Beste Fokkers, ik zit met een beetje met een naar geval.
Ik woon sinds een maand of twee in een flat en er wonen mensen onder mij.
Een aantal kleine dingen waren hier nog steeds niet helemaal af.
Je kent het wel, het verhuisweekje is voorbij en je bent weer aan het werk en dus doe je 's avonds wel eens iets.
Een week of drie geleden had ik even een stukje lat nodig, dat zaagde ik door en binnen een minuut stond de buurvrouw van beneden voor de deur met de vraag ik wilde stoppen met zagen, ze lag te slapen en was wakker geworden. Het was nog voor 21:00u (en dat is voor mij de grens waarop je lekker stopt met klussen of noodzakelijkerwijs herrie maken) maar ze voelde zich niet zo lekker en ze was moe. Goed, dat kan, dus ik ben gestopt.
Niets meer gehoord van haar, tot vanmiddag. Ze stond me op te wachten toen ik thuis kwam.
Begon ze tegen me aan te kakelen dat ze de hele tijd "toktoktoktok" hoorde gisteravond en wilde slapen.
Alleen heb gisteravond niets anders gedaan dan internetten met op de achtergrond zachtjes de televisie aan en om 0:30u ben ik ook naar droomland gegaan.
Dus kan het niet anders dan dat ze het "getik" op het toetsenbord van de PC heeft gehoord.
Het kan, je hoort inderdaad alles van elkaar want het zijn oude flatjes.
Toen vertelde ze mij ineens dat ze ivm werk elke dag om 2:45u opstaat en minstens 6 uur slaap nodig heeft. Dat ze ook problemen heeft met slapen en al wakker wordt van een voorbij rijdende auto.
Nu wil ik best wel rekening met de buren houden hoor, zoals ik al zei, na 21:00u hoor je hier geen getimmer, geklus of muziek meer. Maar dit geneuzel vindt ik wel een beetje
erg ver gaan.
Het voelt sinds vanmiddag een beetje alsof 's avonds niet meer mag bewegen in mijn eigen huis omdat de buurvrouw zulke afwijkende werktijden heeft!
Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Na een uur uit de Fok! ontwenningskliniek maakte ik een nieuwe account aan...