Dank je!quote:
Ja, aardig wat werk maar het huis is ondertussen wel perfect bewoonbaar dus dat maakt het niet stressgevendquote:Op donderdag 28 maart 2013 11:57 schreef TheOneAndOnly het volgende:
Wat een werk zeg...
Wel mooie prijs voor zo'n huis... hoef je niet eens een hypotheek voor af te sluiten...
Die is ondertussen open gebroken.quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:45 schreef Tja..1986 het volgende:
Ben benieuwd wat er in die geheel afgesloten ruimte op de bovenverdieping zit
Verder leuk huis!
quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:52 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Die is ondertussen open gebroken.
Wat zat erin?
Een schoen en 4 bakstenen. Had gehoopt op een pot goud maar helaas
Beuh, is toch net wat meer stoffig dan glaswolquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:53 schreef liquid-orange het volgende:
Grappig dat ze daar isoleren met zaagsel. :-)
Mooi huis! Ben benieuwd naar de voortgang.
Degerforsquote:Op donderdag 28 maart 2013 19:53 schreef Katinkat het volgende:
Mooi projekt.
Waar in zweden zitten jullie?
Houten huizen zijn awesome! Mijn ouders hebben vakantiehuisje hier in de buurt. Bijna 200 jaar oud. Van hout natuurlijkquote:
Ja, op de grens met Värmland en Örebro län.quote:
Ik werk nu in Karlstadquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:09 schreef 4wood het volgende:
Leuk huis hoor! Ik had m'n escapades in en om Karlstad al een beetje weggedrukt, maar de herinneringen komen weer helemaal terug bij het zien van dit soort 'landschappen'.![]()
Die bovenverdieping komt me bekend voor. Hebben we daar niet als eens een nieuwe indeling voor getekend?![]()
Succes met klussen!
Heel erg positief. Enorm veel aangenamer dan we hiervoor hadden. Werken is heel erg relaxt. Het leven zelf komt voor ons stuk goedkoper uit. Klimaat is heerlijk. Sinds februari hebben we volgens.mij geen 1 bewolkte dag meer gehad. Heerlijk genieten in de Zweedse zon. Waar we wonen is ook zo goed als geen wind dus het voelt warm aan terwijl het hard vriest.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:43 schreef Aldo-MC het volgende:
En hoe zou je het leven in Zweden willen beoordelen?
Is het echt een stuk aangenamer dan in Nederland? Welke dingen ben je tegenaan gelopen? Tegenvallers?
Zweden zelf is de helft goedkoper dan Noorwegen. Maar in Noorwegen verdien je dan weer stukken meer dus tja. Lastig te zeggen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 16:46 schreef jdel het volgende:
Ow wat een mooi huisje!
Ik ben de noordelijke ook steeds meer te waarderen. Ben zelf een paar keer in Noorwegen en Denemarken geweest. Prachtig die rode huizen daar.
Maar dit ziet er toch ook erg mooi uit. En helemaal voor dat geld. Is volgens mij wat goedkoper als Noorwegen toch?
Succes met klussen in ieder geval en ik ga het topic met veel plezier volgen!
Lijkt me toch wel gevaarlijk om zoiets niet te doen of kun je achteraf nog zegen van ik zie ervanaf?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:59 schreef Virus3000 het volgende:
Leuk detail trouwens. We hebben het huis gekocht zonder zelf te hebben bekeken.
En de sleuteloverdracht nam 1 dag in beslag :p
Hele leuke Border Collie inderdaad. Ze luistert naar de naam Luckyquote:Op woensdag 17 april 2013 18:14 schreef monsterd. het volgende:
Wauw gaaf topic! Mag ik je vragen wat voor soort werk je doet in Zweden? Zit je er voor vast of meer als lange expat?
Lieve border collie trouwens
Okee leuk! Ik vroeg me af wat je bewoog om naar Zweden te gaan, vandaarquote:Op woensdag 17 april 2013 18:49 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Hele leuke Border Collie inderdaad. Ze luistert naar de naam Lucky.
We zijn van plan om hier lang/altijd te blijven ja.
Ik werk in de IT.
Ik heb hier paar jaar geleden stage gedaan en wou sindsdien terug/verhuizen...quote:Op woensdag 17 april 2013 18:51 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Okee leuk! Ik vroeg me af wat je bewoog om naar Zweden te gaan, vandaar
De moederhond van onze border collie heet ook Lucky
^^ Ik ook! En dat heb ik niet snelquote:Op donderdag 28 maart 2013 19:26 schreef fh101 het volgende:
Ik ben een beetje verliefd op je huis geloof ik!
Dankje!quote:Op donderdag 18 april 2013 15:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Ik ook! En dat heb ik niet snelMeteen bij de eerste foto: het straalt sfeer uit, huis met karakter en ruimte er omheen.
Even nieuwsgierig zijn: hoe zit het daar met verbouwen: mag je dat gewoon zelf weten? Heb je er vergunningen voor nodig? Of wat?
Er zit een dampremmende folie tussen ja.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:58 schreef DUTCHKO het volgende:
Hebben jullie het dak geisoleerd met rockwool en daarna afgesloten met gipsplaat danwel hout ZONDER een dampwerende laag (6mm polyester) aan te brengen?
Zo ja dan kan je over een paar jaar wederom je dak openbreken want je waterdamp gaat dwars door je platen heen en nestelt zich in de rockwool.
Kijk maar uit dat je dak niet wegrot.
Hier ligt er een deck/terras bijna bij ieder huis, overal zonder fundering. Dit werkt gewoon goed.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:01 schreef DUTCHKO het volgende:
Een dek zonder fundering....ben benieuwd wat er gebeurt bij vorst. (vorstdruk)
Wat kost zo'n huis nou in Zweden?
20,000 euro?????quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:11 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Er zit een dampremmende folie tussen ja.
Overigens is de vochtigheid in Zweden zo laag dat dit, zelfs bij nieuwe huizen, niet altijd wordt gedaan. Het is dus niet zoals in NL waar als na paar jaar verrot is.
Maar we hebben het gedaan, het kost niet veel extra en is snel gedaan dus waarom niet...
[..]
Hier ligt er een deck/terras bijna bij ieder huis, overal zonder fundering. Dit werkt gewoon goed.
En, dat van ons is maar voor een jaartje, daarna gaat het eruit. We gaan namelijk in augustus/september/oktober rond het huis draineren en de tuin draineren. Dus dan ligt alles open...
Volgend jaar komt er dan een groot verhoogd terras rond heel het huis.
Het huis kostte ons 20.000 euro
zoek op google maps naar Karlskoga. Iets daaronder zitten we.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:59 schreef DUTCHKO het volgende:
Waar zit je als ik vragen mag?
En communiceer je in Engels met de lokale bevolking?
in de grote steden wel ja. Maar in het hele land kun je schitterende huizen kopen voor weinig geldquote:Op dinsdag 23 april 2013 17:17 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik denk dat de huizen duurder zijn in de buurt van stockholm of Malmo? gokje
geluk hebben denk ik...quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:34 schreef karton2 het volgende:
Hoe heb je het zo snel geregeld met het vinden van werk?
Je zou verwachten dat met zulke huizenprijzen het leven heel duur is en dat je weinig verdiend met werken inderdaad.quote:Op zondag 28 april 2013 19:41 schreef Vonkenboer het volgende:
Toch altijd apart om een verbouwing te volgen in een ander land !
Maar het huisje straal zeer zeker wat uit zeg !Wauw !
En het is potdorrie ook nog eens geen geld voor zoiets !![]()
Of is het werken/wonen en leven in Zweden op andere manieren toch heel duur o.i.d. ?
Prijzen zijn erg plaats afhankelijk.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:01 schreef _The_General_ het volgende:
Vraag me direct af wat je dan wel niet kunt kopen voor de prijs van een twee onder een kap woning in Nederland ofzo!
wat is geniaal?quote:
Het gehele project.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:21 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
wat is geniaal?
De bank ben ik best trots op. Die zit echt heerlijk en ziet er super uit op ons terrasje :-)
dank je. We zijn heel tevreden hier. Zeker nu in Belgie het koud en regent voor al maanden terwijl het hier bijna iedere dag warm en zonnig is ;-)quote:Op vrijdag 31 mei 2013 09:24 schreef Bronson het volgende:
[..]
Het gehele project.![]()
Wat gaaf dat jullie zo'n stap hebben gemaakt.
Juist met een fatsoenlijk formaat tuin maakt dat niet uit... 't Is typisch Nederlands om piepkleine tuintjes compleet te vullen met zo veel mogelijk verschillende planten, om de buren die op 50 cm afstand wonen maar niet te zien...quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:25 schreef fh101 het volgende:
Vind je het niet vervelend dat je tuin zo open is? Ik bedoel dat (het lijkt alsof) je buren overal mee kunnen kijken?
Wat een onzin weer... Steeds meer NL'ers halen juist alle planten weg, en leggen tegels neer, omdat ze te lui zijn om een tuin te onderhouden.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:37 schreef RemcoDelft het volgende:
't Is typisch Nederlands om piepkleine tuintjes compleet te vullen met zo veel mogelijk verschillende planten, om de buren die op 50 cm afstand wonen maar niet te zien...
Wij hebben ook een tuin van redelijk formaat, maar ik moet er dus echt niet aan denken dat de buren zo naar binnen kunnen kijken en alles wat je doet kunnen zien.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:37 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Juist met een fatsoenlijk formaat tuin maakt dat niet uit... 't Is typisch Nederlands om piepkleine tuintjes compleet te vullen met zo veel mogelijk verschillende planten, om de buren die op 50 cm afstand wonen maar niet te zien...
Daar heb ik geen last van gelukkig, bij mij kan niemand naar binnenkijken, maar kijk eens naar New York, waar je vanuit je wolkenkrabber-appartement middels een verrekijker in de koelkast (of slaapkamer) van 500 buren kan kijken.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 23:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Laat ik het anders zeggen: veel Nederlands hebben niet eens een (voor)tuin, daar lopen de buren en 10.000 anderen zo langs het raam en kunnen zo naar binnen kijken...
Dat is ook wel klein beetje zo. Later gaan we wel enkele prive plekjes creeren. Maar zo is het in zweden. Open tuinen waar de grens niet echt te zien is.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:25 schreef fh101 het volgende:
Mooie bank!
Vind je het niet vervelend dat je tuin zo open is? Ik bedoel dat (het lijkt alsof) je buren overal mee kunnen kijken?
20 duizend. Voor 200.000 koop je een compleet landhuis met vele ha bosquote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:21 schreef Aladeen het volgende:
Ziet er goed uit.
Hebben jullie het gekocht voor twintig duizend euro of twee honderd.
Volgens mij is het bijzonder Nederlands te noemen om overal schuttingen en hekjes etc neer te zetten. We hebben weinig ruimte dus wat we hebben willen we afbakenen om te zeggen 'dit is van mij'. Hier in de UK zie je heel veel halfhoge schuttingen, voortuinen lopen vaak gewoon in elkaar over met een hele lage heg etc.quote:Op vrijdag 31 mei 2013 22:25 schreef fh101 het volgende:
Mooie bank!
Winkels zijn zelfde prijs. Buiten alcohol boven de 4 procent ofzo.quote:Op zaterdag 1 juni 2013 12:45 schreef Slome_stokbrood_eter het volgende:
Wow zeg heel mooi project. Zijn de winkels in zweden ook zo goedkoop ?
Dank je !quote:Op maandag 3 juni 2013 09:49 schreef Molo het volgende:
Zo'n gaaf huis en project dit he![]()
Jullie maken er echt iets heel moois van, erg knap
nee dat is goed te doen. We spreken al vlot zweeds. Wel met fouten natuurlijk maar ze verstaan ons goedquote:Op maandag 3 juni 2013 14:49 schreef Tinos85 het volgende:
Supertof! Dit topic ga ik volgen. Zweden lijkt me een mooi land om wonen.
Is de taal moeilijk te leren?
Dankje. Ik doe men best ;-)quote:Op maandag 3 juni 2013 15:03 schreef TwinkleStar001 het volgende:
Leuk project!
En dat je geen doe-het-zelf ervaring hebt zie ik niet terug, volgens mij ben jij hartstikke handig.
Heel veel plezier met verbouwen en met het wonen in Zweden.
ik ga mijn koffers pakken...quote:Op zaterdag 1 juni 2013 10:36 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
20 duizend. Voor 200.000 koop je een compleet landhuis met vele ha bos
Cool.quote:Op maandag 5 augustus 2013 15:15 schreef pinkboxers het volgende:
Wat een leuk topic om te volgen Virus. Ik kom nu al ruim 8 jaar enkele weken per jaar hier in Degerfors en zie nu dat je hier wel erg dicht in de buurt woont... (wij zitten op 't moment nog wat landelijker - ergens aan die onverharde weg links van Västersjön).
Zelf misschien ook nog eens plannen om een huis aan te schaffen in de regio, dus volg jullie ontwikkelingen en ervaringen met veel plezier, succes!
Inderdaad....quote:
Daar had je zo That '70's Show kunnen opnemen johquote:Op zondag 15 september 2013 18:30 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Inderdaad....
Zeker als je bv richting het noorden gaat:
Voorbeeldje:
http://objekt.fastighetsb(...)D=OBJ2271_1275682416
21 800 EUR
Die dingen zijn duur maar als je rondkijkt op 2de hands sites gaat het wel. Heb voor 2 dezelfde 500 sek betaald. In totaal. En zien Er nog helemaal nieuw uit. Incl thermostaat ;-)quote:Op zondag 15 september 2013 21:47 schreef Fogel het volgende:
Ziet er goed uit!
Waar koop je die radiatoren? Kan ze hier in Noorwegen nergens vinden voor een redelijke prijs (ca2500NOK per radiator vind ik onredelijk).
En, sta je al bij de boot?quote:Op zondag 15 september 2013 22:43 schreef maktgalen het volgende:
Wat een ongelofelijk gaaf project! Het is mijn droom om te emigreren naar Noorwegen, maar weet niet of het er ooit van zal komen. Als ik dit zo allemaal zie dan zou ik zo mijn koffer pakken in de auto stappen en morgen bij de boot naar Noorwegen staan in Denemarken.
Er is hier niet nog zo'n markt voor tweedehands helaas. Electrische verwarming is hier heel lang de norm geweest en pas sinds kort gaan steeds meer mensen over op radiatoren op water. Hier is het dus nog steeds een soort van nichemarkt, waardoor de prijzen idioot hoog zijn tov van bv Nederland waar het al sinds jaar en dag de norm is om je huis zo te verwarmen.quote:Op maandag 16 september 2013 06:48 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Die dingen zijn duur maar als je rondkijkt op 2de hands sites gaat het wel. Heb voor 2 dezelfde 500 sek betaald. In totaal. En zien Er nog helemaal nieuw uit. Incl thermostaat ;-)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |