abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 4 april 2013 @ 01:12:39 #226
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_124863513
Carbs na workout is niet essentieel, maar uiteraard wel handig. Al zijn er studies die op genetisch niveau wat minder upgereguleerde genen voor spiersynthese hebben gevonden bij een laag glycogeengehalte, maar da's allemaal theorie. Er is niet heel veel verschil in de praktijk te merken.

Dextrose na workout heeft weinig meer voordelen tov gewoon zetmeel na workout. Vaak wordt dextrose voor bepaalde proefjes in studies gebruikt omdat het zo gestandaardiseerd is; mensen intepreteren dit verkeerd en denken dat dat ze per se dextrose na de training moeten gebruiken.

Net zoals vaak de oplaadfase van creatine verkeerd wordt geintrepeteerd als 'dit is ideaal'. Heeft er niks mee te maken, die studie moest gewoon snel beginnen.

quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:57 schreef Turalyon het volgende:

Hoeveel verschil krijg je als je je carbs uit snoep haalt itt bijv pasta?
Nou, op zich is het wel handig om het verschil tussen glucose en fructose te weten. En dat tafelsuiker = sucrose = glucose+fructose verbinding.

Fructose innemen heeft weinig zin om spierglycogeen aan te vullen. Behalve uit natuurlijke producten als fruit zou ik fructose en dus ook sucrose zo veel mogelijk vermijden (cake, koekjes, frisdrank, aanlenglimonade, snoep, tafelsuiker).

[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 04-04-2013 01:31:32 ]
Confidence through competence
  donderdag 4 april 2013 @ 01:17:51 #227
55709 Stereotomy
pi_124863581
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 23:36 schreef Push. het volgende:

Waarom zou je anders in ketose toestand cutten?
Als je een beetje je best doet kun je ook in ketose bulken :P
pi_124863773
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 01:12 schreef Stereotomy het volgende:
Carbs na workout is niet essentieel, maar uiteraard wel handig. Al zijn er studies die op genetisch niveau wat minder upgereguleerde genen voor spiersynthese hebben gevonden bij een laag glycogeengehalte, maar da's allemaal theorie. Er is niet heel veel verschil in de praktijk te merken.

Dextrose na workout heeft weinig meer voordelen tov gewoon zetmeel na workout. Vaak wordt dextrose voor bepaalde proefjes in studies gebruikt omdat het zo gestandaardiseerd is; mensen intepreteren dit verkeerd en denken dat dat ze per se dextrose na de training moeten gebruiken.

Net zoals vaak de oplaadfase van creatine verkeerd wordt geintrepeteerd als 'dit is ideaal'. Heeft er niks mee te maken, die studie moest gewoon snel beginnen.

[..]

Nou, op zich is het wel handig om het verschil tussen glucose en fructose te weten. En dat tafelsuiker = sucrose = glucose+fructose verbinding.

[ afbeelding ]

Fructose innemen heeft weinig zin om spierglycogeen aan te vullen. Behalve uit natuurlijke producten als fruit zou ik fructose zo veel mogelijk vermijden (cake, koekjes, frisdrank, aanlenglimonade, snoep, tafelsuiker).
Nice hier heb ik wat aan, thanks. Ik had een keer een zak redband wine gums opgegeten als een ' refeed', maar dat is dus een en al fructose toch? En dus vul je geen spier glycogeen aan? Zelf dacht ik gewoon als er op de verpakking koolhydraten staan dat t niet uitmaakt wat voor koolhydraten het zijn.

Simpele suikers (snel weer trek), of complexe carbs (voller), en dat je alleen naar het aantal calorieen moet kijken per dag. Dat het alleen moeilijker is om een tekort te creeren met simpele suikers omdat je sneller weer gaat eten.

Wat is een handige manier om te weten hoeveel fructose iets bevat? Staat volgens mij niet op de verpakking toch?
  donderdag 4 april 2013 @ 01:43:18 #229
55709 Stereotomy
pi_124863837
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 01:36 schreef Turalyon het volgende:

[..]

Nice hier heb ik wat aan, thanks. Ik had een keer een zak redband wine gums opgegeten als een ' refeed',
Besef de reden waarom je refeed.

quote:
maar dat is dus een en al fructose toch?
Nee, zoals hierboven beschreven, de helft (de andere helft van een tafelsuiker/sucrose-molecuul is glucose).

quote:
En dus vul je geen spier glycogeen aan?
Niet met de fructose, wel met de glucose.

quote:
Zelf dacht ik gewoon als er op de verpakking koolhydraten staan dat t niet uitmaakt wat voor koolhydraten het zijn.
Vaak staat er in de regel daaronder ' waarvan x suikers' Hiermee wordt sucrose bedoeld.

Het is kut dat koolhydraten 'suikers' worden genoemd als groep, en tafelsuiker/sucrose ook 'suiker' wordt genoemd. Dit is verwarrend voor de discussie.

quote:
Simpele suikers (snel weer trek), of complexe carbs (voller), en dat je alleen naar het aantal calorieen moet kijken per dag. Dat het alleen moeilijker is om een tekort te creeren met simpele suikers omdat je sneller weer gaat eten.
In principe wel, maar hier kan persoonlijke variatie in zitten.

Tevens is geloof ik niet iedereen erover eens wat 'complexe carbs' betekenen. Voor de een betekent dat zetmeel, de ander een 'carb bron met vezels' etc. Lastig voor de discussie als je dat niet vooraf afspreekt waar je het over hebt.

quote:
Wat is een handige manier om te weten hoeveel fructose iets bevat? Staat volgens mij niet op de verpakking toch?
Toegevoegd fructose kun je lezen uit de ingredientenlijst. (suiker, glucose-fructose siroop, invertsuiker of fructose).

Tevens is de helft van 'waarvan x gram suiker' in de tabel dus fructose.

Vuistregel: 'komt het voer uit een fabriek en smaakt het zoet zonder synthetische zoetstoffen?' --> dan zit er toegevoegd suiker in.

[ Bericht 1% gewijzigd door Stereotomy op 04-04-2013 01:48:50 ]
pi_124864320
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 01:36 schreef Turalyon het volgende:

[..]

Nice hier heb ik wat aan, thanks. Ik had een keer een zak redband wine gums opgegeten als een ' refeed', maar dat is dus een en al fructose toch? En dus vul je geen spier glycogeen aan? Zelf dacht ik gewoon als er op de verpakking koolhydraten staan dat t niet uitmaakt wat voor koolhydraten het zijn.
Volgens mij hoeft je niet perse meteen je glycogeen weer aan te vullen, daar heb je tot je volgende training voor. Ik heb wel gelezen dat voor je herstel een mix van eiwitten en KH goed is na je training, maar dat had een andere reden. Kan het onderzoek niet meer vinden, en weet ook niet of het een goed onderzoek was. Veel onderzoeken zijn nogal matig en dat zou hier ook het geval kunnen zijn. :)

quote:
Ook iets om rekening mee te houden is dat je bij goede KH bronnen ook meer micronutrienten binnen krijgt. Vooral in de cut zit je snel aan je limiet, en dan vind ik het zelf jammer om dat te bereiken met "slecht" eten.
  donderdag 4 april 2013 @ 05:55:49 #231
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_124864556
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 23:21 schreef DannyDeko het volgende:
Meh motivatiedipje om te gaan trainen.. ben de hele week nog niet geweest.
Slaap ook al hele week veel te weinig en druk met studeren.. :r
Nu al? Jij was toch net begonnen met liften?
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  donderdag 4 april 2013 @ 07:34:51 #232
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_124864845
Nou nou, gisteren m'n eerste Yogales gehad :P

Stuk of 15 huisvrouwen en nog 2 andere gasten waarvan er 1 ook wel eens wat gelift had B-)

't ging best aardig (vond ik zelf) totdat we deze oefening gingen doen:

En dan liggen die vrouwetjes gewoon dik 5 minuten in die houding he.
Ik kreeg niet eens m'n aars van het matje af laat staan m'n benen gestrekt en zo over m'n hoofd 8)7
Kom gewoon 20cm been en rugspierlengte tekort :') 1 rechte harde plank m'n bovenrug _O-
Na een paar minuten klooien en ademen als een slaapapneu patient zij ze gelukkig
"Raymond, ga maar even rustig liggen" :')

Volgende week ga ik zeker weer _O_

Trouwens wel High Tech. Spotverlichting die op de muziek rustig dimde en nog meer dimde _O_
  donderdag 4 april 2013 @ 07:38:52 #233
58789 Snakey
-||||--------||||-
  donderdag 4 april 2013 @ 07:42:26 #234
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_124864902
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 07:38 schreef Snakey het volgende:
Dat is dan ook niet de makkelijkste oefening. :')
nee lol.
De rest ging wel idd. al was m'n hempje aan het eind net zo nat als na het deadliften :')
Waarom moet het overal toch zo warm zijn binnen 8)7
  donderdag 4 april 2013 @ 07:48:10 #235
58789 Snakey
-||||--------||||-
pi_124864936
quote:
10s.gif Op donderdag 4 april 2013 07:42 schreef RaymondK het volgende:

[..]

nee lol.
De rest ging wel idd. al was m'n hempje aan het eind net zo nat als na het deadliften :')
Waarom moet het overal toch zo warm zijn binnen 8)7
Het is in het begin nog best een inspanning. Maar warme ruimtes heb ik ook een hekel aan. Sta je al te zweten voor je echt iets gedaan hebt.
  donderdag 4 april 2013 @ 07:51:30 #236
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_124864958
quote:
6s.gif Op donderdag 4 april 2013 07:34 schreef RaymondK het volgende:

Stuk of 15 huisvrouwen en nog 2 andere gasten waarvan er 1 ook wel eens wat gelift had B-)

[ afbeelding ]

Ik kreeg niet eens m'n aars van het matje af laat staan m'n benen gestrekt en zo over m'n hoofd 8)7
Kom gewoon 20cm been en rugspierlengte tekort :') 1 rechte harde plank m'n bovenrug _O-
Na een paar minuten klooien en ademen als een slaapapneu patient zij ze gelukkig

Trouwens wel High Tech. Spotverlichting die op de muziek rustig dimde en nog meer dimde _O_
Mooi dit, ik zie het al voor me. Respect dat je het doet, zou ik niet snel doen. Ga je nu puur om flexibiliteit terug te krijgen?
  donderdag 4 april 2013 @ 07:54:20 #237
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_124864981
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 07:51 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Mooi dit, ik zie het al voor me. Respect dat je het doet, zou ik niet snel doen. Ga je nu puur om flexibiliteit terug te krijgen?
Ja, bijv. dat ik gewoon m'n sokken aan kan doen zonder er bij te moeten gaan zitten als een ouwe lul. :')
En een beetje meer coördinatievermogen en evenwicht kweken (8>
  donderdag 4 april 2013 @ 08:16:43 #238
288467 H1N1
Tiger Stripes
pi_124865186
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 07:54 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Ja, bijv. dat ik gewoon m'n sokken aan kan doen zonder er bij te moeten gaan zitten als een ouwe lul. :')
En een beetje meer coördinatievermogen en evenwicht kweken (8>
Zodat je lunges kan gaan doen ;).
  donderdag 4 april 2013 @ 08:20:50 #239
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_124865226
quote:
1s.gif Op donderdag 4 april 2013 08:16 schreef H1N1 het volgende:

[..]

Zodat je lunges kan gaan doen ;).
ja de evenwichtsoefeningen die je bij die Yoga doet zijn daar ook wel goed voor idd.
Die lunges ben ik overigens gewoon weer gaan doen sinds 2 weken nu, en het gaat al een stuk beter. Niet lopend, gewoon stationaire lunges, dan gaat het wel.
  donderdag 4 april 2013 @ 08:24:11 #240
391621 Hiatus
ho's favorite most hated.
pi_124865255
Vage/slechte dromen van zma, fuck die shit
pi_124866335
quote:

[ afbeelding ]

Vond je het verder wat dan of doe je het alleen om wat flexibiliteit te krijgen? Ik overweeg om af en toe ook eens een yogalesje mee te pakken voor dezelfde reden. Vroeger kon ik zelfs mijn been in mijn nek leggen.
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
  donderdag 4 april 2013 @ 09:37:17 #242
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_124866394
quote:
2s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:34 schreef Drommeldaris het volgende:

[..]

Vond je het verder wat dan of doe je het alleen om wat flexibiliteit te krijgen? Ik overweeg om af en toe ook eens een yogalesje mee te pakken voor dezelfde reden. Vroeger kon ik zelfs mijn been in mijn nek leggen.
Na een paar keer kan ik me voorstellen dat het wel ontspannend kan zijn ook. Je leert ook anders ademen. Dat werkte bij mij nu nog niet echt omdat ik met veel te veel energie en concentratie bezig was met de rest van m'n lichaam ;) Opzich kan ik wel wat ontspanningsoefeningen gebruiken.
Ja ik vond het wel geslaagd en ga zeker elke week vanaf nu.

[ Bericht 0% gewijzigd door RaymondK op 04-04-2013 09:46:22 ]
pi_124867062
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 09:37 schreef RaymondK het volgende:

[..]

Na een paar keer kan ik me voorstellen dat het wel ontspannend kan zijn ook. Je leert ook anders ademen. Dat werkte bij mij nu nog niet echt omdat ik met veel te veel energie en concentratie bezig was met de rest van m'n lichaam ;) Opzich kan ik wel wat ontspanningsoefeningen gebruiken.
Ja ik vond het wel geslaagd en ga zeker elke week vanaf nu.
Ik zal aanstaande maandag eens kijken of het wat is dan :)
Op maandag 17 juni 2013 schreef Murdera:
Had ik maar jouw benen. :@
pi_124867470
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 01:17 schreef Stereotomy het volgende:

[..]

Als je een beetje je best doet kun je ook in ketose bulken :P
Bedoelde meer van: waarom zou je in ketose toestand gaan als koolhydraten essentieel zijn voor spiergroei. Wel dure hobby :')
"Fear is only as deep as the mind allows."
  donderdag 4 april 2013 @ 10:24:35 #245
69994 seto
-|||--------|||-
pi_124867495
quote:

[ afbeelding ]

Klinkt wel geinig :D Deed je dit bij je eigen sportschool of ergens anders? Die van mij heeft doet zelf geen yoga helaas.
Op dinsdag 3 december 2013 21:29 schreef JackieBrown het volgende:
Seto is zo ene baas he
  donderdag 4 april 2013 @ 10:31:49 #246
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_124867699
Ik kan in de gym ook gratis yoga lesje volgen o.a. op zondagmorgen. Ik heb er eigenlijk niet echt tijd voor maar denk dat het wel goed is. Mijn werk kan nogal stressig zijn vaak. Ik heb soms last van spanning in de schouders, nek of rug.
  donderdag 4 april 2013 @ 10:43:37 #247
182806 RaymondK
User icon is Raymondk
pi_124868000
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:24 schreef seto het volgende:

[..]

Klinkt wel geinig :D Deed je dit bij je eigen sportschool of ergens anders? Die van mij heeft doet zelf geen yoga helaas.
ja bij m'n sportschool idd. Gewoon gratis kun je van alles en nog wat volgen. En sauna, zonnenbank, appels en bananen. Alles voor 29 eu/mnd
pi_124868030
quote:

[ afbeelding ]

Hahaha, mooi man. _O_

quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 10:23 schreef Push. het volgende:

[..]

Bedoelde meer van: waarom zou je in ketose toestand gaan als koolhydraten essentieel zijn voor spiergroei. Wel dure hobby :')
Bron?
If not now, then when.
pi_124868094
quote:

[ afbeelding ]

Die houding ook echt, als ik het alleen al zie krijg ik spierpijn. oO<
You had my curiosity but now you have my attention...
..
Pain is weakness leaving the body
..
  donderdag 4 april 2013 @ 10:48:18 #250
195834 kaasplankje
Nu met maar 8% vet!
pi_124868137
Tja vrouwen hebben vaak ervaring met zo'n standje.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')