Ik hoop het, maar dit soort mensen zijn écht zo achterlijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:56 schreef Klinkerbotsing het volgende:
. Damn.
Oh wacht, het is natuurlijk een één april grap!![]()
Echt hoor.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:03 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik hoop het, maar dit soort mensen zijn écht zo achterlijk.
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:55 schreef spierbal het volgende:
Weet je wat ze mogen krijgen
DE TYFUS![]()
Stelletje tering eisers dat het zijn.
Dus het kan nog zotter!!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Zover ik weet is in Turkije het enige waar men moeilijk over doet is of mensen die van dezelfde moeder melk hebben gedronken mogen trouwen of niet.
Dus volgens die wijze moslims zullen wij westerlingen later uitgroeien tot een koe?quote:Volgens Turkse islamgeleerden zou een baby die melk van een atheïst drinkt later uitgroeien tot een ongelovige.
Verdraai de zaken lekker maar, wat een eng mens ben jij. Typetje dat uit de gordijnen kijkt om te kijken of de buren wat fouts doen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:36 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus het kan nog zotter!!
Neef en nicht mogen gerust trouwen en inteeltkindjes krijgen, maar als je van dezelfde moeder melk hebt gehad, gesteld dat het niet om broer en zus gaat, is trouwen een probleem!
Combinatie, maar het laatste is volgens mij niet helemaal onwaar.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:48 schreef Richestorags het volgende:
Is er een haatcampagne gaande tegen Turkije in de media of wordt het land daadwerkelijk achterlijker? Ik twijfel nog een beetje.
Omdat je niet goed zoekt?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:01 schreef Peunage het volgende:
Hoe komt het dat ik dit artikel nergens anders kan vinden?
Omdat het gewoon dikke onzin is van RTL en Trouw, lekker makkelijk scoren over de rug van anderen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:01 schreef Peunage het volgende:
Hoe komt het dat ik dit artikel nergens anders kan vinden?
Ja ik weet dat RTL het van Trouw heeft. Maar verder? Turkse bron? Engels? Arabisch? Frans?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
Omdat je niet goed zoekt?
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)elk-moet-halal.dhtml
Ik lees het stuk nu in de papieren versie van de Trouw. Daar mogen uiteraard geen links van op fok! geplaatst worden. Maar het stuk is door Erdal Balci geschreven.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:03 schreef ClapClapYourHands het volgende:
Vraag me af waar RTL dit bericht vandaan haalt. Zover ik weet is in Turkije het enige waar men moeilijk over doet is of mensen die van dezelfde moeder melk hebben gedronken mogen trouwen of niet. Halal donormelk hoor ik voor het eerst
Ziet er eerder naar uit dat dit gewoon anti-Turkije propaganda is van onze vrinden van RTL.
Erdal Balci, correspondent in Istanbulquote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:07 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja ik weet dat RTL het van Trouw heeft. Maar verder? Turkse bron? Engels? Arabisch? Frans?
Ik zie wel overal dat er inderdaad een melk bank zou komen, maar het halal verhaal niet.
Ik neem aan dat die artsen beweren dat het onzin is en die islamtheologen het tegendeel. Het is immers een discussie.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Letterlijk overgenomen:
'' De laatste dagen zijn Islamtheologen en artsen op de Turkse televisie in debat over de vraag of moedermelk het dna van de kinderen zodanig kan beinvloeden dat de drinker van de melk van een atheist later ook uitgroeit tot een ongelovige''
En dat is geen grap dus, hoe dom moeten die artsen in Turkije wel niet zijn om zoiets te beweren?
Mijn broertje van 10 weet dat dat de grootste onzin is.
Laten we het in vredesnaam hopen voor Turkije, anders voorzie ik desastreuze gevolgen voor de toekomst van de Turkse volksgezondheid. Alhoewel ik daar sowieso al enigzins pessimistisch over ben.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die artsen beweren dat het onzin is en die islamtheologen het tegendeel. Het is immers een discussie.
Dit bericht is gewoon pure bullshit.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Letterlijk overgenomen:
'' De laatste dagen zijn Islamtheologen en artsen op de Turkse televisie in debat over de vraag of moedermelk het dna van de kinderen zodanig kan beinvloeden dat de drinker van de melk van een atheist later ook uitgroeit tot een ongelovige''
En dat is geen grap dus, hoe dom moeten die artsen in Turkije wel niet zijn om zoiets te beweren?
Wij kunnen ook wel lezen chef. Maar ik kom er niets over tegen verder. Niet in het Turks, Nederlands of Engels.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Letterlijk overgenomen:
Ik neem zelfs aan dat iemand met deze vraag heeft gebeld en dat de artsen en theologen hebben gezegd dat het onzin is.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:17 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik neem aan dat die artsen beweren dat het onzin is en die islamtheologen het tegendeel. Het is immers een discussie.
Het is het zoveelste kijk ze in Turkije eens achterlijk zijn bericht van Trouw. Sinds de komst van Erdogan eigenlijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:20 schreef Peunage het volgende:
[..]
Wij kunnen ook wel lezen chef. Maar ik kom er niets over tegen verder. Niet in het Turks, Nederlands of Engels.
Sowieso klinkt die discussie over of melk DNA kan veranderen zware bullshit. Stel dat zo'n discussie wel plaats vind, dan hebben Islamtheologen daar niks over te vertellen omdat het niet hun vakgebied is.
Trouw staat bekend als een kwaliteitskrant.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit bericht is gewoon pure bullshit.
Een arts zal zoiets nooit hebben beweerd. Hooguit is er een talkshow op TV geweest waar een beller thuis deze vraag heeft gesteld of iets dergelijks.
Damn wat een onzin wordt hier weer de wereld in geslingerd.
nou enquote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
We kunnen in ieder geval wel concluderen dat dit bericht een onzin bericht is waarin men het wil laten lijken alsof de uitspraken van de Turkse overheid komen. Erdal wil duidelijk lekker makkelijk scoren.
Ik zou me er ook pas druk over maken wanneer Erdogan zou eisen dat we in Nederland ook de halal-moedermelk van de Christenmelk, Jodenmelk en Atheïstenmelk scheiden.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:24 schreef PizzaMizza het volgende:
Goed plan van de Turken, zolang het maar hun eigen volk betreft. Bemoei jullie er niet mee.
Trouw staat inderdaad bekend als een kwaliteitskrant maar hier slaan ze vaak de plank helemaal is.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:24 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Trouw staat bekend als een kwaliteitskrant.
Met eerbied voor de fok!-policy is het bericht hier via een omweg te vinden:
http://www.maroc.nl/forum(...)moet-halal-zijn.html
Moet nu echt weg, zal later dit topic teruglezen.
Je loopt met je eigen domheid te koop.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:38 schreef WammesWaggel het volgende:
Turkije is nou eenmaal een steeds islamitischer land aan het worden, dat willen de burgers graag.
Dommigheid is moeilijk te stoppen.
Slegs vir mosselmannen.
En jij koopt het.... hoe dom.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:38 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Je loopt met je eigen domheid te koop.
nee we kunnen concluderen dat veel fokkers grote moslimhaters zijnquote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:24 schreef ClapClapYourHands het volgende:
We kunnen in ieder geval wel concluderen dat dit bericht een onzin bericht is waarin men het wil laten lijken alsof de uitspraken van de Turkse overheid komen. Erdal wil duidelijk lekker makkelijk scoren.
Dat is duidelijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:44 schreef Deadre het volgende:
[..]
nee we kunnen concluderen dat veel fokkers grote moslimhaters zijn
Balci schrijft voor wel meer bladen, o.a. de Groene, en daar vind ik z'n stuk altijd goed te lezen. En inderdaad kritisch op de groeiende invloed van religie op het leven in Turkije.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:26 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Trouw staat inderdaad bekend als een kwaliteitskrant maar hier slaan ze vaak de plank helemaal is.
Ik heb zelf Turkse bronnen gecheckt en het bericht is heel tendentieus geschreven en klopt dus gewoon niet.
Dat klinkt nog het meest logisch. Vraag me alleen af hoe dit vervormd is tot een nieuwsbericht.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:20 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Dit bericht is gewoon pure bullshit.
Een arts zal zoiets nooit hebben beweerd. Hooguit is er een talkshow op TV geweest waar een beller thuis deze vraag heeft gesteld of iets dergelijks.
Damn wat een onzin wordt hier weer de wereld in geslingerd.
Dat heeft van doen met anti-stoffen meen ik, ben zelf gewoon opgebracht met flesjes en ben redelijk terecht gekomen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 18:43 schreef Gia het volgende:
Ik zie eigenlijk totaal de noodzaak van een moedermelkbank niet.
De meeste baby's hebben gewoon een eigen moeder met melk, en zo niet, dan is er flesvoeding.
Maar of nutricia halal flessenvoeding maakt of niet, zou ik niet weten.
Ho ho, dit bericht komt uit de Nederlandse media. De Nederlandse media is toch al niet van de hoge kwaliteit. Anderen hebben Turkse bronnen laten zien waarin de vertaling van de Nederlanse media foutief zou blijken te zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:15 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Letterlijk overgenomen:
Is ook niks mis mee.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:07 schreef WammesWaggel het volgende:
Dat heeft van doen met anti-stoffen meen ik, ben zelf gewoon opgebracht met flesjes en ben redelijk terecht gekomen.
Je figuur wordt beter van borstvoeding. Je valt er van af namelijk.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Is ook niks mis mee.
Maar wat is de reden voor een moedermelkbank?
Kan een reden bedenken: moeder wil blijven werken en haar figuur niet bederven door zelf te voeden. Kinderdagverblijf geeft de kindjes donormelk.
Nog effe en ze zijn niet eens meer zelf zwanger.
Dat heeft volgens mij niks met gemakzucht te maken. Wat een vreemde aanname.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Is ook niks mis mee.
Kan een reden bedenken: moeder wil blijven werken en haar figuur niet bederven door zelf te voeden. Kinderdagverblijf geeft de kindjes donormelk.
Het kan ook zijn dat de moeder zelf onvoldoende of ongeschikte melk kan produceren.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:22 schreef Gia het volgende:
[..]
Is ook niks mis mee.
Lekker oplossing, aangezien moedermelk de drager van allerlei nare ziekten kan zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:27 schreef mootie het volgende:
[..]
Dat heeft volgens mij niks met gemakzucht te maken. Wat een vreemde aanname.
Het lijkt mij een oplossing voor vrouwen die graag borstvoeding willen geven, ivm de vele vermeende voordelen, en zelf niet voldoende melk produceren.
Daarom wordt er ook goed gescreend.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Lekker oplossing, aangezien moedermelk de drager van allerlei nare ziekten kan zijn.
Net even een stukje gesurfd.quote:
Je neemt het dus aan...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:41 schreef mootie het volgende:
[..]
Net even een stukje gesurfd.
Ze zijn in Turkije echt niet volslagen achterlijk, daar worden ook bloedproeven gedaan.
Ach ja, zo werkt het in Nederland in elk geval.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je neemt het dus aan...
En er zijn zat voorbeelden van mensen die na een bloeddonatie HIV of andere ziekten hebben opgelopen... En een bloeddonatie is vaak van levensbelang. Moedermelkdonatie niet, daar zijn alternatieven voor.
Ergo, bullshit verhaal.
Zo werkt wat in Nederland in ieder gevalquote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:43 schreef mootie het volgende:
[..]
Ach ja, zo werkt het in Nederland in elk geval.
De moedermelkbank...quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Zo werkt wat in Nederland in ieder geval
Wat wil je nou eigenlijk?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:48 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja die bestaat ook pas sinds 2011
Ach kijk, een relinazigoedpraterquote:
Die voorbeelden zijn er niet zoveel en uit de tijd dat Fransen niet testen omdat ze een franse test wilden ontwikkelen en geen amerikaanse wilden gebruiken.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:42 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Je neemt het dus aan...
En er zijn zat voorbeelden van mensen die na een bloeddonatie HIV of andere ziekten hebben opgelopen... En een bloeddonatie is vaak van levensbelang. Moedermelkdonatie niet, daar zijn alternatieven voor.
Ergo, bullshit verhaal.
Maar, zijn er dat zoveel, dat hiervoor een moedermelkbank nodig is?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 19:27 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Het kan ook zijn dat de moeder zelf onvoldoende of ongeschikte melk kan produceren.
Voor prematuurtjes is het een groot voordeel als ze moedermelk krijgen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar, zijn er dat zoveel, dat hiervoor een moedermelkbank nodig is?
Bijna alle moeders kunnen zelf voeden.
Degenen die dat niet willen of kunnen, kunnen prima vooruit met flessenvoeding.
Ik kan niet geloven dat men, voor een enkeling die per se borstvoeding wil voor haar kind, en zelf droog staat, een complete moedermelkbank in het leven roepen.
Ik gok het eerste. Tenzij slechte 1 april-grap.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:48 schreef Richestorags het volgende:
Is er een haatcampagne gaande tegen Turkije in de media of wordt het land daadwerkelijk achterlijker? Ik twijfel nog een beetje.
Ook in Nederland zijn er (sinds kort) weer moedermelkbanken.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:08 schreef Gia het volgende:
[..]
Maar, zijn er dat zoveel, dat hiervoor een moedermelkbank nodig is?
Bijna alle moeders kunnen zelf voeden.
Degenen die dat niet willen of kunnen, kunnen prima vooruit met flessenvoeding.
Ik kan niet geloven dat men, voor een enkeling die per se borstvoeding wil voor haar kind, en zelf droog staat, een complete moedermelkbank in het leven roepen.
Precies, laat ze dan godverdomme ook maar sterven ook. Ik neem aan een aprilgrap overigens.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 14:55 schreef spierbal het volgende:
Weet je wat ze mogen krijgen
DE TYFUS![]()
Stelletje tering eisers dat het zijn.
Laat ik het nou eens een keertje helemaal met je eens zijn.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:17 schreef LXIV het volgende:
Dat niet alleen, maar ik kan me voorstellen dat werkende moeders geen zin/tijd hebben om te kolven en van deze bank zouden willen afnemen.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 23:14 schreef WammesWaggel het volgende:
Neemt de vraag in NL en TR naar donormelk nou toe nu vrouwen over het algemeen op steeds latere leeftijd kinderen krijgen?
nietus, nietus, nietus ......quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:14 schreef De_Guidance het volgende:
Dat je een correspondent bent in Istanbul maakt je niet meteen betrouwbaar.
quote:Op zondag 31 maart 2013 00:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Ze zijn er achterlijk genoeg voor.
Die zijn er ook in Nederland al jaren. Sorry, hoe vreselijk het ook is......alles lijkt erop dat dit geen grap is. Het bericht staat in een artikel van een halve pagina en de auteur is een serieuze Turkse correspondent die alleen maar serieuze artikels schrijft.quote:Op zondag 31 maart 2013 00:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nou ja, als ze al moeilijk doen over de geaardheid van adoptieouders.. Ze zijn er achterlijk genoeg voor.
Maar toch is dit gelukkig een grap. Ik heb nog nooit van moedermelkdonors gehoord iig. En anders is het te hopen dat de EU een keer iets goeds doet en ingrijpt bij deze stelselmatige babymoord.
"De moedermelkbank moet er vroeg of laat komen in Turkije omdat ieder jaar maar liefst negenduizend Turkse baby's het leven laten. Zesduizend van hen sterven al in de eerste zes maanden van hun leven", zegt professor Sengul Hablemitoglu van het Gezondheidsbureau van de Universiteit van Ankara. Bij de helft van de zuigelingen die niet gered kunnen worden gaat het om premature baby's, die vaak gered hadden kunnen worden door goede medische behandeling - en moedermelk. Volgens Hablemitoglu is een moedermelkbank noodzakelijk omdat niet alle pas bevallen moeders over voldoende melk beschikken: "Bij de te vroeg geborenen kan het verschil tussen goed en slecht voedsel van doorslaggevende betekenis zijn. Gedoneerde moedermelk kan levens redden".quote:Op zondag 31 maart 2013 00:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
Nou ja, als ze al moeilijk doen over de geaardheid van adoptieouders.. Ze zijn er achterlijk genoeg voor.
Maar toch is dit gelukkig een grap. Ik heb nog nooit van moedermelkdonors gehoord iig. En anders is het te hopen dat de EU een keer iets goeds doet en ingrijpt bij deze stelselmatige babymoord.
Natuurlijk is het onzin, alleen al de zuigelingen sterfte cijfer is verkeerd, die is 24 voor Turkije in plaats van 53.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 17:04 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Omdat het gewoon dikke onzin is van RTL en Trouw, lekker makkelijk scoren over de rug van anderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |