abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124868450
Ik weet dat het er nog niet zolang terug ook nog over ging, maar het had toen mijn interesse niet. :@

Wie doen er hier deathlift en met welke grip? Waarom kies je voor die grip?

Ik ben pas sinds kort met deathlifts bezig, maar ondanks dat ik nog steeds op een pussy gewicht zit krijg ik nu al problemen met mijn grip. Vanaf mijn laatste (vierde) set halverwege glipt die stang bijna uit mijn klauwen. Hierdoor gaat die form natuurlijk ook kut die laatste paar keer. Ben alleen gefocust op niet laten vallen van de stang :')

Heb nu gewoon beide handen in dezelfde houding (dus geen mixed).

Doe altijd 4 sets 8 reps.

Bvd.
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  donderdag 4 april 2013 @ 11:00:19 #252
356099 Awesome_
UNSTOPPABLE.
pi_124868522
Als je niet deadlift kun je hier niet eens posten, bro.

Je kunt rackpulls gaan doen om je grip te verstevigen. Of gewoon mixed grip gaan doen.
BEASTMODE
  donderdag 4 april 2013 @ 11:00:41 #253
395013 Verbosity
Dies diem docet.
pi_124868537
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:58 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ik weet dat het er nog niet zolang terug ook nog over ging, maar het had toen mijn interesse niet. :@

Ik ben pas sinds kort met deathlifts bezig, maar ondanks dat ik nog steeds op een pussy gewicht zit krijg ik nu al problemen met mijn grip. Vanaf mijn laatste (vierde) set halverwege glipt die stang bijna uit mijn klauwen. Hierdoor gaat die form natuurlijk ook kut die laatste paar keer. Ben alleen gefocust op niet laten vallen van de stang :')

Bvd.
Gebruik overhandgrip tijdens mijn warming up sets. Heb deze grip gebruikt tot ik boven de 140 kilo kwam. Daarna zat ik te veel te letten op mijn grip inplaats van de oefening. Dus boven de 140 gebruik ik nou mixed grip.
Op vrijdag 27 januari 2017 17:02 schreef fathank het volgende:
Verbo is terug?
Hier moet ik gepost hebben.
  donderdag 4 april 2013 @ 11:02:36 #254
69994 seto
-|||--------|||-
pi_124868601
DeaDDDDDDDDlift.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_124868720
Ik doe ook gewoon double overhand/normale grip. Je grip wordt wel sterker als je veel deadlift, ik had in het begin ook moeite met 50kg vasthouden, nu is dat geen probleem meer.

Als ik echt hoog ga, voor 1RM pogingen, dan pak ik wel mixed grip. Maar voor reps doe ik nu 130kg daar is grip nog geen probleem.

Wat ook helpt is magnesium. Je kunt chalk balls kopen bij outdoor- en sportzaken. Heb die van mij gekocht bij Bever Zwerfsport. 2,90 voor zo'n balletje, is een soort bal van gaas met magnesium erin. Kun je makkelijk undercover meenemen als je gym moeilijk gaat doen over magnesium.
pi_124868721
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:00 schreef Awesome_ het volgende:
Als je niet deadlift kun je hier niet eens posten, bro.

Je kunt rackpulls gaan doen om je grip te verstevigen. Of gewoon mixed grip gaan doen.
Dat is ook de enigste reden dat ik met deadlifts ben begonnen.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:00 schreef Verbosity het volgende:

[..]

Gebruik overhandgrip tijdens mijn warming up sets. Heb deze grip gebruikt tot ik boven de 140 kilo kwam. Daarna zat ik te veel te letten op mijn grip inplaats van de oefening. Dus boven de 140 gebruik ik nou mixed grip.
Je maakt de lifts wel echt af en gaat in herhaling door? Of laat je de bende als het ware vallen en pak je bij elke rep ff opnieuw je grip?
..
..
pi_124868752
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:44 schreef Yuri_Boyka het volgende:

[..]

Hahaha, mooi man. _O_

[..]

Bron?
Zou ik zo niet meer weten. Misschien dat Stereo er nog een heeft. Hij zegt in principe hetzelfde.
"Fear is only as deep as the mind allows."
pi_124868765
Vanaf vandaag beginnen met 3000IU per dag :)
pi_124868798
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:06 schreef Sapstengel het volgende:
Ik doe ook gewoon double overhand/normale grip. Je grip wordt wel sterker als je veel deadlift, ik had in het begin ook moeite met 50kg vasthouden, nu is dat geen probleem meer.

Als ik echt hoog ga, voor 1RM pogingen, dan pak ik wel mixed grip. Maar voor reps doe ik nu 130kg daar is grip nog geen probleem.

Wat ook helpt is magnesium. Je kunt chalk balls kopen bij outdoor- en sportzaken. Heb die van mij gekocht bij Bever Zwerfsport. 2,90 voor zo'n balletje, is een soort bal van gaas met magnesium erin. Kun je makkelijk undercover meenemen als je gym moeilijk gaat doen over magnesium.
Oke thnx...

Ja, ben paar weken geleden bij 60kg begonnen en doe er elke week 5 kilo bij op totdat ik in de gaten krijg dat ik op mijn niveau zit en/of mijn form verkloot.
Was even bang dat ik extreem snel last van die grip had. Die 50 kg geeft me dan wel moed ;)
..
..
  donderdag 4 april 2013 @ 11:09:22 #260
69994 seto
-|||--------|||-
pi_124868799
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:06 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]

Je maakt de lifts wel echt af en gaat in herhaling door? Of laat je de bende als het ware vallen en pak je bij elke rep ff opnieuw je grip?
Ja dat is het principe van de deadlift. Als je het gewicht laat bouncen (kan wel) vraagt het veel meer van je grip imo.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
pi_124868823
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:09 schreef seto het volgende:

[..]

Ja dat is het principe van de deadlift. Als je het gewicht laat bouncen (kan wel) vraagt het veel meer van je grip imo.
Ik ga ook in reps door. Ook zakken gecontroleerd dus.
..
..
  donderdag 4 april 2013 @ 11:11:12 #262
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_124868858
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:10 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

[..]

Ik ga ook in reps door. Ook zakken gecontroleerd dus.
^O^
Het gecontroleerd laten zakken is ook gewoon onderdeel van de oefening
pi_124868903
Ja gecontroleerd laten zakken, tenzij je een zware 1RM doet. En inderdaad op de grond stilleggen. Deadlift = liften van dood gewicht, zo vat ik het altijd op. Dus niet gebruik maken van momentum.
pi_124868940
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:07 schreef Push. het volgende:

[..]

Zou ik zo niet meer weten. Misschien dat Stereo er nog een heeft. Hij zegt in principe hetzelfde.
Nope.

quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:23 schreef Push. het volgende:

[..]

Bedoelde meer van: waarom zou je in ketose toestand gaan als koolhydraten essentieel zijn voor spiergroei. Wel dure hobby :')
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 01:12 schreef Stereotomy het volgende:
Carbs na workout is niet essentieel, maar uiteraard wel handig.
Vond het al niet logisch klinken dat koolhydraten essentieel zijn. Gelukkig is dat nu opgehelderd.

edit: tenminste, ik neem aan dat Stereo na workout ook bedoelt dat koolhydraten over het algemeen niet essentieel zijn voor spiergroei, maar wel handig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Yuri_Boyka op 04-04-2013 11:21:14 ]
If not now, then when.
  donderdag 4 april 2013 @ 11:20:43 #265
357556 jeurse04
Usericon is son of Zeus
pi_124869150
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:58 schreef jemappellefrikandelle het volgende:

Bvd.
Ik probeer zo lang mogelijk een gewone grip aan te houden, wanneer ik echt zwaar ga (laatste 2 sets, ~160kg) dan gebruik ik mixed grip en een belt, laatste set ook magnesium btw, werkt echt! De barbell snijdt wel echt in je klauwen met magnesium, en je houdt er flinke eelt aan over, maarja GO HARD OR GO HOME!
190CM, 90.5KG, SQ:150KGx2 BP:100KGx2 DL:190KGx3
My end goal is not to be some massed up freak, but rather to have a physique that can be looked as art; streamlined, tapered, and universally appealing.
pi_124869490
quote:

Bvd.
Wellicht heb je hier wat aan: http://stronglifts.com/7-ways-increase-deadlift-grip-strength/
Zelf gebruik ik gewoon overhand grip met magnesium.
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_124869507
Ik deadlift ook met de overhand grip, en bij mijn laatste rep van de laatste set probeer ik het gewicht altijd een tijdje vast te houden, heb tot nu toe weinig problemen met de grip gehad.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_124869714
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:31 schreef esv7 het volgende:
Ik deadlift ook met de overhand grip, en bij mijn laatste rep van de laatste set probeer ik het gewicht altijd een tijdje vast te houden, heb tot nu toe weinig problemen met de grip gehad.
Hoeveel kilo zit je momenteel?
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_124869914
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:31 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Wellicht heb je hier wat aan: http://stronglifts.com/7-ways-increase-deadlift-grip-strength/
Zelf gebruik ik gewoon overhand grip met magnesium.
Nice, thnx!
..
..
pi_124869926
Ik kan het nu nog aan met overhand grip @110kg, maar toen ik eerder rond de 150 zat moest ik ook mixed gaan gebruiken. Op de een of andere manier voelde dat toch altijd ongemakkelijk. Had altijd het gevoel dat ik mijn supinated hand meer belastte.
pi_124870441
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2013 11:37 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Hoeveel kilo zit je momenteel?
115x5 nu, stijg nog wel lekker door.
No citizen has a right to be an amateur in the matter of physical training...what a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable.
pi_124872374
Heren, even een vraagje over voeding van een amateur tussendoor. Zal beginnen met het een en andere over mijzelf/doelen te vertellen.
Ik ben 1.76 lang, 23 jaar oud en weeg momenteel 59 kg, ben voor zover ik weet een ecto.
Voeding is voor mij al jaren een puntje dat meer aandacht verdient. Ik heb jaren lang slecht ontbeten (lees niet ontbeten vaak), met moeite s'middags 2 boterhammetjes naar binnen gekregen en tussen de middag en avond eten me volgepropt met koekjes, dropjes, chips, chocola. Sinds een paar jaar ben ik beter (meer) gaan eten. Van de zomer zat ik op 55 kg ondanks dat ik toch wel redelijk at. Was daar wel van geschroken want ik was altijd zo rond de 57 kg geweest. Toen ben nog wat meer op mijn voeding gaan letten en ben sinds januari (weer 57 kg) ook daar bij wat krachttraining gaan doen. Sinds januari ben ik dus zeg maar 2 kg aangekomen door KT. Maar ik heb het idee dat ik daar nog wat meer uit kan halen.
Door mijn werk ben ik niet instaat om een heel strak schema van trainen aan te houden, de ene week train ik 4x en de andere kom ik slechts uit op een keer of 1 a 2. Het werk dat ik doe is fysiek.
Op het moment ziet mijn voeding er ongeveer als volgt uit:

s'ochtends:
-kop koffie
-banaan
-beschuitje met kaas

tussendoor:
-stukje boterkoek

lunch:
-6 boterhammen (2 kipfilet, 2 pindakaas, 2 verschillende soorten worst/vleeswaren)
-glas half volle melk

tussendoor:
-koekje

avondeten:
-wat de pot schaft
-glas melk

s'avonds:
-koffie
-gebakje oid (appeltaart, mergpijp, etc)
-1 glas taksi orange (heerlijk spul)

verder drink ik tussendoor veel water/thee

Nu de doelen: nog wat meer aankomen, ik verwacht geen wonderen en ben ook snel tevreden, ik hoop er nog een kilo of 2 a 3, misschien zelfs 5 bij te krijgen op een gezonde manier. Ik kan het niet meten maar mijn vetpercentage is volgens mij al erg laag ondanks mijn voeding (kan bv mijn buikspieren zien).
Ik denk zelf dat ik vooral MEER moet eten, dat gebakje, koekje, boterkoek weet ik dat ik beter zonder kan maar op het moment wil ik liever niet minder gaan eten dan ik al doe en bovendien hoef ik ook niet nog minder vet (is al laag). Ik zit zelf te denken dat ik bijvoorbeeld s'ochtends iets van brinta of kwark te nemen, wat raden jullie aan als eventuele makkelijke aanvulling/verbetering op mijn dieet? Nogmaals, ik verwacht geen wonderen, ik moet het ook vol kunnen houden, wil het stukje bij beetje uitbreiden.
pi_124872516
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:56 schreef hiephoj het volgende:
Heren, even een vraagje over voeding van een amateur tussendoor. Zal beginnen met het een en andere over mijzelf/doelen te vertellen.
Ik ben 1.76 lang, 23 jaar oud en weeg momenteel 59 kg, ben voor zover ik weet een ecto.
Voeding is voor mij al jaren een puntje dat meer aandacht verdient. Ik heb jaren lang slecht ontbeten (lees niet ontbeten vaak), met moeite s'middags 2 boterhammetjes naar binnen gekregen en tussen de middag en avond eten me volgepropt met koekjes, dropjes, chips, chocola. Sinds een paar jaar ben ik beter (meer) gaan eten. Van de zomer zat ik op 55 kg ondanks dat ik toch wel redelijk at. Was daar wel van geschroken want ik was altijd zo rond de 57 kg geweest. Toen ben nog wat meer op mijn voeding gaan letten en ben sinds januari (weer 57 kg) ook daar bij wat krachttraining gaan doen. Sinds januari ben ik dus zeg maar 2 kg aangekomen door KT. Maar ik heb het idee dat ik daar nog wat meer uit kan halen.
Door mijn werk ben ik niet instaat om een heel strak schema van trainen aan te houden, de ene week train ik 4x en de andere kom ik slechts uit op een keer of 1 a 2. Het werk dat ik doe is fysiek.
Op het moment ziet mijn voeding er ongeveer als volgt uit:

s'ochtends:
-kop koffie
-banaan
-beschuitje met kaas

tussendoor:
-stukje boterkoek

lunch:
-6 boterhammen (2 kipfilet, 2 pindakaas, 2 verschillende soorten worst/vleeswaren)
-glas half volle melk

tussendoor:
-koekje

avondeten:
-wat de pot schaft
-glas melk

s'avonds:
-koffie
-gebakje oid (appeltaart, mergpijp, etc)
-1 glas taksi orange (heerlijk spul)

verder drink ik tussendoor veel water/thee

Nu de doelen: nog wat meer aankomen, ik verwacht geen wonderen en ben ook snel tevreden, ik hoop er nog een kilo of 2 a 3, misschien zelfs 5 bij te krijgen op een gezonde manier. Ik kan het niet meten maar mijn vetpercentage is volgens mij al erg laag ondanks mijn voeding (kan bv mijn buikspieren zien).
Ik denk zelf dat ik vooral MEER moet eten, dat gebakje, koekje, boterkoek weet ik dat ik beter zonder kan maar op het moment wil ik liever niet minder gaan eten dan ik al doe en bovendien hoef ik ook niet nog minder vet (is al laag). Ik zit zelf te denken dat ik bijvoorbeeld s'ochtends iets van brinta of kwark te nemen, wat raden jullie aan als eventuele makkelijke aanvulling/verbetering op mijn dieet? Nogmaals, ik verwacht geen wonderen, ik moet het ook vol kunnen houden, wil het stukje bij beetje uitbreiden.
Op gebied van zuivel valt nog veel winst te behalen. Op andere gebieden ook, maar dat lijkt me niet echt van toepassing.

Wellicht 500 gram magere kwark (naturel) erbij, wanneer niet lekker voeg je iets siroop etc toe. Magere yoghurt of gewoon meer melk kan ook.

500 gr lijkt veel, maar in jouw geval zal het niet veel kwaad doen.

Wat voor brood eet je?
..
..
pi_124872541
Stap ook eens over naar gezondere, maar goed vullende en calorierijke tussendoortjes. Wat ik altijd neem zijn dingen als pinda's en worst (chorizo, salami etc).
  donderdag 4 april 2013 @ 13:05:19 #275
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_124872613
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 12:56 schreef hiephoj het volgende:

doe eens een paar maanden zonder 1 dag over te slaan:

3 eieren, 150gram droog afgewogen brinta
+
1L vollemelk, 200gram bruine rijst, 100gram groente, 150gram biefstuk, 20ml olijfolie
+
1L vollemelk 200gram kipfile, 200gram bruine rijst, 100gram groente, 20ml olfijolie
+
Zakje cashew noten, bak kwark, handje amandelen
+
3 bananen,2 appels, what ever

en kijk dan na een maandje of 2 eens of je nogsteeds ecto bent :Y

[ Bericht 29% gewijzigd door RaymondK op 04-04-2013 13:12:05 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')