Je geeft zelf al antwoord.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:36 schreef kistyle het volgende:
Mijn telefoon was dinsdag afgepakt door een leraar omdat ik tijdens de les op mijn mobiel zat.
Dezen heb ik zonder bezwaar aan haar gegeven. Die zelfde dag ging ik naar mijn teamleider om te vragen of ik mijn telefoon terug mag, maar hij was niet aanwezig. De volgende ochtend ben ik weer naar mijn teamleider gegaan om te vragen of ik mijn telefoon terug mag. Hij heeft tegen mij gezegd dat ik hem, mag komen ophalen als ik uit ben. Dus toen ik uit was ging ik naar hem toe om mijn telefoon op te halen maar hij zei dat hij hem helemaal niet had, mijn leraar was toen al naar huis. Ik ben nog gaan zoeken in het lokaal waar hij is afgepakt maar daar lag hij niet.
Dus zeer waarschijnlijk heeft mijn leraar mijn telefoon mee naar huis genomen.
-Is dit wettelijk toegestaan
In de school regels staat dat het niet is toegestaan om op je telefoon te zitten tijdens de les.
De gevolgen hiervan zijn dat je, je telefoon voor 1 week kwijt bent. Er staat ook dat ik mijn telefoon bij mijn teamleider moet komen ophalen en dat mijn leraar mijn telefoon moet geven aan mijn teamleider. Waar hij dan veilig zou worden bewaard
maar er staat ook dat mijn telefoon bij mijn teamleider moet liggen maar dat is niet het geval.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:37 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Je geeft zelf al antwoord.
Ja het mag en over een week heb je hem weer terug.
Wat is nu je vraag ? , of je een civiele procedure kan opstarten tegen je teamleider omdat hij je telefoon niet heeft ?quote:Op woensdag 3 april 2013 17:39 schreef kistyle het volgende:
[..]
maar er staat ook dat mijn telefoon bij mijn teamleider moet liggen maar dat is niet het geval.
Mijn teamleider heeft zelf al tegen mij gezegd dat ik hem terug mag hebben.
Nee, of dit wettelijk toegestaan is.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:40 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
Wat is nu je vraag ? , of je een civiele procedure kan opstarten tegen je teamleider omdat hij je telefoon niet heeft ?
En het dan toch doen.....quote:Op woensdag 3 april 2013 17:36 schreef kistyle het volgende:
In de school regels staat dat het niet is toegestaan om op je telefoon te zitten tijdens de les.
De gevolgen hiervan zijn dat je, je telefoon voor 1 week kwijt bent.
Fout van je leraar dan in dat geval, maar dat kan nog binnen die week opgelost worden lijkt me.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:36 schreef kistyle het volgende:
Er staat ook dat ik mijn telefoon bij mijn teamleider moet komen ophalen en dat mijn leraar mijn telefoon moet geven aan mijn teamleider. Waar hij dan veilig zou worden bewaard
of je laat je mobieltje lekker thuis / in je jas?quote:Op woensdag 3 april 2013 17:42 schreef kistyle het volgende:
[..]
Nee, of dit wettelijk toegestaan is.
Zodat ik ze dan hiermee kan confronteren en zorgen dat ze het niet meer zullen doen
Hij is dus niet afgepakt, je hebt hem zelf gegeven.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:36 schreef kistyle het volgende:
Mijn telefoon was dinsdag afgepakt door een leraar ....
Dezen heb ik zonder bezwaar aan haar gegeven.
Ik heb mijn straf dan toch ook gewoon gehad. want mijn teamleider zei dat ik hem terug mag.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:48 schreef geevee het volgende:
Je wist dat je hem niet mocht gebruiken,dus eigen schuld dikke bult!
Je komt op school om te leren en niet om met je mobiel te spelen.
En jij bent zeker nog nooit jong geweest?quote:Op woensdag 3 april 2013 17:48 schreef geevee het volgende:
Je wist dat je hem niet mocht gebruiken,dus eigen schuld dikke bult!
En jij hebt geen week gewacht, zoals je zou moeten doen.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:50 schreef kistyle het volgende:
[..]
Ik heb mijn straf dan toch ook gewoon gehad. want mijn teamleider zei dat ik hem terug mag.
Maar het gaat erom dat mijn leraar mijn telefoon niet heeft afgegeven zoals ze zou moeten doen.
Dat weet ik ook wel, maar vaak krijg je hem na de les terug of op het einde van de dag.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:58 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
En jij hebt geen week gewacht, zoals je zou moeten doen.
Hij speelde er niet mee, hij zat er alleen op.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:48 schreef geevee het volgende:
Alleen al om voor eens en voor altijd van deze opmerking af te zijn lijkt me een proefproces wel op zijn plaats.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:01 schreef TwenteFC het volgende:
School heeft helemaal het recht niet om dat ding in te nemen, of ben ik nu gek?
ze had hem op dinsdag afgepakt, zei moest hem dan meteen na de les inleveren bij de teamleider.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:04 schreef Bombvis het volgende:
Ik zou sowieso niet op m'n mobiel zitten, daar kunnen ze kapot van gaan (beetje afhankelijk van de kracht die die persoon zet). Verder is het misschien mogelijk dat je docent het vergeten is om hem af te geven? Vind dat je er nu wel een erg groot probleem van maakt, de tering
Zeker bij Nederlands afgepakt? Maar jij denkt dat de docent de hele tijd aan jouw telefoon denkt? Waarschijnlijk zit die al 2 dagen in z'n tas en is hij het allang vergetenquote:Op woensdag 3 april 2013 18:09 schreef kistyle het volgende:
[..]
ze had hem op dinsdag afgepakt, zei moest hem dan meteen na de les inleveren bij de teamleider.
Dus ze heeft hem dus naar huis genomen, maar waarschijnlijk niet meer mee naar school genomen.
Ze had dus 2 dagen om mijn telefoon in te leveren bij mijn teamleider wat ze niet heeft gedaan.
Ach, ze heeft nog 5 dagen om het op te lossen.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:09 schreef kistyle het volgende:
[..]
ze had hem op dinsdag afgepakt, zei moest hem dan meteen na de les inleveren bij de teamleider.
Dus ze heeft hem dus naar huis genomen, maar waarschijnlijk niet meer mee naar school genomen.
Ze had dus 2 dagen om mijn telefoon in te leveren bij mijn teamleider wat ze niet heeft gedaan.
Daarom juist, als ik iets vergeet krijg ik meteen gekke straf.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:10 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Zeker bij Nederlands afgepakt? Maar jij denkt dat de docent de hele tijd aan jouw telefoon denkt? Waarschijnlijk zit die al 2 dagen in z'n tas en is hij het allang vergeten
Jups, daarom ben jij de leerling en zij de docenten. Dat ga je nog veel vaker meemaken hoor, wen er maar vast aan.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:12 schreef kistyle het volgende:
[..]
Daarom juist, als ik iets vergeet krijg ik meteen gekke straf.
Maar als dat bij hun gebeurd is dat nog steeds in mijn nadeel.
Dus, ik moet het accepteren als ik word benadeeld wanneer de docent iets verkeerds doet.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:13 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Jups, daarom ben jij de leerling en zij de docenten. Dat ga je nog veel vaker meemaken hoor, wen er maar vast aan.
Ja, als het je niet bevalt ga je toch naar een andere schoolquote:Op woensdag 3 april 2013 18:16 schreef kistyle het volgende:
[..]
Dus, ik moet het accepteren als ik word benadeeld wanneer de docent iets verkeerds doet.
Je maakt er melding van, je gaat na de docent om het recht te zetten en je gaat door met je leven. Maar om nou een topic te maken met de vraag of het wettelijk is toegestaan, dan ben je gigantisch aan het doorslaanquote:Op woensdag 3 april 2013 18:16 schreef kistyle het volgende:
[..]
Dus, ik moet het accepteren als ik word benadeeld wanneer de docent iets verkeerds doet.
De docent heeft nog 5 dagen om het op te lossen, als je na een week je telefoon niet terug hebt dán mag je zeuren.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:16 schreef kistyle het volgende:
[..]
ik heb toch geen probleem met de school zelf. Alleen met een docent die maar een kleine factor van de school is.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:17 schreef jatochneetoch het volgende:
[..]
Ja, als het je niet bevalt ga je toch naar een andere school
Dan ga je naar je coördinator of mentor. En die zullen dan een uitspraak doen en voor die uitspraak geld dan weer.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:18 schreef kistyle het volgende:
[..]
ik heb toch geen probleem met de school zelf. Alleen met een docent die maar een kleine factor van de school is.
quote:Op woensdag 3 april 2013 18:17 schreef jatochneetoch het volgende:
Ja, als het je niet bevalt ga je toch naar een andere school
Dat dus... Volgens mij ben jij de eerste/enige die daadwerkelijk antwoord geeft op de vraag van TS.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:18 schreef jatochneetoch het volgende:
Een leraar mag een telefoon niet "afpakken" dat is diefstal. Maar jij hebt hem aan de leraar gegeven, dus is die niet afgepakt.
Maar mag ik dan de volgende keer weigeren hem te geven? vraag jij je natuurlijk af.
Ja hoor dat mag, maar dan mag school jou van school trappen omdat jij je niet aan de regels wilt houden.
tja, je hoeft eigenlijk je telefoon helemaal niet af te geven. De school mag je dan echter wel je de les ontzeggen.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:18 schreef kistyle het volgende:
[..]
ik heb toch geen probleem met de school zelf. Alleen met een docent die maar een kleine factor van de school is.
quote:Op woensdag 3 april 2013 17:47 schreef iFries het volgende:
Op je telefoon zitten
Je telefoon af laten pakken door een school
Yeah right, wat een bullshit is dat nou weer. Als die leerling nou een helm + een beschermend pak had gedragen (of gewoon niet zo'n mongool was geweest om te vallen) had hij die hele telefoon niet nodig gehad, de school is daar echt niet verantwoordelijk voor dan hoorquote:Op woensdag 3 april 2013 22:25 schreef thavinca het volgende:
Op me oude school deden ze precies hetzelfde, totdat de dag kwam dat een leerling ze telefoon werd afgepakt en hij op de weg naar huis gevallen was, school kreeg toch mooi een terrechte klacht want hij kon niemand bellen door hun, dus zij zijn verantwoordelijk.
Op mijn nieuwe school zijn docenten zo dom dat ze je telefoon nooit zien, en als ze hem wel zien vertel je ze dat ze de wet dan overtreden, 9 van de 10 keer gaan ze er geen probleem van maken of geven ze hem uit hunzelf terug na de les.
Vriend van me ze htc one x was afgepakt, wiskunde docent liet hem vallente mooi om die chaos te zien. Is wel op kosten van school gerepareerd.
School hoort zich niet te bemoeien met zaken buiten schooltijd. Telefoon eind van de dag dus gewoon teruggeven.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:47 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Yeah right, wat een bullshit is dat nou weer. Als die leerling nou een helm + een beschermend pak had gedragen (of gewoon niet zo'n mongool was geweest om te vallen) had hij die hele telefoon niet nodig gehad, de school is daar echt niet verantwoordelijk voor dan hoor
school hoort om te beginnen het goede voorbeeld te geven. Als in het schoolreglement zou staan dat de leraar stoute kindertjes met de lineaal mocht petsen zou hij nog steeds aardig wat uit te leggen hebben als hij dat echt zou doen.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:48 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
School hoort zich niet te bemoeien met zaken buiten schooltijd. Telefoon eind van de dag dus gewoon teruggeven.
Kon nog wel dit vinden:quote:Op woensdag 3 april 2013 22:53 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
school hoort om te beginnen het goede voorbeeld te geven. Als in het schoolreglement zou staan dat de leraar stoute kindertjes met de lineaal mocht petsen zou hij nog steeds aardig wat uit te leggen hebben als hij dat echt zou doen.
Ik zal je een geheimpje verklappen. Ik ben vroeger ook wel eens van mijn fiets gevallen, en toen kon ik ook niet bellen.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:25 schreef thavinca het volgende:
Op me oude school deden ze precies hetzelfde, totdat de dag kwam dat een leerling ze telefoon werd afgepakt en hij op de weg naar huis gevallen was, school kreeg toch mooi een terrechte klacht want hij kon niemand bellen door hun, dus zij zijn verantwoordelijk.
Waarom heb ik toch het vermoeden dat dit tijdens de Nederlandse les is gebeurt...quote:Op woensdag 3 april 2013 17:36 schreef kistyle het volgende:
Mijn telefoon was dinsdag afgepakt door een leraar omdat ik tijdens de les op mijn mobiel zat.
Dezen heb ik zonder bezwaar aan haar gegeven. Die zelfde dag ging ik naar mijn teamleider om te vragen of ik mijn telefoon terug mag, maar hij was niet aanwezig. De volgende ochtend ben ik weer naar mijn teamleider gegaan om te vragen of ik mijn telefoon terug mag. Hij heeft tegen mij gezegd dat ik hem, mag komen ophalen als ik uit ben. Dus toen ik uit was ging ik naar hem toe om mijn telefoon op te halen maar hij zei dat hij hem helemaal niet had, mijn leraar was toen al naar huis. Ik ben nog gaan zoeken in het lokaal waar hij is afgepakt maar daar lag hij niet.
De gevolgen hiervan zijn dat je, je telefoon voor 1 week kwijt bent. Er staat ook dat ik mijn telefoon bij mijn teamleider moet komen ophalen en dat mijn leraar mijn telefoon moet geven aan mijn teamleider. Waar hij dan veilig zou worden bewaard
Gevalletje 'ons kent ons'?!quote:Op donderdag 4 april 2013 00:04 schreef Gompy58 het volgende:
Waarom heb ik toch het vermoeden dat dit tijdens de Nederlandse les is gebeurt...
quote:Op woensdag 3 april 2013 18:09 schreef kistyle het volgende:
zei moest hem dan meteen na de les inleveren bij de teamleider.
Was t joch zo hard gevallen dat hij nergens kon aanbellen of iemand aanspreken..?quote:Op woensdag 3 april 2013 22:25 schreef thavinca het volgende:
Op mijn nieuwe school zijn docenten zo dom dat ze je telefoon nooit zien, en als ze hem wel zien vertel je ze dat ze de wet dan overtreden, 9 van de 10 keer gaan ze er geen probleem van maken of geven ze hem uit hunzelf terug na de les.
Vriend van me ze htc one x was afgepakt, wiskunde docent liet hem vallente mooi om die chaos te zien. Is wel op kosten van school gerepareerd.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.One good thing about music:
When it hits, you feel no pain,
So hit me with music.. Bob Marley
Tuurlijk johquote:Op woensdag 3 april 2013 23:22 schreef nodig het volgende:
bij de 1 mag je er de hele les op gamen als je wilt
Je bent niet gek maar de school heeft dat recht wel als het zo is opgenomen in het schoolreglement. Het innemen zelf is immers niet disproportioneel (want nodig voor een ongestoorde lesverloop); het langer dan de schooldag innemen is dat in beginsel wel.quote:Op woensdag 3 april 2013 18:01 schreef TwenteFC het volgende:
Onder schooltijd, ja. Maar buiten schooltijd wordt het lastig je kids via school te bereiken. En dáár wringt 'm nou juist de schoen.quote:Op donderdag 4 april 2013 06:54 schreef Adnap het volgende:
Gewoon geen mobiel is de klas is de polacy op de scholen van mijn kids. Wel in de klas is beslagname, eerst voor 1 dag, dan 3 dagen en dan een week. Kluisjes werken prima, tot nu toe hoor ik geen klachten en in geval van nood kun je je kids altijd via school bellen dus het 'ik moet bereikbaar zijn' is ook een kul reden.
Schoolregels zijn niet altijd absoluut en kunnen ook disproportioneel zijn; of je nou voor akkoord hebt getekend of niet.quote:Als ouders teken je dat je akkoord bent met de schoolregels, dus duidelijk lijkt mij.
En ? Denk je dat mijn ouders mij in de jaren 80 konden bereiken als ik de 15 km door de polder fietste ? Dus t is ook een kwestie van overdrijven tegenwoordig. Handig hoor een mobiel, maar absoluut niet onmisbaar, we hebben het jaren prima zonder gered.quote:Op donderdag 4 april 2013 07:07 schreef r_one het volgende:
[..]
Onder schooltijd, ja. Maar buiten schooltijd wordt het lastig je kids via school te bereiken. En dáár wringt 'm nou juist de schoen.
[..]
Mijn ouders hadden geen koelkast, douche en tv toen ze aan kinderen begonnen. We hebben het prima zonder gered.quote:Op donderdag 4 april 2013 07:28 schreef Adnap het volgende:
[..]
En ? Denk je dat mijn ouders mij in de jaren 80 konden bereiken als ik de 15 km door de polder fietste ? Dus t is ook een kwestie van overdrijven tegenwoordig. Handig hoor een mobiel, maar absoluut niet onmisbaar, we hebben het jaren prima zonder gered.
Dus wat is dan je punt ? Mijn ouders idem dito, jaren 70 he....quote:Op donderdag 4 april 2013 07:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Mijn ouders hadden geen koelkast, douche en tv toen ze aan kinderen begonnen. We hebben het prima zonder gered.
Misschien heeft hij je telefoon wel meegenomen zodat hij niet gejat zou worden op school?quote:Op woensdag 3 april 2013 17:36 schreef kistyle het volgende:
Ja, daar zou ik ook aan denken.quote:Op donderdag 4 april 2013 07:57 schreef Karina het volgende:
[..]
Misschien heeft hij je telefoon wel meegenomen zodat hij niet gejat zou worden op school?
Mijn punt is dat, hoewel generaties het zonder konden, hedentendage een mobieltje een amper weg te denken communicatiemiddel is geworden. Een dag zonder is nog tot daar aan toe maar welk nut dient het om een gsm gedurende een week in te nemen?quote:Op donderdag 4 april 2013 07:52 schreef Adnap het volgende:
[..]
Dus wat is dan je punt ? Mijn ouders idem dito, jaren 70 he....
Bedoel er alleen mee te zeggen dat de bereikbaarheid in mijn ogen schromelijk overdreven wordt, kind krijgt er niets van als hij/zij eens niet bereikbaar is. Negen van de tien vriendjes hebben wel een huis telefoon, dus bellen ze daar even mee waar ze zijn.
Nee.quote:
Huhuhu, wie wilde je bellen dan?quote:Op donderdag 4 april 2013 08:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
Haha een week? Dat hadden ze bij mij niet moeten proberen...ik ben dan nu 30 en zit al niet meer op school maar ik laat me telefoon niet afpakken....hoogtens voor de lengte van dat uur..maar echt niet langer...dan zijn ze bij mij verkeerd.
Ik ben niet van het bellen, ben meer van het langsgaanquote:Op donderdag 4 april 2013 09:05 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Huhuhu, wie wilde je bellen dan?
Technisch gezien mag het ook helemaal niet, school staat niet boven de wetquote:Op donderdag 4 april 2013 09:09 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Ik ben niet van het bellen, ben meer van het langsgaan
Zal toch godver lekker worden dat ze mijn telefoon afpakkenlaat ze lekker de gifkikkerexceem krijgen.
Welk wetsartikel wordt dan geweld aangedaan?quote:Op donderdag 4 april 2013 09:16 schreef Fe2O3 het volgende:
Technisch gezien mag het ook helemaal niet, school staat niet boven de wet
ja uiteraard dat is ook verkeerd, maar geef hem dan eerst een waarschuwing, of geef hem terug aan het einde van de les. Ik zou haar thuis opzoeken als ze het in haar hoofd haalde om hem mee te nemen. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:16 schreef Fe2O3 het volgende:
[..]
Technisch gezien mag het ook helemaal niet, school staat niet boven de wet
Maargoed, TS heeft blijkbaar wel even de opvoeding nodig hier in wat normaal is en wat niet tijdens een les.
Overeenkomst? staat het op papier? Is hetzelfde fabeltje dat winkeliers bordjes ophangen dat ze tassen mogen controleren terwijl ze dat dus niet mogen. Alleen als ze er politie bij halen.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:22 schreef Tsurany het volgende:
De school pakt je telefoon niet af, de school geeft aan dat zij jou slechts willen onderwijzen als jij de regels die zij opstellen volgt. Jij geeft vrijwillig je telefoon af om onderwijs te mogen blijven volgen en dat kan prima. De school bepaalt dat telefoons niet zichtbaar mogen zijn en niet gebruikt mogen worden en dat, wanneer jij niet voldoet, je de telefoon kan inleveren. Jij kan dit weigeren maar zij kunnen dan weigeren jou van onderwijs te voorzien.
Het is gewoon een overeenkomst die je aan gaat, in ruil voor het volgen van onderwijs moet jij je aan de regels houden.
Is dat nodig dan? Een overeenkomst is in NL vormvrij.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Overeenkomst? staat het op papier?
Tokkie-alertquote:Op donderdag 4 april 2013 09:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
ja uiteraard dat is ook verkeerd, maar geef hem dan eerst een waarschuwing, of geef hem terug aan het einde van de les. Ik zou haar thuis opzoeken als ze het in haar hoofd haalde om hem mee te nemen. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt.
als je hem zelf af hebt gegeven?quote:
Geen idee of dat in deze specifieke situatie het geval is maar over het algemeen worden zulke zaken inderdaad in de overeenkomst met de school afgehandeld.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:24 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
Overeenkomst? staat het op papier? Is hetzelfde fabeltje dat winkeliers bordjes ophangen dat ze tassen mogen controleren terwijl ze dat dus niet mogen. Alleen als ze er politie bij halen.
Was jij er zo een op schoolquote:Op donderdag 4 april 2013 09:20 schreef OxygeneFRL het volgende:
[..]
ja uiteraard dat is ook verkeerd, maar geef hem dan eerst een waarschuwing, of geef hem terug aan het einde van de les. Ik zou haar thuis opzoeken als ze het in haar hoofd haalde om hem mee te nemen. Zijn ze nou helemaal van de pot gerukt.
Ligt eraan hoeveel waarschuwingen eraan vooraf zijn gegaan.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:35 schreef Luxuria het volgende:
Ben ik dan de enige die het niet normaal vindt dat de school de telefoon een hele WEEK in haar bezit houdt?
De rest van de dag, eventueel de dag erna, oké, maar een hele week?
Nee, als je dacht dat je de enige was heb je kennelijk het topic niet doorgelezen.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:35 schreef Luxuria het volgende:
Ben ik dan de enige die het niet normaal vindt dat de school de telefoon een hele WEEK in haar bezit houdt?
De rest van de dag, eventueel de dag erna, oké, maar een hele week?
Jawel ik kom niemand tegen die het zo expliciet zegt.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:39 schreef Tsurany het volgende:
[..]
Nee, als je dacht dat je de enige was heb je kennelijk het topic niet doorgelezen.
Uh ja?quote:
Uh hallo?quote:Op donderdag 4 april 2013 10:44 schreef Luxuria het volgende:
[..]
Jawel ik kom niemand tegen die het zo expliciet zegt.
Ik heb jouw post wel gelezen maar jij had het over afpakken in het algemeen.quote:
hoe was het met jouw Nederlands?quote:Op woensdag 3 april 2013 18:10 schreef Bombvis het volgende:
[..]
Zeker bij Nederlands afgepakt? Maar jij denkt dat de docent de hele tijd aan jouw telefoon denkt? Waarschijnlijk zit die al 2 dagen in z'n tas en is hij het allang vergeten
Lijkt me sowieso niet de bedoeling dat eigendom van een ander door bijv. een leraar mee naar huis wordt genomen.quote:Op donderdag 4 april 2013 06:49 schreef r_one het volgende:
[..]
Je bent niet gek maar de school heeft dat recht wel als het zo is opgenomen in het schoolreglement. Het innemen zelf is immers niet disproportioneel (want nodig voor een ongestoorde lesverloop); het langer dan de schooldag innemen is dat in beginsel wel.
Het is een goede school... Wedden dat ie er iets van leert...?quote:Op donderdag 4 april 2013 10:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Uh ja?
De leraar is buiten de school niet meer in functie als leraar zijnde.
Spullen van een ander mee naar huis nemen, dat weliswaar tijdens de les en volgens de regelementen tijdelijk is ingenomen, valt gewoon onder diefstal.
Want dat is wat het is, iets ontvreemden wat niet van die persoon is.
Als het telefoontje nog in het schoolgebouw bevind is het een ander verhaal.
Het is overigens apart, dit topic is vaker langsgekomen en kan me nog redelijk goed herinneren dat je min of meer hetzelfde aanhaalde in vergelijkbare verhalen.
Dat je spullen of goederen mag innemen van een ander zolang er maar een regeltje staat dat het mag.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:15 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Het is een goede school... Wedden dat ie er iets van leert...?
Wat was het doel van een school ook weer..?
Ah dat is het doel van de school...quote:Op donderdag 4 april 2013 14:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat je spullen of goederen mag innemen van een ander zolang er maar een regeltje staat dat het mag.
Je kan als school wel een regel verzinnen maar dat wil niet zeggen dat de school dan ook gelijk in zijn recht staat.quote:Op donderdag 4 april 2013 14:18 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dat je spullen of goederen mag innemen van een ander zolang er maar een regeltje staat dat het mag.
Jazeker,maar toen hadden we nog geen mobiele telefoons,wat zegt de leraar hierover?quote:Op woensdag 3 april 2013 17:50 schreef balkanboy het volgende:
[..]
En jij bent zeker nog nooit jong geweest?
De telefoon is echter niet ontvreemd. En daarom kan er geen sprake zijn van diefstal.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:45 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Uh ja?
De leraar is buiten de school niet meer in functie als leraar zijnde.
Spullen van een ander mee naar huis nemen, dat weliswaar tijdens de les en volgens de regelementen tijdelijk is ingenomen, valt gewoon onder diefstal.
Want dat is wat het is, iets ontvreemden wat niet van die persoon is.
Als het telefoontje nog in het schoolgebouw bevind is het een ander verhaal.
Het is overigens apart, dit topic is vaker langsgekomen en kan me nog redelijk goed herinneren dat je min of meer hetzelfde aanhaalde in vergelijkbare verhalen.
quote:Op donderdag 4 april 2013 06:49 schreef r_one het volgende:
Het innemen zelf is immers niet disproportioneel (want nodig voor een ongestoorde lesverloop); het langer dan de schooldag innemen is dat in beginsel wel.
Gaat verduistering wel op Rinus?quote:Op donderdag 4 april 2013 18:04 schreef r_one het volgende:
[..]
De telefoon is echter niet ontvreemd. En daarom kan er geen sprake zijn van diefstal.
quote:Op woensdag 3 april 2013 18:01 schreef TwenteFC het volgende:
Logisch dat je jouw telefoon niet hebt kunnen vinden. School is er op dat moment verantwoordelijk voor, dus ze zullen de telefoon echt niet zonder toezicht in een (leeg) lokaal laten liggen. Waarschijnlijk ligt de telefoon dus gewoon op school, misschien in een kluis, óf hij jouw leraar heeft hem meegenomen.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:36 schreef kistyle het volgende:
Ik ben nog gaan zoeken in het lokaal waar hij is afgepakt maar daar lag hij niet.
Wat?quote:Op woensdag 3 april 2013 17:48 schreef Kroegtijgertje het volgende:
[..]
Hij is dus niet afgepakt, je hebt hem zelf gegeven.
Dus ja, de school staat wettelijk in z'n recht.
Je kunt geen aangifte doen van diefstal ofzo.
Gewoon braaf wachten tot je hem terug krijgt.
Ajaj, captainquote:Op donderdag 4 april 2013 18:49 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Gaat verduistering wel op Rinus?
Ik heb dit probleem nooit meegemaakt weet je,quote:Op woensdag 3 april 2013 21:23 schreef Me_Wesley het volgende:
Nou is het innemen van een telefoon opzich niet zo erg, maar dan moet de school er wel aan het einde van de dag voor zorgen dat die telefoon weer opgehaald kan worden. Met het dagelijks leven van een leerling buiten school om hebben ze niks te maken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Indd hier ook hetzelfde, alleen speelde er niemand mee in de klas, want je kon dat Gameboy ding van mijlenver in iemands handen zien liggenquote:Op donderdag 4 april 2013 15:24 schreef Ole het volgende:
In mijn geval kwamen de eerst computerspelletjes die je mee naar school kon nemen. Die werden ook afgepakt als je daar in de klas mee zat te spelen.
Tuurlijk kun je aangifte doen van diefstal.quote:Op donderdag 4 april 2013 21:45 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
Wat?
Als ik jou vraag om jou telefoon (om bijv een oproep te maken) en jij geeft hem door, mag ik er daarmee direct sprinten naar huis?
Het is geen diefstal, jij gaf het toch zelf?
*** de verzekering. Dan betaalt die dat toch terug dmv het strafrecht (als schadevergoeding) of een schadeclaim.quote:Op vrijdag 5 april 2013 00:14 schreef Kroegtijgertje het volgende:
[..]
Tuurlijk kun je aangifte doen van diefstal.
Maar je verzekering keert niks uit omdat je hem zelf hebt afgegeven.
Dus verzekeringtechnisch is het geen diefstal.
Neehoorquote:Op vrijdag 5 april 2013 00:22 schreef Uitkeringstrekker het volgende:
[..]
*** de verzekering. Dan betaalt die dat toch terug dmv het strafrecht (als schadevergoeding) of een schadeclaim.
Er is daar geen formele wettelijke regel voor,wel misschien een huisregel van je school.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:36 schreef kistyle het volgende:
Nou,kijk,wat ik aanhaalde in bovenstaand antwoord.quote:In de school regels staat dat het niet is toegestaan om op je telefoon te zitten tijdens de les.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |