abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 5 april 2013 @ 01:53:11 #1
381372 TheRPM
Spin the records!
pi_124903750
Beste Fokkers, ik zit met een beetje met een naar geval.

Ik woon sinds een maand of twee in een flat en er wonen mensen onder mij.
Een aantal kleine dingen waren hier nog steeds niet helemaal af.
Je kent het wel, het verhuisweekje is voorbij en je bent weer aan het werk en dus doe je 's avonds wel eens iets.

Een week of drie geleden had ik even een stukje lat nodig, dat zaagde ik door en binnen een minuut stond de buurvrouw van beneden voor de deur met de vraag ik wilde stoppen met zagen, ze lag te slapen en was wakker geworden. Het was nog voor 21:00u (en dat is voor mij de grens waarop je lekker stopt met klussen of noodzakelijkerwijs herrie maken) maar ze voelde zich niet zo lekker en ze was moe. Goed, dat kan, dus ik ben gestopt.

Niets meer gehoord van haar, tot vanmiddag. Ze stond me op te wachten toen ik thuis kwam.
Begon ze tegen me aan te kakelen dat ze de hele tijd "toktoktoktok" hoorde gisteravond en wilde slapen.

Alleen heb gisteravond niets anders gedaan dan internetten met op de achtergrond zachtjes de televisie aan en om 0:30u ben ik ook naar droomland gegaan.
Dus kan het niet anders dan dat ze het "getik" op het toetsenbord van de PC heeft gehoord.
Het kan, je hoort inderdaad alles van elkaar want het zijn oude flatjes.
Toen vertelde ze mij ineens dat ze ivm werk elke dag om 2:45u opstaat en minstens 6 uur slaap nodig heeft. Dat ze ook problemen heeft met slapen en al wakker wordt van een voorbij rijdende auto. :{

Nu wil ik best wel rekening met de buren houden hoor, zoals ik al zei, na 21:00u hoor je hier geen getimmer, geklus of muziek meer. Maar dit geneuzel vindt ik wel een beetje erg ver gaan.
Het voelt sinds vanmiddag een beetje alsof 's avonds niet meer mag bewegen in mijn eigen huis omdat de buurvrouw zulke afwijkende werktijden heeft!

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?
Na een uur uit de Fok! ontwenningskliniek maakte ik een nieuwe account aan...
  vrijdag 5 april 2013 @ 01:57:23 #2
384187 DeGemaskerdeMuchacho
Blinde paniek zij met ons.
pi_124903791
Niks van aantrekken. Je doet hier wettelijk niets fout, en als ik het zo lees stel je je behoorlijk fatsoenlijk op. Dat zij bepaalde problemen heeft is haar pakkie-an.
  vrijdag 5 april 2013 @ 02:04:53 #3
141854 John5
Coujonjeur
pi_124903853
Zo iemand hebben wij hier ook wonen, op een gegeven moment begon ze zelfs op de verwarming te slaan (iets wat je echt door het hele complex hoort) zodra iemand het om 23:00 in z'n hoofd haalde te gaan douchen.

Gewoon compleet negeren, en vooral niet voorzichtiger/ stiller gaan doen dan "normaal" is. Als ze complete stilte wil gaat ze maar lekker in een hutje op de hei wonen en niet in een flat, waar leefgeluiden er gewoon bij horen.
There's no point for democracy when ignorance is celebrated.
  vrijdag 5 april 2013 @ 02:16:48 #4
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_124903937
De problemen in elk geval niet op de spits drijven, want jij wilt daar ook nog graag een tijdje wonen zonder burenruzie.

Het is heel goed mogelijk dat die buurvrouw dat toktok geluid wel heeft gehoord, maar dat dit niet van jouw toetsenbord was... maar van een van de andere buren. Zelfs de centrale verwarming maakt vaak meer lawaai dan een toetsenbord.

Breng dat vriendelijk maar duidelijk.

Overigens is het wel een goed idee, wanneer je eens een feestje hebt, jouw directe buren de volgende dag een bloemetje langs te brengen voor mogelijke de overlast. Een klein gebaar, maar je hebt direct een leuk gesprek met de buren, en dan leren ze je als mens kennen. ... in plaats als overlastgever. Heeft bij mij altijd wel gewerkt. :)
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  vrijdag 5 april 2013 @ 02:25:05 #5
191823 ludicrous_monk
Met de grappige habijt
pi_124903964
Er zijn niet eens wettelijke normen voor geluidsoverlast van buren, dus je zal hier toch samen uit moeten komen. Maar dit gezeik gaat echt te ver. Een toetsenbord, kom op.

Je kan haar natuurlijk ook oordoppen cadeau doen. Als ik 3 uur op moest staan zou ik ook niet redelijkerwijs verwachten dat mn buren al om 19 uur stil zijn. Wat een zeikwijf.
"The only real valuable thing is intuition. The intellect has little to do on the road to discovery."
  vrijdag 5 april 2013 @ 02:32:34 #6
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124903989
Samen overleggen is altijd verreweg het beste plan... tenzij normaal menselijk overleg niet meer mogelijk blijkt. :{
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  vrijdag 5 april 2013 @ 02:35:46 #7
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_124903998
Ik zou dr oordoppen aanraden.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  vrijdag 5 april 2013 @ 02:36:07 #8
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_124904001
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 02:25 schreef ludicrous_monk het volgende:
Er zijn niet eens wettelijke normen voor geluidsoverlast van buren, dus je zal hier toch samen uit moeten komen. Maar dit gezeik gaat echt te ver. Een toetsenbord, kom op.

Je kan haar natuurlijk ook oordoppen cadeau doen. Als ik 3 uur op moest staan zou ik ook niet redelijkerwijs verwachten dat mn buren al om 19 uur stil zijn. Wat een zeikwijf.
Die zijn er wel.
  vrijdag 5 april 2013 @ 03:13:18 #9
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_124904129
Je kunt evt. het klussen zoveel mogelijk in het weekend doen. Maar last van je keyboard is onzin. Ze geeft zelf al aan dat ze van een langsrijdende auto al wakker wordt. M.a.w. het probleem is zij zelf. Dan moet ze de oplossing ook bij zichzelf zoeken, bv. met oordoppen.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  vrijdag 5 april 2013 @ 03:14:00 #10
396386 sturmpie
for night & nature
pi_124904134
0900-8844 en de woningbouw (als je die hebt) bellen om ze alvast op de hoogte te stellen van je klagerige buur.

als je niet eens mag typen wat mag je dan nog wel. pfff, zeikwijf zeg
sterkte :%
vrede, voedsel, vrijheid, veiligheid, vooruitgang
pi_124904158
Wat klote, ik weet er alles van. Heb ook zulke mensen naast me gehad die een ander het daglicht in de ogen niet gunden. Ik ben verhuisd, zo erg was het. Het ging niet alleen over geluidsoverlast (van kinderen en klusjes rond 20,00, maar ook over de tuin, waar mijn visite de auto parkeerde, of de te Breede heg van de andere buren. En natuurlijk ook mijn kat en de hond van weer iemand anders in de straat die voor hun deur kakte. Ik dacht, weg bij die hap. Maar dat is natuurlijk niet zo eenvoudig om maar zo weg te kunnen. Ik heb er wel een paar jaar over gedaan om toch het huurhuis van mijn dromen te vinden. Nu zit ik gebakken.

En die tip van die oordopjes vind ik ook wel goed, heb ik mijn buren toen ook aangeraden maar die werden erg boos.
gardenqueen,
pi_124904179
En de tips over er samen uitkomen door te praten........
Moet je wel buren hebben die willen praten en ook luisteren.
Het moet van 2 kanten komen.
gardenqueen,
pi_124904199
quote:
4s.gif Op vrijdag 5 april 2013 02:36 schreef Mishu het volgende:

[..]

Die zijn er wel.
Klopt, daarvoor is de wet geluidshinder.

http://maxius.nl/wet-geluidhinder/artikel1/
  Moderator vrijdag 5 april 2013 @ 07:34:33 #14
155227 crew  Guppy
dus
pi_124904661
Eventjes hè, wat voor vloer heb je?

Mocht je laminaat hebben, ligt daar dan een goede ondervloer onder? En ligt je laminaat los van de muur? Want er moet ruimte tussen muur en laminaat. Als het er tegenaan ligt, geeft het geluiden door. Dàn is het mogelijk dat je buurvrouw het typen heeft gehoord.

Maar eerlijk gezegd, alleen dan! Anders moet je òf debiel hard op je toetsenbord rammen, òf zij moet met een glas tegen de muur gaan zitten... Kan het me in beide gevallen niet voorstellen.

Mocht je geen goede (onder)vloer hebben, dan moet je daar wat aan doen. If not, je mag 's nachts gerust typen. Als mevrouw ook niet tegen langsrijdende auto's kan, moet ze misschien toch maar oordopjes gebruiken en/of in een hutje op de hei gaan wonen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124905113
Zulke mensen blijven zaniken als je een reactie geeft. Gewoon eens flink gaan timmeren, maar dat wél van tevoren aankondigen. Een paar dagen later zeggen dat je een feestje hebt en lekker muziek draaien. Dan is het snel over met dat gejank om niets.
  vrijdag 5 april 2013 @ 08:50:40 #16
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124905315
als je gewoon oordopjes in doet word je ook niet wakker van een rijdende auto.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_124905361
dat jouw onderbuurvrouw afwijkende werktijden heeft is niet jouw probleem toch.
zolang bij jou alles in orde is , en geen laminaat hebt liggen waar je dus wel een hoop door hoort is er niks aan de hand.
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:01:52 #18
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_124905486
Het is heel vervelend als buren boven je lawaai maken, je hoort alles in een flat. Als mensen rondlopen 's avonds laat kan dat al heel hard doorklinken maar de tijden die jij noemt vind ik ook wel erg vroeg om te gaan klagen. Wij hebben een buurman die rustig om half 12 's avonds nog allerlei meubels gaat lopen verschuiven en met zijn boerenklompen door het huis heen stampt, dat is wél heel ergerlijk. Ook ging hij toen hij er net woonde rustig tot 11u 's avonds door met klussen. Gelukkig werkt hij heel snel dus is ie ruim een jaar later nog steeds bezig met klussen :') nu dus nog steeds, alleen niet meer zo laat omdat ie op zijn flikker heeft gehad van de woningbouwvereniging na een klacht van ons.

Neem de klacht in elk geval serieus maar als ze echt onterecht zeurt (en daar lijkt het op) hoef je echt niet alles te pikken.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:03:57 #19
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124905518
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:01 schreef Metro2005 het volgende:
in een flat.
Als je in een flat gaat wonen moet je niet klagen over geluidsoverlast door lopende mensen. Dan moet je maaer vrijstaand gaan wonen.
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:08:15 #20
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124905597
Wat maanvis zegt. Geef haar oordopjes. Of een adres waar ze deze kan kopen. Kruidvat oid. Ze klinkt me verder niet als een sekreet in de oren maar als je zodanige slaapproblemen hebt kan je niet verwachten dat de rest van de wereld zich stil houdt als zij om 18:00 uur in haar nest ligt met haar insomnia.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:15:26 #21
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_124905729
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:03 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Als je in een flat gaat wonen moet je niet klagen over geluidsoverlast door lopende mensen. Dan moet je maaer vrijstaand gaan wonen.
Lekkere dooddoener, ten eerste zijn er amper vrijstaande woningen te vinden in de omgeving en ten tweede zijn die onbetaalbaar.

Ook in een flat moet je rekening houden met elkaar. Of moet ik zeggen: JUIST in een flat moet je rekening houden met elkaar.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:23:51 #22
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_124905873
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:15 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Lekkere dooddoener, ten eerste zijn er amper vrijstaande woningen te vinden in de omgeving en ten tweede zijn die onbetaalbaar.

Ook in een flat moet je rekening houden met elkaar. Of moet ik zeggen: JUIST in een flat moet je rekening houden met elkaar.
En in een flat moet je ook rekening houden met het feit dat mensen langer wakker zijn dan jij en dat het geheel gehorig is maar dat je dan ook niet echt kan verwachten dat ze na 19:00 uur niet meer op een toetsenbord gaan zitten tikken omdat het door klinkt. Oordopjes.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:25:07 #23
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124905898
quote:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Maar als zij al niet kan slapen of wakker wordt van een voorbijrijdende auto of een toetsenbord, heeft toch echt zij een probleem.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:35:43 #24
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_124906086
Als ze het toetsenbord hoort dan heeft TS toch mogelijk een probleem (en niet de vereiste DBs ondervloer voor zijn laminaat of het verkeerd gelegd)

Maargoed, tot 22:00 mag je gewoon 'herrie' maken, dat mevrouw haar werkdag midden in de nacht begint betekend toch niet dat de hele flat zich moet aanpassen.
Dum de dum
pi_124906328
Koop wat van die schuimrubberen oordopjes voor je buurvrouw, die zijn vrij goedkoop en dempen meer dan voldoende. Alleen moet ze niet te eigenwijs zijn om ze fatsoenlijk in te doen.

Ik heb jarenlang met oordopjes geslapen in mijn vorige flat en soms gebruik ik ze nog wel eens als ik echt in complete stilte wil slapen. Kan me zelfs al storen aan wat verwarmingsgeluiden of een koelkast die aanslaat, doordat ik jaren met oordopjes heb geslapen. (dat laatste is misschien wel een nadeel van de gewenning aan stilte)
٩๏̯͡๏)۶
  vrijdag 5 april 2013 @ 09:58:29 #26
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124906592
quote:

[..]

flikker op zeg ik mag toch wel in m'n eigen woning lopen zonder dat er gelijk een waarschuwing komt? dan maak je zoiemand echt een gevangene in z'n eigen huis. dat jij als tinnituslijder last hebt van geluid maakt nog niet dat iemand anders maar zijn schoenen uit moet doen als ie in zijn EIGEN huis loopt.
Een gedicht over Maanvis
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:01:31 #27
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_124906645
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:25 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Ben ik helemaal met je eens. Maar als zij al niet kan slapen of wakker wordt van een voorbijrijdende auto of een toetsenbord, heeft toch echt zij een probleem.
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:23 schreef jogy het volgende:

[..]

En in een flat moet je ook rekening houden met het feit dat mensen langer wakker zijn dan jij en dat het geheel gehorig is maar dat je dan ook niet echt kan verwachten dat ze na 19:00 uur niet meer op een toetsenbord gaan zitten tikken omdat het door klinkt. Oordopjes.
Dat zei ik toch ook niet,ik gaf al aan dat in dit geval de buren wel zeuren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 09:58 schreef Maanvis het volgende:

[..]

flikker op zeg ik mag toch wel in m'n eigen woning lopen zonder dat er gelijk een waarschuwing komt? dan maak je zoiemand echt een gevangene in z'n eigen huis. dat jij als tinnituslijder last hebt van geluid maakt nog niet dat iemand anders maar zijn schoenen uit moet doen als ie in zijn EIGEN huis loopt.
Eng he, rekening met elkaar houden. In een flat hoor je nou eenmaal meer en dat accepteer je voor een deel maar je moet óók meer rekening met je buren houden. Dat komt van 2 kanten. Ik weet ook wel dat ik mijn muziek niet lekker hard kan zetten en ik vind het asociaal om met schoenen met harde zolen over mijn laminaat vloer te banjeren tot diep in de nacht omdat ik WEET dat de onderburen dat horen.

Bovendien is er nogal een verschil tussen gewoon door het huis heen lopen en door het huis heen stampen als een olifant en constant meubels heen en weer schuiven tot diep in de nacht.

De buren die hiervoor boven mij woonden hoorde ik NOOIT en die waren met zijn tweeen en hadden een hond. Het kan blijkbaar wel. De bovenbuurman bij mij maakt in zijn eentje méér herrie dan de rest van de flat bij elkaar.

Nogmaals; In een flat moet je meer rekening met anderen houden en wil je dat niet dan ga je maar in een vrijstaand huis wonen. Wat is dat toch altijd met degene die ergens last van heeft de grond in boren en de gene die de overlast veroorzaakt vrijpleiten. omgekeerde wereld.

En nogmaals; dit is NIET tegen TS ofzo want in het geval van TS vind ik dat de buren een beetje zeuren.

[ Bericht 20% gewijzigd door Metro2005 op 05-04-2013 10:07:40 ]
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:11:53 #28
166390 shifto
Kirby Shizzle
pi_124906865
Als je hier niet in genaaid wil worden door je woningbouw, ga je klagen over je buurvrouw dat ze steen en been klaagt voor verzonnen issues en dat je buurtbemiddeling wil inschakelen.

Als dit andersom gaat krijg jij een strafpunt op je dossier. :)
Thinking about thinking of you.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:14:58 #29
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_124906931
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:11 schreef shifto het volgende:
Als je hier niet in genaaid wil worden door je woningbouw, ga je klagen over je buurvrouw dat ze steen en been klaagt voor verzonnen issues en dat je buurtbemiddeling wil inschakelen.

Als dit andersom gaat krijg jij een strafpunt op je dossier. :)
Wat een onzin. Ze is twee keer aan de deur geweest.
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:14:59 #30
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_124906933
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:01 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

[..]

Dat zei ik toch ook niet,ik gaf al aan dat in dit geval de buren wel zeuren.

[..]

Eng he, rekening met elkaar houden. In een flat hoor je nou eenmaal meer en dat accepteer je voor een deel maar je moet óók meer rekening met je buren houden. Dat komt van 2 kanten. Ik weet ook wel dat ik mijn muziek niet lekker hard kan zetten en ik vind het asociaal om met schoenen met harde zolen over mijn laminaat vloer te banjeren tot diep in de nacht omdat ik WEET dat de onderburen dat horen.

Bovendien is er nogal een verschil tussen gewoon door het huis heen lopen en door het huis heen stampen als een olifant en constant meubels heen en weer schuiven tot diep in de nacht.

De buren die hiervoor boven mij woonden hoorde ik NOOIT en die waren met zijn tweeen en hadden een hond. Het kan blijkbaar wel. De bovenbuurman bij mij maakt in zijn eentje méér herrie dan de rest van de flat bij elkaar.

Nogmaals; In een flat moet je meer rekening met anderen houden en wil je dat niet dan ga je maar in een vrijstaand huis wonen. Wat is dat toch altijd met degene die ergens last van heeft de grond in boren en de gene die de overlast veroorzaakt vrijpleiten. omgekeerde wereld.

En nogmaals; dit is NIET tegen TS ofzo want in het geval van TS vind ik dat de buren een beetje zeuren.

Overlast is pas overlast als je er last van hebt, en als je op een vuilnisbelt gaat wonen weet je dat het stinkt, als je boven een winkelstraat gaat wonen weet je dat je last hebt met parkeren, en als je in een flat gaat wonen weet je dat je last hebt van leefgeluiden. Dus dan mag je daar niet meer over klagen. Anders moet je maar in een hutje op de hei gaan wonen, dat is dan de oplossing voor klagers. soms MOET je nou eenmaal 'snachts stofzuigen omdat je morgen bezoek krijgt, en dat kan dan niet eerder omdat je net uit de avonddienst komt bijvoorbeeld. Dan zou het stom zijn als de buren daarorver gingen klagen.
Een gedicht over Maanvis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')