quote:Op donderdag 4 april 2013 14:08 schreef Syntix het volgende:
[ afbeelding ]
En Hannibal zei dat het goed was.
Nee niet echt op de voorgrond wat ik heb begrepenquote:Op vrijdag 5 april 2013 16:20 schreef Styg het volgende:
Ik ben echt heel erg benieuwd, ik ga hem zo kijken in 720p
Gillian Anderson geen grote rol in de serie of wel?
haha ja vond ik ook eventjesquote:Op maandag 8 april 2013 10:21 schreef JayHovah het volgende:
Vinden jullie ook dat Will Graham wel erg veel op Brian Moser lijkt (Dexter z'n broer "The Icetruck Killer")?
Vooral dit is het sterke punt van de serie. Inhoudelijk.....moet ik het nog eventjes aanzien...quote:Op zondag 14 april 2013 23:26 schreef Mr.Silencer het volgende:
Verder is het visueel zeer appetijtelijk om allemaal te zien en aan de andere kant krijg ik een onbehaaglijk gevoel door de sfeer, maar dan in de positieve zin.
Hier ben ik het ook mee eens. Mikkelsen als Lecter bezorgt me toch een beetje de kriebels. Al doen de makers het er ook wel om.quote:Op zondag 14 april 2013 23:26 schreef Mr.Silencer het volgende:
Aflevering 2 was weer genieten.
Verder is het visueel zeer appetijtelijk om allemaal te zien en aan de andere kant krijg ik een onbehaaglijk gevoel door de sfeer, maar dan in de positieve zin.
Ik dacht precies het zelfde.quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:31 schreef fratsman het volgende:
2e aflevering was ook weer erg sterk.Die champignon-lijken!
![]()
[..]
Hier ben ik het ook mee eens. Mikkelsen als Lecter bezorgt me toch een beetje de kriebels. Al doen de makers het er ook wel om.Ik dacht bij dat dineetje van Crawford en Lecter meteen "holy shit, hij zit hem die journaliste te voeren!"
Ik dacht ook dat ik haar ergens van kende, maar volgens IMDB heeft ze verder niet veel gedaan.quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:41 schreef One_conundrum het volgende:
Wie is die Chinese fbi chick. Zo'n bekend hoofd.
Ze lijken ook allemaal op elkaarquote:Op vrijdag 19 april 2013 15:03 schreef Bossmuis het volgende:
Net de eerste 3 afleveringen gezien, erg gaaf!
[..]
Ik dacht ook dat ik haar ergens van kende, maar volgens IMDB heeft ze verder niet veel gedaan.
Al is het volgens mij alleen voor USA als ik lees, valt voor ons gewoon te downloaden.quote:"NBC Pulls ‘Hannibal’ Episode in Wake of Boston Bombings"
After several particularly violent months in America, NBC has decided to pull episode four of frosh drama “Hannibal” from its lineup due to the disturbing content involving children murdering other children. Fourth episode of the grisly serial killer drama featured Molly Shannon’s character brainwashing kids, leading them to kill other children.
Episode four was slated to air next week. Peacock will instead move directly to episode five. While the drama is serialized, NBC claims there will be no continuity issues, noting that TV critics have seen episodes three and five, and not four. Decision arose after series creator Bryan Fuller phoned NBC and told the net that, “given the cultural climate right now in the U.S., I think we shouldn’t air the episode in its entirety.”
“I didn’t want to have anyone come to the show and have a negative experience,” Fuller told Variety. “Whenever you [write] a story and look at the sensational aspects of storytelling, you think, ‘This is interesting metaphorically, and this is interesting as social commentary.’ With this episode, it wasn’t about the graphic imagery or violence. It was the associations that came with the subject matter that I felt would inhibit the enjoyment of the overall episode. … It was my own sensitivity.”
Fuller cited the Sandy Hook shooting in December and this week’s Boston Marathon bombings as the root of this sensitivity issue. “Hannibal,” from Gaumont Intl., was filmed before the events in Newtown, Conn., had transpired. By pulling episode four from the lineup, NBC has effectively bumped the frosh season of “Hannibal” up a week. The season finale for “Hannibal,” originally slated for June 27, will now be on June 20.
Incident is just another example of TV execs and creatives pulling content in the wake of violent events over the last few months. This week, ABC pushed an episode of “Castle” where Detective Kate Beckett steps on a pressure-sensitive bomb to April 29, though Alphabet may push the episode even further if it is still deemed too insensitive given recent events.
What’s more, after the Sandy Hook shooting, Syfy yanked an episode of “Haven,” which featured a school violence storyline. TLC delayed one-off “Best Funeral Ever” and Fox pulled episodes of its Sunday night toon skeins “Family Guy” and “American Dad” that execs felt were inappropriate given what had occurred in Connecticut days earlier.
Fans of “Hannibal” will still be able to see clips from episode four, however. NBC is making a package of clips from the yanked episode available on NBC.com next week. It focuses on character development and not the procedural element featured in episode four of “Hannibal.” Package will feature Fuller offering voice over and discussing the series.
“This is also a great opportunity to provide another platform for the show that can draw audiences to social media and give them original content that’s not just a behind-the-scenes special, but a webisode featuring the primary cast, which is a rare thing to get on the net,” Fuller explained.
Bij Rizzoli & Isles is ook zo'n chinese lab-assistent, misschien lijkt ze daarop?quote:Op vrijdag 19 april 2013 11:41 schreef One_conundrum het volgende:
Voor de rest prima serie. Met originele verhalen ook. Die champignonnen tuin
Wut? Dus dat wat we in de aftiteling zagen komt dus niet? Kneuzen.quote:Op maandag 22 april 2013 21:54 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Komende week aflevering 5 ipv 4 ivm huillie huillie in Boston
Zo flauw weer
Staat een paar posts naar boven een heel verhaal over....quote:Op maandag 22 april 2013 23:39 schreef fratsman het volgende:
[..]
Wut? Dus dat wat we in de aftiteling zagen komt dus niet? Kneuzen.![]()
Ik zag het..quote:Op dinsdag 23 april 2013 00:47 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Staat een paar posts naar boven een heel verhaal over....
Het sterke van deze serie, in mijn ogen iig, is dat je geen idee heb in welke "Hannibal-periode" het plaatsvindt. Is Dr. Lecter nog in de fase dat hij onschuldig zijn patienten behandeld en ondertussen experimenteert met zijn "menu-keuze" of is hij al een volleerd kannibaal die gewoon nog niet gepakt / ondekt is?quote:Op donderdag 25 april 2013 17:12 schreef wonderer het volgende:
WTF? Waarom lees ik dit nu pas? Hannibal is een van mijn favoriete boeken, maar ik begrijp dat dit vooral nog gebaseerd is op Red Dragon?
Ah, okquote:Op donderdag 25 april 2013 17:27 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Het sterke van deze serie, in mijn ogen iig, is dat je geen idee heb in welke "Hannibal-periode" het plaatsvindt. Is Dr. Lecter nog in de fase dat hij onschuldig zijn patienten behandeld en ondertussen experimenteert met zijn "menu-keuze" of is hij al een volleerd kannibaal die gewoon nog niet gepakt / ondekt is?
Das ep5quote:Op donderdag 25 april 2013 17:07 schreef JayHovah het volgende:
Volgens de NBC website zenden ze vanavond gewoon Hannibal uit:
TV Schedule NBC
Episode 4 Coquilles
Precies,quote:Op donderdag 25 april 2013 17:27 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Het sterke van deze serie, in mijn ogen iig, is dat je geen idee heb in welke "Hannibal-periode" het plaatsvindt. Is Dr. Lecter nog in de fase dat hij onschuldig zijn patienten behandeld en ondertussen experimenteert met zijn "menu-keuze" of is hij al een volleerd kannibaal die gewoon nog niet gepakt / ondekt is?
Lijkt me een goed idee.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kunnen we ff de komende 2 weken spoilers over ep 5 en 6 in spoilertags doen? Als over 2 weken ep 4 niet is uitgezonden kan het wel weer zonder. Ik wil hier eigenlijk wel ff verder lezen maar geen zin in spoilers
aan het begin van de webisodes zit een interview met de maker van de serie en die zegt dat ze de ep nu bewust in webisodes releasen om de relatie tussen Hannibal en die dochter van die killer te accentueren. Vraag me af of ep4 dus nog gaat komen. De 6 webisodes die er nu zijn is alles wat je nodig hebt voor het doorlopende verhaal in ieder geval.quote:Op vrijdag 26 april 2013 11:50 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Kunnen we ff de komende 2 weken spoilers over ep 5 en 6 in spoilertags doen? Als over 2 weken ep 4 niet is uitgezonden kan het wel weer zonder. Ik wil hier eigenlijk wel ff verder lezen maar geen zin in spoilers
Mja ik wacht wel ff, Hannibal wordt ook uitgezonden in andere landen (Australië, Polen o.a.)quote:Op vrijdag 26 april 2013 17:18 schreef Tim86 het volgende:
[..]
aan het begin van de webisodes zit een interview met de maker van de serie en die zegt dat ze de ep nu bewust in webisodes releasen om de relatie tussen Hannibal en die dochter van die killer te accentueren. Vraag me af of ep4 dus nog gaat komen. De 6 webisodes die er nu zijn is alles wat je nodig hebt voor het doorlopende verhaal in ieder geval.
niet perse!quote:Op zondag 28 april 2013 17:41 schreef Kadooosh het volgende:
Voor diegene die ep 4 zoeken, de volledige: hannibal.S01E04.Ceuf.130427 meer zeg ik niet.
Wel met hard coded korean subs.
Ja man, veel zwaarder dan jonge meiden vermoorden en opeten, paddestoelen kweken op diabetespatienten en ruggen zo opensnijden dat het een soort van vleugels worden.quote:Op zaterdag 27 april 2013 22:28 schreef Robophatt het volgende:
Ik heb de verkorte versie van 4 gekeken, aangezien ik echt niet kon wachten. In de volgende episode zit wel een terugblik, maar die sluit vrijwel puur aan op wat we te zien kregen in episode 4.
Ben overigens wel heel benieuwd naar die volledige aflevering, nogal een zwaar onderwerp inderdaad.
Wende vrij snel. Iedere week krijg ik weer een Seven gevoel bij die crime scenesquote:Op maandag 29 april 2013 19:40 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[ afbeelding ]
Wat een troep uitzending
quote:"Hannibal" will no longer air on NBC's Salt Lake City affiliate KSL, in the latest decision by the Mormon-owned station to drop a NBC series.
KSL also declines to air NBC's freshman comedy "The New Normal" and late night staple "Saturday Night Live" and previously rejected series including "The Playboy Club," "Coupling" and "God, the Devil and Bob." When it comes to "Hannibal," KSL cites the show's graphic violence and said last week's episode -- which featured a killer who sliced open and arranged the flesh of his victims to simulate angel wings -- was the tipping point.
"After this last week's episode, it just had too much graphic content for us," KSL vice president of marketing, research and promotion Tami Ostmark tells the Salt Lake Tribune. "This is beyond anything we've put on our station before. This is too graphic to be on regular TV. It should be a cable show. We've talked to NBC, and that's how we feel about it."
The episode was indeed disgusting, and if KSL doesn't want to air the show it's their choice. But in the spirit of letting viewers make their own choices, local rival KUCW -- Salt Lake City's CW affiliate -- has stepped in to broadcast "Hannibal" on Saturday evenings following the station's run of "Saturday Night Live." KUCW general manager Richard Doutre Jones tells the Salt Lake Tribune, "We're happy to air all of the NBC shows KSL doesn't."
Earlier this month, NBC and "Hannibal" executive producer Bryan Fuller decided to pull an episode of the show from its U.S. run, citing their own content concerns -- and instead made a condensed version available online as a web series.
Here's the official announcement KSL posted to its Facebook page:
PROGRAMMING NOTE: After viewing the past few episodes, as well as receiving numerous complaints from viewers, KSL-TV will cancel the airing of the NBC show "Hannibal" on Thursday evenings.
This decision was made due to the extensive graphic nature of this show. The time slot will be replaced with a special edition of KSL 5 News at 9 p.m.
NBC remains a valued partner to KSL-TV. KSL is confident that with the proliferation of digital media, those who wish to view the program can easily do so.
Dit dus.quote:Op zondag 28 april 2013 20:40 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ja man, veel zwaarder dan jonge meiden vermoorden en opeten, paddestoelen kweken op diabetespatienten en ruggen zo opensnijden dat het een soort van vleugels worden.![]()
Wat een faalmove, faalproducer en faalzender. In de "previously on Hannibal"-montage ook beelden uit de aflevering die ze maar besloten te skippen. Great move als je wil dat mensen je serie - die draait om de ontwikkeling van personages en onderlinge verhoudingen - volgen.![]()
Maar hey, je kunt de paar delen van de episode met characterdevelopment ook los online bekijken, superleuk toch?![]()
[ afbeelding ]
Dat gevoel kreeg ik ook, niet echt een directe link met de Boston Bombings iig. Heb het ook nog even moeten opzoeken wat Director Bryan Fuller precies erover zei:quote:Op donderdag 2 mei 2013 14:24 schreef maniace het volgende:
Ik begrijp niet goed wat er zo anders was aan Ep4 dat NBC hem niet kon uitzenden.
Anyways the serie is goed te pruimen ben blij dat ik er toch aan begonnen ben
Het ging voornamelijk over het gedeelte dat een moeder jonge kinderen scoutte door hun ouders te vermoorden, dat zou de beladen lading van aflevering 4 zijn waardoor ze er vanaf zagen om hem te airen. Maar ja, als je bij elk beladen gebeurtenis een episode zou moeten skippen dan blijft er weinig meer over. In mijn ogen maken de gruwelijke beelden en gebeurtenissen juist deze serie zo sterk (anders kijken we gewoon GTST...)quote:Fuller cited the Sandy Hook shooting in December and this week’s Boston Marathon bombings as the root of this sensitivity issue. “Hannibal,” from Gaumont Intl., was filmed before the events in Newtown, Conn., had transpired.
Genoeg voorbeelden hiervan ja, na 9/11 was al heel lang rampenfilms "not done" en na de shooting tijdens de première van The Dark Knight was deze film opeens ook onderwerp van kritiek (terwijl ze daar eigenlijk helemaal niks aan konden doen, als ze toen The Expendables draaide ofzo zou die de blaam krijgen).quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:01 schreef maniace het volgende:
Ah maar toch niet heel erg shocking, maar ik begreep ook al niet waarom ze de twin towers uit Spiderman hadden weg gehaald. (sorry misschien mensen tegen het zere been aan schop). Mensen moeten fictie en realiteit niet zo met elkaar mixen.
Bryan Fuller heeft te kennen gegeven dat hij genoeg materiaal heeft voor 5 seizoenen, al lijkt mij dat ook sterk dat hij dat gaat halen.quote:Op donderdag 2 mei 2013 15:52 schreef maniace het volgende:
True. blijven Amerikanen met bekrompen ideeën. Ach ja "
ONTOPIC:
Hannibal zal uiteindelijk hoogstens 2 seizoenen kunnen volhouden vrees ik teveel mensen die het te traag of te bloederig vinden.
Daar ben ik helaas wel bang voor...quote:Op zondag 5 mei 2013 02:56 schreef Grunge. het volgende:
Ik ben helemaal fan. Wat een geweldige serie, wat een goed acteerwerk en wat mooi gefilmd. Ik hoop maar dat-ie niet voortijdig wordt afgekapt.
Ik download de subs ook van BD en zat tot nu toe telkens goed.quote:Op donderdag 9 mei 2013 21:38 schreef Mirjam het volgende:
Klopt de volgorde nu? Via Bierdopje subs de serie gedownload van 3 tm 6
Heb daar ook al een aantal keer aan moeten denken.quote:
Klopt, er lopen 2 topics. Ik zal een mod even PM'en, kunnen wel samengevoegd worden lijkt me.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 16:09 schreef Luigi het volgende:
TV / [USA] Hannibal #1 "Is this Clarice? Why, hello Clarice"
ze lijkt op Lucy Liuquote:Op vrijdag 19 april 2013 11:41 schreef One_conundrum het volgende:
Voor de rest prima serie. Met originele verhalen ook. Die champignonnen tuin
De aflevering was al geannuleerd vóór Boston. De reden is wel dat er in de realiteit teveel schokkende zaken zijn gebeurd om een aflevering te tonen waarin kinderen elkaar doden. De schietpartij op Sandy Hook is meer een oorzaak te noemen.quote:Op vrijdag 10 mei 2013 17:51 schreef Stefan het volgende:
Waarom werd aflevering 4 overgeslagen precies?
Ivm Boston,
Echt totaal niet gewoonquote:
Vind het juist wel wat hebben, z'n creepy accent. Vooral de manier waarop hij die andere seriemoordenaar opbelde en zei: 'They know...'quote:Op zaterdag 11 mei 2013 08:37 schreef Stefan het volgende:
Goede serie alleen is t spraakgebrek van Mikkelsen wel storend
Valt wel meequote:Op zaterdag 11 mei 2013 08:37 schreef Stefan het volgende:
Goede serie alleen is t spraakgebrek van Mikkelsen wel storend
vond dat met die visitekaartjes en receptkaartjes wel leuk gedaan hahaquote:Op zaterdag 11 mei 2013 01:51 schreef kensei het volgende:
Net E7 gezien, verhaal begint steeds sterker te worden nu de hoofdlijn ook wat duidelijker wordt. Lekker veel wtf momentjes & Mads Mikkelsen is baas.
Oh dan ga ik nog even door met keihard duimen. Dit is echt zo'n serie die na 2 seizoenen echt helemaal los kan gaan en ik hoop zo dat ze die tijd 'krijgen'...quote:Op zondag 12 mei 2013 02:09 schreef Nic1 het volgende:
Vreemd dat dit de enige serie is waar nog geen besluit over genomen is, of het doorgaat of stopt. Misschien wacht NBC tot na de volgende aflevering.
http://tvbythenumbers.zap(...)ason-updated/182190/
inderdaad!quote:
Gillian Andersonquote:Op zondag 12 mei 2013 00:24 schreef Luigi het volgende:
Gillian Anderson.
Wát een geweldige serie. Elke scene is een schilderij. Beetje pretentieus soms maar wat een sfeertje...
Voor kannibalen helemaal.quote:Op maandag 13 mei 2013 00:01 schreef Darkestrah het volgende:
Net klaar met aflevering 6, nu met 7 bezig. Als groot fan van Se7en is dit echt smullen.
Heeft ook met andere shooting events te maken..quote:Op maandag 13 mei 2013 11:08 schreef FoXje het volgende:
Snap er echt geen fuck van waarom die echte ep 4 is gepulled na de Boston aanslagen. Heeft toch gewoon NIETS met elkaar te maken?
Dan kan de hele serie wel weg, alsook The Following, Dexter, etc ... Aan de ene kant rare jongens die Amerikanen, aan de andere kant maken ze vaak wel mooie TV ..quote:Op maandag 13 mei 2013 20:51 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Heeft ook met andere shooting events te maken..
Ik vraag me af hoe ze reageren als z'n gasten erachter komen? Een grote kotspartij bij de seasonfinal? LOLquote:Op vrijdag 17 mei 2013 20:35 schreef One_conundrum het volgende:
Ik vraag me altijd af hoe vaak hij zijn gasten mensenvlees voor schotelt.
Dat geloof ik ook, dus ga ook zeker nog wel wat meer afleveringen kijken voor een écht oordeel.quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:06 schreef Luigi het volgende:
Ik vond Will Graham in de laatste aflevering (E08?) echt enorm, enorm sterk. Dit soort series kun je onmogelijk op 1 aflevering beoordelen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre, and that I am therefore excused from saving Universes."
Dat weet ik wel. Maar de dingen die hij "ziet" zijn imo niet door logica/extreme empathie te bedenken.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:34 schreef FoXje het volgende:
Nee, zo willen ze ons laten zien hoe hij het 'ziet'. Er is niets bovennatuurlijks aan.
Mee eens.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:44 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat weet ik wel. Maar de dingen die hij "ziet" zijn imo niet door logica/extreme empathie te bedenken.
Dat vind ik dus "paranormaal" AANDOEN en ook niet passend bij de verklaring die ze voor zijn "talent" geven.quote:
Hij kan zich inleven in de dader o.b.v. gedrag en patronen. Een willekeurige moord zou hij zo niet kunnen oplossen, wat ook te zien was in een van de eerste afleveringen.quote:Op zondag 19 mei 2013 09:44 schreef Forbry het volgende:
[..]
Dat weet ik wel. Maar de dingen die hij "ziet" zijn imo niet door logica/extreme empathie te bedenken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.dafuq..![]()
![]()
Waaaaaaarom vraag ik me altijd af. Waarom moet iets, voordat het in een aflevering is gezien, al besproken worden. Zoals Tim zegt, het verraad dan wel niets van de context, maar het voegt ook niets toe aan het topic.quote:
Vond de reactie na de bekentenis van Dr. Lecter dat ie Abigail had geholpen wat lapjesquote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:03 schreef Darkestrah het volgende:
Iemand aflevering 9 al gezien? Net klaar met kijken, vond het af en toe net even wat teveel gelul.
Mwa, de seriemoordenaar van de week werd ook nogal snel ontmaskerd, zo even terloops. Ik zie die oude man trouwens ook niet in korte tijd zo'n totempaal in elkaar zetten.quote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:03 schreef Darkestrah het volgende:
Iemand aflevering 9 al gezien? Net klaar met kijken, vond het af en toe net even wat teveel gelul.
Dat is me eigenlijk niet eens opgevallen.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 12:04 schreef Zeepsop92 het volgende:
Ik snapte al niet waarom ze zo keek met dat vlees.
quote:NBC RENEWS ‘Hannibal’ FOR SECOND SEASON
Bryan Fuller Drama That Details the Life of Dr. Hannibal Lecter Will Return for 13 Episodes
UNIVERSAL CITY, Calif. — May 30, 2013 — NBC has given a 13-episode second-season renewal to its critically applauded drama “Hannibal.” The new season will air no earlier than midseason.
“Hannibal” is based on the characters from the novel “Red Dragon” by Thomas Harris and was developed for television by Bryan Fuller, who also serves as writer and executive producer.
The announcement was made by NBC Entertainment President Jennifer Salke.
“We’re so proud of Bryan’s vision for a show that is richly textured, psychologically complex, and very compelling,” Salke said. “There are many great stories still to be told.”
Critics have strongly embraced the series. Alan Sepinwall of Hitfix.com said “Hannibal” “is the last of this season’s serial killer shows. It’s also, by a very wide margin, the best.” Jeff Jensen of Entertainment Weekly called “Hannibal” “finely acted, visually scrumptious and deliciously subversive” while Matt Roush of TV Guide said the show is “feverishly twisted, fascinatingly macabre and visually remarkable.”
The series stars Hugh Dancy as expert criminal profiler Will Dancy, who has a unique ability to peer into the mind of serial killers. Mads Mikkelsen stars as Dr. Hannibal Lecter, a psychiatrist who is helping with the cases and, unbeknownst to Will, is also a serial killer himself.
Laurence Fishburne stars as Jack Crawford, the head of the FBI’s Behavioral Science Unit. Caroline Dhavernas and Hettienne Park also co-star.
Through its eight original telecasts to date, “Hannibal” is averaging a 2.0 rating, 6 share in adults 18-49 and 4.7 million viewers overall in “most current” results from Nielsen Media Research. ”Hannibal” is the youngest drama on ABC, CBS and NBC, with a median age for its audience of 45.7. It’s also an upscale drama, indexing at a 111 among adults 18-49 living in homes with $100K+ incomes (with 100 indicating an average concentration of those homes).
Additionally, “Hannibal” is heavily time-shifted, with its 18-49 rating growing by 75% going from next-day “live plus same day” ratings to “live plus seven day” results.
quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:33 schreef Nic1 het volgende:
Yay
'Hannibal' Renewed for 13-Episode Second Season
[..]
Vreemd, gezien de slechte kijkcijfers. Zeker de 18-49 demography zijn niet goed te noemen.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:33 schreef Nic1 het volgende:
Yay
[..]
DVR ratings zijn blijkbaar toch ergens goed voor.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 14:20 schreef dz5b604 het volgende:
[..]
Vreemd, gezien de slechte kijkcijfers. Zeker de 18-49 demography zijn niet goed te noemen.
Ik denk het, weet ook niet hoe het met de sync deals met het buitenland gesteld is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 16:02 schreef Tim86 het volgende:
[..]
DVR ratings zijn blijkbaar toch ergens goed voor.
Woohoo dat is mooi!quote:Op vrijdag 31 mei 2013 13:33 schreef Nic1 het volgende:
Yay
[..]
Ja ze wist imo dat ze mensenvlees at. En volgens mij wisten we ook wel dat ze al eerder had gehad. Je mag niets van je prooi verspillen (haar in de kussens bijv.). Op een gegeven moment kwam ze zelf ook tot de conclusie dat ze mensenvlees gegeten had volgens mij.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 10:22 schreef Fyodor het volgende:
Wat ik dacht: Abigail nam een hap van dat vlees bij Hannibal en realiseerde zich toen dat ze mensenvlees zat te eten, omdat ze dat eerder op had? Luchtte ze daarom haar hart bij hem? (Of aten ze nooit vlees van die vermoorde meisjes?)
Niet fucken met Lance Henriksenquote:Op vrijdag 24 mei 2013 22:06 schreef NoCigar het volgende:
[..]
Mwa, de seriemoordenaar van de week werd ook nogal snel ontmaskerd, zo even terloops. Ik zie die oude man trouwens ook niet in korte tijd zo'n totempaal in elkaar zetten.
Niet alleen naar het lijk. Naar al het aanwezig bewijs, dat werd deze week ook nog een aangestipt.quote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:41 schreef Baszh het volgende:
Vond het wel een beetje vergezocht dat Graham naar dat lijk kijkt en opeens weet dat het Abigail was.
quote:Op zaterdag 8 juni 2013 13:08 schreef FoXje het volgende:
De TT moet echt anders, filmquote immers.
This is my design ..
Who cares, degene die het topic opent verzint de titel, misschien is de volgende wel: I a having an old friend for dinner, of: Know thats entertaintmentquote:Op zondag 9 juni 2013 13:44 schreef FoXje het volgende:
[..]
Jij vindt een filmquote voor de TV serie niet raar?
Ik mag toch hopen dat het niet die laatste zal zijnquote:Op zondag 9 juni 2013 16:37 schreef Stefan het volgende:
[..]
Who cares, degene die het topic opent verzint de titel, misschien is de volgende wel: I a having an old friend for dinner, of: Know thats entertaintment
Misschien wordt de nieuwe TT wel: with a nice botttle of cianty fwisssisssisissiisisseequote:Op zondag 9 juni 2013 16:45 schreef Tim86 het volgende:
[..]
Ik mag toch hopen dat het niet die laatste zal zijn
Ik doelde meer op de taalfoutenquote:Op zondag 9 juni 2013 16:47 schreef Stefan het volgende:
[..]
Misschien wordt de nieuwe TT wel: with a nice botttle of cianty fwisssisssisissiisissee
quote:
Ik vind het erg tof, maar het sfeertje en het tempo moeten je wel liggen...quote:Op zondag 9 juni 2013 16:48 schreef Sloggi het volgende:
Is de serie nog wat aan? Ik heb de eerste vier afleveringen gezien en vond hem steeds minder worden.
quote:Op dinsdag 18 juni 2013 09:28 schreef FoXje het volgende:
Supermooie serie. Zal door veel mensen wel niet gewaardeerd worden waardoor het voortijdig stopt
Er komt er nog eenquote:Op dinsdag 18 juni 2013 12:44 schreef One_conundrum het volgende:
Wanne finale zeg
Moest echt even nadenken wat er nou gebeurd was, maar briljant
Ja dat is wel wel erg vreemdquote:Op dinsdag 18 juni 2013 13:25 schreef NoCigar het volgende:
Is de titel nu ineens verandert in iets infantiels?
Dus iemand heeft SaintOfKillers gePMd die het heeft aangepast?quote:Op dinsdag 18 juni 2013 14:46 schreef Tim86 het volgende:
Er was wat gezeik op de titel omdat het een quote uit de films was, maar nu is het dus dit..
Ik ook, benieuwd hoe dit verder gaat. Heb in ieder geval genoten van dit seizoen!quote:Op vrijdag 21 juni 2013 14:45 schreef kristyle het volgende:
Vraag me af wat ze van plan zijn met seizoen 2.
maar jij bent een meisje?quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:05 schreef Forbry het volgende:
Ik heb inmiddels 8 afleveringen gezien en ben om.Ik heb nog steeds een beetje moeite met het realisme van Will's gave/stoornis, maar voor de rest begin ik het echt wel een hele leuke/goede serie te vinden!
Ik ben dan ook erg blij te lezen dat er een tweede seizoen komt!
Huh... hoezo zou je de serie niet leuk kunnen als meisje/vrouw???quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:15 schreef sanasoufi het volgende:
[..]
hoe kan je hannibal dan leuk vinden![]()
goed ik probeer aflevering 1 ook wel even.
Negeer die troll gewoon..dat is makkelijker. Spamt het hele forum vol vandaag waarin hij/zij/het iedere serie afzeikt.quote:Op zaterdag 22 juni 2013 19:18 schreef Forbry het volgende:
[..]
Huh... hoezo zou je de serie niet leuk kunnen als meisje/vrouw???
quote:Op zaterdag 25 mei 2013 19:41 schreef Baszh het volgende:
Vond het wel een beetje vergezocht dat Graham naar dat lijk kijkt en opeens weet dat het Abigail was.
Dubbel eens, al zou dat laatste (als ze het wél doorhad) wel kunnen verklaren waarom ze opeens het hele verhaal aan Hannibal ging opbiechten).quote:Op zaterdag 25 mei 2013 20:04 schreef Baszh het volgende:
Ben er niet helemaal van overtuigd dat ze dat doorhad. Ze keek vooral vreemd omdat ze zich realiseerde dat Will wist dat ze die kerel had vermoord.
Deze idd, without a doubt!quote:
Zei ik al eerderquote:Op zondag 23 juni 2013 11:33 schreef Forbry het volgende:
[..]
Deze idd, without a doubt!
Ik vond Anthony Hopkins als Hannibal absoluut goed, maar ik geloof dat ik Mads Mikkelsen nog wel een stuk overtuigender/intrigerender vind... (Al is het misschien ook niet fair om een prestatie in een film en in een serie met elkaar te vergelijken, bovendien heeft Mads zijn hoofd ook wel erg mee voor zo'n rol).
"This is my design" of Mikkelsen > Hopkins? Ik denk dat je het eerste bedoelt en kudos voor jou ook dan hoor!quote:
Eens. Als S2 net zo goed wordt kan dit wel eens een heel memorabele serie worden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 04:29 schreef Grunge. het volgende:
Ik kan er niet over uit hoe goed ik deze serie vind. Maar dan ook alles. De sfeer, de acteerprestaties, de dialogen, de casting, de details, de spanning, de prachtige beelden, de obsceniteit.
Zaten jullie ook van: "Vraag 'm een klok te tekenen!1!!" Niet dat dat zin had, want Hannibal had een mooie neptekening gemaakt. En niet dat ik zou willen dat Hannibal al ontmaskerd zou worden, maar toch.
Het 'kalfsvlees'. Die 'beelden' in Hannibal's spreekkamer (sowieso die spreekkamer). Die symboliek. Dat glimlachje van Hannibal op het laatst!
quote:Op woensdag 26 juni 2013 04:29 schreef Grunge. het volgende:
Ik kan er niet over uit hoe goed ik deze serie vind. Maar dan ook alles. De sfeer, de acteerprestaties, de dialogen, de casting, de details, de spanning, de prachtige beelden, de obsceniteit.
Zaten jullie ook van: "Vraag 'm een klok te tekenen!1!!" Niet dat dat zin had, want Hannibal had een mooie neptekening gemaakt. En niet dat ik zou willen dat Hannibal al ontmaskerd zou worden, maar toch.
Het 'kalfsvlees'. Die 'beelden' in Hannibal's spreekkamer (sowieso die spreekkamer). Die symboliek. Dat glimlachje van Hannibal op het laatst!
Dr. Bedelia Du Maurier (heb het even op moeten zoeken)quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:45 schreef One_conundrum het volgende:
Jah idd, in hoeverre weet Gillian wat Hannibal is. Ze at wel lekker mee
Geen idee, heb zelf alleen "The Silence of the lambs" gezien eigenlijk, dus nog geen enkele met "Will Graham" erin (en de boeken ook niet gelezen).quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:55 schreef Luigi het volgende:
Zonder in details te treden, maar volgt deze serie nu het boek Red Dragon of zijn er slechts uitgangspunten gebruikt?
Misschien komen we er in S2 (of in de serie) achter waarom Hannibal Lecter is zoals hij is? (Ik kan me even niet herinneren in hoeverre dit in de films naar voren is gekomen).quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:58 schreef Forbry het volgende:
Sowieso apart dat zij hem lijkt te beschermen (?), maar tegelijkertijd uiting gaf aan het feit dat hij blijkbaar verantwoordelijk is voor die aanval op haar door een patiënt...
Ik was aan het uitzoeken hoeveel/welke films er nu over Hannibal zijn gemaakt. Blijkbaar zijn er 4 boeken en zijn er in totaal nu 5 films over hem verschenen (over elk boek al minstens 1 film). Zelf tot nu toe alleen "The Silence of the lambs" gezien, maar wist wel van het bestaan van "Hannibal", "Red Dragon" en "Hannibal Rising" af (wilde die ook wel eens kijken, maar is het gewoon nog niet van gekomen). Ik wist niet dat "Manhunter" (1986) ook over Hannibal ging. Tijdens het uitzoeken zag ik in het voorbijgaan idd iets over het verleden van Hannibal staan en is wel interessant volgens mij. Ik ga me door de serie verder maar laten verrassen!quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:59 schreef Luigi het volgende:
[..]
Misschien komen we er in S2 (of in de serie) achter waarom Hannibal Lecter is zoals hij is? (Ik kan me even niet herinneren in hoeverre dit in de films naar voren is gekomen).
Ik had er ook niet zo'n heel goed gevoel bij eigenlijk (ook niet bij "Hannibal"), dus vandaar eigenlijk ook dat ze bij mij (vooralsnog) op de stapel zijn blijven liggenquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:11 schreef Luigi het volgende:
Volgens mij heb ik ze wel allemaal gezien (min of meer) maar vond ik alleen Silence en Hannibal indruk maken. De rest was - voor zover ik me kan herinneren - vrij 'mwoh'.
Maar misschien eens herkijken, in de juiste volgorde ofzo.
Ja en nee.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:55 schreef Luigi het volgende:
Zonder in details te treden, maar volgt deze serie nu het boek Red Dragon of zijn er slechts uitgangspunten gebruikt?
Silence of the lambs sfeertje!quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:13 schreef Forbry het volgende:
Ik weet trouwens niet wie er verantwoordelijk is voor de belichting en het camerawerk in "Hannibal", maar die zijn beiden echt fenomenaal in de serie vind ik
Klopt, het einde van Red Dragon verwijst ook naar het begin van SotL.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:23 schreef FoXje het volgende:
[..]
Red Dragon speelt zich toch voor the lambs af?
quote:What goes well with a nice chianti and fava beans? David Bowie, apparently!
An offer has been made for Bowie to appear on season two of Hannibal, showrunner Bryan Fuller tells E! News exclusively.
"We have reached out to David Bowie to see if he's interested and available," Fuller reveals. "We would love for him to play Hannibal's uncle, who is a character from the literature and in the books."
Fuller explains "we don't have an answer yet," but is hopeful Bowie can join the NBC series, which resumes production in August in Toronto.
Hannibal's uncle, Count Robert Lecter, was killed by Nazis in the books, but "since our timeline is a little more present, there's a little bit of J.J. Abrams-style alternate universe storytelling where he could still be alive," Fuller explains.
Another pivotal role in season two will be that of Barney, an orderly at the Baltimore State Hospital for the Criminally Insane, where Will Grant (Hugh Dancy) will be kept captive. "That will be some fun stunt casting," says Fuller. "I would love to bring in Chi McBride, if he's available. There are so many great actors I would love to work with."
Not much of season two will be taken from the literature, according to Fuller. "We're going to see Will Graham [Dancy] institutionalized and what we know from Red Dragon, the backstory that is given, which is very, very thin, explains that Will Graham was so psychologically compromised from investigating the Minnesota case that he had to be institutionalized. And that's sort of one sentence that we can do quite a bit with. As you can see from the first season, we held true to that backstory in a very faithful way, but obviously we took huge liberties in how we interpreted that one sentence. So right now, for season two, we are in fresh territory with a chapter that hasn't even been written by Thomas Harris. It's exciting."
Hannibal, which has developed a devoted fan following and critical acclaim, has been renewed by NBC for a second season, despite less-than-blockbuster ratings in season one. The first season finale which aired, June 20, [Spoiler Alert!] left Will Graham [Dancy] behind bars in the iconic Hannibal Lector prison jumpsuit, with Hannibal himself [Mads Mikkelsen] on the other side of the glass. Season two will be about Graham trying to prove his innocence for the crimes Hannibal committed.
dit klopt nietquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:18 schreef Forbry het volgende:
Ik zag dit trouwens over "The silence of the lambs" staan (op Wikipedia):
"Bij de première was The Silence of the Lambs niet meteen een groot succes. De Oscarwinst leidde er echter toe dat veel mensen de film wilden zien, waardoor hij een sleeper hit werd, een film die op termijn wel heel succesvol blijkt. De uiteindelijke wereldwijde opbrengst van de film bedroeg 272.742.922 dollar. In de loop der tijd groeide hij uit tot een cultklassieker en is nog steeds zeer geliefd in lijstjes van 'Beste films aller tijden', zoals de Top 250 van de Internet Movie Database. Op Rotten Tomatoes scoort de film 96% aan positieve beoordelingen. De film is nadien erkend als een van de meest memorabele horrorfilms naast klassiekers als Psycho en Halloween.".
Het zou me niets verbazen (indien seizoen 2 en eventuele seizoenen daarna dezelfde kwaliteit blijven behouden) dat de serie ongeveer hetzelfde pad staat te wachten...
Ze volgen red dragon niet want daar zit hannibal al in de gevangenisquote:Op woensdag 26 juni 2013 11:55 schreef Luigi het volgende:
In red dragon zit hannibal toch vast?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:28 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Ja en nee.
In de serie Hannibal wordt Dr. Lecter gezien als een "normale" psychiator die de FBI wil helpen, zonder dat ze weten wat hij allemaal nog meer uitvoert. In Red Dragon is Dr. Lecter al veroordeeld geweest (zie Silence of the Lambs) en komt hij net weer terug in de maaatschappij. Dan krijgen we te maken met de copycat, The Toothfairy. En daar komt de vergelijking met Hannibal de serie weer om de hoek, waar we ook met een copycat te maken krijgen...
Trouwens, de film Red Dragon is ook wel een pareltje op zich, denk dat ik em binnenkort weer eens ga kijken
Geen idee of dat zo is, maar deze info van Wikipedia spreekt dat toch ook niet tegen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 01:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
dit klopt niet
Silence of the lambs kreeg pas 13 maanden na de release oscars
jawel, want de film was al een hit bij de oscars waar ze niet aan meededen, pas een jaar later bij de volgende oscars wonnen ze de oscarsquote:Op woensdag 3 juli 2013 09:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
Geen idee of dat zo is, maar deze info van Wikipedia spreekt dat toch ook niet tegen?
Ze zijn wel bezig met de rechten. En ik denk dat als het echt een succes blijkt, dat ze die rechten ook wel gaan krijgen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 01:29 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ze volgen red dragon niet want daar zit hannibal al in de gevangenis
En ze gaan clarice ook niet introduceren want ze heben de rechten an red dragon en niet Silence
In dat geval klopt de info op Wikipedia niet helemaal neequote:Op woensdag 3 juli 2013 09:49 schreef Stefan het volgende:
[..]
jawel, want de film was al een hit bij de oscars waar ze niet aan meededen, pas een jaar later bij de volgende oscars wonnen ze de oscars
OMG wat gedateerd is het ookquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:01 schreef Stefan het volgende:
Weet iedereen hier trouwens dat Red Dragon al eerder is verfilmd als Manhunter met Grissom van CSI als Will Graham?
The Silence of the Lambs was released on February 14, 1991, grossing $13,766,814 during its opening weekend. Surpassing its own budget after one week, the film proved to be a major box office success. After its initial run, the film grossed $130,742,922 domestically with a total worldwide gross of $272,742,922.[1] The film was the fourth highest-grossing film of 1991.[9]quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:57 schreef Forbry het volgende:
[..]
In dat geval klopt de info op Wikipedia niet helemaal nee
waar heb je het gehaald? Amazon?quote:Op maandag 16 september 2013 21:25 schreef wonderer het volgende:
Bluray binnen(drie maanden terug al gepre-ordered). Alleen moet ik nou wachten tot ik ergens ben met een BR-speler tot ik kan kijken
Yup. In Engeland.quote:Op donderdag 19 september 2013 21:04 schreef hanniballecter het volgende:
[..]
waar heb je het gehaald? Amazon?
Zomer 2019quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 12:56 schreef Luigi het volgende:
[..]
Oh god ja, deze serie was er ook nog. Top! Wanneer begint het idd.
Dan al!quote:Op zaterdag 21 december 2013 12:47 schreef FoXje het volgende:
28 februari 2014!
http://dailydead.com/prem(...)ser-poster-released/
[ afbeelding ]
Ik dacht ook dat we nog veel langer zouden moeten wachten.quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:41 schreef wonderer het volgende:
[..]
Dan al!
Ben net de serie weer aan het kijken, hij blijft geniaal.
Toch alsnog helemaal vergeten dat het al weer zo snel zou beginnen. Puur door de reacties boven mij daarvan weer op de hoogte gesteld, thnx!quote:Op zaterdag 21 december 2013 13:22 schreef Forbry het volgende:
Oh, onwijs veel zin in!!!![]()
![]()
![]()
(Die poster).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.vond ik echt walgelijk. Heerlijk. Ze zijn sowieso erg creatief met het verzinnen van de meesterwerken.Ik en mijn leger van stokstaartjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |