abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124626189
Hoe het begon...

Er was eens user Trovey die de titel noemde van een nieuw haakblad, wat door een aantal met :') :') ontvangen werd.
En toen was daar Toverheks met een fantastisch idee:
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 18:54 schreef Toverheks het volgende:

We moeten zelf maar eens een blaadje in elkaar flansen...........................

* HET FREUBELFOKKERTJE......ALLES WAT U AL WETEN WILDE OVER HAKEN EN BREIEN*
samen gesteld door de meisjes van Knutselen&Creativiteit :P :P :P :P
En toen kwam PaarsBeestje met een FOK!ing goede naam voor het magazine:
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:17 schreef PaarsBeestje het volgende:

FOK!king Crochet!
En toen was er ineens een hele lijst met haaksters die allemaal ergens goed in zijn en die mee zouden willen helpen met het magazine:

Eindredacteur: _Arual_
Vormgevers/dtp: Bijou, Guppyfriend, SupremeEvil, Dottey, Saaw
Fotografie: Ynske (?), janeway, Mirjam
PR: SpaceInvaders
Cynische columnist: B.ertha
Proeflezers/patroontesters: dapmar, beefje16, Nanuke
Covermodel: Danny
Pinterest-speurder: Tyler-Girl
En al twee abonnees!: Koningin & kaatje50
Leuke stukjes schrijver: PaarsBeestje
Spelling tsjekker: Lutte
Voor evt iets financieels regelen: _wolk82_
Communicatie/journalistiek: LekkerApart
Misschien op lange termijn patroontjes: Whoopdidoo
Interviewster: Toverheks
Spellchecker/pinner: bietel
Artikelen schrijven: Herfstblad

En ideeën voor rubrieken:
Show je stash
Wol review
Schandalen
Column
Neuroot/addict van het kwartaal
In de spotlight
Haak maar raak
Tips van trui (vind ik gewoon geknipt voor jou trui :P)
Projecten
Ditjes & datjes
Inhaken (ketting van users die iets voor een ander haken)
Prijsvraag(je)
verzameling nuttige/leuke patronen/sites/tutorials
Inspiratie page met haaksels uit het topic
haken 2.0-page met daarop dan bijvoorbeeld:
- beste haakblog
- handige online haaktools (bijvoorbeeld een strepen- of amigurumigenerator)
- haakapps
- inspirerende pinterest-borden

En een hebbedingetjespage met daarbij verkoopinformatie, bijvoorbeeld:
- haaknaalden in toffe kleurtjes of van apart materiaal
- wol/katoen
- knuffeloogjes
- haakboeken

Workshop
Haal van het kwartaal (steek van de week ;))
SpaceInvaders biedt patroon van cowl aan
Reclame

En toen kwam de post van Danny/knor:
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 18:22 schreef Danny het volgende:

er zijn wel wat bitjes en bytejes over op de server om dit te doen hoor..
O+

En toen waren we aan het discussiëren en zwijmelen over het echt doorzetten van dit magazine en moesten we een nieuw topic hiervoor aanmaken van Lutte :@

En toen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijou op 30-03-2013 13:50:26 ]
pi_124626261
haii
pi_124626381
Dit wil ik ook hier nog even benadrukken:

quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 21:48 schreef Bijou het volgende:
Overigens wil ik niemand hier passeren of wat dan ook. Ik hou nu eenmaal van lijstjes maken om dingen overzichtelijk te houden. Voel je vrij de lijst te kopiëren en aan te vullen, leiding te nemen over wat er moet gebeuren als we dit echt door willen zetten ed. Ik maak alleen een lijstje voor nu en wil me verder niets toe-eigenen :)
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:15:41 #4
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124626813
Ook haai :W

Maar ja, en nu?
Kan toverheks in tlijstje al inteviewster? Wel zo lief he :*

Ik was net aant denken...we kunnen ook thema's gebruiken. (Granny's, ami's, kussens, huisdeco, slingers noem maar wat) Hoeft natuurlijk niet, was een idee
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_124627206
Ik meld mij hier nogmaals aan als pinner en spelchecker :)
Goeie OP trouwens! ^O^
En inderdaad hoort Toverheks ook in de lijst! :)
pi_124627287
Maar zijn dat niet de proeflezers of hebben die en andere taak hihihi.
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_124627320
Vind ik een goed idee Tyler-Girl :)
pi_124627434
Jij wilde als proeflezer kijken of het te begrijpen is als beginner toch dacht ik dapmar? :)
Je mag ook spellchecken wmb hoor, als we daar meer gegadigden voor hebben kunnen die natuurlijk ook rouleren per editie.
pi_124627625
quote:
Vormgevers/dtp: Bijou, Guppyfriend, SupremeEvil, Dottey (als we nou eens een kwartaaluitgave doen, kunnen we er allemaal een doen in het jaar )
Nee joh.... lekker samen brainen en uitwerken is veeeeul leuker!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:32:17 #10
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124627696
Proeflezen lijkt mij idd ook kijken naar inhoud of dat lekker loopt en idd patroontjes testen.
Helaas is mijn spelling echt ruk, dus daar kan ik niet mee helpen.

Ik denk dat ik maar een paar geheime borden op pinterest ga aanmaken :D
pi_124627704
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:26 schreef Bijou het volgende:
Jij wilde als proeflezer kijken of het te begrijpen is als beginner toch dacht ik dapmar? :)
Je mag ook spellchecken wmb hoor, als we daar meer gegadigden voor hebben kunnen die natuurlijk ook rouleren per editie.
'Spreuken' checken is m'n guilty pleasure :@

Het is misschien ook leuk om iemand iets voor iemand te laten haken, en dat die dan weer iets voor een volgende haakt. Maar dat is meer voor als er wat vaart in zit!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_124627745
^O^ vind het top en misschien een klein prijsvraagje erin waar je leuke hebbedingentjes ( die in een envelopje passen) verstuurd kunnen worden, en winkeltjes aanschrijven voor een mooie reklame erin en winkeltjes die prijsjes beschikbaar stellen etc. ( speciaal korting voor de Fokkers)
samen komen we er wel, Bijou kusje erop je weet wel waarvoor O+

en natuurlijk reklame maken voor FOK, maar daar moet Danny toestemming voor geven
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_124627763
We kunnen ook allemaal een bijdrage leveren met onze projecten, toch? Of patronen, sites, handige tutorials etc aandragen?
Zo komen we allemaal wel aan bod denk ik.
Misschien is een CAL en de vooruitgang ook wel leuk. Vaak gebeurt dat in het haaktopic een beetje automatisch, op een natuurlijke manier.

Wordt het een magazine door en voor de fok! haaksters, of voor iedereen? Voor Fok! alleen, is het wel leuk om wat insider dingetjes erin te doen, maar als het voor iedereen wordt, is het juist leuker om het wat algemener te maken. Allebei leuk, maar wel handig om van te voren over na te denken en de onderwerpen erop aan te passen.
pi_124627917
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:33 schreef bietel het volgende:
We kunnen ook allemaal een bijdrage leveren met onze projecten, toch? Of patronen, sites, handige tutorials etc aandragen?
Zo komen we allemaal wel aan bod denk ik.
Misschien is een CAL en de vooruitgang ook wel leuk. Vaak gebeurt dat in het haaktopic een beetje automatisch, op een natuurlijke manier.

Wordt het een magazine door en voor de fok! haaksters, of voor iedereen? Voor Fok! alleen, is het wel leuk om wat insider dingetjes erin te doen, maar als het voor iedereen wordt, is het juist leuker om het wat algemener te maken. Allebei leuk, maar wel handig om van te voren over na te denken en de onderwerpen erop aan te passen.
denk als het loopt er ook mond op mond reklame komt, en dat er meer users zich aanmelden in het haaktopic. straks zitten we op 2000 blaadjes per editie :P
pi_124628136
Spelling hoeft van mij niet maar als beginner iets doen ofzo lolllll of iets testen om te haken als onzekere beginner hihihi. Komt goed.
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_124628269
als ik zou mogen kiezen, zou ik liever een magazine zien, dan een site..
er zijn al zoveel internetsites. lekker ouderwets door een blad bladeren
met mooi projecten en verhalen... ^O^
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:43:24 #17
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124628308
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:36 schreef Toverheks het volgende:

[..]

denk als het loopt er ook mond op mond reklame komt, en dat er meer users zich aanmelden in het haaktopic. straks zitten we op 2000 blaadjes per editie :P
Alleen de harde kern >:) of het moeten bijzondere nieuwe users zijn :p
Mssn klein beginnen en dan kijken hoe het loopt...
Denk als je echt zou willen, je via blogs en twitter bijv veel geinteresseerde kunt trekken.
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:57:01 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124629189
Naar aanleiding van de OP: volgens mij viel dat :') :') wel mee hoor. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 28 maart 2013 @ 23:07:43 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124629621
ik had het ook wel zo gelezen hoor. :)

maar hartstikke leuk idee! en we hoeven ook niet alles in 1 nummer kwijt te kunnen he, dus ik denk dat het thema-plan wel een goede is.

dan aangevuld met wat leuke kleine rubriekjes, er komen hier genoeg onderwerpen en ervaringen voorbij om daar vulling voor te vinden. en vooruit, ik wil best het tips-van-trui voor m'n rekening nemen hoor bijou. :+

en een digitaal e-zine lijkt me ook een goede vorm.

Knorretje, lees je mee? Je hebt al lang niks meer gepost maar misschien heb je zelf ook nog leuke haak-input?
in de haak.
pi_124629906
:) Ik houd me aanbevolen voor het schrijven van artikelen (bijvoorbeeld over een thema of zoiets).
pi_124630277
Stoer dames!
pi_124630759
OP aangepast met namen en ideeën!

Ik vind een thema per nummer ook leuk. Daar zou dan niet alles over hoeven te gaan maar een paar hoofddingen wel.

Hoewel ik dol ben op de geur van een vers magazine van de drukker O+ ga ik ook voor de digitale variant. Er zitten zoveel haaksters online die we wat te bieden hebben in de vorm van een eigentijdsere benadering.
Ik vind het ook lastig hoe dat anders financieel zou moeten met abonnees en drukkosten die niet gering zijn.
pi_124630807
Ja, digitaal is wel het beste.

Een vriendin van mij heeft geprobeerd om een tijdschrift te slijten bij uitgevers (best origineel onderwerp (ga niet zeggen wat verder, maar niets met handwerken in elk geval ;)), maar dat is tot op heden nog niet gelukt. En uitgevers nemen nu geen risico meer en dat is logisch.
pi_124630981
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:30 schreef Dottey het volgende:

[..]

Nee joh.... lekker samen brainen en uitwerken is veeeeul leuker!
Deal :s)
pi_124631723
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:33 schreef bietel het volgende:

Vind ik ook een belangrijke om over na te denken :Y
Als het niet alleen voor FOK! wordt lijkt me de naam ook niet zo geschikt dan (en dat is jammer want ik vind het tof bedacht)
Op welke schaal willen we het aanpakken?
  vrijdag 29 maart 2013 @ 00:13:27 #27
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_124631987
Als er nog vormgeving/design/photoshop hulp nodig is vind ik het ook wel leuk om mee te helpen :) Ik haak niet goed en vaak genoeg om verder echt bijdrage te leveren ben ik bang.
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 29 maart 2013 @ 00:26:49 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124632322
van mij hoeft het niet zo heel fok-gericht te zijn, anders wordt het misschien teveel een herhaling van het topic zelf. dus wat mij betreft trekken we het iets meer naar 't algemene, zodat ook mensen die fok! niet kennen/volgen maar wel geïnteresseerd zijn in haken het ook met plezier kunnen lezen. maar dan wel gevoed door thema's die hier hot zijn (geweest).
in de haak.
pi_124633554
Nog even een ideetje (let niet op het tijdstip heb een beetje last van slapeloze zwangerschaps nachten) maar een rubriek alls "steek van de week" waarin elke uitgave een nieuwe steek wordt behandeld inclusief fotohandleiding.
En als het digitaal is de mogelijkheid om te stemmen voor de steek die de volgende keer wordt behandeld.
pi_124635493
Er komen ook patronen in, toch? Ik weet niet hoe het zit met copyright.

Je zou ook een inspiratie-page kunnenmaken met bijv. 20 foto's van gehaakte tassen, of dekens. Of cactussen, gordijnen, sjaaltjes, hondenknuffels,whatever. Allemaal uit het topic te halen.

Ik dacht ook aan een haken 2.0-page met daarop dan bijvoorbeeld:
- beste haakblog
- haakapps

- wol/katoen
- knuffeloogjes
- haakboeken

En wat dachten jullie van een workshop waarin je met foto's wat basisbeginselen uitlegt?

[ Bericht 0% gewijzigd door _Arual_ op 29-03-2013 11:51:38 ]
  vrijdag 29 maart 2013 @ 09:33:38 #31
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124636410
Goede ideeen hoor Wolk en Arual! (tenmiste dat vind ik)

En ik denk dat ze we de naam wel zouden kunnen houden, ook al wordt het ook voor andere mensen beschikbaar....het linkt gewoon naar waar het idee begonnen is. En klinkt wat hipper/stoerder/minder suf dan alle andere bladen/boekjes.
  Moderator vrijdag 29 maart 2013 @ 09:50:53 #32
382129 crew  Donna
pi_124636756
Ik neem een abbo! ^O^
pi_124638126
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:50 schreef DonnaRush het volgende:
Ik neem een abbo! ^O^
ik ook!!

Copyright op patroontjes is idd n goede... Misschien moet ik maar een haast maken met mijn plan om zelf patroontjes te ontwerpen.

Steek van de week vind ik ook echt n goed idee!
  vrijdag 29 maart 2013 @ 12:07:18 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124640392
alleen suggereert dat dat het een weekblad wordt...
in de haak.
  Moderator vrijdag 29 maart 2013 @ 12:10:57 #35
9859 crew  Karina
Woman
pi_124640506
Ik kan niet haken of wat dan ook, maar wat een leuk idee dames ^O^
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 29 maart 2013 @ 12:11:32 #36
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124640525
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:07 schreef trui het volgende:
Wat? een abbo of de naam?
er zijn toch ook genoeg bladen met een maandelijkse uitgave?
pi_124640715
Ik weet dat steek van de week suggereert dat het een weekblad is maar ik kon even geen andere naam bedenken die past bij het idee en leuk klink. Ging mij ook alleen om het idee, de naam aanpassen kan altijd.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 12:22:19 #38
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124640844
ow ja de steek van de week, is idd wat suggestief maar steek van de maand/kwartaal kan toch ook?! klinkt wat minder leuk, maar komt op hetzelfde neer.
pi_124641128
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:07 schreef trui het volgende:
ja maar bedoelde het idee! En steek van de week klinkt gewoon grappig hihi
pi_124641167
Ik heb voor mijn roze neon cowl, geinspireerd op de calm cowl zelf een patroon op mijn blog geplaatst. Die mag er wel in :)
pi_124641466
De haal van het kwartaal dan :P

Leuk SpaceInvaders *O*

De rest lees ik vanmiddag bij, er moet ook nog wat ontworpen worden om centjes te verdienen nu ;)
pi_124641759
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 08:36 schreef _Arual_ het volgende:
Er komen ook patronen in, toch? Ik weet niet hoe het zit met copyright.

Je zou ook een inspiratie-page kunnenmaken met bijv. 20 foto's van gehaakte tassen, of dekens. Of cactussen, gordijnen, sjaaltjes, hondenknuffels,whatever. Allemaal uit het topic te halen.

Ik dacht ook aan een haken 2.0-page met daarop dan bijvoorbeeld:
- beste haakblog
- haakapps

- wol/katoen
- knuffeloogjes
- haakboeken

En wat dachten jullie van een workshop waarin je met foto's wat basisbeginselen uitlegt?
dit lijkt me ook wel leuk inderdaad. Dan halen we misschien toch weer wat 'nieuwelingen' binnen!!
pi_124642165
Dat is idd een leuke de haal van het kwartaal
pi_124642942
als het echt een online magazine wordt, dan ook proberen reklame erin te proppen, maar daar moet Danny toestemming voor geven, en natuurlijk reklame vinden, b.v. iemand woont in een dorp, en degene met winkel wil er wel met naam in enzo, ik weet niet welke bedragen er mee gemoeid zijn etc.
ook b.v. winkels die een aktie hebben met het 1 of ander.
pi_124643504
Is een goed idee Toverheks, wellicht kunnen we ook contact opnemen met webwinkels en kijken of ze speciale aanbiedingen voor ons hebben. Hoe meer leden/abonnementhouders we hebben hoe meer ze hier wellicht in meegaan.
Als alles een beetje staat wil ik best wel contact opnemen met een aantal winkels.
pi_124658991
Hai, ik moet alles nog even nalezen...
pi_124659030
Ik wil en kan wel dingen fotograferen :)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 29 maart 2013 @ 20:36:49 #48
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124660680
Oke...maar is iedereen het dan eens over thema's enzo? Zo ja, waar beginnen we mee? Dan kan ik beginnen met pinnen ;)
pi_124676374
Goedemorgen!
De OP is weer bijgewerkt. Ben ik je inbreng vergeten, roep alstublieft, ik ben nog maar net wakker ;)

Waar ik nog mijn vraagtekens bij heb is hoe je met abonnees kan werken als het een e-zine wordt. Hoe zien jullie dat voor je? Of is dit meer vanuit de gedachte nog dat het een papieren versie wordt?

Tweede punt is dan de reclame. Waar wil je die eventuele inkomsten voor gebruiken? Een leuke kortings- of winactie vind ik sowieso een goed idee als het een e-zine wordt, reclame lijkt me dan eigenlijk niet nodig?
pi_124676385
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 20:36 schreef Tyler-Girl het volgende:
Oke...maar is iedereen het dan eens over thema's enzo? Zo ja, waar beginnen we mee? Dan kan ik beginnen met pinnen ;)
Ik zou zeggen verras ons met leuke voorstellen ;)
Misschien is het nog wat te vroeg om nu al een thema vast te leggen, de kern en body van het magazine zijn nog niet eens helder :)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:13:28 #51
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124676584
je hebt wel gelijk bijou, als iedereen het vrijwillig doet (en wij echt zelf alles in elkaar kunnen zetten) zouden we (in eerste instantie) geen kosten hebben.
maar denk dat je op een gegevn moment ook moet investeren in winacties (vast niet alle bedrijven geven zomaar alles gratis weg).

en denk dat een abbo op een e-zine evengoed wel kan. ik weet niet precies hoe en op welke manier mensen bij het magazine komen. maar ik heb wel eens een blad gezien die werkte via een app en in die app kon je een abbo nemen op het blad en dat was dan elke keer te lezen op je ipad bijv. (blad komt dan denk ik automatisch in je kiosk te staan).

enne ik ga aan de slag :)
pi_124676595
Ik denk dat het handig is als we eerst even duidelijk stellen of het nu een e-zine wordt of van papier, anders discussiëren we straks over dingen die niet aan de orde gaan komen.

Voordelen papier:
- De geur O+
- Lekker bladeren op de bank
- Aantekeningen kunnen maken
- Iets hebben om te bewaren

Nadelen papier:
- de kosten voor drukken en verzenden zijn hoog
- afhankelijk van abonneewerving
- logistiek veel geregel
- veel administratie
- er zijn al veel papieren haaktijdschriften
- online afbeeldingen zijn minder goed te gebruiken (vormgeefding, web-afbeeldingen zijn doorgaans niet geschikt om te drukken)

Voordelen e-zine:
- breed toegankelijk, laagdrempelig waardoor groter publiek
- makkelijk te koppelen aan het forum (bijv polls aan te maken in het topic waar je naar verwijst)
- doorlinken naar online stuff zoals tutorials of leuke blogs
- eigentijdser en je bereikt ook de online hippe haaksters
- ne pas de grote zak met geld nodig om het te realiseren

Nadelen e-zine:
- minder romantisch dan papier
- ik ben zelf enorm voor een e-zine dus als iemand nog een nadeel weet, laat het weten :+

Poll: E-zine of papier?
FOK!ing e-zine
FOK!ing papier
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_124676632
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 09:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
je hebt wel gelijk bijou, als iedereen het vrijwillig doet (en wij echt zelf alles in elkaar kunnen zetten) zouden we (in eerste instantie) geen kosten hebben.
maar denk dat je op een gegevn moment ook moet investeren in winacties (vast niet alle bedrijven geven zomaar alles gratis weg).

en denk dat een abbo op een e-zine evengoed wel kan. ik weet niet precies hoe en op welke manier mensen bij het magazine komen. maar ik heb wel eens een blad gezien die werkte via een app en in die app kon je een abbo nemen op het blad en dat was dan elke keer te lezen op je ipad bijv. (blad komt dan denk ik automatisch in je kiosk te staan).

enne ik ga aan de slag :)
Oke dat wist ik niet, iemand die hier meer van weet? Vind het wel interessant hoe dat dan werkt :)
pi_124676817
Ik heb app-development begeleid. Een magazine laten ontwerpen voor een app is vreselijk duur, zeker als het interactieve elementen moet hebben. Ik denk dat je in het begin gewoon met een PDF moet werken. Je moet heel wat abbo's verkopen om de kosten van een app eruit te krijgen.
pi_124676937
Geweldig, op 4 sec na binnen het kwartier antwoord van iemand die er ervaring mee heeft :D FOK! _O_

Dank PaarsBeestje, klinkt inderdaad niet heel ideaal. Misschien meer iets voor de langere termijn dan.
In een pdf kun je ook interactieve dingen verwerken, misschien minder fancy dingen maar toch.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:42:06 #56
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124676944
ja dat dacht ik ook al (dat apps duur zijn) maar een pdf, weet ook niet of dat zo lekker werkt.....(blijkbaar wel dus....)

ik heb een haakbord aangemaakt, misschien kunnen we er een community van maken, zodat meerder mensen kunnen pinnen?!
http://pinterest.com/tamarakempen/haakdingetjes-fok/
(ik vind het wel lastig hoor, wat is leuk genoeg voor in een blad en andere vinden natuurlijk andere dingen leuk....)

wel denk ik dat als je het direct goed doetm dit ook veel mensen aanspreekt!
maar goed met een goede pr enzo kom je denk ik ook al een eind.
pi_124676959
Mooie verzameling al Tyler-Girl! Ik follow je :)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:44:47 #58
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124676968
dankje :@ ik probeer gewoon vanalles wat te verzamelen, dit komt nog alleen van mijn borden...
pi_124676991
Ik heb ook meteen een follow en wat repins gedaan ;)
pi_124677404
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 09:42 schreef Tyler-Girl het volgende:
ja dat dacht ik ook al (dat apps duur zijn) maar een pdf, weet ook niet of dat zo lekker werkt.....(blijkbaar wel dus....)

ik heb een haakbord aangemaakt, misschien kunnen we er een community van maken, zodat meerder mensen kunnen pinnen?!
(ik vind het wel lastig hoor, wat is leuk genoeg voor in een blad en andere vinden natuurlijk andere dingen leuk....)

wel denk ik dat als je het direct goed doetm dit ook veel mensen aanspreekt!
maar goed met een goede pr enzo kom je denk ik ook al een eind.
jee wat zijn jullie al ver met ideeen :-). Ik denk ook dat een ezine beter is. Tyler ik follw ook :-)
Met een ezine kan je elkaar goed en makkelijker aanvullen, helpen en bereiken denk ik.
By DMB
  zaterdag 30 maart 2013 @ 10:42:20 #61
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124677673
ik kan het bord ook zo maken dat iedereen van hier kan meepinnen....is dat een idee?
zo ja, laat maar weten of je erbij wilt (en anders even in pm/dm met naam op pinterest)
pi_124677832
Ook gestemd op e-zine, het is nu toch even uitproberen en kijken hoeveel animo er is :Y Maar later.. Papier O+ Die geur idd :D
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_124677886
Wat leuk, wat leuk! Ik ben niet echt harde kern, maar wil me wel aanbieden als proeflezer/proeftester van (zelfgemaakte) patronen. Haken of breien mag allebei. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_124679188
Tyler, ik ben gaan volgen en je mag me toevoegen om mee te pinnen :) Jorien Luten (Yorin)
Je hebt leuke dingen gepind!
  zaterdag 30 maart 2013 @ 11:59:07 #65
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124679242
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 11:57 schreef bietel het volgende:
Tyler, ik ben gaan volgen en je mag me toevoegen om mee te pinnen :) Jorien Luten (Yorin)
Je hebt leuke dingen gepind!
dankje, en ik ga je toevoegen!
pi_124679278
Top! Dank je wel!
pi_124679321
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 10:42 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik kan het bord ook zo maken dat iedereen van hier kan meepinnen....is dat een idee?
zo ja, laat maar weten of je erbij wilt (en anders even in pm/dm met naam op pinterest)
Hier iemand. :P
Optimist tot in de kist
pi_124679382
E-zine, papier lijkt mij niet haalbaar ivm drukkosten en verspreiding.
Ben je ook gaan volgen Tyler!
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_124679398
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 09:41 schreef Bijou het volgende:
Geweldig, op 4 sec na binnen het kwartier antwoord van iemand die er ervaring mee heeft :D FOK! _O_

Dank PaarsBeestje, klinkt inderdaad niet heel ideaal. Misschien meer iets voor de langere termijn dan.
In een pdf kun je ook interactieve dingen verwerken, misschien minder fancy dingen maar toch.
In Indesign kun je interactieve pdfs maken :) en je kunt er ook best vette dingen mee doen... Maarrrr heb het zelf nog nooit gedaan...link
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:08:06 #70
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124679438
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:02 schreef trovey het volgende:

[..]

Hier iemand. :P
gefixed :)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:08:28 #71
147091 janeway
live long and prosper
pi_124679444
Win acties zijn leuk en kortinscode's voor winkels ook een goed idee.
E-zine met abbo, tja je moet wel je mailadres ergens achterlaten dan krijg je hem in de mail, of de link oid.
pi_124680164
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 10:42 schreef Tyler-Girl het volgende:
yep:-)
By DMB
pi_124681745
Mijn dank is groot :*
Optimist tot in de kist
pi_124682151
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:06 schreef SupremeEvil het volgende:

[..]

In Indesign kun je interactieve pdfs maken :) en je kunt er ook best vette dingen mee doen... Maarrrr heb het zelf nog nooit gedaan...link
Leuk om in te verdiepen :Y Tot nu toe vooral papieren magazines gemaakt en een e-zine, maar dat was alleen met linkjes, geen embedded spul.
Heb onlangs CS6 master aangeschaft dus daar moet toch wel wat moois mee te maken zijn :)
pi_124683193
We zouden een eigen website met hosting op kunnen zetten als het goed loopt. Ik betaal voor mijn site maar 30 euro per jaar.
pi_124685361
Nou, volgens mij riep Knor (onder account van danny) nog dat er nog wel bitjes en bytjes over waren, dus dan hoeft er ook niks apart gehost te worden ;)
pi_124686571
Als het super succesvol wordt dan is dat misschien wel een idee. Want ik denk dat wanneer er veel inkomsten komen en het loopt via FOK! dat Danny dan niet alles voor niets gaat doen :D

Maar goed dat is voor later :s)
pi_124691695
Hier nog een abonnee! Na mijn afstuderen (hoop 24 juni) krijg ik meer tijd en kan ik misschien wel hand en spandiensten verlenen. Tot die tijd lees ik mee, o ja, ik heb net gestemd, een e-zine lijkt me praktischer (al vind ik een echt blad in handen houden veel fijner, maar ja, ik moet maar met de tijd meegaan!)
Wat er ook gebeurt, doe alsof het de bedoeling was!
pi_124691839
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 09:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
dankje :@ ik probeer gewoon vanalles wat te verzamelen, dit komt nog alleen van mijn borden...
heel leuk je *bord* en staan mooie dingen O+

e-mag. ^O^
pi_124692987
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 09:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Leuk hoor! Ik volg het board! :Y
  Admin zaterdag 30 maart 2013 @ 21:03:53 #81
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124696780
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:07 schreef trui het volgende:

Knorretje, lees je mee?
ben nooit gestopt met mee lezen :)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 31 maart 2013 @ 22:59:13 #82
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_124738802
Hee, ben een paar daagjes afwezig. Gebeuren er weer allemaal nieuwe dingen. Ik wil me wel aanmelden als proeflezer en beginnend haakster dus de makkelijke projecten (kijken of 1 sterretje ofzo ook echt makkelijk is)
Verder kan je online dingen toch ook zo vormgeven dat je bepaalde dingen makkelijk kan printen. evt handig met patronen.
Verder top idee. *O*
  zondag 31 maart 2013 @ 23:14:34 #83
397430 HarrrrieH
pi_124739755
Zou een gezamenlijke blog wat zijn? Dan kan iedereen wat op zijn eigen tempo en eigen "vakgebied" wat plaatsen.
pi_124741004
Een blog vind ik persoonlijk weinig verschillen van het forum eigenlijk :)
pi_124741555
Blog lijkt mij wel leuk. Scheelt veel in elkaar zet gedoe ook.
pi_124741750
Dat is nou net het leukste -O-
  zondag 31 maart 2013 @ 23:56:44 #87
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124741821
Denk dat je al blad zijnde ook echt een verschil kan maken. Blogs zijn er al zoveel....(bladen ook wel, maar die zijn dus vaak zo suf)
pi_124742024
Ik denk eigenlijk dat mensen eerder op een blog terecht gaan komen dan op een E-zine via fok.
Er zijn veel blogs maar je moet je natuurlijk weten te onderscheiden, dan komen de mensen wel terug naar jouw blog. Niet een dertien in een dozijn blog dus.
Maar goed ik roep maar wat :D
  maandag 1 april 2013 @ 08:36:38 #89
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124749347
ik vind het verschil met een forum ook niet groot genoeg.
in de haak.
  maandag 1 april 2013 @ 10:33:50 #90
316232 Lutte
duimelut
pi_124750269
Als je met tien man gaat bloggen wordt het erg chaotisch lijkt me, daarnaast verdwijnt het idee dat het van de haaksters van CRE samen is grotendeels denk ik. Met een e-zine kan juist iedereen elkaar versterken!
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
  maandag 1 april 2013 @ 10:46:13 #91
397430 HarrrrieH
pi_124750471
Maar ik zat zo te denken oa
De kritische columniste kan iedere week haar column schrijven
Degene die een nieuw patroon schrijft zet m erop wanneer die klaar is (in de commentaren kunnen ik en de andere lezers m namaken en tips geven)
De steek van de week of de haal van het kwartaal kan iemand in zijn eigen tempo maken met foto's enzo, links naar youtube

De PR mensen kunnen de blog toch nog steeds promoten.
De taalpuristen kunnen de artikelen lezen en de artikelen plaatsen.
Enz

Was maar een idee hoor :)
  maandag 1 april 2013 @ 13:45:56 #92
147091 janeway
live long and prosper
pi_124754642
ik doe ook mee op pinterest.. D Bfotografie heet ik daar
Staan leuke dingen op het board daar al
  maandag 1 april 2013 @ 15:20:17 #93
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124757499
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:45 schreef janeway het volgende:
ik doe ook mee op pinterest.. D Bfotografie heet ik daar
Staan leuke dingen op het board daar al
ik heb je toegevoegd zodat je mee kan pinnen.
  maandag 1 april 2013 @ 17:17:47 #94
147091 janeway
live long and prosper
pi_124760902
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 15:20 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

ik heb je toegevoegd zodat je mee kan pinnen.
En gelijk al gedaan.. Leuke dingen staan er al
  maandag 1 april 2013 @ 17:44:45 #95
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_124761682
Flipboard, is dat wat?
pi_124764597
Ziet er strak uit, heb je er ervaring mee Mirjam?
Kun je dat wel zelf leuk vormgeven trouwens of zijn de vijf aangeboden vormgevers dan overbodig? ( :{ )
pi_124774477
Ik ben lang niet online geweest, ook niet zoveel gehaakt de laatste tijd. Maar ik wil abonnee worden! Wat een geweldige ideeën!
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_124775354
Met Flipboard kun je sinds afelopen week wel een eigen digitaal tijdschrift maken. Maar alleen voor mobiel geschikt, toch? iOS en Android...

Papier is te veel gedoe, geloof me.
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:05:28 #99
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124787274
Dat Flipboard ziet er wel vet uit....maar krijg wel het idee dat je daar alleen artikelen enzo van internet in kunt zetten en geen eigen geschreven dingen (maar weet niet of dat ook werkelijk zo is, heb maar even snel gekeken).

Mag ik ook nog even zeggen dat ik al helemaal trots ben op ons pinterestboard O+ ;)
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:38:39 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124788329
ik begrijp het doel van het pinterest board nog niet helemaal in dezen?
in de haak.
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:39:36 #101
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124788355
meer ideeen verzamelen....verder niet veel nee :D
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:54:55 #102
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_124790902
Niet om deprimerend te doen, maar denken jullie aan de rechten van FOK! enzo?

Ik vind het wel een leuk idee :Y
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
  dinsdag 2 april 2013 @ 15:07:01 #103
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124793279
Als het als onderdeel Fok! wordt uitgebracht moet daar wel een mouw aan te passen zijn lijkt me? heb je specifieke voorbeelden in gedachten, Muck, van situaties waarin die rechten in 't geding zouden zijn?
in de haak.
pi_124811667
quote:
5s.gif Op maandag 1 april 2013 17:44 schreef Mirjam het volgende:
Flipboard, is dat wat?
ben een leek blijkbaar, wat is dat?
By DMB
pi_124824472
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 13:54 schreef Muck het volgende:
Niet om deprimerend te doen, maar denken jullie aan de rechten van FOK! enzo?

Ik vind het wel een leuk idee :Y
quote:
0s.gif Op dinsdag 2 april 2013 15:07 schreef trui het volgende:
Als het als onderdeel Fok! wordt uitgebracht moet daar wel een mouw aan te passen zijn lijkt me? heb je specifieke voorbeelden in gedachten, Muck, van situaties waarin die rechten in 't geding zouden zijn?
Ben ik ook benieuwd naar :)
pi_124824490
quote:
1s.gif Op dinsdag 2 april 2013 21:49 schreef CREADO het volgende:
ben een leek blijkbaar, wat is dat?
http://www.flipboard.com/
  woensdag 3 april 2013 @ 09:50:58 #108
112545 Muck
pi_124825114
Ik heb, naast het FOK!kookboek, even geen voorbeelden, maar in mijn tijd bij de PR van FOK! hebben we vaker met dit soort initiatieven te maken gehad.
Wellicht is het verstandig om het met hen op te nemen, om teleurstelling te voorkomen :)

[ Bericht 3% gewijzigd door Muck op 03-04-2013 12:21:39 ]
  woensdag 3 april 2013 @ 12:14:08 #109
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124829304
met wie?
in de haak.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:16:26 #110
112545 Muck
pi_124829368
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:14 schreef trui het volgende:
met wie?
De PR-afdeling
Mijn telefoon blijft rare wijzigingen maken 8)7
  woensdag 3 april 2013 @ 12:17:14 #111
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124829395
ah, is er een PR afdeling. :)
in de haak.
  woensdag 3 april 2013 @ 12:20:22 #112
112545 Muck
pi_124829485
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:17 schreef trui het volgende:
ah, is er een PR afdeling. :)
:Y
Je kunt ze onder andere bereiken via pr@fok.nl :)
  woensdag 3 april 2013 @ 12:47:54 #113
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124830535
Heb eerder gepost, Danny moet toestemming geven, ook omdat de naam FOK erin verwerkt is, en qua rechten etc. etc.( als het echt gaat lopen ook reklamegelden etc) Maar de vrouw van Danny (Knorretje) leest mee in het topic.
Het lijkt me het verstandigste als er 1 user zeg maar de leiding neemt ( staat beetje raar zo) ik bedoel leiding die alles op papier zet, contact met Danny legt en overlegt van wat we wel en niet mogen.
Betrek wel Lutte erbij, want zei is tenslotte ons Modje.

Quote van Knorretje/Danny

[ Bericht 16% gewijzigd door Toverheks op 03-04-2013 12:53:55 ]
pi_124847610
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 12:47 schreef Toverheks het volgende:
Heb eerder gepost, Danny moet toestemming geven, ook omdat de naam FOK erin verwerkt is, en qua rechten etc. etc.( als het echt gaat lopen ook reklamegelden etc) Maar de vrouw van Danny (Knorretje) leest mee in het topic.
Het lijkt me het verstandigste als er 1 user zeg maar de leiding neemt ( staat beetje raar zo) ik bedoel leiding die alles op papier zet, contact met Danny legt en overlegt van wat we wel en niet mogen.
Betrek wel Lutte erbij, want zei is tenslotte ons Modje.

Quote van Knorretje/Danny

dat is een goed teken toch? Wellicht kan bijou contact leggen en houden? Bijou jij lijkt mij er goed in :-) of muck, want het koooboek ziet er leuk uit:-)
By DMB
  woensdag 3 april 2013 @ 21:40:08 #115
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124854125
quote:
1s.gif Op woensdag 3 april 2013 19:45 schreef CREADO het volgende:

[..]

dat is een goed teken toch? Wellicht kan bijou contact leggen en houden? Bijou jij lijkt mij er goed in :-) of muck, want het koooboek ziet er leuk uit:-)
vind ik een goede keus Bijou of Muck, nu moeten ze ook nog willen *O*
pi_124854191
Haha dat ik een tic heb om dingen te ordenen in lijstjes wil niet zeggen dat ik goed ben in leiding nemen :) Wil het wel doen hoor als niemand anders zich aanbiedt. Toverheks jij niet? Het was jouw idee tenslotte :)
pi_124854366
Overigens wil ik dan wel eerst duidelijk krijgen wat ons doel is met het magazine.
Ik zie het bijvoorbeeld puur als een gezamenlijk initiatief om onze interesses en creaties te bundelen en te delen met anderen. Wat sommigen posten dat er inkomsten uit gehaald gaan worden zie ik nog niet zo voor me waarom dat zou moeten. Kunnen jullie dat uitleggen?
  woensdag 3 april 2013 @ 21:46:32 #118
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124854496
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:41 schreef Bijou het volgende:
Haha dat ik een tic heb om dingen te ordenen in lijstjes wil niet zeggen dat ik goed ben in leiding nemen :) Wil het wel doen hoor als niemand anders zich aanbiedt. Toverheks jij niet? Het was jouw idee tenslotte :)
:{w ben al blij dat ik weet hoe ik een foto in het topic moet plaatsen _O- echt dat is niks voor mij, las al een paar namen die hun werk er ook van gemaakt hebben, nee laat mij maar lekker Haaksters onder vuur nemen met een leuk intervieuwtje of reklame ronselen/winkels aanschrijven en een leuke aktie opzetten en prijsvraagjes in elkaar flansen :P zoiets ben ik beter in
pi_124854853
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:46 schreef Toverheks het volgende:

[..]

:{w ben al blij dat ik weet hoe ik een foto in het topic moet plaatsen _O- echt dat is niks voor mij, las al een paar namen die hun werk er ook van gemaakt hebben, nee laat mij maar lekker Haaksters onder vuur nemen met een leuk intervieuwtje of reklame ronselen/winkels aanschrijven en een leuke aktie opzetten en prijsvraagjes in elkaar flansen :P zoiets ben ik beter in
Haha oke duidelijk ^O^
pi_124854893
quote:
Thanks, interessant!
pi_124854970
Wat ontzettend gaaf trouwens dat kookboek, kende ik nog niet!
  woensdag 3 april 2013 @ 21:53:49 #122
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124854979
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:44 schreef Bijou het volgende:
Overigens wil ik dan wel eerst duidelijk krijgen wat ons doel is met het magazine.
Ik zie het bijvoorbeeld puur als een gezamenlijk initiatief om onze interesses en creaties te bundelen en te delen met anderen. Wat sommigen posten dat er inkomsten uit gehaald gaan worden zie ik nog niet zo voor me waarom dat zou moeten. Kunnen jullie dat uitleggen?
Banners en reklame enzo, maar dan moet je toch bij Danny wezen, heb er ook niet zoveel verstand van, maar denk dat iedereen wel met de keuze Bijou eens is, lijkt me ook beter als er 1 iemand alles coördineert in samenspraak met Lutte en dan eens Danny aan zijn vestje trekken over het hoe en wat. Ik roep maar wat he, maar dat lijkt me het beste anders loopt alles straks door elkaar te gillen *O* Als jij nou een plan maakt en dat inlevert samen met Lutte bij Danny dan kan je daar verder op Borduren .

En jij zoekt nog iemand uit die jou wilt ondersteunen, want het lijkt me toch best veel werk zo 1e keer.
  woensdag 3 april 2013 @ 21:55:12 #123
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124855049
Misschien wilt iemand het samen met jou opzetten Bijou, die moet zich dan even aanmelden bij jou dan komen jullie er samen wel uit, jullie kunnen dan de taken verdelen zeg maar.
pi_124855069
Ja maar waarom wil je de banners en reclame is mijn vraag :) Is dat nodig om bepaalde kosten te kunnen dekken? Ik heb geen idee of er ook kosten bij komen kijken, ik denk zelf van niet?
pi_124855240
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:55 schreef Toverheks het volgende:
Misschien wilt iemand het samen met jou opzetten Bijou, die moet zich dan even aanmelden bij jou dan komen jullie er samen wel uit, jullie kunnen dan de taken verdelen zeg maar.
Dat zou fijn zijn inderdaad.
Sollicitanten mogen zich melden ~O>
ik sta open voor steekpenningen in de vorm van zakken lays oven chips :Y)
  woensdag 3 april 2013 @ 22:02:11 #126
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124855486
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:55 schreef Bijou het volgende:
Ja maar waarom wil je de banners en reclame is mijn vraag :) Is dat nodig om bepaalde kosten te kunnen dekken? Ik heb geen idee of er ook kosten bij komen kijken, ik denk zelf van niet?
Als je een magazine opstart en je wilt reklame erin van bv een wolwinkeltje uit Lutjebroek ( ik noem maar iets) dan moeten ze betalen daarvoor, of als een wolwinkeltje garen wilt slijten op internet en je kan on line daar bestellen etc etc. maar veel verstand heb ik daar niet van daar moet je dan bij Danny voor wezen lijkt me.
Het FOK!ing Crochet Magazine is eigendom van FOK dus van Danny als het van de grond komt, ook weet ik niet of Danny de naam FCM moet claimen ergens maar lijkt me wel. (domeinnaam)
pi_124856010
Maar nu weet ik nog steeds niet waarom je die reclame erin wil :) Is het doel van het magazine om er geld aan te verdienen?

Is een domeinnaam wel nodig als het een plekje ergens op FOK! krijgt?

[ Bericht 2% gewijzigd door Bijou op 03-04-2013 22:18:16 ]
  woensdag 3 april 2013 @ 22:18:18 #128
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124856487
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 22:10 schreef Bijou het volgende:
Maar nu weet ik nog steeds niet waarom je die reclame erin wil :) Is het doel om er geld aan te verdienen?

Is een domeinnaam wel nodig als het een plekje ergens op FOK! krijgt?
Dat weet ik juist precies niet daarom Danny kom er maar in :P maar is het de bedoeling dat het alleen via FOK te lezen is of dat als je googled op haaken freubeldingentjes je de link van FCM te zien krijgt.

(wat ik begreep was het wel van FOK maar buiten FOK ook te lezen etc)
  woensdag 3 april 2013 @ 22:19:57 #129
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124856588
Wel leuk he plannetjes maken *O*
pi_124856773
Nou ja als ik op welk onderwerp dan ook maar google lijkt het alsof ik altijd als eerste een topic van FOK! tegenkom :D

Je kunt het toch als niet-FOK!user ook gewoon lezen ook al staat het op fcm.fok.nl bij wijze van?

* Bijou roept om iemand met (technische) kennis hiervan
pi_124856793
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 22:19 schreef Toverheks het volgende:
Wel leuk he plannetjes maken *O*
Jah. :Y O+
pi_124864604
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 22:22 schreef Bijou het volgende:

[..]

Jah. :Y O+
leukleukleuk. wil wel helpe, maar heb niet zo ve
el tijd:(
By DMB
pi_124866456
Ik heb ook geen deeltijdbaan over qua tijd eigenlijk. En ik wil toch wel heel graag vooral een deel van de vormgeving doen en niet alleen maar de kar trekken en coördineren. Kan het beide doen, maar niet in m'n eentje want dan wordt het een beetje te veel een FOK!ing Bijou magazine ;)

Ook heb ik nog steeds deze vraag om over te discussiëren:

quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 21:44 schreef Bijou het volgende:
Wat zien jullie als doel voor het e-zine? (er nu vanuit gaande dat het een magazine wordt en geen blog of website, als daar veel voorstanders voor zijn meld u)
  donderdag 4 april 2013 @ 09:51:53 #134
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124866731
Ik wil me ook wel melden als sollicitant. Ben nog aant afstuderen (dus misschien straks, of heel veel tijd door geen baan of weinig tijd door wel een baan :) ) maar vind het wel leuk om me er mee te bemoeien ;)

Denk dat de reclames enzo vooral bedoeld zijn voor als het later wat groter wordt en ook buitenstaanders trekt. Of veel acties ofzo, maar of dat al direct van toepassing is weet ik ook niet.
denk dat je het idd eerst moet zien als het bundelen van ideeen, interesses en abbo's, reclames enzo echt iets zijn voor als het echt gaat lopen.
  donderdag 4 april 2013 @ 12:48:31 #135
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124872097
ik wil wel hier en daar een bijdrage leveren, maar heb ook geen tijd voor coördinerende taken. aan de andere kant denk ik: we hoeven 't ook niet nodeloos groot/ingewikkeld te maken, natuurlijk.

kwam nog wel een grappig pinterest-board tegen. :) ter inspiratie voor een themanummer over kleding haken oid? zie ook regretsy.com, voor de don'ts.... :)
(omg, zie bijv. deze. :o )

[ Bericht 4% gewijzigd door trui op 04-04-2013 12:55:35 ]
in de haak.
  Admin donderdag 4 april 2013 @ 13:51:07 #136
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124874231
Ik begreep eerder dat het idee was dat er een digitaal 'magazine' in pdf vorm zou komen voor FOK!kers en dat er een plek nodig was om die neer te zetten. Daarvoor kan wel een plekje op de FOK!servers worden vrijgemaakt. Als het meer wordt dan dat moet ik echt vooraf weten wat de plannen zijn e.d., dus ik kan er gebaseerd op bovenstaande nog niet heel veel over zeggen (werd naar dit topic geroepen per PM, vandaar).
Zie wat ik kijk: trakt.tv
pi_124875333
Ik ben het wel eens met de mensen die opperen om het klein te houden. Laten we beginnen met een leuk (on-line) blad voor en door de Fok!kers, dat ook te lezen is door niet- Fok!kers.
We hebben met elkaar een hoop leuke ideeen verzameld. Ik denk dat we daar een leuk blad mee kunnen maken.
Verder hebben we hier ook een hoop mensen met skills, bereidheid en motivatie, om dit op te zetten. Als ik het goed inschat, denk ik, dat deze mensen hier niets voor terug verwachten, behalve wat erkenning en een mooi resultaat.
Op deze manier hebben we geen reklame nodig. Win acties zijn leuk, maar komen voor mij niet op de eerste plaats.
Wat mij leuk lijkt aan dit magazine, zijn de projekten, ideeen en leuke, nuttige links, een pin(board) uitgelicht, een leuk interview met een fok!haakster, of een wat algemeen bekendere haakster. Of een leuke verzameling met foto's van een CAL oid.
Eigenlijk dus een verder uitgewerkte, uitgebreidere versie van 'Het grote haaktopic".
  donderdag 4 april 2013 @ 14:36:15 #138
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124875941
ik ben 't helemaal eens met bietel!
in de haak.
pi_124876221
Ik ook!
  donderdag 4 april 2013 @ 14:46:18 #140
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124876308
*O* Ik vind alles best *O*
  donderdag 4 april 2013 @ 14:54:47 #141
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124876647
Ja eigenlijk wel he?! Tis gewoon alles in 1 op een kneuterige hippe manier *O* grapje dames....niet slaan

maar het omvat inderdaad alles, ik zeg doen! ^O^ *O*
pi_124884040
Met bietel eens is :Y
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_124887492
Kortom een zusje van het kookboek van fok?
O+
By DMB
pi_124907670
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 14:54 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ja eigenlijk wel he?! Tis gewoon alles in 1 op een kneuterige hippe manier *O* grapje dames....niet slaan

o|O
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:47:48 #145
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124907690
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:47 schreef Bijou het volgende:

[..]

o|O
:6
pi_124907734

O-)
pi_124907765
Is het trouwens FOK!king of Fok!ing? FOK!king leek zo raar...
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:57:51 #148
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124907952
hahaha super vet! het ziet er allebei raar uit...nu ik het opschrijf maar volgens mij is het wel met dubbel kk.....
Maar hebben we ook een kleuren optie? O-) vind dit een beetje gothic :@ sorry
pi_124907979
Oh ja dit is nog maar even een probeersel voor de vorm! Kan nog alle kleuren van de regenboog krijgen, of wit op een mooie kleurige foto O+
  vrijdag 5 april 2013 @ 10:59:49 #150
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124908008
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 10:58 schreef Bijou het volgende:
Oh ja dit is nog maar even een probeersel voor de vorm! Kan nog alle kleuren van de regenboog krijgen, of wit op een mooie kleurige foto O+
O+ moet ook weer niet te dol worden maar een kleurtje is leuk
pi_124908214

Kan allemaal, moest het voor nu even uit mijn hoofd halen en maken :P
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:17:28 #152
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124908546
Wauw! Jij bent goed bezig ^O^ kan nu al niet meer kiezen :@ :+

maar als je ook gebruik wil maken van cover foto's lijkt me de eerste makkelijker in gebruik en ook wat rustiger.
pi_124908819
Je zou ook per nummer kunnen kijken wat het beste past. Meer suggesties of andere ontwerpen zijn trouwens ook welkom, hebben we wat te kiezen straks :)
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:28:45 #154
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124908858
Zou kunnen ja, maar dan zou ik voor uniformiteit kiezen.
Helaas kan ik zelf niets ontwerpen....kan niet eens met paint overweg :D
pi_124909487
Jij bent al goed bezig met pinnen :Y
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:51:54 #156
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124909650
:@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:54:45 #157
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124909751
Een Koninginnedag issue zullen we wel niet meer halen of wel? :+
  vrijdag 5 april 2013 @ 11:55:23 #158
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_124909779
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:54 schreef Tyler-Girl het volgende:
[ afbeelding ]
oh wat leuk!!
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:04:21 #159
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124910073
Ja ik vind hem ook best leuk...niet zo opzichtig als vele andere koninginnedingen!
pi_124910207
haha wat leuk! Dat wordt wel heel krap ben ik bang :{
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:11:45 #161
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124910293
Voor volgend jaar dan ;) Ik heb geen idee hoe lang het duurt om een magazine in elkaar te zetten, maar daar zal vast wel een maand ofzo aan voorbij gaan, toch?!
pi_124910453
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:51 schreef Tyler-Girl het volgende:
:@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jij bent een van de meest actieve posters in dit topic, jouw naam hoort er echt wel in te staan! Ik vind het juist fijn dat je zo meedenkt ^O^

Ik ben nu juist weer bang dat ik door mijn enthousiasme anderen afschrik om ook dingen voor te stellen of te maken. Wat ik doe is echt puur omdat ik het zo leuk vind en ik wil vooral anderen ook oproepen om dingen te maken en taken voorstellen om op zich te nemen. Zie mijn enthousiaste uitspattingen ajb als voorzetten en niet als definitieve dingen :)
pi_124910495
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:11 schreef Tyler-Girl het volgende:
Voor volgend jaar dan ;) Ik heb geen idee hoe lang het duurt om een magazine in elkaar te zetten, maar daar zal vast wel een maand ofzo aan voorbij gaan, toch?!
Misschien dat het later wat sneller gaat, maar als je afhankelijk bent van meerdere mensen die dingen aan moeten leveren, correctierondes etc ben je dat voor nu zeker wel kwijt als het hele magazine nog from scratch opgebouwd moet worden.
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:27:01 #164
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124910744
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:17 schreef Bijou het volgende:

[..]

Jij bent een van de meest actieve posters in dit topic, jouw naam hoort er echt wel in te staan! Ik vind het juist fijn dat je zo meedenkt ^O^

Ik ben nu juist weer bang dat ik door mijn enthousiasme anderen afschrik om ook dingen voor te stellen of te maken. Wat ik doe is echt puur omdat ik het zo leuk vind en ik wil vooral anderen ook oproepen om dingen te maken en taken voorstellen om op zich te nemen. Zie mijn enthousiaste uitspattingen ajb als voorzetten en niet als definitieve dingen :)
Naar mijn idee schrik je niet af hoor :D maar ik kan natuurlijk niet voor iedereen oordelen. Maar zoals vaker gezegd alle ideeen enzo zijn zeer welkom! Dus mensen kom maar op !!!! :D

Wat ik bij sommige "echte" bladen ook wel eens lees, is dat zij er ook veel tijd aan besteden om alles voor te bereiden en dat zij ook al zeker een maand van te voren bezig zijn voor het volgende issue.
pi_124911043
:Y Ik heb ook voor een magazine gewerkt dat elk kwartaal uitkwam, de planning stond al een half jaar van te voren op het bord qua ideeën en wie er geïnterviewd moest worden. En dan nog was het elke keer weer stressen om de deadline te halen. (dat kwam vooral ook door het grote aantal adverteerders die je steeds achter de broek aan moest zitten, maar daar hebben wij nu dus geen last van :) )
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:38:02 #166
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124911125
ow echt :o we hebben dus echt iemand met ervaring :)
een half jaar vooruit zelfs! dat wist ik niet. en adverteerders, mensen die je nodig hebt zijn altijd stom :6 doen nooit wat jij wil.

Maar denk wel dat we met een deadline ofzo moeten gaan werken, anders komt het er nooit van ~O> ;)
pi_124911235
Dit is natuurlijk wel heel wat kleinschaliger en aardiger enzo he O+
Maar je moet iedereen wel de tijd geven om voor te bereiden en dingen te schrijven/fotograferen etc. Vooral ook omdat het vrijwillig is, het moet wel leuk blijven :)

Het vormgeven zelf is voor nu ook nog redelijk wat werk omdat er nog geen stramien is. Maar als dat er straks is kan dat afhankelijk van hoe dik het nummer wordt wel in een paar dagen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Bijou op 05-04-2013 12:53:31 ]
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:01:26 #168
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124911832
Ja tuurlijk...nu ook nog niet, maar straks als iedereen taken heeft enzo.

Ik ben heel erg zo van: het moet allemaal NUNUNU! want anders komt het er weer niet van -O- en ik verlies denk ik snel mijn enthousiasme :@ ik vind het dan nog wel leuk, maar wordt steeds gemakkelijker......dit is natuurlijk niet goed voor mijn sollicitatie voor mede-regalaar.....
waar moesten die zakken lays oven chips ook alweer heen? O-)
pi_124912140
Mag ik ook meepinnen? Heet daar ook whoopdidoo.
Al zal het niet deze week zijn denk ik want heb het een beetje erg druk.
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:17:34 #170
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124912332
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:11 schreef Whoopdidoo het volgende:
Mag ik ook meepinnen? Heet daar ook whoopdidoo.
Al zal het niet deze week zijn denk ik want heb het een beetje erg druk.
Ik heb je uitgenodigd :D
pi_124912542
Ik heb het gezien!
Leuke dingen staan er al op.

En zo leer je nog iets van je mede-Fokker (Trovey....pin je de hele dag ofzo, jeetje!)
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:24:42 #172
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124912570
hahha sommige hebben idd al een hele collectie verzameld! Pinnen is verslavend hoor.
  vrijdag 5 april 2013 @ 13:32:33 #173
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_124912815
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:17 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

Ik heb je uitgenodigd :D
mijn naam is geloof ik
SPOILER
pi_124915057
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:07 schreef Bijou het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Kan allemaal, moest het voor nu even uit mijn hoofd halen en maken :P
ik kies boven :-)
By DMB
pi_124915104
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 11:54 schreef Tyler-Girl het volgende:
[ afbeelding ]
Gaaf tyler en we allemaal ons best:-)
By DMB
pi_124915154
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
hahha sommige hebben idd al een hele collectie verzameld! Pinnen is verslavend hoor.
:o :o O+
By DMB
  vrijdag 5 april 2013 @ 15:59:03 #177
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124917956
leuk hoor. kennen jullie ook de pinterestpagina van karinaandehaak? zo lekker geordend, misschien moeten wij ook subrubrieken gaan aanbrengen?
in de haak.
  vrijdag 5 april 2013 @ 16:08:41 #178
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124918310
Ik volg haar idd Trui. Voor nu is het denk ik nog even gemakkelijker om het in 1 board te houden....en dan straks misschien een apart account oprichten en daar aparte boarden maken. Denk ik he....(anders wordt mijn pinterest zon rommel :P ik werk trouwens zelf wel met verschillende boarden)
pi_124944461
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:01 schreef Tyler-Girl het volgende:

Ik ben heel erg zo van: het moet allemaal NUNUNU! want anders komt het er weer niet van -O- en ik verlies denk ik snel mijn enthousiasme :@ ik vind het dan nog wel leuk, maar wordt steeds gemakkelijker......dit is natuurlijk niet goed voor mijn sollicitatie voor mede-regalaar.....

Wmb ben je aangenomen hoor ;)
pi_124944471
Btw over die twee logovoorbeelden:
De bovenste heb ik zomaar een kleur gepakt hoor, kan nog vanalles worden, en de witte heb ik op zomaar een foto gezet zodat je dat effect ziet. Het is niet de bedoeling dat het met deze foto en al het logo wordt :)
Wat vindt de rest van het logo? Leuk/niet leuk? Zou je wat anders willen zien?
pi_124944663
Ik vind het logo wel mooi :) Ik vind beide keuren mooi. Zou alleen bij de bovenste de kleur van Fok! en de uitroepteken wat donkerder doen. Of misschien een randje geven ofzo.
Maar ik denk dat simpel zwart of wit praktischer is. Zeker als het over een foto heen komt. Anders misschien het logo een standaard achtergrond geven? Bijv. in een ovaal, rechthoek oid? Ik denk even 'hardop' mee. Ben maar een leek :p
Zijn er nog andere mensen met ideeën? Altijd goed om een keuze te hebben :)
Bijou, ik vind je logo mooi hoor! Maar zoals je zelf ook al aangeeft: even de flow van ideeën open houden :)
Pinterest gaat lekker inderdaad, meiden! We hebben al veel en veel variatie!
pi_124944947
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 12:36 schreef Bijou het volgende:
:Y Ik heb ook voor een magazine gewerkt dat elk kwartaal uitkwam, de planning stond al een half jaar van te voren op het bord qua ideeën en wie er geïnterviewd moest worden. En dan nog was het elke keer weer stressen om de deadline te halen. (dat kwam vooral ook door het grote aantal adverteerders die je steeds achter de broek aan moest zitten, maar daar hebben wij nu dus geen last van :) )
Ben jij mij? :D
  zaterdag 6 april 2013 @ 10:17:56 #183
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124945125
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 april 2013 13:01 schreef Tyler-Girl het volgende:

_O- vooral de hele kleine lettertjes lezen over de chips
  zaterdag 6 april 2013 @ 11:30:34 #184
147091 janeway
live long and prosper
pi_124946286
Het bovenste logo vind ik leuk zo. Verder zijn jullie snel bezig en heb ik weinig constructiefs toe te voegen.. Ik pinterest wat af hahaha
  zaterdag 6 april 2013 @ 18:01:51 #185
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124957175
veel succes met maken dames (en heren?) ik lees het wel als het klaar is :P

oh ja, ik pin ook, lijkt me wel leuk om mee te pinnen met jullie (is zeker niet de bedoeling dat er dingen van dat bord weer op je eigen bord gerepind worden, of wel?)
http://pinterest.com/froukster/boards/
Kwak
  zaterdag 6 april 2013 @ 18:22:44 #186
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124957977
Kwak, maakt mij niet uit. Volgens mij hebben andere dat ook gedaan (ik pin nu alles dubbel) maar er volgens ook veel mensen dat board terwijl die volgens mij niet van hier zijn.
Ik kan er wel een secret board van maken maar dan kunnen jullie niet meepinnen :{

Enne toverheks, ik ben wel aangenomen :6 :D
pi_124958221
Hoi dames, wat is er weer veel gebeurd de afgelopen dagen. Ik hoop ook weer wat meer mee te kunnen schrijven en denken na mijn bevalling/spoedkeizesnede van afgelopen donderdag want ik vindt het idee nog steeds super.
Maar zoals jullie begrijpen kan ik nog niet super actief zijn. De logo's zien er super uit. Bij de tweede zou je achtergrond elke keer kunnen wijzigen in iets wat past bij bijvoorbeeld het thema of iets bijzonders dat in die uitgave wordt besproken.
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:23:13 #188
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124962315
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 18:22 schreef Tyler-Girl het volgende:
Kwak, maakt mij niet uit. Volgens mij hebben andere dat ook gedaan (ik pin nu alles dubbel) maar er volgens ook veel mensen dat board terwijl die volgens mij niet van hier zijn.
Ik kan er wel een secret board van maken maar dan kunnen jullie niet meepinnen :{

Enne toverheks, ik ben wel aangenomen :6 :D
waar vind ik het en wie voegt me toe?
Kwak
  zaterdag 6 april 2013 @ 20:55:47 #189
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124964122
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 20:23 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

waar vind ik het en wie voegt me toe?
pardon, ik dacht dat je al meedeed. ik heb je toegevoegd. als het goed is krijg je daar een mailtje van met een link naar het board en dan kun je ook meepinnen.
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:09:29 #190
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124964824
quote:
1s.gif Op zaterdag 6 april 2013 20:55 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

pardon, ik dacht dat je al meedeed. ik heb je toegevoegd. als het goed is krijg je daar een mailtje van met een link naar het board en dan kun je ook meepinnen.
Gelukt!
Kwak
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:15:14 #191
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124965067
Mag ik meekijken, want pinnen kan ik niet :@
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:18:19 #192
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_124965210

hier kun je alles zin... ik zit mn eigen board even leeg te plukken/repinnen nu, de leuke dingetjes.... het is een beetje veel :@
Kwak
  zaterdag 6 april 2013 @ 21:37:57 #193
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_124966281
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 april 2013 21:18 schreef kwakz0r het volgende:

hier kun je alles zin... ik zit mn eigen board even leeg te plukken/repinnen nu, de leuke dingetjes.... het is een beetje veel :@
heel erg leuk, en kom vaak gluren :Y
pi_124999076
Ik lees op het moment vooral mee en als ik iets toe te voegen heb, dan geef ik een gil :) Ik heb nu eigenlijk geen goede ideeën.

En beide logo's vind ik leuk!
pi_125035620
Heb me het weekend afgevraagd hoe we nu het beste kunnen beginnen. (Eindredacteur Arual help?)
Mijn perfectionistische ik komt er niet uit om in een keer een fantastisch plan neer te zetten, dus ik ga hier nu even hardop nadenken!

Ik wil in ieder geval zeker weten op wie we kunnen rekenen ook voor langere termijn als we dit echt gaan doen. Maar daarvoor is het wel handig als we weten wat en wie we precies nodig hebben. Maar er moet ook ruimte overblijven voor mensen die sporadisch of spontaan wat in willen brengen of helpen.

Misschien kunnen we als eerste dan beginnen met het brainstormen over de rubrieken?
Dit heb ik tot nu toe verzameld:

Show je stash
Wol review
Schandalen
Column
In de spotlight
Haak maar raak
Tips van trui
Projecten
Ditjes & datjes
Prijsvraag(je)
Inspiratie page met haaksels uit het topic
haken 2.0-page met daarop dan bijvoorbeeld:
- beste haakblog
- haakapps

- wol/katoen
- knuffeloogjes
- haakboeken

Workshop

Dit is best al veel, is het haalbaar om ze allemaal elk kwartaal terug te laten komen? Of zijn sommige leuker voor een special? Brrrrainstormen maar :s)

Ook lees ik sommigen wat over abonnees zeggen. Die heb je niet toch als het een pdf wordt die op FOK! geplaatst wordt? Of zie ik dat verkeerd :)
pi_125038439
Mijn favorieten en mijn reden om een haakblad te lezen zijn:

• Show je stash evt met interview
• Schandalen
• Column
• Haak maar raak (crochet a long?)
• Tips van trui
• Inhaken (ketting van users die iets voor een ander haken)
• Prijsvraag(je)
• verzameling nuttige/leuke patronen/sites/tutorials
• Inspiratie page met haaksels uit het topic
• haken 2.0-page met daarop dan bijvoorbeeld: - beste haakblog - handige online haaktools - haakapps - inspirerende pinterest-borden
• Workshop (patroon om te haken? SpaceInvaders biedt patroon van cowl aan)
• Haal van het kwartaal (steek van de week ;))
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_125038828
Thanks LekkerApart, daar kunnen we wat mee ^O^
Wie volgt? :s)
  maandag 8 april 2013 @ 18:18:36 #198
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_125038981
Ik denk dat er zeker dingen tussen zitten die elke keer bij kunnen....andere misschien om de zoveel tijd.

deze kunnen denk ik wel elke keer:
Show je stash
Wol review
Column
In de spotlight
Haak maar raak (wat was hiermee ook alweer mee?)
Tips van trui
Projecten (valt dit niet een beetje bij "in de spotlight"?)
Ditjes & datjes
Prijsvraag(je)
Inspiratie page met haaksels uit het topic (zie projecten)
Haal van het kwartaal (steek van week)

die abonnementen was volgens mij meer als het een echt magazine zou worden.
pi_125039114
In de spotlight
Haak maar raak
Tips van trui
Projecten
Ditjes & datjes
Prijsvraag(je)
hebbedingetjespage
Workshop
En soms iets iemand in het zonnetje zetten of in de spotlight :-)
By DMB
pi_125039651
Top ^O^ Ik ga jullie voorstellen turven :)

edit: keep 'm coming ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Bijou op 08-04-2013 18:45:43 ]
pi_125047998
Show je stash
Wol review
Projekten/ voorbeelden van haaksels van anderen/ inspiratie
Leuke patronen
Column
Tips van Trui
Crochet along (resultaat, idee volgende keer)
Verzameling nuttige sites/tutorials
Pinterest board/ pins uitgelicht
Haal van het kwartaal
Hebbedingetjes
  maandag 8 april 2013 @ 21:27:13 #202
147091 janeway
live long and prosper
pi_125048644
de wekelijkse,maandelijkse haakles.. Of sowieso howto's
  maandag 8 april 2013 @ 21:49:22 #203
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_125050035
Bijou ^O^ ^O^ ^O^
pi_125056375
Ik ga er een nachtje op broeden wat ik goede opties vind :)
pi_125112554
Tussenstand:

3 Show je stash (in combi met interviewtje?)
2 Wol review
1 Schandalen
3 Column
1 Neuroot/addict van het kwartaal
2 In de spotlight
2 Haak maar raak
4 Tips van trui
3 Projecten
2 Ditjes & datjes
3 Inhaken/crochet along (ketting van users die iets voor een ander haken)
3 Prijsvraag(je)
2 verzameling nuttige/leuke patronen/sites/tutorials
3 Inspiratie page met haaksels uit het topic (=projecten?)
2 haken 2.0-page met daarop dan bijvoorbeeld:
- beste haakblog
- haakapps
4 En een hebbedingetjespage met daarbij verkoopinformatie, bijvoorbeeld:
- wol/katoen
- knuffeloogjes
- haakboeken
2 Workshop (patronen van users?)
3 Haal van het kwartaal (steek van de week )
1 leuke patronen
1 haakles/how to's

Heb het even letterlijk overgenomen, sommige dingen zullen te combineren zijn of onder een algemene noemer gaan zitten zoals bijvoorbeeld het patroon van SpaceInvaders met de workshop (?).

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijou op 10-04-2013 15:06:38 ]
  woensdag 10 april 2013 @ 15:02:57 #206
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_125113048
Oh sorry, ik had niet in de gaten dat er gestemd moest worden. ik zal vanavond nog eens naar de lijst kijken. Top!
in de haak.
pi_125113133
trui ik wilde even peilen wat de animo voor de verzamelde rubrieken is, dan kunnen we straks concreter brainstormen over de inhoud ervan. Take your time :) (jij gaat trouwens aan kop samen met de hebbedingetjes :D)
  woensdag 10 april 2013 @ 15:06:52 #208
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_125113165
ieh! :o
in de haak.
pi_125113219
Als je het niet wil gewoon zeggen, het was meer als leuke woordspeling bedacht van mij en omdat je altijd paraat staat met tips voor iedereen. Wil je tot niets verplichten :s)
  woensdag 10 april 2013 @ 15:25:01 #210
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_125113739
ik krijg gewoon acuut 'plankenkoorts' van zoiets, maar ik denk dat 't vast wel moet lukken om een paar leuke tips te selecteren hoor.
in de haak.
pi_125114004
We kunnen ze ook uit het topic halen :)
  woensdag 10 april 2013 @ 15:58:32 #212
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_125114832
haha een opsomming van wat heeft trui deze maand weer allemaal aan gevraagde/ongevraagde tips uitgekraamd. :D succes!
in de haak.
pi_125127139
quote:
11s.gif Op woensdag 10 april 2013 15:58 schreef trui het volgende:
haha een opsomming van wat heeft trui deze maand weer allemaal aan gevraagde/ongevraagde tips uitgekraamd. :D succes!
nou zo kan het wel weer trui _O- :o
By DMB
pi_125135546
Ik zou dit in elk geval wel terug willen zien (sorry, 1 nachtje werden er een paar :P):

Show je stash
Column
In de spotlight
Projecten
haken 2.0-page
Haal van het kwartaal (steek van de week )
pi_125166585
Ik vind veel dingen uit de lange lijst in dezelfde categorie vallen en kunnen wmb misschien samengevoegd worden? Categorie projecten/patronen/tutorials/hebbedingetjes kan bijvoorbeld wel samen op twee spreads ofzo. :)?

Deze vind ik sowieso leuk:
Show je stash (in combi met interviewtje?)/Wol review
Schandalen/Grote missers
Column
Tips van trui (sowieso, haaktips)
Inhaken/crochet along (ketting van users die iets voor een ander haken)(erg leuk met interview?)
Verzameling nuttige/leuke patronen/sites/tutorials(=haken 2.0?)
Workshop (patronen van users?)
Haakles/how to's/Haal van het kwartaal (steek van de week)
pi_125203469
@Bijou: het feit dat ik nu pas reageer, geeft mijn mate van betrouwbaarheid al aan. Ik heb het te druk momenteel vanwege een nieuwe baan. Als ik iets doe, dan wil ik het goed doen en dat kan momenteel even niet.
pi_125225683
ik lees wel mee ^^,
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
pi_125225724
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 april 2013 18:08 schreef _Arual_ het volgende:
@Bijou: het feit dat ik nu pas reageer, geeft mijn mate van betrouwbaarheid al aan. Ik heb het te druk momenteel vanwege een nieuwe baan. Als ik iets doe, dan wil ik het goed doen en dat kan momenteel even niet.
Oke prima, goed dat ik dat weet. Succes met je nieuwe baan!
pi_125225758
quote:
0s.gif Op donderdag 11 april 2013 19:52 schreef SupremeEvil het volgende:
Ik vind veel dingen uit de lange lijst in dezelfde categorie vallen en kunnen wmb misschien samengevoegd worden? Categorie projecten/patronen/tutorials/hebbedingetjes kan bijvoorbeld wel samen op twee spreads ofzo. :)?

Ik ben het met je eens dat er dingen gecombineerd kunnen worden, dat wordt de volgende discussie denk ik, de echte inhoud van rubrieken bepalen.
Ik denk alleen wel dat we niet te veel onderdelen in een rubriek moeten stoppen, omdat je voor online minder tekst kunt gebruiken dan voor print (vanwege leesbaarheid en online is vluchtiger) en wat ruimer vormgeven.
pi_125226262
Hierbij mijn voorkeur:3 Show je stash (in combi met interviewtje?)
Wol review
Column
Tips van trui
Projecten
Inhaken/crochet along (ketting van users die iets voor een ander haken)
Inspiratie page met haaksels uit het topic (=projecten?)
haken 2.0-page met daarop dan bijvoorbeeld
Workshop (patronen van users?)
Haal van het kwartaal (steek van de week)
pi_125226468
Dank allemaal voor de input :*

Dit heb ik nu geturfd:
SPOILER
Er is voor alles dus eigenlijk wel interesse :) Wat al eerder gezegd werd kunnen we nu denk ik het beste kijken welke rubrieken eventueel samengevoegd kunnen worden en wat de inhoud dan wordt. Doen jullie mee? :s)

=========
Mijn suggesties: (1/1 staat voor 1 pagina, 2/1 voor een spread, 1/2 voor een halve pagina, ?/? weet ik nog niet)

1/1 Show je stash -> Voornamelijk foto('s, niet te veel) en een paar vragen erbij zoals in hoeveel tijd is dit gespaard, waar haal je je wol, favoriete garen en waarom)

1/2 Wol review -> misschien ergens bij een andere rubriek? Of toch een hele pagina en dan reacties (hoeft niet met naam) uit het topic erbij plaatsen over de wol?

1/2 schandalen/grote missers -> kan zeker leuk worden en is natuurlijk altijd smullen. Vraag me wel af of dit genoeg potentie heeft voor een terugkerend iets. Misschien beter om dit als interviewvraag te doen? Wat denken jullie?

1/2 column -> leuk, doen ^O^

?/? Neuroot/addict van het kwartaal -> Kunnen we hier genoeg neuroten voor vinden? Of is dit ook beter als interviewvraag? (ik vind het zelf wel heel leuk om te lezen)

2/1 In de spotlight (interview) -> lijkt mij ook doen :Y Of zouden er op den duur geen kandidaten meer voor zijn die over zichzelf willen vertellen? Dan toch beter om aparte rubrieken te maken van de vragen zodat het niet zo groots persoonlijk is zeg maar? (ik denk nu hardop)

?/? haak maar raak -> wat was dit ook al weer :@ steken uitproberen geloof ik? Dus de haal van het kwartaal?

1/2 Tip(s) van trui -> mits trui durft ;) wmb halen we een tip/tips uit het topic

1/1 projecten -> Dit zou dan een project van iemand zijn denk ik? Dus als je met een groot project zoals een deken of knuffel bezig bent geweest dat je daar foto's van hebt en wat over vertelt? Toch?

?/? Ditjes & datjes -> weet ik ook niet meer precies wat dit was :@

1/1 Inhaken / crochet along -> ketting van users die iets voor een ander haken (met interview over het waarom?) Opmerking: het is één ding om het leuk te vinden om dit te lezen, maar vindt iedereen het ook leuk om wat voor een ander te maken voor deze rubriek?

1/2 Prijsvraag(je) -> mooi als dit terugkerend is, maar een enkele keer is ook leuk mocht dat niet lukken

2/1 verzameling nuttige/leuke patronen/sites/tutorials - combineren met haken 2.0 page (mooie overkoepelende titel voor beide)? Dus dan krijg je een spread met alleen online tips

1/1 inspiratie page met haaksels uit het topic -> eigenlijk een soort OP dus ;) Zou ik gewoon bij foto's (en credits) laten. Er werd ook geopperd om dit te combineren met projecten. Doen? Of die twee apart houden zodat dit puur een plaatjeskijkpagina wordt?

1/1 Hebbedingetjes -> Evt in combinatie met prijsvraag(je)?

2/1 workshop -> Hoe is dit te realiseren? Behandelen we zomaar een patroon (hoe moet dat met rechten?) Wmb wordt dit een patroon van FOK!users (zoals die van SpaceInvaders :)), zitten we niet met rechtenkwesties.

1/1 Haal van het kwartaal -> uitleg en voorbeeldmaaksels van een specifieke steek

?/? Haakles/how to's -> Is het wenselijk hier een aparte pagina voor te maken? Of valt dit al onder workshop, haal van het kwartaal en tip van trui?
========

Hoe denken jullie erover?

Grootste vraag: hebben jullie nog zin om mee te doen :@

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijou op 13-04-2013 10:44:50 ]
  zaterdag 13 april 2013 @ 10:45:19 #222
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_125226546
Ik mis een soort vastloper of kutproject van de maand.
een project waar je al tijden op bent vastgelopen wegens onduidelijk patroon, rottige steken of onmogelijkheid.
  zaterdag 13 april 2013 @ 13:19:54 #223
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_125229220
Ziet er goed uit bijou. Wel denk ik dat sommige dingen niet altijd hoeven.
Zo kan de wolreview ook bij show your stash en alleen als een aparte rubriek als er bijv nieuw garen uitkomt...
Hetzelfde geld voor de neuroot, dir zouden we ook alleen kunnen doen als iemand echt ineens veel dezelfde projectjes heeft of de hele groep hetzelfde maakt zoals die giraf/lolobear en wolleater deken.
En een pagina met alleen fotos van afgeronde projecten lijkt me ook leuk.

Rest denk ik nog even over na.
  zaterdag 13 april 2013 @ 13:48:42 #224
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_125229775
quote:
11s.gif Op zaterdag 13 april 2013 10:45 schreef Mirjam het volgende:
Ik mis een soort vastloper of kutproject van de maand.
een project waar je al tijden op bent vastgelopen wegens onduidelijk patroon, rottige steken of onmogelijkheid.
haha, goed idee! 'mislukte / vastgelopen projecten' oid.
in de haak.
pi_125258840
Valt dat niet onder schandalen/ missers?

Wat vinden jullie verder van wat ik bij de rubrieken zeg?
pi_125258919
Ik zou me in het begin niet teveel blind staren op wat je in de toekomst zou willen doen. Maak gewoon een tof magazine, kijk hoe dat uitpakt en ga vanaf dat punt verder :Y
  zondag 14 april 2013 @ 12:49:13 #227
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_125262227
ik vind het een prima voorstel bijou! en heb zeker nog zin om mee te doen hoor!

quote:
?/? Neuroot/addict van het kwartaal -> Kunnen we hier genoeg neuroten voor vinden? Of is dit ook beter als interviewvraag? (ik vind het zelf wel heel leuk om te lezen)

2/1 In de spotlight (interview) -> lijkt mij ook doen Of zouden er op den duur geen kandidaten meer voor zijn die over zichzelf willen vertellen? Dan toch beter om aparte rubrieken te maken van de vragen zodat het niet zo groots persoonlijk is zeg maar? (ik denk nu hardop)
deze twee kun je volgens mij prima combineren.

quote:
?/? haak maar raak -> wat was dit ook al weer steken uitproberen geloof ik? Dus de haal van het kwartaal?

?/? Ditjes & datjes -> weet ik ook niet meer precies wat dit was
kunnen wat mij betreft weg, tenzij zich iets aandient wat niet in een andere rubriek past.

quote:
1/1 inspiratie page met haaksels uit het topic -> eigenlijk een soort OP dus Zou ik gewoon bij foto's (en credits) laten. Er werd ook geopperd om dit te combineren met projecten. Doen? Of die twee apart houden zodat dit puur een plaatjeskijkpagina wordt?
[edit]dit maakt me niet uit, wat maar 't handigst uitkomt![/edit]

quote:
2/1 workshop -> Hoe is dit te realiseren? Behandelen we zomaar een patroon (hoe moet dat met rechten?) Wmb wordt dit een patroon van FOK!users (zoals die van SpaceInvaders ), zitten we niet met rechtenkwesties.
laten we dit - als we het al doen - alleen doen voor patronen die toch al gratis beschikbaar zijn (of voor iets zelfbedachts, waarvan de bedenker het prima vindt dat dit gratis beschikbaar gemaakt wordt).

quote:
?/? Haakles/how to's -> Is het wenselijk hier een aparte pagina voor te maken? Of valt dit al onder workshop, haal van het kwartaal en tip van trui?
ik denk dat het al onder de andere noemers onder te brengen is.

[ Bericht 1% gewijzigd door trui op 14-04-2013 22:12:08 ]
in de haak.
pi_125266583
Ziet er allemaal goed uit! Ben het eens met Paarsbeestje en Trui!
Vind Mirjam d'r idee over een mislukte/vastgelopen projekten ook wel leuk!
pi_125392283
Ola dames :W
Oke dus meer go with the flow :) *stuurt perfectionistische kant de gang op*

Hebben we nog wel genoeg vrijwilligers die mee willen doen? Sowieso interviewers, tekstschrijvers, vormgevers (waar ik graag onderdeel van uit blijfmaken), verzamelaars en spellcheckers nodig. Mooie foto's maken het blad ook, vraag me alleen af hoe we dit praktisch kunnen doen, ook met interviewen. Stuur je iemand ergens heen of eerst eens via mail/skype proberen? Voorkom je reiskosten mee.
Hoe zien jullie dit?
  woensdag 17 april 2013 @ 13:50:11 #230
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_125395041
interviews zijn live wel leuk, maar het kost inderdaad wel reiskosten. ik denk dat 't telefonisch ook wel kan, of via skype inderdaad (of zelfs schriftelijk, via mail). ik zou zelf niet zo nodig met een foto erin willen eigenlijk, stel dat ik geïnterviewd zou worden dan he.
in de haak.
pi_125396531
Ik ook niet :D Maar ook voor de stash bijvoorbeeld of creaties... Nou kan er ook een hoop verbeterd worden met Photoshop, maar een goede foto is altijd beter. Ik stip dit ook aan omdat er fotografen zich aangeboden hebben hier, en een gegeven paard he... :) Ik denk alleen wel dat het laagdrempeliger is om zelf foto's te maken van wat je zou willen laten zien bij een interview of rubriek, maar dan wel volgens een paar richtlijnen zodat ze ook te gebruiken zijn. Misschien willen de fotografen daar tips voor geven?
  woensdag 17 april 2013 @ 14:43:35 #232
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_125397333
ja, producten en stash zijn inderdaad wel leuk om te fotograferen. Je kunt daar echter wel ook met wat aanwijzingen en criteria invloed op uitoefenen, zodat mensen zelf de foto goed aanleveren? Of evt. met de post verzenden naar de fotograaf, die 't later weer terugstuurt. Dat is wellicht nog goedkoper dan de fotograaf laten reizen. :o (tenzij hij/zij een OV-kaart heeft uiteraard. :) ). Nog handiger is: Telkens de dichtstbijzijnde fotograaf inzetten. En als er geen dichtbij woont, dan een van de andere opties kiezen.
in de haak.
  woensdag 8 mei 2013 @ 20:56:10 #233
253400 Toverheks
ZOEFFFFFFFF
pi_126235150
schopje................is er al meer bekend :@
pi_126241385
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 13:50 schreef trui het volgende:
interviews zijn live wel leuk, maar het kost inderdaad wel reiskosten. ik denk dat 't telefonisch ook wel kan, of via skype inderdaad (of zelfs schriftelijk, via mail). ik zou zelf niet zo nodig met een foto erin willen eigenlijk, stel dat ik geïnterviewd zou worden dan he.
en hoeft toch niet ieder magazine een interview? :-)
By DMB
pi_126431510
quote:
0s.gif Op woensdag 8 mei 2013 20:56 schreef Toverheks het volgende:
schopje................is er al meer bekend :@
:W

Om eerlijk te zijn: er zijn geen vorderingen geweest (voor zover ik weet) sinds de laatste keer dat ik gepost heb. Hieruit blijkt dus eigenlijk wel dat het jasje dat ik aangemeten heb gekregen iets te groot voor mij is. Ik zou nog steeds graag een mooi magazine maken, ook al is het desnoods eenmalig, maar ik kan niet alle rollen op me nemen.
Daarom probeerde ik steeds de discussie aan te zwengelen zodat we op die manier wellicht stapje voor stapje dingen kunnen bespreken en duidelijk maken wat wel en niet zou kunnen werken. Hoewel ik heel blij ben met de mensen die gereageerd hebben ( :* ), komt er voor mijn gevoel niet genoeg feedback om ermee aan de slag te gaan, of ik moet heel veel petten op gaan zetten en daar heb ik simpelweg niet genoeg tijd voor en misschien nog wel het belangrijkste: ik wil niet het gevoel hebben dat anderen dat eigenlijk ook niet hebben en ik ze onbedoeld ga pushen om iets te doen.

Dat is hoe het er nu voor staat :) Ik heb nog steeds soms ideeflarden die in mijn hoofd aan komen waaien van hoe het eruit zou kunnen komen te zien en ik denk dat het echt wel gaaf kan worden, maar daar is wel een plan voor nodig :)
  maandag 13 mei 2013 @ 18:59:01 #236
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126441319
snap ik hoor bijou, ik kan 't nu gewoon ook niet echt opbrengen om hier echt veel tijd in te stoppen, sorry. maar ik vind het ook nog steeds een leuk idee.
in de haak.
pi_126450692
:) Daarom dus trui, ik wil niemand het gevoel geven dat ze iets 'moeten' terwijl ze er eigenlijk geen tijd voor hebben.
  donderdag 16 mei 2013 @ 13:13:30 #238
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_126578605
misschien moeten we 't even in de 'goede ideeëndoos' bewaren tot een paar mensen er wat meer tijd voor hebben?
in de haak.
  donderdag 16 mei 2013 @ 13:25:20 #239
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_126579061
Ik wil zeker helpen, en heb er ook de tijd wel voor....
alleen waar begin je? Ik heb echt geen idee.
Maar snap idd wat je zegt Bijou, het moet niet zo zijn dat jij of een heel klein groepje alles op moet lossen/in elkaar moet zetten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')