abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124830669
Kort maar krachtige openingspost.

Zou jij er eentje (willen) rijden? Waarom wel en waarom niet?
En als je er dan eventueel eentje zou willen rijden, welke dan?

En denk je zelf dat dit de toekomst is of gaat het uiteindelijk uitlopen op een regelrechte flop?

Zoals het een slechte TS betaamd, begint zij deze keer niet. Ik wil jullie mening eerst horen.
pi_124830760
Nee want ik ben geen hippie. Als het dan echt zou moeten omdat het niet anders kan dan maar een tesla oid
pi_124830803
Ja elektrische auto's worden de toekomst. Je zit nog met de actieradius en met de laadtijden. Verwacht eordt dat je in 2016 in ongeveer 8 min een accupakket vol kunt laden.

en bedoel je volledig electrisch TS of een elektrische auto's met range extender
  woensdag 3 april 2013 @ 12:57:01 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_124830837
Ik wil er wel een rijden, maar ze zijn simpelweg te duur. Daarbij komt dat een laadstation bij mijn huis in de buurt een heel gedoe is.

Overigens vind ik hybride auto's (zoals de Prius) geen goede optie, aangezien ik vooral langere afstanden rij. Een hybride schakelt dan over op benzine en is dan helemaal niet zuinig. De actieradius is wel een stuk beter dan het gros van de elektrische auto's.
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_124830907
Nee.

Ik hoor graag motor geronk

En electries kom je niet zo ver mee.
My Saxo Goes Bwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaahhhp.
automaat, dan krijg je dat :)
pi_124830929
Het gaat zeker de toekomst worden, maar eerst moet de techniek nog wat verder ontwikkeld worden. Zodat je snel kunt laden en niet te vaak. Misschien wel met een alternatieve reserve-aandrijving.

Ik heb wel eens een electrische scooter gehuurd en kon de laatste 8 kilometer dus lopen. Dan had ik hem al 3 keer opgeladen. Het scheelde maar een haar of dat heel kloteding ging het kanaal in.
pi_124830946
Ik zou er best eentje willen proberen.

Maargoed er gaat niks boven oude carburateurmotor.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:00:54 #8
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_124830973
Nee, met een volledig elektrische auto kan ik niet op vakantie.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  woensdag 3 april 2013 @ 13:01:29 #9
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_124830999
Ik denk dat auto's op waterstof de toekomst zijn.
pi_124831000
Lijkt me prima om te rijden, zou er zelf niet 1 willen hebben. De actieradius van die dingen is te kort en het opladen een probleem (ik heb geen oprit of eigen parkeerplaats voor een oplaadpaal bijvoorbeeld).

Om het echt voor iedereen interessant te maken zal de actieradius flink omhoog moeten en het opladen een stuk sneller moeten gaan.
pi_124831034
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:59 schreef flappy het volgende:
Het gaat zeker de toekomst worden, maar eerst moet de techniek nog wat verder ontwikkeld worden. Zodat je snel kunt laden en niet te vaak. Misschien wel met een alternatieve reserve-aandrijving.

Ik heb wel eens een electrische scooter gehuurd en kon de laatste 8 kilometer dus lopen. Dan had ik hem al 3 keer opgeladen. Het scheelde maar een haar of dat heel kloteding ging het kanaal in.
Zoals de huidige hybrides? Enige is dat die momenteel wel een heel beperkte actieradius hebben.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 3 april 2013 @ 13:02:38 #12
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_124831042
Nee.
1. te duur in aanschaf.
2. te beperkte actie radius.
3. vind het een te kortlevende oplossing om daar in te gaan investeren.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  Forum Admin woensdag 3 april 2013 @ 13:03:16 #13
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_124831061
Ik heb met een bedrijfs uitje een paar uur op een electrische scooter door het Groene Hart mogen toeren. Ik moet eerlijk zeggen dat dat rustige zoemen van dat electromotortje best relaxed was.
Heb nog nooit in een volledig elektrische auto gereden, Hybrides wel maar die voelen niet anders, hooguit wat lui en indirect.

De beperkte actieradius van een electrische auto lijkt me wel een flink probleem, maar ik baseer me dan vooral op Top Gear. :)

Ik denk niet dat de toekomst in door accu's aangedreven auto's zit. De accu technologie loopt mijns inziens achter op andere ontwikkelingen. Kijk maar naar laptops bijvoorbeeld, 8uur op een accu is veel. Dat moet gewoon een maand zijn natuurlijk.
Ik denk wel dat elektromotoren de toekomst hebben. Rendement is veel hoger en ze zijn goedkoper te maken. Misschien in combinatie met waterstof cellen.
pi_124831141
quote:
10s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:02 schreef Dennis101 het volgende:

[..]

Zoals de huidige hybrides? Enige is dat die momenteel wel een heel beperkte actieradius hebben.
Nee, met zonnecellen op het dak of iets dergelijks. Of een heel klein dieselmotortje om de accu weer op te laden.

Waarom hebben hybrides een beperkte actieradius? Volgens mij kun je tanken en onbeperkt doorrijden. Net als gewone auto's.
pi_124831145
Elektrische auto's worden nooit populair.
Omdat:
-de actieradius te klein is.
-de laadtijden te lang zijn.
-de accu's verslijten.
-nieuwe accu's heel duur zijn.
-de auto's zelf heel duur zijn.
-het maken van accu's zeer milieuonvriendelijk is.
-stroom is (nog?) milieuonvriendelijk.
De meeste stroom word nogsteeds uit gas of kolen opgewekt.

Al met al zullen deze auto's nooit populair worden.
De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
pi_124831162
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef flappy het volgende:

[..]

Nee, met zonnecellen op het dak of iets dergelijks. Of een heel klein dieselmotortje om de accu weer op te laden.

Waarom hebben hybrides een beperkte actieradius? Volgens mij kun je tanken en onbeperkt doorrijden. Net als gewone auto's.
Ik doelde op het volledig elektrische bereik, excuses.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:06:46 #17
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_124831175
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef -niemand- het volgende:
Omdat:
-de accu's verslijten.

De grootste ellende is nog dat je je auto niet even snel vol kunt gooien en weer verder rijden. Als de accu's leeg zijn ben je klaar. Je kunt niet even naar het tankstation lopen voor wat stroom.
Wel eens van ontwikkeling gehoord?

Wat een onzinbericht dit :')
  woensdag 3 april 2013 @ 13:06:51 #18
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_124831179
Zou jij er eentje (willen) rijden? Waarom wel en waarom niet?
Op moment nog niet. Het gebruik is nog niet te vergelijken met het gebruik van auto's met verbrandingsmotor. De laadtijden zijn te lang. Lange ritten zijn nog niet mogelijk Het werkt gewoon niet.

Op dit moment zie ik alleen nog maar iets in het gebruik van waterstof auto's. Je kan een waterstof auto snel volgooien, en toch de voordelen van electrisch rijden gebruiken.

En als je er dan eventueel eentje zou willen rijden, welke dan?
Op moment niets wat mij aanspreekt. Misschien een hybride, maar volledig electrisch nog niet.

En denk je zelf dat dit de toekomst is of gaat het uiteindelijk uitlopen op een regelrechte flop?
Ik denk wel dat het de toekomst wordt. Maar dan moet het laden sneller kunnen en de actieradius moet nog verbeteren.
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
  woensdag 3 april 2013 @ 13:07:31 #19
150083 Barcaconia
ºº [[[[] []]]] ºº
pi_124831202
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:56 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Ja elektrische auto's worden de toekomst. Je zit nog met de actieradius en met de laadtijden. Verwacht eordt dat je in 2016 in ongeveer 8 min een accupakket vol kunt laden.

en bedoel je volledig electrisch TS of een elektrische auto's met range extender
Een uitlaatpijp die niet onder de auto hangt maar ergens op een industrielocatie in het land met alle verliezen tot het stopcontact thuis die erbij hoort is geen duurzame oplossing.
Ik geloof niet in elektrische auto's, ik zou er geen willen rijden en de mensen die er een rijden zijn doorgaans van die 0%-bijtelling-ridders. Begrijpelijk, maar ik wil er geen deel van uitmaken.

Ik denk dat er een duurzamere/biologischere vorm van transport mogelijk moet zijn in de toekomst. Tot die tijd blijft de verbrandingsmotor heer en meester.
[b]Op vrijdag 24 augustus 2007 09:50 schreef PretKroket het volgende:[/b]
dude? :') ik hoop voor je dat je niet serieus bent
Even voor jou: 2x1/2 = 1/2 x 1/2
[b]Neem mij niet tè serieus, dat doe ik zelf ook niet[/b]
  woensdag 3 april 2013 @ 13:08:02 #20
171605 henkde_j
BAM BAM BAM
pi_124831221
En soms vraag ik mij af of we niet een electriciteitstekort krijgen. Als we allemaal electrisch gaan rijden. Eerst maar eens de electriciteitsvoorziening verbeteren
Op donderdag 7 februari 2013 22:30 schreef wolfrolf het volgende:
Godsamme _O_ wat een baas ben je toch
Op dinsdag 26 februari 2013 15:53 schreef SilentChaos het volgende:
Jij begrijpt _O_
pi_124831228
Voor woon-werkverkeer vind ik het prima. Ik zou er meteen voor gaan.

Ik zit alleen met de aanschaf van zo'n hok... En het onderhoud... Voor de accu is het òf leasen òf afschrijven. in beide gevallen zal het niet goedkoop zijn.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_124831229
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 13:05 schreef -niemand- het volgende:
Omdat:
-de accu's verslijten.

Dat is gewoon een kwestie van tijd. Dan zijn al jouw punten opgelost.
pi_124831241
Ja hoor, dat zou ik graag willen. Als ik maar van a naar b kom. Een Teasla Roadster zou wel prettig zijn, maar een opgevoerde/overdekte scootmobiel is ook best. Vereiste is wel dat je de accu snel vol hebt en wat verder weg komt, i.p.v. die paar kilometers met de huidige technieken.
pi_124831253
quote:
Kort maar krachtige openingspost.
Kort maar krachtig antwoord:
Compleet kansloos :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  woensdag 3 april 2013 @ 13:10:01 #25
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_124831303
Nee, de afstand die die dingen kunnen afleggen kan ik ook afleggen met mijn ligfiets. Ik wil een auto voor de afstanden die te ver zijn om te fietsen. Ofwel: ik vind ze compleet onzinnig zolang de range zo beperkt is.
Daarnaast geloof ik niet dat de toekomst van onze mobiliteit uberhaupt ligt in auto's. Auto's zijn vreselijk inefficient en dankzij deze vreselijke inefficientie zal electrisch rijden ook nooit echt toekomst krijgen in auto's in hun huidige vorm.
Daarvoor zullen ze echt lichter, gestroomlijnder en efficienter moeten worden en langzamer moeten rijden. (max 100km/u)
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')