abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124626189
Hoe het begon...

Er was eens user Trovey die de titel noemde van een nieuw haakblad, wat door een aantal met :') :') ontvangen werd.
En toen was daar Toverheks met een fantastisch idee:
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 18:54 schreef Toverheks het volgende:

We moeten zelf maar eens een blaadje in elkaar flansen...........................

* HET FREUBELFOKKERTJE......ALLES WAT U AL WETEN WILDE OVER HAKEN EN BREIEN*
samen gesteld door de meisjes van Knutselen&Creativiteit :P :P :P :P
En toen kwam PaarsBeestje met een FOK!ing goede naam voor het magazine:
quote:
10s.gif Op donderdag 28 maart 2013 10:17 schreef PaarsBeestje het volgende:

FOK!king Crochet!
En toen was er ineens een hele lijst met haaksters die allemaal ergens goed in zijn en die mee zouden willen helpen met het magazine:

Eindredacteur: _Arual_
Vormgevers/dtp: Bijou, Guppyfriend, SupremeEvil, Dottey, Saaw
Fotografie: Ynske (?), janeway, Mirjam
PR: SpaceInvaders
Cynische columnist: B.ertha
Proeflezers/patroontesters: dapmar, beefje16, Nanuke
Covermodel: Danny
Pinterest-speurder: Tyler-Girl
En al twee abonnees!: Koningin & kaatje50
Leuke stukjes schrijver: PaarsBeestje
Spelling tsjekker: Lutte
Voor evt iets financieels regelen: _wolk82_
Communicatie/journalistiek: LekkerApart
Misschien op lange termijn patroontjes: Whoopdidoo
Interviewster: Toverheks
Spellchecker/pinner: bietel
Artikelen schrijven: Herfstblad

En ideeën voor rubrieken:
Show je stash
Wol review
Schandalen
Column
Neuroot/addict van het kwartaal
In de spotlight
Haak maar raak
Tips van trui (vind ik gewoon geknipt voor jou trui :P)
Projecten
Ditjes & datjes
Inhaken (ketting van users die iets voor een ander haken)
Prijsvraag(je)
verzameling nuttige/leuke patronen/sites/tutorials
Inspiratie page met haaksels uit het topic
haken 2.0-page met daarop dan bijvoorbeeld:
- beste haakblog
- handige online haaktools (bijvoorbeeld een strepen- of amigurumigenerator)
- haakapps
- inspirerende pinterest-borden

En een hebbedingetjespage met daarbij verkoopinformatie, bijvoorbeeld:
- haaknaalden in toffe kleurtjes of van apart materiaal
- wol/katoen
- knuffeloogjes
- haakboeken

Workshop
Haal van het kwartaal (steek van de week ;))
SpaceInvaders biedt patroon van cowl aan
Reclame

En toen kwam de post van Danny/knor:
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 18:22 schreef Danny het volgende:

er zijn wel wat bitjes en bytejes over op de server om dit te doen hoor..
O+

En toen waren we aan het discussiëren en zwijmelen over het echt doorzetten van dit magazine en moesten we een nieuw topic hiervoor aanmaken van Lutte :@

En toen...

[ Bericht 1% gewijzigd door Bijou op 30-03-2013 13:50:26 ]
pi_124626261
haii
pi_124626381
Dit wil ik ook hier nog even benadrukken:

quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 21:48 schreef Bijou het volgende:
Overigens wil ik niemand hier passeren of wat dan ook. Ik hou nu eenmaal van lijstjes maken om dingen overzichtelijk te houden. Voel je vrij de lijst te kopiëren en aan te vullen, leiding te nemen over wat er moet gebeuren als we dit echt door willen zetten ed. Ik maak alleen een lijstje voor nu en wil me verder niets toe-eigenen :)
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:15:41 #4
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124626813
Ook haai :W

Maar ja, en nu?
Kan toverheks in tlijstje al inteviewster? Wel zo lief he :*

Ik was net aant denken...we kunnen ook thema's gebruiken. (Granny's, ami's, kussens, huisdeco, slingers noem maar wat) Hoeft natuurlijk niet, was een idee
Op woensdag 13 juni 2018 15:27 schreef gcjoel het volgende:
JIj bent raar, dat snap je wel he? :D
pi_124627206
Ik meld mij hier nogmaals aan als pinner en spelchecker :)
Goeie OP trouwens! ^O^
En inderdaad hoort Toverheks ook in de lijst! :)
pi_124627287
Maar zijn dat niet de proeflezers of hebben die en andere taak hihihi.
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_124627320
Vind ik een goed idee Tyler-Girl :)
pi_124627434
Jij wilde als proeflezer kijken of het te begrijpen is als beginner toch dacht ik dapmar? :)
Je mag ook spellchecken wmb hoor, als we daar meer gegadigden voor hebben kunnen die natuurlijk ook rouleren per editie.
pi_124627625
quote:
Vormgevers/dtp: Bijou, Guppyfriend, SupremeEvil, Dottey (als we nou eens een kwartaaluitgave doen, kunnen we er allemaal een doen in het jaar )
Nee joh.... lekker samen brainen en uitwerken is veeeeul leuker!
Ook al kan ik tomaatje nooit vergeten.. ;) toch getrouwd met een andere meneer O+
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:32:17 #10
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124627696
Proeflezen lijkt mij idd ook kijken naar inhoud of dat lekker loopt en idd patroontjes testen.
Helaas is mijn spelling echt ruk, dus daar kan ik niet mee helpen.

Ik denk dat ik maar een paar geheime borden op pinterest ga aanmaken :D
pi_124627704
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:26 schreef Bijou het volgende:
Jij wilde als proeflezer kijken of het te begrijpen is als beginner toch dacht ik dapmar? :)
Je mag ook spellchecken wmb hoor, als we daar meer gegadigden voor hebben kunnen die natuurlijk ook rouleren per editie.
'Spreuken' checken is m'n guilty pleasure :@

Het is misschien ook leuk om iemand iets voor iemand te laten haken, en dat die dan weer iets voor een volgende haakt. Maar dat is meer voor als er wat vaart in zit!
Trots shetlandmens
When in doubt, just add glitter
Happy little sushi roll
pi_124627745
^O^ vind het top en misschien een klein prijsvraagje erin waar je leuke hebbedingentjes ( die in een envelopje passen) verstuurd kunnen worden, en winkeltjes aanschrijven voor een mooie reklame erin en winkeltjes die prijsjes beschikbaar stellen etc. ( speciaal korting voor de Fokkers)
samen komen we er wel, Bijou kusje erop je weet wel waarvoor O+

en natuurlijk reklame maken voor FOK, maar daar moet Danny toestemming voor geven
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_124627763
We kunnen ook allemaal een bijdrage leveren met onze projecten, toch? Of patronen, sites, handige tutorials etc aandragen?
Zo komen we allemaal wel aan bod denk ik.
Misschien is een CAL en de vooruitgang ook wel leuk. Vaak gebeurt dat in het haaktopic een beetje automatisch, op een natuurlijke manier.

Wordt het een magazine door en voor de fok! haaksters, of voor iedereen? Voor Fok! alleen, is het wel leuk om wat insider dingetjes erin te doen, maar als het voor iedereen wordt, is het juist leuker om het wat algemener te maken. Allebei leuk, maar wel handig om van te voren over na te denken en de onderwerpen erop aan te passen.
pi_124627917
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:33 schreef bietel het volgende:
We kunnen ook allemaal een bijdrage leveren met onze projecten, toch? Of patronen, sites, handige tutorials etc aandragen?
Zo komen we allemaal wel aan bod denk ik.
Misschien is een CAL en de vooruitgang ook wel leuk. Vaak gebeurt dat in het haaktopic een beetje automatisch, op een natuurlijke manier.

Wordt het een magazine door en voor de fok! haaksters, of voor iedereen? Voor Fok! alleen, is het wel leuk om wat insider dingetjes erin te doen, maar als het voor iedereen wordt, is het juist leuker om het wat algemener te maken. Allebei leuk, maar wel handig om van te voren over na te denken en de onderwerpen erop aan te passen.
denk als het loopt er ook mond op mond reklame komt, en dat er meer users zich aanmelden in het haaktopic. straks zitten we op 2000 blaadjes per editie :P
pi_124628136
Spelling hoeft van mij niet maar als beginner iets doen ofzo lolllll of iets testen om te haken als onzekere beginner hihihi. Komt goed.
Beginner met haken, dus tips zijn welkom! ;)
pi_124628269
als ik zou mogen kiezen, zou ik liever een magazine zien, dan een site..
er zijn al zoveel internetsites. lekker ouderwets door een blad bladeren
met mooi projecten en verhalen... ^O^
“Loop niet voor me, want ik volg niet.
Loop niet achter me, want ik leid niet.
Loop gewoon naast me en wees mijn vriend.”
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:43:24 #17
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124628308
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:36 schreef Toverheks het volgende:

[..]

denk als het loopt er ook mond op mond reklame komt, en dat er meer users zich aanmelden in het haaktopic. straks zitten we op 2000 blaadjes per editie :P
Alleen de harde kern >:) of het moeten bijzondere nieuwe users zijn :p
Mssn klein beginnen en dan kijken hoe het loopt...
Denk als je echt zou willen, je via blogs en twitter bijv veel geinteresseerde kunt trekken.
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:57:01 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_124629189
Naar aanleiding van de OP: volgens mij viel dat :') :') wel mee hoor. ;)
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  donderdag 28 maart 2013 @ 23:07:43 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124629621
ik had het ook wel zo gelezen hoor. :)

maar hartstikke leuk idee! en we hoeven ook niet alles in 1 nummer kwijt te kunnen he, dus ik denk dat het thema-plan wel een goede is.

dan aangevuld met wat leuke kleine rubriekjes, er komen hier genoeg onderwerpen en ervaringen voorbij om daar vulling voor te vinden. en vooruit, ik wil best het tips-van-trui voor m'n rekening nemen hoor bijou. :+

en een digitaal e-zine lijkt me ook een goede vorm.

Knorretje, lees je mee? Je hebt al lang niks meer gepost maar misschien heb je zelf ook nog leuke haak-input?
in de haak.
pi_124629906
:) Ik houd me aanbevolen voor het schrijven van artikelen (bijvoorbeeld over een thema of zoiets).
pi_124630277
Stoer dames!
pi_124630759
OP aangepast met namen en ideeën!

Ik vind een thema per nummer ook leuk. Daar zou dan niet alles over hoeven te gaan maar een paar hoofddingen wel.

Hoewel ik dol ben op de geur van een vers magazine van de drukker O+ ga ik ook voor de digitale variant. Er zitten zoveel haaksters online die we wat te bieden hebben in de vorm van een eigentijdsere benadering.
Ik vind het ook lastig hoe dat anders financieel zou moeten met abonnees en drukkosten die niet gering zijn.
pi_124630807
Ja, digitaal is wel het beste.

Een vriendin van mij heeft geprobeerd om een tijdschrift te slijten bij uitgevers (best origineel onderwerp (ga niet zeggen wat verder, maar niets met handwerken in elk geval ;)), maar dat is tot op heden nog niet gelukt. En uitgevers nemen nu geen risico meer en dat is logisch.
pi_124630981
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:30 schreef Dottey het volgende:

[..]

Nee joh.... lekker samen brainen en uitwerken is veeeeul leuker!
Deal :s)
pi_124631723
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 22:33 schreef bietel het volgende:

Vind ik ook een belangrijke om over na te denken :Y
Als het niet alleen voor FOK! wordt lijkt me de naam ook niet zo geschikt dan (en dat is jammer want ik vind het tof bedacht)
Op welke schaal willen we het aanpakken?
  vrijdag 29 maart 2013 @ 00:13:27 #27
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_124631987
Als er nog vormgeving/design/photoshop hulp nodig is vind ik het ook wel leuk om mee te helpen :) Ik haak niet goed en vaak genoeg om verder echt bijdrage te leveren ben ik bang.
an urge to help mankind overcomes me
  vrijdag 29 maart 2013 @ 00:26:49 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124632322
van mij hoeft het niet zo heel fok-gericht te zijn, anders wordt het misschien teveel een herhaling van het topic zelf. dus wat mij betreft trekken we het iets meer naar 't algemene, zodat ook mensen die fok! niet kennen/volgen maar wel geïnteresseerd zijn in haken het ook met plezier kunnen lezen. maar dan wel gevoed door thema's die hier hot zijn (geweest).
in de haak.
pi_124633554
Nog even een ideetje (let niet op het tijdstip heb een beetje last van slapeloze zwangerschaps nachten) maar een rubriek alls "steek van de week" waarin elke uitgave een nieuwe steek wordt behandeld inclusief fotohandleiding.
En als het digitaal is de mogelijkheid om te stemmen voor de steek die de volgende keer wordt behandeld.
pi_124635493
Er komen ook patronen in, toch? Ik weet niet hoe het zit met copyright.

Je zou ook een inspiratie-page kunnenmaken met bijv. 20 foto's van gehaakte tassen, of dekens. Of cactussen, gordijnen, sjaaltjes, hondenknuffels,whatever. Allemaal uit het topic te halen.

Ik dacht ook aan een haken 2.0-page met daarop dan bijvoorbeeld:
- beste haakblog
- haakapps

- wol/katoen
- knuffeloogjes
- haakboeken

En wat dachten jullie van een workshop waarin je met foto's wat basisbeginselen uitlegt?

[ Bericht 0% gewijzigd door _Arual_ op 29-03-2013 11:51:38 ]
  vrijdag 29 maart 2013 @ 09:33:38 #31
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124636410
Goede ideeen hoor Wolk en Arual! (tenmiste dat vind ik)

En ik denk dat ze we de naam wel zouden kunnen houden, ook al wordt het ook voor andere mensen beschikbaar....het linkt gewoon naar waar het idee begonnen is. En klinkt wat hipper/stoerder/minder suf dan alle andere bladen/boekjes.
  Moderator vrijdag 29 maart 2013 @ 09:50:53 #32
382129 crew  Donna
pi_124636756
Ik neem een abbo! ^O^
pi_124638126
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 09:50 schreef DonnaRush het volgende:
Ik neem een abbo! ^O^
ik ook!!

Copyright op patroontjes is idd n goede... Misschien moet ik maar een haast maken met mijn plan om zelf patroontjes te ontwerpen.

Steek van de week vind ik ook echt n goed idee!
  vrijdag 29 maart 2013 @ 12:07:18 #34
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124640392
alleen suggereert dat dat het een weekblad wordt...
in de haak.
  Moderator vrijdag 29 maart 2013 @ 12:10:57 #35
9859 crew  Karina
Woman
pi_124640506
Ik kan niet haken of wat dan ook, maar wat een leuk idee dames ^O^
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
  vrijdag 29 maart 2013 @ 12:11:32 #36
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124640525
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:07 schreef trui het volgende:
Wat? een abbo of de naam?
er zijn toch ook genoeg bladen met een maandelijkse uitgave?
pi_124640715
Ik weet dat steek van de week suggereert dat het een weekblad is maar ik kon even geen andere naam bedenken die past bij het idee en leuk klink. Ging mij ook alleen om het idee, de naam aanpassen kan altijd.
  vrijdag 29 maart 2013 @ 12:22:19 #38
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124640844
ow ja de steek van de week, is idd wat suggestief maar steek van de maand/kwartaal kan toch ook?! klinkt wat minder leuk, maar komt op hetzelfde neer.
pi_124641128
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 12:07 schreef trui het volgende:
ja maar bedoelde het idee! En steek van de week klinkt gewoon grappig hihi
pi_124641167
Ik heb voor mijn roze neon cowl, geinspireerd op de calm cowl zelf een patroon op mijn blog geplaatst. Die mag er wel in :)
pi_124641466
De haal van het kwartaal dan :P

Leuk SpaceInvaders *O*

De rest lees ik vanmiddag bij, er moet ook nog wat ontworpen worden om centjes te verdienen nu ;)
pi_124641759
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 08:36 schreef _Arual_ het volgende:
Er komen ook patronen in, toch? Ik weet niet hoe het zit met copyright.

Je zou ook een inspiratie-page kunnenmaken met bijv. 20 foto's van gehaakte tassen, of dekens. Of cactussen, gordijnen, sjaaltjes, hondenknuffels,whatever. Allemaal uit het topic te halen.

Ik dacht ook aan een haken 2.0-page met daarop dan bijvoorbeeld:
- beste haakblog
- haakapps

- wol/katoen
- knuffeloogjes
- haakboeken

En wat dachten jullie van een workshop waarin je met foto's wat basisbeginselen uitlegt?
dit lijkt me ook wel leuk inderdaad. Dan halen we misschien toch weer wat 'nieuwelingen' binnen!!
pi_124642165
Dat is idd een leuke de haal van het kwartaal
pi_124642942
als het echt een online magazine wordt, dan ook proberen reklame erin te proppen, maar daar moet Danny toestemming voor geven, en natuurlijk reklame vinden, b.v. iemand woont in een dorp, en degene met winkel wil er wel met naam in enzo, ik weet niet welke bedragen er mee gemoeid zijn etc.
ook b.v. winkels die een aktie hebben met het 1 of ander.
pi_124643504
Is een goed idee Toverheks, wellicht kunnen we ook contact opnemen met webwinkels en kijken of ze speciale aanbiedingen voor ons hebben. Hoe meer leden/abonnementhouders we hebben hoe meer ze hier wellicht in meegaan.
Als alles een beetje staat wil ik best wel contact opnemen met een aantal winkels.
pi_124658991
Hai, ik moet alles nog even nalezen...
pi_124659030
Ik wil en kan wel dingen fotograferen :)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
  vrijdag 29 maart 2013 @ 20:36:49 #48
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124660680
Oke...maar is iedereen het dan eens over thema's enzo? Zo ja, waar beginnen we mee? Dan kan ik beginnen met pinnen ;)
pi_124676374
Goedemorgen!
De OP is weer bijgewerkt. Ben ik je inbreng vergeten, roep alstublieft, ik ben nog maar net wakker ;)

Waar ik nog mijn vraagtekens bij heb is hoe je met abonnees kan werken als het een e-zine wordt. Hoe zien jullie dat voor je? Of is dit meer vanuit de gedachte nog dat het een papieren versie wordt?

Tweede punt is dan de reclame. Waar wil je die eventuele inkomsten voor gebruiken? Een leuke kortings- of winactie vind ik sowieso een goed idee als het een e-zine wordt, reclame lijkt me dan eigenlijk niet nodig?
pi_124676385
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 20:36 schreef Tyler-Girl het volgende:
Oke...maar is iedereen het dan eens over thema's enzo? Zo ja, waar beginnen we mee? Dan kan ik beginnen met pinnen ;)
Ik zou zeggen verras ons met leuke voorstellen ;)
Misschien is het nog wat te vroeg om nu al een thema vast te leggen, de kern en body van het magazine zijn nog niet eens helder :)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:13:28 #51
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124676584
je hebt wel gelijk bijou, als iedereen het vrijwillig doet (en wij echt zelf alles in elkaar kunnen zetten) zouden we (in eerste instantie) geen kosten hebben.
maar denk dat je op een gegevn moment ook moet investeren in winacties (vast niet alle bedrijven geven zomaar alles gratis weg).

en denk dat een abbo op een e-zine evengoed wel kan. ik weet niet precies hoe en op welke manier mensen bij het magazine komen. maar ik heb wel eens een blad gezien die werkte via een app en in die app kon je een abbo nemen op het blad en dat was dan elke keer te lezen op je ipad bijv. (blad komt dan denk ik automatisch in je kiosk te staan).

enne ik ga aan de slag :)
pi_124676595
Ik denk dat het handig is als we eerst even duidelijk stellen of het nu een e-zine wordt of van papier, anders discussiëren we straks over dingen die niet aan de orde gaan komen.

Voordelen papier:
- De geur O+
- Lekker bladeren op de bank
- Aantekeningen kunnen maken
- Iets hebben om te bewaren

Nadelen papier:
- de kosten voor drukken en verzenden zijn hoog
- afhankelijk van abonneewerving
- logistiek veel geregel
- veel administratie
- er zijn al veel papieren haaktijdschriften
- online afbeeldingen zijn minder goed te gebruiken (vormgeefding, web-afbeeldingen zijn doorgaans niet geschikt om te drukken)

Voordelen e-zine:
- breed toegankelijk, laagdrempelig waardoor groter publiek
- makkelijk te koppelen aan het forum (bijv polls aan te maken in het topic waar je naar verwijst)
- doorlinken naar online stuff zoals tutorials of leuke blogs
- eigentijdser en je bereikt ook de online hippe haaksters
- ne pas de grote zak met geld nodig om het te realiseren

Nadelen e-zine:
- minder romantisch dan papier
- ik ben zelf enorm voor een e-zine dus als iemand nog een nadeel weet, laat het weten :+

Poll: E-zine of papier?
FOK!ing e-zine
FOK!ing papier
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
pi_124676632
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 09:13 schreef Tyler-Girl het volgende:
je hebt wel gelijk bijou, als iedereen het vrijwillig doet (en wij echt zelf alles in elkaar kunnen zetten) zouden we (in eerste instantie) geen kosten hebben.
maar denk dat je op een gegevn moment ook moet investeren in winacties (vast niet alle bedrijven geven zomaar alles gratis weg).

en denk dat een abbo op een e-zine evengoed wel kan. ik weet niet precies hoe en op welke manier mensen bij het magazine komen. maar ik heb wel eens een blad gezien die werkte via een app en in die app kon je een abbo nemen op het blad en dat was dan elke keer te lezen op je ipad bijv. (blad komt dan denk ik automatisch in je kiosk te staan).

enne ik ga aan de slag :)
Oke dat wist ik niet, iemand die hier meer van weet? Vind het wel interessant hoe dat dan werkt :)
pi_124676817
Ik heb app-development begeleid. Een magazine laten ontwerpen voor een app is vreselijk duur, zeker als het interactieve elementen moet hebben. Ik denk dat je in het begin gewoon met een PDF moet werken. Je moet heel wat abbo's verkopen om de kosten van een app eruit te krijgen.
pi_124676937
Geweldig, op 4 sec na binnen het kwartier antwoord van iemand die er ervaring mee heeft :D FOK! _O_

Dank PaarsBeestje, klinkt inderdaad niet heel ideaal. Misschien meer iets voor de langere termijn dan.
In een pdf kun je ook interactieve dingen verwerken, misschien minder fancy dingen maar toch.
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:42:06 #56
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124676944
ja dat dacht ik ook al (dat apps duur zijn) maar een pdf, weet ook niet of dat zo lekker werkt.....(blijkbaar wel dus....)

ik heb een haakbord aangemaakt, misschien kunnen we er een community van maken, zodat meerder mensen kunnen pinnen?!
http://pinterest.com/tamarakempen/haakdingetjes-fok/
(ik vind het wel lastig hoor, wat is leuk genoeg voor in een blad en andere vinden natuurlijk andere dingen leuk....)

wel denk ik dat als je het direct goed doetm dit ook veel mensen aanspreekt!
maar goed met een goede pr enzo kom je denk ik ook al een eind.
pi_124676959
Mooie verzameling al Tyler-Girl! Ik follow je :)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 09:44:47 #58
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124676968
dankje :@ ik probeer gewoon vanalles wat te verzamelen, dit komt nog alleen van mijn borden...
pi_124676991
Ik heb ook meteen een follow en wat repins gedaan ;)
pi_124677404
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 09:42 schreef Tyler-Girl het volgende:
ja dat dacht ik ook al (dat apps duur zijn) maar een pdf, weet ook niet of dat zo lekker werkt.....(blijkbaar wel dus....)

ik heb een haakbord aangemaakt, misschien kunnen we er een community van maken, zodat meerder mensen kunnen pinnen?!
http://pinterest.com/tamarakempen/haakdingetjes-fok/
(ik vind het wel lastig hoor, wat is leuk genoeg voor in een blad en andere vinden natuurlijk andere dingen leuk....)

wel denk ik dat als je het direct goed doetm dit ook veel mensen aanspreekt!
maar goed met een goede pr enzo kom je denk ik ook al een eind.
jee wat zijn jullie al ver met ideeen :-). Ik denk ook dat een ezine beter is. Tyler ik follw ook :-)
Met een ezine kan je elkaar goed en makkelijker aanvullen, helpen en bereiken denk ik.
By DMB
  zaterdag 30 maart 2013 @ 10:42:20 #61
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124677673
ik kan het bord ook zo maken dat iedereen van hier kan meepinnen....is dat een idee?
zo ja, laat maar weten of je erbij wilt (en anders even in pm/dm met naam op pinterest)
pi_124677832
Ook gestemd op e-zine, het is nu toch even uitproberen en kijken hoeveel animo er is :Y Maar later.. Papier O+ Die geur idd :D
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
pi_124677886
Wat leuk, wat leuk! Ik ben niet echt harde kern, maar wil me wel aanbieden als proeflezer/proeftester van (zelfgemaakte) patronen. Haken of breien mag allebei. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_124679188
Tyler, ik ben gaan volgen en je mag me toevoegen om mee te pinnen :) Jorien Luten (Yorin)
Je hebt leuke dingen gepind!
  zaterdag 30 maart 2013 @ 11:59:07 #65
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124679242
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 11:57 schreef bietel het volgende:
Tyler, ik ben gaan volgen en je mag me toevoegen om mee te pinnen :) Jorien Luten (Yorin)
Je hebt leuke dingen gepind!
dankje, en ik ga je toevoegen!
pi_124679278
Top! Dank je wel!
pi_124679321
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 10:42 schreef Tyler-Girl het volgende:
ik kan het bord ook zo maken dat iedereen van hier kan meepinnen....is dat een idee?
zo ja, laat maar weten of je erbij wilt (en anders even in pm/dm met naam op pinterest)
Hier iemand. :P
Optimist tot in de kist
pi_124679382
E-zine, papier lijkt mij niet haalbaar ivm drukkosten en verspreiding.
Ben je ook gaan volgen Tyler!
Alleen in je dromen ben je vrij..
Pinterest: pinterest.com/jolandadj/
pi_124679398
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 09:41 schreef Bijou het volgende:
Geweldig, op 4 sec na binnen het kwartier antwoord van iemand die er ervaring mee heeft :D FOK! _O_

Dank PaarsBeestje, klinkt inderdaad niet heel ideaal. Misschien meer iets voor de langere termijn dan.
In een pdf kun je ook interactieve dingen verwerken, misschien minder fancy dingen maar toch.
In Indesign kun je interactieve pdfs maken :) en je kunt er ook best vette dingen mee doen... Maarrrr heb het zelf nog nooit gedaan...link
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:08:06 #70
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124679438
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:02 schreef trovey het volgende:

[..]

Hier iemand. :P
gefixed :)
  zaterdag 30 maart 2013 @ 12:08:28 #71
147091 janeway
live long and prosper
pi_124679444
Win acties zijn leuk en kortinscode's voor winkels ook een goed idee.
E-zine met abbo, tja je moet wel je mailadres ergens achterlaten dan krijg je hem in de mail, of de link oid.
pi_124680164
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 10:42 schreef Tyler-Girl het volgende:
yep:-)
By DMB
pi_124681745
Mijn dank is groot :*
Optimist tot in de kist
pi_124682151
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 12:06 schreef SupremeEvil het volgende:

[..]

In Indesign kun je interactieve pdfs maken :) en je kunt er ook best vette dingen mee doen... Maarrrr heb het zelf nog nooit gedaan...link
Leuk om in te verdiepen :Y Tot nu toe vooral papieren magazines gemaakt en een e-zine, maar dat was alleen met linkjes, geen embedded spul.
Heb onlangs CS6 master aangeschaft dus daar moet toch wel wat moois mee te maken zijn :)
pi_124683193
We zouden een eigen website met hosting op kunnen zetten als het goed loopt. Ik betaal voor mijn site maar 30 euro per jaar.
pi_124685361
Nou, volgens mij riep Knor (onder account van danny) nog dat er nog wel bitjes en bytjes over waren, dus dan hoeft er ook niks apart gehost te worden ;)
pi_124686571
Als het super succesvol wordt dan is dat misschien wel een idee. Want ik denk dat wanneer er veel inkomsten komen en het loopt via FOK! dat Danny dan niet alles voor niets gaat doen :D

Maar goed dat is voor later :s)
pi_124691695
Hier nog een abonnee! Na mijn afstuderen (hoop 24 juni) krijg ik meer tijd en kan ik misschien wel hand en spandiensten verlenen. Tot die tijd lees ik mee, o ja, ik heb net gestemd, een e-zine lijkt me praktischer (al vind ik een echt blad in handen houden veel fijner, maar ja, ik moet maar met de tijd meegaan!)
Wat er ook gebeurt, doe alsof het de bedoeling was!
pi_124691839
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 09:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
dankje :@ ik probeer gewoon vanalles wat te verzamelen, dit komt nog alleen van mijn borden...
heel leuk je *bord* en staan mooie dingen O+

e-mag. ^O^
pi_124692987
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 maart 2013 09:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
Leuk hoor! Ik volg het board! :Y
  Admin zaterdag 30 maart 2013 @ 21:03:53 #81
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_124696780
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:07 schreef trui het volgende:

Knorretje, lees je mee?
ben nooit gestopt met mee lezen :)
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  zondag 31 maart 2013 @ 22:59:13 #82
397430 HarrrrieH
Alias "het Haaknaaldje&qu
pi_124738802
Hee, ben een paar daagjes afwezig. Gebeuren er weer allemaal nieuwe dingen. Ik wil me wel aanmelden als proeflezer en beginnend haakster dus de makkelijke projecten (kijken of 1 sterretje ofzo ook echt makkelijk is)
Verder kan je online dingen toch ook zo vormgeven dat je bepaalde dingen makkelijk kan printen. evt handig met patronen.
Verder top idee. *O*
  zondag 31 maart 2013 @ 23:14:34 #83
397430 HarrrrieH
pi_124739755
Zou een gezamenlijke blog wat zijn? Dan kan iedereen wat op zijn eigen tempo en eigen "vakgebied" wat plaatsen.
pi_124741004
Een blog vind ik persoonlijk weinig verschillen van het forum eigenlijk :)
pi_124741555
Blog lijkt mij wel leuk. Scheelt veel in elkaar zet gedoe ook.
pi_124741750
Dat is nou net het leukste -O-
  zondag 31 maart 2013 @ 23:56:44 #87
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124741821
Denk dat je al blad zijnde ook echt een verschil kan maken. Blogs zijn er al zoveel....(bladen ook wel, maar die zijn dus vaak zo suf)
pi_124742024
Ik denk eigenlijk dat mensen eerder op een blog terecht gaan komen dan op een E-zine via fok.
Er zijn veel blogs maar je moet je natuurlijk weten te onderscheiden, dan komen de mensen wel terug naar jouw blog. Niet een dertien in een dozijn blog dus.
Maar goed ik roep maar wat :D
  maandag 1 april 2013 @ 08:36:38 #89
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124749347
ik vind het verschil met een forum ook niet groot genoeg.
in de haak.
  maandag 1 april 2013 @ 10:33:50 #90
316232 Lutte
duimelut
pi_124750269
Als je met tien man gaat bloggen wordt het erg chaotisch lijkt me, daarnaast verdwijnt het idee dat het van de haaksters van CRE samen is grotendeels denk ik. Met een e-zine kan juist iedereen elkaar versterken!
Trots shetlandmens
Happy little sushi roll
  maandag 1 april 2013 @ 10:46:13 #91
397430 HarrrrieH
pi_124750471
Maar ik zat zo te denken oa
De kritische columniste kan iedere week haar column schrijven
Degene die een nieuw patroon schrijft zet m erop wanneer die klaar is (in de commentaren kunnen ik en de andere lezers m namaken en tips geven)
De steek van de week of de haal van het kwartaal kan iemand in zijn eigen tempo maken met foto's enzo, links naar youtube

De PR mensen kunnen de blog toch nog steeds promoten.
De taalpuristen kunnen de artikelen lezen en de artikelen plaatsen.
Enz

Was maar een idee hoor :)
  maandag 1 april 2013 @ 13:45:56 #92
147091 janeway
live long and prosper
pi_124754642
ik doe ook mee op pinterest.. D Bfotografie heet ik daar
Staan leuke dingen op het board daar al
  maandag 1 april 2013 @ 15:20:17 #93
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124757499
quote:
0s.gif Op maandag 1 april 2013 13:45 schreef janeway het volgende:
ik doe ook mee op pinterest.. D Bfotografie heet ik daar
Staan leuke dingen op het board daar al
ik heb je toegevoegd zodat je mee kan pinnen.
  maandag 1 april 2013 @ 17:17:47 #94
147091 janeway
live long and prosper
pi_124760902
quote:
1s.gif Op maandag 1 april 2013 15:20 schreef Tyler-Girl het volgende:

[..]

ik heb je toegevoegd zodat je mee kan pinnen.
En gelijk al gedaan.. Leuke dingen staan er al
  maandag 1 april 2013 @ 17:44:45 #95
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_124761682
Flipboard, is dat wat?
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_124764597
Ziet er strak uit, heb je er ervaring mee Mirjam?
Kun je dat wel zelf leuk vormgeven trouwens of zijn de vijf aangeboden vormgevers dan overbodig? ( :{ )
pi_124774477
Ik ben lang niet online geweest, ook niet zoveel gehaakt de laatste tijd. Maar ik wil abonnee worden! Wat een geweldige ideeën!
"An unfortunate thing about this world is that the good habits are much easier to give up than the bad ones."
W. Somerset Maugham
pi_124775354
Met Flipboard kun je sinds afelopen week wel een eigen digitaal tijdschrift maken. Maar alleen voor mobiel geschikt, toch? iOS en Android...

Papier is te veel gedoe, geloof me.
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:05:28 #99
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124787274
Dat Flipboard ziet er wel vet uit....maar krijg wel het idee dat je daar alleen artikelen enzo van internet in kunt zetten en geen eigen geschreven dingen (maar weet niet of dat ook werkelijk zo is, heb maar even snel gekeken).

Mag ik ook nog even zeggen dat ik al helemaal trots ben op ons pinterestboard O+ ;)
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:38:39 #100
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_124788329
ik begrijp het doel van het pinterest board nog niet helemaal in dezen?
in de haak.
  dinsdag 2 april 2013 @ 12:39:36 #101
262052 TaMieke
Bah-a-la-la-la-la-la
pi_124788355
meer ideeen verzamelen....verder niet veel nee :D
  dinsdag 2 april 2013 @ 13:54:55 #102
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_124790902
Niet om deprimerend te doen, maar denken jullie aan de rechten van FOK! enzo?

Ik vind het wel een leuk idee :Y
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')