Gebruik overhandgrip tijdens mijn warming up sets. Heb deze grip gebruikt tot ik boven de 140 kilo kwam. Daarna zat ik te veel te letten op mijn grip inplaats van de oefening. Dus boven de 140 gebruik ik nou mixed grip.quote:Op donderdag 4 april 2013 10:58 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ik weet dat het er nog niet zolang terug ook nog over ging, maar het had toen mijn interesse niet.![]()
Wie doen er hier deathlift en met welke grip? Waarom kies je voor die grip?
Ik ben pas sinds kort met deathlifts bezig, maar ondanks dat ik nog steeds op een pussy gewicht zit krijg ik nu al problemen met mijn grip. Vanaf mijn laatste (vierde) set halverwege glipt die stang bijna uit mijn klauwen. Hierdoor gaat die form natuurlijk ook kut die laatste paar keer. Ben alleen gefocust op niet laten vallen van de stang![]()
Heb nu gewoon beide handen in dezelfde houding (dus geen mixed).
Doe altijd 4 sets 8 reps.
Bvd.
Dat is ook de enigste reden dat ik met deadlifts ben begonnen.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:00 schreef Awesome_ het volgende:
Als je niet deadlift kun je hier niet eens posten, bro.
Je kunt rackpulls gaan doen om je grip te verstevigen. Of gewoon mixed grip gaan doen.
Je maakt de lifts wel echt af en gaat in herhaling door? Of laat je de bende als het ware vallen en pak je bij elke rep ff opnieuw je grip?quote:Op donderdag 4 april 2013 11:00 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Gebruik overhandgrip tijdens mijn warming up sets. Heb deze grip gebruikt tot ik boven de 140 kilo kwam. Daarna zat ik te veel te letten op mijn grip inplaats van de oefening. Dus boven de 140 gebruik ik nou mixed grip.
Zou ik zo niet meer weten. Misschien dat Stereo er nog een heeft. Hij zegt in principe hetzelfde.quote:
Oke thnx...quote:Op donderdag 4 april 2013 11:06 schreef Sapstengel het volgende:
Ik doe ook gewoon double overhand/normale grip. Je grip wordt wel sterker als je veel deadlift, ik had in het begin ook moeite met 50kg vasthouden, nu is dat geen probleem meer.
Als ik echt hoog ga, voor 1RM pogingen, dan pak ik wel mixed grip. Maar voor reps doe ik nu 130kg daar is grip nog geen probleem.
Wat ook helpt is magnesium. Je kunt chalk balls kopen bij outdoor- en sportzaken. Heb die van mij gekocht bij Bever Zwerfsport. 2,90 voor zo'n balletje, is een soort bal van gaas met magnesium erin. Kun je makkelijk undercover meenemen als je gym moeilijk gaat doen over magnesium.
Ja dat is het principe van de deadlift. Als je het gewicht laat bouncen (kan wel) vraagt het veel meer van je grip imo.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:06 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Je maakt de lifts wel echt af en gaat in herhaling door? Of laat je de bende als het ware vallen en pak je bij elke rep ff opnieuw je grip?
Ik ga ook in reps door. Ook zakken gecontroleerd dus.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:09 schreef seto het volgende:
[..]
Ja dat is het principe van de deadlift. Als je het gewicht laat bouncen (kan wel) vraagt het veel meer van je grip imo.
quote:Op donderdag 4 april 2013 11:10 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Ik ga ook in reps door. Ook zakken gecontroleerd dus.
Nope.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:07 schreef Push. het volgende:
[..]
Zou ik zo niet meer weten. Misschien dat Stereo er nog een heeft. Hij zegt in principe hetzelfde.
quote:Op donderdag 4 april 2013 10:23 schreef Push. het volgende:
[..]
Bedoelde meer van: waarom zou je in ketose toestand gaan als koolhydraten essentieel zijn voor spiergroei. Wel dure hobby
Vond het al niet logisch klinken dat koolhydraten essentieel zijn. Gelukkig is dat nu opgehelderd.quote:Op donderdag 4 april 2013 01:12 schreef Stereotomy het volgende:
Carbs na workout is niet essentieel, maar uiteraard wel handig.
Ik probeer zo lang mogelijk een gewone grip aan te houden, wanneer ik echt zwaar ga (laatste 2 sets, ~160kg) dan gebruik ik mixed grip en een belt, laatste set ook magnesium btw, werkt echt! De barbell snijdt wel echt in je klauwen met magnesium, en je houdt er flinke eelt aan over, maarja GO HARD OR GO HOME!quote:Op donderdag 4 april 2013 10:58 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ik weet dat het er nog niet zolang terug ook nog over ging, maar het had toen mijn interesse niet.![]()
Ik ben pas sinds kort met deathlifts bezig, maar ondanks dat ik nog steeds op een pussy gewicht zit krijg ik nu al problemen met mijn grip. Vanaf mijn laatste (vierde) set halverwege glipt die stang bijna uit mijn klauwen. Hierdoor gaat die form natuurlijk ook kut die laatste paar keer. Ben alleen gefocust op niet laten vallen van de stang![]()
Bvd.
Wellicht heb je hier wat aan: http://stronglifts.com/7-ways-increase-deadlift-grip-strength/quote:Op donderdag 4 april 2013 10:58 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Bvd.
Hoeveel kilo zit je momenteel?quote:Op donderdag 4 april 2013 11:31 schreef esv7 het volgende:
Ik deadlift ook met de overhand grip, en bij mijn laatste rep van de laatste set probeer ik het gewicht altijd een tijdje vast te houden, heb tot nu toe weinig problemen met de grip gehad.
Nice, thnx!quote:Op donderdag 4 april 2013 11:31 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Wellicht heb je hier wat aan: http://stronglifts.com/7-ways-increase-deadlift-grip-strength/
Zelf gebruik ik gewoon overhand grip met magnesium.
115x5 nu, stijg nog wel lekker door.quote:Op donderdag 4 april 2013 11:37 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Hoeveel kilo zit je momenteel?
Op gebied van zuivel valt nog veel winst te behalen. Op andere gebieden ook, maar dat lijkt me niet echt van toepassing.quote:Op donderdag 4 april 2013 12:56 schreef hiephoj het volgende:
Heren, even een vraagje over voeding van een amateur tussendoor. Zal beginnen met het een en andere over mijzelf/doelen te vertellen.
Ik ben 1.76 lang, 23 jaar oud en weeg momenteel 59 kg, ben voor zover ik weet een ecto.
Voeding is voor mij al jaren een puntje dat meer aandacht verdient. Ik heb jaren lang slecht ontbeten (lees niet ontbeten vaak), met moeite s'middags 2 boterhammetjes naar binnen gekregen en tussen de middag en avond eten me volgepropt met koekjes, dropjes, chips, chocola. Sinds een paar jaar ben ik beter (meer) gaan eten. Van de zomer zat ik op 55 kg ondanks dat ik toch wel redelijk at. Was daar wel van geschroken want ik was altijd zo rond de 57 kg geweest. Toen ben nog wat meer op mijn voeding gaan letten en ben sinds januari (weer 57 kg) ook daar bij wat krachttraining gaan doen. Sinds januari ben ik dus zeg maar 2 kg aangekomen door KT. Maar ik heb het idee dat ik daar nog wat meer uit kan halen.
Door mijn werk ben ik niet instaat om een heel strak schema van trainen aan te houden, de ene week train ik 4x en de andere kom ik slechts uit op een keer of 1 a 2. Het werk dat ik doe is fysiek.
Op het moment ziet mijn voeding er ongeveer als volgt uit:
s'ochtends:
-kop koffie
-banaan
-beschuitje met kaas
tussendoor:
-stukje boterkoek
lunch:
-6 boterhammen (2 kipfilet, 2 pindakaas, 2 verschillende soorten worst/vleeswaren)
-glas half volle melk
tussendoor:
-koekje
avondeten:
-wat de pot schaft
-glas melk
s'avonds:
-koffie
-gebakje oid (appeltaart, mergpijp, etc)
-1 glas taksi orange (heerlijk spul)
verder drink ik tussendoor veel water/thee
Nu de doelen: nog wat meer aankomen, ik verwacht geen wonderen en ben ook snel tevreden, ik hoop er nog een kilo of 2 a 3, misschien zelfs 5 bij te krijgen op een gezonde manier. Ik kan het niet meten maar mijn vetpercentage is volgens mij al erg laag ondanks mijn voeding (kan bv mijn buikspieren zien).
Ik denk zelf dat ik vooral MEER moet eten, dat gebakje, koekje, boterkoek weet ik dat ik beter zonder kan maar op het moment wil ik liever niet minder gaan eten dan ik al doe en bovendien hoef ik ook niet nog minder vet (is al laag). Ik zit zelf te denken dat ik bijvoorbeeld s'ochtends iets van brinta of kwark te nemen, wat raden jullie aan als eventuele makkelijke aanvulling/verbetering op mijn dieet? Nogmaals, ik verwacht geen wonderen, ik moet het ook vol kunnen houden, wil het stukje bij beetje uitbreiden.
doe eens een paar maanden zonder 1 dag over te slaan:quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |