quote:
Op maandag 8 april 2013 08:55 schreef poldervrouwtje het volgende:leg even een handdoek of rubberen matje onder je toetsenbord.. dan klinkt het minder door..
dit soort flats hoor je alles.. als je niest hoor je het al bij de buren..
Ik woonde vroeger in een jaren 50 flat in Utrecht (Kanaleneiland).. Ik kon de onderbuurvrouw woordelijk verstaan als ze aan het telefoneren was én in mijn meterkast rook ik haar sigarettenrook..
Heel irritant iig..
Oké!

Ik kan mijn onderbuurvrouw ook woordelijk verstaan. Hoe ze haar zoon zit uit te schelden en te bedreigen dat ze 'm eruit wil flikkeren enzo en vooral als ze aan de telefoon zit dan praat ze niet normaal, maar ze schreeuwt echt. Maakt mij verder niet uit hoor, ik ben wel wat gewend wat "overlast" betreft, ik slaap echt overal doorheen (heeft in mijn oude flat ooit een zware drank/drugs verslaafde naast me gewoond, dát is pas ellende).
En over die meterkast is ook wel grappig. Buuf heeft twee katten maar is te beroerd om de kattenbakken schoon te maken, want er komt een instant zeiklucht i.c.m. frituurvetgeur uit mijn meterkast.
Maar helaas niet alleen mijn meterkast, ook uit de onderste keukenkastjes komt die lucht.
Heb mijn borden, pannen, glazen en bekers al verplaatst naar de hoge kastjes, ik heb namelijk geen zin om ook nog eens vóór het eten alles af te wassen. Maar het ruikt tamelijk smerig in de keuken hier. Dat iemand daar in kan leven trouwens.

Misschien zou ik dat bij het volgende zeur beklag van haar eens heel netjes moeten zeggen. Dat ik haar voortdurend ruik in mijn eigen huis.
Ik zou me niet echt prettig voelen na de boodschap: "U stinkt".
quote:
Op maandag 8 april 2013 12:28 schreef Swiffer het volgende:Zij heeft last van bepaalde geluiden, laat r idd oordoppen kopen.. die gele van 3m volstaan prima! of ga heul niet in een flat wonen!! pffff...
TS, doe je ding, zij past zich maar aan, jij houdt je aan de normale regels zo te lezen.
Die gele van 3M zijn super!

Zitten lekker, gaan precies naar je gehoorgang staan en dempen inderdaad prima! Op mijn werk staat een doos vol van die dingen, voor als we weer eens assen uit hydraulische cilinders moeten rammen of naast draaiende motoren werken. Echt goed spul inderdaad! Misschien even een paartje extra meenemen en in haar brievenbus deponeren?

En ja, ik doe inderdaad, in mijn ogen "normaal".
Harde muziek draaien dat doe ik eigenlijk nooit (nou ja, in die paar weken één keer op donderdagmiddag de versterker iets verder opengezet toen "À te Corsica van I Muvrini toevallig op de Belgische radio werd gedraaid, luister anders nooit naar de Belg maar deze keer zat ik op een verwarmingsmonteur te wachten en het was gewoon te mooi dat nummer), ik loop niet op schoenen in huis en na 21:00u doe ik geen gekke dingen.
En als er een keer iets is (zoals buurvrouw ziek en wil slapen) wil ik mijzelf er ook wel op aanpassen.
Ja, schuif wel eens een broodje in de magnetron in de late uurtjes. Meer niet.
Maar het lijkt wel alsof er een camera in mijn huis hangt.
Ze weet precies van minuut tot minuut wat ik heb gedaan en dáár word ik nou net even niet goed van.

Andere, dorpse mentaliteit. Laten we het daar maar op houden denk ik.
Spijt als haren op mijn hoofd dat ik hier ben gaan wonen, in die refo troep hier.
Na een uur uit de Fok! ontwenningskliniek maakte ik een nieuwe account aan...