abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 april 2013 @ 01:53:11 #1
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_124903750
Beste Fokkers, ik zit met een beetje met een naar geval.

Ik woon sinds een maand of twee in een flat en er wonen mensen onder mij.
Een aantal kleine dingen waren hier nog steeds niet helemaal af.
Je kent het wel, het verhuisweekje is voorbij en je bent weer aan het werk en dus doe je 's avonds wel eens iets.

Een week of drie geleden had ik even een stukje lat nodig, dat zaagde ik door en binnen een minuut stond de buurvrouw van beneden voor de deur met de vraag ik wilde stoppen met zagen, ze lag te slapen en was wakker geworden. Het was nog voor 21:00u (en dat is voor mij de grens waarop je lekker stopt met klussen of noodzakelijkerwijs herrie maken) maar ze voelde zich niet zo lekker en ze was moe. Goed, dat kan, dus ik ben gestopt.

Niets meer gehoord van haar, tot vanmiddag. Ze stond me op te wachten toen ik thuis kwam.
Begon ze tegen me aan te kakelen dat ze de hele tijd "toktoktoktok" hoorde gisteravond en wilde slapen.

Alleen heb gisteravond niets anders gedaan dan internetten met op de achtergrond zachtjes de televisie aan en om 0:30u ben ik ook naar droomland gegaan.
Dus kan het niet anders dan dat ze het "getik" op het toetsenbord van de PC heeft gehoord.
Het kan, je hoort inderdaad alles van elkaar want het zijn oude flatjes.
Toen vertelde ze mij ineens dat ze ivm werk elke dag om 2:45u opstaat en minstens 6 uur slaap nodig heeft. Dat ze ook problemen heeft met slapen en al wakker wordt van een voorbij rijdende auto. :{

Nu wil ik best wel rekening met de buren houden hoor, zoals ik al zei, na 21:00u hoor je hier geen getimmer, geklus of muziek meer. Maar dit geneuzel vindt ik wel een beetje erg ver gaan.
Het voelt sinds vanmiddag een beetje alsof 's avonds niet meer mag bewegen in mijn eigen huis omdat de buurvrouw zulke afwijkende werktijden heeft!

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Na een uur uit de Fok! ontwenningskliniek maakte ik een nieuwe account aan...
  vrijdag 5 april 2013 @ 01:57:23 #2
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_124903791
Niks van aantrekken. Je doet hier wettelijk niets fout, en als ik het zo lees stel je je behoorlijk fatsoenlijk op. Dat zij bepaalde problemen heeft is haar pakkie-an.
  vrijdag 5 april 2013 @ 02:04:53 #3
141854 John5
Coujonjeur
pi_124903853
Zo iemand hebben wij hier ook wonen, op een gegeven moment begon ze zelfs op de verwarming te slaan (iets wat je echt door het hele complex hoort) zodra iemand het om 23:00 in z'n hoofd haalde te gaan douchen.

Gewoon compleet negeren, en vooral niet voorzichtiger/ stiller gaan doen dan "normaal" is. Als ze complete stilte wil gaat ze maar lekker in een hutje op de hei wonen en niet in een flat, waar leefgeluiden er gewoon bij horen.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
  vrijdag 5 april 2013 @ 02:16:48 #4
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_124903937
De problemen in elk geval niet op de spits drijven, want jij wilt daar ook nog graag een tijdje wonen zonder burenruzie.

Het is heel goed mogelijk dat die buurvrouw dat toktok geluid wel heeft gehoord, maar dat dit niet van jouw toetsenbord was... maar van een van de andere buren. Zelfs de centrale verwarming maakt vaak meer lawaai dan een toetsenbord.

Breng dat vriendelijk maar duidelijk.

Overigens is het wel een goed idee, wanneer je eens een feestje hebt, jouw directe buren de volgende dag een bloemetje langs te brengen voor mogelijke de overlast. Een klein gebaar, maar je hebt direct een leuk gesprek met de buren, en dan leren ze je als mens kennen. ... in plaats als overlastgever. Heeft bij mij altijd wel gewerkt. :)
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  vrijdag 5 april 2013 @ 02:25:05 #5
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_124903964
Er zijn niet eens wettelijke normen voor geluidsoverlast van buren, dus je zal hier toch samen uit moeten komen. Maar dit gezeik gaat echt te ver. Een toetsenbord, kom op.

Je kan haar natuurlijk ook oordoppen cadeau doen. Als ik 3 uur op moest staan zou ik ook niet redelijkerwijs verwachten dat mn buren al om 19 uur stil zijn. Wat een zeikwijf.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
  vrijdag 5 april 2013 @ 02:32:34 #6
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124903989
Samen overleggen is altijd verreweg het beste plan... tenzij normaal menselijk overleg niet meer mogelijk blijkt. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 5 april 2013 @ 02:35:46 #7
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_124903998
Ik zou dr oordoppen aanraden.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  vrijdag 5 april 2013 @ 02:36:07 #8
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124904001
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 02:25 schreef ludicrous_monk het volgende:
Er zijn niet eens wettelijke normen voor geluidsoverlast van buren, dus je zal hier toch samen uit moeten komen. Maar dit gezeik gaat echt te ver. Een toetsenbord, kom op.

Je kan haar natuurlijk ook oordoppen cadeau doen. Als ik 3 uur op moest staan zou ik ook niet redelijkerwijs verwachten dat mn buren al om 19 uur stil zijn. Wat een zeikwijf.
Die zijn er wel.
  vrijdag 5 april 2013 @ 03:13:18 #9
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_124904129
Je kunt evt. het klussen zoveel mogelijk in het weekend doen. Maar last van je keyboard is onzin. Ze geeft zelf al aan dat ze van een langsrijdende auto al wakker wordt. M.a.w. het probleem is zij zelf. Dan moet ze de oplossing ook bij zichzelf zoeken, bv. met oordoppen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 5 april 2013 @ 03:14:00 #10
396386 sturmpie
for night & nature
pi_124904134
0900-8844 en de woningbouw (als je die hebt) bellen om ze alvast op de hoogte te stellen van je klagerige buur.

als je niet eens mag typen wat mag je dan nog wel. pfff, zeikwijf zeg
sterkte :%
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_124904158
Wat klote, ik weet er alles van. Heb ook zulke mensen naast me gehad die een ander het daglicht in de ogen niet gunden. Ik ben verhuisd, zo erg was het. Het ging niet alleen over geluidsoverlast (van kinderen en klusjes rond 20,00, maar ook over de tuin, waar mijn visite de auto parkeerde, of de te Breede heg van de andere buren. En natuurlijk ook mijn kat en de hond van weer iemand anders in de straat die voor hun deur kakte. Ik dacht, weg bij die hap. Maar dat is natuurlijk niet zo eenvoudig om maar zo weg te kunnen. Ik heb er wel een paar jaar over gedaan om toch het huurhuis van mijn dromen te vinden. Nu zit ik gebakken.

En die tip van die oordopjes vind ik ook wel goed, heb ik mijn buren toen ook aangeraden maar die werden erg boos.
gardenqueen,
pi_124904179
En de tips over er samen uitkomen door te praten........
Moet je wel buren hebben die willen praten en ook luisteren.
Het moet van 2 kanten komen.
gardenqueen,
pi_124904199
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 april 2013 02:36 schreef Mishu het volgende:

[..]

Die zijn er wel.
Klopt, daarvoor is de wet geluidshinder.

http://maxius.nl/wet-geluidhinder/artikel1/
  Moderator vrijdag 5 april 2013 @ 07:34:33 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_124904661
Eventjes hè, wat voor vloer heb je?

Mocht je laminaat hebben, ligt daar dan een goede ondervloer onder? En ligt je laminaat los van de muur? Want er moet ruimte tussen muur en laminaat. Als het er tegenaan ligt, geeft het geluiden door. Dàn is het mogelijk dat je buurvrouw het typen heeft gehoord.

Maar eerlijk gezegd, alleen dan! Anders moet je òf debiel hard op je toetsenbord rammen, òf zij moet met een glas tegen de muur gaan zitten... Kan het me in beide gevallen niet voorstellen.

Mocht je geen goede (onder)vloer hebben, dan moet je daar wat aan doen. If not, je mag 's nachts gerust typen. Als mevrouw ook niet tegen langsrijdende auto's kan, moet ze misschien toch maar oordopjes gebruiken en/of in een hutje op de hei gaan wonen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124905113
Zulke mensen blijven zaniken als je een reactie geeft. Gewoon eens flink gaan timmeren, maar dat wél van tevoren aankondigen. Een paar dagen later zeggen dat je een feestje hebt en lekker muziek draaien. Dan is het snel over met dat gejank om niets.
  vrijdag 5 april 2013 @ 08:50:40 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124905315
als je gewoon oordopjes in doet word je ook niet wakker van een rijdende auto.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_124905361
dat jouw onderbuurvrouw afwijkende werktijden heeft is niet jouw probleem toch.
zolang bij jou alles in orde is , en geen laminaat hebt liggen waar je dus wel een hoop door hoort is er niks aan de hand.
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:01:52 #18
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_124905486
Het is heel vervelend als buren boven je lawaai maken, je hoort alles in een flat. Als mensen rondlopen 's avonds laat kan dat al heel hard doorklinken maar de tijden die jij noemt vind ik ook wel erg vroeg om te gaan klagen. Wij hebben een buurman die rustig om half 12 's avonds nog allerlei meubels gaat lopen verschuiven en met zijn boerenklompen door het huis heen stampt, dat is wél heel ergerlijk. Ook ging hij toen hij er net woonde rustig tot 11u 's avonds door met klussen. Gelukkig werkt hij heel snel dus is ie ruim een jaar later nog steeds bezig met klussen :') nu dus nog steeds, alleen niet meer zo laat omdat ie op zijn flikker heeft gehad van de woningbouwvereniging na een klacht van ons.

Neem de klacht in elk geval serieus maar als ze echt onterecht zeurt (en daar lijkt het op) hoef je echt niet alles te pikken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:03:57 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124905518
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:01 schreef Metro2005 het volgende:
in een flat.
Als je in een flat gaat wonen moet je niet klagen over geluidsoverlast door lopende mensen. Dan moet je maaer vrijstaand gaan wonen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:08:15 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124905597
Wat maanvis zegt. Geef haar oordopjes. Of een adres waar ze deze kan kopen. Kruidvat oid. Ze klinkt me verder niet als een sekreet in de oren maar als je zodanige slaapproblemen hebt kan je niet verwachten dat de rest van de wereld zich stil houdt als zij om 18:00 uur in haar nest ligt met haar insomnia.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:15:26 #21
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_124905729
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je in een flat gaat wonen moet je niet klagen over geluidsoverlast door lopende mensen. Dan moet je maaer vrijstaand gaan wonen.
Lekkere dooddoener, ten eerste zijn er amper vrijstaande woningen te vinden in de omgeving en ten tweede zijn die onbetaalbaar.

Ook in een flat moet je rekening houden met elkaar. Of moet ik zeggen: JUIST in een flat moet je rekening houden met elkaar.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:23:51 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124905873
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:15 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Lekkere dooddoener, ten eerste zijn er amper vrijstaande woningen te vinden in de omgeving en ten tweede zijn die onbetaalbaar.

Ook in een flat moet je rekening houden met elkaar. Of moet ik zeggen: JUIST in een flat moet je rekening houden met elkaar.
En in een flat moet je ook rekening houden met het feit dat mensen langer wakker zijn dan jij en dat het geheel gehorig is maar dat je dan ook niet echt kan verwachten dat ze na 19:00 uur niet meer op een toetsenbord gaan zitten tikken omdat het door klinkt. Oordopjes.
Vrijheid
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:25:07 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124905898
quote:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Maar als zij al niet kan slapen of wakker wordt van een voorbijrijdende auto of een toetsenbord, heeft toch echt zij een probleem.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:35:43 #24
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_124906086
Als ze het toetsenbord hoort dan heeft TS toch mogelijk een probleem (en niet de vereiste DBs ondervloer voor zijn laminaat of het verkeerd gelegd)

Maargoed, tot 22:00 mag je gewoon 'herrie' maken, dat mevrouw haar werkdag midden in de nacht begint betekend toch niet dat de hele flat zich moet aanpassen.
Dum de dum
pi_124906328
Koop wat van die schuimrubberen oordopjes voor je buurvrouw, die zijn vrij goedkoop en dempen meer dan voldoende. Alleen moet ze niet te eigenwijs zijn om ze fatsoenlijk in te doen.

Ik heb jarenlang met oordopjes geslapen in mijn vorige flat en soms gebruik ik ze nog wel eens als ik echt in complete stilte wil slapen. Kan me zelfs al storen aan wat verwarmingsgeluiden of een koelkast die aanslaat, doordat ik jaren met oordopjes heb geslapen. (dat laatste is misschien wel een nadeel van de gewenning aan stilte)
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:58:29 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124906592
quote:

[..]

flikker op zeg ik mag toch wel in m'n eigen woning lopen zonder dat er gelijk een waarschuwing komt? dan maak je zoiemand echt een gevangene in z'n eigen huis. dat jij als tinnituslijder last hebt van geluid maakt nog niet dat iemand anders maar zijn schoenen uit moet doen als ie in zijn EIGEN huis loopt.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:01:31 #27
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_124906645
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Maar als zij al niet kan slapen of wakker wordt van een voorbijrijdende auto of een toetsenbord, heeft toch echt zij een probleem.
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:23 schreef jogy het volgende:

[..]

En in een flat moet je ook rekening houden met het feit dat mensen langer wakker zijn dan jij en dat het geheel gehorig is maar dat je dan ook niet echt kan verwachten dat ze na 19:00 uur niet meer op een toetsenbord gaan zitten tikken omdat het door klinkt. Oordopjes.
Dat zei ik toch ook niet,ik gaf al aan dat in dit geval de buren wel zeuren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

flikker op zeg ik mag toch wel in m'n eigen woning lopen zonder dat er gelijk een waarschuwing komt? dan maak je zoiemand echt een gevangene in z'n eigen huis. dat jij als tinnituslijder last hebt van geluid maakt nog niet dat iemand anders maar zijn schoenen uit moet doen als ie in zijn EIGEN huis loopt.
Eng he, rekening met elkaar houden. In een flat hoor je nou eenmaal meer en dat accepteer je voor een deel maar je moet óók meer rekening met je buren houden. Dat komt van 2 kanten. Ik weet ook wel dat ik mijn muziek niet lekker hard kan zetten en ik vind het asociaal om met schoenen met harde zolen over mijn laminaat vloer te banjeren tot diep in de nacht omdat ik WEET dat de onderburen dat horen.

Bovendien is er nogal een verschil tussen gewoon door het huis heen lopen en door het huis heen stampen als een olifant en constant meubels heen en weer schuiven tot diep in de nacht.

De buren die hiervoor boven mij woonden hoorde ik NOOIT en die waren met zijn tweeen en hadden een hond. Het kan blijkbaar wel. De bovenbuurman bij mij maakt in zijn eentje méér herrie dan de rest van de flat bij elkaar.

Nogmaals; In een flat moet je meer rekening met anderen houden en wil je dat niet dan ga je maar in een vrijstaand huis wonen. Wat is dat toch altijd met degene die ergens last van heeft de grond in boren en de gene die de overlast veroorzaakt vrijpleiten. omgekeerde wereld.

En nogmaals; dit is NIET tegen TS ofzo want in het geval van TS vind ik dat de buren een beetje zeuren.

[ Bericht 20% gewijzigd door Metro2005 op 05-04-2013 10:07:40 ]
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:11:53 #28
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_124906865
Als je hier niet in genaaid wil worden door je woningbouw, ga je klagen over je buurvrouw dat ze steen en been klaagt voor verzonnen issues en dat je buurtbemiddeling wil inschakelen.

Als dit andersom gaat krijg jij een strafpunt op je dossier. :)
Thinking about thinking of you.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:14:58 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124906931
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:11 schreef shifto het volgende:
Als je hier niet in genaaid wil worden door je woningbouw, ga je klagen over je buurvrouw dat ze steen en been klaagt voor verzonnen issues en dat je buurtbemiddeling wil inschakelen.

Als dit andersom gaat krijg jij een strafpunt op je dossier. :)
Wat een onzin. Ze is twee keer aan de deur geweest.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:14:59 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124906933
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:01 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

[..]

Dat zei ik toch ook niet,ik gaf al aan dat in dit geval de buren wel zeuren.

[..]

Eng he, rekening met elkaar houden. In een flat hoor je nou eenmaal meer en dat accepteer je voor een deel maar je moet óók meer rekening met je buren houden. Dat komt van 2 kanten. Ik weet ook wel dat ik mijn muziek niet lekker hard kan zetten en ik vind het asociaal om met schoenen met harde zolen over mijn laminaat vloer te banjeren tot diep in de nacht omdat ik WEET dat de onderburen dat horen.

Bovendien is er nogal een verschil tussen gewoon door het huis heen lopen en door het huis heen stampen als een olifant en constant meubels heen en weer schuiven tot diep in de nacht.

De buren die hiervoor boven mij woonden hoorde ik NOOIT en die waren met zijn tweeen en hadden een hond. Het kan blijkbaar wel. De bovenbuurman bij mij maakt in zijn eentje méér herrie dan de rest van de flat bij elkaar.

Nogmaals; In een flat moet je meer rekening met anderen houden en wil je dat niet dan ga je maar in een vrijstaand huis wonen. Wat is dat toch altijd met degene die ergens last van heeft de grond in boren en de gene die de overlast veroorzaakt vrijpleiten. omgekeerde wereld.

En nogmaals; dit is NIET tegen TS ofzo want in het geval van TS vind ik dat de buren een beetje zeuren.

Overlast is pas overlast als je er last van hebt, en als je op een vuilnisbelt gaat wonen weet je dat het stinkt, als je boven een winkelstraat gaat wonen weet je dat je last hebt met parkeren, en als je in een flat gaat wonen weet je dat je last hebt van leefgeluiden. Dus dan mag je daar niet meer over klagen. Anders moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen, dat is dan de oplossing voor klagers. soms MOET je nou eenmaal 'snachts stofzuigen omdat je morgen bezoek krijgt, en dat kan dan niet eerder omdat je net uit de avonddienst komt bijvoorbeeld. Dan zou het stom zijn als de buren daarorver gingen klagen.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:16:07 #31
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124906956
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Overlast is pas overlast als je er last van hebt, en als je op een vuilnisbelt gaat wonen weet je dat het stinkt, als je boven een winkelstraat gaat wonen weet je dat je last hebt met parkeren, en als je in een flat gaat wonen weet je dat je last hebt van leefgeluiden. Dus dan mag je daar niet meer over klagen. Anders moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen, dat is dan de oplossing voor klagers. soms MOET je nou eenmaal 'snachts stofzuigen omdat je morgen bezoek krijgt, en dat kan dan niet eerder omdat je net uit de avonddienst komt bijvoorbeeld. Dan zou het stom zijn als de buren daarorver gingen klagen.
Trol. :')
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:16:53 #32
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_124906969
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:14 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Laat de overlastgever dat maar lekker doen.

quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Trol. :')
Dat of gewoon vreselijk asociaal.
pi_124906982
Gehorige flats zijn zwaar kut, maar typoverlast is wel heel triest.
welke hal moet je hebben voor zieke air max ??
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:18:16 #34
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124907008
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:17 schreef NEC-Nijmegen het volgende:
Gehorige flats zijn zwaar kut, maar typoverlast is wel heel triest.
Als dat het was wat ze hoorde.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:19:32 #35
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124907035
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:16 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Laat de overlastgever dat maar lekker doen.

Dat heeft geen zin, want dan beginnen ze weer te zeiken over huilende baby's (baby's naar het hutje op de hei), blaffende honden (honden naar het hutje op de hei), verbouwingen (verboden je eigen flat te verbouwen), feestjes (feestjes houd je maar in de kroeg, metro2005 kan er niet tegen), spelende kidneren (kinderen zijn verboden in deze flat want metro2005 kan anders niet slapen). ETC.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:21:48 #36
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124907102
Maanvis, wat ben je weer vervelend.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:22:58 #37
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124907127
quote:
13s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:21 schreef Lienekien het volgende:
Maanvis, wat ben je weer vervelend.
Ik heb DM hoor.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:27:57 #38
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124907241
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:22 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Ik heb DM hoor.
Dat vind ik zo achterbaks. Ik zeg het liever hier. Hoor.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:28:52 #39
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124907265
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:27 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dat vind ik zo achterbaks. Ik zeg het liever hier. Hoor.
Met jouw persoonlijke vetes verneuk je elk topique.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:29:17 #40
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124907275
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:28 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Met jouw persoonlijke vetes verneuk je elk topique.
:')
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:30:08 #41
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124907293
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:29 schreef Lienekien het volgende:

[..]

:')
Vruuger kreeg je nog een ban voor alleen-smiley posts!
Maar toen betekende emo.gif ook nog emotioneel van geluk zijn.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:31:31 #42
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124907325
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:18 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Als dat het was wat ze hoorde.
Dat ook. Maar mijn zus en zwager hebben ook een tijdje gehad dat er boven hun een nachtbraker met pc bezig was en ja, ze hoorde het getik van het toetsenbord. Doe je verder niets aan want hij doet verder niets wat het predicaat 'overlast' mag dragen dus hebben ze het zelf maar opgelost door een extra laagje geluidsdempende ongein op het plafond te plakken.
Vrijheid
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:32:59 #43
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124907360
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:30 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Vruuger kreeg je nog een ban voor alleen-smiley posts!
Maar toen betekende emo.gif ook nog emotioneel van geluk zijn.
Vroeger moest je nog 10 kilometer naar de dichtstbijzijnde waterput lopen en uitkijken voor struikrovers hé, opa.
Vrijheid
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:42:44 #44
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_124911262
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 03:36 schreef superdrufus het volgende:

[..]

Klopt, daarvoor is de wet geluidshinder.

http://maxius.nl/wet-geluidhinder/artikel1/
Deze wet betreft alleen geluidshinder door bedrijven, wegverkeer, treinen, luchtvaart, en evenementen. Niet door buren.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
pi_124911336
Snap sowieso niet waarom dat mens al geen oordopjes heeft gekocht als ze van voorbijrijdende auto's al wakker wordt.
  Moderator vrijdag 5 april 2013 @ 12:56:14 #46
155227 crew  Guppy
dus
pi_124911662
Laten we in plaats van tegen elkaar bitchen nou gewoon even afwachten wat voor vloer te heeft en hoe die gelegd is...
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:05:39 #47
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_124911946
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:42 schreef ludicrous_monk het volgende:

[..]

Deze wet betreft alleen geluidshinder door bedrijven, wegverkeer, treinen, luchtvaart, en evenementen. Niet door buren.
De boete 'burengerucht of rumoer waardoor de nachtrust verstoord kan worden' bestaat iig. Geen idee wat het bijbehorende wetsartikel is.
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:13:03 #48
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_124912182
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:05 schreef DeGemaskerdeMuchacho het volgende:

[..]

De boete 'burengerucht of rumoer waardoor de nachtrust verstoord kan worden' bestaat iig. Geen idee wat het bijbehorende wetsartikel is.
431 WvSr. Niet de wet geluidshinder. Maar in de praktijk moet echt sprake zijn van zeer veel overlast wil de politie hiervan gebruikmaken. Bovendien dient de partij die de geluidshinder aankaart de geluidshinder te bewijzen, als je betwist dat de geluidshinder heeft plaatsgevonden.
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:06:30 #49
1124 Mark
Awesome dad from hell
pi_124913951
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 08:50 schreef Maanvis het volgende:
als je gewoon oordopjes in doet word je ook niet wakker van een rijdende auto.
Of de wekker
We used to hate people - Now we just make fun of them - It's more effective that way
Elk jaar Towel Day!(2)](3)
Dommage arachide-fromage
  vrijdag 5 april 2013 @ 14:20:35 #50
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124914387
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 14:06 schreef Mark het volgende:

[..]

Of de wekker
wekker is wel wat harder :)
Een gedicht over Maanvis
pi_124919064
Ik woon nog bij mijn ouders thuis, in een gewoon huis. Ik hoor het ook als ze boven typen :@ Het kan inderdaad behoorlijk storend zijn, zeker als alles bij jou zelf stil is en dat het enige geluid is wat je verder hoort. Staat je bureau wel op een vaste ondergrond, of eentje die meedreunt? :P

Dat wil niet zeggen dat ik vind dat je maar moet stoppen met typen ;) Ik zou ook het gesprek met haar aangaan. Dat je best snapt dat het vervelend is voor haar als ze niet kan slapen terwijl ze zo vroeg al op moet staan (empathie tonen! :P ), maar dat je normale leefgeluiden maakt en dat je daar niets aan kunt doen. En dat ze het best mag zeggen als je daadwerkelijk veel geluid maakt, bv als je muziek te hard staat.
  zaterdag 6 april 2013 @ 00:47:35 #52
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_124940653
Dank voor jullie reacties! :D
Om even een aantal vragen te beantwoorden:

Vloer: Ik heb ik mijn hele huis vinyl liggen, behalve in de kamer waar mijn bureau met de computer staat.
Daar liggen vrij dikke tapijttegels omdat ik weet dat ik daar in de avonden vaak zit.

De buurvrouw: Een vriendelijke tante van in de 50 die dingen normaal en beleeft tegen je zegt, ze is echt geen aso met een grote bek en ik ben ook altijd vriendelijk tegen haar geweest dus van ruzie is (nog en ik hoop nooit) geen sprake.

Maar ik ben er wel een beetje bang voor, dat er vroeg of laat een keer echte ruzie komt.
Juist omdat ze in die paar weken al twee keer iets heeft gezegd over geluid.
De eerste keer kon ik dan nog wel begrijpen, de tweede keer vond ik echt overdreven.

[ Bericht 10% gewijzigd door TheRPM op 06-04-2013 00:56:54 (Te vroeg op POST geklikt) ]
  zaterdag 6 april 2013 @ 00:55:53 #53
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_124940878
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 00:47 schreef TheRPM het volgende:
Dank voor jullie reacties! :D
Om even een aantal vragen te beantwoorden:

Vloer: Ik heb ik mijn hele huis vinyl liggen, behalve in de kamer waar mijn bureau met de computer staat.
Daar liggen vrij dikke tapijttegels omdat ik weet dat ik daar in de avonden vaak zit.

De buurvrouw: Een vriendelijke tante van in de 50 die dingen normaal en beleeft tegen je zegt, ze is echt geen aso met een grote bek en ik ben ook altijd vriendelijk tegen haar geweest dus van ruzie is (nog en ik hoop nooit) geen sprake.

Maar ik ben er wel een beetje bang voor, dat er vroeg of laat een keer echte ruzie komt.
Doe anders een keer een testje. Jij gaat typen en zij gaat in haar woning luisteren. Als dat is waar ze last van heeft, kun je dat samen vaststellen en kan ze bij de woningbouw gaan klagen en vragen om betere isolatie. Want alhoewel ik vind dat veel mensen zich werkelijk misdragen ten opzichte van hun buren (heb er ook veel last van hier), zijn er natuurlijk grenzen. En verzocht worden niet te typen 's avonds, is ver over zo'n grens.
Stop the world, I want to get out.
  zaterdag 6 april 2013 @ 01:18:21 #54
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_124941394
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 00:55 schreef Lkw het volgende:

[..]

Doe anders een keer een testje. Jij gaat typen en zij gaat in haar woning luisteren. Als dat is waar ze last van heeft, kun je dat samen vaststellen en kan ze bij de woningbouw gaan klagen en vragen om betere isolatie. Want alhoewel ik vind dat veel mensen zich werkelijk misdragen ten opzichte van hun buren (heb er ook veel last van hier), zijn er natuurlijk grenzen. En verzocht worden niet te typen 's avonds, is ver over zo'n grens.
Dat dus. In mijn oude flat had ik buren die elke donderdag een zuipfeest hadden en dat ging door tot 4 uur ofzo. Daar heb ik wel eens wat van gezegd en men deed het wat rustiger aan.
Ik hoorde ze nog wel maar niet echt extreem, lag mijn hoofd op mij kussen en ik sliep.
Het is net wat je gewend bent denk ik.
Ik moet er ook bij zeggen dat ik ben verhuisd van een levende stad naar een dorp.
En dat dorp lijkt vol te zitten met schijndoden. Om 23:00u is alles donker hier! :')

Ik kijk het nog even een paar maanden aan, als het echt blijft vervelen dan rot ik op hier.
En dan maar 400 euries betalen voor een studio woning in mijn oude stadje dan 300 voor een 4-kamerflat betalen in dit vage dorp. In mijn oude stadje zeiken ze pas als je na 1:00u raar doet, zoals ik gewend ben. Hier komen ze om 20:30 al. :')

En nog een edit...
Ik heb het nog niet gedaan hier, maar even de elektrische gitaar op de versterker ICM koptelefoon zal mij ook "duur" komen te staan denk ik. Maar ik ga het TOCH even doen want ik heb een melodie in mijn hoofd en dat........ ;)

[ Bericht 8% gewijzigd door TheRPM op 06-04-2013 02:08:00 ]
  zaterdag 6 april 2013 @ 02:11:19 #55
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_124942382
Mensen in een flat die gaan zeuren om leefgeluiden :') Dat soort mensen moeten lekker in een hutje op de hei gaan wonen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
  zaterdag 6 april 2013 @ 02:15:43 #56
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_124942471
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 02:11 schreef hmmmz het volgende:
Mensen in een flat die gaan zeuren om leefgeluiden :') Dat soort mensen moeten lekker in een hutje op de hei gaan wonen.
En zo is dat! ;)
pi_124966965
Heb dit topic gelezen, maar ik woon sinds 3 maanden wegens herstrukturering in een seniorenflat en ondervind naar mijn gevoel erg veel hinder van de benedenbuurvrouw (ze is 20 jaar ouder als mij) onder andere in de avonduren TV geluiden, daar ik hier ben komen wonen vanwege rust en tilte heb ik nu als grote ruzi met haar vanwege haar Tv geluiden., Mijn vloer is geisoleert met rubber matten (Isomat TS 40) en rode vloerbedekking, en toch hoot ik haar TV geluiden
Heb al als reactie op de vloer getimmert met zware hamers en ook al buurbemiddeling ingeschakeld. Maar ik wil toch gaan verhuizen omdat dit toch een gebed zonder einde gaat worden.

Zij vind mij maar een zuurpiet en de politie komt hier niet voor, maar ik voel mij een vluchteling in mij eigen woning. Daarom ben ik ook op zoek en hoop een een kleine (half)vrihjsaand huisje te kunnen huren (zie topic koopwoing huren)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  zondag 7 april 2013 @ 01:21:29 #58
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_124976436
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:51 schreef -Hakuna- het volgende:
Heb dit topic gelezen, maar ik woon sinds 3 maanden wegens herstrukturering in een seniorenflat en ondervind naar mijn gevoel erg veel hinder van de benedenbuurvrouw (ze is 20 jaar ouder als mij) onder andere in de avonduren TV geluiden, daar ik hier ben komen wonen vanwege rust en tilte heb ik nu als grote ruzi met haar vanwege haar Tv geluiden., Mijn vloer is geisoleert met rubber matten (Isomat TS 40) en rode vloerbedekking, en toch hoot ik haar TV geluiden
Heb al als reactie op de vloer getimmert met zware hamers en ook al buurbemiddeling ingeschakeld. Maar ik wil toch gaan verhuizen omdat dit toch een gebed zonder einde gaat worden.

Zij vind mij maar een zuurpiet en de politie komt hier niet voor, maar ik voel mij een vluchteling in mij eigen woning. Daarom ben ik ook op zoek en hoop een een kleine (half)vrihjsaand huisje te kunnen huren (zie topic koopwoing huren)
Is je buurvrouw niet gewoon zo doof als een kwartel, dat ze daarom de televisie zo hard zet?
Daar zat mijn oma, toen ze nog leefde en in een seniorenflat woonde, ook altijd over te klagen.
Mijn oma hoorde prima maar de buurvrouw had twee hoortoestellen die niet lekker zaten, haalde die thuis uit haar oren en de TV zette ze echt keihard aan, ik ben er een keer bij geweest en dat was echt niet normaal meer.

Maar op de vloer timmeren is ook niet echt een leuke manier om te vragen of het wat zachter kan.
pi_124978196
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 01:21 schreef TheRPM het volgende:

[..]

Maar op de vloer timmeren is ook niet echt een leuke manier om te vragen of het wat zachter kan.
Ik ben wel degelijk eerst aan de deur geweest in de eerste week (rond 22.50 uur) om te vragen of de TV radio wat zachter kon, maar ze reageerde als door een wesp gestoken rn arrogant hoe ik het lef had om hierover te klagen, want andere buren hebben nooit geklaagt. Ik moest maar de politie bellen en toen smeet ze de deur dicht en heeft ze nooit meer iets tegen mij gezegt. Ze ging de dag erop als een razende te keer tegen mij toen ik op de vloer getimmert had en ik heb haar als dikke zeug en gedrogdt uitgescholden.

Ze zette zelfs rond 00,35 uur loeihard kerstliederen op en/of carnavalsmuziek.
pi_125020325
Hakuna je schrijft het al.. je woont in een senioren flat.. Die mensen zijn wat dovig.. en zetten de tv/radio gewoon harder.. En dat is voor jou idd storend.. Die mensen hebben neit in de gaten dat het zo hard staat.

Waar ik woon staan senioren woningen, als ik daar 's avonds langs loop hoor ik ook de TV's buiten..

Dus ik zou heel vriendelijk zeggen tegen de buurvrouw dat ze beter even langs Beter Horen kan gaan ;-)
pi_125020353
leg even een handdoek of rubberen matje onder je toetsenbord.. dan klinkt het minder door..

dit soort flats hoor je alles.. als je niest hoor je het al bij de buren..

Ik woonde vroeger in een jaren 50 flat in Utrecht (Kanaleneiland).. Ik kon de onderbuurvrouw woordelijk verstaan als ze aan het telefoneren was én in mijn meterkast rook ik haar sigarettenrook..

Heel irritant iig..
  maandag 8 april 2013 @ 09:08:59 #62
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_125020565
quote:
Nou, meer dat mensen die zo gevoelig zijn voor geluid niet moeten gaan werken op tijden waarbij de slaaptijden de rumoerigste tijden zijn.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_125023188
Wilt ze echt goede oordoppen moet ze die gewoon op maat laten aanmeten, kost wat maar daarna heeft ze ook nergens meer last van.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
  maandag 8 april 2013 @ 12:28:31 #64
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_125025638
Zij heeft last van bepaalde geluiden, laat r idd oordoppen kopen.. die gele van 3m volstaan prima! of ga heul niet in een flat wonen!! pffff...

TS, doe je ding, zij past zich maar aan, jij houdt je aan de normale regels zo te lezen.
  dinsdag 9 april 2013 @ 01:20:14 #65
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_125057962
quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 08:55 schreef poldervrouwtje het volgende:
leg even een handdoek of rubberen matje onder je toetsenbord.. dan klinkt het minder door..

dit soort flats hoor je alles.. als je niest hoor je het al bij de buren..

Ik woonde vroeger in een jaren 50 flat in Utrecht (Kanaleneiland).. Ik kon de onderbuurvrouw woordelijk verstaan als ze aan het telefoneren was én in mijn meterkast rook ik haar sigarettenrook..

Heel irritant iig..
Oké! :D
Ik kan mijn onderbuurvrouw ook woordelijk verstaan. Hoe ze haar zoon zit uit te schelden en te bedreigen dat ze 'm eruit wil flikkeren enzo en vooral als ze aan de telefoon zit dan praat ze niet normaal, maar ze schreeuwt echt. Maakt mij verder niet uit hoor, ik ben wel wat gewend wat "overlast" betreft, ik slaap echt overal doorheen (heeft in mijn oude flat ooit een zware drank/drugs verslaafde naast me gewoond, dát is pas ellende).

En over die meterkast is ook wel grappig. Buuf heeft twee katten maar is te beroerd om de kattenbakken schoon te maken, want er komt een instant zeiklucht i.c.m. frituurvetgeur uit mijn meterkast.
Maar helaas niet alleen mijn meterkast, ook uit de onderste keukenkastjes komt die lucht.
Heb mijn borden, pannen, glazen en bekers al verplaatst naar de hoge kastjes, ik heb namelijk geen zin om ook nog eens vóór het eten alles af te wassen. Maar het ruikt tamelijk smerig in de keuken hier. Dat iemand daar in kan leven trouwens. :r Misschien zou ik dat bij het volgende zeur beklag van haar eens heel netjes moeten zeggen. Dat ik haar voortdurend ruik in mijn eigen huis.
Ik zou me niet echt prettig voelen na de boodschap: "U stinkt". ;)

quote:
0s.gif Op maandag 8 april 2013 12:28 schreef Swiffer het volgende:
Zij heeft last van bepaalde geluiden, laat r idd oordoppen kopen.. die gele van 3m volstaan prima! of ga heul niet in een flat wonen!! pffff...

TS, doe je ding, zij past zich maar aan, jij houdt je aan de normale regels zo te lezen.
Die gele van 3M zijn super! _O_ Zitten lekker, gaan precies naar je gehoorgang staan en dempen inderdaad prima! Op mijn werk staat een doos vol van die dingen, voor als we weer eens assen uit hydraulische cilinders moeten rammen of naast draaiende motoren werken. Echt goed spul inderdaad! Misschien even een paartje extra meenemen en in haar brievenbus deponeren? :P
En ja, ik doe inderdaad, in mijn ogen "normaal".
Harde muziek draaien dat doe ik eigenlijk nooit (nou ja, in die paar weken één keer op donderdagmiddag de versterker iets verder opengezet toen "À te Corsica van I Muvrini toevallig op de Belgische radio werd gedraaid, luister anders nooit naar de Belg maar deze keer zat ik op een verwarmingsmonteur te wachten en het was gewoon te mooi dat nummer), ik loop niet op schoenen in huis en na 21:00u doe ik geen gekke dingen.
En als er een keer iets is (zoals buurvrouw ziek en wil slapen) wil ik mijzelf er ook wel op aanpassen.
Ja, schuif wel eens een broodje in de magnetron in de late uurtjes. Meer niet.

Maar het lijkt wel alsof er een camera in mijn huis hangt.
Ze weet precies van minuut tot minuut wat ik heb gedaan en dáár word ik nou net even niet goed van. :r Andere, dorpse mentaliteit. Laten we het daar maar op houden denk ik.
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik hier ben gaan wonen, in die refo troep hier. :r :r :r :r :r :r :r :r :r
  dinsdag 9 april 2013 @ 01:27:07 #66
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_125058027
Klinkt gewoon alsof je een gehorig complex hebt TS :)

Dunne muurtjes enzo.
  dinsdag 9 april 2013 @ 01:28:43 #67
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_125058053
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 april 2013 01:27 schreef Mishu het volgende:
Klinkt gewoon alsof je een gehorig complex hebt TS :)

Dunne muurtjes enzo.
Klopt Mishu. ;)
Ik ga slapen, morgen weer vroeg op, het is eigenlijk al te laat.
Slaap lekker alvast aan ieders! :Z
pi_125058073
Plas in haar kont. :7 O, dit is WGR, laat maar. gr gr
  dinsdag 9 april 2013 @ 01:32:16 #69
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_125058085
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 01:30 schreef wenfer2 het volgende:
Plas in haar kont. :7
Oh ja, dit soort reacties hebben we echt wat aan! :'(
Ga effe nachtbaggeren ofzo... :N
pi_125058097
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 01:32 schreef TheRPM het volgende:

[..]

Oh ja, dit soort reacties hebben we echt wat aan! :'(
Ga effe nachtbaggeren ofzo... :N
Is al aangepast. Ik vertrek wel weer naar KLB. gr gr :7
Mooie UI trouwens. :@ gr
  dinsdag 9 april 2013 @ 01:37:09 #71
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_125058141
Kan een moderator deze bovenstaande vervuiling even opschonen? ;)
  dinsdag 9 april 2013 @ 01:42:39 #72
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_125058195
Iets tegen in kont plassen?
pi_125058202
Als ik dit zo lees is de kwaliteit van isoleren tegenwoordig enorm veel beter. Ik woon in een nieuwbouw appartementen complex en hoor alleen m'n buurvrouw af en toe als ze op d'r hoge hakjes over de laminaatvloer loopt.
pi_125058258
Ik snap nooit zo goed dat mensen die niet tegen een beetje geluid links en recht kunnen in een flat gaan wonen.

Ik bedoel dan vraag je er om. Ga lekker vrijstaand wonen zou ik zeggen.

Zelf trek ik me altijd weinig aan van geluidsoverlast. Tevens trek ik me er weinig van aan of andere mensen last hebben van me.

Ze weten allemaal dat ze gewoon even aan de deur moeten komen of bellen als ze last hebben. Dan kan ik er wat aan doen. Daags erna komen klagen kan ik niks mee. :W
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 9 april 2013 @ 01:58:10 #75
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_125058319
hoe word je eigenlijk 's ochtends op tijd wakker als je met oordoppen in bent gaan slapen?
  dinsdag 9 april 2013 @ 10:36:15 #76
181399 Swiffer
Opgeruimd staat netjes.
pi_125061971
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 01:58 schreef hugecooll het volgende:
hoe word je eigenlijk 's ochtends op tijd wakker als je met oordoppen in bent gaan slapen?
Als je bv die van 3m hebt, die dempen bepaalde (meer op afstand) geluidsgolven, ik wordt gewoon wakker van mijn (telefoon) wekker hoor!
  dinsdag 9 april 2013 @ 11:16:47 #77
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_125063237
quote:
7s.gif Op dinsdag 9 april 2013 01:48 schreef vosss het volgende:
Ik snap nooit zo goed dat mensen die niet tegen een beetje geluid links en recht kunnen in een flat gaan wonen.

Ik snap dat wel. Het is een financiële kwestie. Wanneer je afhankelijk bent van wachtlijsten en sociale woningbouw, zit een vrijstaande woning er simpelweg niet in. Of denk jij werkelijk dat mensen voor hun lol in flatjes uit de jaren 50 gaan wonen, met wandjes van bordkarton?
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:03:36 #78
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_125064916
quote:

Zelf trek ik me altijd weinig aan van geluidsoverlast. Tevens trek ik me er weinig van aan of andere mensen last hebben van me.

Ze weten allemaal dat ze gewoon even aan de deur moeten komen of bellen als ze last hebben. Dan kan ik er wat aan doen. Daags erna komen klagen kan ik niks mee. :W
Wat is dat toch altijd met dit advies. :') hallo we leven in Nederland, je weet wel. Dat land waar we met zijn allen lekker op elkaar gepropt in legbatterijen wonen. Vrijstaand wonen kan of op plaatsen waar geen werk is of is onbetaalbaar. Als ik het zou kunnen woonde ik allang vrijstaand en niet in een flat.
  dinsdag 9 april 2013 @ 12:32:02 #79
179075 hugecooll
pi_125065804
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 10:36 schreef Swiffer het volgende:

[..]

Als je bv die van 3m hebt, die dempen bepaalde (meer op afstand) geluidsgolven, ik wordt gewoon wakker van mijn (telefoon) wekker hoor!
Ah, klinkt wel logisch idd :P
  dinsdag 9 april 2013 @ 14:46:44 #80
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_125070098
quote:

Is het werkelijk zo moeilijk dan? Om de volgende keer ietsje meer rekening te houden met je medemens, als ze daags erna netjes komen vragen of je ze niet meer wilt lastigvallen? Het is überhaupt van de zotte dat veel mensen vanuit zichzelf blijkbaar niet het fatsoen hebben om zich te kunnen inleven in hun buren, zodat ze vanuit zichzelf een beetje sociaal doen. Nee, je moet er eerst komen smeken :')

Met name deze zin:

quote:
Tevens trek ik me er weinig van aan of andere mensen last hebben van me.
vind ik trouwens walgelijk in je stukje. Wat een enorme lul moet je zijn, wil je domweg lak hebben aan het feit dat je overlast veroorzaakt.
pi_125070414
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 01:58 schreef hugecooll het volgende:
Ik raak mn oordoppen altijd kwijt ergens in de nacht :+ Prima, als ik slaap slaap ik, heb alleen last van geluiden als ik probeer in te slapen :)
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:21:02 #82
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_125071222
quote:
0s.gif Op dinsdag 9 april 2013 14:55 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik raak mn oordoppen altijd kwijt ergens in de nacht :+ Prima, als ik slaap slaap ik, heb alleen last van geluiden als ik probeer in te slapen :)
Het is ook een heel gedoe om die dingen goed in te doen. Voor je gevoel schuif je ze dan zo diep dat het lijkt alsof je in je hersens aan het wroeten bent, maar pas dan dempen ze goed bij mij.

Ik heb er trouwens wel een maand of vier over gedaan om de techniek goed onder de knie te krijgen :)
  dinsdag 9 april 2013 @ 15:34:40 #83
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_125071622
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 01:53 schreef TheRPM het volgende:
Beste Fokkers, ik zit met een beetje met een naar geval.

Ik woon sinds een maand of twee in een flat en er wonen mensen onder mij.
Een aantal kleine dingen waren hier nog steeds niet helemaal af.
Je kent het wel, het verhuisweekje is voorbij en je bent weer aan het werk en dus doe je 's avonds wel eens iets.

Een week of drie geleden had ik even een stukje lat nodig, dat zaagde ik door en binnen een minuut stond de buurvrouw van beneden voor de deur met de vraag ik wilde stoppen met zagen, ze lag te slapen en was wakker geworden. Het was nog voor 21:00u (en dat is voor mij de grens waarop je lekker stopt met klussen of noodzakelijkerwijs herrie maken) maar ze voelde zich niet zo lekker en ze was moe. Goed, dat kan, dus ik ben gestopt.

Niets meer gehoord van haar, tot vanmiddag. Ze stond me op te wachten toen ik thuis kwam.
Begon ze tegen me aan te kakelen dat ze de hele tijd "toktoktoktok" hoorde gisteravond en wilde slapen.

Alleen heb gisteravond niets anders gedaan dan internetten met op de achtergrond zachtjes de televisie aan en om 0:30u ben ik ook naar droomland gegaan.
Dus kan het niet anders dan dat ze het "getik" op het toetsenbord van de PC heeft gehoord.
Het kan, je hoort inderdaad alles van elkaar want het zijn oude flatjes.
Toen vertelde ze mij ineens dat ze ivm werk elke dag om 2:45u opstaat en minstens 6 uur slaap nodig heeft. Dat ze ook problemen heeft met slapen en al wakker wordt van een voorbij rijdende auto. :{

Nu wil ik best wel rekening met de buren houden hoor, zoals ik al zei, na 21:00u hoor je hier geen getimmer, geklus of muziek meer. Maar dit geneuzel vindt ik wel een beetje erg ver gaan.
Het voelt sinds vanmiddag een beetje alsof 's avonds niet meer mag bewegen in mijn eigen huis omdat de buurvrouw zulke afwijkende werktijden heeft!

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
OMG, hebben wij dezelfde buren?

En zodra ze zelf herrie maken moet je niet zeuren (althans, dat is hiero zo)
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  zondag 14 april 2013 @ 02:49:18 #84
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_125255559
quote:
14s.gif Op dinsdag 9 april 2013 15:34 schreef Qwea het volgende:

[..]

OMG, hebben wij dezelfde buren?

En zodra ze zelf herrie maken moet je niet zeuren (althans, dat is hiero zo)
Ik ben nog nooit bij haar geweest om te vragen of het rustiger kan, zal ook niet zo snel gebeuren denk ik. Ik hoorde haar vanmiddag wel met veel lachen en plezier telefoneren, maar daar ga ik niet over lopen zeuren hoor, laat haar lekker plezier hebben! Wat ik al zei, mijn buurvrouwtje is geen "onmens" ofzo. Ze ligt alleen vreselijk vroeg in bed elke dag (21.00u) omdat ze om 03.00u naar haar werk moet, en ze verwacht dat ik mijzelf er maar even op aanpas.
Een paar dagen geleden kwam ik haar tegen en ze had bami klaargemaakt.
Er was over en of ik al had gegeten enzo en dat ik altijd zelf moet koken omdat ik geen vriendin heb en of ik bami wilde eten enzo... Ik hoef het echt niet, ik weet hoe het stinkt daar maar het is wél een lief gebaar. Het is wat dat betreft echt een tantetje. Maar ik wil gewoon om 23:00u door mijn huis kunnen lopen op sokken zónder dat de buurvrouw mij gaat vertellen hoe laat ik naar bed ben gegaan.

Dat Big Brother gedoe wordt ik helemaal kotsmisselijk van.
Vanavond ook, ik was samen met mijn vader even een bakkie gaan doen bij mijn oma (moeder van mijn vader, ze is 75 en ik heb de mooiste en beste gesprekken met haar, ik kan beter met mijn oma praten dan met mijn moeder).
Mijn stopt hier in de straat, ik stap uit de auto en ik zie vier mensen ineens voor het raam staan om even te kijken wat er gebeurde!!! Wat een doelloze figuren hier in dit dorp...
Als ik dit geweten had was ik hier nooit naartoe gegaan!
In mijn oude stadje brandde nog licht rond deze tijd, hier is het nu gewoon aardedonker, iedereen slaapt hier om 22.00u. Vaag volk hoor.
  zondag 14 april 2013 @ 02:51:18 #85
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_125255597
Ik ben nog nooit bij haar geweest om te vragen of het rustiger kan, zal ook niet zo snel gebeuren denk ik. Ik hoorde haar vanmiddag wel met veel lachen en plezier telefoneren, maar daar ga ik niet over lopen zeuren hoor, laat haar lekker plezier hebben! Wat ik al zei, mijn buurvrouwtje is geen "onmens" ofzo. Ze ligt alleen vreselijk vroeg in bed elke dag (21.00u) omdat ze om 03.00u naar haar werk moet, en ze verwacht dat ik mijzelf er maar even op aanpas.
Er was over en of ik al had gegeten enzo en dat ik altijd zelf moet koken omdat ik geen vriendin heb en of ik bami wilde eten enzo... Ik hoef het echt niet, ik weet hoe het stinkt daar maar het is wél een lief gebaar. Het is wat dat betreft echt een tantetje. Maar ik wil gewoon om 23:00u door mijn huis kunnen lopen op sokken zónder dat de buurvrouw mij gaat vertellen hoe laat ik naar bed ben gegaan.

Vanavond ook, ik was samen met mijn vader even een bakkie gaan doen bij mijn oma (moeder van mijn vader, ze is 75 en ik heb de mooiste en beste gesprekken met haar, ik kan beter met mijn oma praten dan met mijn moeder).
Mijn vader stopt hier in de straat, ik stap uit de auto en ik zie vier mensen ineens voor het raam staan om even te kijken wat er gebeurde!!! Wat een doelloze figuren hier in dit dorp...
In mijn oude stadje brandde nog licht rond deze tijd, hier is het nu gewoon aardedonker, iedereen slaapt hier om 22.00u. Ze willen alles van elkaar weten en dat interesseert mij dus niet!
Ik loop mij huis in en wie er verder om mij heen woont, het zal wel allemaal. Vaag volk hoor.
[/quote]

[ Bericht 14% gewijzigd door TheRPM op 14-04-2013 03:04:46 ]
  zondag 14 april 2013 @ 02:52:51 #86
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_125255623
ik wilde editen, geen copy
  zondag 14 april 2013 @ 03:07:45 #87
179075 hugecooll
pi_125255900
woon je bij een zekere hakuna in de flat?
pi_125256731
Dat van die oordoppen is wel een goed idee. Woon sinds 3 jaar in een nieuw appartement in een andere stad. De eerste 2 jaar waren perfect..nooit last van buren..hooguit af en toe de onderbuurman als die religieuze arabische gezangen loopt te jodelen. Maar sinds augustus wonen er boven mij een paar gasten die erg asociaal zijn. Tot diep in de nacht gamen, muziek, debiel lachen en schreeuwen..erger me aan die lompe mongolen. Heb 1x iets gezegd van te harde muziek en dat heeft wel geholpen. Maar dat lompe volk is nog steeds te luidruchtig. Denk dat ze hun laminaat ook niet goed hebben gelegd
pi_125257991
Als buurvrouw toetsenbord van TS hoort lijkt me dat TS wel erg bagger de vloer geisoleerd heeft. Zou dat eerst maar eens regelen.
zelfde als diginoob
pi_125258057
quote:
Jammer dat er zo weinig hutjes op de hei zijn waar je legaal mag wonen en in prijsklasse van flat. :')
zelfde als diginoob
pi_125258560
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 09:32 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Jammer dat er zo weinig hutjes op de hei zijn waar je legaal mag wonen en in prijsklasse van flat. :')
Ol weet toch iemand die voor 400 euro oer maand (al in) in een (heel) klein vrijstaand huisje woont via een particulier, het ligt ergens bij de eigenaar achterom in de wijk Palemig in Heerlen en er staan 7 huisjes (soort chalets achtige dingen) waarvan er 6 stuks geschakeld aan elkaar zitten, maar die van hem ligt vrij. Het is heel klein,en van grotendeels hout gebouwd . Worden door de verhuurder meestal verhuurt aan expats en studenten van de hoge school zuid.

Ze zijn er wel, maar zeer zeldzaam, en volgens de eigenaar is er ook weinig verloop onder zijn huurders.
pi_125263966
Of alle lawaaimakers gaan met elkaar lastig vallen op de hei!

Ik woon al 12 jaar in deze flat en sinds februari nieuwe onderburen, nooit last gehad van vorige bewoners. En nu kon ik elke dag meegenieten van het gegeit en gegiebel van het meisje. Meerdere keren aangebeld gevraagd of het iets zachter kon, vooral aan de slaapkamerkant. En het bleef doorgaan, bijna elke nacht kon ik meegenieten van de ongein. Gelukkig is het probleem nu weg.
Leefgeluiden kan ik meeleven maar dat je elke dag je muziek harder moet zetten om geluid van je buren te moeten overstemmen is niet grappig.
En mijn bovenbuurvrouw hoorde haar ook. Vooral als ik niet thuis was.
  zondag 14 april 2013 @ 13:47:05 #93
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125264069
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 02:51 schreef TheRPM het volgende:

Mijn vader stopt hier in de straat, ik stap uit de auto en ik zie vier mensen ineens voor het raam staan om even te kijken wat er gebeurde!!! Wat een doelloze figuren hier in dit dorp...
In mijn oude stadje brandde nog licht rond deze tijd, hier is het nu gewoon aardedonker, iedereen slaapt hier om 22.00u. Ze willen alles van elkaar weten en dat interesseert mij dus niet!
Ik loop mij huis in en wie er verder om mij heen woont, het zal wel allemaal. Vaag volk hoor.
Dus je buurvrouw biedt je eten aan en een paar buren kijken uit het raam als je 's avonds laat thuiskomt?

Jezus kerel, wat een verschrikking!
  zondag 14 april 2013 @ 14:54:08 #94
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_125266273
quote:
15s.gif Op zondag 14 april 2013 13:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dus je buurvrouw biedt je eten aan en een paar buren kijken uit het raam als je 's avonds laat thuiskomt?

Jezus kerel, wat een verschrikking!
Meneer wil geen onderdeel zijn van zijn buurt.
De mensen die voor het raam staan om te kijken wanneer hij thuiskomt zijn ook dezelfde mensen die de politie bellen als ze verdachte figuren zien zodat er weer een zooi inbrekers en ander tuig opgepakt kan worden maar dát interesseert hem niet.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
  zondag 14 april 2013 @ 16:43:11 #95
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_125270661
quote:
0s.gif Op zondag 14 april 2013 09:32 schreef diginoob2 het volgende:

[..]

Genoeg rustige gehuchten in Groningen / Friesland / Drenthe waar je goedkoop kan wonen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_125296883
T.S. al om 21.00 uur geen geluidsoverlast (in haar ogen) meer mogen maken is wel erg veel vroeg,dat zij zo vroeg gaat slapen en weer opstaat daar kan je onmogelijk constant rekening meer houden.

Probeer e.e.a. te bespreken met je buren maar geef duidelijk aan dat je niet altijd met ze rekening kan houden,p.s. klaagt ze ook over de andere buren?

Hier hebben de buurtkinderen ook wel eens een lawaaig moment maar als het niet echt uit de hand loopt moet zoiets gewoon kunnen.
Beloftes en uitspraken van politici gedaan in het verleden & heden bieden geen garantie voor de toekomst.
  dinsdag 16 april 2013 @ 01:09:37 #97
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_125340360
quote:
14s.gif Op zondag 14 april 2013 14:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Meneer wil geen onderdeel zijn van zijn buurt.
De mensen die voor het raam staan om te kijken wanneer hij thuiskomt zijn ook dezelfde mensen die de politie bellen als ze verdachte figuren zien zodat er weer een zooi inbrekers en ander tuig opgepakt kan worden maar dát interesseert hem niet.
En dezelfde figuren die je in de hal over je hoort lullen. Daar kan ik dus niet tegen.
Dan denk ik: Heb je niets beters te doen? Waarom ouwehoer je over me, is je eigen leven niet interessant genoeg ofzo? Ga lekker RTL Boulevard kijken loser! :P
Wat mijn buren doen met hun leven interesseert mij echt niet, ik heb al genoeg om me druk over te maken in mijn eigen leven. Werk (moet veel leren op eigen houtje tussendoor maar ik vind het geweldig leuk!), sociaal leven met vrienden, hobby en niet één ding maar veel te veel dingen die ik te gek vind om te doen.
Ik kom echt tijd te kort soms. Kan me dergelijk gedrag gewoon niet voorstellen!
Ik bedoel, als je alleen maar opstaat van de bank om te kijken welke auto er nu weer in de straat stopt... Dan heb je toch geen leven? ;(

Nou, een leven dat heb ik gelukkig wel! :D
Tja, het zal de harde stadse mentaliteit zijn die ik een beetje moet kwijtraken denk ik.
Waar ik vandaan kom kun je, als je echt niemand hebt, inderdaad 4 weken dood in je huis liggen voordat ze je op aanwijzing van stank een keer vinden. Maar ik vind het héél erg prettig, die anonimiteit van alleen maar "hoi!" en "mogge!" tegen de buurman.
Ik hoef geen verantwoording af te leggen tegenover de buren over wat ik deed gisteravond en waarom ik "pas" om 1 uur ging slapen. Kots :r misselijk wordt ik ervan.
En ik heb ze niet nodig. Kan zelf wel mijn boontjes doppen.

Wat dus niet wil zeggen dat ik schijt heb aan ze hoor, ik houd wel degelijk rekening met ze.
Maar het is hier gewoon te erg. Kom je aanrijden om een uur of 11 in de avond zie 4 gordijnen heel sneaky open gaan. Sorry, ik denk dat we van mening blijven verschillen, ik kan er echt niet tegen.
Inschattingsfoutje van mij geweest om hier te gaan wonen. ;)
Ik moet hier weg, voel me hier zéér niet thuis en tamelijk ongelukkig.
pi_125342188
dus : verhuizen en ophouden met zeiken
  dinsdag 16 april 2013 @ 11:57:11 #99
202889 Inverted_World
Motion Graphics
pi_125347794
Ik snap je klachten helemaal, ik zou of me helemaal niets ervan aantrekken, eveneens voor muziek, dat hoeft niet om 21:00 uit, maar kan ook best om 22:30. Hoeft ook niet te hard natuurlijk. Maar je trekt je er duidelijk wel wat van aan, in dat geval zou ik verhuizen.
It's you my love, you who are the stranger
  dinsdag 16 april 2013 @ 13:24:09 #100
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_125350712
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 07:40 schreef computergirl het volgende:
dus : verhuizen en ophouden met zeiken
Te simpel. Verhuizen is wat anders dan even een halfje volkoren kopen bij de supermarkt om de hoek. Verhuizen kost geld en dat moet je maar net hebben. Daarbij liggen de woningen niet voor het oprapen, zeker niet woningen met goede (geluids)isolatie.
pi_125350828
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 13:24 schreef Lkw het volgende:

[..]

Te simpel. Verhuizen is wat anders dan even een halfje volkoren kopen bij de supermarkt om de hoek. Verhuizen kost geld en dat moet je maar net hebben. Daarbij liggen de woningen niet voor het oprapen, zeker niet woningen met goede (geluids)isolatie.
TS is toch niet op zoek naar een woning met goede geluidsisolatie? Zolang de buren hem maar niet aan zijn kop zeuren dat hij om 23 uur thuis komt.
In de Bijlmer is er plek zat en stoort zich niemand aan hem
  dinsdag 16 april 2013 @ 16:26:54 #102
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_125357943
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 13:26 schreef computergirl het volgende:

[..]

TS is toch niet op zoek naar een woning met goede geluidsisolatie? Zolang de buren hem maar niet aan zijn kop zeuren dat hij om 23 uur thuis komt.
In de Bijlmer is er plek zat en stoort zich niemand aan hem
Het gaat niet slechts over om 2300u thuiskomen, en het gaat met nadruk wel om gebrekkige geluidsisolatie. Anders zou het hele probleem niet spelen. Daarbij is er in de Bijlmer niet plek zat en moet je jaren ingeschreven staan, wil je er een woning kunnen huren. Want ik heb niet het idee dat TS vrije sector kan huren, anders had hij dat allang gedaan en woonde hij nu niet in woningen van 350 à 400 euro per maand.

Tot slot weet ik niet waar TS nu woont, maar wie zegt dat dat in de omgeving Amsterdam is? Misschien woont hij wel in Geleen of zo en werkt hij daar ook. Amsterdam is dan natuurlijk 1-2-3 geen optie.

Kortom, voor elk complex probleem is er een oplossing die simpel, gemakkelijk en onzinnig is. En volgens mij valt jouw oplossing binnen die categorie. De altijd gemakkelijke, zogenaamd doortastende oplossing van de buitenstaander.
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:02:31 #103
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125359313
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 16:26 schreef Lkw het volgende:

[..]

Het gaat niet slechts over om 2300u thuiskomen, en het gaat met nadruk wel om gebrekkige geluidsisolatie. Anders zou het hele probleem niet spelen. Daarbij is er in de Bijlmer niet plek zat en moet je jaren ingeschreven staan, wil je er een woning kunnen huren. Want ik heb niet het idee dat TS vrije sector kan huren, anders had hij dat allang gedaan en woonde hij nu niet in woningen van 350 à 400 euro per maand.

Tot slot weet ik niet waar TS nu woont, maar wie zegt dat dat in de omgeving Amsterdam is? Misschien woont hij wel in Geleen of zo en werkt hij daar ook. Amsterdam is dan natuurlijk 1-2-3 geen optie.

Kortom, voor elk complex probleem is er een oplossing die simpel, gemakkelijk en onzinnig is. En volgens mij valt jouw oplossing binnen die categorie. De altijd gemakkelijke, zogenaamd doortastende oplossing van de buitenstaander.
Heb je goed gelezen wat het is waar TS een probleem van maakt? Dat is veel meer de sociale controle dan de klachten over zijn geluidsoverlast.
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:09:51 #104
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_125359587
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:02 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Heb je goed gelezen wat het is waar TS een probleem van maakt? Dat is veel meer de sociale controle dan de klachten over zijn geluidsoverlast.
Volgens mij volgt het een uit het ander, het is onzinnig om ze los te koppelen. Maar goed, laat TS zelf zijn zegje maar doen hierover. Ik heb alleen altijd de pest aan die gemakkelijke, kort-door-de-bocht-oplossingen van buitenstaanders. 'Het hutje op de hei' is er ook zo eentje. Je hebt er geen fluit aan.
pi_125360076
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:09 schreef Lkw het volgende:

[..]

Volgens mij volgt het een uit het ander, het is onzinnig om ze los te koppelen. Maar goed, laat TS zelf zijn zegje maar doen hierover. Ik heb alleen altijd de pest aan die gemakkelijke, kort-door-de-bocht-oplossingen van buitenstaanders. 'Het hutje op de hei' is er ook zo eentje. Je hebt er geen fluit aan.
als een user zich dood ergert omdat de buurt zich bezig houdt met zijn leven is een andere buurt opzoeken geen kort-door-de-bocht-oplossing. De enige andere optie is nl dat TS er aan went en/of de voordelen inziet van sociale controle en dat is veel lastiger.
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:24:47 #106
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_125360155
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:22 schreef computergirl het volgende:

[..]

als een user zich dood ergert omdat de buurt zich bezig houdt met zijn leven is een andere buurt opzoeken geen kort-door-de-bocht-oplossing. De enige andere optie is nl dat TS er aan went en/of de voordelen inziet van sociale controle en dat is veel lastiger.
Kort-door-de-bocht vind ik te veronderstellen dat je zomaar - hoppa - kunt verhuizen. Zeker als je een kleine beurs hebt, kan dat erg lastig zijn. Om nog maar te zwijgen van de alom aanwezige wachtlijsten.
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:33:15 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125360480
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:09 schreef Lkw het volgende:

[..]

Het TS zelf die roept dat hij een fout heeft gemaakt en wil verhuizen.
  dinsdag 16 april 2013 @ 17:45:16 #108
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_125360915
quote:
1s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:33 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Het TS zelf die roept dat hij een fout heeft gemaakt en wil verhuizen.
Okee, prima. Ik denk zelf dat hij dat vanuit frustratie roept en niet zo eenvoudig binnen een paar weken foetsie zal kunnen zijn. Maar laat hem zelf maar reageren, ik ben benieuwd.
  woensdag 17 april 2013 @ 01:49:13 #109
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_125384460
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 april 2013 17:45 schreef Lkw het volgende:

[..]

Okee, prima. Ik denk zelf dat hij dat vanuit frustratie roept en niet zo eenvoudig binnen een paar weken foetsie zal kunnen zijn. Maar laat hem zelf maar reageren, ik ben benieuwd.
Klopt wat je zegt. Het is het totaalplaatje waar je jezelf aan gaat ergeren.
En zo maar weg dat kan wel, kost alleen een paar goeie centen.
Vanavond even een goed gesprek gehad met mijn ouders (en die zijn van de oude stempel),
gaven mij ook het advies er op een gezonde manier "schijt" aan te hebben.
Wonen in een flat wil zeggen: Rekening houden met elkaar maar ook dingen accepteren van elkaar.
En dat er niet van mij verwacht kan worden dat ik, omdat de buurvrouw om 21:00u gaat slapen, ook maar in mijn bed moet gaan liggen. En ook dat ik mij er gewoon aan moet houden om na 21:00u geen luidruchtige dingen meer te doen. Maar dat leek mij al vrij logisch.

De buurvrouw waar ik het over heb zit er in deze flat dik in.
Bij de één maakt ze schoon voor een klein bedrag, voor de ander kookt ze mee, ze doet de was voor de bejaarde onderbuurman enzo. Daar staat dan tegenover dat ze alles doen (of beter gezegd "laten") wat zij wil, ze vinden haar diensten maar wat handig. Zij wil hier de dienst uitmaken door mensen te paaien. Nou, mij niet dus. ;)

Wat ik begreep van de buurvrouw naast me:
Voor mij heeft er in deze flat een dikke 50'er gewoond, alleenstaand en lag ook elke dag om 21:00u in bed i.v.m. zulke vage werktijden. Ze zal er maar aan moeten wennen dat ik hier wat langer wakker ben en wel gewoon normale tijden werk. Na 21:00u geen herrie meer, maar op sokken lopen, wc doortrekken, deur open of dichtdoen en wat typen op fok! daar kan ze wat mij betreft lekker de boom mee in. Als ik alleen maar mocht slapen in mijn woning had ik wel een kamertje gehuurd ergens. ;)

Sociale controle kan prima zijn, maar het kan ook te ver gaan vind ik.
Als het leven van je buren jouw leven gaat worden dan mis je invulling denk ik...
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 april 2013 @ 08:35:06 #110
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125385885
Groot gelijk. Ik zou helemaal gek worden als ik niks meer kon doen omdat het geluid zou maken.
  woensdag 17 april 2013 @ 08:37:38 #111
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125385926
Die buurvrouw heeft volgens de berichten van TS maar één of twee keer geklaagd, waarvan één keer over 's avonds klussen. Als je het dan al zo benauwd krijgt en niks meer durft in je eigen huis!
  Official ESF Kreviewer woensdag 17 april 2013 @ 08:44:04 #112
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_125386021
Stop de persen. Lienekien is er: zij weet alles. Stel je niet zo aan, TS! Lienekien is bij je thuis geweest en heeft de klachten geinventariseerd. Ongegrond!
  woensdag 17 april 2013 @ 09:02:42 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_125386320
quote:
14s.gif Op woensdag 17 april 2013 08:44 schreef Kreator het volgende:
Stop de persen. Lienekien is er: zij weet alles. Stel je niet zo aan, TS! Lienekien is bij je thuis geweest en heeft de klachten geinventariseerd. Ongegrond!
Ik lees de berichten van TS, daar baseer ik me op. Jij niet, dan?
  vrijdag 19 april 2013 @ 00:21:33 #114
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_125465454
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 08:37 schreef Lienekien het volgende:
Die buurvrouw heeft volgens de berichten van TS maar één of twee keer geklaagd, waarvan één keer over 's avonds klussen. Als je het dan al zo benauwd krijgt en niks meer durft in je eigen huis!
Ik woon 8 jaar op mijzelf, en heb ik die 8 jaar tijd in mijn oude flat één keer de toenmalige buurman aan de deur gehad tijdens mijn verjaardag. Of de muziek wat zachter kon, hij moest vroeg werken de zondag daarna. Geen punt, gewoon gedaan en klaar.

In dit geval: Je gaat ergens wonen en binnen een korte tijd al twee maal een klacht.
Dat is niet leuk, zeker niet als je een hele preek naar je hoofd krijgt en daarin precies wordt omschreven wat je allemaal gedaan hebt en hoe laat dat was, en dat allemaal op tijdstippen dat de wereld nog gewoon wakker is, behalve.... Juist. ;)

Afgelopen nacht werd er om 3:20u aan de voordeur aangebeld (is een andere bel dan de benedenbel) toen ik lag te slapen. Nou rook ik geen brandlucht, hoorde geen geschreeuw dus ben ik lekker in mijn bed blijven liggen en het bleef ook bij één keer bellen, maar ik kan wel raden wie dat geweest is, vlak voordat ze naar werk ging. En ja, gisteravond heb ik inderdaad tot iets over twaalven zitten telefoneren, was nou niet echt een luidruchtig en leuk gesprek (een goede vriend had even een luisterend oor nodig). Op de achtergrond wederom zachtjes de TV aan, P&W op Nederland 1. En ja, ik weet dat je gewoon zachtjes praten als geroezemoes hoort in de verte hier, daar ben ik op zondag ochtend om 7 uur ook wel eens wakker van geworden omdat ik haar hoorde.

Snap je nu waarom ik het gevoel krijg/heb dat ik de hele tijd "strak" in de gaten gehouden word?
En dan die actie weer van vannacht... :N
  vrijdag 19 april 2013 @ 01:21:38 #115
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_125466611
Oei jongen, wat zit jij in een klotesituatie. Als de buurvrouw daadwerkelijk op dit soort tijdstippen bij je aanbelt, terwijl jij gewoon stil in bed ligt te slapen, zou ik eens rustig met haar gaan praten. Nodig haar desnoods uit in je huis. Soms werkt zoiets, als het tenminste een goed gesprek wordt.

Als het echter niets oplevert, zou ik de woningbouw op de hoogte brengen van het probleem. Zij hebben wel degelijk ook verantwoordelijkheid in dit verhaal, ze laten jullie tenslotte in dit soort overgehorige flatjes wonen.
  vrijdag 19 april 2013 @ 01:38:54 #116
104446 Dawnbreaker
Space Cowboy
pi_125466849
je hebt gewoon vervelende rare zeikmensen ertussen zitten
<hr>
  Moderator vrijdag 19 april 2013 @ 05:01:09 #117
155227 crew  Guppy
dus
pi_125467801
Maar om 03:20 uur aanbellen als wraak is not done :N ik zou als ik jou was de woningbouw hierop aanspreken
pi_125467816
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 05:01 schreef Guppyfriend het volgende:
Maar om 03:20 uur aanbellen als wraak is not done :N ik zou als ik jou was de woningbouw buurvrouw hierop aanspreken
Fixed.
r_one in WGR / [WGR] Feedback
.
Op vrijdag 20 juni 2025 08:15 schreef VEM2012 het volgende:
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator vrijdag 19 april 2013 @ 05:31:13 #119
155227 crew  Guppy
dus
pi_125467833
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 05:18 schreef r_one het volgende:

[..]

Fixed.
Alweer? Dit is gewoon pesten, wat ze doet. Als ze werkelijk zo'n last heeft, kan ze toch ook de politie bellen? Of op het moment van de overlast aanbellen. Maar dat doet ze ook niet. Waarschijnlijk omdat ze weet dat haar klachten niet echt gegrond zijn.
pi_125467838
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 05:31 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Alweer? Dit is gewoon pesten, wat ze doet. Als ze werkelijk zo'n last heeft, kan ze toch ook de politie bellen? Of op het moment van de overlast aanbellen. Maar dat doet ze ook niet. Waarschijnlijk omdat ze weet dat haar klachten niet echt gegrond zijn.
Je had het over 'erop aanspreken'; de woningbouw is natuurlijk niet verantwoordelijk voor een nachtelijke pesterige belactie, dat is de dame in kwestie zelf.

En die zou ik nu meteen, als ik TS was, op kwade toon even heel duidelijk laten weten dat, als ze weer zoiets flikt, de komende tijd helemaal niet meer aan slapen toekomt })
.
Misschien moet je juridische discussies gewoon overlaten aan juristen. Want je begrijpt er overduidelijk niets van.
  Moderator vrijdag 19 april 2013 @ 05:51:42 #121
155227 crew  Guppy
dus
pi_125467849
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 05:37 schreef r_one het volgende:

[..]

Je had het over 'erop aanspreken'; de woningbouw is natuurlijk niet verantwoordelijk voor een nachtelijke pesterige belactie, dat is de dame in kwestie zelf.

En die zou ik nu meteen, als ik TS was, op kwade toon even heel duidelijk laten weten dat, als ze weer zoiets flikt, de komende tijd helemaal niet meer aan slapen toekomt })
Klopt, maar de woningbouw kan hier bemiddelen, toch? Of kun je een klacht indienen? Want ik krijg het gevoel dat buuf niet echt voor rede vatbaar is, als je je verlaagd tot dit soort acties.

Ik weet niet goed hoe dat gaat bij woningbouwverenigingen, ik prijs mezelf gelukkig dat ik gezegend ben met lieve buren. Als ik dit zo lees zou ik ze wel willen knuffelen :@
pi_125470524
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 april 2013 05:51 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Klopt, maar de woningbouw kan hier bemiddelen, toch? Of kun je een klacht indienen? Want ik krijg het gevoel dat buuf niet echt voor rede vatbaar is, als je je verlaagd tot dit soort acties.
Ik zou het idd wel even met de wbv opnemen en melden. Als dit pas de eerste melding is, zal de wbv nog niet wat doen.
quote:
Ik weet niet goed hoe dat gaat bij woningbouwverenigingen, ik prijs mezelf gelukkig dat ik gezegend ben met lieve buren. Als ik dit zo lees zou ik ze wel willen knuffelen :@
Wat let je :D

Zolang je het maar niet 's nachts om tien over drie doet :P
.
pi_125471509
Volgende keer bij haar aanbellen. Met een tandenstoker zodat hij blijft gaan, en dan gauw naar binnen sneaken.

Uiteraard jouw bel even van de stroom halen ;)
  vrijdag 19 april 2013 @ 13:13:46 #124
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_125476753
Tip voor buurvrouw:

pi_125478062
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 april 2013 13:13 schreef Zelva het volgende:
Tip voor buurvrouw:

[ afbeelding ]

Al weet ik niet of dit tegen zand helpt...
pi_125478802
die godverdomme buren moeten gewoon niet zeuren, als het ze niet bevalt dan donderen ze maar op naar een seniorenwoning
pi_125481160
Tjezus, zo diep id nacht bellen? Volgens mij moet je haar gewoon een keer goed bang maken, rekening houden met elkaar prima maar voor elk scheet komen klagen pfff
pi_125517815
Als je echt lastige buren hebt die niet het fatsoen hebben om na 23:00 uur redelijk stil te zijn zodat jij van je nachtrust kan genieten,dan moet je misschien hoe vervelend ook eens overwegen met de vuist op tafel te slaan. Ik heb dit soort ervaringen in een heel ver verleden opgedaan waar wij toen woonden en boven ons studenten kwamen wonen die het elke week het presteerde (ondanks de vele verzoeken) donderdagavond om 00:00 uur met veel kabaal het trappenhuis te verlaten en lallend om 03:30 uur weer thuis te komen,vervolgens nog te gaan zitten napraten en pas om 06:00 uur het bed op te zoeken.

In een keer flink uitgehaald naar de hufters ( zij speelden weer de vermoorde onschuld) waarbij zij uiteindelijk vertrokken op advies van de Politie die hun niet verder konden beschermen.
pi_125520632
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 april 2013 11:35 schreef Iwanius het volgende:
Als je echt lastige buren hebt die niet het fatsoen hebben om na 23:00 uur redelijk stil te zijn zodat jij van je nachtrust kan genieten,dan moet je misschien hoe vervelend ook eens overwegen met de vuist op tafel te slaan. Ik heb dit soort ervaringen in een heel ver verleden opgedaan waar wij toen woonden en boven ons studenten kwamen wonen die het elke week het presteerde (ondanks de vele verzoeken) donderdagavond om 00:00 uur met veel kabaal het trappenhuis te verlaten en lallend om 03:30 uur weer thuis te komen,vervolgens nog te gaan zitten napraten en pas om 06:00 uur het bed op te zoeken.

In een keer flink uitgehaald naar de hufters ( zij speelden weer de vermoorde onschuld) waarbij zij uiteindelijk vertrokken op advies van de Politie die hun niet verder konden beschermen.
Tokkie alarm
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
  zaterdag 20 april 2013 @ 14:05:47 #130
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_125521465
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 april 2013 13:31 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]

Tokkie alarm
ik dacht fok vechtclub staat paraat
  zaterdag 20 april 2013 @ 14:09:00 #131
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_125521547
Maar wat ben ik blij dat wij niet meer in een flat wonen.
  zaterdag 20 april 2013 @ 19:12:08 #132
70081 Lkw
²³³³²³²³²³²³²³²³²²³²²
pi_125529304
quote:
6s.gif Op zaterdag 20 april 2013 14:09 schreef Marrije het volgende:
Maar wat ben ik blij dat wij niet meer in een flat wonen.
Ik helaas nog wel, maar ik probeer al een paar jaar weg te komen hier. Naar een huis dat met beide benen op de grond staat en het liefst op een hoek. Op mijn huidige plek heb ik mensen voor het eerst van mijn leven leren haten. Als je lichamelijk geweld voor jezelf uitsluit als oplossing, sta je in sommige gevallen gewoon machteloos en kan je leven behoorlijk verpest worden.
  zaterdag 20 april 2013 @ 19:24:46 #133
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_125529811
Het heeft bij ons ook een paar jaar geduurd voor we in aanmerking kwamen voor een eengezinswoning met leuke tuin. Geen hoek, maar dat had ook niet mijn voorkeur. Ik ben al heel blij dat ik niet bij wat gestamp hoef te zeggen ssssst denk om de buren, of als er wat auto's van de tafel op de grond (laminaat) knallen. Kan allemaal. Was wel wennen na jaren altijd rekening houden met de onderburen. En geen bovenburen is ook absoluut heerlijk. Maar goed, leefgeluiden van de buren blijven want we wonen in gehorige huizen in dit rijtje. Maar het scheelt al heel veel dat we niet meer in een flat wonen. Maar na jaren in een flat (met zn twee en met 1,2 en later 3 kinderen) herken ik echt de frustraties wel.

Misschien dat een wijkagent nog wat kan bemiddelen?
  zondag 21 april 2013 @ 22:24:22 #134
401714 MarketingWil
goo.gl/AzNwF
pi_125577823
Ze moet niet zeuren imo, het is jouw huis je betaald ervoor. Als ze het niet bevalt moeten ze wat anders zoeken. Uiteraard moet je tot op zekere hoogte wel rekening met ze houden, maar je hebt van die mensen die overal om zeuren...ignore
Want to fire your Boss ?
Click here: goo.gl/AzNwF
contact me here:
pi_125578369
Flats :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')