abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:16:07 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124906956
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Overlast is pas overlast als je er last van hebt, en als je op een vuilnisbelt gaat wonen weet je dat het stinkt, als je boven een winkelstraat gaat wonen weet je dat je last hebt met parkeren, en als je in een flat gaat wonen weet je dat je last hebt van leefgeluiden. Dus dan mag je daar niet meer over klagen. Anders moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen, dat is dan de oplossing voor klagers. soms MOET je nou eenmaal 'snachts stofzuigen omdat je morgen bezoek krijgt, en dat kan dan niet eerder omdat je net uit de avonddienst komt bijvoorbeeld. Dan zou het stom zijn als de buren daarorver gingen klagen.
Trol. :')
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:16:53 #32
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_124906969
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Overlast is pas overlast als je er last van hebt, en als je op een vuilnisbelt gaat wonen weet je dat het stinkt, als je boven een winkelstraat gaat wonen weet je dat je last hebt met parkeren, en als je in een flat gaat wonen weet je dat je last hebt van leefgeluiden. Dus dan mag je daar niet meer over klagen. Anders moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen, dat is dan de oplossing voor klagers. soms MOET je nou eenmaal 'snachts stofzuigen omdat je morgen bezoek krijgt, en dat kan dan niet eerder omdat je net uit de avonddienst komt bijvoorbeeld. Dan zou het stom zijn als de buren daarorver gingen klagen.
Laat de overlastgever dat maar lekker doen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Trol. :')
Dat of gewoon vreselijk asociaal.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_124906982
Gehorige flats zijn zwaar kut, maar typoverlast is wel heel triest.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:18:16 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124907008
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:17 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Gehorige flats zijn zwaar kut, maar typoverlast is wel heel triest.
Als dat het was wat ze hoorde.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:19:32 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124907035
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Laat de overlastgever dat maar lekker doen.

Dat heeft geen zin, want dan beginnen ze weer te zeiken over huilende baby's (baby's naar het hutje op de hei), blaffende honden (honden naar het hutje op de hei), verbouwingen (verboden je eigen flat te verbouwen), feestjes (feestjes houd je maar in de kroeg, metro2005 kan er niet tegen), spelende kidneren (kinderen zijn verboden in deze flat want metro2005 kan anders niet slapen). ETC.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:21:48 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124907102
Maanvis, wat ben je weer vervelend.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:22:58 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124907127
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:21 schreef Lienekien het volgende:
Maanvis, wat ben je weer vervelend.
Ik heb DM hoor.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:27:57 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124907241
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb DM hoor.
Dat vind ik zo achterbaks. Ik zeg het liever hier. Hoor.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:28:52 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124907265
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat vind ik zo achterbaks. Ik zeg het liever hier. Hoor.
Met jouw persoonlijke vetes verneuk je elk topique.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:29:17 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124907275
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Met jouw persoonlijke vetes verneuk je elk topique.
:')
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:30:08 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124907293
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

:')
Vruuger kreeg je nog een ban voor alleen-smiley posts!
Maar toen betekende emo.gif ook nog emotioneel van geluk zijn.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:31:31 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124907325
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als dat het was wat ze hoorde.
Dat ook. Maar mijn zus en zwager hebben ook een tijdje gehad dat er boven hun een nachtbraker met pc bezig was en ja, ze hoorde het getik van het toetsenbord. Doe je verder niets aan want hij doet verder niets wat het predicaat 'overlast' mag dragen dus hebben ze het zelf maar opgelost door een extra laagje geluidsdempende ongein op het plafond te plakken.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:32:59 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124907360
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vruuger kreeg je nog een ban voor alleen-smiley posts!
Maar toen betekende emo.gif ook nog emotioneel van geluk zijn.
Vroeger moest je nog 10 kilometer naar de dichtstbijzijnde waterput lopen en uitkijken voor struikrovers hé, opa.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:42:44 #44
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_124911262
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 03:36 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Klopt, daarvoor is de wet geluidshinder.

http://maxius.nl/wet-geluidhinder/artikel1/
Deze wet betreft alleen geluidshinder door bedrijven, wegverkeer, treinen, luchtvaart, en evenementen. Niet door buren.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_124911336
Snap sowieso niet waarom dat mens al geen oordopjes heeft gekocht als ze van voorbijrijdende auto's al wakker wordt.
  Moderator vrijdag 5 april 2013 @ 12:56:14 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_124911662
Laten we in plaats van tegen elkaar bitchen nou gewoon even afwachten wat voor vloer te heeft en hoe die gelegd is...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:05:39 #47
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_124911946
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:42 schreef ludicrous_monk het volgende:

[..]

Deze wet betreft alleen geluidshinder door bedrijven, wegverkeer, treinen, luchtvaart, en evenementen. Niet door buren.
De boete 'burengerucht of rumoer waardoor de nachtrust verstoord kan worden' bestaat iig. Geen idee wat het bijbehorende wetsartikel is.
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:13:03 #48
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_124912182
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:05 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:

[..]

De boete 'burengerucht of rumoer waardoor de nachtrust verstoord kan worden' bestaat iig. Geen idee wat het bijbehorende wetsartikel is.
431 WvSr. Niet de wet geluidshinder. Maar in de praktijk moet echt sprake zijn van zeer veel overlast wil de politie hiervan gebruikmaken. Bovendien dient de partij die de geluidshinder aankaart de geluidshinder te bewijzen, als je betwist dat de geluidshinder heeft plaatsgevonden.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:06:30 #49
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_124913951
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 08:50 schreef Maanvis het volgende:
als je gewoon oordopjes in doet word je ook niet wakker van een rijdende auto.
Of de wekker
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:20:35 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124914387
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:06 schreef Mark het volgende:

[..]

Of de wekker
wekker is wel wat harder :)
Een gedicht over Maanvis
pi_124919064
Ik woon nog bij mijn ouders thuis, in een gewoon huis. Ik hoor het ook als ze boven typen :@ Het kan inderdaad behoorlijk storend zijn, zeker als alles bij jou zelf stil is en dat het enige geluid is wat je verder hoort. Staat je bureau wel op een vaste ondergrond, of eentje die meedreunt? :P

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat je maar moet stoppen met typen ;) Ik zou ook het gesprek met haar aangaan. Dat je best snapt dat het vervelend is voor haar als ze niet kan slapen terwijl ze zo vroeg al op moet staan (empathie tonen! :P ), maar dat je normale leefgeluiden maakt en dat je daar niets aan kunt doen. En dat ze het best mag zeggen als je daadwerkelijk veel geluid maakt, bv als je muziek te hard staat.
  zaterdag 6 april 2013 @ 00:47:35 #52
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_124940653
Dank voor jullie reacties! :D
Om even een aantal vragen te beantwoorden:

Vloer: Ik heb ik mijn hele huis vinyl liggen, behalve in de kamer waar mijn bureau met de computer staat.
Daar liggen vrij dikke tapijttegels omdat ik weet dat ik daar in de avonden vaak zit.

De buurvrouw: Een vriendelijke tante van in de 50 die dingen normaal en beleeft tegen je zegt, ze is echt geen aso met een grote bek en ik ben ook altijd vriendelijk tegen haar geweest dus van ruzie is (nog en ik hoop nooit) geen sprake.

Maar ik ben er wel een beetje bang voor, dat er vroeg of laat een keer echte ruzie komt.
Juist omdat ze in die paar weken al twee keer iets heeft gezegd over geluid.
De eerste keer kon ik dan nog wel begrijpen, de tweede keer vond ik echt overdreven.

[ Bericht 10% gewijzigd door TheRPM op 06-04-2013 00:56:54 (Te vroeg op POST geklikt) ]
Na een uur uit de Fok! ontwenningskliniek maakte ik een nieuwe account aan...
  zaterdag 6 april 2013 @ 00:55:53 #53
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_124940878
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 00:47 schreef TheRPM het volgende:
Dank voor jullie reacties! :D
Om even een aantal vragen te beantwoorden:

Vloer: Ik heb ik mijn hele huis vinyl liggen, behalve in de kamer waar mijn bureau met de computer staat.
Daar liggen vrij dikke tapijttegels omdat ik weet dat ik daar in de avonden vaak zit.

De buurvrouw: Een vriendelijke tante van in de 50 die dingen normaal en beleeft tegen je zegt, ze is echt geen aso met een grote bek en ik ben ook altijd vriendelijk tegen haar geweest dus van ruzie is (nog en ik hoop nooit) geen sprake.

Maar ik ben er wel een beetje bang voor, dat er vroeg of laat een keer echte ruzie komt.
Doe anders een keer een testje. Jij gaat typen en zij gaat in haar woning luisteren. Als dat is waar ze last van heeft, kun je dat samen vaststellen en kan ze bij de woningbouw gaan klagen en vragen om betere isolatie. Want alhoewel ik vind dat veel mensen zich werkelijk misdragen ten opzichte van hun buren (heb er ook veel last van hier), zijn er natuurlijk grenzen. En verzocht worden niet te typen 's avonds, is ver over zo'n grens.
Stop the world, I want to get out.
  zaterdag 6 april 2013 @ 01:18:21 #54
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_124941394
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 00:55 schreef Lkw het volgende:

[..]

Doe anders een keer een testje. Jij gaat typen en zij gaat in haar woning luisteren. Als dat is waar ze last van heeft, kun je dat samen vaststellen en kan ze bij de woningbouw gaan klagen en vragen om betere isolatie. Want alhoewel ik vind dat veel mensen zich werkelijk misdragen ten opzichte van hun buren (heb er ook veel last van hier), zijn er natuurlijk grenzen. En verzocht worden niet te typen 's avonds, is ver over zo'n grens.
Dat dus. In mijn oude flat had ik buren die elke donderdag een zuipfeest hadden en dat ging door tot 4 uur ofzo. Daar heb ik wel eens wat van gezegd en men deed het wat rustiger aan.
Ik hoorde ze nog wel maar niet echt extreem, lag mijn hoofd op mij kussen en ik sliep.
Het is net wat je gewend bent denk ik.
Ik moet er ook bij zeggen dat ik ben verhuisd van een levende stad naar een dorp.
En dat dorp lijkt vol te zitten met schijndoden. Om 23:00u is alles donker hier! :')

Ik kijk het nog even een paar maanden aan, als het echt blijft vervelen dan rot ik op hier.
En dan maar 400 euries betalen voor een studio woning in mijn oude stadje dan 300 voor een 4-kamerflat betalen in dit vage dorp. In mijn oude stadje zeiken ze pas als je na 1:00u raar doet, zoals ik gewend ben. Hier komen ze om 20:30 al. :')

En nog een edit...
Ik heb het nog niet gedaan hier, maar even de elektrische gitaar op de versterker ICM koptelefoon zal mij ook "duur" komen te staan denk ik. Maar ik ga het TOCH even doen want ik heb een melodie in mijn hoofd en dat........ ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door TheRPM op 06-04-2013 02:08:00 ]
  zaterdag 6 april 2013 @ 02:11:19 #55
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_124942382
Mensen in een flat die gaan zeuren om leefgeluiden :') Dat soort mensen moeten lekker in een hutje op de hei gaan wonen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 6 april 2013 @ 02:15:43 #56
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_124942471
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 02:11 schreef hmmmz het volgende:
Mensen in een flat die gaan zeuren om leefgeluiden :') Dat soort mensen moeten lekker in een hutje op de hei gaan wonen.
En zo is dat! ;)
pi_124966965
Heb dit topic gelezen, maar ik woon sinds 3 maanden wegens herstrukturering in een seniorenflat en ondervind naar mijn gevoel erg veel hinder van de benedenbuurvrouw (ze is 20 jaar ouder als mij) onder andere in de avonduren TV geluiden, daar ik hier ben komen wonen vanwege rust en tilte heb ik nu als grote ruzi met haar vanwege haar Tv geluiden., Mijn vloer is geisoleert met rubber matten (Isomat TS 40) en rode vloerbedekking, en toch hoot ik haar TV geluiden
Heb al als reactie op de vloer getimmert met zware hamers en ook al buurbemiddeling ingeschakeld. Maar ik wil toch gaan verhuizen omdat dit toch een gebed zonder einde gaat worden.

Zij vind mij maar een zuurpiet en de politie komt hier niet voor, maar ik voel mij een vluchteling in mij eigen woning. Daarom ben ik ook op zoek en hoop een een kleine (half)vrihjsaand huisje te kunnen huren (zie topic koopwoing huren)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zondag 7 april 2013 @ 01:21:29 #58
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_124976436
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:51 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb dit topic gelezen, maar ik woon sinds 3 maanden wegens herstrukturering in een seniorenflat en ondervind naar mijn gevoel erg veel hinder van de benedenbuurvrouw (ze is 20 jaar ouder als mij) onder andere in de avonduren TV geluiden, daar ik hier ben komen wonen vanwege rust en tilte heb ik nu als grote ruzi met haar vanwege haar Tv geluiden., Mijn vloer is geisoleert met rubber matten (Isomat TS 40) en rode vloerbedekking, en toch hoot ik haar TV geluiden
Heb al als reactie op de vloer getimmert met zware hamers en ook al buurbemiddeling ingeschakeld. Maar ik wil toch gaan verhuizen omdat dit toch een gebed zonder einde gaat worden.

Zij vind mij maar een zuurpiet en de politie komt hier niet voor, maar ik voel mij een vluchteling in mij eigen woning. Daarom ben ik ook op zoek en hoop een een kleine (half)vrihjsaand huisje te kunnen huren (zie topic koopwoing huren)
Is je buurvrouw niet gewoon zo doof als een kwartel, dat ze daarom de televisie zo hard zet?
Daar zat mijn oma, toen ze nog leefde en in een seniorenflat woonde, ook altijd over te klagen.
Mijn oma hoorde prima maar de buurvrouw had twee hoortoestellen die niet lekker zaten, haalde die thuis uit haar oren en de TV zette ze echt keihard aan, ik ben er een keer bij geweest en dat was echt niet normaal meer.

Maar op de vloer timmeren is ook niet echt een leuke manier om te vragen of het wat zachter kan.
pi_124978196
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:21 schreef TheRPM het volgende:

[..]

Maar op de vloer timmeren is ook niet echt een leuke manier om te vragen of het wat zachter kan.
Ik ben wel degelijk eerst aan de deur geweest in de eerste week (rond 22.50 uur) om te vragen of de TV radio wat zachter kon, maar ze reageerde als door een wesp gestoken rn arrogant hoe ik het lef had om hierover te klagen, want andere buren hebben nooit geklaagt. Ik moest maar de politie bellen en toen smeet ze de deur dicht en heeft ze nooit meer iets tegen mij gezegt. Ze ging de dag erop als een razende te keer tegen mij toen ik op de vloer getimmert had en ik heb haar als dikke zeug en gedrogdt uitgescholden.

Ze zette zelfs rond 00,35 uur loeihard kerstliederen op en/of carnavalsmuziek.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_125020325
Hakuna je schrijft het al.. je woont in een senioren flat.. Die mensen zijn wat dovig.. en zetten de tv/radio gewoon harder.. En dat is voor jou idd storend.. Die mensen hebben neit in de gaten dat het zo hard staat.

Waar ik woon staan senioren woningen, als ik daar 's avonds langs loop hoor ik ook de TV's buiten..

Dus ik zou heel vriendelijk zeggen tegen de buurvrouw dat ze beter even langs Beter Horen kan gaan ;-)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')