Aargh ziek dat ze doorrijdenquote:Op zaterdag 6 april 2013 14:06 schreef the_critic het volgende:
gaat GVD ^#&*@ een dure tocht worden...
waren 2 tourtochten georganiseerd over bijna identieke route, alleen in tegengestelde richting. ben op een smal fietspad, in een Sbocht in botsing gekomen met 2 tegenliggers. Zij reden naast elkaar en iets te ruim, ik sneed bocht iets te scherp in.. boem!. Zij zetten stuur recht en rijden verder, ik heb mijn stuur aan beide kanten verbogen, padje scheef en mijn hele achter derrie naar de haaien. Een Red, :Swordt dus een duur grapje
En normaal zou ik alles zelf bestellen, en zelf weer monteren en recht zetten, maarja volgend weekend agr, ga al eerder heen ivm huisje.. dus geen tijd te wachten tot alle bestellingen binnen zijn en dan buiten werk om alles te monteren. Fiets dus bij de FM, dus ook nog eens de hoofdprijs betalen pppffff
En zelf op beide bovenbenen dikke bloeduitstorting, spiertrekking in onderrug.. bah bah. Gelukkig verder geen schaafwonden of iets.. maar baal wel ff flink zeg.. bah
Dat dacht ik toen ook, zeker aan de voet van de Alpen... maar het ziet er wel briljant uitquote:
Doe ik zeker, ik ken m'n zwaktes. Ik denk dat ik m'n knie vroeger toen ik naar school fietste "kapot" getrapt heb. Elk jaar in het begin van het seizoen heb ik er last van, daarom prober ik een zo hoog mogelijk beentempo aan te houden (ook berg-/heuvelop).quote:Trouwens, kalm aan met die knie. Vraag maar aan patroon
Misschien toch het overwegen waard... ik ben trouwens ook geen lid, maar ik denk er over na.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:41 schreef the_critic het volgende:
ben geen nftu-lid, dus dit zal uit eigen zak moeten komen.
Die blauwe plekken zullen toch voor enige stijfheid zorgen, en morgen voel je het pas echt...quote:Er was verder geen lichamelijke schade dus ook geen reden te blijven hangen.. doelde meer op, dat we met 3 man op de grond lagen, en zij alleen scheef stuur hadden en ik straks een rekening krijg voor 400 of 500euro..
Rot zeg. Welke idioten laten dan ook 2 toertochten op dezelfde dag op dezelfde route. En ik vind nooit weg rijden tot de schade bekend is.quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:41 schreef the_critic het volgende:
ben geen nftu-lid, dus dit zal uit eigen zak moeten komen.
Er was verder geen lichamelijke schade dus ook geen reden te blijven hangen.. doelde meer op, dat we met 3 man op de grond lagen, en zij alleen scheef stuur hadden en ik straks een rekening krijg voor 400 of 500euro..
Mooi gedaan hoor. Top!quote:Op zaterdag 6 april 2013 19:43 schreef Wombcat het volgende:
Vandaag Parijs-Roubaix gefietst, de 153 km.
Viel me eigenlijk nog mee. Het was wel erg, maar ik had me mentaal op het ergste voorbereid, dus wat dat betreft ging het goed.
Vanaf Roubaix in een goede groep (wieltjesgezogen) naar Wallers gereden. Daarna veel stuiteren op de kasseien. Wallers ligt wel erg slecht. Vooral irritant was dat vrij ver in het begin iemand stopte terwijl iemand hem inhaalde. Ik zat daarachter (op de lijn van degene die stopte) en moest vol in de remmen, want kon geen kant op.
De eerste kasseistroken gingen wel OK. Het stuitert gruwelijk en echt hard gaat het niet, was al blij als ik harder dan 25 reed. Na een strook of 5 had ik al wel het idee dat mijn handen op het einde flink pijn zouden gaan doen. Na 120 km zaten er inderdaad al blaren op. De laatste 4 stroken was gruwelijk afzien, vooral vanwege de zere handen. Meer kasseien had echt niet gehoeven. Iets minder was eigenlijk beter geweest.
Af en toe werd ik hard voorbijgevlogen op de kasseien, maar over het algemeen heb ik er meer ingehaald dan dat ik ingehaald ben.
Op het einde werden bruggen zelfs serieuze colsDe vele tegenwind begon ook zijn tol te eisen. Maar binnen in 5:40, gemiddeld 27,7 (Bij opdraaien Wallers had ik nog 32,0).
Op mijn standaard racefietsje. Enige modificatie een dubbel stuurlint. En handgespaakte wielen met iets minder druk erin (6,5). Geen pech onderweg gehad. Op Wallers zag ik wel iemand zijn zadeltasje verliezenOok veel lekke banden gezien onderweg natuurlijk.
Niet koud gehad ook. Twee zweethemdjes lange mouw, twee koerstruien lange mouw, windbreker, regenjackje dat na een half uur uitging. Twee koersbroeken met zeem (scheelt toch flink bij dat gestuiter), beenstukken en een lange broek. Eerste 3 uur met lange handschoenen, daarna met korte. Had iets eerder moeten wisselen, want die lange zitten iets te ruim voor dit gestuiter en gaan schuren. Dan had ik misschien wat later blaren gekregen.
Anyway wel tevreden. Is zelfs misschien iets om volgend jaar weer te doen. Maar alleen bij droog weer.
Internationaal deelnemersveld ook. Bij de start Japanners gezien. Die groep waar ik mee reden zaten veel italianen in. Vanaf de strook bij Hem met een groepje noren gereden. En natuurlijk veel nederlanders, belgen en britten.
Ik wou het jarenlang eigenlijk niet, maar heb me afgelopen dinsdag opeens bedacht.quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:17 schreef Tommeke het volgende:
Ik wil ook eens Parijs Roubaix rijden. Lijkt me machtig!
Dinsdag ook nog, held!quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik wou het jarenlang eigenlijk niet, maar heb me afgelopen dinsdag opeens bedacht.
Yep idd altijd doen. Vandaag een gelletje gehad wat 3 maanden over datum was. Viel prima. Die troep vergaat blijkbaar nooitquote:Op zaterdag 6 april 2013 21:28 schreef kanovinnie het volgende:
Nog een reden om die gelletjes te testen voor gebruik zoals je al een keer is aangeraden
Ja, ik sta ook ergens op de foto inc. een ondergekotste mouw.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Opgedroogd braaksel nog in je mondhoeken en op je shirt.
no pic no proofquote:Op zaterdag 6 april 2013 22:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, ik sta ook ergens op de foto inc. een ondergekotste mouw.
Charmantquote:Op zaterdag 6 april 2013 22:54 schreef Oksel het volgende:
[..]
Ja, ik sta ook ergens op de foto inc. een ondergekotste mouw.
Waren alletwee de tochten NTFU tochten? Er zijn nogal wat wilde tochten in omloop.quote:Op zaterdag 6 april 2013 20:18 schreef CyclingGirl het volgende:
[..]
Rot zeg. Welke idioten laten dan ook 2 toertochten op dezelfde dag op dezelfde route. En ik vind nooit weg rijden tot de schade bekend is.
Ik heb geen strava, maar kan op de uitdraai van mijn hartslagmeter vrij nauwkeurig destilleren hoelang ik over de kasseistroken deed.quote:Op zaterdag 6 april 2013 22:56 schreef Oksel het volgende:
Alleen m'n hele Strava is naar de klote, oude kuttelefoon. Maar je kan wel zien dat ik met > 30km/h over die kasseienstroken ben gekletterd.
http://app.strava.com/activities/47469263
Ja, Veenendaal-Veenendaal en eentje vanuit Twello hebben overlappend parkoers.quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Waren alletwee de tochten NTFU tochten? Er zijn nogal wat wilde tochten in omloop.
Nog noet bekend met okselachtige gemiddeldes?quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik heb geen strava, maar kan op de uitdraai van mijn hartslagmeter vrij nauwkeurig destilleren hoelang ik over de kasseistroken deed.
Wallers was bij mij ca. 6:35, 22,6 gem. Die 5:43 van jou is dan echt geen 30+
Hornaing was bij mij ca. 9:15, 24,2 gem. Vergelijkbaar met jouw 9:05
GPS is niet zo nauwkeurig. Er worden dan snel teveel (of te weinig) meters gerekend, wat flink invloed kan hebben op je gemiddelde.
Waren beide ntfu tochten ja.. heb wel zowel de ntfu als ook de organisatie een mail gestuurd. Wie weet kan ik er nog iets mee, maar ben er bang voor.. Heb inderdaad geen gegevens van andere partij. Dus zal wel niet iets opleveren. Maar die dagverzekering kan ik altijd nog even kunnen benoemen als ik reactie krijg op mijn mail, we gaan eens kijken..quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:00 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Waren alletwee de tochten NTFU tochten? Er zijn nogal wat wilde tochten in omloop.
Je hebt als deelnemer in principe een dagverzekering afgesloten. Maar die geldt alleen voor aansprakelijkheid. Die twee man hadden dus moeten stoppen en hun gegevens aan jou geven, dan kon je de NTFU verzekering aanspreken (zij waren dan aansprakelijk).
Vergunning van de gemeente is alleen in Zuid-Limburg. Maar nu is het me duidelijk. Twello is in een ander NTFU district dam Veememdaal. Alleen de startplaatsen worden een beetje gecoordineerd, dat daar qua datum niks overlapt. Routes hoef je als organisator niet op te geven aan de NTFU.quote:Op zaterdag 6 april 2013 23:09 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, Veenendaal-Veenendaal en eentje vanuit Twello hebben overlappend parkoers.
Erg raar dat ze dat zo mogen organiseren. Moeten toertochten niet ook vergunning hebben van de gemeente?
Dat plan had ik eerst ook, maar neig nu eigenlijk meer naar na P-R, is het nog wat warmer ookquote:Op zondag 7 april 2013 08:38 schreef the_critic het volgende:
ik ga om uurtje 10 a 11 nog even een uurtje de beentjes losfietsen op de fiets van vriendinlief.. Vanmiddag in zonnetje zou wel lekkerder zijn ja, maar wil geen minuut van P-R missen
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |