quote:Op zaterdag 20 april 2013 19:05 schreef Kleurdoos het volgende:
t ligt er maar aan hoe je t uitspreekt he, met een V ervoor vind ik t net iets erger klinken dan Angina
Toch grappig hoe een letter zo'n naam vreselijk kan verpauperenquote:Op donderdag 2 mei 2013 14:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Lauren is 100 x toffer dan Laurens!
De mevrouw bij de gemeente dacht dat Silvijn een meisje was dat Silvija heette
Ik vind het altijd wel rot als ik niet weet of het op z'n Engels of Nederlands uitgesproken moet worden. Net als Jesse.quote:
Ze zijn het iig nog nu ik op zoek ben naar 1 en het niet leuk vind als ze straks met 4 andere meisjes met dezelfde naam in de klas zitquote:Op donderdag 2 mei 2013 17:52 schreef Pvoesss het volgende:
Is dat een trend ja? Valt toch wel mee de namen die kort en hip zijn die zijn dat al jaren.
Je moet er perongeluk maar geen V voor plaatsen dan.quote:Op zaterdag 20 april 2013 16:32 schreef Kleurdoos het volgende:
o en in de schoolkrant.. een Aginaachgossie
Ik ook wel ja!quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:55 schreef Vlindur het volgende:
De hoofdrolspeler van Sons of Anarchy heet Jax
[ afbeelding ]
Als ze hem daar naar vernoemen snap ik dat wel
quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:55 schreef Vlindur het volgende:
De hoofdrolspeler van Sons of Anarchy heet Jax
[ afbeelding ]
Als ze hem daar naar vernoemen snap ik dat wel
In Brabant is iedereen een hijquote:Op donderdag 2 mei 2013 14:14 schreef pessie het volgende:
Vorige week kwam een bekende even iets ophalen en noemt Lauren "Laurens " en zegt "hij" ondanks het roze mutsje. Zo'n toffe naam en iedereen denkt dat we een jochiehebben!
Een zeen is een pees. Moet lang stoven.quote:Op maandag 22 april 2013 00:26 schreef Lamb29 het volgende:
Bij sytycd kids net een -Zeen-
Vind hem eigenlijk best leuk.. mooie klank...
Hoe moet Jesse dan uitgesproken worden?quote:Op donderdag 2 mei 2013 17:49 schreef Sylver_ het volgende:
[..]
Ik vind het altijd wel rot als ik niet weet of het op z'n Engels of Nederlands uitgesproken moet worden. Net als Jesse.
Ik hou wel van korte namen, maar aangezien het nogal een trend is nu, is het moeilijk om een leuke, enigszins originele, korte meisjesnaam te verzinnen.
We hebben wel al een naam in gedachten, maar ben toch nog aan het rondkijken (iemand nog ideeen?)
en jongens mogen rors best mooi vinden.quote:
Engels: djeh-siequote:[b]Op dinsdag 7 mei 2013 01:55 schreef Teslynd
Hoe moet Jesse dan uitgesproken worden?
Zeen lijkt me ook een naam waarbij je diverse spellingen en uitspraken probeert om er een naam van te krijgen. Seen, Sien, Zien en de a/ay-varianten. Bij elke naamregistratie zou een uitspraakvakje moeten zijn
Schilleman? Bedoel je familienaam als in achternaam of als in traditie om in die familie als voornaam te gevenquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:32 schreef Bluezz het volgende:
Bij mijn zoon zat een jongen in de klas : Schilleman (fam. naam) en werd Schil genoemd
En de kapster dacht afgelopen vrijdag dat hij Silvani heettequote:Op donderdag 2 mei 2013 14:25 schreef Spees_Eend het volgende:
Lauren is 100 x toffer dan Laurens!
De mevrouw bij de gemeente dacht dat Silvijn een meisje was dat Silvija heette
Voornaamquote:Op dinsdag 7 mei 2013 12:37 schreef Spees_Eend het volgende:
Wat een opvallende opmars van Tess trouwens, ineens de nummer 1 naam van 2013 tot nu toe?
Schilleman? Bedoel je familienaam als in achternaam of als in traditie om in die familie als voornaam te geven?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Misschien is dit hem wel, de leeftijd klopt aardig met die van mijn zonen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar dan kan ze zich altijd nog Babouschka laten noemen.quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:16 schreef Kleurdoos het volgende:
Komt daar zo'n boom van een wijf aanzetten 'ja hoi, ik ben babetje'
quote:Op woensdag 8 mei 2013 14:19 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Maar dan kan ze zich altijd nog Babouschka laten noemen.
Noortjequote:Op woensdag 8 mei 2013 16:00 schreef Suikertante het volgende:
![]()
Ik ken toevallig een enórme Babet![]()
Maar ik vind kleine namen bij vrouwen vaak wel leuk eigenlijk. Zoals Otje, Bregje, Maartje, Noortje. Babetje vind ik dan weer niet zo mooi..
Zag een keer een slagschip dat Ansje Beentjes bleek te heten. Later heette ze Ans Beentjes.Babette vind ik ook niets aan, maar wel beter dan Babetje.quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:00 schreef Suikertante het volgende:
![]()
Maar ik vind kleine namen bij vrouwen vaak wel leuk eigenlijk. Zoals Otje, Bregje, Maartje, Noortje. Babetje vind ik dan weer niet zo mooi..
Dan zou ik eerder "Beentjes" veranderenquote:Op woensdag 8 mei 2013 23:02 schreef Teslynd het volgende:
Lijkt me niets om een van die malle Annie M.G. Schmidt-namen te hebben.
[..]
Zag een keer een slagschip dat Ansje Beentjes bleek te heten. Later heette ze Ans Beentjes.Babette vind ik ook niets aan, maar wel beter dan Babetje.
Ik moet dan gelijk aan het Sinterklaasjournaal denken.quote:Op woensdag 8 mei 2013 20:41 schreef Suikertante het volgende:
DieuwertjeVind ik ook zó leuk!
Mm. Zie inderdaad geen tientonner voor me.
quote:Op woensdag 8 mei 2013 22:49 schreef Teslynd het volgende:
Otje kan geen naam zijn, hoogstens nick. Of is het een kleine Otto? Voor de rest van het leven?
In december is het nog wel leuk, maar ja die andere 11 maanden van het jaar hè? ;-)quote:Op donderdag 9 mei 2013 01:12 schreef Suikertante het volgende:
Oh ja. Ik ken ook twee Dieuwertjes niet van tv. Die associaties altijd.. maar deze wordt vast door veel anderen met je gedeeld!
T jimkje <--quote:Op woensdag 8 mei 2013 16:00 schreef Suikertante het volgende:
![]()
Ik vind beide even vreselijkquote:Op dinsdag 14 mei 2013 13:31 schreef oh-oh het volgende:
Zo zag ik gisteren Claudia met een K.
Klaudia.
Kom op zeg
Ik vind het een normale naam, tenminste, het is wel echt een generatieding geloof ik, want ik ken er geen enkele onder de dertig, maar met een K ziet het er echt nasty uitquote:
Ja met een K wordt het wel echt super Duits. Voor 30+ vind ik het ook normaal, ik was even in de veronderstelling dat er een baby'tje was geboren met die naam!quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:24 schreef oh-oh het volgende:
[..]
Ik vind het een normale naam, tenminste, het is wel echt een generatieding geloof ik, want ik ken er geen enkele onder de dertig, maar met een K wordt ziet het er echt nasty uit
Ja, dat dus.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:28 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja met een K wordt het wel echt super Duits. Voor 30+ vind ik het ook normaal, ik was even in de veronderstelling dat er een baby'tje was geboren met die naam!
Ja dat was ook zo, zag ik voorbij komen, sorry, was dus weer de eerste in tig jaar sowieso, en dan met een K.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:28 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ja met een K wordt het wel echt super Duits. Voor 30+ vind ik het ook normaal, ik was even in de veronderstelling dat er een baby'tje was geboren met die naam!
Net zoals Carla. Groot in de jaren 60/70. Nu nog een enkeling per jaar.quote:Op dinsdag 14 mei 2013 14:30 schreef Pvoesss het volgende:
En 1972 was het 791 keer en in 2012 nog maar 10 keer
Maar mensen geven de naam nog wel dus
http://www.meertens.knaw.nl/nvb/populariteit/naam/Claudia
Jouw namen klinken soms wat als 'negroïde' namen, dus voor een donker kindje. Ik weet niet of dat de bedoeling is?quote:Op donderdag 16 mei 2013 03:12 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Ik ben nu vijf weken in verwachting van een meisje.
Mijn vriend wil graag iets in de trant van:
Irene
Eloise
Fleur-Sophie
Anne-Marret
Mary-Ann
Zarah
Ilona
Hij wil echt zo'n kak-naam
Maar ik hou van iets artistiekere namen zoals:
Shanice
Delanice
Kee London
Kee Paris
Harlemia
Felicity
Gudrankia
Mackboule
Elicious
Kandrea
Ella-Fay
Tahloula
Volgens mij komen we hier nooit uit![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ooh, dan zet ik die ook op mijn lijstje. Mag dat?quote:
Natuurlijk. Leuk!quote:Op donderdag 16 mei 2013 06:20 schreef flowerbox het volgende:
[..]
Ooh, dan zet ik die ook op mijn lijstje. Mag dat?
en dan als roepnaam Melonny?quote:Op donderdag 16 mei 2013 06:42 schreef Gulara het volgende:
[..]
Natuurlijk. Leuk!![]()
Zelf heb ik voor een eventueel toekomstige dochter Watermelondriyah-Claire in gedachten.
Klassiek, maar tegelijkertijd ook fris en fruitig!
Jawel joh. Gewoon Franklinbrown of Stapholycoccolusquote:Op donderdag 16 mei 2013 03:12 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Irene
Eloise
Fleur-Sophie
Anne-Marret
Mary-Ann
Zarah
Ilona
Shanice
Delanice
Kee London
Kee Paris
Harlemia
Felicity
Gudrankia
Mackboule
Elicious
Kandrea
Ella-Fay
Tahloula
![]()
![]()
![]()
![]()
Weinig lastigquote:Op donderdag 16 mei 2013 03:12 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Irene
Eloise
Fleur-Sophie
Anne-Marret
Mary-Ann
Zarah
Ilona
Shanice
Delanice
Kee London
Kee Paris
Harlemia
Felicity
Gudrankia
Mackboule
Elicious
Kandrea
Ella-Fay
Tahloula
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik ben ook naarstig op zoek naar een goede naam, maar één van mijn criteria is toch echt dat als hij (wij krijgen een jongetje) later aan de telefoon zijn naam moet doorgeven en de persoon aan de andere kant zou wellicht reageren met: "pardon? Hoe zei u? Hoe schrijft u dat?".... het geen goede naam is.quote:Op donderdag 16 mei 2013 03:12 schreef YouCanLeaveYourHeadOn het volgende:
Irene
Eloise
Fleur-Sophie
Anne-Marret
Mary-Ann
Zarah
Ilona
Shanice
Delanice
Kee London
Kee Paris
Harlemia
Felicity
Gudrankia
Mackboule
Elicious
Kandrea
Ella-Fay
Tahloula
![]()
![]()
![]()
![]()
Wow, toch iemand die deze post serieus neemtquote:Op donderdag 16 mei 2013 09:50 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik ben ook naarstig op zoek naar een goede naam, maar één van mijn criteria is toch echt dat als hij (wij krijgen een jongetje) later aan de telefoon zijn naam moet doorgeven en de persoon aan de andere kant zou wellicht reageren met: "pardon? Hoe zei u? Hoe schrijft u dat?".... het geen goede naam is.
Creatief ben je wel, dat moet ik meegeven maar wow.. wat een namen joh
Zarah vind ik stiekem wel mooi trouwens, is weinig kaks aan lijkt me?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |