Nou, op zich is het wel handig om het verschil tussen glucose en fructose te weten. En dat tafelsuiker = sucrose = glucose+fructose verbinding.quote:Op woensdag 3 april 2013 21:57 schreef Turalyon het volgende:
Hoeveel verschil krijg je als je je carbs uit snoep haalt itt bijv pasta?
Als je een beetje je best doet kun je ook in ketose bulkenquote:Op woensdag 3 april 2013 23:36 schreef Push. het volgende:
Waarom zou je anders in ketose toestand cutten?
Nice hier heb ik wat aan, thanks. Ik had een keer een zak redband wine gums opgegeten als een ' refeed', maar dat is dus een en al fructose toch? En dus vul je geen spier glycogeen aan? Zelf dacht ik gewoon als er op de verpakking koolhydraten staan dat t niet uitmaakt wat voor koolhydraten het zijn.quote:Op donderdag 4 april 2013 01:12 schreef Stereotomy het volgende:
Carbs na workout is niet essentieel, maar uiteraard wel handig. Al zijn er studies die op genetisch niveau wat minder upgereguleerde genen voor spiersynthese hebben gevonden bij een laag glycogeengehalte, maar da's allemaal theorie. Er is niet heel veel verschil in de praktijk te merken.
Dextrose na workout heeft weinig meer voordelen tov gewoon zetmeel na workout. Vaak wordt dextrose voor bepaalde proefjes in studies gebruikt omdat het zo gestandaardiseerd is; mensen intepreteren dit verkeerd en denken dat dat ze per se dextrose na de training moeten gebruiken.
Net zoals vaak de oplaadfase van creatine verkeerd wordt geintrepeteerd als 'dit is ideaal'. Heeft er niks mee te maken, die studie moest gewoon snel beginnen.
[..]
Nou, op zich is het wel handig om het verschil tussen glucose en fructose te weten. En dat tafelsuiker = sucrose = glucose+fructose verbinding.
[ afbeelding ]
Fructose innemen heeft weinig zin om spierglycogeen aan te vullen. Behalve uit natuurlijke producten als fruit zou ik fructose zo veel mogelijk vermijden (cake, koekjes, frisdrank, aanlenglimonade, snoep, tafelsuiker).
Besef de reden waarom je refeed.quote:Op donderdag 4 april 2013 01:36 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Nice hier heb ik wat aan, thanks. Ik had een keer een zak redband wine gums opgegeten als een ' refeed',
Nee, zoals hierboven beschreven, de helft (de andere helft van een tafelsuiker/sucrose-molecuul is glucose).quote:maar dat is dus een en al fructose toch?
Niet met de fructose, wel met de glucose.quote:En dus vul je geen spier glycogeen aan?
Vaak staat er in de regel daaronder ' waarvan x suikers' Hiermee wordt sucrose bedoeld.quote:Zelf dacht ik gewoon als er op de verpakking koolhydraten staan dat t niet uitmaakt wat voor koolhydraten het zijn.
In principe wel, maar hier kan persoonlijke variatie in zitten.quote:Simpele suikers (snel weer trek), of complexe carbs (voller), en dat je alleen naar het aantal calorieen moet kijken per dag. Dat het alleen moeilijker is om een tekort te creeren met simpele suikers omdat je sneller weer gaat eten.
Toegevoegd fructose kun je lezen uit de ingredientenlijst. (suiker, glucose-fructose siroop, invertsuiker of fructose).quote:Wat is een handige manier om te weten hoeveel fructose iets bevat? Staat volgens mij niet op de verpakking toch?
Volgens mij hoeft je niet perse meteen je glycogeen weer aan te vullen, daar heb je tot je volgende training voor. Ik heb wel gelezen dat voor je herstel een mix van eiwitten en KH goed is na je training, maar dat had een andere reden. Kan het onderzoek niet meer vinden, en weet ook niet of het een goed onderzoek was. Veel onderzoeken zijn nogal matig en dat zou hier ook het geval kunnen zijn.quote:Op donderdag 4 april 2013 01:36 schreef Turalyon het volgende:
[..]
Nice hier heb ik wat aan, thanks. Ik had een keer een zak redband wine gums opgegeten als een ' refeed', maar dat is dus een en al fructose toch? En dus vul je geen spier glycogeen aan? Zelf dacht ik gewoon als er op de verpakking koolhydraten staan dat t niet uitmaakt wat voor koolhydraten het zijn.
Ook iets om rekening mee te houden is dat je bij goede KH bronnen ook meer micronutrienten binnen krijgt. Vooral in de cut zit je snel aan je limiet, en dan vind ik het zelf jammer om dat te bereiken met "slecht" eten.quote:Simpele suikers (snel weer trek), of complexe carbs (voller), en dat je alleen naar het aantal calorieen moet kijken per dag. Dat het alleen moeilijker is om een tekort te creeren met simpele suikers omdat je sneller weer gaat eten.
Nu al? Jij was toch net begonnen met liften?quote:Op woensdag 3 april 2013 23:21 schreef DannyDeko het volgende:
Meh motivatiedipje om te gaan trainen.. ben de hele week nog niet geweest.
Slaap ook al hele week veel te weinig en druk met studeren..
nee lol.quote:Op donderdag 4 april 2013 07:38 schreef Snakey het volgende:
Dat is dan ook niet de makkelijkste oefening.
Het is in het begin nog best een inspanning. Maar warme ruimtes heb ik ook een hekel aan. Sta je al te zweten voor je echt iets gedaan hebt.quote:Op donderdag 4 april 2013 07:42 schreef RaymondK het volgende:
[..]
nee lol.
De rest ging wel idd. al was m'n hempje aan het eind net zo nat als na het deadliften![]()
Waarom moet het overal toch zo warm zijn binnen
Mooi dit, ik zie het al voor me. Respect dat je het doet, zou ik niet snel doen. Ga je nu puur om flexibiliteit terug te krijgen?quote:Op donderdag 4 april 2013 07:34 schreef RaymondK het volgende:
Nou nou, gisteren m'n eerste Yogales gehad![]()
Stuk of 15 huisvrouwen en nog 2 andere gasten waarvan er 1 ook wel eens wat gelift had![]()
't ging best aardig (vond ik zelf) totdat we deze oefening gingen doen:
[ afbeelding ]
En dan liggen die vrouwetjes gewoon dik 5 minuten in die houding he.
Ik kreeg niet eens m'n aars van het matje af laat staan m'n benen gestrekt en zo over m'n hoofd![]()
Kom gewoon 20cm been en rugspierlengte tekort1 rechte harde plank m'n bovenrug
![]()
Na een paar minuten klooien en ademen als een slaapapneu patient zij ze gelukkig
"Raymond, ga maar even rustig liggen"![]()
Volgende week ga ik zeker weer![]()
Trouwens wel High Tech. Spotverlichting die op de muziek rustig dimde en nog meer dimde
Ja, bijv. dat ik gewoon m'n sokken aan kan doen zonder er bij te moeten gaan zitten als een ouwe lul.quote:Op donderdag 4 april 2013 07:51 schreef H1N1 het volgende:
[..]
Mooi dit, ik zie het al voor me. Respect dat je het doet, zou ik niet snel doen. Ga je nu puur om flexibiliteit terug te krijgen?
Zodat je lunges kan gaan doenquote:Op donderdag 4 april 2013 07:54 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Ja, bijv. dat ik gewoon m'n sokken aan kan doen zonder er bij te moeten gaan zitten als een ouwe lul.![]()
En een beetje meer coördinatievermogen en evenwicht kweken
ja de evenwichtsoefeningen die je bij die Yoga doet zijn daar ook wel goed voor idd.quote:
Vond je het verder wat dan of doe je het alleen om wat flexibiliteit te krijgen? Ik overweeg om af en toe ook eens een yogalesje mee te pakken voor dezelfde reden. Vroeger kon ik zelfs mijn been in mijn nek leggen.quote:Op donderdag 4 april 2013 07:34 schreef RaymondK het volgende:
Stuk of 15 huisvrouwen en nog 2 andere gasten waarvan er 1 ook wel eens wat gelift had![]()
[ afbeelding ]
Ik kreeg niet eens m'n aars van het matje af laat staan m'n benen gestrekt en zo over m'n hoofd![]()
![]()
Na een paar minuten klooien en ademen als een slaapapneu patient zij ze gelukkig
Trouwens wel High Tech. Spotverlichting die op de muziek rustig dimde en nog meer dimde
Na een paar keer kan ik me voorstellen dat het wel ontspannend kan zijn ook. Je leert ook anders ademen. Dat werkte bij mij nu nog niet echt omdat ik met veel te veel energie en concentratie bezig was met de rest van m'n lichaamquote:Op donderdag 4 april 2013 09:34 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Vond je het verder wat dan of doe je het alleen om wat flexibiliteit te krijgen? Ik overweeg om af en toe ook eens een yogalesje mee te pakken voor dezelfde reden. Vroeger kon ik zelfs mijn been in mijn nek leggen.
Ik zal aanstaande maandag eens kijken of het wat is danquote:Op donderdag 4 april 2013 09:37 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Na een paar keer kan ik me voorstellen dat het wel ontspannend kan zijn ook. Je leert ook anders ademen. Dat werkte bij mij nu nog niet echt omdat ik met veel te veel energie en concentratie bezig was met de rest van m'n lichaamOpzich kan ik wel wat ontspanningsoefeningen gebruiken.
Ja ik vond het wel geslaagd en ga zeker elke week vanaf nu.
Bedoelde meer van: waarom zou je in ketose toestand gaan als koolhydraten essentieel zijn voor spiergroei. Wel dure hobbyquote:Op donderdag 4 april 2013 01:17 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Als je een beetje je best doet kun je ook in ketose bulken
Klinkt wel geinigquote:Op donderdag 4 april 2013 07:34 schreef RaymondK het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
ja bij m'n sportschool idd. Gewoon gratis kun je van alles en nog wat volgen. En sauna, zonnenbank, appels en bananen. Alles voor 29 eu/mndquote:Op donderdag 4 april 2013 10:24 schreef seto het volgende:
[..]
Klinkt wel geinigDeed je dit bij je eigen sportschool of ergens anders? Die van mij heeft doet zelf geen yoga helaas.
Hahaha, mooi man.quote:Op donderdag 4 april 2013 07:34 schreef RaymondK het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
Bron?quote:Op donderdag 4 april 2013 10:23 schreef Push. het volgende:
[..]
Bedoelde meer van: waarom zou je in ketose toestand gaan als koolhydraten essentieel zijn voor spiergroei. Wel dure hobby
Die houding ook echt, als ik het alleen al zie krijg ik spierpijn.quote:Op donderdag 4 april 2013 07:34 schreef RaymondK het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |