En hier verderquote:Noord-Korea heeft donderdag gedreigd met een preventieve atoomaanval op de Verenigde Staten.
Dat heeft het regime verkondigd voorafgaand aan een stemming van de Verenigde Naties over verdere sancties voor Noord-Korea. Deze wordt donderdag vermoedelijk gehouden.
"Aangezien de Verenigde Staten op het punt staat om een nucleaire oorlog starten, zullen we ons recht uitoefenen om een preventieve atoomaanval op het hoofdkwartier van de agressor uit te voeren en onze belangen te beschermen", zei een woordvoerder van Noord-Koreaanse ministerie van Buitenlandse Zaken tegen persbureau KCNA.
Van Noord-Korea wordt aangenomen dat ze niet in staat zijn om een atoomaanval op het Amerikaanse vaste land uit te voeren.
Spanningen
Noord-Korea had woensdag al bekendgemaakt dat er niet door het Noord-Koreaanse luchtruim mag worden gevlogen en er ook niet langs de kusten mag worden gevaren of gevlogen. Dat meldde het Zuid-Koreaanse persbureau Yonhap.
De melding kwam tijdens oplopende spanningen als gevolg van provocerende stellingen van het regime in de Noord-Koreaanse hoofdstad Pyongyang.
Dinsdag zei de Noord-Koreaanse generaal Kim Yong-chol op de staatstelevisie dat het land de wapenstilstand van 1953 opzegt als Zuid-Korea en de VS hun jaarlijkse militaire oefeningen niet onmiddellijk stopzetten.
http://www.nu.nl/buitenla(...)-atoomaanval-vs.html
quote:Op woensdag 3 april 2013 13:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
quote:
Op woensdag 3 april 2013 13:46 schreef waht het volgende:
[..]
China kan amper interne groepen in toom houden. China heeft puur en alleen economische macht en is in geen enkel opzicht een supermacht.
Dat er interne problemen zijn betekent niet dat je geen supermacht bent. 90% van China is stabiel en hun economische kracht is zo bizar groot dat ze met gemak de meest toonaangevende militaire natie op aarde zouden kunnen zijn met extra investeringen.
Achterstand zijn ze hard aan het inlopen. Over 10 jaar zijn ze Europa in ieder geval voorbij.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:16 schreef Straatcommando. het volgende:
Dat land is inderdaad een economische grootmacht, er gaat veel geld in om. Millitair lopen die lui jaren achter op niet alleen de VS, maar zelfs op Rusland. Tijdje terug hebben ze toch een koude-oorlog carrier gekocht en dat ding opgeknapt?
N-Korea is nu een mooie buffer tussen Z-Korea/Amerika en China. Dat willen ze niet kwijt.quote:Bovendien gaat China z'n fikken niet branden aan N-K. Echt niet.
Heb je ook een bron voor die 10 jaar?quote:Op woensdag 3 april 2013 14:24 schreef Northside het volgende:
[..]
Achterstand zijn ze hard aan het inlopen. Over 10 jaar zijn ze Europa in ieder geval voorbij.
[..]
N-Korea is nu een mooie buffer tussen Z-Korea/Amerika en China. Dat willen ze niet kwijt.
Wel leuke vlagjes hequote:Op woensdag 3 april 2013 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Heb je ook een bron voor die 10 jaar?
[ afbeelding ]
Dit is hun eerste carrier.. een afgedankt, niet afgebouwd Soviet ding.
Als ik die vergelijk met een Nimitz klasse of, nog leuker, een Gerald R Ford klasse, dan hebben ze aan 10 jaar écht niet genoeg. En dan praten we slechts over carriers.
Ik zeg het niet graag, maar de VS zijn een stel malloten, dat land is gestructureerd op oorlog en techniek. Zelfs hun ''geschiedenis'' bestaat voor 't grootste deel uit oorlog.
Nee, China wil de VS niet in hun achtertuin hebben zitten. Ik zie China nog eerder zelf ingrijpen dan dat de VS dat zullen doen.
Vrolijk word ik er vanquote:
Had net een mooie reply getikt maar is opeens verdwenen.quote:Op woensdag 3 april 2013 13:48 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Dat er interne problemen zijn betekent niet dat je geen supermacht bent. 90% van China is stabiel en hun economische kracht is zo bizar groot dat ze met gemak de meest toonaangevende militaire natie op aarde zouden kunnen zijn met extra investeringen.
Dat is 1/10 van het VS budget. Bovendien sta ik liever niet tegenover beiden. Die Noord Koreanen zijn gehersenspoeld, en, samen met de Chinezen in zeer grote getallen.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:37 schreef HaerdenC het volgende:
Bij het Chinese leger moet je wel rekening houden dat ze net als Noord Korea met ene pak zijn !!!
4.585.000 actieve militairen waarvan 1.500.000 para's ... ze hebben een jaarlijks budget van 114.2 billion dollar
Daar wil je volgens mij minder graag tegenover staan dan de Kim Young gekkies
Mooi beknopt omschreven welquote:Op woensdag 3 april 2013 14:39 schreef waht het volgende:
[..]
Had net een mooie reply getikt maar is opeens verdwenen.
Hoe dan ook: per definitie geldt het niet, voor China wel. Bovendien heeft China geen enkele militaire traditie, het is de afgelopen eeuwen vooral intern gericht en met goede reden. China's militaire ontwikkeling is pas net begonnen en het duurt meerdere generaties (van officieren..) voordat hier iets noemenswaardig van is gemaakt. Tot die tijd heeft China geen enkele militaire invloed buiten eigen landsgrenzen. Een operatie zoals de VS in Irak hebben uitgevoerd, de Fransen in Mali of de Britten in de Falklands is voor China geen mogelijkheid.
Waar de militaire ontwikkeling van China echter mee gepaard gaat is de reactie van omringende landen als Rusland, India, Vietnam, Taiwan, Zuid-Korea, Japan en Indonesië, al dan niet gesteund door de VS. Zij zullen China actief tegenwerken in zijn militaire ambities. Mocht China enkel economische vooruitgang nastreven hebben ze daarentegen veel meer potentie aangezien daar de baten niet eenzijdig verdeeld zijn.
Al met al is China geen supermacht, en heeft het weinig perspectief dit wel te worden.
gebeurde al tijdens de oorlog tussen NK en ZK.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:37 schreef HaerdenC het volgende:
Bij het Chinese leger moet je wel rekening houden dat ze net als Noord Korea met ene pak zijn !!!
4.585.000 actieve militairen waarvan 1.500.000 para's ... ze hebben een jaarlijks budget van 114.2 billion dollar
Daar wil je volgens mij minder graag tegenover staan dan de Kim Young gekkies.
Tevens mag je je niet blindstaren op de Amerikaanse hoeveelheden ... zij zitten al in de rats in Iran, beetje in Iraq nog en afganistan. Dan moeien ze zich ook nog eens graag in Israel ... dus ... hun budget moet al aardig verdeeld worden
Gezien de groeiende economie en handel tussen Zuid-Korea en China zou China waarschijnlijk het liefst heel NK asfalteren.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:24 schreef Northside het volgende:
[..]
Achterstand zijn ze hard aan het inlopen. Over 10 jaar zijn ze Europa in ieder geval voorbij.
[..]
N-Korea is nu een mooie buffer tussen Z-Korea/Amerika en China. Dat willen ze niet kwijt.
Exact. Rijke militaire geschiedenis, rustig & stabiel land met toegang tot beide oceanen, gigantische investeringen in de krijgsmacht, steun van het volk. Dat is een compleet ander niveau dan China.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zeg het niet graag, maar de VS zijn een stel malloten, dat land is gestructureerd op oorlog en techniek. Zelfs hun ''geschiedenis'' bestaat voor 't grootste deel uit oorlog.
Een operatie zoals de Britten in de Falklands lijkt me voor China geen enkel probleem. Hun invloedssfeer gaat zeker wel buiten hun landsgrenzen, ze onderhouden bijvoorbeeld militair sterke connecties met Pakistan. Wat bedoel je precies met tegenwerken eigenlijk?quote:Op woensdag 3 april 2013 14:39 schreef waht het volgende:
[..]
Had net een mooie reply getikt maar is opeens verdwenen.
Hoe dan ook: per definitie geldt het niet, voor China wel. Bovendien heeft China geen enkele militaire traditie, het is de afgelopen eeuwen vooral intern gericht en met goede reden. China's militaire ontwikkeling is pas net begonnen en het duurt meerdere generaties (van officieren..) voordat hier iets noemenswaardig van is gemaakt. Tot die tijd heeft China geen enkele militaire invloed buiten eigen landsgrenzen. Een operatie zoals de VS in Irak hebben uitgevoerd, de Fransen in Mali of de Britten in de Falklands is voor China geen mogelijkheid.
Waar de militaire ontwikkeling van China echter mee gepaard gaat is de reactie van omringende landen als Rusland, India, Vietnam, Taiwan, Zuid-Korea, Japan en Indonesië, al dan niet gesteund door de VS. Zij zullen China actief tegenwerken in zijn militaire ambities. Mocht China enkel economische vooruitgang nastreven hebben ze daarentegen veel meer potentie aangezien daar de baten niet eenzijdig verdeeld zijn.
Al met al is China geen supermacht, en heeft het weinig perspectief dit wel te worden.
Mijn inschatting. De totale afbraak binnen de EU-defensies vs de steeds grotere investeringen die China doet. Die achterstand op Europa hebben ze binnen 10 jaar op z'n minst grotendeels ingelopen.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:27 schreef Straatcommando. het volgende:
Heb je ook een bron voor die 10 jaar?
Je haalt 2 dingen door elkaar, namelijk Europa en Amerika. Europa gaan ze inhalen. Over Amerika doe ik geen uitspraken.quote:Dit is hun eerste carrier.. een afgedankt, niet afgebouwd Soviet ding.
Als ik die vergelijk met een Nimitz klasse of, nog leuker, een Gerald R Ford klasse, dan hebben ze aan 10 jaar écht niet genoeg. En dan praten we slechts over carriers.
China wil ook niet zelf ingrijpen. China wil dat alles blijft zoals het nu is. Misschien dat er straks wat konvooien met voedsel van China naar N-Korea rijden om de rust in de regio weer af te kopen.quote:Nee, China wil de VS niet in hun achtertuin hebben zitten. Ik zie China nog eerder zelf ingrijpen dan dat de VS dat zullen doen.
Europa heeft dan ook weinig met dit conflict te maken. Tevens is ''Europa'' maar Europa, wat bedoel je ermee? De Benelux, Frankrijk, Duitsland?quote:Op woensdag 3 april 2013 14:56 schreef Northside het volgende:
[..]
Mijn inschatting. De totale afbraak binnen de EU-defensies vs de steeds grotere investeringen die China doet. Die achterstand op Europa hebben ze binnen 10 jaar op z'n mins grotendeels ingelopen.
[..]
Je haalt 2 dingen door elkaar, namelijk Europa en Amerika. Europa gaan ze inhalen. Over Amerika doe ik geen uitspraken.
[..]
China wil ook niet zelf ingrijpen. China wil dat alles blijft zoals het nu is. Misschien dat er straks wat konvooien met voedsel van China naar N-Korea rijden om de rust in de regio weer af te kopen.
Daar ben ik het niet mee eens ... een snelweg tussen China en Zuid korea zou hen verdomds goed uit komen ... goedkope arbeidskrachten in noord korea ter uitbreiding van hun industrie ook ...quote:China wil ook niet zelf ingrijpen. China wil dat alles blijft zoals het nu is. Misschien dat er straks wat konvooien met voedsel van China naar N-Korea rijden om de rust in de regio weer af te kopen.
Het ging over supermachten, en of China er een was. Iemand (jij?) zei dat China militair geen supermacht is. Ik zeg dat ze dat nu (nog) niet zijn, maar dat ze hard aan de weg timmeren.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:57 schreef Straatcommando. het volgende:
Europa heeft dan ook weinig met dit conflict te maken. Tevens is ''Europa'' maar Europa, wat bedoel je ermee? De Benelux, Frankrijk, Duitsland?
Europa zit ook in de NATO..
Zoals gezegd, de (beperkte) voordelen wegen voor China niet op tegen de (grote) nadelen. Het is niet alsof ze in China nu gebrek hebben aan goedkope arbeidskrachten he.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:57 schreef HaerdenC het volgende:
Daar ben ik het niet mee eens ... een snelweg tussen China en Zuid korea zou hen verdomds goed uit komen ... goedkope arbeidskrachten in noord korea ter uitbreiding van hun industrie ook ...
Er missen wel enkele vrij belangrijke Europese landen die niet aan de NAVO meedoen.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:57 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Europa heeft dan ook weinig met dit conflict te maken. Tevens is ''Europa'' maar Europa, wat bedoel je ermee? De Benelux, Frankrijk, Duitsland?
Europa zit ook in de NATO..
de fransen verloren door de blitzkrieg.. ze hadden in vergelijking met duitsland een gelijkwaardig leger.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:40 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat is 1/10 van het VS budget. Bovendien sta ik liever niet tegenover beiden. Die Noord Koreanen zijn gehersenspoeld, en, samen met de Chinezen in zeer grote getallen.
Maargoed, dat verhaal kent iedereen wel. De fransen hadden ook een enorm leger in WW2. Jammer dat ze slechts per 2 personen 1 wapen hadden, en je een doosje ammunitie kreeg met het klemmende verzoek deze te sparen.
Dat kan zeker zo lijken en proberen kan altijd, ze hebben echter geen ervaring en weinig bereidheid.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:50 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
Een operatie zoals de Britten in de Falklands lijkt me voor China geen enkel probleem.
Tegenwerken als in eigen legers versterken, handel en transport dwarsbomen, andere economische middelen inzetten, (contra)spionage, sabotage, allianties vormen, etc. Er valt veel te doen om de positie van een ander te verzwakken zonder daadwerkelijk te vechten. Als China denkt de zeeën in het gebied te kunnen beheersen hebben ze het mis.quote:Hun invloedssfeer gaat zeker wel buiten hun landsgrenzen, ze onderhouden bijvoorbeeld militair sterke connecties met Pakistan. Wat bedoel je precies met tegenwerken eigenlijk?
Ik denk niet dat je kan ontkennen dat China de laatste 10 jaar haar vleugels echt uitspreidt, bijvoorbeeld in Afrika etc. Als je kijkt waar ze 40 jaar geleden stonden en waar ze nu staan... wie weet waar ze over 20 jaar staan.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:16 schreef waht het volgende:
Tegenwerken als in eigen legers versterken, handel en transport dwarsbomen, andere economische middelen inzetten, (contra)spionage, sabotage, allianties vormen, etc. Er valt veel te doen om de positie van een ander te verzwakken zonder daadwerkelijk te vechten. Als China denkt de zeeën in het gebied te kunnen beheersen hebben ze het mis.
De helft van die argumenten vallen niet onder tegenwerken maar onder zelf dingen doen zonder dat het iemand anders direct raakt. Sabotage en economische middelen inzetten, soit.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:16 schreef waht het volgende:
[..]
Dat kan zeker zo lijken en proberen kan altijd, ze hebben echter geen ervaring en weinig bereidheid.
[..]
Tegenwerken als in eigen legers versterken, handel en transport dwarsbomen, andere economische middelen inzetten, (contra)spionage, sabotage, allianties vormen, etc. Er valt veel te doen om de positie van een ander te verzwakken zonder daadwerkelijk te vechten. Als China denkt de zeeën in het gebied te kunnen beheersen hebben ze het mis.
De VS propaganda wordt hier wederom blootgelegd. Je ziet al direkt dat het opgewekte mensen zijn in een modern en goed ontwikkeld land.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:07 schreef Beathoven het volgende:
Om iets van een beeld van 't land te krijgen door de ogen van een toerist
Ik zie anders eigenlijk alleen techniek van zo'n 50 jaar geleden. En mensen die honger hebben kunnen vrolijk kijken.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:11 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
De VS propaganda wordt hier wederom blootgelegd. Je ziet al direkt dat het opgewekte mensen zijn in een modern en goed ontwikkeld land.
mooi slotje, volgende keer beterquote:Op woensdag 3 april 2013 15:53 schreef HaerdenC het volgende:
Volgens CNN gaat het snel gedaan zijn met een sisser ... binnekort komt het zaaiseizoen er aan en moeten alle militairen terug hun land op om te zaaien. Dan is het kiezen tussen oorlogje voeren en hongerleiden ... of leven. De us verwacht dat de zaken spoedig zullen keren en Korea genoegen zal nemen met hulpgoederen.
http://security.blogs.cnn.com/2013/04/03/north-koreas-elaborate-game-of-chicken-with-u-s/?hpt=hp_c1
Net stukje tekst op cnn
Het probleem is dat niemand weet wat propaganda is en wat dichtbij de realiteit staat maar we kunnen er wel dichtbij komen.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:11 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
De VS propaganda wordt hier wederom blootgelegd. Je ziet al direkt dat het opgewekte mensen zijn in een modern en goed ontwikkeld land.
Dat kun je uiteraard denken, feit blijft dat al die zaken al talloze malen zijn ingezet om anderen tegen te werken.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:34 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
De helft van die argumenten vallen niet onder tegenwerken maar onder zelf dingen doen zonder dat het iemand anders direct raakt. Sabotage en economische middelen inzetten, soit.
Dat verwacht ik ook, heb het ook al eens gepost in deze reeks.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:53 schreef HaerdenC het volgende:
Volgens CNN gaat het snel gedaan zijn met een sisser ... binnekort komt het zaaiseizoen er aan en moeten alle militairen terug hun land op om te zaaien. Dan is het kiezen tussen oorlogje voeren en hongerleiden ... of leven. De us verwacht dat de zaken spoedig zullen keren en Korea genoegen zal nemen met hulpgoederen.
http://security.blogs.cnn.com/2013/04/03/north-koreas-elaborate-game-of-chicken-with-u-s/?hpt=hp_c1
Net stukje tekst op cnn
Dat en VK en Frankrijk geven samen ong evenveel uit als China. Die twee zijn zeer loyale bondgenoten. Ook de rest uit de top 10. Sommige in mindere mate echter.quote:Op woensdag 3 april 2013 14:32 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Vrolijk word ik er van
Dit laat ook goed zien waarom dat voorlopig niet gaat gebeuren..
[ afbeelding ]
De VS geven 3 keer zoveel uit als de nummer 2 van de wereld. China dus. We praten over 1700 miljard per jaar(!)
quote:Op woensdag 3 april 2013 16:11 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Begrijp je echt niet dat in China de lonen 10 tot 20 keer lager liggen dan in de VS en West Europa ? realtief gezien investeert de Chinees verreweg het meest in defensie.quote:Op woensdag 3 april 2013 16:34 schreef AbsurdHero het volgende:
[..]
Dat en VK en Frankrijk geven samen ong evenveel uit als China. Die twee zijn zeer loyale bondgenoten. Ook de rest uit de top 10. Sommige in mindere mate echter.
China staat r wdb alleen voor. (Dat gekus en gedoe met Rusland is niet veel meer dan theater.)
quote:Op woensdag 3 april 2013 17:00 schreef PierreBetfair het volgende:
Begrijp je echt niet dat in China de lonen 10 tot 20 keer lager liggen dan in de VS en West Europa ? realtief gezien investeert de Chinees verreweg het meest in defensie.
http://en.wikipedia.org/w(...)ilitary_expenditures 2% van het GDP tegenover 4.7% bij de VS. Je hebt dus volledig ongelijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:00 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Begrijp je echt niet dat in China de lonen 10 tot 20 keer lager liggen dan in de VS en West Europa ? realtief gezien investeert de Chinees verreweg het meest in defensie.
Het bruto binnenlands product heeft hier niets mee te maken.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:24 schreef DeaDLocK2K het volgende:
[..]
http://en.wikipedia.org/w(...)ilitary_expenditures 2% van het GDP tegenover 4.7% bij de VS. Je hebt dus volledig ongelijk.
Euh, jah juist wel?quote:Op woensdag 3 april 2013 17:33 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Het bruto binnenlands product heeft hier niets mee te maken.
Dan hadden ze nooit aan de Euro begonnenquote:Op woensdag 3 april 2013 17:02 schreef fonkeymonkey het volgende:
Als FOK!ERS wereldleiders konden worden
Die vent moet je niet serieus nemen, die is ergens uit het pieterbaan centrum ontsnapt. Ik heb eerder in dit topic een grafiek gepost(tevens absolute aantallen) en daaruit komt naar voren dat de VS bijna 3 keer zoveel uitgeeft als China. Dit zijn dus absolute cijfers.quote:
Bedankt voor de waarschuwing.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Die vent moet je niet serieus nemen, die is ergens uit het pieterbaan centrum ontsnapt. Ik heb eerder in dit topic een grafiek gepost(tevens absolute aantallen) en daaruit komt naar voren dat de VS bijna 3 keer zoveel uitgeeft als China. Dit zijn dus absolute cijfers.
WTF begrijp je het nu nog niet? Je moet juist GEEN absolute bedragen hebben.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:38 schreef Straatcommando. het volgende:
Die vent moet je niet serieus nemen, die is ergens uit het pieterbaan centrum ontsnapt. Ik heb eerder in dit topic een grafiek gepost(tevens absolute aantallen) en daaruit komt naar voren dat de VS bijna 3 keer zoveel uitgeeft als China. Dit zijn dus absolute cijfers.
Oh we moeten de Big Mac index gebruiken?quote:Op woensdag 3 april 2013 17:44 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
WTF begrijp je het nu nog niet? Je moet juist GEEN absolute bedragen hebben.
10 Chinezen die voor 400 dollar/maand werken verrichten een veelvoud aan werk van een Yank die 4000/maand loon krijgt.
Het gemiddelde loon van de bamiplukkers is slechts 2400$ per jaar.
Veel duidelijker kan ik het niet uitleggen.
Mij best.quote:Op woensdag 3 april 2013 17:46 schreef DeaDLocK2K het volgende:
Oh we moeten de Big Mac index gebruiken?
Om dan maar op jouw toer te gaan, is die ''$2400'' voor arbeiders die militair materieel bouwen? Je bent je er ook van bewust dat het ontwikkelen van technologie heel veel tijd en geld kost?quote:Op woensdag 3 april 2013 17:44 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
WTF begrijp je het nu nog niet? Je moet juist GEEN absolute bedragen hebben.
10 Chinezen die voor 400 dollar/maand werken verrichten een veelvoud aan werk van een Yank die 4000/maand loon krijgt.
Het gemiddelde loon van de bamiplukkers is slechts 2400$ per jaar.
Veel duidelijker kan ik het niet uitleggen.
quote:Op woensdag 3 april 2013 20:30 schreef sonnyspek het volgende:
Reuters Top News@Reuters1m
PENTAGON CONFIRMS THAT U.S. MILITARY WILL DEPLOY A THAAD BALLISTIC MISSILE DEFENSE SYSTEM TO GUAM IN COMING WEEKS #breaking
Schrik me de pleuris door die caps.
http://www.google.com/hos(...)a5inwGnL0c9vZsbQ54fwquote:N. Korea approves nuclear strike on US
SEOUL — The North Korean army said Thursday it had final approval to launch "merciless" military strikes on the United States, involving the possible use of "cutting-edge" nuclear weapons.
In a statement published by the official KCNA news agency, the General Staff of the Korean People's Army said it was formally informing Washington that US threats would be "smashed by... cutting-edge smaller, lighter and diversified nuclear strike means".
"The merciless operation of (our) revolutionary armed forces in this regard has been finally examined and ratified," the statement said.
goede timing, bijna weekendquote:Op woensdag 3 april 2013 21:49 schreef MilaNL het volgende:
[..]
http://www.google.com/hos(...)a5inwGnL0c9vZsbQ54fw
"Final".
We zullen zien.
meh het is toch wel in 2 dagen klaar, en anders maandag ziekquote:Op woensdag 3 april 2013 22:07 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
...Konden ze beter in de paasvakantie doen!
quote:Op woensdag 3 april 2013 21:50 schreef michaelmoore het volgende:
nou laat de pleuris maar uitbreken dan, we zijn er klaar voor
Haha, maar als het met pasen was had ik 6 dagen ervan kunnen genieten.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:07 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
[..]
meh het is toch wel in 2 dagen klaar, en anders maandag ziek![]()
OMGquote:Op woensdag 3 april 2013 22:11 schreef CodeRood het volgende:
Breaking op CNN nu...
North Korea issues a new threat of nuclear strike on the United States
http://edition.cnn.com/
Ik pak het bier alvast.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
ik heb al popcorn in de magnetron staan
meh CNN en breaking met noord korea zie je niet veelquote:Op woensdag 3 april 2013 22:16 schreef themole het volgende:
[..]
Is goed...
Even serieus, waarschijnlijk dreiging nummer zoveel.
quote:http://htmlpaste.com/a632c09068de1af2ea20d2f4f74cd081a74b3000
Hello, citizens of the world.
We are Anonymous
North Korean government is increasingly becoming a threat to peace and freedom.
Don't misunderstand us: As well we disagree with the USA government too - these guys are crooks,
USA is a threat to world peace too, and direct democracy (or any kind of democracy) doesn't exist
there. The American government is a target and enemy of Anonymous as well!
This is not about country vs country - This is about we, the people, the 99% (of USA and of North
Korea) vs oppressing and violent regimes (like USA gov. and N.K. gov)!
We, the people, are gathering together because we are stronger now and we won't fight your wars
anymore, we won't eat your shit anymore!!!
We demand:
- N.K. government to stop making nukes and nuke-threats
- Kim Jong-un to resign
- it's time to install a free direct democracy in North Korea
- uncensored internet access for all the citizens!
To Kim Jong-un:
So you feel the need to create large nukes and threaten half the world with them?
So you're into demonstrations of power?, here is ours:
- We are inside your local intranets (Kwangmyong and others)
- We are inside your mailservers
- We are inside your webservers
Enjoy these few records as a proof of our access to your systems (random innocent citizens, collateral
damage, because they were stupid enough to choose idiot passwords), we got all over 15k membership
records of www.uriminzokkiri.com and many more. First we gonna wipe your data, then we gonna wipe your
badass dictatorship "government".
To the citizens of North Korea we suggest to rise up and bring these motherfuckers of a oppressive
government down!
We are holding your back and your hand, while you take the journey to freedom, democracy and peace.
You are not alone.
Don't fear us, we are not terrorist, we are the good guys from the internet. AnonKorea and all the
other Anons are here to set you free.
We are Anonymous
We are Legion
We do not forgive
We do not forget
Expect us!
Partial leak (example records) of www.uriminzokkiri.com
jzhh123456 127.0.0.1 M 공인 김강희 jzhh@126.com 245847 1965614 0 2012-06-29 00:00:00 중국 0 P 1340895600 25d55ad283aa400af464c76d713c07ad (12345678) Y 0 Y S
kdn 127.0.0.1 M 교원 김동남 kdn@kdn.com 1234567890 197011 0 2012-07-14 00:00:00 대동강 0 P 1342191600 25d55ad283aa400af464c76d713c07ad (12345678) Y 0 Y S
naolbu 127.0.0.1 M 무직업 naolbu 393932863@qq.com 15550457379 190061 0 2012-08-26 00:00:00 북경 0 P 1345906800 62c8ad0a15d9d1ca38d5dee762a16e01 (1234qwer) Y 0 Y S
mini88888 M 2 lihaozhe mini_888888@163.com 0 19830905 0 0000-00-00 00:00:00 0 P 1244628730 74d738020dca22a731e30058ac7242ee (loveme) Y 0 Y S
trretr M 0 fgd liuzhexi123@hotmail.com 0 19851212 2 0000-00-00 00:00:00 0 P 1244630676 e10adc3949ba59abbe56e057f20f883e (123456) Y 0 Y S
skyma009 M 8 Chalie syibyeey@yahoo.com.cn 0 19780909 2 0000-00-00 00:00:00 0 P 1244352432 e10adc3949ba59abbe56e057f20f883e (123456) Y 0 Y S
preciesquote:Op woensdag 3 april 2013 22:11 schreef sonnyspek het volgende:
Wij zijn Nederland eigenlijk best verveeld als we op oorlog hopen.
Zie ze er nog voor aan ook.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hacker collective Anonymous declares cyberwar on North Korea
[..]
Dat is dan te laat hequote:"De Verenigde Staten sturen de komende weken een geavanceerd raketafweersysteem naar het eiland Guam in de Grote Oceaan."
sensatiequote:Op woensdag 3 april 2013 22:11 schreef sonnyspek het volgende:
Dat dreigement hebben ze een week geleden toch al gehad?quote:Op woensdag 3 april 2013 22:20 schreef Smack10 het volgende:
N. Korea says it has final approval for nuclear attack on US
http://rt.com/news/us-missile-guam-korea-290/
It's on bitches
Ironisch. Zij dreigen ook altijd terwijl er niks gebeurt.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Hacker collective Anonymous declares cyberwar on North Korea
[..]
hoezo niet meer terug kunnen?quote:Op woensdag 3 april 2013 22:21 schreef Pharmacist het volgende:
Op Al Jazeera zei een van de experts dat de onervaren Kim Jong Un misschien zijn hand overspeeld heeft en nu niet meer terug kan omdat hij te hoog van de toren heeft geblazen.
http://www.aljazeera.com/(...)201343895844362.html
Zijn dan ook een stelletje fapnurds die nog thuis bij de mam wonen.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:22 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Ironisch. Zij dreigen ook altijd terwijl er niks gebeurt.
Whooooooooooooooooooooooooooooooohoooooooooooooooooooooooooquote:Op woensdag 3 april 2013 22:20 schreef Smack10 het volgende:
N. Korea says it has final approval for nuclear attack on US
http://rt.com/news/us-missile-guam-korea-290/
It's on bitches
Jawel, maar nu menen ze het echt echt echt hoor. Echt. Echt hoor. Heel echt.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:21 schreef Devz het volgende:
[..]
Dat dreigement hebben ze een week geleden toch al gehad?
In de zin van dat dat een ontzettend zwakke indruk zal maken op zijn eigen bevolking en militair leiderschap.quote:
hier heb je wel aardig een puntquote:Op woensdag 3 april 2013 22:24 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
In de zin van dat dat een ontzettend zwakke indruk zal maken op zijn eigen bevolking en militair leiderschap.
Credits aan die dude die als 1e aan het woord is op die Al Jazeera uitzending. Maar vraag het me af idd.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:25 schreef fonkeymonkey het volgende:
[..]
hier heb je wel aardig een punt
stel er gebeurt niets, hoe zal de bevolking dan in godsnaam reageren?
De waarheid is voor N-K eenvoudig te manipuleren. Ze kunnen op het staatsnieuws toch gewoon aankondigen dat de VS van de kaart geveegd is?quote:Op woensdag 3 april 2013 22:25 schreef fonkeymonkey het volgende:
[..]
hier heb je wel aardig een punt
stel er gebeurt niets, hoe zal de bevolking dan in godsnaam reageren?
op die manier, duidelijkquote:Op woensdag 3 april 2013 22:24 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
In de zin van dat dat een ontzettend zwakke indruk zal maken op zijn eigen bevolking en militair leiderschap.
Ja maar als ze nu nog terug krabbelen dan hebben ze meer gezichtsverlies dan zonder bluffen, dus laat het nu maar gebeuren hoor, los die bommenquote:Op woensdag 3 april 2013 22:11 schreef sonnyspek het volgende:
Noord Korea doet in wezen niet anders dan het afgelopen jaren heeft gedaan, alleen laat de rest van de partijen zich niet meer in de maling nemen en gaan ze niet meer op dreigementen van Noord Korea in, waardoor het inderdaad uit machteloosheid een gevaarlijke situatie kan worden waarin Noord Korea opeens onverwachts een aanval uitvoert.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:24 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 3 april 2013 22:27 schreef Devz het volgende:
[..]
De waarheid is voor N-K eenvoudig te manipuleren. Ze kunnen op het staatsnieuws toch gewoon aankondigen dat de VS van de kaart geveegd is?
Een beetje net als de glorieuze overwinning van N-K op Brazilië op het afgelopen WK
quote:Op woensdag 3 april 2013 22:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Ja maar als ze nu nog terug krabbelen dan hebben ze meer gezichtsverlies dan zonder bluffen, dus laat het nu maar gebeuren hoor, los die bommen
Ieder jaar dat gebluf, t is wel klaar nu
Als de VS van de kaart geveegd is kunnen ze het volk niet meer bang houden voor de VS en valt het regime.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:27 schreef Devz het volgende:
[..]
De waarheid is voor N-K eenvoudig te manipuleren. Ze kunnen op het staatsnieuws toch gewoon aankondigen dat de VS van de kaart geveegd is?
Een beetje net als de glorieuze overwinning van N-K op Brazilië op het afgelopen WK
Nouja, New York vernietigd dan ofzo.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:33 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Als de VS van de kaart geveegd is kunnen ze het volk niet meer bang houden voor de VS en valt het regime.
En dat filmpje is nep natuurlijk.
Als Noord Korea en de V.S. elkaar vernietigen zijn we gelijk van alle problemen af.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:33 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Als de VS van de kaart geveegd is kunnen ze het volk niet meer bang houden voor de VS en valt het regime.
En dat filmpje is nep natuurlijk.
Jawel , de DUITZERS ZULLEN AANVALLONNquote:Op woensdag 3 april 2013 22:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
ik ga slapen, als ik morgen gewoon wakker wordt is er niks gebeurd
word*quote:Op woensdag 3 april 2013 22:35 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
ik ga slapen, als ik morgen gewoon wakker wordt is er niks gebeurd
Nou neequote:Op woensdag 3 april 2013 22:35 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Als Noord Korea en de V.S. elkaar vernietigen zijn we gelijk van alle problemen af.
Dan had ie het allang uitgeloktquote:
We zitten onderhand in de sudden death....quote:Op woensdag 3 april 2013 22:45 schreef HighVolume het volgende:
[..]
ja het is een typische beker wedstrijd
denk dat we als het gebeurt wel een livecam krijgenquote:Op woensdag 3 april 2013 22:45 schreef kurk_droog het volgende:
Gaan ze nog beginnen? Heerlijk die beelden altijd als de V.S. een paar van die geavanceerde shit afschiet op die armoezaaiers daar
Dankzij Bush is het juist weer gaan escaleren. Ik was bij grens tussen Noord en Zuid vorig daar. Daar was een foto te zien van Bush die bij de grens zijn speech hielt over dat NK bij de 'as van het kwaad hoorde'. Precies op het moment dat NK zich eindelijk een beetje meer ging openstellen. Daarna heeft ie heel wat sancties en restricties opgelegd. Wat een aapquote:
Als de Koreanen zich daardoor laten fucken zijn ze het niet waard natuurlijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:46 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dankzij Bush is het juist weer gaan escaleren. Ik was bij grens tussen Noord en Zuid vorig daar. Daar was een foto te zien van Bush die bij de grens zijn speech hielt over dat NK bij de 'as van het kwaad hoorde'. Precies op het moment dat NK zich eindelijk een beetje meer ging openstellen. Wat een aap
De VS laten zich anders flink fucken door taal uit Noord-Korea.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:46 schreef waht het volgende:
[..]
Als de Koreanen zich daardoor laten fucken zijn ze het niet waard natuurlijk.
N.Korea schijnt die kernwapens niet aan een raket te kunnen binden.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:42 schreef fonkeymonkey het volgende:
Maar even serieus mensen,
JAJA er word al heel lang gedreigd, MAAAAAAAAAAAR het loopt wel aardig hoog op.
Dan is het toch logisch dat er iets gaat gebeuren ookal willen we dat allemaal niet
Ik zeg alleen maar STEL dat , niet dat ik erin geloof, ik weet het zelf niet meer.
Maar toch.. het blijft spannend
en kom nou aub niet met blalalalalalala het zal niet gebeuren, hoe weet je dat zo zeker dan?
Niet echt, maar goed.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:48 schreef MilaNL het volgende:
[..]
De VS laten zich anders flink fucken door taal uit Noord-Korea.
Aan de andere kant, als de oorlog voorbij is en NK kan geasfalteerd worden kan de handel daar flink efficienter en de economie in omringende gebieden flink stijgen.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:51 schreef Poespas het volgende:
Even een reminder dat een oorlog bij de Chinese zee funest is voor de wereldeconomie, en dat we allemaal heel hard mogen gaan huilen mocht de hel daar echt losbarsten.
Alle films persoonlijk door Kim-Il Sung geschrevenquote:Op woensdag 3 april 2013 22:51 schreef TLC het volgende:
http://dprk.xopie.com/en/index
hier kun je allerlei kekke dingetjes online kopen uit Noord-Korea, van vlaggetjes tot dvd's![]()
![]()
Nu kan het nog !
Laatste inschatting was 16 miljoen doden.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:51 schreef Poespas het volgende:
Even een reminder dat een oorlog bij de Chinese zee funest is voor de wereldeconomie, en dat we allemaal heel hard mogen gaan huilen mocht de hel daar echt losbarsten.
Die mensen die dat willen moeten maar vechten met een stier of bungeejumpen. Kun je allemaal heel spannend maken voor jezelf.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Laatste inschatting was 16 miljoen doden.
Sta je met je popcorn.
Kijk altijd zittend dus niks aan de hand. Geef een mens ook eens een plezier.quote:Op woensdag 3 april 2013 22:55 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Laatste inschatting was 16 miljoen doden.
Sta je met je popcorn.
A Family Basketball Team (met Engelse ondertiteling)quote:Op woensdag 3 april 2013 22:54 schreef MilaNL het volgende:
[..]
Alle films persoonlijk door Kim-Il Sung geschreven
is weer eens wat andersquote:Op woensdag 3 april 2013 22:57 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Kijk altijd zittend dus niks aan de hand. Geef een mens ook eens een plezier.
sommige kijken schaatsenik kijk naar oorlogen
geweldig he, zouden ze wel eens wat verkopen?quote:Op woensdag 3 april 2013 22:51 schreef TLC het volgende:
http://dprk.xopie.com/en/index
hier kun je allerlei kekke dingetjes online kopen uit Noord-Korea, van vlaggetjes tot dvd's![]()
![]()
Nu kan het nog !
Alleen jammer dat Seoul een van de gaafste steden is ter wereld. Zodra er een raket inslaat in een van die wolkenkrabbers kom ik Kim persoonlijk een klap gevenquote:Op woensdag 3 april 2013 22:57 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Kijk altijd zittend dus niks aan de hand. Geef een mens ook eens een plezier.
sommige kijken schaatsenik kijk naar oorlogen
Dan valt China als eerste binnen om te zorgen dat ze niet de VS in hun achtertuin hebben de komende 50 jaar. China zit ook niet te wachten op die gek hoor. Die willen gewoon economisch flink groeien, en met zo'n debiel broertje gaat dat soms moeizaam.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:07 schreef martijnde3de het volgende:
Wat als er werkelijk oorlog uitbreekt?
Wat doet china is dan de vraag.
Zonder china wint de vs binnen 1 maand
Hoe doen ze dat?quote:Op woensdag 3 april 2013 23:08 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dan valt China als eerste binnen om te zorgen dat ze niet de VS in hun achtertuin hebben de komende 50 jaar. China zit ook niet te wachten op die gek hoor. Die willen gewoon economisch flink groeien, en met zo'n debiel broertje gaat dat soms moeizaam.
Ze geven tanks als kado aan NK, maar in feite zitten er soldaten in die er snachts uitkomen en iedereen vermoorden. Werkte vroeger ook.quote:
Dus vandaag of morgen gaan ze dreigen met een kernoorlogquote:Op woensdag 3 april 2013 23:24 schreef Nibb-it het volgende:
Noord-Korea dreigt ‘vandaag of morgen’ met nucleaire aanval op VS
Titel is een beetje ongelukkig, ja.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:27 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Dus vandaag of morgen gaan ze dreigen met een kernoorlogIk kijk uit naar de aankondiging van deze dreiging.
Vergeet Belgie niet.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:30 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Zou wel mooi zijn als de VS, ZK, Japan, China EN Rusland straks allemaal rond de grens van NK staan en zeggen 'Nou, doei he.'
Ja, die zijn aan het overleggen met welke 'speeltjes' ze kunnen gebruiken om NK van de kaart te vegenquote:Op woensdag 3 april 2013 23:35 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Reken er maar op dat er top overleg is nu in het pentagon haha
De VS is een NAVO lid, bij een aanval erop zullen wij dus ook in staat van oorlog zijn.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:40 schreef rakotto het volgende:
Mocht er een conflict ontstaan (In het geval dat Rusland en China naast NK staan) dat de grootmacht US laat vallen, hoe betrokken zal Nederland en de EU zijn?
Beperkt. Dat is al voorbij voordat de boot uit NL gearriveerd is. En in Rusland en China vinden ze de Koreanen ook rare jongens. Het is waarschijnlijker dat China het oplost.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:40 schreef rakotto het volgende:
Mocht er een conflict ontstaan (In het geval dat Rusland en China naast NK staan) dat de grootmacht US laat vallen, hoe betrokken zal Nederland en de EU zijn?
Het zou niet te verkopen zijn om een bondgenoot te laten vallen!quote:Op woensdag 3 april 2013 23:40 schreef rakotto het volgende:
Nederland kan vrijwel niets inbrengen. De inbreng van Nederland is altijd symbolisch, net zoals toen bij Kunduz.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:42 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Het zou niet te verkopen zijn om een bondgenoot te laten vallen!
quote:Op woensdag 3 april 2013 23:43 schreef LXIV het volgende:
De inbreng van Nederland is altijd symbolisch
Wat kan Nederland dan leveren? Een batallion pantserinfanterie. Voor de VS is dat helemaal niet relevant. Alleen het vlaggetje, om het internationale allure te geven telt.quote:
en afweergeschutquote:Op woensdag 3 april 2013 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat kan Nederland dan leveren? Een batallion pantserinfanterie. Voor de VS is dat helemaal niet relevant. Alleen het vlaggetje, om het internationale allure te geven telt.hi
Man, je wilt niet weten wat Nederland doet voor de internationale gemeenschap, dat is iets meer dan leraar spelen in Afghanistan.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat kan Nederland dan leveren? Een batallion pantserinfanterie. Voor de VS is dat helemaal niet relevant. Alleen het vlaggetje, om het internationale allure te geven telt.
Wat dan? In Kunduz hebben we op een Duits kamp wat politieopleiders zitten? En dan nog los in Afrika wat individuen. Ik heb het nu enkel over militaire inzet natuurlijk.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Man, je wilt niet weten wat Nederland doet voor de internationale gemeenschap, dat is iets meer dan leraar spelen in Afghanistan.
Patriots jongequote:Op woensdag 3 april 2013 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat kan Nederland dan leveren? Een batallion pantserinfanterie. Voor de VS is dat helemaal niet relevant. Alleen het vlaggetje, om het internationale allure te geven telt.
Nederland is ook lid van EU battlegroups, die komen in zo'n geval wel in actie.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Onze commandotroepen staan anders hoog in aanzien.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat dan? In Kunduz hebben we op een Duits kamp wat politieopleiders zitten? En dan nog los in Afrika wat individuen. Ik heb het nu enkel over militaire inzet natuurlijk.
Blijft datzelfde batallion hoor. Als we al meedoen. Het is dat batallion óf in het kader van de EU-battlegroup sturen, of in het kader van de NAVO.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:48 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nederland is ook lid van EU battlegroups, die komen in zo'n geval wel in actie.
Volgens mij zitten we in ons geval samen met Groot-Britannie in een groep.
Ik bedoelde meer in de context dat de Britten sowieso wel wat gaan doen, en in feite heel de EU in oorlog zou zijn met Noord-Korea, dus 't zou logischer zijn dan om battlegroups te sturen. Irak/Afghanistan was door Amerika zelf "aangegaan" dus daar was het niet van toepassing, omdat niet de gehele EU in staat van oorlog was formeel gezien.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:49 schreef LXIV het volgende:
[..]
Blijft datzelfde batallion hoor. Als we al meedoen. Het is dat batallion óf in het kader van de EU-battlegroup sturen, of in het kader van de NAVO.
Kwalitatief is het allemaal prima. Maar de kwantiteit is zo klein dat het op het totaal niet uitmaakt. Noord-Korea heeft meer dan een miljoen soldaten. Nederland kan er 1200 inzetten.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:49 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Onze commandotroepen staan anders hoog in aanzien.
Klopt, maar toch heb ik ook in Irak gezeten terwijl we er niet waren.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Wat dan? In Kunduz hebben we op een Duits kamp wat politieopleiders zitten? En dan nog los in Afrika wat individuen. Ik heb het nu enkel over militaire inzet natuurlijk.
Ok, melden aan Argos dan! Die zijn nog op zoek naar een paar getuigen.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Klopt, maar toch heb ik ook in Irak gezeten terwijl we er niet waren.
Misschien wat Zeven Provinciën bootjes? Die SMART-L radar jongens heeft de VS er toch graag bij?quote:Op woensdag 3 april 2013 23:46 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan mogen ze nu alvast wel aanpoten om er te komen zeg.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:55 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Misschien wat Zeven Provinciën bootjes? Die SMART-L radar jongens heeft de VS er toch graag bij?
True.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:56 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan mogen ze nu alvast wel aanpoten om er te komen zeg.
Die heb je dan ook gewoon niet nodig. Het enige waar je ze voor kunt inzetten is als België grensovergang Hazeldonk gebruikt om binnen te vallen.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:55 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ok, melden aan Argos dan! Die zijn nog op zoek naar een paar getuigen.
Maar dat is het hele punt niet. Het punt is dus dat NL maar heel weinig gewicht in de schaal legt. Zeker in NK, nu we geen tanks en bijna geen artillerie meer hebben.
Nou, in een oorlog met Noord-Korea dus wel!quote:Op woensdag 3 april 2013 23:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Die heb je dan ook gewoon niet nodig. Het enige waar je ze voor kunt inzetten is als België grensovergang Hazeldonk gebruikt om binnen te vallen.
Jean heeft een lange snor, ik herhaal, Jean heeft een lange snor.quote:
Waarvoor?quote:Op woensdag 3 april 2013 23:58 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou, in een oorlog met Noord-Korea dus wel!
Ja want artillerie en tanks zijn totaal overbodig behalve in Hazeldonk.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:57 schreef betyar het volgende:
[..]
Die heb je dan ook gewoon niet nodig. Het enige waar je ze voor kunt inzetten is als België grensovergang Hazeldonk gebruikt om binnen te vallen.
Voordat ze daar zijn is de oorlog al afgelopen en lopen alle Koreanen lekker samen hand in hand door de vers aangelegde bloemparken op de grens.quote:
Dat ook. Maar zou je tegen een leger als het Noord-Koreaanse willen vechten, dan komen tanks en artillerie toch van pas!quote:Op donderdag 4 april 2013 00:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Voordat ze daar zijn is de oorlog al afgelopen en lopen alle Koreanen lekker samen hand in hand door de vers aangelegde bloemparken op de grens.
Ja, een Hercules vliegtuig doet er jaren over om een paar duizend kilometer te vliegen inderdaad.quote:Op donderdag 4 april 2013 00:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Voordat ze daar zijn is de oorlog al afgelopen en lopen alle Koreanen lekker samen hand in hand door de vers aangelegde bloemparken op de grens.
The sky man, it's all in the sky. Daarom is de JSF zo belangrijk, als die klaar is is het hoogstwaarschijnlijk het beste vliegtuig van de wereld.quote:Op woensdag 3 april 2013 23:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja want artillerie en tanks zijn totaal overbodig behalve in Hazeldonk.
Zucht.
Dat zeg ik niet.quote:Op donderdag 4 april 2013 00:01 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, een Hercules vliegtuig doet er jaren over om een paar duizend kilometer te vliegen inderdaad.
Die is alweer teruggeven hoor.quote:Op donderdag 4 april 2013 00:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De vraag is, welk materieel laten we dit maal achter. In Libie staat nog een heli.....
Vandaag. Want 'gisteren' (-5 minuten), was het vandaag of morgen.quote:Op donderdag 4 april 2013 00:02 schreef Insomnia_ het volgende:
ik heb het niet echt gevolgd laatste tijd.
wanneer gaat het los?
Die Lynx is teruggehaald, maar was al afgeschreven. Ding wordt ontmanteld en verschroot.quote:Op donderdag 4 april 2013 00:02 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
De vraag is, welk materieel laten we dit maal achter. In Libie staat nog een heli.....
Om paniek te vermijden.quote:Op donderdag 4 april 2013 00:11 schreef Ketchupcurry het volgende:
Geen woord erover in het NOS Journaal
Een veel te rationele post dit, flikker een end op jij.quote:Op donderdag 4 april 2013 00:12 schreef remlof het volgende:
Noord-Korea doet dit puur en alleen om een functioneel kernwapenarsenaal op te bouwen, want ze weten ook wel dat ze in een conventionele oorlog kansloos zijn. Daarom drijven ze nu de spanning op en zijn ze weer gestart met verrijken van uranium.
Ze willen juist geen oorlog, maar de voorwaarden scheppen om hun heilstaat in stand te kunnen houden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Het halve 8 uur journaal ging eroverquote:Op donderdag 4 april 2013 00:11 schreef Ketchupcurry het volgende:
quote:i'm going to hit you
i'm going to hit you
i swear to god, i'm going to hit you
i'm going to hit you
here i come, i'm going to hit you
i'm going to hit you
see me coming? i'm going to hit you
i'm going to hit you
i'm going to hit you
Ah, niet gekekenquote:Op donderdag 4 april 2013 00:15 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Het halve 8 uur journaal ging eroverWees blij dat er eens geen aandacht wordt besteed aan die lui.
Lekker, een nuke in de buurt van een stad met 24 miljoen mensen (Seoul).quote:Op donderdag 4 april 2013 00:36 schreef PierreBetfair het volgende:
Obama![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 4 april 2013 00:36 schreef PierreBetfair het volgende:
Obama![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En dan een of ander aftands Russisch vliegtuig postenquote:Op donderdag 4 april 2013 00:36 schreef PierreBetfair het volgende:
Obama![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Kimquote:Op donderdag 4 april 2013 00:36 schreef PierreBetfair het volgende:
Obama![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Typisch inderdaad. Die bezigen zich liever met de zoveelste landelijke collecte voor zaklopen voor gehandicapten ofzo.quote:Op donderdag 4 april 2013 00:11 schreef Ketchupcurry het volgende:
De Lynx is inmiddels uit dienst en wordt de komende jaren door de NH90 vervangen.quote:Op donderdag 4 april 2013 00:06 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Die Lynx is teruggehaald, maar was al afgeschreven. Ding wordt ontmanteld en verschroot.
Hoax, want vandaag of morgen zou NK alles plat nuken. Dus beetje mosterd na de maaltijd zo'n raket op de 15e.quote:Op donderdag 4 april 2013 08:45 schreef sonnyspek het volgende:
Volgens bronnen zouden de Noord-Koreanen een middenlange-afstandsraket aan de oostkust neerzetten en klaarzetten om te gebruiken. Hij zou op 15 april afgeschoten worden want dat is het daar een speciale dag.
en maar rekken en bluffenquote:Op donderdag 4 april 2013 08:45 schreef sonnyspek het volgende:
Volgens bronnen zouden de Noord-Koreanen een middenlange-afstandsraket aan de oostkust neerzetten en klaarzetten om te gebruiken. Hij zou op 15 april afgeschoten worden want dat is het daar een speciale dag.
Kortom, weer dom geschreeuw van ze. Vandaag of morgen was t gisteren, 15 april wordt t nu met een nucleare dreiging die voor onze neus hangt. Als ze nog even zo doorgaan mag van mij direct wel een bommentapijt over de belangrijkste faciliteiten in NKquote:Op donderdag 4 april 2013 08:45 schreef sonnyspek het volgende:
Mooi verjaardagscadeau voor mijn moeder.quote:Op donderdag 4 april 2013 08:45 schreef sonnyspek het volgende:
De Fransen liepen, net als de Engelsen, hopeloos achter bij de Duitsers. Je verwart oorzaak en gevolg. De Blitzkrieg was mogelijk, omdat de Duitsers aan het begin van de oorlog over materieel beschikte dat veruit superieur was aan wat de Fransen en de Engelsen daar tegenover konden zetten. Dito met de Russen. Maar die wonnen het uiteindelijk door hun mentaliteit, en de enorme aantallen 'partizanen' die de Duitsers nog met hun blote handen te lijf gingen als ze niks anders hadden.quote:Op woensdag 3 april 2013 15:06 schreef theguyver het volgende:
ze hadden in vergelijking met duitsland een gelijkwaardig leger.
quote:do 04 apr 2013, 09:36
'Raket met groot bereik staat klaar'
Pyongyang - Zuid-Korea heeft donderdag laten weten dat Noord-Korea aan de oostkust een raket heeft geďnstalleerd met een 'aanzienlijk' bereik.
De minister van Defensie van Zuid-Korea denkt echter dat de langeafstandsraket, vermoedelijk een KN-08, niet in staat is om de Verenigde Staten te bereiken.
Noord-Korea heeft gisteren een officieel dreigement geuit tegen de VS. Het leger van Noord-Korea gaf definitieve goedkeuring voor het gebruik van nucleaire wapens. Het is 'een antwoord op de dreiging van de VS', die raketafweersystemen gaan plaatsen op het eiland Guam.
Ook nucleair wetenschapper Siegfried Hecker, verbonden aan het Centrum voor Internationale Veiligheid van de universiteit Stanford, zei deze week dat hij niet gelooft dat Noord-Korea de capaciteiten heeft om Amerika te raken met zijn wapens. "Ook de komende jaren niet". Hecker denkt zelfs dat het niet zou lukken Zuid-Korea te bombarderen. "Zelfs al heeft Pyongyang de techniek in huis, waarom zou het een nucleaire aanval starten als het weet wat het terug kan verwachten? Dat zou het einde van het regime van Noord-Korea betekenen.
Bron: http://www.telegraaf.nl/b(...)_staat_klaar___.htmlquote:Op donderdag 4 april 2013 09:50 schreef HD9 het volgende:
Nou nog op de knop durven drukken Kim![]()
![]()
![]()
Als ie het niet doet dan is het een broekepoepert
[..]
Ik voorspel dat Obama als de bliskem zn poppetjes weer richting vrouw en kinderen stuurt.quote:China maant V.S. tot kalmte in regio.
De Chinese president Xi Jingping heeft de V.S. dringend verzocht te stoppen met toenemende militaire druk in de regio. "De V.S. nemen een aanvallende houding aan terwijl deze controlerend dient te zijn", aldus Xi. Het Pentagon zegt op haar beurt dat herpositionering van militaire eenheden een antwoord is op de dreigende houding van Noord Korea. Uit preventief oogpunt zijn Amerikaanse bases in Japan, Zuid Korea en Hawaii versterkt en in hogere staat van paraatheid gebracht.
Het afweer systeem op Guam is denk ik toch tegen raketten die richting Australie/Amerika gaan, gezien de ligging van het eiland. Just in casequote:Op donderdag 4 april 2013 09:50 schreef HD9 het volgende:
Nou nog op de knop durven drukken Kim![]()
![]()
![]()
Als ie het niet doet dan is het een broekepoepert
[..]
?quote:Op woensdag 3 april 2013 23:25 schreef Confetti het volgende:
Laat het maar losbarsten.
Wij zijn toch neutraal. Fuck de NAVO.
quote:Op donderdag 4 april 2013 09:56 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ik voorspel dat Obama als de bliskem zn poppetjes weer richting vrouw en kinderen stuurt.
Do not f*ck the Chinese![]()
![]()
Xi
Xi
Xi
Tering, wat een beroerde kloon ben jij.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:21 schreef PierreBetfair het volgende:
De Chinook maakt als multifunctioneel werkpaard deel uit van de ruggengraat van het Amerikaanse (troepen)transportwezen.![]()
Noord Korea kan zonder buitenlandse hulp gewoon niet functioneren als land, door dat dreigen kregen ze steeds hulpgoederen, olie etc.quote:Op donderdag 4 april 2013 09:16 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Kortom, weer dom geschreeuw van ze. Vandaag of morgen was t gisteren, 15 april wordt t nu met een nucleare dreiging die voor onze neus hangt. Als ze nog even zo doorgaan mag van mij direct wel een bommentapijt over de belangrijkste faciliteiten in NK
quote:Op donderdag 4 april 2013 10:33 schreef theguyver het volgende:
[..]hebben de NK nu ook al duikbootjes?
volgens wiki dan maar hebben doen ze ze zeker.quote:Marine: de kleinste van de drie met 60.000 man personeel. De marine heeft de activiteiten gesplitst; een vloot in de Gele Zee en de ander in de Japanse Zee. De circa 1000 schepen kunnen gebruik maken van 19 havens. Vanwege de ligging van Noord-Korea kunnen de vloten elkaar niet bijstaan in geval van oorlog. De westvloot heeft Namp'o als hoofdkwartier en de oostvloot T'oejo-dong. Van de ruim 400 grote schepen zijn de 90 onderzeeboten het meest bedreigend.
Voor echte schade aan te richten in de V.S. is het niet eens nodig om een nuke op de V.S. te gooien.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:35 schreef Blaadjes het volgende:
Ach dat dreigen over en weer, ik zie niet zo snel wat gebeuren.
Wat wel opvalt is dat een hoop mensen/experts nu zeggen dat NK geen raket met een atoombom kan afschieten maar voor de eerste kernproef riep iedereen ook al dat NK dat niet zou kunnen.
Nee.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Voor echte schade aan te richten in de V.S. is het niet eens nodig om een nuke op de V.S. te gooien.
Door het incident in de Fukushima kerncentrale heeft 30% van de geboren kinderen last van een schildklieraandoening bijvoorbeeld:
http://rt.com/usa/fukushima-us-children-thyroid-291/
Je snapt mijn punt wel neem ik aan.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:59 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Nee.
28% Heeft MEER kans op een schildklier aandoening.
quote:Two North Korean Submarines "Disappeared"
Chosun TV is reporting that South Korean military have lost contact with two North Korean submarines that left their naval base in Hwanghae Province a few days ago.
There has obviously been a lot of changes between last week and now and South Korean military officials suggested that while maneuvers in February were nothing meaningful, now it is provocation.
The two 'torpedo' subs are small 130-ton, 30-meter, 10-man machines that can stay submerged for three-to-four days.
Nee, maar ik heb uit betrouwbare bronnen gehoord dat NK Steven Seagal heeft weten te strikken en die nu onderweg is naar Washington to kick some big old american assquote:
http://www.volkskrant.nl/(...)omaanval-op-VS.dhtmlquote:Noord-Korea weigerde donderdag opnieuw Zuid-Koreanen de toegang tot het industriegebied Kaesong. Naar verluidt zouden 222 Zuid-Koreanen die er nog zijn op korte termijn toestemming krijgen het gebied te verlaten. Dan zouden er nog altijd 606 Zuid-Koreanen achterblijven.
Er waren ook berichten dat Noord-Korea het spoedige vertrek eiste van alle Zuid-Koreaanse bedrijven, maar die werden later door de Zuid-Koreaanse regering ontkracht.
Steven Seagels ; Under Siege 3quote:Op donderdag 4 april 2013 11:02 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Nee, maar ik heb uit betrouwbare bronnen gehoord dat NK Steven Seagal heeft weten te strikken en die nu onderweg is naar Washington to kick some big old american ass
Niet, hooguit wat fallout.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:04 schreef Rogan het volgende:
Ik vind het allemaal maar wat eng worden. In hoeverre zal Europa hier 'last' van krijgen als die debielen met kernwapens gaan gooien?
Als de wind verkeerd staat. Tjernobyl gaf wat overlast maar dat ligt al heel veel dichterbij als N-Korea.quote:
Duitsland gaat zeker genuked worden door Putin.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:04 schreef Rogan het volgende:
Ik vind het allemaal maar wat eng worden. In hoeverre zal Europa hier 'last' van krijgen als die debielen met kernwapens gaan gooien?
Zou best vervelend zijnquote:Op donderdag 4 april 2013 11:06 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Duitsland gaat zeker genuked worden door Putin.
En als jouw grote communistische vriendenlandje straks in puin en as ligt dan geef je je verlies toe en zweer je trouw aan het kapitalistische oppermachtige Westen?quote:Op donderdag 4 april 2013 11:04 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]Ik wist het. De le laffe nepnegert voelt het dun langs zn pants lopen.
Je hoeft niet ver te zoeken met de huidige vorm van het staatskapitalismequote:Op donderdag 4 april 2013 11:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En als jouw grote communistische vriendenlandje straks in puin en as ligt dan geef je je verlies toe en zweer je trouw aan het kapitalistische oppermachtige Westen?
Of rust je hoop dan op Cuba?
A slight bump on the road, nothing to worry about.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:09 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je hoeft niet ver te zoeken met de huidige vorm van het staatskapitalisme
I ain't worrying, i get's minequote:Op donderdag 4 april 2013 11:10 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
A slight bump on the road, nothing to worry about.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat lijkt mij nog wel een mooie troefkaart van NK.quote:
dat ZK keihard zal terug slaan, laat denken dat ook van Pyong Yang niets overeind zal blijvenquote:
quote:Op donderdag 4 april 2013 11:11 schreef Smack10 het volgende:
[..]
I ain't worrying, i get's mine
I's will solves the problem, boss.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
quote:Op donderdag 4 april 2013 11:14 schreef PierreBetfair het volgende:
Tijd voor siesta. Als ik straks wakker word hoop ik het goede nieuws van WO III te lezen.
Ik denk dat Kim de Almachtige ze de kracht heeft gegeven om onder de zee door opeens voor de kust van de V.S. op te duikenquote:Op donderdag 4 april 2013 11:14 schreef VanHattem het volgende:
[..]
Die zijn gewoon spontaan gezonken.
Dat zal vast wel inderdaad, die gekke ibelaun van een Kim ook.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:17 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Ik denk dat Kim de Almachtige ze de kracht heeft gegeven om onder de zee door opeens voor de kust van de V.S. op te duiken
Next!quote:update Noord-Korea geeft ondanks verontwaardigde reacties van over de hele wereld geen krimp. Het land heeft voor de tweede dag op rij Zuid-Koreaanse werknemers de toegang geweigerd tot het industriecomplex Kaesong. Het Witte Huis heeft ondertussen geëist dat Noord-Korea het dreigement intrekt dat het bereid is een atoomaanval op de VS te lanceren.
Het Zuid-Koreaanse nieuwsagentschap Yonhap meldt dat Noord-Korea zijn KN08 Musadan-raket per trein heeft getransporteerd naar een locatie dichterbij de Japanse zee. Het is vooralsnog onduidelijk welke reikwijdte de KN08 Musadan haalt en of het projectiel het Amerikaanse vasteland kan bereiken. Uit eerdere lanceringen leidt men af dat de raket doelen tot 4.000 km verderop kan treffen. Wellicht is dit voldoende om een bedreiging te vormen voor het eiland Guam dat door de Verenigde Staten gecontroleerd wordt.
De spanningen waren een dag eerder opnieuw verder opgelopen. Het Noord-Koreaanse leger meldde woensdag dat het definitieve goedkeuring heeft voor 'genadeloze' militaire aanvallen op de Verenigde Staten met inbegrip van gebruikmaking van kernwapens. Dit zei het officiële persagentschap KCNA.
De melding kwam nadat het Pentagon had gezegd dat het Amerikaanse leger zich voorbereidt op de plaatsing van een geavanceerd raketafweersysteem op het eiland Guam in de Grote Oceaan. Met de 'voorzorgsmaatregel' willen de Amerikanen hun militaire bases in dit gebied verdedigen tegen Noord-Koreaanse bedreigingen.
Het Witte Huis heeft geëist van Noord-Korea dat de dreigementen worden ingetrokken. 'We hebben vandaag een nieuwe verklaring van Noord-Korea gehoord, dat nogmaals een niet-constructieve bedreiging uit', verklaarde de woordvoerster van de Nationale Veiligheidsraad, Caitlin Hayden. 'Het is een nieuwe provocerende verklaring die Noord-Korea opnieuw nog iets meer isoleert van de rest van de internationale gemeenschap en zijn nood aan economische ontwikkeling onderstreept.'
Kaesong
Ook de situatie rond het industriecomplex Kaesong blijft gespannen. Kaesong is een samenwerkingsproject tussen het noorden en het zuiden. Het ligt in Noord-Korea, zo'n tien kilometer over de grens, maar de ruim 120 bedrijven zijn Zuid-Koreaans. Er werken zo'n vijftigduizend Noord-Koreanen. Noord-Korea dreigt het complex helemaal te sluiten.
Noord-Korea weigerde donderdag opnieuw Zuid-Koreanen de toegang tot het industriegebied Kaesong. Naar verluidt zouden 222 Zuid-Koreanen die er nog zijn op korte termijn toestemming krijgen het gebied te verlaten. Dan zouden er nog altijd 606 Zuid-Koreanen achterblijven.
Er waren ook berichten dat Noord-Korea het spoedige vertrek eiste van alle Zuid-Koreaanse bedrijven, maar die werden later door de Zuid-Koreaanse regering ontkracht.
Rakettest
De spanningen tussen Noord- en Zuid-Korea zijn de afgelopen maanden sterk opgelopen. Het noorden deed een rakettest en een kernproef en dreigt al weken met oorlog. Zuid-Korea overweegt militair ingrijpen in Kaesong als hun burgers gevaar lopen.
agian... wat is er zo funny aan die Mac?quote:Op donderdag 4 april 2013 11:22 schreef rakotto het volgende:
Jongens
Check de Mac computer op de desk.
En natuurlijk deze bazige vrouw!
200 burgers een paar dagen vast in Noord-Korea of Seoul met een paar miljoen burgers in as, mwah volgens mij moet je dat niet zo serieus nemen van Zuid-Korea.quote:
Apple spant met NK samenquote:Op donderdag 4 april 2013 11:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
agian... wat is er zo funny aan die Mac?
Apple is zowat het paradepaardje van het Amerikaanse kapitalisme. Beetje gek om dat in een communistisch bolwerk terug te vinden.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:33 schreef theguyver het volgende:
[..]
agian... wat is er zo funny aan die Mac?
Hoe anders moet Kim mooie grafische plaatjes en propagandafilmpjes maken voor zijn aanvalsplannen.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:34 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Apple is zowat het paradepaardje van het Amerikaanse kapitalisme. Beetje gek om dat in een communistisch bolwerk terug te vinden.
haha...quote:Op donderdag 4 april 2013 11:34 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Apple is zowat het paradepaardje van het Amerikaanse kapitalisme. Beetje gek om dat in een communistisch bolwerk terug te vinden.
Dat snap ik maar dat bedoel ik niet. Het ging mij er meer om dat iedereen roept dat NK dat niet kan net als voor de eerste kernproef. Dat bleken ze dus wel degelijk te kunnen.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Voor echte schade aan te richten in de V.S. is het niet eens nodig om een nuke op de V.S. te gooien.
Door het incident in de Fukushima kerncentrale heeft 30% van de geboren kinderen last van een schildklieraandoening bijvoorbeeld:
http://rt.com/usa/fukushima-us-children-thyroid-291/
quote:"Kim ooooooh i thought it was Aprils Fool whole Month!
Just kidding guys, so where is the food and money we always get from you? "
quote:China in hoogste staat van paraatheid door dreigementen Noord-Korea
Het Chinese leger is in de hoogste staat van paraatheid en bereidt rampenplannen voor, voor wanneer de spanning op het Koreaanse schiereiland nog verder zou oplopen. Dat zegt een bron die onlangs een ontmoeting met verschillende Chinese generaals had aan het Duitse persbureau DPA.
De generaals zijn bezorgd om de veiligheid van de Noord-Koreaanse kerncentrales en de mogelijkheid van een toevloed van vluchtelingen naar China. "De generaals zijn zeer bezorgd", aldus de bron. Ze vrezen ook dat Pyongyangs stoere taal ertoe zou kunnen leiden dat het Koreaanse schiereiland "in vlammen opgaat".
De rampenplannen houden de mogelijkheid in dat Chinese troepen Noord-Korea binnendringen om kerncentrales te beveiligen en kernrampen te voorkomen. "Niemand praat over het gevaar dat een tweede Fukushima zich in Noord-Korea zou kunnen voordoen", aldus een generaal.
Daarnaast bekijkt Peking ook hoe ze moeten omgaan met een mogelijke toevloed van Koreaanse vluchtelingen. Onbevestigde rapporten melden dat China voor troepenversterking zorgt aan de grens, maar de regering wilde daar niet op reageren.
China betreurde eerder wel al Pyonyangs aankondiging van dinsdag dat het "zonder uitstel" een reactor zou opstarten die gebruikt wordt om plutonium te verrijken. "De situatie op het schiereiland is momenteel gevoelig en ingewikkeld", zei een woordvoerder van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken aan journalisten. "We roepen de betrokken partijen op kalm te blijven, en zo snel mogelijk de dialoog weer op te starten."
Ik zou mijn land verdedigen en die shit daar kapot maken.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:40 schreef Dejannn het volgende:
Maar zal NK serieus zo'n raket gaan lanceren? En hoe groot zal de kans dan zijn dat die aankomt (niet wordt onderschept?) en wat zal de reactie van Amerika zijn, ook met kernbommetjes gaan gooien? Want wie heeft sowieso op papier de meeste kans om dit hele gebeuren te winnen mocht het inderdaad uit de hand lopen?
Ik voorzie dat China en Rusland ineens gaan samenwerken met NK dus dat houdt in dat wij allemaal flink de pineut zijnquote:Op donderdag 4 april 2013 11:40 schreef Dejannn het volgende:
Maar zal NK serieus zo'n raket gaan lanceren? En hoe groot zal de kans dan zijn dat die aankomt (niet wordt onderschept?) en wat zal de reactie van Amerika zijn, ook met kernbommetjes gaan gooien? Want wie heeft sowieso op papier de meeste kans om dit hele gebeuren te winnen mocht het inderdaad uit de hand lopen?
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Star_OSquote:Op donderdag 4 april 2013 11:38 schreef theguyver het volgende:
[..]
haha...
zou grappiger zijn geweest als er een Samsung had gestaan
Ja... ?quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |