Ik had er ook niet zo'n heel goed gevoel bij eigenlijk (ook niet bij "Hannibal"), dus vandaar eigenlijk ook dat ze bij mij (vooralsnog) op de stapel zijn blijven liggenquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:11 schreef Luigi het volgende:
Volgens mij heb ik ze wel allemaal gezien (min of meer) maar vond ik alleen Silence en Hannibal indruk maken. De rest was - voor zover ik me kan herinneren - vrij 'mwoh'.
Maar misschien eens herkijken, in de juiste volgorde ofzo.
Ja en nee.quote:Op woensdag 26 juni 2013 11:55 schreef Luigi het volgende:
Zonder in details te treden, maar volgt deze serie nu het boek Red Dragon of zijn er slechts uitgangspunten gebruikt?
Silence of the lambs sfeertje!quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:13 schreef Forbry het volgende:
Ik weet trouwens niet wie er verantwoordelijk is voor de belichting en het camerawerk in "Hannibal", maar die zijn beiden echt fenomenaal in de serie vind ik
Klopt, het einde van Red Dragon verwijst ook naar het begin van SotL.quote:Op woensdag 26 juni 2013 17:23 schreef FoXje het volgende:
[..]
Red Dragon speelt zich toch voor the lambs af?
quote:What goes well with a nice chianti and fava beans? David Bowie, apparently!
An offer has been made for Bowie to appear on season two of Hannibal, showrunner Bryan Fuller tells E! News exclusively.
"We have reached out to David Bowie to see if he's interested and available," Fuller reveals. "We would love for him to play Hannibal's uncle, who is a character from the literature and in the books."
Fuller explains "we don't have an answer yet," but is hopeful Bowie can join the NBC series, which resumes production in August in Toronto.
Hannibal's uncle, Count Robert Lecter, was killed by Nazis in the books, but "since our timeline is a little more present, there's a little bit of J.J. Abrams-style alternate universe storytelling where he could still be alive," Fuller explains.
Another pivotal role in season two will be that of Barney, an orderly at the Baltimore State Hospital for the Criminally Insane, where Will Grant (Hugh Dancy) will be kept captive. "That will be some fun stunt casting," says Fuller. "I would love to bring in Chi McBride, if he's available. There are so many great actors I would love to work with."
Not much of season two will be taken from the literature, according to Fuller. "We're going to see Will Graham [Dancy] institutionalized and what we know from Red Dragon, the backstory that is given, which is very, very thin, explains that Will Graham was so psychologically compromised from investigating the Minnesota case that he had to be institutionalized. And that's sort of one sentence that we can do quite a bit with. As you can see from the first season, we held true to that backstory in a very faithful way, but obviously we took huge liberties in how we interpreted that one sentence. So right now, for season two, we are in fresh territory with a chapter that hasn't even been written by Thomas Harris. It's exciting."
Hannibal, which has developed a devoted fan following and critical acclaim, has been renewed by NBC for a second season, despite less-than-blockbuster ratings in season one. The first season finale which aired, June 20, [Spoiler Alert!] left Will Graham [Dancy] behind bars in the iconic Hannibal Lector prison jumpsuit, with Hannibal himself [Mads Mikkelsen] on the other side of the glass. Season two will be about Graham trying to prove his innocence for the crimes Hannibal committed.
dit klopt nietquote:Op woensdag 26 juni 2013 12:18 schreef Forbry het volgende:
Ik zag dit trouwens over "The silence of the lambs" staan (op Wikipedia):
"Bij de première was The Silence of the Lambs niet meteen een groot succes. De Oscarwinst leidde er echter toe dat veel mensen de film wilden zien, waardoor hij een sleeper hit werd, een film die op termijn wel heel succesvol blijkt. De uiteindelijke wereldwijde opbrengst van de film bedroeg 272.742.922 dollar. In de loop der tijd groeide hij uit tot een cultklassieker en is nog steeds zeer geliefd in lijstjes van 'Beste films aller tijden', zoals de Top 250 van de Internet Movie Database. Op Rotten Tomatoes scoort de film 96% aan positieve beoordelingen. De film is nadien erkend als een van de meest memorabele horrorfilms naast klassiekers als Psycho en Halloween.".
Het zou me niets verbazen (indien seizoen 2 en eventuele seizoenen daarna dezelfde kwaliteit blijven behouden) dat de serie ongeveer hetzelfde pad staat te wachten...
Ze volgen red dragon niet want daar zit hannibal al in de gevangenisquote:Op woensdag 26 juni 2013 11:55 schreef Luigi het volgende:
Zonder in details te treden, maar volgt deze serie nu het boek Red Dragon of zijn er slechts uitgangspunten gebruikt?
In red dragon zit hannibal toch vast?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:28 schreef JayHovah het volgende:
[..]
Ja en nee.
In de serie Hannibal wordt Dr. Lecter gezien als een "normale" psychiator die de FBI wil helpen, zonder dat ze weten wat hij allemaal nog meer uitvoert. In Red Dragon is Dr. Lecter al veroordeeld geweest (zie Silence of the Lambs) en komt hij net weer terug in de maaatschappij. Dan krijgen we te maken met de copycat, The Toothfairy. En daar komt de vergelijking met Hannibal de serie weer om de hoek, waar we ook met een copycat te maken krijgen...
Trouwens, de film Red Dragon is ook wel een pareltje op zich, denk dat ik em binnenkort weer eens ga kijken
Geen idee of dat zo is, maar deze info van Wikipedia spreekt dat toch ook niet tegen?quote:Op woensdag 3 juli 2013 01:26 schreef Stefan het volgende:
[..]
dit klopt niet
Silence of the lambs kreeg pas 13 maanden na de release oscars
jawel, want de film was al een hit bij de oscars waar ze niet aan meededen, pas een jaar later bij de volgende oscars wonnen ze de oscarsquote:Op woensdag 3 juli 2013 09:02 schreef Forbry het volgende:
[..]
Geen idee of dat zo is, maar deze info van Wikipedia spreekt dat toch ook niet tegen?
Ze zijn wel bezig met de rechten. En ik denk dat als het echt een succes blijkt, dat ze die rechten ook wel gaan krijgen.quote:Op woensdag 3 juli 2013 01:29 schreef Stefan het volgende:
[..]
Ze volgen red dragon niet want daar zit hannibal al in de gevangenis
En ze gaan clarice ook niet introduceren want ze heben de rechten an red dragon en niet Silence
In dat geval klopt de info op Wikipedia niet helemaal neequote:Op woensdag 3 juli 2013 09:49 schreef Stefan het volgende:
[..]
jawel, want de film was al een hit bij de oscars waar ze niet aan meededen, pas een jaar later bij de volgende oscars wonnen ze de oscars
OMG wat gedateerd is het ookquote:Op woensdag 3 juli 2013 10:01 schreef Stefan het volgende:
Weet iedereen hier trouwens dat Red Dragon al eerder is verfilmd als Manhunter met Grissom van CSI als Will Graham?
The Silence of the Lambs was released on February 14, 1991, grossing $13,766,814 during its opening weekend. Surpassing its own budget after one week, the film proved to be a major box office success. After its initial run, the film grossed $130,742,922 domestically with a total worldwide gross of $272,742,922.[1] The film was the fourth highest-grossing film of 1991.[9]quote:Op woensdag 3 juli 2013 09:57 schreef Forbry het volgende:
[..]
In dat geval klopt de info op Wikipedia niet helemaal nee
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |