SPOILER: Handige linkjes en sitesOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Random enkel afgeronde projecten van het vorige topic![]()
Whoopdidoo's walvissenfamilie
Kwakz0r's kussen
Saaw's poef
Spuuglokje's tas
Hook on![]()
quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:44 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ow dat is inderdaad wel mooi ja. Mag ik vragen hoe je de walvis in elkaar gezet hebt?
Het patroon is gemaakt door Claudia_x en ze heeft het patroon gratis op Ravelry staan. Hij zou denk ik, erg leuk zijn voor op een bank...maar dan moet hij wel nog een heel stuk groter.quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:02 schreef saaw het volgende:
Die walvissen zijn tof!
Zou ik wel groot willen maken als kussen voor op de bank ofzoWaar hebben jullie dat patroon van?
quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:19 schreef YogaLove het volgende:
Is dit het snelhaakposttopic?![]()
Héle leuke dingen weer gemaakt, ik kan bijna niet bijhouden met lezen, dus vaak blijft het bij plaatjes kijken.
leuk! je popjes zijn ook goed geslaagd zeg!quote:Op woensdag 27 maart 2013 10:16 schreef Whoopdidoo het volgende:
Hier de mijne:
Popje:
Nog een ander popje:
Die tweede vind ik erg cute!quote:Op woensdag 27 maart 2013 11:35 schreef trui het volgende:
[..]
leuk! je popjes zijn ook goed geslaagd zeg!
Ow fijn om te horen dat ik niet de enigste ben....ach dan zal ik het wel goed gedaan hebben.quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:13 schreef Claudia_x het volgende:
Wat leuk, al die walvissen! Die walvissenfamilie!![]()
TG, het is mij ook niet gelukt om een volledig onzichtbare steek te vinden waarmee de twee helften aan elkaar genaaid kunnen worden.
het is er 1, toch?quote:Op woensdag 27 maart 2013 14:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben verliefd op de kussens van kwak.
thanksquote:Op woensdag 27 maart 2013 14:17 schreef Claudia_x het volgende:
Ik ben verliefd op de kussens van kwak.
bestaat volgens mij al een tijdje, en wij hebben dat niet nodig wat een geld toch 9.95...heb er wel eens doorgebladerd bij de AH, veel reklame etc. en beetje wat wij hier al posten en laten zien.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:21 schreef trovey het volgende:
Er is eindelijk een fatsoenlijk haakblad uit in Nederland naast al die tig breibladen . Heeft de fantastische naam: Fantastische ideetjes om te Haken (zucht, kon dat niet korter en flitserender). Wel een tikkie duur....maar liefst 9,95, zag het bij de Bruna liggen.
![]()
Staan wel leuke dingen in trouwens.
Edit: ook via webshop verkrijgbaar zie ik net:
http://www.naaipatronen.n(...)t/index/?p=3&q=haken
Vind ik een heel goed plan! Wil binnekort toch echt gaan beginnen met de eerste stappen om het mezelf te lerenquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:54 schreef Toverheks het volgende:
[..]
bestaat volgens mij al een tijdje, en wij hebben dat niet nodig wat een geld toch 9.95...heb er wel eens doorgebladerd bij de AH, veel reklame etc. en beetje wat wij hier al posten en laten zien.
We moeten zelf maar eens een blaadje in elkaar flansen...........................
* HET FREUBELFOKKERTJE......ALLES WAT U AL WETEN WILDE OVER HAKEN EN BREIEN*
samen gesteld door de meisjes van Knutselen&Creativiteit![]()
![]()
![]()
Als je Rico creative cotton fijn vind is het een leuk alternatief maar ik vond het wel iets stugger en meer splijtgevoelig. Oh en sneller op gaan en duurder. Maar op zich best ok.quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:34 schreef MissN het volgende:
hallo allemaal,
ik ben weer terug van een weekje naar de zon!
Ik las op de site van mn wolwinkeltje dat ze nu catania grande hebben, iemand van jullie het al in huis? Het is een dikkere soort catania die je met haaknaald 4, 4,5 of 5 kan haken, t lijkt me wel wat!
aangenomen!quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:07 schreef Bijou het volgende:
'Fantastische ideetjes om te Haken'
Kon het nog kneuteriger![]()
Overigens wil ik me wel opwerpen als vormgever van het Freubelfokkertje
Met de volgende rubrieken?:
Rage op Ravelry
Tips van trui
Toverheks' poncho perikelen
Show je stash
Ik zie het wel zitten
FOK!king Crochet!quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:15 schreef trui het volgende:
[..]
aangenomen!je eerste taak zal zijn: verzin een betere naam!
much better!quote:
haha goed idee!quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:20 schreef B.ertha het volgende:
We maken ook de rubriek "haak maar raak", waar je op de gok steken combineert, geen patroon mag gebruiken en niet mag uithalen met het doel een vooraf bepaald beestje na te maken. De mooiste foto krijgt het patroon. De drie lelijkste inzendingen worden uiteraard belachelijk gemaakt.
Hij krijgt alle proeflapjes en -knuffelsquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:22 schreef trui het volgende:
Danny mag af en toe cover model zijn in ruil. Lijkt me een goede deal!
Danny krijgt het gehaakte beestje van de maand cadeau... dus die is tevreden denk ik zo ^^,quote:
Top plan! Daar komt echt een boel zooi uit!quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:20 schreef B.ertha het volgende:
We maken ook de rubriek "haak maar raak" - waar je op de gok steken combineert, geen patroon mag gebruiken en niet mag uithalen - met het doel een vooraf bepaald beestje na te maken. De mooiste foto krijgt het patroon. De drie lelijkste inzendingen worden uiteraard belachelijk gemaakt.
Goed planquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:22 schreef trui het volgende:
Danny mag af en toe cover model zijn in ruil. Lijkt me een goede deal!
Precies! en anders kan Ravelry misschien sponsorenquote:
Doen velen van ons dat al niet zo?quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:20 schreef B.ertha het volgende:
We maken ook de rubriek "haak maar raak" - waar je op de gok steken combineert, geen patroon mag gebruiken en niet mag uithalen - met het doel een vooraf bepaald beestje na te maken. De mooiste foto krijgt het patroon. De drie lelijkste inzendingen worden uiteraard belachelijk gemaakt.
Met een blindoek voor natuurlijk anders kun je spieken.quote:
Ja uiteraard! Spieken is verboden......Een blinde haakmeeting (of CALquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:46 schreef trovey het volgende:
[..]
Met een blindoek voor natuurlijk anders kun je spieken.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:57 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ja uiteraard! Spieken is verboden......Een blinde haakmeeting (of CAL)
* Dotteyquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hahahah, maar wie zet alles in elkaar? Is er iemand hier goed met photoshop en al die andere moeilijk programma's of maken we er een knip en plak magazine van(beetje scrappen/project life/andere hobby's combineren
)
Ah dan is dat ook geregeld!quote:
Is het zo erg? Welk patroon heb je dan? Misschien kunnen wij helpen?¿quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:10 schreef Dottey het volgende:
terug op haken om te haken....![]()
Ik heb echt problemen met nederlandse beschrijvingenDit maal ook jammer dat er geen getekend patroon bij staat die zou helpen bij het begrijpen.. wat heb ik zitten klunzen zeg om er wat uit te krijgen wat uitkomt
![]()
Heb er een paar dagen over gedaan om 7 regels te begrijpen![]()
* Dottey is nu toe aan koffie
cameraquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:57 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ah dan is dat ook geregeld!Nog iemand met een goede camera, tekstschrijver en we zijn compleet denk ik
Ik zoe Pinterest wel af op leuke ideeenVoel ik me ook nog nuttig
Photoshopquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hahahah, maar wie zet alles in elkaar? Is er iemand hier goed met photoshop en al die andere moeilijk programma's of maken we er een knip en plak magazine van(beetje scrappen/project life/andere hobby's combineren
)
hahah, nou ik ben er nu wel aan uit.. nu is het alleen maar herhalen..quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:11 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Is het zo erg? Welk patroon heb je dan? Misschien kunnen wij helpen?¿
ow verschrikkelijk programma! Knap dat je er mee kunt werken.quote:
photoshopquote:Op donderdag 28 maart 2013 13:26 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
ow verschrikkelijk programma! Knap dat je er mee kunt werken.
Enne ik zag dat we al een "show your stash" hadden, maar is het ook een idee om verschillende garen te reviewen?en de voordelen/nadelen te benoemen met het oog op verschillend projecten (zoals geen katoen voor een deken enzo)
Dtp'er / Prepress meld, is m'n werk (werk waar ik naar op zoek ben overigens..., als iemand de gouden tip heeft... Omgeving breda graagquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
)
Ik had me al aangeboden om het in elkaar te zettenquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
)
dat was toch om de fotobewerkingen?quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:46 schreef SupremeEvil het volgende:
[..]
Dtp'er / Prepress meld, is m'n werk (werk waar ik naar op zoek ben overigens..., als iemand de gouden tip heeft... Omgeving breda graag) En dat in elkaar zetten doe je in Indesign, niet photoshop
.
Even verder lezen...
Ow pardon....overheen gelezen denk ikquote:Op donderdag 28 maart 2013 13:53 schreef Bijou het volgende:
[..]
Ik had me al aangeboden om het in elkaar te zetten
Het wordt druk met grafisch ontwerpers hier
Dank u.quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:02 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Ow pardon....overheen gelezen denk ik![]()
En idd SE je hebt gelijk....ik elkaar zetten met Indesign (ook al zo'n ....programma) maar wie wat mag doen, vechten jullie zelf maar uit.
Enne Koningin, als ik contact opneem met Clover zult u vast wel een amour naald krijgen
Tuurlijk, nummer 4,5 of 5.quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:03 schreef Tyler-Girl het volgende:
hahaah, heeft u ook nog een voorkeur voor een maat (of kleur) dan kan ik dat er vast bijzetten
Paarse 4 is ook goed.....hahahaquote:Op donderdag 28 maart 2013 14:06 schreef Tyler-Girl het volgende:
Helaas, 4,5 is lichtblauw en 5 is blauw......3,75 is wel roze
http://www.woolly.nl/clover-amour-haaknaalden/
Iemand die het snaptquote:Op donderdag 28 maart 2013 13:46 schreef SupremeEvil het volgende:
[..]
En dat in elkaar zetten doe je in Indesign, niet photoshop.
covermodel was dannyquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:50 schreef Bijou het volgende:
Oh ik weet wat we in ieder geval nog nodig hebben!
Iemand die de bikini haakt voor het covermodel!
quote:Op donderdag 28 maart 2013 17:18 schreef trui het volgende:
kinky! zo'n titel vraagt ook wel om een wat gewaagde inhoud natuurlijk. (niet per se van de bikini hoor!).
Staat er nu bijquote:Op donderdag 28 maart 2013 17:18 schreef _wolk82_ het volgende:
Ben even afwezig en er is weer veel gebeurd. Aan mij hebben jullie denk ik weinig, maar als er iets financieels geregeld moet worden houdt ik me aanbevolen. Een abonnement wil ik wel.
Ik zie volgens mij de rubriek projecten nog niet staan, lijkt me wel leuk om daar afgeronde projecten in te zien met een patroon of een verwijzing daarnaar (als die natuurlijk mag van de ontwerper van het patroon). Eventueel een bespreking van goede/slechte winkels.
Leuk, zat ook al te denken om het digitaal te houden en dan in een mailing ofzo. Hoef je niets uit te printen en te versturen en ik denk dat het onderling ook makkelijker werken is. Zat dan alleen te denken dat het misschien te groot zou worden voor de gemiddelde email inbox. Jouw idee is dan inderdaad handiger! Ben ik wel voor! (dan maar geen gratis haaknaaldquote:Op donderdag 28 maart 2013 17:18 schreef Bijou het volgende:
Misschien kunnen ze bij FOK! nog een paar bitjes en bytejes missen op de server, maken we er een e-zine van. Geen druk- en verzendkosten (maar ook geen gratis naald bij je abonnement) En dan kunnen we er youtube filmpjes in verwerken wellicht.
somebody stop me, ik sla al gauw door als het om magazines maken gaat, vind het te leuk
Hoi en welkomquote:Op donderdag 28 maart 2013 17:45 schreef gothic-blackie het volgende:
nou dan kom ik maar even binnen vallen. sinds een paar dagen ook een beetje aan het haken. ben heel saai begonnen me een sjaal (lekker makkelijk, recht toe recht aan, geen raar gedoe). maar dan in het 'schaakpatroon' of zoiets (vier stokjes, twee lossen, en dan weer vier stokjes, en dat dan om en om) zal zodra ik mijn telefoon weer heb wel een foto maken maar voor nu lees ik rustig mee
Dat is op zich eenvoudig opgelost door een Dropbox account aan te maken. Je zet daar het magazine neer en je geeft de abonnees de inlognaam en het wachtwoordquote:Op donderdag 28 maart 2013 17:52 schreef bietel het volgende:
[..]
Leuk, zat ook al te denken om het digitaal te houden en dan in een mailing ofzo. Hoef je niets uit te printen en te versturen en ik denk dat het onderling ook makkelijker werken is. Zat dan alleen te denken dat het misschien te groot zou worden voor de gemiddelde email inbox. Jouw idee is dan inderdaad handiger! Ben ik wel voor! (dan maar geen gratis haaknaald)
Welkom Gothic-blackie!
Ben benieuwd naar de foto!
Nou ja weet ik niet, maar het lijkt mij op zich wel leuk om te maken! Tenzij iedereen nu afhaakt alquote:Op donderdag 28 maart 2013 17:26 schreef SpaceInvaders het volgende:
Oooh gaan we serieus iets doen?! Ik dacht dat het een grapje was maar tof
Misshien moeten we een Facebookgroep aanmaken (geheim) zodat je daarin ideeën kunt gooien enzo?
En dan hebben we ook echt iets anders dan de bestaande tijdschriftenquote:Op donderdag 28 maart 2013 17:52 schreef bietel het volgende:
Leuk, zat ook al te denken om het digitaal te houden en dan in een mailing ofzo. Hoef je niets uit te printen en te versturen en ik denk dat het onderling ook makkelijker werken is. Zat dan alleen te denken dat het misschien te groot zou worden voor de gemiddelde email inbox. Jouw idee is dan inderdaad handiger! Ben ik wel voor! (dan maar geen gratis haaknaald)
Dropbox is wel handig maar dan kun je niet met elkaar communiceren. Dat is puur documenten delen dus ik stel beide voorquote:Op donderdag 28 maart 2013 18:01 schreef Bijou het volgende:
[..]
Nou ja weet ik niet, maar het lijkt mij op zich wel leuk om te maken! Tenzij iedereen nu afhaakt al![]()
[..]
En dan hebben we ook echt iets anders dan de bestaande tijdschriften![]()
Dropboxvoorstel vind ik ook goed idee, ligt eraan of we het openbaar willen opzetten of niet.
knor ff:quote:Op donderdag 28 maart 2013 17:18 schreef Bijou het volgende:
Misschien kunnen ze bij FOK! nog een paar bitjes en bytejes missen op de server, maken we er een e-zine van. Geen druk- en verzendkosten (maar ook geen gratis naald bij je abonnement) En dan kunnen we er youtube filmpjes in verwerken wellicht.
somebody stop me, ik sla al gauw door als het om magazines maken gaat, vind het te leuk
Oh super knor!quote:Op donderdag 28 maart 2013 18:22 schreef Danny het volgende:
[..]
knor ff:
er zijn wel wat bitjes en bytejes over op de server om dit te doen hoor..
Zien er lekker warm uitquote:Op donderdag 28 maart 2013 18:34 schreef trovey het volgende:
Ik wacht het verder wel af...wat een opmerking over een haakblad naar boven kan brengen.
![]()
Nog even een afgemaakt projectje hier, vanmiddag warme bedsokken gemaakt....dan maar aanpassen aan het weer.![]()
[ afbeelding ]
Yep, dat zijn mijn witte melkflessen.![]()
[ afbeelding ]
En zo zien ze er zonder mijn voeten uit.
Spellcheckers zijn altijd welkomquote:Op donderdag 28 maart 2013 18:07 schreef Lutte het volgende:
Wat een leuk idee! Als er 182 topics gevuld kunnen worden zal een tijdschrift ook wel lukken, toch?
Ik wil wel controleren op spellingOf doet een redacteur dat? /n00b
Zijn ze ookquote:
quote:Op donderdag 28 maart 2013 18:22 schreef Danny het volgende:
[..]
knor ff:
er zijn wel wat bitjes en bytejes over op de server om dit te doen hoor..
oh wat een schatje! ik vind vooral het hoofdje leuk, weer 'ns wat anders!!quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:24 schreef annelotje het volgende:
oh my wat zijn jullie goed bezig allemaal hihi. Ik geloof niet dat ik echt een bijdrage kan leveren aan het tijdschrift in welke vorm het dan ook..
ja kunnen we samen alle haak en spelfouten eruit vissen hihiquote:Op donderdag 28 maart 2013 20:18 schreef dapmar het volgende:
Ja leuk beertje gaan we samen proeflezen
Doe dan, als je de gecorrigeerde versie doorgeeft, even je autocorrect uitquote:Op donderdag 28 maart 2013 20:18 schreef dapmar het volgende:
Ja leuk beertje gaan we samen proeflezen
Redactie/spellingsnazi. schrijven van artikelen/interviews zoietsquote:Op donderdag 28 maart 2013 20:29 schreef Bijou het volgende:
Dames ik zet iedereen die meldt eventueel nu of in de toekomst mee te willen werken aan het magazine in het lijstje, anders ben ik het overzicht kwijt. Je wordt (nog) nergens op vastgepind hoor
LekkerApart: waar zit je aan te denken, misschien interviewen? Of iets anders?
nou mij, was mijn ideequote:Op donderdag 28 maart 2013 16:36 schreef Bijou het volgende:
Oke dus we hebben:
Eindredacteur: _Arual_
Vormgevers/dtp: Bijou, Guppyfriend, SupremeEvil, Dottey (als we nou eens een kwartaaluitgave doen, kunnen we er allemaal een doen in het jaar)
Fotografie: Ynske (?) & janeway
PR: SpaceInvaders
Cynische columnist: B.ertha
Proeflezers: dapmar & beefje16
Covermodel: Danny
Pinterest-speurder: Tyler-Girl
En al twee abonnees!: Koningin & kaatje50
Leuke stukjes schrijver: PaarsBeestje
Spelling tsjekker: Lutte
Voor evt iets financieels regelen: _wolk82_
Communicatie/journalistiek: LekkerApart
Misschien op lange termijn patroontjes: Whoopdidoo
Rubrieken:
Show je stash
Wol review
Schandalen
Column
Neuroot/addict van het kwartaal
In de spotlight
Haak maar raak
Tips van trui (vind ik gewoon geknipt voor jou trui)
Projecten
Ben ik nog wat of iemand vergeten?
uploaden bij bijvoorbeeld imgurquote:Op donderdag 28 maart 2013 21:15 schreef gothic-blackie het volgende:
Zo, foto gemaakt, nu nog achterhalen hoe ik een foto van mijn telefoon hierop krijg. Moest dat nog via bepaalde sites?
dat bedoel ikquote:Op donderdag 28 maart 2013 21:24 schreef Tyler-Girl het volgende:
Hahaha zou supervet zijn alswe het kunnen opzetten!en ik wil ook wel iets meer betekenen dan alleen pinterestnerd, maar even geen idee wat.
Maar dan moet toverheks idd ook wel een vermelding/taak krijgen als bedenker.
Als danny niet wil, kun je covermodel worden![]()
oh de ditjes en datjes of leuke intervieuwtjes met users van hier, wat ik al eerder had geroepen, maar kennelijk wordt er over heen gelezenquote:
Photobucket kan ook.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:15 schreef gothic-blackie het volgende:
Zo, foto gemaakt, nu nog achterhalen hoe ik een foto van mijn telefoon hierop krijg. Moest dat nog via bepaalde sites?
spotlight stond er al bij hoorquote:Op donderdag 28 maart 2013 21:40 schreef Toverheks het volgende:
[..]
oh de ditjes en datjes of leuke intervieuwtjes met users van hier, wat ik al eerder had geroepen, maar kennelijk wordt er over heen gelezenmaakt mij niet uit hoor, maar wilde echt iets opzetten
en zijn we er al uit in welke form? Als het digitaal is vergeet dan gastenboek, faq en mini forum of iets niet :-)quote:
Zou jij dan een apart topic willen openen? Dan staan de ideeën mooi centraal en kan hier weer lekker verder gehaakt worden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:48 schreef Bijou het volgende:
Overigens wil ik niemand hier passeren of wat dan ook. Ik hou nu eenmaal van lijstjes maken om dingen overzichtelijk te houden. Voel je vrij de lijst te kopiëren en aan te vullen, leiding te nemen over wat er moet gebeuren als we dit echt door willen zetten ed. Ik maak alleen een lijstje voor nu en wil me verder niets toe-eigenen
Het wordt toch een magazine? Geen site tochquote:Op donderdag 28 maart 2013 21:48 schreef CREADO het volgende:
en zijn we er al uit in welke form? Als het digitaal is vergeet dan gastenboek, faq en mini forum of iets niet :-)
Doe ikquote:Op donderdag 28 maart 2013 21:50 schreef Lutte het volgende:
[..]
Zou jij dan een apart topic willen openen? Dan staan de ideeën mooi centraal en kan hier weer lekker verder gehaakt worden.
Dit doet me denken aan de allereerste opdracht bij mijn studie journalistiekquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:38 schreef Tyler-Girl het volgende:
)
Komt dat zien, komt dat zienquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:05 schreef Bijou het volgende:
Laatste post hierover
CRE / Het grote FOK!ing Crochet! Magazine ideeëntopic: roept u maar!
Hahaha met je bezem ookquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:42 schreef Toverheks het volgende:
oh was als 1e bij de nieuwe Wibra vandaag, en had mijn route al uitgestippeld van de week door het raam naar binnen gegluurd
(sta echt nooit voor een dichte winkel te wachten tot hij open gaat) maar kwart voor 9 vanmorgen parkeerde ik mijn bezem in de hoek, stelde me goed op, rolluik ging omhoog, graaide naar een mandje en hoppa naar de wolstelling.
heb 8 geel, 8 groen, 8 creme gescoord, zat te dubben naar het oranje maar dacht pppfffttttt, thuis gekomen had ik zoiets van ja ja die Oranje roept me gewoon, dus hoppa weer op mijn bezem vanmiddag en 8 bollen oranje erbij gehaald. ( had verleden week al andere kleurtjes bij een andere Wibra gehaald, maar die zitten netjes in dozen voor weer een ander keertje)
van de geel/groen/oranje en creme wil ik een mooie plaid maken voor op de bank
Je lijkt mn moeder welquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:42 schreef Toverheks het volgende:
oh was als 1e bij de nieuwe Wibra vandaag, en had mijn route al uitgestippeld van de week door het raam naar binnen gegluurd
(sta echt nooit voor een dichte winkel te wachten tot hij open gaat) maar kwart voor 9 vanmorgen parkeerde ik mijn bezem in de hoek, stelde me goed op, rolluik ging omhoog, graaide naar een mandje en hoppa naar de wolstelling.
heb 8 geel, 8 groen, 8 creme gescoord, zat te dubben naar het oranje maar dacht pppfffttttt, thuis gekomen had ik zoiets van ja ja die Oranje roept me gewoon, dus hoppa weer op mijn bezem vanmiddag en 8 bollen oranje erbij gehaald. ( had verleden week al andere kleurtjes bij een andere Wibra gehaald, maar die zitten netjes in dozen voor weer een ander keertje)
van de geel/groen/oranje en creme wil ik een mooie plaid maken voor op de bank
dat groen is volgens mij beetje neon maar dat geel is zo zomers geel, en dat oranje is gewoon oranje maar dat creme is van draad iets dunner dan die andere bollen, zal morgen eens foto maken het past zo mooi bij elkaar.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:45 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Hahaha met je bezem ookmaar je hebt dus goed je slag geslagen. Heb je nu dat neon garen gekocht?wordt dat niet heel veel voor een deken? (Geen kritiek hoor,gewoon een vraag)
echt he, dus ik ben niet de enigstequote:Op donderdag 28 maart 2013 22:46 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Je lijkt mn moeder welDie kwam vandaag thuis met bolletjes van de zeeman, waaronder een hele mooie roze
En uiteraard had ze de vraag "hoeveel zal ik er morgen nog halen".
We hebben geen ruimte meer
Ik heb er net een ladenkastje (zo'n plastic kleurig geval) van de Kringloop bijgekocht voor de wol.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:52 schreef Toverheks het volgende:
[..]
echt he, dus ik ben niet de enigste
is het zo ergquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:56 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik heb er net een ladenkastje (zo'n plastic kleurig geval) van de Kringloop bijgekocht voor de wol.Wel handig met die laden....en ik heb nog opslag nodig
![]()
Is niet onze schuld, als ze alles gewoon normaal op voorraad zouden hebben dan zou het niet nodig zijn, maar aangezien ze dat niet doen, moeten we wel.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:52 schreef Toverheks het volgende:
[..]
ja is hun schuld, ik las hier van de nieuwe kleurtjes, moest ik helemaal naar de Wibra half uurtje lopen, daar hadden ze geen neonkleurtjes meer. Tot mijn verbazing zag ik dat bij mij in het winkelcentrumpje ze een Wibra aan het bouwen en inrichten waren.dus aangezien vanmorgen de opening was en ik de bollen van de week al zag liggen, dacht ik echt die zijn van mij.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Is niet onze schuld, als ze alles gewoon normaal op voorraad zouden hebben dan zou het niet nodig zijn, maar aangezien ze dat niet doen, moeten we wel.
Net een volle tas bij de Kringloop gehaald en toen kwam ik bij een Wibra waar ik bijna nooit kom....hadden ze Saskia in kleuren die ik nog niet hadquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:00 schreef Toverheks het volgende:
[..]
is het zo ergen ik ken het. moet nog 60 jaar doorhaken en dan is bij mij alles op.
maar ben er al uit, geel creme groen creme oranje creme etc en dan de creme met een andere steek denk ik. ( maar nu ligt het geel op mijn paarse bank en dat staat ook mooi)
hahaha ja het is me toch wat, ik ben te beroerd om 20 euro voor een truitje uit te geven, maar vandaag 32 euro aan wol uitgegeven en verleden week 17 euro.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:03 schreef trovey het volgende:
[..]
Net een volle tas bij de Kringloop gehaald en toen kwam ik bij een Wibra waar ik bijna nooit kom....hadden ze Saskia in kleuren die ik nog niet haden toen kwam ik bij de Zeeman en daar hadden ze Soft met kleuren die nog perfect bij mijn regenboogdeken passen
....
.....
nee hoor heb ook wibra wol ingeslagen voor deken. Heb groen roze oranje blauw en geel en wit en de witte doe ik tussen alle kleuren :-). En hopelijk lukt het nu met mn riple deken:-)quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:52 schreef Toverheks het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:04 schreef Toverheks het volgende:
[..]
hahaha ja het is me toch wat, ik ben te beroerd om 20 euro voor een truitje uit te geven, maar vandaag 32 euro aan wol uitgegeven en verleden week 17 euro.
grote beurs heb jij :-)quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:04 schreef Toverheks het volgende:
[..]
hahaha ja het is me toch wat, ik ben te beroerd om 20 euro voor een truitje uit te geven, maar vandaag 32 euro aan wol uitgegeven en verleden week 17 euro.
echt niet, maar dan maar een gehaktballetje minder, ik bezuinig gewoon dan op iets anders, echt waar hoorquote:
fotoquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:18 schreef trui het volgende:
ik probeer me ook wat meer in te houden tegenwoordig, moet van mezelf eerst kijken wat ik nog heb en wat ik daarvan zou kunnen maken voor ik weer enthousiast nieuwe garens aanschaf. de alpine shawl heb ik nu eindelijk klaar (ligt nog te drogen) en de tas-versiering is voor de helft vastgenaaid. pff, vervelend klusje!
zo maak ik ze altijd aan elkaar op de verkeerde kant in zig zag. vind ik persoonlijk het mooistequote:Op donderdag 28 maart 2013 23:56 schreef trui het volgende:
als 't klaar/droog is, TH!
ik zag toevallig nog een foto-tutorial van het onzichtbaar aan elkaar zetten van GS'jes. misschien dat iemand er nog iets aan heeft?
Ik koop gewoon twee goede broeken bij de Kringloop, samen 7,50 euro en gloednieuwquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:19 schreef Toverheks het volgende:
[..]zie je wel, ben niet de enigste
lees hier vaker over kringloop en garen, maar kom haast nooit bij de kringloop zit er niet eentje hier in de buurt. bij mijn oudste zit wel kringloop maar stom ga er haast nooit heen, moet ik toch eens vaker gaan doenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:00 schreef trovey het volgende:
[..]
Ik koop gewoon twee goede broeken bij de Kringloop, samen 7,50 euro en gloednieuw...hou ik meer geld over voor hobbies.
Bij sommige vind ik nooit iets (we hebben er een stuk of 8quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:02 schreef Toverheks het volgende:
[..]
lees hier vaker over kringloop en garen, maar kom haast nooit bij de kringloop zit er niet eentje hier in de buurt. bij mijn oudste zit wel kringloop maar stom ga er haast nooit heen, moet ik toch eens vaker gaan doen
hoe gek het ook klinkt, in Amsterdam zitten er niet veel, en anders te ver weg, kijk wel altijd of ik ouderwetse haak en breiboekjes zie liggen maar nooit wat gevonden.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:05 schreef trovey het volgende:
[..]
Bij sommige vind ik nooit iets (we hebben er een stuk of 8). Maar bij 3 winkels wil ik nog wel eens wat vinden, de twee gemeentelijke en een particulier....deze keer dus succes bij een particulier en was er bij de gemeentelijk op twee bolletjes na niets te vinden....maar dat kan morgen weer anders zijn.
Overigens heeft die particulier momenteel niets meer, dat heb ik nu.
Tja, in het Oosten houden ze wel van recyclen ...happy ik.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:13 schreef Toverheks het volgende:
[..]
hoe gek het ook klinkt, in Amsterdam zitten er niet veel, en anders te ver weg, kijk wel altijd of ik ouderwetse haak en breiboekjes zie liggen maar nooit wat gevonden.
zit steeds op internet te surfen naar een mooi ripple patroon
ja zag mooie met 3 stokjes in gaatje dan 2 overslaan en weer 3 stokjes etc, dan naar beneden zo naar boven werken, maar probeerde het maar werd niet mooi, want wil zeg maar van dat creme een popcornsteek maken en dan weer kleurtje en dan weer creme, ben lekker aan het neuzen nu op pintarest. nou voor straks slaap lekker ben er vandoorquote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:17 schreef trovey het volgende:
[..]
Tja, in het Oosten houden ze wel van recyclen ...happy ik.![]()
Ripple patroon....zal het even voor je in de gaten houden.
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:23 schreef trui het volgende:
woei, mijn beide 'circle of friends' projecten zijn toegevoegd aan de voorbeelden bij het patroon op ravelry. da's toch wel vleiend!
Cool! En terecht natuurlijk ookquote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:23 schreef trui het volgende:
woei, mijn beide 'circle of friends' projecten zijn toegevoegd aan de voorbeelden bij het patroon op ravelry. da's toch wel vleiend!
De ene heeft meer met bont en de ander wil rustig, met meerdere voorbeelden bij de foto's is het toch juist duidelijk dat beide kan.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:37 schreef trui het volgende:
ik weet 't niet, zo bij elkaar vind ik ze wel wat erg rommelig en overdreven bont. nou ja,ik ben er toch ook nog steeds wel tevreden over. maar die rustiger versies die ook in 't voorbeeldenrijtje staan vind ik ook heel mooi.
deze is goed voor de OP :-) goede plaatjes :-)quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:56 schreef trui het volgende:
als 't klaar/droog is, TH!
ik zag toevallig nog een foto-tutorial van het onzichtbaar aan elkaar zetten van GS'jes. misschien dat iemand er nog iets aan heeft?
Gewoon een restjesdeken maken, zo heb ik er ook eentje liggen, zal jaren duren voordat het ding af is maar elk restje (al is het een meter) gaat erin......en het ziet er nog leuk uit ook.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 09:29 schreef Tyler-Girl het volgende:
Volgens mij hebben wij geen kringloop of tweedehands winkels in de buurt. En de laatst tijd koop ik voornamelijk nieuw garen voor projecten, dus niets zonder bestemming. Vind het wel altijd jammer dat er vaak net te weinig overblijft voor een nieuw projectje en dus met de helft blijft zitten of weer nieuwe moet bij kopen (waar je dan weer de helft van overhoudt)....
Hij is mooi maar inderdaad wel een tikje prijzig.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:18 schreef Tyler-Girl het volgende:
Ik kom net op Etsy deze deken tegen!
[ afbeelding ]
Met een prijs van ¤334.95!!!En dan maak ik me druk over mijn prijs....Jeetje wat een prijs man voor een gehaakt randje om een deken.
Hmm...ik ben niet zo van die hele bonte/vanalles wat dingetjes, maar mocht mijn stash echt te groot worden, is dat het overwegen waard. Heb je een foto van de jouwe?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 14:45 schreef trovey het volgende:
[..]
Gewoon een restjesdeken maken, zo heb ik er ook eentje liggen, zal jaren duren voordat het ding af is maar elk restje (al is het een meter) gaat erin......en het ziet er nog leuk uit ook.![]()
Ik wil een nieuw vliegengordijn gaan maken voor de balkondeur, de bamboeversie is een beetje beschadigd na 5 jaar (er ontbreken b.v. strengen) en nu heb ik een knoopversie gezien van Zpagetti, zal vast ook wel werken met cheap-assversie van consorten.Twee bollen nodig en laat ik nu net 2 bijpassende kleuren groen hebben liggen.
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:00 schreef Whoopdidoo het volgende:
Ik vind mensen op etsy sowieso onwijs duur.
Maar wij zijn dan ook te goedkoop.
Maarja anders komen we over 3 jaar bij help mn huis is te vol.
Moment, even maken.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:04 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Hmm...ik ben niet zo van die hele bonte/vanalles wat dingetjes, maar mocht mijn stash echt te groot worden, is dat het overwegen waard. Heb je een foto van de jouwe?
[..]
)
Nee, wij verkopen bij 2 winkeltjes. Volgens mij is het meeste wat we ooit hebben gevraagd 12,50. Maar wij gebruiken dan ook goedkoop materiaal.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:04 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Hmm...ik ben niet zo van die hele bonte/vanalles wat dingetjes, maar mocht mijn stash echt te groot worden, is dat het overwegen waard. Heb je een foto van de jouwe?
[..]ik probeer zo veel mogelijk rekening te houden met de normale prijzen. Maar jij/jullie hebben ook een shop? Leuk (mag ik linkje?)
Het ligt er natuuurlijk aan wat je verkoopt, maar ¤60 voor een ami zou ik ook echt niet betalen, omdat ik het idd zelf kan maar ook echt strontduur is. (ik denk dat mensen die het niet kunnen dat er ook niet voor over hebben).quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:41 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Nee, wij verkopen bij 2 winkeltjes. Volgens mij is het meeste wat we ooit hebben gevraagd 12,50. Maar wij gebruiken dan ook goedkoop materiaal.
Iedereen moet het zelf weten hoor, maar sommige vragen echt 60 euro ofzo. En andere mensen denken natuurlijk, mooi handgemaakt. Maar aangezien ik t zelf kan zal ik het er nooit voor betalen.
Vingerhoed?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:36 schreef -Spring het volgende:
Auw! In het eelt op mn wijsvinger is een kloofje gekomen. En hoewel ik er natuurlijk naast probeer te steken, prik ik er met mn naald toch soms middenin.
Hebben jullie een tip? Heb al een pleister geprobeerd, maar dat gaat niet lekker.
Dit is dan ook een scrapdeken dus alles mag.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:34 schreef Tyler-Girl het volgende:
hahaha ja dat blijkt! En dan ook nog dat pluisgaren ertussen![]()
ik ben denk ik toch echt een neuroot/autist....het moet netjes, en bij elkaar passen en volgens een netjes schema.
Hoelang ik met mijn granny stripe niet heb lopen klote met die stripe generator omdat dat ook perfect moest zijn![]()
Het ene winkeltje is een wolwinkeltje, met ook nog andere hobby dingetjes. En mn moeder had het volgens mij gewoon een keertje gevraagd. En daar staan ze zeg maar en als ze verkocht zijn krijgen wij onze prijs.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:46 schreef Tyler-Girl het volgende:
[..]
Het ligt er natuuurlijk aan wat je verkoopt, maar ¤60 voor een ami zou ik ook echt niet betalen, omdat ik het idd zelf kan maar ook echt strontduur is. (ik denk dat mensen die het niet kunnen dat er ook niet voor over hebben).
maar dekens enzo dan weer wel.
Ik heb ook wel eens iets gezien, waarvan ik dacht dat ik dat wilde hebben. maar dan later dacht ik "tja dat (of iets soortgelijks) kan ik ook goed zelf maken, kan koop ik liever voor ¤60 garen
Mag ik trouwens vragen hoe je het voor elkaar hebt gekregen om je spulletjes te verkopen bij een winkel?![]()
Haahah grappig en goed geregeld.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:52 schreef Whoopdidoo het volgende:
[..]
Het ene winkeltje is een wolwinkeltje, met ook nog andere hobby dingetjes. En mn moeder had het volgens mij gewoon een keertje gevraagd. En daar staan ze zeg maar en als ze verkocht zijn krijgen wij onze prijs.
En de ander is een designwinkel met (dure)oude meuk en daar kwamen we aan door een man die op de rommelmarkt hier waar we met ami's stonden die kende die man van de winkel en dat leek hem wel wat. Hij koopt ze gewoon, maar wel de minder normale dingen, pokemons enzo, maar ook die grote pop waar trui de kangarooversie van had. En soms mailt ie dat ie weer wat wilt en dan mailt mn moeder dr pinterest en dan zegt ie wat ie wilt
Is ideaal hoor want nu is deze hobby gewoon gratis
Heb ik helemaal gemistquote:Op donderdag 28 maart 2013 21:28 schreef gothic-blackie het volgende:
zo, volgens mij is het me gelukt. heb de sjaal opgerold gehouden anders past het niet op de fotoen het lukt me niet hem kleiner te krijgen helaas (moet nog ff kijken hoe ik dat weer doe op de telefoon
[ afbeelding ]
Nee.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 16:13 schreef _Arual_ het volgende:
Hebben jullie serieus eelt op je vingers door het haken?
Ja super.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 10:17 schreef CREADO het volgende:
[..]
deze is goed voor de OP :-) goede plaatjes :-)
Dankjewel! Had al het gevoel dat hij er bij sommige personen tussendoor geslopen was, omdat deze precies aan het einde van de pagina zat.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 16:29 schreef trovey het volgende:
[..]
Heb ik helemaal gemist, mooi
Appje even daarvoor is ook
is niet echt een patroon maar een zelfverzonnen ding. als ik het boekje inkijk (Nieuwe haaktechnieken van Jan Eaton) valt het onder het filethaken en is het elke keer vier stokjes en dan 2 lossen en dat dat even/oneven afgewisseld. normaliter maak je het in een vierkantje en dan is het een schaakpatroon maar ik maak er dus een hele lange sjaal vanquote:Op vrijdag 29 maart 2013 20:54 schreef trui het volgende:
die had ik ook even gemist gothic-blackie! heel leuk! wat voor patroon is dat?
Dank! Ik ben het as we speak aan het proberen. Met Bepanthen. Hoop dat het werkt.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 15:40 schreef Dierenfan het volgende:
Herkenbaar Spring! Bij mij helpt er maar 1 ding: 's nachts een dikke laag levertraanzalf erop met een pleister. De volgende morgen is het niet pijnlijk meer en dan kun je weer verder haken (wel even nog een nachtje (of meer) herhalen.
Sterkte!
Soms kan dat eens gebeuren maar het compliment is gemeend, erg mooi ding.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:56 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
Dankjewel! Had al het gevoel dat hij er bij sommige personen tussendoor geslopen was, omdat deze precies aan het einde van de pagina zat.
Dat wilde ik net vragenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 21:04 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
is niet echt een patroon maar een zelfverzonnen ding. als ik het boekje inkijk (Nieuwe haaktechnieken van Jan Eaton) valt het onder het filethaken en is het elke keer vier stokjes en dan 2 lossen en dat dat even/oneven afgewisseld. normaliter maak je het in een vierkantje en dan is het een schaakpatroon maar ik maak er dus een hele lange sjaal van
Mooiquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:52 schreef trui het volgende:
geinig MissN. ik had ooit hartjes gehaakt voor aan de paastakken maar die kon ik niet terugvinden op zolder... dit jaar hangen er dus weer 'gewone' paasversieringen in. na 't omhaken van al die surprise-eieren kon ik me er niet toe zetten om nog iets eierigs te haken.
wel hebben we eieren geverfd vanmiddag, maar allez, da's offtopic.
m'n alpine-shawl is klaar, olé!
[ afbeelding ]
quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:52 schreef trui het volgende:
geinig MissN. ik had ooit hartjes gehaakt voor aan de paastakken maar die kon ik niet terugvinden op zolder... dit jaar hangen er dus weer 'gewone' paasversieringen in. na 't omhaken van al die surprise-eieren kon ik me er niet toe zetten om nog iets eierigs te haken.
wel hebben we eieren geverfd vanmiddag, maar allez, da's offtopic.
m'n alpine-shawl is klaar, olé!
[ afbeelding ]
het gaat er om dat het dekentje verstikkende werking kan hebben als het in een bedje is :-). Ik heb mijne van saskia gemaakt, maar mijn dochter is 2 jaar en gaat zelf haar bedje in en uit. Veel babies kunnen niet zelf een dekentje verplaatsen, maar als het voor in een wagen is ofzo kan het prima van welke wol dan ook, want je bent er vaak dan bij :-)quote:Op zaterdag 30 maart 2013 04:44 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Ik geloof dat babydekentjes officieel van katoen moeten zijn, maar ik heb er 3 van acryl gehaakt. Katoenen lakentje er onder en klaar. Alle ontvangsters waren er erg blij mee en de dekentjes worden veel gebruikt. Nr 4 ligt klaar, maar die baby komt pas in mei. En een niet te dicht patroon, gaat erom dat het moet kunnen ademen. Zeeman baby soft is trouwens super voor baby dekentjes, echt super soft!
ja ik zou zeggen hv, maar aangezien je dit vanaf het begin had moeten doen krijg je het denk ik niet strakker?quote:Op zaterdag 30 maart 2013 10:39 schreef Tyler-Girl het volgende:
Erg mooie sjaal/omslagdoek Trui.
Ik heb een vraagje (beetje laat, maar dan weet ik het tenmiste voor de volgende keer)
[ afbeelding ]
de rode pijl is mijn eerste stokje en de gele pijl mijn laatste. nu moet ik toch gewoon de toer sluiten door een hv te maken met deze twee steken, toch?!
maar waar begin in dan mijn volgende toer? in de eerste steek toch? (dus eigenlijk net naast de hv)
en hoe zorg ik ervoor dat dat gat kleiner wordt....ik krijg het niet goed aangesloten.
en het wordt een kussenhoes, en dat wil ik dichtmaken met een paar knopen. maar maak ik daar een paar extra lussen/knoopsgaten voor om dicht te maken of prop ik die knoopjes gewoon door mijn steken?
jup wibra haaknaald, helaas had ik geen grote maat haaknaald van mijn oma's setje, dat vind ik toch de fijnste (ouderwetse haaknaalden). maar kan ook met sentiment te maken hebben omdat ik de naalden heb geërfd van haar.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 23:28 schreef trovey het volgende:
[..]
Dat wilde ik net vragenZag ik trouwens ook een haaknaald van de Wibra in beeld?
Ik heb ook meer met ouderwetse naalden maar die Wibra naalden zijn heel fijn voor dat geld en ik kan er beter mee werken dan een peperdure ergonomisch gevormde haaknaald die ik ook heb....ja, ik wilde eens slim zijn met mijn atroseduimpje en een goede en dure haaknaald aanschaffen die mijn duimpje zou ontzien....heb ik meer last.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:16 schreef gothic-blackie het volgende:
[..]
jup wibra haaknaald, helaas had ik geen grote maat haaknaald van mijn oma's setje, dat vind ik toch de fijnste (ouderwetse haaknaalden). maar kan ook met sentiment te maken hebben omdat ik de naalden heb geërfd van haar.
Dat zeg ik, het moet kunnen ademenquote:Op zaterdag 30 maart 2013 09:00 schreef CREADO het volgende:
[..]
het gaat er om dat het dekentje verstikkende werking kan hebben als het in een bedje is :-). Ik heb mijne van saskia gemaakt, maar mijn dochter is 2 jaar en gaat zelf haar bedje in en uit. Veel babies kunnen niet zelf een dekentje verplaatsen, maar als het voor in een wagen is ofzo kan het prima van welke wol dan ook, want je bent er vaak dan bij :-)
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Ik heb onze royals gehaakt, van Christel Krukkert![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het is een kadootje, maar ze zijn bijna te leuk om weg te geven
Qua veiligheid weet je niet, want 'de' situatie heeft zich niet voorgedaan. Daarnaast zegt de dikte niets over de mate waarin een stof kan ademen. De dekens van prenatal voelen mss wel zwaarder, maar wanneer een baby hier onder komt te liggen, kan ie nog wel ademen, terwijl ie kans loopt om te stikken onder een synthetisch dekentje.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:21 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
[..]
Dat zeg ik, het moet kunnen ademen![]()
Maar mijn dochters hebben er als baby ook prima onder geslapen, de dekens van bv prenatal zijn veel dikker, stugger en zwaarder. Met name voor zomerbabies is iets lichts veel fijner. Ik heb trouwens een katoenen gehaakt wiegdekentje ook veel gebruikt, vond ik ook fijn. Maar katoen of acryl, vond ik qua gebruik en kindvriendelijkheid/veiligheid eigenlijk geen verschil hebben. (deed er dus wel altijd een katoenen lakentje onder.)
Ik heb het niet in spiralen haken dus nooit onder te knie gekregen en raak altijd in de war.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 12:59 schreef -Spring het volgende:
Je maakt die hv toch bovenin het eerste nepstokje bestaande uit twee of drie lossen? In die hv zet je in de volgende ronde geen steek, die sla je over dus krijg je een gaatje. Maar da's toch inherent aan het niet in spiralen haken?
Correct me if I'm wrong, hoor. Zoveel weet ik er niet vanaf.
wat schattigquote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat haar van Beaquote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat was inderdaad een stevige kluif, maar het resultaat is mooiquote:
Uit een artikel over een veilige slaapplaats voor baby's:quote:Op zaterdag 30 maart 2013 00:40 schreef trui het volgende:
hoe zat het ook alweer met babydekentjes. is het verantwoord om die van acryl te maken of was daar iets mee?
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gelukkig heb ik die situatie inderdaad nooit mee gemaakt, maar een grannysquare met gaten tussen de stokjes lijkt me toch een heel minder verstikkend dan die zware prenatal dekens, ongeacht het materiaal. Maar het opmaken van het bedje maakt inderdaad wel heel erg uit, en materiaal keuze, tsja, dat moet je dan zelf maar kiezen. (bij mijn 1e zwoor ik ook bij katoen, maar ervaring doet je toch ook voor andere dingen kiezen.)quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:36 schreef -Spring het volgende:
[..]
Qua veiligheid weet je niet, want 'de' situatie heeft zich niet voorgedaan. Daarnaast zegt de dikte niets over de mate waarin een stof kan ademen. De dekens van prenatal voelen mss wel zwaarder, maar wanneer een baby hier onder komt te liggen, kan ie nog wel ademen, terwijl ie kans loopt om te stikken onder een synthetisch dekentje.
Ik zou het zelf nooit doen iig.
Super leuk! Dit zou ik zelf hebben gehouden..quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor wat betreft kleur wisselen, wat bij mij goed werkt is om de laatste keer dat je het laatste stokje van een rij doorhaalt, alvast de kleur van het nieuwe rijtje te nemen, dan heb je het liggende v-tje wel in de oude kleur, maar de eerste lus van de nieuwe stokjes al in de nieuwe kleur.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:07 schreef Tyler-Girl het volgende:
hij is af!!! al met al best tevreden en nogsteeds in love met de kleurtjes![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
hier zijn de gaten ook goed te zien helaas....
http://www.ravelry.com/pr(...)gonal-stripe-cushion
(wilde hem aanbieden als artikel op etsy maar twijfel daar nu best wel over door die gaten enzo)
quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:07 schreef Tyler-Girl het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
(wilde hem aanbieden als artikel op etsy maar twijfel daar nu best wel over door die gaten enzo)
Gaafquote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:33 schreef Guppyfriend het volgende:
ik ga het even opzoeken (snap het zo zonder plaatjes even niet..sorryquote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:12 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
Voor wat betreft kleur wisselen, wat bij mij goed werkt is om de laatste keer dat je het laatste stokje van een rij doorhaalt, alvast de kleur van het nieuwe rijtje te nemen, dan heb je het liggende v-tje wel in de oude kleur, maar de eerste lus van de nieuwe stokjes al in de nieuwe kleur.
W.B. sluiten gebruik ik altijd de invisible methode van sarah london.
je maakt alle stokjes, trekt de draad gewoon door (Afknippen) na de laatste en dan maak je een lusje dat lijkt op een gewoon v-tje door de eerste steek, zie je echt niks van, ik zoek even de methode op!
http://sarahlondon.wordpress.com/2009/08/10/seamless-symmetrical/
ik gebruik die ook bij vierkanten, bij granny's, eigenlijk overal waar ik moet sluiten.
ja dat was ik ook aant denken of even aan de binnenkant een rijtje vaste om de gaten te dichten...ik kijk het nog even aan.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:03 schreef CREADO het volgende:
Guppy ze zijn echt cool![]()
Trovey wat een geduld nog 62![]()
Tyler kun je niet me gewoon naaigaren van binnenuit de gaten nu iets verkleinen? Tis maar een tip:-)
mooie kleurtjes :-)quote:Op zaterdag 30 maart 2013 16:52 schreef Tyler-Girl het volgende:
Heb ook weer nieuw garen gekochtvoor het driehoekjes kussen. Wilde een beetje dezelfde kleuren, dat was lastig maar denk dat ze redelijk in de buurt komen.
Bij mijn wolwinkel hadden ze gelukkig de volledig lijn van Linea Pure liggen, dus kon lekker kiezen. Ik ben benieuwd hoe het haakt.
http://instagram.com/p/XfLwrsw-nN/
(Het is heel wat anders dan die pastelkleurtjes dus moet zelf ook weer even wennen)
ohhhhhhhhhhhhhhh wat geweldig, ja ik zou ze gewoon zelf houdenquote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:33 schreef Guppyfriend het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik hoor meer van dat soort verhalen over Noro (laatst nog ergens een blog van iemand in Zuid-Afrika die een gigantisch bedrag had betaald omdat ze speciaal wat bollen had geïmporteerd), maar je shawl is wel echt prachtig gewordenquote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:29 schreef kwakz0r het volgende:
ik heb EINDELIJK de japanese flower col voor mijn moeder af!
twee bollen Noro Silk Garden Sock (à 18 euro) wat een rotspul om mee te werken! Ooit bedoeld als moederdagcadeau voor mijn moeder (moederdag 2011) maar nu geef ik hem maar voor de pasen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
http://ravel.me/fwoukje/dfms
hij is het wel echt waard. Echt heel mooi gewordenquote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:29 schreef kwakz0r het volgende:
twee bollen Noro Silk Garden Sock (à 18 euro) wat een rotspul om mee te werken! Ooit bedoeld als moederdagcadeau voor mijn moeder (moederdag 2011) maar nu geef ik hem maar voor de pasen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
vind hem lief met die zachte kleurtjes, maar las al, iemand zei ff gewoon met draad en naald in de binnenkant de gaatjes bij elkaar trekken, dan zie je er volgens mij niets meer vanquote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:07 schreef Tyler-Girl het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nice!quote:Op zaterdag 30 maart 2013 13:33 schreef Guppyfriend het volgende:
Mooie kleurtjes inderdaad! Ik vind het patroon ook heel tof.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 15:07 schreef Tyler-Girl het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Wauw! Was dit nou veel werk? Ik zou zelf nooit zoiets dragen, dat dan weer niet.quote:Op zaterdag 30 maart 2013 20:29 schreef kwakz0r het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
het viel uiteindelijk wel mee. maar ik was die wol en die bloemetjes zo zat na een stuk of tien...quote:Op zondag 31 maart 2013 11:32 schreef Claudia_x het volgende:
Wauw! Was dit nou veel werk? Ik zou zelf nooit zoiets dragen, dat dan weer niet.
Ik denk dat t wel bijtrekt, maar ik denk ook dat er iets niet klopt aan hoe je de minderingen maakt, ze lijken op een of andere manier niet " geminderd" genoeg. maar misschien is dat gezichtsbedrog.quote:Op zondag 31 maart 2013 12:30 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn Ripple, wat doe je![]()
Als ik hem uitrek, ziet ie er overigens wél goed uit. Gaat dit nog bijtrekken?
[ afbeelding ]
Mooi!!quote:Op zondag 31 maart 2013 12:25 schreef zouzomaarkunnen het volgende:
Af! Helaas de hals opening toch iets te wijd, dus ik ga daar nog maar wat rijtjes vasten langs maken...![]()
[ afbeelding ]
Ik ben er bij nader inzien ook wel blij mee. Hij is in het echt nog wat leuker, en hij is heel zacht doordat ik alpacawol heb gebruikt.quote:Op zondag 31 maart 2013 13:42 schreef trui het volgende:
leuke kat, claudia! de staart zit er misschien een beetje gek aan vast? maar ik vind 'm wel leuk! kan prima op ravelry hoor!
zoveel losse gebruiken, dan 3 losse en een stokje in zelfde gaatje, dan 4 st. dan maak je dal...............3 onafgemaakte st in elke losse dan bij elkaar haken, dan 4 st. dan een top, is 3 stokjes in dezelfde steek, dan weer 4 st en dan weer een dal maken enz. echt het is heel simpel, gister aan begonnen 3 rijen af maar ik vind het ook beetje saaiquote:Op zondag 31 maart 2013 12:30 schreef _Arual_ het volgende:
Mijn Ripple, wat doe je![]()
Als ik hem uitrek, ziet ie er overigens wél goed uit. Gaat dit nog bijtrekken?
[ afbeelding ]
dekens duren lang, maar zijn fijn voor tussendoor naast de rest. Heb heel lang zitten tubben en hoop nu dat het goed gaat, zal plaatje mk. Er zit wel veel verschil in ripples. De een doet het anders dan de ander, maar als he het inderdaad eenmaal door hebt is het goed te doenquote:Op zaterdag 30 maart 2013 23:27 schreef _Arual_ het volgende:
Wat vinden jullie leuk aan de ripple? 2 uur bezig geweest om drie gerafelde golfjes te krijgen... Een deken wordt zo toch een tienjarenplan?
hier snap ik dus al niks vanquote:Op zondag 31 maart 2013 14:03 schreef Toverheks het volgende:
[..]
zoveel losse gebruiken, dan 3 losse en een stokje in zelfde gaatje, dan 4 st. dan maak je dal...............3 onafgemaakte st in elke losse dan bij elkaar haken, dan 4 st. dan een top, is 3 stokjes in dezelfde steek, dan weer 4 st en dan weer een dal maken enz. echt het is heel simpel, gister aan begonnen 3 rijen af maar ik vind het ook beetje saai![]()
dal= in elke losse een onafgemaakt st, dat je nog lusse op de naald hebt staan.
Top= 3 stokjes in 1 gaatje
haken is hip - ripple stitch - De Quiltkat hier staat goed beschreven een ripple,
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |