Gripper | dinsdag 2 april 2013 @ 12:51 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stlen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en geile verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Eerstvolgende meet: Er staat niks gepland, maar voel je vrij om iets te organiseren! Wij doen aan Strava Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje 3 tieten op 8 juni!! -Kaasplankje -Gripper -Patroon -MarcoD De marmotte op 7 juli!! Mogelijk definitief bazenteam Marmotte 2013 voor gezamelijk vervoer en eventueel verblijf: -Kaasplankje: kopman -Gripper: schaduwkopman -MarcoD: schaduwkopman -Pritt: wieltjesplakker -Patroon: komt om te trainen (in D1) -Eentwee: wegkapitein -thecritic: wegkapitein -janatwork: onze eigen kok ![]() -Oksel en Okselin eerstvolgende meet: Datum/locatie volgt | |
kanovinnie | dinsdag 2 april 2013 @ 12:59 |
| |
Tommeke | dinsdag 2 april 2013 @ 13:06 |
Op ntfu.nl staan altijd alle toertochten. | |
Tommeke | dinsdag 2 april 2013 @ 13:06 |
Mag je van Puala je fiets wel mee? | |
Gripper | dinsdag 2 april 2013 @ 13:12 |
Langs de maas misschien? Iets ten noorden van Venlo ligt Arcen, lekker biertje drinken bij hertog jan + lunchen. Richting het zuiden de maasplassen bij roermond, en dan kun je eventueel langs de roer fietsen, da's een leuk klein riviertje. nationaal park de meinweg is ook wel mooi, maar daar zijn vast niet veel fietspaden. | |
Maxbet | dinsdag 2 april 2013 @ 13:15 |
Reuver bedoel je ![]() Reuver is zo ongeveer het midwaypoint tussen Venlo en Roermond, langs de maas fietsen is qua omgeving eigenlijk altijd wel mooi. De LF3-3 is te volgen vanuit Venlo naar Roermond en terug, deze is prima aangegeven (vanuit Reuver naar Venlo in ieder geval, verder ben ik nog niet gekomen). Verder zit je vlak aan de Duitse grens, daar is het ook erg mooi fietsen en veel goede routes, het is alleen jaren geleden dat ik daar voor het laatst heb gefietst, dus daar zul je zelf even voor routeinfo moeten kijken. Arcen is inderdaad ook heel mooi om heen te fietsen, zo uit mijn hoofd vanuit Reuver 25 of 30 KM In Arcen heb je ook nog de kasteeltuinen, die zouden ook weer open moeten zijn geloof ik, daar maak je (bijna) iedere vrouw blij mee om heen te gaan. (En stiekem is het er ook best wel mooi ![]() Edit: Kasteeltuinen Arcen opent op vrijdag 26 april haar poorten. Jammer. [ Bericht 14% gewijzigd door Maxbet op 02-04-2013 15:34:31 (Ok, bijna dan) ] | |
ultra_ivo | dinsdag 2 april 2013 @ 15:21 |
Je kunt ff op www.ern-ossendrecht.nl kijken naar de tochten vanuit Merselo en op basis van die tracks een leuk korter rondje in elkaar knutselen. | |
CyclingGirl | dinsdag 2 april 2013 @ 15:31 |
Nou iedere vrouw ![]() | |
Gripper | dinsdag 2 april 2013 @ 15:32 |
Hoe is het uiteindelijk zondagavond afgelopen Ivo? Wanneer waren de laatste deelnemers binnen? | |
Captain_Fabulous | dinsdag 2 april 2013 @ 15:42 |
Baal dat ik Freddeh in de steek moest laten zaterdag, maar m'n vrouw werkte het hele weekend, en m'n zoontje op z'n zieke kleine zus te laten passen als allebei de ouders uren van huis weg zijn, vond ik gewoon niet een goed idee. We zullen als het warmer wordt nog wel wat leuks gaan rijden. | |
dop | dinsdag 2 april 2013 @ 16:27 |
vaderlijk plicht gaat voor het fietsen , kan je niets aan doen | |
Captain_Fabulous | dinsdag 2 april 2013 @ 16:38 |
Weet 1 van onze Noordelijke vrienden soms of de Elfsteden route permanente bordjes heeft? Kan er geen wijs uit worden, ik denk het wel as ik de sites zie. Op een mooi weekend in de trein springen, en een flink stuk ervan doen lijkt me wel eens leuk. | |
kanovinnie | dinsdag 2 april 2013 @ 16:41 |
Als GPS track kan je 'm vast vinden denk ik. | |
Captain_Fabulous | dinsdag 2 april 2013 @ 16:47 |
GPS wattuh? Sorry, ik fiets uitsluitend anaoloog, dus bordjes of kaart, vooral in het buitenland. | |
Gripper | dinsdag 2 april 2013 @ 16:47 |
http://www.anwb.nl/fietse(...)nge-fietsrondes.html
| |
Captain_Fabulous | dinsdag 2 april 2013 @ 16:55 |
Die had ik ook gezien, maar ook een vage Friese(zoals je kan verwachten, maar goed) VVV site die het had over nieuwe bordjes. Maar voor die paar knaken koop ik dat boekje dan misschien wel. Knoopuntenhoudertje op het stuur, en de bejaarden vermomming is compleet. | |
kaasplankje | dinsdag 2 april 2013 @ 16:58 |
| |
Oksel | dinsdag 2 april 2013 @ 17:01 |
Zaterdag ga ik Parijs - Roubaix fietsen. Op mijn cyclocrosser. ![]() | |
Gripper | dinsdag 2 april 2013 @ 17:01 |
Een stukje sporttape (want dat is lijm die niet zo hardnekkig blijft plakken) met daarop alle knooppunten geschreven op je bovenbuis doet het ook prima. Tenzij je het bejaardenimago alleen maar wil omarmen, dan zou ik deze kopen: ![]() Niet zeuren over de 20 Watt die je verliest door alle weerstand en tegenwind. | |
Oksel | dinsdag 2 april 2013 @ 17:01 |
En heb d'r nu al fucking veel zin in! ![]() ![]() | |
Patroon | dinsdag 2 april 2013 @ 17:12 |
Als je minimaal 26 gem kan fietsen wil ik wel je gids zijn. | |
kaasplankje | dinsdag 2 april 2013 @ 17:14 |
Trapondersteuning anders Cap Fab? | |
Oksel | dinsdag 2 april 2013 @ 17:23 |
Laat Patroon voor je knechten! | |
kaasplankje | dinsdag 2 april 2013 @ 17:43 |
Patroon zelf rijdt met een triple in de B klasse dus je hoeft je nergens voor te schamen. | |
the_critic | dinsdag 2 april 2013 @ 18:00 |
ooit al kasseien gereden?! (en dan bedoel ik niet dat stukje klinkers bij vriezenveen)...?? ppfff Ik ben wel geschrokken na ronde van vlaanderen. Doet een stuk meer pijn aan je gestel dan je van tevoren denkt ![]() Ben erg benieuwd naar je bevindingen.. hoeveel km ga je rijden?! | |
ultra_ivo | dinsdag 2 april 2013 @ 18:06 |
De laatste twee waren om 2u15 binnen. Ruim binnen de tijd dus. Na de geheime controle geen uitvallers meer. Dat is goed, ik had op wat meer uitvallers gerekend gezien het weer. De enige grotere groep die nog rondreed kwam om middernacht binnen. Tussen jullie groepje en deze groep alleen wat plukjes of eenlingen. | |
janatwork | dinsdag 2 april 2013 @ 18:51 |
Ongelofelijk. Ik stapte om 2:15 thuis onder de douche vandaan en was helemaal afgedraaid moet er niet aan denken dat ik zolang had moeten fietsen. | |
ultra_ivo | dinsdag 2 april 2013 @ 19:33 |
De volgende rit is 100km langer, dan fietst zowat iedereen zo lang. | |
Freddeh | dinsdag 2 april 2013 @ 19:45 |
Fab, maak je niet druk, wij krijgen wel een nieuwe kans op een toertje. Family first, zo gaat het hier ook ![]() Ik kan wel analoge routes regelen hoor Fab, we hebben een lamineerapparaat dus dat komt prima goed ![]() | |
kaasplankje | dinsdag 2 april 2013 @ 19:51 |
Ik heb zelf ook een lamineerapparaat. Handig ding. | |
keesfietst | dinsdag 2 april 2013 @ 20:10 |
Had blaren in m'n klauwen staan na de eerste keer over die klotesteentjes. Lijkt me niet goed voor je wielen. Leuk als je een gratis wielset erbij krijgt maar ik zal het niet snel meer doen. | |
muzas | dinsdag 2 april 2013 @ 20:22 |
Pfffft. Nu net herstelt van een behoorlijke verkoudheid, maar had al makkelijk een paar keer kunnen fietsen. Maar kan de motivatie gewoon ff niet meer vinden. Iedere keer als ik denk "Ja nu doe ik wel ff een rondje" zie ik uit het raam die wind over dat water razen en denk ik "laat maar". Echt een kwestie van niet miepen maar fietsen. En heb de km's ook wel nodig met mijn eerste toertocht in het verschiet. Morgen vrij, wellicht nog een poging wagen me iig om te kleden ![]() | |
the_critic | dinsdag 2 april 2013 @ 20:25 |
op site van proflavio staat filmpje van Volta limburg (hel van mergelland)... staat stukje dat v Hummel en Tankink terugkomen na pech.. vliegen peleton bergop voorbij, terwijl er andere gewoon gelost worden omdat het te hard gaat ![]() ![]() | |
Patroon | dinsdag 2 april 2013 @ 20:35 |
Vandaag clubtraining met de amateurs mee gereden. Kon lang met de snelste groep mee. (we hadden de boel opgesplitst voor 3x 5min waaier volle bak). Nog even en ik rij alles met ze mee. | |
Oksel | dinsdag 2 april 2013 @ 20:59 |
Nee ![]() Daarom op mijn stalen Cyclocrosser, met weinig lucht in de banden, carbonnen voorvork, en broek met dikste zeem. | |
kaasplankje | dinsdag 2 april 2013 @ 21:01 |
die Lorini crosser is van alu koekebakker | |
the_critic | dinsdag 2 april 2013 @ 21:04 |
ben benieuwd ![]() | |
Oksel | dinsdag 2 april 2013 @ 21:06 |
Ik had vanavond weer topbenen. Hele dag op crackers geleefd, voor 't fietsen bidonnetje carboloader + banaan, en gaan. Veel kopwerk gedaan, kon op de klimmen meekomen met de snelsten, op 't vlakke pakte ik de tussensprintjes. Ging heerlijk! Genoten!! En m'n eerste KOM! !!!!! ![]() http://app.strava.com/activities/46956426#815553227 | |
Oksel | dinsdag 2 april 2013 @ 21:06 |
130-140 ofzo? | |
the_critic | dinsdag 2 april 2013 @ 21:22 |
benieuwd naar je bevindingen.. lees as weekend je verslagje wel ![]() | |
hollander87 | dinsdag 2 april 2013 @ 21:32 |
Bekend probleem ![]() ![]() | |
the_critic | dinsdag 2 april 2013 @ 21:43 |
voorspelling voor AGR weekend (tweet van agr), hopen dat het een beetje kloppend is. weinig wind, droog en redelijke temp... ik doe het er voor! ![]() | |
MarcoD | dinsdag 2 april 2013 @ 21:50 |
Laten we het hopen! | |
Patroon | dinsdag 2 april 2013 @ 21:56 |
Inderdaad, hebben we eigenlijk ook wel een beetje recht op na al de kou en wind. | |
Oksel | dinsdag 2 april 2013 @ 22:39 |
Hey jongens. Ik ga Parijs - Roubaix fietsen. ![]() | |
Patroon | dinsdag 2 april 2013 @ 22:42 |
Wist je wel dat daar een heulle grote berg in zit? | |
Oksel | dinsdag 2 april 2013 @ 23:17 |
Echnie! Alleen maar steentjes. Of wel? | |
Tommeke | dinsdag 2 april 2013 @ 23:55 |
Ik had ook goede benen vandaag ![]() We hebben de eerste training van het seizoen altijd traditioneel twee tijdritjes op de wielerbaan hier. Eentje van 1 km, en een van 3 ronden, net geen 5 km. M'n 1 km ging redelijk. 5 seconden voor de start had ik m'n jasje pas uit en toen ik wegfietste was dat maar met één been ingeklikt. Ik werd 4e, 5 seconden achter nummer één. 5 km hard rijden is meer m'n ding en ondanks dat onze trainer (een meer dan behoorlijke triatleet waarvan ik nog nooit gewonnen heb) en een paar goede amateurs meededen (oa. eentje die vorige maand nog een trainingskoers won) had ik wel vertrouwen in een goede uitslag. Voor me startte een sportklasse ploeggenoot die altijd veel praatjes heeft, maar niet kan tijdrijden. Hem haalde ik na 2,5 ronde in en toen ik eenmaal terug bij de finish was bleek dat ik met 6.58 (volgens Strava 6.51) de enige was die onder de 7 minuten was gedoken ![]() Ook al is het maar een clubtijdritje, en deden de echte toppers van de club (die eigenlijk allemaal elite zijn) niet mee, dit voelt wel een beetje als een overwinning en een mooie boost voor wat komen gaat ![]() | |
Patroon | woensdag 3 april 2013 @ 07:22 |
Goed bezig Tommeke! | |
Captain_Fabulous | woensdag 3 april 2013 @ 09:51 |
Als dat weer van zaterdag nou blijft ga ik ook eens naar buiten, heb m'n vrouw streng verboden om volgend weekend te werken ![]()
| |
CyclingGirl | woensdag 3 april 2013 @ 11:46 |
@Oksel, tof hoor. De hele parijs - roubaix? Ik ga zaterdag mijn neptijdritfiets testen, is een oude wegfiets met een opzetstuur en dikke wielen erin, maar heb nog niet de kans gehad om positie te testen. En zondag ga ik een criterium rijden denk ik. | |
CyclingGirl | woensdag 3 april 2013 @ 11:46 |
Wel heuveltjes hoor volgens mij. | |
kaasplankje | woensdag 3 april 2013 @ 12:04 |
Bruine kale velden en veel wind als je ´t mij vraagt. Wel vlak maar niet Hollands poldervlak dus eiks glooiend. Zondag a.s. misschien naar de club voor een eerste koers. Heb er wel zin in maar ik lig nogal achter met administratie en schoonmaken in huis. | |
kanovinnie | woensdag 3 april 2013 @ 12:49 |
Daar heb je toch een vrouw/vriendin voor? | |
CyclingGirl | woensdag 3 april 2013 @ 13:38 |
@kanovinnie, jij misschien ![]() | |
kanovinnie | woensdag 3 april 2013 @ 13:40 |
Mocht ik willen. Ik heb nu twee huishoudens bij te houden ![]() | |
Tommeke | woensdag 3 april 2013 @ 13:44 |
Heb je Puala nog niet opgevoed? ![]() Ik heb ook een neptijdritfiets. Opzetstuurtje en dikke wielen erop/erin. | |
#ANONIEM | woensdag 3 april 2013 @ 13:45 |
![]() Maar vooral in het begin, die doet de toerversie denk ik niet aan. | |
ultra_ivo | woensdag 3 april 2013 @ 14:36 |
Parijs-Roubaix heet in Frankrijk vlak, in Nederland heet het glooiend. Kwestie van wat je gewend bent (voor mij geldt 't als vlak). | |
dop | woensdag 3 april 2013 @ 16:50 |
als ik het gpx bestand van de 170 km bekijk zit daar 300 hoogte meters in dat noemen wij in nederland volgens mij zelfs vlak | |
nodisch18 | woensdag 3 april 2013 @ 18:54 |
Gisteren mijn eerste rondje met mijn nieuwe wielen gefietst ![]() Ben toch bij mijn oorspronkelijke keuze voor de Veltec Speed AL wielen gebleven: | |
kanovinnie | woensdag 3 april 2013 @ 18:59 |
Ziet er mooi uit! | |
Patroon | woensdag 3 april 2013 @ 19:00 |
Mooi ja | |
MarcoD | woensdag 3 april 2013 @ 19:01 |
Dat stuurlint ![]() Mooi setje! Moet zelf nog maandje wachten op een nieuwe wielset ![]() | |
ultra_ivo | woensdag 3 april 2013 @ 19:09 |
Dat ligt eraan hoe het gpx bestand gemaakt is. De hoogtemeters kunnen enorm uiteen lopen. Ik kan je zelfs zonder problemen een gpx bestand maken van een Alpenrit zonder hoogtemeters, gewoon uittekenen op een kaart zonder hoogteinformatie. | |
nodisch18 | woensdag 3 april 2013 @ 19:22 |
Eind mei ga ik met een paar fietsmaten naar Ventoux, pas tegen die tijd komt er een nieuw lintje op. Maar inderdaad het is eigenlijk niet meer om aan te zien ![]() | |
Tommeke | woensdag 3 april 2013 @ 19:24 |
Ff met afwasmiddel en een schuurspons schoonmaken ![]() Mooie fiets! | |
kanovinnie | woensdag 3 april 2013 @ 19:29 |
Om je versnellingskabel te vervangen moet zeker de shifter eraf? | |
MarcoD | woensdag 3 april 2013 @ 19:33 |
Nee, rubberen kapje naar achteren vouwen kan je oude kabel eruit trekken en nieuwe erin stoppen. | |
Yankee | woensdag 3 april 2013 @ 19:43 |
![]() | |
kanovinnie | woensdag 3 april 2013 @ 19:44 |
Dat had ik al ergens gelezen met foto's, maar hier zat het allemaal wat meer verborgen. Goed nieuws, na een paar maanden doet alles het eindelijk ![]() Mede door deze meneer: Kaas, marco en nog wat leute van hier. ![]() | |
the_critic | woensdag 3 april 2013 @ 19:45 |
binnen of buiten?? shifter hoeft er nooit af. binnen is makkelijk, schuif je er zo uit, voor buiten moet je wel stuurlint vervangen.. | |
kanovinnie | woensdag 3 april 2013 @ 19:47 |
Bedoel je dan waslijnen of niet? Ik heb iig een nieuwe ('11) groep met een '13 derrie. | |
MarcoD | woensdag 3 april 2013 @ 19:53 |
Valt wel mee met dat verborgen toch, heb zelf 2012 centaur groep je moet alleen wel eerst terugschakelen anders gaat die kabel er niet uit (toch, bedenk ik even uit het hoofd). Nee hij bedoelt of je de binnenkabel (de versnellingskabel) of de buitenkabel wou vervangen. | |
kanovinnie | woensdag 3 april 2013 @ 19:57 |
Euh, ik zag het gleufje aan de bovenkant nauwelijks door het stuurlint en het gaatje aan de onderkant moet je ook maar net weten. | |
kaasplankje | woensdag 3 april 2013 @ 20:10 |
Jaja moeilijk hé zo'n klein gaatje. | |
Freddeh | woensdag 3 april 2013 @ 20:17 |
Net in 45 minuten dit stukje gedaan op de racer. Help me herinneren dat ik in de herfst een crosser aanschaf met dat bos hier. Het is dat de paden nu loeihard zijn nog, maar zal van't zomer/herfst wel zand/drassig worden. Tot aan km-marker 11 is het allemaal verhard of klinkers, daarna allemaal bospad tot aan km-marker 14. Totaal 6 herten gezien. Heerlijk wonen hier ![]() http://www.endomondo.com/routes/172851237 En dan volgende rit op basis van de eerste 8km verder uitzetten ![]() | |
Freddeh | woensdag 3 april 2013 @ 20:48 |
Schandalig... Het is nu net april en ik zie net op Endomondo dat ik dit jaar nog maar 4000kcal hoef te verbranden bij sporten om vorig jaar te overtreffen ![]() Even statistiekje: Gewicht: 100.8kg BMI: 29.14 | |
kanovinnie | woensdag 3 april 2013 @ 20:49 |
Goed bezig dus! | |
Freddeh | woensdag 3 april 2013 @ 21:20 |
'Goed' is misschien het verkeerde woord. Ik zat meer te denken aan 'minder slecht'. @Oksel: Sorry dat ik laatst zo pissig tegen je deed. Was wat overdreven. | |
kanovinnie | woensdag 3 april 2013 @ 21:38 |
Dat zeg ik toch? ![]() Het zonnetje in huis zit nu in Parijs, om naar Roubaix te fietsen. Hopelijk kan ik zondag nog wat meekijken, maar ik denk dat het er niet van gaat komen ![]() | |
Tommeke | woensdag 3 april 2013 @ 21:39 |
Nee goed. Het glas is altijd halfvol Freddeh ![]() | |
Tommeke | woensdag 3 april 2013 @ 21:40 |
Ik moet zondag werken ![]() Heb daar normaal geen problemen mee. Want ik hoef zondagen dat ik koers heb niet te werken en het is keihard cashen op een zondag, maar werken tijdens Parijs Roubaix is balen. | |
Oksel | woensdag 3 april 2013 @ 21:42 |
Nee, 140km. | |
KolonelBroodje | woensdag 3 april 2013 @ 21:45 |
Ik heb precies hetzelfde ik moet om 16:00 beginnen, hoelaat is de verwachte finish? | |
#ANONIEM | woensdag 3 april 2013 @ 21:46 |
Waar ga je afsnijden dan? je kunt kiezen uit 70, 153 en 170 km ![]() | |
Oksel | woensdag 3 april 2013 @ 21:46 |
NP. Fred ![]() Crosser is klaar, nieuwe as erin gezet. Paste nog ook! Thnx Eentwee / Kaas. Moest wel Jan de Geniale FM overtuigen dat het paste, want hij geloofde er niet in. Ook meteen der's ff opnieuw afgesteld. De Crosser is klaar voor P-R. Ga zonder bidons rijden, die raak je alleen maar kwijt. Dus rugzakje mee met 2-3 binnenbanden, CO2 patronen en voedsel / water. Bidon in achterzakje, 1 in rugzakje. Zoiets. Hoeveel HM's zou de 140km variant hebben? | |
Oksel | woensdag 3 april 2013 @ 21:46 |
Ja, die 153km dus ![]() Klote trouwens: telefoon verrot laten vallen. Heb nu een gare kuttelefoon. | |
Narcotical | woensdag 3 april 2013 @ 21:49 |
Eerlijk gezegd denk ik dat je een bidon in je achterzak nog eerder kwijtraakt dan eentje gewoon in je bidonhouder, mits je een beetje bidonhouder heeft die redelijk klemt | |
kanovinnie | woensdag 3 april 2013 @ 21:50 |
Precies. Of je moet een camelbag hebben. Want stoppen om een bidon uit een rugzak te pakken enzo lijkt me ook kut. | |
#ANONIEM | woensdag 3 april 2013 @ 21:52 |
Sowieso is de eerste 60 km oid kasseiloos. Je fietst nl. eerst van Roubaix naar het bos van Wallers, waar de eerste kasseistrook is. Op dat stuk kun je het beste maar een bidon in je houder hebben zitten. | |
Oksel | woensdag 3 april 2013 @ 21:57 |
Het is een crosser, dus de enige bidonhouder die er op zat, zat met tie-rips vast. Want geen gaatjes voor bidonhouder. In achterzak valt 'ie er niet uit. En anders wel. | |
buzz1291 | woensdag 3 april 2013 @ 22:09 |
Met handgespaakte 32 spaaks wielen en platte velgen, dubbel stuurlint en gel handschoentjes is het wel te doen. Maar als je niet hard over de keien kunt of durft te knallen wordt het wel een lijdensweg. | |
Oksel | woensdag 3 april 2013 @ 22:13 |
Ik ga op m'n crosser, van staal. Hoop daar wat comfort uit te halen. En sterke wielen, met crossbandjes. Niet teveel lucht, dus dat zal ook wat dempen. En dan zo hard mogelijk er overheen. En de broek met de dikste zeem. En handschoentjes met dikke padding. En gewoon een dikke reedt ![]() | |
Patroon | woensdag 3 april 2013 @ 22:13 |
Knap dat je P-R gaat rijden Okkie. | |
Oksel | woensdag 3 april 2013 @ 22:14 |
Als ik geen crosser had zou ik 't niet doen. Daardoor 'durf' ik 't. | |
buzz1291 | woensdag 3 april 2013 @ 22:17 |
Hou eens een magneet bij het frame. Zal toch een rare gewaarwording zijn als je dan merkt dat het geen stalen frame is maar zo'n knalharde Taiwanese. Ach met voldoende kracht knal je ook daar mee wel over de pavé's heen. Veel plezier en succes. | |
kanovinnie | woensdag 3 april 2013 @ 22:18 |
Zo hard mogelijk eroverheen en niet knijpen in je stuur toch? | |
Oksel | woensdag 3 april 2013 @ 22:20 |
't Is geen carbon. Misschien wel alu. Geen idee. ![]() Kaas? Die Lorini van mij? | |
buzz1291 | woensdag 3 april 2013 @ 22:23 |
Alu dus! Want alle Lorini's zijn gewoon private label Sensa's uit Taiwan. Niet dat ze slecht zijn, maar of ze nu echt veel absorptie vermogen hebben... geen idee, want ik heb nog nooit op een alu kader gereden. Slechts op staal, 531 en 753, titanium en carbon. Maar ook het ene carbon is het andere niet. En ach, die Mapei's reden zelfs met rechte voorvorken winnend PR uit. | |
keesfietst | woensdag 3 april 2013 @ 22:36 |
Mooi, wel even lintje vervangen ja Durven en kunnen heeft er weinig mee te maken. Ik zie de toegevoegde waarde niet om m'n fiets/wielen aan die keitjes bloot te stellen. Dan liever een mooie heuvelrit door de Ardennen. Geef me een fiets die ik kapot mag raggen op de kasseien en ik rijd zondag met Oksel mee. ![]() | |
kanovinnie | woensdag 3 april 2013 @ 22:38 |
Je mtb? | |
kanovinnie | woensdag 3 april 2013 @ 22:39 |
Big aples op 2 bar en gaan | |
buzz1291 | woensdag 3 april 2013 @ 22:44 |
Verlies je zelfs op de keien nog te veel pure snelheid mee. Hooguit dat je kans om niet lek te rijden wat groter is waardoor je wat tijdwinst kan boeken. En zoals ik al zei, en dan ook nog een setje 25 mm banden met dikke latex biba's en er gebeurt je weinig als je er niet afvalt. Maar wat voor de een geen toegevoegde waarde heeft, is voor een paar duizend starters een feest. Ieder het zijne, gelukkig maar. En Kees is volgens mij een prof want Kees-fietst elke dag een week afstand..... ![]() | |
ThePlaneteer | woensdag 3 april 2013 @ 23:13 |
Tof, heb een groepje gevonden die elke woensdagavond gaat fietsen. Kan ik wat leuke ritjes mee maken ![]() | |
eentwee | woensdag 3 april 2013 @ 23:19 |
BMC kan me geen nieuw crossframe bieden en wil me ¤200 betalen ![]() ![]() | |
Patroon | woensdag 3 april 2013 @ 23:36 |
Daar koop jij heel wat voor. Bij Eentwee is je euro een daalder waard ![]() | |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 06:17 |
ook wel weer zo, maar wel comfortabel ![]() | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 07:07 |
Wat was daar ook alweer mee? | |
eentwee | donderdag 4 april 2013 @ 07:14 |
Scheurtje bij de triangel. Als ik hem niet op hoef te sturen blijf ik er gewoon mee rijden denk ik. Losse frames koop je bijna nergens en al helemaal niet voor 200¤. | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 07:19 |
Lijmen anders? Het is carbon? | |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 07:44 |
Carbon is moeilijk te repareren hoor, lijm werkt niet. Je zal alle lak, coating en oppervlakte lijm weg moeten schuren en nieuwe matten aanbrengen, maar zo sterk als het was wordt het nooit. Het is wel handig om te zorgen dat de scheur waterdicht is (lakken oid). Water wordt opgenomen door de vezels waardoor je je lijmlagen op den duur verder vernielt. | |
Tommeke | donderdag 4 april 2013 @ 07:49 |
Meestal tussen 5 en half 6. Dus ga d'r maar van uit dat je die mist ![]() | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 08:01 |
Denk je? Ik heb een carbonnen velg die was gescheurd gelijmd met superlijm een paar jaar geleden. Het zit nog steeds. | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 08:13 |
Ik heb ook een alu frame rechtgebogen. Er zat een knik in de staande achtervork en de patten waren uit lood. Rijd er nog steeds mee, al gebruik ik die fiets niet zo veel. | |
Gripper | donderdag 4 april 2013 @ 09:43 |
Ik heb eens ff voor de grap op de site van het voedingscentrum ingevuld wat ik allemaal naar binnen heb gewerkt afgelopen zondag tijdens de 300. Daar staat vast nog niet alles bij, paar dingen vergeten (het exacte aantal mueslirepen bijvoorbeeld ![]() Het is toch wel bizar dat je zoveel kan eten en alleen maar honger blijft hebben ![]() | |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 09:47 |
Ik zou het zelf niet vertrouwen. Wat ik van carbon enzulks weet komt uit kano's en peddels. | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 09:56 |
Ik zou het wel aandurven, idd kaalschuren en dan met 2 componentenlijm of iets in die geest. Dan weer schuren en bijlakken met een busje. Wat heb je te verliezen? | |
cafca | donderdag 4 april 2013 @ 10:14 |
Als je meer verbrand hebt dan gegeten, is het toch logisch dat je honger hebt? | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 10:17 |
Verbruik zal nog wel hoger liggen denk ik, want Strava en je teller rekenen de lagere temperatuur en de extra weerstand door de wind niet mee. | |
Patroon | donderdag 4 april 2013 @ 10:19 |
Klopt, de enige die wat dicht in de buurt van de werkelijkheid kan komen is je hartslagmeter omdat die het baseren op je hartslag, die weer wordt beïnvloed door de wind en kou. | |
cafca | donderdag 4 april 2013 @ 10:57 |
Garmin O.a. houdt wel de temperatuur bij, geen idee of ie die ook verwerkt in het calorieënverbruik. | |
Captain_Fabulous | donderdag 4 april 2013 @ 11:02 |
Ik zou wel eens willen zien hoeveel kcal per kilometer je verbruikt op een tocht van 300. En gemiddeld 'verbruik' per km bij verschillende gemiddeldes... | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 11:03 |
Het blijft natte vinger werk, tenzij je een half mobiel lab achter je aan hebt rijden. | |
Captain_Fabulous | donderdag 4 april 2013 @ 11:06 |
Denk dat een team als Sky daar wel mee bezig is, buiten de wedtrijden om dan. Ze doen ook toch veel onderzoek naar wat voor wattages de renners moeten trappen in bepaalde wedstrijden? | |
KolonelBroodje | donderdag 4 april 2013 @ 11:07 |
wel leuk idee ![]() | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 11:15 |
![]() | |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 11:15 |
Geile fiets, alleen jammer van de groep. | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 11:18 |
Ja, wel bazig frame, 900gram, en 300gram vork. En stijf. | |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 11:19 |
Storck maakt toffe dingen ja! | |
Patroon | donderdag 4 april 2013 @ 11:19 |
Wat is er nou mis met die groep? Heb eerder moeite met de wielen, Mavic ![]() | |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 11:22 |
Tis geen ![]() ![]() | |
Patroon | donderdag 4 april 2013 @ 11:23 |
Dat had ik door. ![]() | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 11:25 |
Zeg nu zelf, een Chorus groep met zwart cranks zou veel mooier staan. Wielen zijn oké hoor. Al ga ik als mijn cosmics carbon sl's versleten zijn toch eens Campy bullet proberen denk. | |
Patroon | donderdag 4 april 2013 @ 11:27 |
Lees zoveel slechts over Mavic. Service is ver te zoeken en qua stijfheid en duurzaamheid is er voor hetzelfde geld veel beter spul op de markt. Qua looks zijn de campa groepen inderdaad mooier, maar daar staat tegenover ook weer een hogere prijs voor de onderdelen. Als ik een nieuwe fiets koop en heel wat meer moet bij betalen voor een Chorus dan voor Ultegra dan ga ik nog twijfelen. Steek dat geld dan liever in een extra paar mooie wielen bijvoorbeeld. Maar campa is wel een stuk duurzamer. | |
CyclingGirl | donderdag 4 april 2013 @ 11:32 |
Ja voor mij ook geen Mavic meer. Had nieuwe wielen. Ongeveer een paar maanden oud. Ik crash. Wiel kapot, moest nieuwe velg in. Wat denk je... heeft Mavic die velgen niet meer! Ow ja en dat vertelden zij mij na 8 maanden wachten. | |
KolonelBroodje | donderdag 4 april 2013 @ 11:33 |
![]() Dit is mijn racefiets waar ik mijn kilometers op maak, ik heb alleen andere wielen eronder namelijk: fullcrum 7 | |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 11:33 |
Ja, je moet ook niet vallen. | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 11:33 |
Ik denk dat athena kwalitatief wel te vergelijken is met ultegra. En dat is maar een paar tientjes duurder in carbon uitvoering, anders zelfs goedkoper. Mavics zijn stijf zat. De velg ben ik altijd erg over te spreken geweest. Goede remeigenschappen. De naafbody is iets minder dan bijv. een campa, maar niet minder dan een oude shimano. Of een DT 240. Die Mavic naven moet je gewoon een beetje bijhouden met een jaarlijkse servicebeurt van een paar joeten. De vrijloop heeft ad ene kant een glijlager en die moet reglematig gedemonteerd en gesmeerd met wat olie. Andere lagers in de Mavic naaf zijn industrielagers ook in 't voorwiel dus die kan je altijd vervangen. [ Bericht 3% gewijzigd door kaasplankje op 04-04-2013 11:38:58 ] | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 11:40 |
Moet je niet vergeten een ringetje achter je cassette te zetten bij montage als je met Shimano 10 speed rijd hé Gripper? (en daar dan na 250km achter komen in België op paaszondag) | |
Patroon | donderdag 4 april 2013 @ 11:41 |
Ja dat vroeg ik mij laatst af. Mijn vriendin rijdt met 10 speed Tiagra en nu had ik voor haar een nieuwe cassette gekocht. Toen ik die er op wilde zetten viel mij op dat er bij haar geen ringetje achter de cassette zat (fabrieksaf zat die cassette er al op), ook bij de nieuwe zat geen ringetje, terwijl ik wel altijd zo'n ring er achter doe. Hoe zit dat met die ringetjes? Wanneer wel en wanneer niet? | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 11:42 |
Vraag maar aan Tommeke, die weet dat beter. | |
Gripper | donderdag 4 april 2013 @ 11:45 |
10 speeds shimano cassette's worden altijd met een 1 mm vulring gemonteerd. behalve bij mij dus ![]() | |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 11:46 |
En dat staat dan weer niet in de verhalen! | |
Patroon | donderdag 4 april 2013 @ 11:46 |
Oke, vreemd dat, dat er bij mijn vriendin haar wiel niet achter zat. Zal ff zo'n ring regelen dan. Aparte is wel dat ik de cassette zonder speling kan monteren. | |
Patroon | donderdag 4 april 2013 @ 11:54 |
Heb ff wat gegoogled: Shimano 10sp. hub no spacer required. 9sp shimano hub, spacer required. A bit more detail. Shimano 10-speed ONLY hubs (Dura Ace hubs and both Dura Ace and Ultegra wheelsets) do not need the spacer. Shimano 8/9/10-speed hubs (including 105 10-speed hubs and wheelsets) do need the spacer. The spacer is needed on 10 speed cassettes on shimano wheels. Shimano 8/9/10-speed hubs (including 105 10-speed hubs and wheelsets) do need the spacer. Komt er eigenlijk op neer dat als de cassette vast zit zonder die spacer is het ook niet nodig, anders voel je al gelijk dat er nog speling op zit. | |
MarcoD | donderdag 4 april 2013 @ 12:06 |
Chorus is dan ook carbon, ultegra niet. Als je het vergelijkt met een alu athena groep verschilt het niet veel en is die athena groep zelfs goedkoper. Als je 105 met centaur vergelijkt scheelt het ook bijna niks. Dan kijk ik nu alleen naar de prijs van complete vergelijkbare groepen en niet van losse vervangingsonderdelen, als je dat wel doe dan is campa wel duurder. Chorus tov ultegra, 90 euro tov 50 euro voor een 12-25 cassette of 34 euro tov 20 euro voor een ketting maar zovaak vervang je nou ook weer niet je cassette of ketting, en voor die paar tientjes een mooiere groep, ik weet het wel ![]() | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 12:11 |
als ultegra ook 11 speed wordt zullen de cassettes ook wel duurder worden. | |
Patroon | donderdag 4 april 2013 @ 12:16 |
Volgens mij heeft mijn vriendin haar wiel geen 1mm ring omdat het een Easton betreft. Zo ver ik kan zien hoeft het alleen bij Shimano wielen met een hub die geschikt is voor 8/9/10 speed. Ja vergelijking chorus, ultegra was misschien een beetje scheef. Zo'n Athena groep met 11 speed is wel mooi ja. | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 12:22 |
Bij een athena groep zit enkel wel een chorus cassette. Omdat Campy maar een klein merk is hebben ze niet in alle groepen een eigen kwaliteit ketting of cassette. Campy werkt voor 11 speed ook maar met 2 kettingen op 4 groepen. Je kan natuurlijk ook een miche 11 speed cassette nemen voor 60.- Die ga ik binnenkort eens testen. | |
Patroon | donderdag 4 april 2013 @ 12:25 |
Ja het onderhoud van Campa is wel een stuk duurder. 105 cassette bijvoorbeeld betaal je 34 euro voor en Ultegra 49. Maar goed, qua kwaliteit misschien wel appels met peren, alleen weet ik niet of Chorus nou zoveel langer mee gaat dan een 105 of Ultegra cassette. | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 12:26 |
Je moet geen 10vit met 11vit vergelijken, dat is idd appels en peren. | |
Patroon | donderdag 4 april 2013 @ 12:27 |
Oja 11 en 10 speed he ![]() Nou ik ga fietsen, zonnetje schijnt hier ![]() | |
MarcoD | donderdag 4 april 2013 @ 12:37 |
Hier niet | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 12:38 |
En als je die appels en peren toch vergelijken gaat ben je met athena beter uit; -voor 40.- extra 11vits ipv 10vits ultegra dus je krijgt er een krans bij op je 12-25 en dat is dan bijv. een 17/18 of 19 -zwarte groep en carbon cranks ipv 50 tinten grijs -en met een miche cassette slechts 10.- duurder dan ultegra in onderhoud op een cassette Ik wist het wel. | |
Patroon | donderdag 4 april 2013 @ 12:40 |
Gewoon hard trappen | |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 13:17 |
Gripper | donderdag 4 april 2013 @ 13:21 |
Heb ik gisteren al gedaan, pyramideblokjes 2xD2 tegenwind 1x D3 brug op, 2xD2 voor de wind. Je zou trots op me zijn dr. Patroon ![]() http://app.strava.com/activities/47100289 | |
PipodeOoi | donderdag 4 april 2013 @ 13:29 |
Miss op mn volgende fiets toch maar campa dan...naast dat het eigenlijk wel mooier is; schakelt het ook beter? En zijn er ook triple groepen van (ik weet vloeken in de kerk, maar dan kom ik op n fatsoenlijke cadans boven op die steile klimmen)? Andere vraag aan de kenners: dacht aan het overgaan op n kmc ketting. Kun je net ff makkelijker schoonmaken door de missing link en zijn niet extreem veel duurder. Heb nu zelf vaak een shimano 105 9speed ketting en zie bij KMC de X9 vivid, de X9 color, de X9-73 en de X9-93 en de X9L. Welke kan ik t beste nemen? Gewicht maakt me niet uit; prijs vs levensduur is belangrijker. @12: balen, een nieuw frame voor 200e is zelfs voor jou wel wen extreme uitdaging ![]() | |
MarcoD | donderdag 4 april 2013 @ 13:36 |
Ja er is een triple groep, maar een compact met eventueel 12-30/13-29 moet ook voldoende zijn voor steile heuveltjes. Het schakelt ook gewoon goed. | |
PipodeOoi | donderdag 4 april 2013 @ 13:36 |
Voor wat betreft de KMC ketting, heb even op de site van KMC gekeken: SL +superlicht L + licht X9 vivid + gekleurd X9 93 + half vernikkeld (zilver) X9 73 - ... De SL en L zijn voor mij veel te duur. De vivid is iets te gek, dus dat wordt kiezen tussen de 93 en 73. Prijsverschil is +-6 euro, dus wel de moeite waard. Of is er een groot kwaliteitsverschil? EDIT: @Marco: thanks, al ga ik graag voor de triple, mag graag veel keuze hebben. | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 13:44 |
Campy schakelt anders dan Shimano. Niet slechter of beter imo. Als je wilt overstappen zou ik een testritje maken op een fiets met de groep waar je voorkeur naar uit gaat. Campy schakelt op met de kleine hendel achter de remgreep en af met de knop aan de binnenkant. Shimano schakelt op door de remgreep naar binnen te duwen en af met de kleine hendel achter de remgreep. Shimano is mss iets lichter in bediening qua schakelgemak, maar je kan maar 1 tegelijk afshiften. bij Campa kan je er meer tegelijk doen, daar moet je wel ff aan wennen. En: een Campy groep moet eerst een paar honderd km inlopen, dan is ie perfect. Shimano is nieuw af perfect. | |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 14:11 |
Wat moet er dan precies inlopen? | |
Gripper | donderdag 4 april 2013 @ 14:20 |
Het is italiaans ontwerp, dat zegt toch genoeg? Die derailleurs worden nog gesmeed op een aambeeld ipv met een cad-cam gestuurde freesmachine bewerkt. Italiaanse mechanische apparaten werken gewoon net wat harkeriger dan al dat smooth japans spul. Maar jij hebt ovale boutgaten, dus soms kan dat inlopen van campa spullen ook gewoon té ver gaan. | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 14:21 |
Ketting op cassette kanovinnie, Shimano freest er iets meer af waardoor het nieuw stiller loopt. Na een paar ritjes is er geen verschil meer. | |
MarcoD | donderdag 4 april 2013 @ 14:22 |
Alles tot chorus is met het kleine knopje gewoon 1 afschakelen, chorus en daarboven kan je meer tegelijk afschakelen. | |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 14:24 |
CNC gestuurd bedoel je? ![]() | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 14:25 |
Gripper en techniek. ![]() Vandaar die Japanse voorkeur. | |
CyclingGirl | donderdag 4 april 2013 @ 14:26 |
Hier ook niet ![]() | |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 14:27 |
Tis inderdaad wel te merken ja. | |
Tommeke | donderdag 4 april 2013 @ 14:45 |
Ik heb op al m'n wielen zo'n ringetje. | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 14:47 |
Als je 250km met een loszittende cassette rijdt en je merkt 't niet eens Gripper, kan je mss op die nieuwe fiets van je net zo goed Sora zetten. Scheelt toch weer wat knaken. | |
ultra_ivo | donderdag 4 april 2013 @ 14:53 |
Toch meer dan een paar ritjes. Maar dat betekent ook dat Shimano eerder versleten is. Campagnolo slijt in en verslijt dan pas, Shimano wordt door de fabriek ingesleten en begint na verkoop direct met verslijten. ![]() | |
Tommeke | donderdag 4 april 2013 @ 14:53 |
Amen ![]() | |
PipodeOoi | donderdag 4 april 2013 @ 14:55 |
![]() | |
MarcoD | donderdag 4 april 2013 @ 15:18 |
Die jongen kan er ook niks aan doen, los stuur, losse cassette hij weet niet beter.. ![]() | |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 15:24 |
Ey die niet zo naar tegen Gripper zeg! Zit er soms een steekje bij jullie los? | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 15:25 |
XDXDXD | |
Freddeh | donderdag 4 april 2013 @ 15:26 |
Tijdens verkoop toch al? En hoe zit dat met Rotor? | |
Gripper | donderdag 4 april 2013 @ 15:40 |
![]() Maar ik kan tenminste mn eigen fiets onderhouden (op een enkel ontbrekend ringetje en piepje/kraakje na) zonder dat ik de boel sloop | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 15:43 |
Was maar plaaggie hoor kusjekroel | |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 15:49 |
Door schade en schande wordt men wijs? Zowel schade als schande heb ik gehad. Nu ben ik wijs. ![]() | |
CyclingGirl | donderdag 4 april 2013 @ 15:55 |
Nou ik vind het knap wat jullie doen. Ik durf mijn fiets niet uit elkaar te halen. Ik kan Remmen instellen Derailleur instellen (achter) Banden pompen plakken wisselen Zadel en stuur eraf halen en verstellen Schoonmaken ![]() Wielen eraf halen en weer goed terug zetten ![]() | |
MarcoD | donderdag 4 april 2013 @ 15:58 |
Dan kan je al meer dan 90% van de fietsers ![]() | |
Freddeh | donderdag 4 april 2013 @ 15:59 |
We moeten nodig eens meeten, ik kan voorderailleur instellen en achter niet ![]() | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 16:01 |
Ik kan theoretisch alles zelf, maar heb maar weinig tools. ik moet er voor naar papa en zijn superschuurtje. Voor kleine klusjes waar ik geen tools voor heb breng ik ze net zo lief even bij de FM zoals bracket vervangen of lagers vervangen. Papa heeft een draaibank, kolomboor, momentsleutels, tapgereedschap voor schroefdraad, boortjes oplopend in 0.1mm etc. etc. | |
Gripper | donderdag 4 april 2013 @ 16:22 |
Op zich zijn een aantal van die basis-special tools wel handig ja. hier aanwezig: -sleutel voor bracketcups, -cranktrekker (voor als je nog ouderwetse crankstellen met octalink of zelfs vierkante as hebt) -cassette afnemer + zweep. Daarvoor is het ook wel handig om de moer in een bankschroef te kunnen klemmen en je wiel erbovenop te zetten. Dan heb je beide handen vrij voor de ketting zweep. Aandraaien is nog makkelijker: wiel met de klok mee vastdraaien als een vrachtwagenstuur. -ontluchtingssetje voor hydr. schijfremmen is voor een mtb-er ook wel makkelijk. -platte conussleutels maatjes 14 t/m 17 -pedaalsleutel -goeie inbus en torx set. -spaaksleutels en verder natuurlijk een goede sortering schoonmaakmiddelen, ontvetters en smeermiddelen. ik wil alleen nog graag een nauwkeurige momentsleutel voor "kleine momentjes" (alles van 0-40 Nm) | |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 16:28 |
Ik mis de schroevendraaiers ![]() | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 16:29 |
En de hamer voorals t niet lukken wil. | |
MarcoD | donderdag 4 april 2013 @ 16:30 |
Snijbrander/zaag voor als het de bak in moet Maar een momentsleutel van 0-40 Nm vind ik een vrij groot bereik zeker als je ook goed de fijne boutjes vast wilt zetten. 40 Nm is al best veel op een fiets en kan je naar mijn mening op gevoel doen. Die dingen zijn in het onderste (en het bovenste bereik) niet heel nauwkeurig toch? | |
Gripper | donderdag 4 april 2013 @ 16:45 |
Oh ja, 1-20 Nm zou ook al voldoen. Deze bijvoorbeeld: http://www.fietsonderhoud(...)mentsleutel-1-20-nm/ Wel duur. Bij Conrad vindt je ze soms wel eens voor een mooi prijsje. Aan afgeschreven gereedschap van onze eigen monteurs heb ik niet zoveel, om velgmoeren van een heftruckband vast te zetten pakken ze gewoon een meter lange stalen pijp, schuiven die over een dopsleutel en schoppen er dan 3x hard tegen ![]() | |
MarcoD | donderdag 4 april 2013 @ 16:58 |
Met dat soort dingen maakt het weinig uit, dat luistert niet zo nauw ![]() | |
Patroon | donderdag 4 april 2013 @ 17:03 |
Goedzo jongen. Ik heb net 97km duur gedaan met 2 series van 6herh. op zwaarste verzet met 60rpm in het zadel het viaduct op stoempen. Waaide weer behoorlijk pittig hier. | |
Gripper | donderdag 4 april 2013 @ 17:20 |
Goed voor je hoogtemeters, ik zie op Strava dat je daar nog wat in te halen hebt ![]() | |
Patroon | donderdag 4 april 2013 @ 17:23 |
Haha, tegen windkracht 8 fietsen is ook net klimmen ![]() | |
buzz1291 | donderdag 4 april 2013 @ 17:59 |
Het is allemaal heel simpel: 10 speed Shimano cassette moet een ring achter, zet je er een 10 speed Sram cassette op, dan ring weglaten behalve als het zo'n Sram cassette op een plastic spider is, dan moet die ring er dus wel weer achter. | |
PipodeOoi | donderdag 4 april 2013 @ 18:05 |
Iemand die weet of 'half vernikkeld' de moeite waard is? Of iemand ervaringen met de KMC X. 73 of 93? | |
Oksel | donderdag 4 april 2013 @ 18:06 |
Ik draaide gisteren even een bladboutje aan. Peng! Vonk! Oeps. Hij zit nog wel vast. Moet maar wel ff nieuw setje hebben ![]() Zo op de crosser, met de groep mee. Niet hard fietsen. Beetje testen of de crosser okay is, met de nieuwe as, beetje achterin hangen. Gisteren heel, heel zwaar getrained. Weer een of andere powertest bij de personal trainer. Had ik al gezegd dat ik zaterdag Parijs Roubaix fiets? ![]() | |
Oksel | donderdag 4 april 2013 @ 18:06 |
Zulke rare dingen weet alleen Eentwee. Of als het slechts een beetje raar is, weet Kaas 't ook nog wel. Zegt Gripper wat: NEGEREN! Die fietst met losse onderdelen. | |
Freddeh | donderdag 4 april 2013 @ 18:09 |
Half vernikkeld dan heeft het niet lang genoeg in de kou gestaan te vernikkelen. Zoals ik dus, ik stap eruit voor ik helemaal vernikkeld ben. Dat doet bijvoorbeeld the_critic, of Oksel. Die rijden langer en zijn volledig vernikkeld bij aankomst. | |
Oksel | donderdag 4 april 2013 @ 18:09 |
Ik ga gewoon helemaal niet ![]() | |
Freddeh | donderdag 4 april 2013 @ 18:10 |
Ohja. Maar Parijs-Roubaix is wel langer toch dan de RVV 80? Dan vernikkel je toch wel helemaal. Ik ben vandaag ook wel een beetje een baas hoor. Ben het bos in geweest op de racer. Crosser? ATB? Fak it. Racer ![]() | |
Patroon | donderdag 4 april 2013 @ 18:16 |
As usual? ![]() | |
kaasplankje | donderdag 4 april 2013 @ 18:36 |
Ik gok dat die 73 de 105kwaliteit is en de 93 de ultegra versie. Is die 6.- duurder neem je die tog | |
eentwee | donderdag 4 april 2013 @ 21:16 |
73 is eerder tiagra denk ik,ben niet zo kapot van die goedkope dingen. X9L kost ook maar 20-22¤ ofzo in de uitverkoop. | |
MarcoD | donderdag 4 april 2013 @ 22:03 |
Nog mensen die zaterdag Veenendaal-Veenendaal gaan fietsen? | |
Freddeh | donderdag 4 april 2013 @ 22:05 |
Nee, doe zaterdag een rondje hier in de buurt en ga dan puppies kijken ![]() | |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 22:07 |
De bergbeukers ![]() | |
MarcoD | donderdag 4 april 2013 @ 22:11 |
| |
kanovinnie | donderdag 4 april 2013 @ 22:11 |
Groep uit het dorp die die tocht van artsen zonder grenzen vanuit italie terug naar de cauberg gaan doen. | |
MarcoD | donderdag 4 april 2013 @ 22:14 |
AH! Die kan ik niet. | |
nodisch18 | donderdag 4 april 2013 @ 22:19 |
ikke ![]() | |
Freddeh | donderdag 4 april 2013 @ 22:42 |
De koffie cup wordt gewonnen in bed. Trusten. | |
Oksel | donderdag 4 april 2013 @ 23:36 |
Ja, in bed. Net nog gefietst. Zwaar. | |
Tommeke | vrijdag 5 april 2013 @ 00:05 |
Ik ben ook kapot. Maandag koers, dinsdag koerieren en twee tijdritjes. Gisterochtend 20 km lang rond omslag tijdrit op de tacx, daarna nog 1,5 uur getraind en vandaag 2 uurtjes gefietst en nog meegedaan aan een trainingskoers. Ben halverwege maar gestopt. | |
CyclingGirl | vrijdag 5 april 2013 @ 08:58 |
Nou ik ben ook dood. 3 nachten slecht geslapen. Gisteren er maar een slaappil in dan. Begint een van de honden te ijsberen en te doen. Kon ik zels met pil niet slapen. Cyclingboy met de hond naar buiten en ja hoor diarree. Pff de rest van de nacht toch niet meer lekker gelegen en alle geluiden in de gaten gehouden. Afgelopen woensdag had ik tijdrit training 30 minuten in D3 gereden, wel met korte herstelblokjes er tussen maar met die wind was hels. Gisteren D1/D2 training 50% gedaan, maar na een paar nachten slecht slapen, die wind en de kou ging ik helemaal kapot. Nu maar lekker herstellen. | |
kaasplankje | vrijdag 5 april 2013 @ 09:52 |
Ik ben mijn fietshelm kwijt, dus ik moet een nieuwe. Iemand een tip voor een goedkope Atmos of Pneumo? Salden heeft ze voor resp. 119.- en 109.- | |
Tommeke | vrijdag 5 april 2013 @ 10:03 |
Eentwee, kom er maar in! ![]() | |
Tommeke | vrijdag 5 april 2013 @ 10:03 |
Atmos is wel soignee! | |
kaasplankje | vrijdag 5 april 2013 @ 10:17 |
Ja, die wil ik wel. Twijfel alleen tussen een zwart met beetje wit of een zwart rode. Pakkie van de klup is ook zwart rood. | |
Tommeke | vrijdag 5 april 2013 @ 10:21 |
http://www.mantel-bikeparts.nl/giro-atmos Maar 9 tientjes. | |
Freddeh | vrijdag 5 april 2013 @ 10:26 |
Ja... Soignee... | |
Gripper | vrijdag 5 april 2013 @ 10:55 |
Voor de koopjesjagers trouwens, ik zag m gisteren al: Evo's in de aanbieding bij mantel. http://www.mantel-bikeparts.nl/vittoria-open-corsa-evo-sc-2013 is dat een beetje nette prijs eentwee, of kan het nog goedkoper??? | |
kaasplankje | vrijdag 5 april 2013 @ 11:00 |
Leuke kleurstelling ![]() | |
Gripper | vrijdag 5 april 2013 @ 11:03 |
Je ziet gewoon dat die helm van gerecyclede pet flessen gemaakt is, net zo'n wolkjesmotief als de poetslappen in de werkplaats ![]() | |
Tommeke | vrijdag 5 april 2013 @ 11:13 |
Wij hebben ook een paar Giro's in die kleuren liggen in de winkel. Bijna niemand wil dat ![]() | |
ThePlaneteer | vrijdag 5 april 2013 @ 11:16 |
Ik vind die Catlike helmen (Movistar) ook wel tof eigenlijk, vond het eerst niks maar zie ze zo nu en dan eens langsfietsen. Iemand daar ervaring mee? | |
Gripper | vrijdag 5 april 2013 @ 11:22 |
Ik ben vorig jaar op helmenjacht geweest, en heb o.a. die catlike opgehad. Want zo'n superduper hippe shit helm moet je hebben toch? Hij zat me helemaal niet zo lekker, erg simpele padding (2 schuimpjes ter grootte van een 2 euro munt op je achterhoofd?) en beperkte verstelmogelijkheden. Maar kan best wezen dat ie jou wel lekker zit natuurlijk. Alleen: zo weinig winkels verkopen m, je kunt ze bijna nergens passen. | |
PipodeOoi | vrijdag 5 april 2013 @ 11:25 |
Ok, thanks kaas & 12. Ga ik voor de X9.93. Moet er nu toch eentje hebben namelijk. En gewicht (de l versie) maakt niet zoveel uit, aangezien mijn fiets al wel 10 a 11 kg is ![]() Zeker! Weer is ook wel ok. Hoe ziet je fiets eruit? PS: de bultentocht van afgelopen weekend: http://app.strava.com/activities/46771436 [ Bericht 5% gewijzigd door PipodeOoi op 05-04-2013 11:26:21 (.) ] | |
KolonelBroodje | vrijdag 5 april 2013 @ 11:56 |
Ik heb zelf de giro atmos rood-zwart met zilver, en vind hem erg mooi! | |
MarcoD | vrijdag 5 april 2013 @ 12:19 |
https://www.dropbox.com/s(...)02-27%2017.02.22.jpg Niet 100% zeker of ik hem ga fietsen, maar wel iets van 95%. Moet even kijken of ik de auto kan pakken maar dat moet wel kunnen. | |
ThePlaneteer | vrijdag 5 april 2013 @ 13:12 |
O nooit geweten dat het een superduper hippe shit helm was eigenlijk. | |
CyclingGirl | vrijdag 5 april 2013 @ 13:16 |
Ja nooit meer, ik houd het wel bij Giro en Specialized. | |
muzas | vrijdag 5 april 2013 @ 13:31 |
Godverdomme. KutROSE. Ik us die handschoenen die ik besteld had teruggestuurd, want er zat een gat in de stof bij de linkerduim. Goed, Terugsturen, hun nieuwe opsturen. Inmiddels 2,5 week verder eindelijk de 'nieuwe' binnen. Zijn het EXACT de zelfde. Weer dat gat op EXACT de zelfde plek. Ik ben echt PISgiftig. | |
kanovinnie | vrijdag 5 april 2013 @ 13:33 |
Bij welke prutsers heb je dat vandaan? | |
muzas | vrijdag 5 april 2013 @ 13:34 |
| |
PipodeOoi | vrijdag 5 april 2013 @ 13:48 |
Zal wel weer druk worden bij de afslag ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 5 april 2013 @ 13:57 |
Best duur als je anders met een fortezza rijd van 20.- | |
Gripper | vrijdag 5 april 2013 @ 14:04 |
Ja, die aanbieding heb ik pas ook gekocht bij Mantel, maar de conti's die om mn hoge wielen liggen beginnen langzaam aan platte kantjes te krijgen, heb er ook alweer 5000 km mee opzitten denk ik. En tube-look bandjes staan wel mooi om hoge wielen. Zijn best goeie banden toch, maar gaan ze lang mee, of is het een echte wedstrijd-slick? | |
kaasplankje | vrijdag 5 april 2013 @ 14:08 |
echte wedstrijd-slick | |
MarcoD | vrijdag 5 april 2013 @ 14:34 |
In het wiel mag ook ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door MarcoD op 05-04-2013 15:28:39 ] | |
buzz1291 | vrijdag 5 april 2013 @ 16:19 |
Das wel een Heule nette prijs. Morgen ff een voorraad inslaan. | |
Oksel | vrijdag 5 april 2013 @ 16:46 |
Dat bepaalt Eentwee wel. | |
kaasplankje | vrijdag 5 april 2013 @ 17:11 |
Helm besteld. Zwart rode Atmos. | |
MarcoD | vrijdag 5 april 2013 @ 17:53 |
Fiets weer schoongemaakt tentamen ook weer klaar, tijd om te fietsen! ![]() | |
Freddeh | vrijdag 5 april 2013 @ 19:09 |
Succes dit weekend Oksel! ![]() | |
the_critic | vrijdag 5 april 2013 @ 19:26 |
Denk dat ik morgen ook de 135 ga rijden wel erg duur... 6 euro, voor 1 bekertje drinken, en een ontbijtkoek of banaan.. (en voor de azijnpissers die gaan roepen, vrijwilligers, organiseren etc... helemaal mee eens, wil ook best betalen voor een goed georganiseerde rit.. maar vind dit wel erg buitensporig) van de website.... Na ca. 55 km arriveert u bij de eerste stop. Wij zijn hier te gast bij Wielervereniging Reto te Arnhem. Hier kunt u wat drinken en eventueel een versnapering kopen. Daarnaast is het mogelijk de bidons met water te vullen. Op 30 km voor het einde is er in Renkum een materiaal- en verzorgingspost, ingericht door vrijwiligers van AXA VAlleirenners. Hier deelt onze sponsor gratis een bekertje sportdrank uit en krijgt u een banaan/ ontbijtkoek. Ook hier kunt u uw bidons vullen met water. Zorg zeker bij warm weer dat u voldoende drinkt! | |
Tommeke | vrijdag 5 april 2013 @ 19:39 |
6 euro valt best mee toch? Dan ben ik voor een wedstrijd alleen al kwijt aan de knwu? Organisaties steken er veel tijd en moeite in. Dan mag je hun clubkas wel een beetje spekken ![]() | |
PipodeOoi | vrijdag 5 april 2013 @ 19:40 |
Ach het zijn nog geen prijzen zoals in Limburg (AGR ed) en voor 6E wil ik best n leuk uitgezet rondje rijden en een lokale club steunen. Met alle respect maar wat verwacht je dan precies? 2x eetgelegenheid en n volgwagen van Mavic? Miss moet je maar NFTU lid worden dan betaal je flink minder ![]() | |
MarcoD | vrijdag 5 april 2013 @ 19:42 |
Vind het ook wel meevallen, tuurijk houden ze er wat aan over maar het is niet dat die 6 euro pure 'winst' is, je krijgt er een (leuke) route voor terug en 2 verzorgingsposten. | |
the_critic | vrijdag 5 april 2013 @ 19:49 |
1 verzorgingspost.. die anders is gewoon een restaurant waar je iets kunt kopen, daar zijn er nog "tig van op de route. Vind het gewoon prijzig.. Paar krentebollen en meulisrepen kost ook ook de hele wereld niet, zeker niet als je die in bulk inkoopt. En zeg ik.. 3 of 4 euro betalen, geen probleem.. vind 6 euro gewoon niet helemaal in verhouding. Maar sorry dat ik er over begon.. ![]() | |
Yankee | vrijdag 5 april 2013 @ 19:50 |
Zondag misschien even een tochtje fietsen in België. Kost 2e oid ![]() | |
Wokkel | vrijdag 5 april 2013 @ 19:50 |
Ik ben lid van de NTFU, betaal er veel te veel geld voor aangezien ik er nooit iets nuttigs voor terug zie. | |
Oksel | vrijdag 5 april 2013 @ 19:53 |
Ik ben lid van de NTFU, betaal alleen voor leuke tochten ![]() Morgen 25EUR voor P-R. Da's duur. Wil eik wel zo'n kek shirt. | |
Oksel | vrijdag 5 april 2013 @ 19:55 |
Checklist: - gereedsschapssetje - 2 binnenbanden + extra set plakkertjeszonderlijm - ding om ventielverlengding eraf te draaien (hogere velg) - CO2 patronen - bandenlichters - bidon's sportdrank - gel's - repen - overig voedsel Ik voel me portverdikke net alsof ik voor 't eerst met een club mee ga rijden ![]() | |
Oksel | vrijdag 5 april 2013 @ 19:55 |
![]() | |
kaasplankje | vrijdag 5 april 2013 @ 20:23 |
Regenjas? | |
Oksel | vrijdag 5 april 2013 @ 20:38 |
Geen regen voorspelt, heb ook geen regenjas. | |
kaasplankje | vrijdag 5 april 2013 @ 20:40 |
Vrij essentieel als je het mij vraagt. | |
Oksel | vrijdag 5 april 2013 @ 20:42 |
Ja, klopt. Heb wel winddichte & waterstotend jack. Fiets niet als het regent. Of ik laat me nat regenen en fiets wat harder om droog te blijven. In een regenjack wordt je net zo nat als zonder regenjack is mijn ervaring. | |
kaasplankje | vrijdag 5 april 2013 @ 20:43 |
Bericht van de camping in Luxueil mbt mijn reservering voor trois ballons; gehonoreerd. Ik zal ze vragen of er voor 4 personen plaats is en tevens een voorschot overmaken. | |
MarcoD | vrijdag 5 april 2013 @ 20:45 |
![]() | |
kaasplankje | vrijdag 5 april 2013 @ 20:47 |
Wat willen jullie? Ik slaap graag in een tentje alleen. Willen jullie in de tipi maffen of liever in een eigen tentje? Dan kan ik dat even doorgeven. | |
MarcoD | vrijdag 5 april 2013 @ 20:54 |
Ook tentje alleen, meer kans op een beter nachtrust. Of het moet weer moet echt bar en boos zijn, dan kruip ik wel tussen patroon en gripper in ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 5 april 2013 @ 20:58 |
Oh, en Janatwork; Wat betreft de brandstofbijdrage tijdens Ivo's 300km voor het meerijden, kook maar een lekker potje of iets dergelijks tijdens ons verblijf in de Alpen met La Marmotte. Dan is het mij goed. Ik heb btw tijdens onze laatste vakantie in Italië 2x schitterende steaks gehaald bij een artisanale slager/delicatessenwinkel in het dorpje waar we op de camping stonden. Prachtig gemarmerd vlees van koeien uit de bergen in de omgeving op de bbq gedaan met een pastasalade en brood erbij. Echt heerlijk. Zoiets. ![]() [ Bericht 24% gewijzigd door kaasplankje op 05-04-2013 21:05:15 ] | |
Oksel | vrijdag 5 april 2013 @ 22:12 |
Hehe. | |
Gripper | vrijdag 5 april 2013 @ 22:19 |
Getverderrie, t water loopt me nou al in de bek ![]() | |
kaasplankje | vrijdag 5 april 2013 @ 22:33 |
Wij hebben zowiezo de bbq mee, een gietijzeren potbbq waar je lekker op kan braden. | |
kanovinnie | vrijdag 5 april 2013 @ 22:34 |
Groetjes vanuit limburg. Flesje wijn, mtb in het zicht en de beruchte kaap kont binnen handbereik. Prettig weekend! | |
Tommeke | vrijdag 5 april 2013 @ 22:36 |
Alleen die fietsverzekering is het al waard. | |
Tommeke | vrijdag 5 april 2013 @ 22:37 |
![]() Have fun! | |
Tommeke | vrijdag 5 april 2013 @ 22:37 |
Okkie ga je met hoge velgen over de kasseien rijden? | |
buzz1291 | vrijdag 5 april 2013 @ 22:38 |
Zo te lezen worden de heuvels in bed bedwongen vannacht. Have fun! | |
kanovinnie | vrijdag 5 april 2013 @ 22:41 |
Hehe. Komt wel goed. En als P. Morgen wat langer ligt te tukken vanwege de hersenkneuzing scheur ik door de bossen ![]() | |
No-P | vrijdag 5 april 2013 @ 22:42 |
En maar fotos maken. | |
eentwee | zaterdag 6 april 2013 @ 00:01 |
De kosten voor een tocht in NL zijn gewoon voorgeschreven, 6¤ is normaal voor tochten boven een bepaalde afstand. 90% van de wegtochten heeft daarbij helemaal geen verzorging. Staat niet in verhouding tot de prijzen van commerciele en goededoelentochten. Bij veldtoertochten krijg je overigens juist bijna altijd verzorging voor dezelfde of lagere bedragen, ook als ze door dezelfde vereniging worden georganiseerd. In Belgie worden veel tochten georganiseerd waarvan je je afvraagt waar ze het van doen. Ik ga morgen ook V-V rijden. Zal wel druk worden, elkaar tegenkomen wordt al lastig als je afspraken maakt ![]() | |
Patroon | zaterdag 6 april 2013 @ 08:17 |
Oke bedankt, bij mijn vriendin haar wiel (Easton) met Shimano Ultegra cassette hoeft geen ring achter, terwijl hij wel goed sluit en vast zit. Zo ver ik begrijp is zo'n ring alleen om de boel goed vast te kunnen zetten, dus zit het zonder die ring ook vast, is het ook goed.. | |
buzz1291 | zaterdag 6 april 2013 @ 10:32 |
Ik realiseer me nu dat dit wel eens wielmerk afhankelijk zou kunnen zijn. Wat ik zei geldt in ieder geval voor Mavic body's want toen ik een goedkoop Shimano wiel monteerde voor het tacxen merkte ik dat ik de derailleur een tikjemoest bijstellen, en weer terugstellen voor een Mavic wiel op de weg. Op Google zul je het met een beetje zoeken voor het betreffende wielmerk wel kunnen vinden. Het enige wat uiteindelijk van belang is, is dat het vast zit en dat die derrie niet in de spaken kan happen. Voor de rest is de afstand tussen de kransjes van alle Sram en Shimano 10 race cassettes bij een gelijk aantal kransjes toch gelijk. | |
kaasplankje | zaterdag 6 april 2013 @ 10:34 |
Camping voor Trois Ballons komt volgens mijn berekeningen op 70.- totaal aan kosten voor 4 personen x 2 nachten. Reservering is geregeld. Ik moet de helft vooruit betalen maar dat is geen probleem. Dus 17.50 pp voor 2 nachtjes. Valt mee toch? | |
kanovinnie | zaterdag 6 april 2013 @ 10:51 |
Normale prijs ja. Rekening gehouden met het aantal auto's? | |
kaasplankje | zaterdag 6 april 2013 @ 10:54 |
Nee, dan komt er nog 6.- totaal bij. ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 6 april 2013 @ 11:00 |
Toch 1,5 euro pp. Voor 1-2 de dealbreaker. | |
the_critic | zaterdag 6 april 2013 @ 14:06 |
gaat GVD ^#&*@ een dure tocht worden... waren 2 tourtochten georganiseerd over bijna identieke route, alleen in tegengestelde richting. ben op een smal fietspad, in een Sbocht in botsing gekomen met 2 tegenliggers. Zij reden naast elkaar en iets te ruim, ik sneed bocht iets te scherp in.. boem!. Zij zetten stuur recht en rijden verder, ik heb mijn stuur aan beide kanten verbogen, padje scheef en mijn hele achter derrie naar de haaien. Een Red, :S ![]() En normaal zou ik alles zelf bestellen, en zelf weer monteren en recht zetten, maarja volgend weekend agr, ga al eerder heen ivm huisje.. dus geen tijd te wachten tot alle bestellingen binnen zijn en dan buiten werk om alles te monteren. Fiets dus bij de FM, dus ook nog eens de hoofdprijs betalen pppffff En zelf op beide bovenbenen dikke bloeduitstorting, spiertrekking in onderrug.. bah bah. Gelukkig verder geen schaafwonden of iets.. maar baal wel ff flink zeg.. bah | |
kanovinnie | zaterdag 6 april 2013 @ 14:29 |
Wow... Dat is kut. Gingen ze verder zonder wat te zeggen? | |
MarcoD | zaterdag 6 april 2013 @ 14:31 |
Zo weer terug van veenendaal-veenendaal. http://app.strava.com/activities/47459908 Leuk tochtje met een paar leuke klimmetjes, laatste half uur kwam de zon er een beetje door. Kon niet echt een lekker groepje vinden, dus van de ene groep naar de andere groep gereden, op het eind (laatste half uurtje) had ik mijn eigen groep geformeerd met allemaal wieltjesplakkers. Oh en ik moest 4 euro afrekenen, had ingevuld dat ik knwu lid was maar geen nummer ingevuld (ik ben wel lid). Dat viel dan weer mee voor de 1/3 banaan en het plakje ontbijtkoek + het water. | |
MarcoD | zaterdag 6 april 2013 @ 14:37 |
Balen! Zuur dit, wel belachelijk dat ze zo weer doorrijden.. | |
Tommeke | zaterdag 6 april 2013 @ 17:44 |
@Critic: Wat zuur! Ik had dat een paar jaar geleden daar ook. Ik reed toen die andere tocht en toen ook veel 'last' van Veenendaal-Veenendaal gangers. Echt matig! | |
Tommeke | zaterdag 6 april 2013 @ 17:47 |
Ik had net weer een tijdritje. In Warns. 7,4 km volle bak. Was ondanks de hardere wind 4 seconden sneller dan vorig jaar en 42 gemiddeld, waar bijna iedereen langzamer was dan vorig jaar. Dik tevreden dus. M'n chick deed voor de grap ook mee. Ze had mijn snelpak geleend, een tijdrithelm geleend en had een opzetstuurtje. Reed ze jandorie 35 gemiddeld. Echt snel gezien het lastige parcours met harde wind en steeds vals plat. | |
nodisch18 | zaterdag 6 april 2013 @ 17:48 |
klote voor je critic! ik heb vandaag ook de 105 km gereden in Veenendaal. Vond het een erg leuke route. Lekker appeltaartje hadden ze trouwens in arnhem ![]() | |
kanovinnie | zaterdag 6 april 2013 @ 17:49 |
belachelijk dat er dan twee tochten door elkaar lopen | |
kaasplankje | zaterdag 6 april 2013 @ 17:50 |
Levensgevaarlijk die toerders in het voorjaar. Sturen kunnen ze totaal niet. | |
Tommeke | zaterdag 6 april 2013 @ 17:51 |
Ja. Echt lelijk! Wat voor stuur heb je Critic? Ik heb nog een Pro PLT Anatomic 42cm liggen. Mag je wel hebben. | |
kanovinnie | zaterdag 6 april 2013 @ 17:52 |
ik kan me voorstellen dat het 1 jaar per ongeluk gebeurd, maar elk jaar? Ik zou als ik jou was ff een klacht insturen critic | |
Tommeke | zaterdag 6 april 2013 @ 17:53 |
Zoiets stem je ook toch wel af met de NTFU enzo? | |
kanovinnie | zaterdag 6 april 2013 @ 17:53 |
Ja pere ies | |
kaasplankje | zaterdag 6 april 2013 @ 17:59 |
Anders gelijk ff upgraden Critic? | |
forty-two | zaterdag 6 april 2013 @ 18:57 |
Ben vorig jaar in Macon tijdens de TDF deze man tegen gekomen ![]() ![]() In de Fiets van deze maand staat een verhaaltje over voiding en lange tochten. Het lichaam kan maximal 70 gram aan koolhydraten per uur verwerken, dus eten heeft op een gegeven moment zelfs niet echt zin meer. | |
the_critic | zaterdag 6 april 2013 @ 18:57 |
upgraden?? rijd al met red, wat moet ik nog upgraden?? Ja erg zuur.. peloton dat de posbank oprijd, terwijl er op andere weghelft een peloton naar beneden komt, en als het nou alleen daar was.. maar denk niet dat ik overdrijf als ik zeg dat meer dan 50% hetzelfde parcours was maar dan tegenoverliggend. Misschien is een mail naar organisatie en ntfu nog niet eens een heel verkeerd idee.. Heb de fiets naar EP gebracht.. die heeft hem dinsdag of woensdag weer klaar. Dan kan ik nog even losfietsen, ga al eerder naar valkenburg dus moet fiets optijd klaar hebben anders had ik het zelf gedaan. @tommeke, super tof dat je het aanbied, maar staat al bij de fietsenmaker. Die gaat er de komende dgn hard aan werken. | |
the_critic | zaterdag 6 april 2013 @ 19:00 |
met de skilift omhoog en dan naar beneden knallen?? ![]() ![]() | |
forty-two | zaterdag 6 april 2013 @ 19:05 |
Vandaag m'n tweede 100km van het jaar gereden, sinds vorige week zaterdag heb ik 350km gedaan. Vind ik niet slecht van mezelf ![]() Kreeg na 75km wel last van m'n rechter knie, ook al heb ik licht getrapt. | |
#ANONIEM | zaterdag 6 april 2013 @ 19:31 |
Vol | |
kanovinnie | zaterdag 6 april 2013 @ 19:34 |
wat moet je met zo een verzet? Trouwens, kalm aan met die knie. Vraag maar aan patroon |