiets. Als je 'm daarna weer onderaan de heuvel terugbrengt.
20 spaken in een achterwiel vind je veel? Nou ja, ik houd je niet tegen hoor, het is ook niet dat een setje gebruikte Cosmic Elites nog zoveel waard is. Ze zijn wel stijf en de velghoogte is wel handig bij modder. Crosswielen bestaan niet (tenzij je met discs rijdt), alleen racewielen die meer of minder geschikt zijn voor het crossen, bijv. qua lagerafdichting. Mavic Cross is een mtb wiel.quote:Op zondag 7 april 2013 17:20 schreef Oksel het volgende:
Fietsmaatje van me, die erg handig is (veel fietsen opbouwt, zelf wielen spaakt) zegt dat die Cosmics prima kunnen als crosswielen.. die dingen hebben hartstikke veel spaken man
Waarom? Beetje brakke ad ja maar bijzonder?quote:Op zondag 7 april 2013 17:42 schreef Oksel het volgende:
Daarom wil ik dus carbonwielen met alu remrand
Dit is mijn favo ad tot nu toe
Volgens mij was er wat mis met de camera, want rond het tijdstip dat ik langskwam zijn er geen foto's. Eerst kijken voordat je wat zeg, de andere fotograaf bij de italiaanseweg heeft geen foto's rond het tijdstip dat ik er langskwam. (deze: https://picasaweb.google.com/109616845990776386195)quote:Op zondag 7 april 2013 20:02 schreef eentwee het volgende:
Die fotograaf op de Posbank gister had wel een goede plek uitgezocht. Mooie foto's.
quote:En dat is nodig ook. Na zestig kilometer draait de wind en is het nog bijna honderd kilometer beuken en kraken. Maar dan volgt de beloning: de piste in Roubaix en een verkwikkende douche. En wellicht nog enkele dagen van zadelpijn. Je moet er iets voor over hebben om de Hel te overleven.
Jij bent stiekem een Italiaan. Dus je mag.quote:Op zondag 7 april 2013 19:25 schreef kaasplankje het volgende:
Campagnolo! Strade Bianchi! Bianchi! Pavé! Forza!
Ja, zag je nog op de foto'squote:Op zondag 7 april 2013 21:45 schreef the_critic het volgende:
wel leuk die foto's van veenendaal.. Beide keren makkelijk gevonden
lolquote:Op zondag 7 april 2013 21:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, zag je nog op de foto's
[ afbeelding ]
Hele bord krom.quote:Op zondag 7 april 2013 21:58 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja, zag je nog op de foto's
[ afbeelding ]
Mooie neo-klassieker. Maar kijk eens of je zadelpen niet te ver eruit steekt. Er staat een markering op hoever die erin moet steken. Er zijn langere pennen te krijgen (let wel op, dikte is per 0,2mm).quote:
Ga deze week tussen het studeren door mijn fiets fietsklaar maken, heeft toch een aardig tijdje binnen gestaan. Zal dit even meenemen in de controle, dankje.quote:Op zondag 7 april 2013 22:11 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Mooie neo-klassieker. Maar kijk eens of je zadelpen niet te ver eruit steekt. Er staat een markering op hoever die erin moet steken. Er zijn langere pennen te krijgen (let wel op, dikte is per 0,2mm).
Ja ik met een fietsmaatje, Patroon + 20 stugge friezen, en nog 5000 andere polderstoempers.quote:Op maandag 8 april 2013 09:36 schreef Kernproef het volgende:
Nog mensen die de toerversie van de AGR gaan rijden zaterdag?
meerijden ernaartoe? wordt moeilijk, want ik ga op vrijdagavond bij Jitze slapen in Nijmegen, en we rijden zaterdag vroeg die kant op. We blijven ook (kamperen) en gaan zondag nog een dagje zelf fietsen + de race kijken. Dus de auto is met kampeerspullen en 2 fietsen ook al vol zat.quote:Op maandag 8 april 2013 10:27 schreef Oksel het volgende:
Opzich zou die tocht mij ook wel goed uitkomen..
Critic, had jij nog kaartje? Grip, kan ik met jou meerijden?
Etxeondoquote:Op maandag 8 april 2013 11:03 schreef muzas het volgende:
Iemand nog een tip mbt tot bibshorts?
Ik rijd nog steeds op mijn eerst-aangeschafte goedkope northwave broekje, maar deze begint 'op' te raken geloof ik. bovendien beginnen de naden te rafelen.
Heb nog wel die craft-radioshack replica, die overigens erg lekker zit, maar ik wil er ook nog graag een 'gewone' zwarte bij.
Ik heb alleen geen kaas gegeten van alle merken en hun prijs/kwaliteit. Vind die castelli broeken erg mooi, maar ook wel prijzig hoor.
Dat is toch die BLANCO clubkleding, is het niet?quote:
Dus jij stelt dat je toch wel betaald voor wat je krijgt? In dat geval toch het overwegen waard dan... Ik had het idee dat je bij merken als castelli/assos toch ook voor de naam betaald.quote:Op maandag 8 april 2013 11:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is toch die BLANCO clubkleding, is het niet?
Nou ik zweer bij Louis Garneau en als ik al een uitstapje maak is het Assos. Met al die goedkope kleding heb ik het wel gehad. Of geen goede zeem, of wel een goede zeem maar een flubberende broek zonder enige compressie en zo kan ik nog even doorgaan.
Dit weekend maar eens sociaal gedaan en ook die nieuwe clubkleding koersbroek aangetrokken. Man man wat een ellende. Na 75 km schrijnende billen en na 100 km begon het echt vervelend te worden. Dus na 120 km een en al ellende bij thuiskomst. En nu op maandag morgen dus nog na al drie keer insmeren. En ja, hij was vantevoren gewassen, en ja er was vantevoren ook voldoende met chamois gesmeerd.
Volgende week dus maar weer het gezeik aanhoren waarom ik zonodig weer in een andere (ook zwarte) broek moet rijden.
Je hebt gewoon tere poezelige billetjes gekregen van al die airport lounges en business class fauteuilsquote:Op maandag 8 april 2013 11:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is toch die BLANCO clubkleding, is het niet?
Nou ik zweer bij Louis Garneau en als ik al een uitstapje maak is het Assos. Met al die goedkope kleding heb ik het wel gehad. Of geen goede zeem, of wel een goede zeem maar een flubberende broek zonder enige compressie en zo kan ik nog even doorgaan.
Dit weekend maar eens sociaal gedaan en ook die nieuwe clubkleding koersbroek aangetrokken. Man man wat een ellende. Na 75 km schrijnende billen en na 100 km begon het echt vervelend te worden. Dus na 120 km een en al ellende bij thuiskomst. En nu op maandag morgen dus nog na al drie keer insmeren. En ja, hij was vantevoren gewassen, en ja er was vantevoren ook voldoende met chamois gesmeerd.
Volgende week dus maar weer het gezeik aanhoren waarom ik zonodig weer in een andere (ook zwarte) broek moet rijden.
Goeie momentsleutel en een bus Locktite kopen dus.quote:Op maandag 8 april 2013 11:11 schreef CyclingGirl het volgende:
Bij mij was het weer pech zondag. Ik had zaterdag alle schroefjes en boutjes van mijn fiets nagekeken, alles vast. Ging een rondje rijden in Oud Gastel daar was de helft slecht liggende steentjes.
Nog een paar rondes te gaan, stuitert mijn bidonhouder los, ik dacht eerst mijn bidon alleen dus die eraf maar die bidon houden vloog naar beneden bij mijn voorblad, kreeg m niet los gerukt, einde koers.
Ik krijg echt wat van die fiets.
Is helemaal niks meer waard. Ksirium wielen uit 2004, dan zal dat nylon lager in de body wel lekker versleten zijn en heb je dus een slingerende cassette om over de slijtage aan de remvlakken nog maar niet te spreken. Daarnaast koop je al voor zo'n 125 euro een set nieuwe wielen inclusief een cassette (bij Rose setje Shimano RS00 voor 84 euro, prima om te Tacxen).quote:Op maandag 8 april 2013 11:12 schreef CyclingGirl het volgende:
Ow trouwens Mavic Kyrisium wielen, van 2004 wat zouden jullie ervoor geven. In goede staat met Campa body en Campa Record casette.
Dat zou je denken ja. Ten dele misschien waar maar die andere 400 km die ik dit jaar al weggetuft had, nergens last van hé, met een lekker ingesleten Assos broek. Ik ga maar weer een investering van 219 euro doen. Is wel een hoop geld, maar met het idee van door een schrale zak de volgende dag niet te kunnen fietsen of Tacxen is het me dat wel waard.quote:Op maandag 8 april 2013 11:22 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je hebt gewoon tere poezelige billetjes gekregen van al die airport lounges en business class fauteuils
Castelli heb ik nog nooit aangeschaft. En Assos is rete duur, maar de kwaliteit is subliem. Maar ik moet er bij zeggen dat ik vroeger ook uitsluitend met Hopmans Santini broeken van 40 gulden / euro rondreed, en ook daar reed je iedere tocht in weer en wind mee uit. Vergelijk het maar als een stadsautootje met een bolide. Beiden brengen je overal, de een is wat comfortabeler dan de andere. En ook ik heb vrioeger nogal wat kou geleden met waardeloze clubkleding totdat ik het comfort van Briko thermo ontdekte. Maar je gaat er niet harder van fietsen hoor.quote:Op maandag 8 april 2013 11:16 schreef muzas het volgende:
[..]
Dus jij stelt dat je toch wel betaald voor wat je krijgt? In dat geval toch het overwegen waard dan... Ik had het idee dat je bij merken als castelli/assos toch ook voor de naam betaald.
Klopt. En der Jan heeft er ook veel in gereden trouwensquote:Op maandag 8 april 2013 11:13 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is toch die BLANCO clubkleding, is het niet?
quote:Op maandag 8 april 2013 11:12 schreef CyclingGirl het volgende:
Ow trouwens Mavic Kyrisium wielen, van 2004 wat zouden jullie ervoor geven. In goede staat met Campa body en Campa Record casette.
Ik wil ze wel oprijden voor je in mijn crosser.quote:Op maandag 8 april 2013 11:12 schreef CyclingGirl het volgende:
Ow trouwens Mavic Kyrisium wielen, van 2004 wat zouden jullie ervoor geven. In goede staat met Campa body en Campa Record casette.
Dat dus. Maar eens kom je op een punt dat het genoeg is en dat de prijs van een broek niet zo'n grote aanslag meer is in je portemonee en dan kies je dus voor het meeste comfort.quote:Op maandag 8 april 2013 11:18 schreef ThePlaneteer het volgende:
Gewoon verwende billen, je moet zitvlees kweken in goedkope troep!
Ik moest aan je denken maar wist niet zeker of je ook Campa op die crosser had staan.quote:Op maandag 8 april 2013 11:33 schreef Oksel het volgende:
Ik wil ze wel oprijden voor je in mijn crosser.
Tuurlijk. En de service is subliem. M'n vriendin zweert bij de zeem van Assos. Tijdje terug voor het eerst broek besteld met vrouwen bibs, die je als het ware aan de voorkant met een haakje vastzet zodat je het ook weer makkelijk uit kan doen om te plassen. Probleem was dat het haakje het niet goed deed. Wij meer als opmerking van "goh, doe daar volgende keer iets aan" mailtje naar assos gestuurd, binnen kortste keren zat er een nieuw exemplaar a 200 E in de brievenbus..quote:Op maandag 8 april 2013 11:16 schreef muzas het volgende:
[..]
In dat geval toch het overwegen waard dan... Ik had het idee dat je bij merken als castelli/assos toch ook voor de naam betaald.
Het is bij die broeken wel de bedoeling om dat haakje weer aan de broek te bevestigen en niet om er te hard aan te trekken om het ....... je begrijpt het hé?quote:Op maandag 8 april 2013 11:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tuurlijk. En de service is subliem. M'n vriendin zweert bij de zeem van Assos. Tijdje terug voor het eerst broek besteld met vrouwen bibs, die je als het ware aan de voorkant met een haakje vastzet zodat je het ook weer makkelijk uit kan doen om te plassen. Probleem was dat het haakje het niet goed deed. Wij meer als opmerking van "goh, doe daar volgende keer iets aan" mailtje naar assos gestuurd, binnen kortste keren zat er een nieuw exemplaar a 200 E in de brievenbus..
Ik vind de duurzaamheid van Assos wel echt slecht trouwens. Stof wordt heel snel vaal.. Naden ook niet superstevig.
Zeker in het begin is het prima om in allerlei broeken te rijden, dan merk je vanzelf wat voor jou prettig zit. Ook scheelt het hoeveel zeem je zelf nog op je kont heb zittenquote:Op maandag 8 april 2013 11:34 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat dus. Maar eens kom je op een punt dat het genoeg is en dat de prijs van een broek niet zo'n grote aanslag meer is in je portemonee en dan kies je dus voor het meeste comfort.
Ja die heb ik maar die heb ik in de koers niet in mijn zakjequote:Op maandag 8 april 2013 11:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Goeie momentsleutel en een bus Locktite kopen dus.
[..]
Is helemaal niks meer waard. Ksirium wielen uit 2004, dan zal dat nylon lager in de body wel lekker versleten zijn en heb je dus een slingerende cassette om over de slijtage aan de remvlakken nog maar niet te spreken. Daarnaast koop je al voor zo'n 125 euro een set nieuwe wielen inclusief een cassette (bij Rose setje Shimano RS00 voor 84 euro, prima om te Tacxen).
Die had je dus ook moeten gebruiken toen je alle boutjes vastzette. In de koers een imbus uit je achterzak moeten halen en boutje aandraaien staat zo lullig, zeker het dat lokale publiek daar in Gastel.quote:Op maandag 8 april 2013 11:47 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja die heb ik maar die heb ik in de koers niet in mijn zakje
Ik zweer bij een dikke stevige zeem, en dan zijn die Castelli's, zoals je zelf dus al zegt, veel te dun. Voor RVV en PR trok ik gewoon 2 koersbroeken over elkaar heen aan. Met een dubbele zeem krijg je eerst wel een pamper gevoel, maar verder was het altijd heel comfortabel over de keien dokkeren.quote:Op maandag 8 april 2013 11:42 schreef PipodeOoi het volgende:
[..]
Zeker in het begin is het prima om in allerlei broeken te rijden, dan merk je vanzelf wat voor jou prettig zit. Ook scheelt het hoeveel zeem je zelf nog op je kont heb zitten.
Mijn ervaringen:
Giordana blauwe zeem - Matige zeem, niet dik, pasvorm is wel goed, 50e
Craft Pro elite Bib - Zeem is goed, dik en goed op de goede plekken, legs zijn prima, maar de pasvorm bij de zeem is voor mij wat matig, uitverkoop 25e
Gonso Dry up of Dry up Air - Hele fijne zemen hebben, de pasvorm is fijn en de prijs/kwali is erg sterk, 75-95e
Castelli BodyPaint 2.0 - Hele fijne pasvorm, goede zeem, al viel de dikte me wellicht wat tegen. Al met al mijn beste broek. Pas maar eens een Castelli, je voelt het meteen. En in de uitverkoop kun je ze tegenkomen voor +-100e.
Vooral als je ook echt km's gaat maken is een goed zittende broek gewoon essentieel. Daarnaast heb je je beste korte broek gewoon veel aan, dus ik koop nu alleen nog maar goede bibs:)
Maar niet vast genoeg dus, anders hadden bij al die andere dames de bidonhouders ook wel op de straat gelegen. Ik zei toch Locktite!!!!!!!!!!quote:Op maandag 8 april 2013 11:52 schreef CyclingGirl het volgende:
Hij zat vast, de dag voor de koers gedaan.
Idd. Met kleding kan je echt het verschil maken tussen lekker fietsen en afzien door de kou/regen etc.quote:Op maandag 8 april 2013 11:32 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Castelli heb ik nog nooit aangeschaft. En Assos is rete duur, maar de kwaliteit is subliem. Maar ik moet er bij zeggen dat ik vroeger ook uitsluitend met Hopmans Santini broeken van 40 gulden / euro rondreed, en ook daar reed je iedere tocht in weer en wind mee uit. Vergelijk het maar als een stadsautootje met een bolide. Beiden brengen je overal, de een is wat comfortabeler dan de andere. En ook ik heb vrioeger nogal wat kou geleden met waardeloze clubkleding totdat ik het comfort van Briko thermo ontdekte. Maar je gaat er niet harder van fietsen hoor.
Als Assos verkleurt komen ze altijd met het verhaal dat het door je zweet komt, wat dan agressief is ofzoquote:Op maandag 8 april 2013 11:35 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Tuurlijk. En de service is subliem. M'n vriendin zweert bij de zeem van Assos. Tijdje terug voor het eerst broek besteld met vrouwen bibs, die je als het ware aan de voorkant met een haakje vastzet zodat je het ook weer makkelijk uit kan doen om te plassen. Probleem was dat het haakje het niet goed deed. Wij meer als opmerking van "goh, doe daar volgende keer iets aan" mailtje naar assos gestuurd, binnen kortste keren zat er een nieuw exemplaar a 200 E in de brievenbus..
Ik vind de duurzaamheid van Assos wel echt slecht trouwens. Stof wordt heel snel vaal.. Naden ook niet superstevig.
Staat ook een heel verhaal in die boekjes die je erbij krijgt dat het "not made to last is" ofzoquote:Op maandag 8 april 2013 12:07 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Als Assos verkleurt komen ze altijd met het verhaal dat het door je zweet komt, wat dan agressief is ofzo
Sportful is ook goed!
Jepquote:Op maandag 8 april 2013 11:35 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik moest aan je denken maar wist niet zeker of je ook Campa op die crosser had staan.
Lag P-R er maar zo bij..quote:Op maandag 8 april 2013 12:20 schreef Tommeke het volgende:
Ik kwam vanochtend iets moois tegen. Ze zijn bezig met fietspaden en hadden op een stuk van een paar km het asfalt erafgeschraapt. Dit zat er onder:
[ afbeelding ]
Daar zit ik nu ook aan te denken. Rij nu met een Prologo Scratch Pro maar pas voor een maatje een Prologo Nago Evo Plus aangeschaft die beduidend minder rond is op de plek van de zitbotjes. Dus wellicht dat ik eens moet kijken naar een platter zadel. Maar een Brooks.... zal best fantastisch zitten maar toch maar niet.quote:Op maandag 8 april 2013 11:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Normaal rij ik goed met de rode Decathlon zemen. Scheelt ook nog eens in de prijs. Bioracer met de oude zeem werkt ook goed bij mij. Maar veel ligt ook aan het zadel. Gisteren de Bioracer met de oude B17 van stal gehaald, nu pijn aan de kont. Met een nieuwere B17 en die broek heb ik nergens last van.
Ja locktite en wat als ik mijn bidonhouders wil wisselen?quote:Op maandag 8 april 2013 11:56 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Maar niet vast genoeg dus, anders hadden bij al die andere dames de bidonhouders ook wel op de straat gelegen. Ik zei toch Locktite!!!!!!!!!!
Dat is dus een beetje de bevestiging van het gezeik van Lars Boom (Rabo Agu) tegen Leo van Vliet over die waardeloze Bioracer broeken tijdens het laatste WK.quote:Op maandag 8 april 2013 12:04 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Idd. Met kleding kan je echt het verschil maken tussen lekker fietsen en afzien door de kou/regen etc.
Ik heb nu een setje sokken van Assos, Fugu Wintersocks. Nooit meer koude voeten. Als het wat frisser is combineer ik ze met oversokken en/of overschoenen.
Bij de club hebben we Forte. Komt uit dezelfde fabriek als Craft en is kwalitatief prima. Met een stevige, niet al te dikke zeem en verder mooi afgewerkt. Qua broekjes ben ik best makkelijk. Ik heb van Belga een Agu broekje gekregen waar echt een fijne zeem in zit. De beste van Agu, zit echt lekker.
Daarentegen heb ik van m'n andere werk het goedkoopste Bioracer broekje gekregen. Echt klote qua pasvorm, slappe stof die niet mooi zit en de zeem laat zich vergelijken met een viscosedoekje
losdraaien? Je moet die schroefdraadborging hebben, weet alleen het loctitenummer nietquote:Op maandag 8 april 2013 12:41 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja locktite en wat als ik mijn bidonhouders wil wisselen?
Als je dat niet aandurft, boutje ontvetten en een likje nagellak op de schroefdraad. Geen geintje hoor, werkt echt.quote:Op maandag 8 april 2013 12:41 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Ja locktite en wat als ik mijn bidonhouders wil wisselen?
Dan zal de schroefdraad van de moertjes op de onderbuis wel een beetje uitgelubberd zijn. En wat Kano zegt, natuurlijk niet die secondenlijm maar de schroefdraad borging. En dus nieuwe boutjes gebruiken.quote:Op maandag 8 april 2013 12:47 schreef CyclingGirl het volgende:
Wel bizar dat het alleen bij deze fiets gebeurd...
Dus je hebt geen bib, maar de broek komt wel tot je tepels? Dan heb je of heel laaghangende tepels, of een heel hoog broekje, meer zo'n strapless jurk die bij dames gewoon bovenop de borsten blijft hangen?quote:Op maandag 8 april 2013 12:56 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Ik vind Craft zemen zwaar waardeloos, had een Craft als reservebroek bij op fietsvakantie vorig jaar(geen bib, te onhandig als je de broek de hele dag aan hebt), en hij zat geen dag lekker, net te klein qua zeem, drukpunten lagen verkeerd, etc. Mij favo broek is geloof ik een Castelli, met een fijne dikke zeem, en de broek komt bijna tot m'n tepels, dus ook geen kans dat ie afzakt, en ik mensen zit te moonen onderweg.
Op de racefiets heb ik qua bibshorts een Agu met een grijze zeem en een Bioracer, zitten allebei even goed of slecht. Maar ja, ik rij dan ook B17 dus een paar uur zit ik altijd wel probleemloos.
Ik probeerde het te visiualiseren, maar kwam er halverwege achter dat ik me hier geen beeld van wens te vormenquote:Op maandag 8 april 2013 13:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dus je hebt geen bib, maar de broek komt wel tot je tepels? Dan heb je of heel laaghangende tepels, of een heel hoog broekje, meer zo'n strapless jurk die bij dames gewoon bovenop de borsten blijft hangen?
Je snapt dat ik me dit moeilijk kan visualiseren, misschien moet je een plaatje posten
Nee alsjeblieft niet hier zeg, ik zit op m'n werk hoor dus svp geen NSFW posten.quote:Op maandag 8 april 2013 13:13 schreef Gripper het volgende:
[..]
Dus je hebt geen bib, maar de broek komt wel tot je tepels? Dan heb je of heel laaghangende tepels, of een heel hoog broekje, meer zo'n strapless jurk die bij dames gewoon bovenop de borsten blijft hangen?
Je snapt dat ik me dit moeilijk kan visualiseren, misschien moet je een plaatje posten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
Ik heb ook van alles, geen voorkeursmerk. De enige écht slechte ervaring was vorige zomer met een decathlon broekje met een of andere plastic gelzeem, waar ik op een warme dag zulke broei in de broek kreeg dat ik nog 3 dagen een gloeiende kont heb gehad. Verder kan ik overal wel lekker mee rijden, mn favo broeken zijn een santini, castelli, en de broek die we vorig jaar in bedrijfskleuren hebben laten maken: van het italiaanse merk Froggy. Kende het niet, maar stevige pasvorm, en een erg goeie zeem.quote:Op maandag 8 april 2013 13:23 schreef kaasplankje het volgende:
Jullie motten niet zo lullen, ik draag vanalles casteli nalini bioracer enzovoorts
gelukkig hebben we de foto's nog....http://img267.imageshack.us/img267/2527/ciclomaimutzakz5.png (copy/paste deze link)quote:Op maandag 8 april 2013 13:36 schreef Gripper het volgende:
De enige écht slechte ervaring was vorige zomer met een decathlon broekje met een of andere plastic gelzeem, waar ik op een warme dag zulke broei in de broek kreeg dat ik nog 3 dagen een gloeiende kont heb gehad.
That's the spirit! Als het niet persé moet, dan geniet je er veel meer vanquote:Op maandag 8 april 2013 14:00 schreef Freddeh het volgende:
Weet niet of ik deze week aan fietsen toe kom, maar dat zie ik vanzelf wel
Als je die broek prettig vind kan je toch gewoon op zoek naar een broek van hetzelfde merk maar dan zonder decals?quote:Op maandag 8 april 2013 14:57 schreef muzas het volgende:
Meh ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Heb ook te weinig ervaring met zemen om te weten wat ik nodig heb. Ik weet alleen dat die replica radioshack erg goed zit, ook op 'lange' ritten.
Ik snap dat het een kwestie van uitproberen is. Maar ook dat het een kwestie is van krijgen waarvoor je betaald. Punt is alleen dat ik geen zin heb om een hoop centen neer te leggen voor iets wat wellicht gaat tegenvallen.
Ik ga maar eens langs balk ofzo binnenkort.
Die etxeondos zijn imo echt aanraders. Hier al best wat in huis gehad, ook dure merken zoals Assos en Castelli, maar laatste keer dus etxeondo en daar echt heel erg tevreden over. Zo tevreden dat ik voorlopig niets anders ga bestellen. Pasvorm is perfect, de kwaliteit is super, geen rare modieuze ditjes en datjes. Qua zeem hebben ze een stuk of 5 verschillende mogelijkheden dus daar zit ook voor iedereen wel wat bij.quote:Op maandag 8 april 2013 14:57 schreef muzas het volgende:
Meh ik zie inmiddels door de bomen het bos niet meer. Heb ook te weinig ervaring met zemen om te weten wat ik nodig heb. Ik weet alleen dat die replica radioshack erg goed zit, ook op 'lange' ritten.
Ik snap dat het een kwestie van uitproberen is. Maar ook dat het een kwestie is van krijgen waarvoor je betaalt. Punt is alleen dat ik geen zin heb om een hoop centen neer te leggen voor iets wat wellicht gaat tegenvallen.
Ik ga maar eens langs balk ofzo binnenkort.
Nou, kom maar op met die adressen dan, want voor vijf tientjes kun je je niet echt een buil vallen. Ik heb dat merk nog nooit ergens in een shop gezien anders dan in de eigen spaanse webshop.quote:Op maandag 8 april 2013 15:34 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Die etxeondos zijn imo echt aanraders. Hier al best wat in huis gehad, ook dure merken zoals Assos en Castelli, maar laatste keer dus etxeondo en daar echt heel erg tevreden over. Zo tevreden dat ik voorlopig niets anders ga bestellen. Pasvorm is perfect, de kwaliteit is super, geen rare modieuze ditjes en datjes. Qua zeem hebben ze een stuk of 5 verschillende mogelijkheden dus daar zit ook voor iedereen wel wat bij.
En de prijs is dan nog een extra pluspunt. Met een beetje zoeken heb je ze al vanaf een euro of 50. Ben je lui kun je er zo 1 bestellen voor 75 euro.
Was afgelopen donderdag bij Dasia in Haarlem en kwam daar tot mijn verbazing etxeondo broeken tegen. Zelf wel blij met m'n castelli broek.quote:Op maandag 8 april 2013 15:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou, kom maar op met die adressen dan, want voor vijf tientjes kun je je niet echt een buil vallen. Ik heb dat merk nog nooit ergens in een shop gezien anders dan in de eigen spaanse webshop.
Jouw foto's zien er indrukwekkender uit. Hier zaten ook veel gaten in enzo. Gaf wel een beetje een P-R gevoelquote:
Wij hadden voordat we Forte hadden Bioracer. Dat waren prima broeken.quote:Op maandag 8 april 2013 12:42 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat is dus een beetje de bevestiging van het gezeik van Lars Boom (Rabo Agu) tegen Leo van Vliet over die waardeloze Bioracer broeken tijdens het laatste WK.
Ik heb niet meer echt vaste webshop waar ik bestel. Vaak bike-discount.de of bikecomponents.de, maar die hebben (iig tot 2 maanden terug) geen etxeondo.quote:Op maandag 8 april 2013 15:46 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Nou, kom maar op met die adressen dan, want voor vijf tientjes kun je je niet echt een buil vallen. Ik heb dat merk nog nooit ergens in een shop gezien anders dan in de eigen spaanse webshop.
Dat geloof ik best, maar als ik m'n etxeondo van 70 euro vergelijk met een een Assos topmodel van 200 euro vind ik ze op z'n minst van gelijkwaardige kwaliteit. En na 10 keer wassen ziet Etxeondo er nog als nieuw uit terwijl een Assos al snel vaal/vies wordt.quote:Op maandag 8 april 2013 15:58 schreef buzz1291 het volgende:
Kom bij google wel dit tegen:
Etxeondo Attaque Bib Short £229.99
Kan helaas hier geen plaatje uploaden maar als dit een retail prijs is, dan neem ik maat gevoegelijk aan dat die broeken van vijf tientjes toch van een ietsje andere kwaliteit zijn.
wat voor rondje is dat dan?quote:Op maandag 8 april 2013 13:22 schreef kaasplankje het volgende:
Oud Gastel is kloterondje, geef mij maar Standdaarbuiten.
Dat ziet er toch hartstikke prima uit allemaal. Ventieldopjes nog even eraf schroeven, want ik moet toch iets te zeuren hebben.quote:Op maandag 8 april 2013 16:07 schreef TGun het volgende:
Ik zal me even voorstellen. Ik ben thom en ga beginnen met wielrennen. Sport al een tijdje aardig intensief (zwemmen en hardlopen) en leek mij het erg leuk om ook te gaan wielrennen (enige ervaring met MTB). Afgelopen woensdag deze fiets besteld.
[ afbeelding ]
(Is ie een beetje soignee)
Hij is 105 afgemonteerd, inclusief andere wielen en zadel. Ik weet dat ik voor dit geld ms ook wel een betere fiets had kunnen kopen, maar was gebonden aan mijn FM en die was alleen dealer van Sensa.
Zoals het er nu uit ziet wil ik gaan proberen om volgend jaar mee te gaan doen aan de Alpe D'huzes.
Ik hoop dat ik binnenkort met veel plezier kan rondfietsen
Minder smal, je kan er lekker naar voren rijden vind ik. Ik vind Oud Gastel echt zo'n drangrondje. als je niet voorin zit kom je er haast nooit meer als het goed hard gaat. De bochten lopen ook mooier.quote:
Dus jij hebt daar vervolgens drie uur over heen en weer gereden om het PR-gevoel te ervaren?quote:Op maandag 8 april 2013 12:20 schreef Tommeke het volgende:
Ik kwam vanochtend iets moois tegen. Ze zijn bezig met fietspaden en hadden op een stuk van een paar km het asfalt erafgeschraapt. Dit zat er onder:
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |