abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_124601912
Ik ben samen met mijn vriendin en hond naar midden Zweden verhuist in augustus 2012.
Hebben in September 2011 huis gekocht, in mei eerste deel van spullen over gereden en in augustus het laatste deel.
Heb na paar maanden zoeken een baan gevonden dus nu hebben we wat financiele zekerheid dus ben ik begonnen met de verbouwing.
Ik heb geen Doe Het Zelf ervaring maar ik vind het wel heel leuk om te doen dus ik ben erg benieuwd naar het resultaat ;-).

We hebben een typisch Zweeds houten huis gekocht voor ongeveer 20.000 euro (prijzen liggen daar "wat" lager) met een tuin van 1500m2.
Het huis is inhoudelijk inorde, dak is ok, hout is in perfecte staat en de ramen zijn allemaal 3 dubbel glas. Het huis heeft een volledige kelder die ongeveer kleine meter boven de grond uitsteekt.
Er is alleen weinig tot niets aan gedaan dus nu is het de moment om het grondig op te knappen. We hebben geen lening bij de bank dus het budget is wat we over houden iedere maand. Hierdoor gaat het trager en probeer ik zoveel mogelijk alles zelf te doen. (fun gegarandeerd :-P).

De hele planning (meer jaren plan):
Bovenverdieping:
- Compleet andere indeling, van 2 naar 4 kamers en de mini keuken wordt een toilet.
- van 2 kleine zij raampjes naar 4 grotere ramen.
- Katoenen electriciteit kabels ook vervangen natuurlijk ;-)

Beneden verdieping:
Nog niet helemaal zeker maar waarschijnlijk:
- De keuken wordt badkamer
- Badkamer wordt bij woonkamer getrokken
- Slaapkamer wordt keuken met open plan idee naar de woonkamer
- Compleet terras met deel open en deel onder glas dat grenst aan keuken en woonkamer met schuifdeuren
- Houtkachel in woonkamer
- Klassiek hout gestookt fornuis in de keuken

Kelder:
- Mooi maken zodat je huis idee krijgt ipv kelder
- Sauna en badkamer
- Hobby ruimte met bv pooltafel
- Ruimte voor wasmachine

Overige:
- Volledige tuin aanpakken
- Tuinhuis opknappen
- Draineren rond het huis
- Moestuin, kas,...

Op dit moment gebruiken we alleen de beneden verdieping en kan ik dus rustig de bovenverdieping verbouwen zonder dat we er last van hebben.

Floorplanner:

Huidige indeling kelder

Huidige indeling beneden verdieping

Oude indeling boven verdieping

Nieuwe indeling boven verdieping

En voor de geinteresseerden, hier zijn een lading andere foto's:

Enorme hoeveelheid foto's:

Voorkant

Zijkant

Achterkant

Tuin

Tuin zijkant

Grasmaaien.... (in Augustus)

Tuinhuis

De hond bij de ingang

De keuken (makelaar foto)

De keuken (makelaar foto)

Woonkamer (makelaar foto)

Trap naar de kelder

Badkamer

Warmtepomp/Airco

Pellets boiler voor de CV in de kelder

Voorraad pellets

Pellets

Kamer boven, met mooi behangpapier

Kamer voor dwergen boven

Opbergruimte boven

Onze huidige slaapkamer op de beneden verdieping. Deze hebben we eerst helemaal gestript en dan tijdelijk ingericht. Later wordt dit de keuken

Onze appelboom

Even plukken en daarna hadden we appels waar we zo'n 60 liter vers appelsap van hebben gemaakt!

Onze spullen, in mei

Sneeuw in november

Paar maanden daarvoor was onze hond nog druk bezig...

Onze kerstboom uit het bos wordt goed bewaakt :-P

Renovatie vloer slaapkamer: vinyl, hardboord, gelakte vloerplanken

Vloer

Schuren

Schuurmachine

Hetzelfde trucje voor de huidige keukenvloer

Heleboel lagen vinyl

Schuren, schuren en nog eens schuren

Maar het resultaat mag er zijn :-)

Ohja, ons gastenverblijf in de tuin

In de herfst ook nog de ramen geschilderd

Renovatie bovenverdieping

Toch handig zo'n raam om dingen naar beneden te gooien. De totale hoeveelheid is ongeveer 6x zo'n stapel

Nieuw hout kopen. Er zitten 2 grote DHZ winkels op ongeveer 7km dus ideaal. Iedere dag open!

En een geluksmuntje onder de vloer gevonden uit het bouwjaar van ons huis :-)
** Uw tekst hier voor slechts 5 euro per maand **
pi_124601959
Ik werk aan het huis ongeveer 4 avonden per week dus het gaat maar langzaam vooruit maar ik hoop toch geregeld wat leuke foto's te kunnen delen :)
pi_124602142
Wat een werk zeg...

Wel mooie prijs voor zo'n huis... hoef je niet eens een hypotheek voor af te sluiten... :P
  donderdag 28 maart 2013 @ 11:57:22 #4
398472 goed_volk
kan tegen een grapje
pi_124602150
Nice! Ik ga volgen, veel succes!
Hier schreef Dagoduck: Zeer goede FiPo.
Hier denkt katindeboom dat ik eigenlijk Braddie ben, maar die ben ik natuurlijk niet.
Hier liet ik CherryOnTop haar beeldscherm onder spugen
pi_124602227
quote:
14s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:57 schreef goed_volk het volgende:
Nice! Ik ga volgen, veel succes!
Dank je!

quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 11:57 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Wat een werk zeg...

Wel mooie prijs voor zo'n huis... hoef je niet eens een hypotheek voor af te sluiten... :P
Ja, aardig wat werk maar het huis is ondertussen wel perfect bewoonbaar dus dat maakt het niet stressgevend :)
  PR/Manusje van alles donderdag 28 maart 2013 @ 12:02:34 #6
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_124602296
Leuk zeg! mooie klus. En wat een leuke hond! :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_124603647
Ben benieuwd wat er in die geheel afgesloten ruimte op de bovenverdieping zit :)
Verder leuk huis!
pi_124603866
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:45 schreef Tja..1986 het volgende:
Ben benieuwd wat er in die geheel afgesloten ruimte op de bovenverdieping zit :)
Verder leuk huis!
Die is ondertussen open gebroken.
Wat zat erin?
Een schoen en 4 bakstenen. Had gehoopt op een pot goud maar helaas :')
pi_124603894
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:52 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Die is ondertussen open gebroken.
Wat zat erin?
Een schoen en 4 bakstenen. Had gehoopt op een pot goud maar helaas :')
:D ik zat meer aan een lijk te denken.
pi_124603910
Grappig dat ze daar isoleren met zaagsel. :-)
Mooi huis! Ben benieuwd naar de voortgang.
The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.
pi_124604078
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:53 schreef liquid-orange het volgende:
Grappig dat ze daar isoleren met zaagsel. :-)
Mooi huis! Ben benieuwd naar de voortgang.
Beuh, is toch net wat meer stoffig dan glaswol :P

Maar op schuine daken schijnt het effectiever te zijn ivm weersomstandigheden.
Het kan beter vocht opnemen en snel terug afgeven dan glaswol.
pi_124609035
Leuk project!
pi_124618012
O+ Ik ben een beetje verliefd op je huis geloof ik!

Erg gaaf project, ga ik zeker volgen! Het ziet er allemaal behoorlijk netjes uit voor iemand zonder Doe het zelluf ervaring ^O^
pi_124619078
Mooi projekt.

Waar in zweden zitten jullie?
  donderdag 28 maart 2013 @ 20:00:30 #15
277627 Seven.
We are Borg.
pi_124619357
Leuk, ik volg ook. Houten huis O+ .
Resistance is futile.
pi_124619450
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:53 schreef Katinkat het volgende:
Mooi projekt.

Waar in zweden zitten jullie?
Degerfors :)
pi_124620279
quote:
7s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:00 schreef Seven. het volgende:
Leuk, ik volg ook. Houten huis O+ .
Houten huizen zijn awesome! Mijn ouders hebben vakantiehuisje hier in de buurt. Bijna 200 jaar oud. Van hout natuurlijk ;)
pi_124621108
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:02 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Even opgezocht op Google maps.
pi_124628519
Dat geluksmuntje _O_ _O_

Weer terugplaatsen ergens in de constructie van het huis :Y

Zweden wat mooi O+ O+
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_124635058
quote:
1s.gif Op donderdag 28 maart 2013 20:02 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Aha värmland O+
pi_124637949
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 08:01 schreef saab99 het volgende:

[..]

Aha värmland O+
Ja, op de grens met Värmland en Örebro län.

En ja. We zijn verhuist van Antwerpen naar hier en we hebben nog geen seconde spijt gehad.

Vandaag ga ik wat opruimen. Loodgieter is geweest om kraantjes te plaatsen tussen warm, koud water en de CV naar de bovenverdieping. Nu kunnen we het daar helemaal leeg halen en de muren achter de radiators isoleren. En we breiden het systeem uit naar 4 radiators ipv 2.
pi_124651426
Ow wat een mooi huisje!
Ik ben de noordelijke ook steeds meer te waarderen. Ben zelf een paar keer in Noorwegen en Denemarken geweest. Prachtig die rode huizen daar.

Maar dit ziet er toch ook erg mooi uit. En helemaal voor dat geld. Is volgens mij wat goedkoper als Noorwegen toch?

Succes met klussen in ieder geval en ik ga het topic met veel plezier volgen!
pi_124651607
Uiteraard volg ik het ook ziet er goed uit, en ben me ook al een tijdje aan het overleggen om te gaan vertrekken, ben aan het wachten op de laatste druppel die de emmer doet overlopen.
pi_124656273
Leuk huis hoor! Ik had m'n escapades in en om Karlstad al een beetje weggedrukt, maar de herinneringen komen weer helemaal terug bij het zien van dit soort 'landschappen'. *;

Die bovenverdieping komt me bekend voor. Hebben we daar niet als eens een nieuwe indeling voor getekend? :P

Succes met klussen!
pi_124657708
mooi huis
pi_124657810
En hoe zou je het leven in Zweden willen beoordelen?
Is het echt een stuk aangenamer dan in Nederland? Welke dingen ben je tegenaan gelopen? Tegenvallers?
pi_124657885
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:09 schreef 4wood het volgende:
Leuk huis hoor! Ik had m'n escapades in en om Karlstad al een beetje weggedrukt, maar de herinneringen komen weer helemaal terug bij het zien van dit soort 'landschappen'. *;

Die bovenverdieping komt me bekend voor. Hebben we daar niet als eens een nieuwe indeling voor getekend? :P

Succes met klussen!
Ik werk nu in Karlstad :).

Ja dat klopt, dit is dus de uiteindelijke indeling geworden :)
pi_124658138
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:43 schreef Aldo-MC het volgende:
En hoe zou je het leven in Zweden willen beoordelen?
Is het echt een stuk aangenamer dan in Nederland? Welke dingen ben je tegenaan gelopen? Tegenvallers?
Heel erg positief. Enorm veel aangenamer dan we hiervoor hadden. Werken is heel erg relaxt. Het leven zelf komt voor ons stuk goedkoper uit. Klimaat is heerlijk. Sinds februari hebben we volgens.mij geen 1 bewolkte dag meer gehad. Heerlijk genieten in de Zweedse zon. Waar we wonen is ook zo goed als geen wind dus het voelt warm aan terwijl het hard vriest.

We vinden het beide heerlijk, maar je moet wel natuurlijk van natuur houden etc. PB mag altijd voor meer info.
pi_124658650
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 16:46 schreef jdel het volgende:
Ow wat een mooi huisje!
Ik ben de noordelijke ook steeds meer te waarderen. Ben zelf een paar keer in Noorwegen en Denemarken geweest. Prachtig die rode huizen daar.

Maar dit ziet er toch ook erg mooi uit. En helemaal voor dat geld. Is volgens mij wat goedkoper als Noorwegen toch?

Succes met klussen in ieder geval en ik ga het topic met veel plezier volgen!
Zweden zelf is de helft goedkoper dan Noorwegen. Maar in Noorwegen verdien je dan weer stukken meer dus tja. Lastig te zeggen.

Huizen zijn hier goedkoop maar ligt sterk af van waar ze precies liggen. Karlskoga ligt bv 8km noordelijker van ons en daar zou ons huis zeker het dubbele hebben gekost.

Maar bij de koop van het huis zit ook alles in. Keuken. Koelkast. Twee vriezers. Wasmachine...

En het tuinhuis lag bomvol met tuin gereedschap etc.

Leuk detail trouwens. We hebben het huis gekocht zonder zelf te hebben bekeken.
En de sleuteloverdracht nam 1 dag in beslag :p
pi_124688350
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 maart 2013 19:59 schreef Virus3000 het volgende:

Leuk detail trouwens. We hebben het huis gekocht zonder zelf te hebben bekeken.
En de sleuteloverdracht nam 1 dag in beslag :p
Lijkt me toch wel gevaarlijk om zoiets niet te doen of kun je achteraf nog zegen van ik zie ervanaf?
pi_125352417
Even een kleine update. Afgelopen tijd is er iet heel erg veel gebeurd, er was veel bezoek en andere dingen dus ik heb niet heel veel tijd gehad.
Maar toch beetje opgeschoten hier en daar. Zo ziet her er op dit moment uit:

Radiator weggehaald in de "slaapkamer" en ondertussen bezig frame te maken met isolatie.

Overzicht naar de andere kant van het huis. Daar komt dus een muurtje tussen.

Naast de schoorsteen komt de wc en dus de gang en deuren naar de slaapkamers

Raam van andere slaapkamer

Oude electriciteit met mooie katoenen kabels...

Zo komt de wc ongeveer

Onze nieuwe huisdieren ;-). Deze gaan later verhuizen naar de tuin en daar zal dus ook een goed kippenhok voor moeten worden gebouwd.
Aangezien er hier nog wel eens wat vossen door de tuin lopen zal het beetje veilig gebouwt moeten worden, en geisoleert voor de winter.
Deze winter ging het tot -24 namelijk. :-)

Verder heb ik gisteren even 5 grote bloembakken gemaakt. (100x60cm en 28cm diep) Deze komen later in de kas te staan. Dat is beetje het systeem wat ze hier gebruiken om groenten in te planten. Alles in houten bakken met daarin de groentenplanten.
Die bakken kosten in de winkel ongeveer 25eur/stuk. Zelfmaak kwam uit op ongeveer 4 euro per stuk aan materiaal. Dus dat was nog wel de moeite om een avondje aan te besteden.

Binnenkort zou er (eindelijk) een electricien moeten langskomen om even te bespreken hoe we die kabels allemaal gaan leggen.
Loodgister is ondertussen wel geweest en heeft de bovenverdieping warm, koud water afgesloten en de cv verwarming naar boven ook. Deze wordt nu uitgebreid van 2 naar 4 radiatoren.
Afvoerpijp van de oude kuiken (ijzer) heb ik afgebroken, was nodig ook want zat volledig dicht met roest en hier komt nieuwe van 110cm in. Alleen nog het gat van de kelder naar de eerste verdieping vergroten van 75 naar 110cm zonder de waterleiding die in hetzelfde stuk beton zit kapot te slaan. Tips hiervoor?

Verder moeten we beetje gaan beslissen hoe we de ramen op de bovenverdieping gaan doen.
Langs de ene kant zitten 2 triple glas ramen en langs de andere kant 1 groot triple glas en 2 oude kleine dubbelglas ramen.
Het idee was eerst om de 2 kleine te vervangen door wat nieuwere en grotere. (raam kost hier trouwens maar 50-60euro per stuk...

Maar bij de andere kant is het lastiger, dan krijg je 4 ramen op een huisbreedte van 7 meter... Dat gaat er best druk/raar uitzien van buiten denk ik.
Dusss, dat weten we nog niet...

Binnenkort ook wat in de tuin werken want die is 1500m2 en op dit moment ziet die er niet uit ;-).
Genoeg te doen dus...
pi_125391281
Gisteren het gat groter gemaakt tussen de eerste verdieping en de 2de verdieping.
Dit ging al bij al vrij gemakkelijk. Nu zit er dus al het eerste deel van de afvoerpijp voor de nieuwe wc boven :-)
  woensdag 17 april 2013 @ 18:14:20 #33
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125406101
Wauw gaaf topic! Mag ik je vragen wat voor soort werk je doet in Zweden? Zit je er voor vast of meer als lange expat? :+

Lieve border collie trouwens :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125407313
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:14 schreef monsterd. het volgende:
Wauw gaaf topic! Mag ik je vragen wat voor soort werk je doet in Zweden? Zit je er voor vast of meer als lange expat? :+

Lieve border collie trouwens :D
Hele leuke Border Collie inderdaad. Ze luistert naar de naam Lucky :).
We zijn van plan om hier lang/altijd te blijven ja.

Ik werk in de IT.
  woensdag 17 april 2013 @ 18:51:19 #35
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_125407377
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:49 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Hele leuke Border Collie inderdaad. Ze luistert naar de naam Lucky :).
We zijn van plan om hier lang/altijd te blijven ja.

Ik werk in de IT.
Okee leuk! Ik vroeg me af wat je bewoog om naar Zweden te gaan, vandaar ;)

De moederhond van onze border collie heet ook Lucky :D
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_125429382
quote:
0s.gif Op woensdag 17 april 2013 18:51 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Okee leuk! Ik vroeg me af wat je bewoog om naar Zweden te gaan, vandaar ;)

De moederhond van onze border collie heet ook Lucky :D
Ik heb hier paar jaar geleden stage gedaan en wou sindsdien terug/verhuizen...
En het is gewoon een heerlijk land wat heel goed bij ons past (dat zal het zeker niet bij iedereen doen). Dusja, dan is het inpakken en wegezen :)
  donderdag 18 april 2013 @ 15:17:12 #37
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_125441842
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 19:26 schreef fh101 het volgende:
O+ Ik ben een beetje verliefd op je huis geloof ik!
^^ Ik ook! En dat heb ik niet snel :) Meteen bij de eerste foto: het straalt sfeer uit, huis met karakter en ruimte er omheen.

Even nieuwsgierig zijn: hoe zit het daar met verbouwen: mag je dat gewoon zelf weten? Heb je er vergunningen voor nodig? Of wat?
censuur :O
pi_125442007
quote:
0s.gif Op donderdag 18 april 2013 15:17 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

^^ Ik ook! En dat heb ik niet snel :) Meteen bij de eerste foto: het straalt sfeer uit, huis met karakter en ruimte er omheen.

Even nieuwsgierig zijn: hoe zit het daar met verbouwen: mag je dat gewoon zelf weten? Heb je er vergunningen voor nodig? Of wat?
Dankje!

We zijn er ook erg blij mee, zeker voor dat geld natuurlijk 8)7.
Alle drie dubbel glas ramen, koelkast, vriezers, warmtepomp en andere materialen die allemaal bij de koop in zaten was het geld al waard :)

De tuin is overigens ongeveer 40x40 meter dus er is inderdaad ruimte rond heel het huis

Leuk is ook dat de Taxatiewaarde (voor de jaarlijkse belasting) enorm laag is, amper 8.000 euro.
Dus jaarlijkse belasting kost ons jaarlijks 40 euro :P

Je mag veel zelf maar de regels zijn erg onduidelijk. Over het algemeen doet iedereen hier maar beetje wat ze willen (binnenshuis).
Buitenshuis heb je voor sommige dingen bouwvergunning nodig (zoals aanbouwen etc).

Later willen we:
- In de tuin komt een sauna en binnen grill/bbq
- Een kas voor de groentjes
- Groot terras rondom heel de achterkant van het huis (recht op het zuiden)
- Deel van terras overdekt met glazen ramen
- Garage (Auto vindt -22 en sneeuw in de winter toch wat minder leuk heel de winter lang)

Voor sauna, kas, terras is geen bouwvergunning nodig.
Garage en glazen gedeelte terras wel
pi_125598186
En toen was het weekend weer voorbij.
Aangezien het super mooi weer was heb ik dit weekend niet binnen gewerkt, wel buiten :-).
We hadden een oud terras achter ons huis (op oude lelijke stenen die gigantisch ongelijk lagen) en een schutting die van ellende uit elkaar viel.

We willen graag (later) een groot terras (+/- 60m2) achter ons huis bouwen, dat ligt perfect op het zuiden dus is ideaal. Dit gaat enkel nu nog niet omdat er rond ons huis wordt gegraven in de herfst.
Dus hebben we dit weekend tijdelijk een houten terrasje gemaakt van ongeveer 12m2.

Het hout is geimpregneerd hout, 22mm dik en 95mm breed. Dat kost hier ongeveer 6euro per m2 dus dat valt heel goed mee.
Zaterdag middag naar de DIY shop gereden, hout in de trailer gelegd (40x 3,6m lang) en 500 roestvrije schroeven.

Voor ondergrond heb ik een aantal gratis pallets gebruikt, beetje op de juiste hoogte gebracht.
Vlakbij ons huis ligt een soort van containerparkje waar je hout kunt brengen. Daar ligt werkelijk een gigantische hoeveelheid hout/meubels/pallets/...
Dus, even naar daar gereden en trailer volgeladen met pallets (je mag brengen en meenemen).

Daarop dus de houten planken dan bevestigd en dan heb je een terrasje.

Het is afgezonderd van hekwerk + beetje afwerking zo goed als af na een dagje werk.
Totale kostprijs ongeveer: 80 euro (hout+schroeven)

Foto's:

Bezig de pallets beetje uit te passen

De ondervloer

Vriendin hielp mee :-)

Planken erop om uit te meten dat je niet met een halve plank moet eindigen

500 Schroeven erin...

De hoekjes

Finished, party time

Hout vuurtje met op de achtergrond ons bouwafval (brandhout)

Een geslaagd weekend!
pi_125641024
Netjes, en goedkoop, gedaan!
  dinsdag 23 april 2013 @ 15:58:26 #41
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_125642567
Hebben jullie het dak geisoleerd met rockwool en daarna afgesloten met gipsplaat danwel hout ZONDER een dampwerende laag (6mm polyester) aan te brengen?

Zo ja dan kan je over een paar jaar wederom je dak openbreken want je waterdamp gaat dwars door je platen heen en nestelt zich in de rockwool.
Kijk maar uit dat je dak niet wegrot.
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:01:56 #42
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_125642744
Een dek zonder fundering....ben benieuwd wat er gebeurt bij vorst. (vorstdruk)

Wat kost zo'n huis nou in Zweden?
pi_125643132
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 15:58 schreef DUTCHKO het volgende:
Hebben jullie het dak geisoleerd met rockwool en daarna afgesloten met gipsplaat danwel hout ZONDER een dampwerende laag (6mm polyester) aan te brengen?

Zo ja dan kan je over een paar jaar wederom je dak openbreken want je waterdamp gaat dwars door je platen heen en nestelt zich in de rockwool.
Kijk maar uit dat je dak niet wegrot.
Er zit een dampremmende folie tussen ja.
Overigens is de vochtigheid in Zweden zo laag dat dit, zelfs bij nieuwe huizen, niet altijd wordt gedaan. Het is dus niet zoals in NL waar als na paar jaar verrot is.
Maar we hebben het gedaan, het kost niet veel extra en is snel gedaan dus waarom niet...

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:01 schreef DUTCHKO het volgende:
Een dek zonder fundering....ben benieuwd wat er gebeurt bij vorst. (vorstdruk)

Wat kost zo'n huis nou in Zweden?
Hier ligt er een deck/terras bijna bij ieder huis, overal zonder fundering. Dit werkt gewoon goed.
En, dat van ons is maar voor een jaartje, daarna gaat het eruit. We gaan namelijk in augustus/september/oktober rond het huis draineren en de tuin draineren. Dus dan ligt alles open...

Volgend jaar komt er dan een groot verhoogd terras rond heel het huis.

Het huis kostte ons 20.000 euro :+
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:56:21 #44
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_125644897
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:11 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Er zit een dampremmende folie tussen ja.
Overigens is de vochtigheid in Zweden zo laag dat dit, zelfs bij nieuwe huizen, niet altijd wordt gedaan. Het is dus niet zoals in NL waar als na paar jaar verrot is.
Maar we hebben het gedaan, het kost niet veel extra en is snel gedaan dus waarom niet...

[..]

Hier ligt er een deck/terras bijna bij ieder huis, overal zonder fundering. Dit werkt gewoon goed.
En, dat van ons is maar voor een jaartje, daarna gaat het eruit. We gaan namelijk in augustus/september/oktober rond het huis draineren en de tuin draineren. Dus dan ligt alles open...

Volgend jaar komt er dan een groot verhoogd terras rond heel het huis.

Het huis kostte ons 20.000 euro :+
20,000 euro?????
Grote genade.
Weet je wat dat hier zou kosten?
300.000 dollar!!
  dinsdag 23 april 2013 @ 16:59:19 #45
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_125645030
Waar zit je als ik vragen mag?
En communiceer je in Engels met de lokale bevolking?
pi_125645584
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 16:59 schreef DUTCHKO het volgende:
Waar zit je als ik vragen mag?
En communiceer je in Engels met de lokale bevolking?
zoek op google maps naar Karlskoga. Iets daaronder zitten we.

En ja. Het is niet duur ;-)
En we spreken nu voornamelijk Zweeds met iedereen hier.
  dinsdag 23 april 2013 @ 17:17:18 #47
399552 DUTCHKO
Globetrotter
pi_125645666
Ik denk dat de huizen duurder zijn in de buurt van stockholm of Malmo? gokje :)
pi_125646117
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:17 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik denk dat de huizen duurder zijn in de buurt van stockholm of Malmo? gokje :)
in de grote steden wel ja. Maar in het hele land kun je schitterende huizen kopen voor weinig geld
pi_125646314
Hoe heb je het zo snel geregeld met het vinden van werk?
pi_125646578
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 april 2013 17:34 schreef karton2 het volgende:
Hoe heb je het zo snel geregeld met het vinden van werk?
geluk hebben denk ik...
  woensdag 24 april 2013 @ 14:45:37 #51
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_125680104
* wise jaloers is.

In vakanties daarheen ook een paar keer wezen kijken naar huizen. Veel mooie huizen gezien op mooie locaties aan bijvoorbeeld water of bos.

Echt geweldig land om te wonen lijkt me _O_
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
  Moderator zondag 28 april 2013 @ 19:41:38 #52
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_125836622
Toch altijd apart om een verbouwing te volgen in een ander land !
Maar het huisje straal zeer zeker wat uit zeg ! O+ Wauw !

En het is potdorrie ook nog eens geen geld voor zoiets ! _O_

Of is het werken/wonen en leven in Zweden op andere manieren toch heel duur o.i.d. ?
pi_125855398
quote:
0s.gif Op zondag 28 april 2013 19:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Toch altijd apart om een verbouwing te volgen in een ander land !
Maar het huisje straal zeer zeker wat uit zeg ! O+ Wauw !

En het is potdorrie ook nog eens geen geld voor zoiets ! _O_

Of is het werken/wonen en leven in Zweden op andere manieren toch heel duur o.i.d. ?
Je zou verwachten dat met zulke huizenprijzen het leven heel duur is en dat je weinig verdiend met werken inderdaad.

Gelukkig is dit voor ons absoluut niet het geval. We hebben samen 1,5 jaar in Belgie in een klein, oud appartementje gewoond (Antwerpen). We werkten toen beide. Na 1,5 jaar hadden we echt niet heel erg veel gespaard terwijl we zuinig leefden.

Hier in Zweden is mijn (netto) loon er ongeveer 600euro per maand op vooruit gegaan en mijn vriendin zit op school om Zweeds te leren (is gratis, je krijgt er zelf een leenlaptop en busabbonement bij).

Met mijn loon kunnen we goed rondkomen en verbouwen. Dus nee, duur vinden we het hier absoluut niet.
Bouwmaterialen zijn hier ook stuk goedkoper dan in BE/NL. Bv gipsplaten van 240x120x1,3cm met schuine randjes kosten hier minder dan 6 euro per stuk...

En omdat de huizen zo goedkoop zijn is de taxatiewaarde (waarover je jaarlijks 0,5% belasting over betaald) nog lager dus dat kost je bijna niets. Ik geloof dan ons huis getaxeert is op ongeveer 6000 euro :P )

Je hebt ook geen notaris ofzo dus een huis kopen bestaat gewoon uit de prijs van het huis, zonder extra kosten.

Dus, voor ons betreft, so far, so good :).
30 april en 1 mei zijn het hier feestdagen dus ga ik proberen wat verder te werken.
pi_125856780
Valborg :)
pi_125856998
quote:
0s.gif Op maandag 29 april 2013 10:13 schreef saab99 het volgende:
Valborg :)
Oftewel. Vuurtje maken ;)
pi_127239097
Zo, weer al een maand geleden dat ik hier heb gepost dus nu komt de update :-).

Op de boven verdieping is niet enorm veel veranderd, daar gaan we komende week wel wat mee doen (loodgieter komt om radiator en toilet aan te sluiten).
Maar aangezien het hier echt super weer is de hele tijd heb ik vooral in de tuin gewerkt.

Hier wat foto's:
We hebben een groentenkas gemaakt. We hadden er eerst een besteld maar die bleef maar uitstellen met leveren en onze komkommerplanten en tomaten platen etc namen ongeveer heel de woonkamer in dus heb ik in een weekend er zelf maar eentje gemaakt.
De kas is 6m2 groot.

Ik heb de kas gemaakt uit 6 delen, eerst een frame voor op de grond met ankers van 60cm in de grond, dan de 4 muren en het dak.
Alles apart gemaakt en dan alles in elkaar gezet. Het paste mooi :)

Dit is 1 muur

Andere delen

Dak

Opbouwen

Dak

Bijna af resultaat.
Ondertussen is die wel kompleet af, kompleet met achterraam en deur etc.

In een ander weekend hebben we een zitbank gemaakt voor op ons terras. We hadden wat oudere tuinkussen en deze passen zo mooi op de bank.

Maken van het frame

Alles van geimpregneerd hout

Zonder kussens, schuine hoek van 15 graden voor de ruglening.

Zonder kussens

Met kussens

Met kussens

Met kussens, moet nog een paar extra latjes hier en daar plaatsen en dat is het helemaal af!

Ondertussen ook een leuke BBQ voor de avonden:

En ook wat andere groentjes in de tuin :)
pi_127239128
En dit weekend moet ik waarschijnlijk een tijdelijk kippenhok maken voor onze 5 chickies ;)
pi_127239244
Ziet er goed uit!
pi_127239252
Vraag me direct af wat je dan wel niet kunt kopen voor de prijs van een twee onder een kap woning in Nederland ofzo!
pi_127239297
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 09:01 schreef _The_General_ het volgende:
Vraag me direct af wat je dan wel niet kunt kopen voor de prijs van een twee onder een kap woning in Nederland ofzo!
Prijzen zijn erg plaats afhankelijk.
In de top 3 grote steden zijn de prijzen ongeveer even duur als NL (maar je krijgt er wel een mooie locatie voor).

Ga je op 20-40 km van grotere steden wonen zakken de prijzen enorm.

Met beetje zoeken kun je soms grote huizen, 250m2 of meer met tuin en een bos van 10ha kopen onder de 70.000 euro,,

En dan zit je zo'n 45min van een stad af (maar er zijn dan wel nooit files!)
pi_127239519
Geniaal. _O_
Wat mooi, wat mooi. O+
pi_127239556
quote:
17s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 09:19 schreef Bronson het volgende:
Geniaal. _O_
Wat mooi, wat mooi. O+
wat is geniaal?
De bank ben ik best trots op. Die zit echt heerlijk en ziet er super uit op ons terrasje :-)
pi_127239599
quote:
1s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 09:21 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

wat is geniaal?
De bank ben ik best trots op. Die zit echt heerlijk en ziet er super uit op ons terrasje :-)
Het gehele project. ;)
Wat gaaf dat jullie zo'n stap hebben gemaakt.
pi_127239679
quote:
10s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 09:24 schreef Bronson het volgende:

[..]

Het gehele project. ;)
Wat gaaf dat jullie zo'n stap hebben gemaakt.
dank je. We zijn heel tevreden hier. Zeker nu in Belgie het koud en regent voor al maanden terwijl het hier bijna iedere dag warm en zonnig is ;-)
pi_127262547
Leuk huisje, en wat een geweldig grote tuin!
  vrijdag 31 mei 2013 @ 22:21:01 #66
380096 Aladeen
Supreme leader of Wadiya
pi_127267718
Ziet er goed uit.

Hebben jullie het gekocht voor twintig duizend euro of twee honderd.
pi_127267916
Mooie bank!

Vind je het niet vervelend dat je tuin zo open is? Ik bedoel dat (het lijkt alsof) je buren overal mee kunnen kijken?
  vrijdag 31 mei 2013 @ 22:37:07 #68
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_127268550
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:25 schreef fh101 het volgende:
Vind je het niet vervelend dat je tuin zo open is? Ik bedoel dat (het lijkt alsof) je buren overal mee kunnen kijken?
Juist met een fatsoenlijk formaat tuin maakt dat niet uit... 't Is typisch Nederlands om piepkleine tuintjes compleet te vullen met zo veel mogelijk verschillende planten, om de buren die op 50 cm afstand wonen maar niet te zien...
pi_127268805
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:37 schreef RemcoDelft het volgende:
't Is typisch Nederlands om piepkleine tuintjes compleet te vullen met zo veel mogelijk verschillende planten, om de buren die op 50 cm afstand wonen maar niet te zien...
Wat een onzin weer... Steeds meer NL'ers halen juist alle planten weg, en leggen tegels neer, omdat ze te lui zijn om een tuin te onderhouden.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_127269718
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Juist met een fatsoenlijk formaat tuin maakt dat niet uit... 't Is typisch Nederlands om piepkleine tuintjes compleet te vullen met zo veel mogelijk verschillende planten, om de buren die op 50 cm afstand wonen maar niet te zien...
Wij hebben ook een tuin van redelijk formaat, maar ik moet er dus echt niet aan denken dat de buren zo naar binnen kunnen kijken en alles wat je doet kunnen zien.
  vrijdag 31 mei 2013 @ 23:13:23 #71
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_127270457
Laat ik het anders zeggen: veel Nederlands hebben niet eens een (voor)tuin, daar lopen de buren en 10.000 anderen zo langs het raam en kunnen zo naar binnen kijken...
pi_127270670
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 23:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Laat ik het anders zeggen: veel Nederlands hebben niet eens een (voor)tuin, daar lopen de buren en 10.000 anderen zo langs het raam en kunnen zo naar binnen kijken...
Daar heb ik geen last van gelukkig, bij mij kan niemand naar binnenkijken, maar kijk eens naar New York, waar je vanuit je wolkenkrabber-appartement middels een verrekijker in de koelkast (of slaapkamer) van 500 buren kan kijken. :D

OT: Leuk huisje zo, leuk terrasje, TS heeft het m.i. netjes voor elkaar.

[ Bericht 4% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 31-05-2013 23:25:22 ]
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_127280786
quote:
Mooie bank!

Dat is ook wel klein beetje zo. Later gaan we wel enkele prive plekjes creeren. Maar zo is het in zweden. Open tuinen waar de grens niet echt te zien is.
pi_127280825
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 mei 2013 22:21 schreef Aladeen het volgende:
Ziet er goed uit.

Hebben jullie het gekocht voor twintig duizend euro of twee honderd.
20 duizend. Voor 200.000 koop je een compleet landhuis met vele ha bos
  zaterdag 1 juni 2013 @ 10:45:22 #75
277627 Seven.
We are Borg.
pi_127280991
quote:
Mooie bank!

Volgens mij is het bijzonder Nederlands te noemen om overal schuttingen en hekjes etc neer te zetten. We hebben weinig ruimte dus wat we hebben willen we afbakenen om te zeggen 'dit is van mij'. Hier in de UK zie je heel veel halfhoge schuttingen, voortuinen lopen vaak gewoon in elkaar over met een hele lage heg etc.

Ik vind Nederlanders eigenlijk best apart in hun tuinaankleding :P.
Resistance is futile.
  zaterdag 1 juni 2013 @ 12:45:03 #76
401176 Slome_stokbrood_eter
Dit kan in Nederland !
pi_127283497
Wow zeg heel mooi project. Zijn de winkels in zweden ook zo goedkoop ?
http://slomestokbroodeter.113.axc.nl/
zaterdag 9 november 2013 01:01 schreef HeaN82 het volgende:[/b]
Ja, wie heeft deze surprise gemaakt..... wie wie wie [spoiler]ik[spoiler]
pi_127287060
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 12:45 schreef Slome_stokbrood_eter het volgende:
Wow zeg heel mooi project. Zijn de winkels in zweden ook zo goedkoop ?
Winkels zijn zelfde prijs. Buiten alcohol boven de 4 procent ofzo.
Diepvries producten zijn goedkoper.
Bouwmaterialen zijn ook goedkoper. Zeker hout enzo.
Voor standaard gipsplaat van 120x240x1.3 met schuine kanten betaal ik bv nog geen 6eur.

Maar huizen kunnen erg goedkoop zijn en mijn netto loon is er met ongeveer 1.000 eur per maand op vooruit gegaan (betaal veel minder loonbelasting hier) dus mensen dui zeggen dat Zweden duur is hebben geen idee waarover ze praten :-).

Vandaag is het weer heerlijk zonnig en warm dus gaan we zwemmen in een meertje ipv werken. Dat is het grote voordeel dat we boven verbouwen en beneden wonen. Geen stress ;-)
  maandag 3 juni 2013 @ 09:49:18 #78
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_127349763
Zo'n gaaf huis en project dit he O+
Jullie maken er echt iets heel moois van, erg knap O+
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_127355567
quote:
1s.gif Op maandag 3 juni 2013 09:49 schreef Molo het volgende:
Zo'n gaaf huis en project dit he O+
Jullie maken er echt iets heel moois van, erg knap O+
Dank je !
  maandag 3 juni 2013 @ 14:49:13 #80
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_127359987
Supertof! Dit topic ga ik volgen. Zweden lijkt me een mooi land om wonen.

Is de taal moeilijk te leren?
pi_127360545
Leuk project!

En dat je geen doe-het-zelf ervaring hebt zie ik niet terug, volgens mij ben jij hartstikke handig.

Heel veel plezier met verbouwen en met het wonen in Zweden.
pi_127365966
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 14:49 schreef Tinos85 het volgende:
Supertof! Dit topic ga ik volgen. Zweden lijkt me een mooi land om wonen.

Is de taal moeilijk te leren?
nee dat is goed te doen. We spreken al vlot zweeds. Wel met fouten natuurlijk maar ze verstaan ons goed
pi_127365992
quote:
0s.gif Op maandag 3 juni 2013 15:03 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Leuk project!

En dat je geen doe-het-zelf ervaring hebt zie ik niet terug, volgens mij ben jij hartstikke handig.

Heel veel plezier met verbouwen en met het wonen in Zweden.
Dankje. Ik doe men best ;-)
  dinsdag 23 juli 2013 @ 01:31:35 #84
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_129241380
Hoe is het met jullie toffe huis? *O*
  Moderator zaterdag 3 augustus 2013 @ 19:02:20 #85
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_129653220
Hoe is het eigenlijk met deze schitterende verbouwing in Zweden ? *O* :Y
Is het daar nog een beetje uit te houden ?
pi_129707207
Hoi!
Ondertussen al een hele tijd geen update meer gegeven maar het heeft ook klein beetje stil gelegen in de tussen tijd.
We hebben besloten om even rustig aan te doen en te genieten van de schitterende zomer dus daardoor zijn de echte verbouwings werkzaamheden even wat minder geworden. Voor ons is dit niet erg aangezien we helemaal geen ruimte te kort hebben nu (zijn toch maar met 2).

We hebben ook veel bezoek gehad, zelf op vakantie geweest en beetje lui aan meertjes gelegen ;-).
Langzaam aan ga ik nu weer beginnen met de bovenverdieping.

Wat is er nog wel gebeurd?
- Loodgieter is geweest om de CV uit te breiden op de bovenverdieping met 2 extra radiators, leiding te trekken naar WC en wasbak voor de WC boven
- Electriciteit verder aangelegd boven (nog niet klaar)
- WC kader gemaakt
- Klein gedeelte geisoleerd en gipsplaten geplaatst
(foto's volgen).

Wat zijn nu de belangrijkste zaken:
- Persoon vinden die 4 ramen (al gekocht) wil plaatsen op de bovenverdieping (Wil ik liever niet zelf doen, op 5-6m hoogte staan op een trap is niet fijn...)
- Electricien vinden die heel de bovenverdieping wil aansluiten (als ik daar mee klaar ben).
- Als die zijn geweest kan ik alles isoleren en gipsplaten zetten etc

Helaas zijn die mensen hier lastig te vinden. Bedrijfjes genoeg, ze willen altijd langskomen om te kijken maar hebben of geen tijd of ze komen niet opdagen.. :|W
Hetzelfde met schoorsteenveger die al 2x is geweest maar nog altijd zijn factuur niet heeft opgestuurd. _O- (waarom geld verdienen?)

Sowieso hebben we gemerkt dat in de maand juli het bedrijfsleven hier echt compleet stil valt aangezien alles en iedereen op vakantie gaat.
(bedrijven, restaurants, bowlingbanen en zelfs enkele zwembaden :P)
Vakantie is heilig, alles komt daarna wel (eens).
pi_129707710
Ohja,
Nog een groot iets wat we gedeeltelijk willen laten doen (in de herfst) is: draineren rond heel het huis.

Aangezien het huis een volledige kelder heeft (zoals de meeste hier) is een goede drainage vrij belangrijk. Dit zou eigenlijk vernieuwd moeten worden. De kelder is opzich iets te vochtig en niet geisoleerd. Met goede drainage en isolering wordt het klimaat in de kelder hetzelfde als de rest van de woning en wordt het water van de tuin (als bv al de sneeuw smelt) mooi afgevoerd. Tuin is gedeeltelijk klei grond dus het laat heel slecht water door.

Wat moet er daarvoor gebeuren:
- met graafmachine rond heel het huis naar beneden graven zonder de electriciteitskabels te raken :P
- Dan wordt de buitenkant geisoleerd en afvoerpijpen aangelegd met gaatjes zodat grondwater erin kan en wordt afgevoerd. Regenwater van het dak komt ook in dit systeem terecht.
- Ook een waterdichte mat wordt tegen de buitenkant gezet zodat er geen water tegen de keldermuur staat.
- In de tuin zouden we dan ook enkele van die leidingen aanleggen waardoor bij regen er minder water op het gras blijft liggen.

Dit is behoorlijk wat werk maar dat is het voor de komende 50+ jaar wel perfect inorde.
We willen dit liever ook zo snel mogelijk doen omdat, als alles beetje vlot gaat, we volgend jaar een groot terras aan het huis willen bouwen (zuid en west kant van ongeveer 15*4m= 60m2).

Als dit er eenmaal staat kun je niet meer graven natuurlijk...

Om dit allemaal te kunnen bekostigen hebben we kleine lening aangevraagd bij de bank. Dat zou qua inkomen geen probleem moeten zijn (huis heeft geen lening dus dit is dan de enigste lening...). Afgelopen donderdag belde de bank mij dat ze vrijdag me terug gingen bellen 8)7.
Ondertussen is het maandag en ze hebben nog niet gebeld.... :')
pi_129716514
Wat een leuk topic om te volgen Virus. Ik kom nu al ruim 8 jaar enkele weken per jaar hier in Degerfors en zie nu dat je hier wel erg dicht in de buurt woont... (wij zitten op 't moment nog wat landelijker - ergens aan die onverharde weg links van Västersjön).

Zelf misschien ook nog eens plannen om een huis aan te schaffen in de regio, dus volg jullie ontwikkelingen en ervaringen met veel plezier, succes!
  zondag 15 september 2013 @ 16:45:47 #89
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_131201102
Hoe is het nu met jullie huis en de waterafvoersystemen? :D
  zondag 15 september 2013 @ 16:57:09 #90
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_131201510
quote:
1s.gif Op zaterdag 1 juni 2013 10:36 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

20 duizend. Voor 200.000 koop je een compleet landhuis met vele ha bos
ik ga mijn koffers pakken...

ben stikjaloers...
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_131202283
Nederlandse huizenprijzen :'(
pi_131203824
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 15:15 schreef pinkboxers het volgende:
Wat een leuk topic om te volgen Virus. Ik kom nu al ruim 8 jaar enkele weken per jaar hier in Degerfors en zie nu dat je hier wel erg dicht in de buurt woont... (wij zitten op 't moment nog wat landelijker - ergens aan die onverharde weg links van Västersjön).

Zelf misschien ook nog eens plannen om een huis aan te schaffen in de regio, dus volg jullie ontwikkelingen en ervaringen met veel plezier, succes!
Cool.
Dat is inderdaad vlakbij. Grappig.

Heel toevallig geen grijze SUV? Die zag ik namelijk in de zomer regelmatig rondrijden hier met NL kenteken :D
pi_131204633
Foto's van GSM dus niet de beste kwaliteit maar zo hebben jullie weer een beetje een indruk

Ondertussen eindelijk weer eens wat foto's van de verbouwing:

4 extra ramen, twee aan iedere kant

4 extra ramen, twee aan iedere kant

Hier komt een groot binnen raam voor extra licht in het "kantoor"

de gang (met rommel)

Grote (onze) slaapkamer in wording

Andere kant

Andere grote kamer

details...

materiaal voor electriciteit

kleine slaapkamer

nogmaals onze slaapkamer

nieuwe radiators

muur tussen onze slaapkamer en kleine slaapkamer

toilet in wording

met kraantje

gipsplaten tillen....

Een andere Zweedse bezigheid in de zomer, bosbessen (en paddestoelen en lingeon bessen)

en zo ziet onze tuin er nog uit

Verder zitten we met voorbereidingen van de drainering. Nog niet helemaal over uit of we dit zelf of via een bedrijf gaan doen.
De buurman kan eventueel rond ons huis graven, die heeft een graaf machine.

Kosten verschil is ongeveer 3.000 euro met zweedse belasting korting (uurloon moet je maar voor de helft betalen als je in zweden werkt/woont. Tot een max van 5.000 euro per jaar)

Updates zullen nu weer wat regelmatiger komen :-)
pi_131204851
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 17:18 schreef Pap89 het volgende:
Nederlandse huizenprijzen :'(
Inderdaad....
Zeker als je bv richting het noorden gaat:

Voorbeeldje:
http://objekt.fastighetsb(...)D=OBJ2271_1275682416
21 800 EUR :P
  zondag 15 september 2013 @ 18:39:49 #95
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_131205163
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 18:30 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Inderdaad....
Zeker als je bv richting het noorden gaat:

Voorbeeldje:
http://objekt.fastighetsb(...)D=OBJ2271_1275682416
21 800 EUR :P
Daar had je zo That '70's Show kunnen opnemen joh :o

En goed bezig zeg, zo'n knus huis! Goed idee van die ramen, lekker licht :Y
  Moderator zondag 15 september 2013 @ 21:47:58 #96
45833 crew  Fogel
pi_131215729
Ziet er goed uit!

Waar koop je die radiatoren? Kan ze hier in Noorwegen nergens vinden voor een redelijke prijs (ca2500NOK per radiator vind ik onredelijk ;)).
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
pi_131220462
Wat een ongelofelijk gaaf project! Het is mijn droom om te emigreren naar Noorwegen, maar weet niet of het er ooit van zal komen. Als ik dit zo allemaal zie dan zou ik zo mijn koffer pakken in de auto stappen en morgen bij de boot naar Noorwegen staan in Denemarken.
pi_131227150
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 21:47 schreef Fogel het volgende:
Ziet er goed uit!

Waar koop je die radiatoren? Kan ze hier in Noorwegen nergens vinden voor een redelijke prijs (ca2500NOK per radiator vind ik onredelijk ;)).
Die dingen zijn duur maar als je rondkijkt op 2de hands sites gaat het wel. Heb voor 2 dezelfde 500 sek betaald. In totaal. En zien Er nog helemaal nieuw uit. Incl thermostaat ;-)
pi_131227158
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 22:43 schreef maktgalen het volgende:
Wat een ongelofelijk gaaf project! Het is mijn droom om te emigreren naar Noorwegen, maar weet niet of het er ooit van zal komen. Als ik dit zo allemaal zie dan zou ik zo mijn koffer pakken in de auto stappen en morgen bij de boot naar Noorwegen staan in Denemarken.
En, sta je al bij de boot?

Ps. Durf te dromen maar wees realistisch altijd
  Moderator maandag 16 september 2013 @ 11:14:21 #100
45833 crew  Fogel
pi_131231012
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 06:48 schreef Virus3000 het volgende:

[..]

Die dingen zijn duur maar als je rondkijkt op 2de hands sites gaat het wel. Heb voor 2 dezelfde 500 sek betaald. In totaal. En zien Er nog helemaal nieuw uit. Incl thermostaat ;-)
Er is hier niet nog zo'n markt voor tweedehands helaas. Electrische verwarming is hier heel lang de norm geweest en pas sinds kort gaan steeds meer mensen over op radiatoren op water. Hier is het dus nog steeds een soort van nichemarkt, waardoor de prijzen idioot hoog zijn tov van bv Nederland waar het al sinds jaar en dag de norm is om je huis zo te verwarmen.
Maargoed, ik heb er een stuk of 14 nodig in verschillende formaten, dus dat gaat tweedehands waarschijnlijk toch nooit lukken.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')