Ik werk nu in Karlstadquote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:09 schreef 4wood het volgende:
Leuk huis hoor! Ik had m'n escapades in en om Karlstad al een beetje weggedrukt, maar de herinneringen komen weer helemaal terug bij het zien van dit soort 'landschappen'.![]()
Die bovenverdieping komt me bekend voor. Hebben we daar niet als eens een nieuwe indeling voor getekend?![]()
Succes met klussen!
Heel erg positief. Enorm veel aangenamer dan we hiervoor hadden. Werken is heel erg relaxt. Het leven zelf komt voor ons stuk goedkoper uit. Klimaat is heerlijk. Sinds februari hebben we volgens.mij geen 1 bewolkte dag meer gehad. Heerlijk genieten in de Zweedse zon. Waar we wonen is ook zo goed als geen wind dus het voelt warm aan terwijl het hard vriest.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:43 schreef Aldo-MC het volgende:
En hoe zou je het leven in Zweden willen beoordelen?
Is het echt een stuk aangenamer dan in Nederland? Welke dingen ben je tegenaan gelopen? Tegenvallers?
Zweden zelf is de helft goedkoper dan Noorwegen. Maar in Noorwegen verdien je dan weer stukken meer dus tja. Lastig te zeggen.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 16:46 schreef jdel het volgende:
Ow wat een mooi huisje!
Ik ben de noordelijke ook steeds meer te waarderen. Ben zelf een paar keer in Noorwegen en Denemarken geweest. Prachtig die rode huizen daar.
Maar dit ziet er toch ook erg mooi uit. En helemaal voor dat geld. Is volgens mij wat goedkoper als Noorwegen toch?
Succes met klussen in ieder geval en ik ga het topic met veel plezier volgen!
Lijkt me toch wel gevaarlijk om zoiets niet te doen of kun je achteraf nog zegen van ik zie ervanaf?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 19:59 schreef Virus3000 het volgende:
Leuk detail trouwens. We hebben het huis gekocht zonder zelf te hebben bekeken.
En de sleuteloverdracht nam 1 dag in beslag :p
Hele leuke Border Collie inderdaad. Ze luistert naar de naam Luckyquote:Op woensdag 17 april 2013 18:14 schreef monsterd. het volgende:
Wauw gaaf topic! Mag ik je vragen wat voor soort werk je doet in Zweden? Zit je er voor vast of meer als lange expat?
Lieve border collie trouwens
Okee leuk! Ik vroeg me af wat je bewoog om naar Zweden te gaan, vandaarquote:Op woensdag 17 april 2013 18:49 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Hele leuke Border Collie inderdaad. Ze luistert naar de naam Lucky.
We zijn van plan om hier lang/altijd te blijven ja.
Ik werk in de IT.
Ik heb hier paar jaar geleden stage gedaan en wou sindsdien terug/verhuizen...quote:Op woensdag 17 april 2013 18:51 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Okee leuk! Ik vroeg me af wat je bewoog om naar Zweden te gaan, vandaar
De moederhond van onze border collie heet ook Lucky
^^ Ik ook! En dat heb ik niet snelquote:Op donderdag 28 maart 2013 19:26 schreef fh101 het volgende:
Ik ben een beetje verliefd op je huis geloof ik!
Dankje!quote:Op donderdag 18 april 2013 15:17 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
^^ Ik ook! En dat heb ik niet snelMeteen bij de eerste foto: het straalt sfeer uit, huis met karakter en ruimte er omheen.
Even nieuwsgierig zijn: hoe zit het daar met verbouwen: mag je dat gewoon zelf weten? Heb je er vergunningen voor nodig? Of wat?
Er zit een dampremmende folie tussen ja.quote:Op dinsdag 23 april 2013 15:58 schreef DUTCHKO het volgende:
Hebben jullie het dak geisoleerd met rockwool en daarna afgesloten met gipsplaat danwel hout ZONDER een dampwerende laag (6mm polyester) aan te brengen?
Zo ja dan kan je over een paar jaar wederom je dak openbreken want je waterdamp gaat dwars door je platen heen en nestelt zich in de rockwool.
Kijk maar uit dat je dak niet wegrot.
Hier ligt er een deck/terras bijna bij ieder huis, overal zonder fundering. Dit werkt gewoon goed.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:01 schreef DUTCHKO het volgende:
Een dek zonder fundering....ben benieuwd wat er gebeurt bij vorst. (vorstdruk)
Wat kost zo'n huis nou in Zweden?
20,000 euro?????quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:11 schreef Virus3000 het volgende:
[..]
Er zit een dampremmende folie tussen ja.
Overigens is de vochtigheid in Zweden zo laag dat dit, zelfs bij nieuwe huizen, niet altijd wordt gedaan. Het is dus niet zoals in NL waar als na paar jaar verrot is.
Maar we hebben het gedaan, het kost niet veel extra en is snel gedaan dus waarom niet...
[..]
Hier ligt er een deck/terras bijna bij ieder huis, overal zonder fundering. Dit werkt gewoon goed.
En, dat van ons is maar voor een jaartje, daarna gaat het eruit. We gaan namelijk in augustus/september/oktober rond het huis draineren en de tuin draineren. Dus dan ligt alles open...
Volgend jaar komt er dan een groot verhoogd terras rond heel het huis.
Het huis kostte ons 20.000 euro
zoek op google maps naar Karlskoga. Iets daaronder zitten we.quote:Op dinsdag 23 april 2013 16:59 schreef DUTCHKO het volgende:
Waar zit je als ik vragen mag?
En communiceer je in Engels met de lokale bevolking?
in de grote steden wel ja. Maar in het hele land kun je schitterende huizen kopen voor weinig geldquote:Op dinsdag 23 april 2013 17:17 schreef DUTCHKO het volgende:
Ik denk dat de huizen duurder zijn in de buurt van stockholm of Malmo? gokje
geluk hebben denk ik...quote:Op dinsdag 23 april 2013 17:34 schreef karton2 het volgende:
Hoe heb je het zo snel geregeld met het vinden van werk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |