Dat denk jij.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:27 schreef Typisch het volgende:
[..]
3 kwart zal niks meer met PSV te maken (willen) hebben als ze zulke jaren als Feyenoord tegemoet gaan.
Ik zeg toch ook niks concreets over een bepaalde uitkomst? Ik probeer alleen uit te leggen hoe het zit in grote lijnen. Ik beschik niet eens over de concrete informatie, dus hoe zou ik überhaupt een redelijk oordeel kunnen geven of er wel of geen sprake is van staatssteun?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:23 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Dus?
PSV had paar juristen die dit geregeld hebben en dit ook studeerden. Is gewoon gissen hoor.
Dat weet je niet.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:27 schreef Typisch het volgende:
[..]
3 kwart zal niks meer met PSV te maken (willen) hebben als ze zulke jaren als Feyenoord tegemoet gaan.
Zou rullevant zijn als de grond op een vergelijkbaar tijdstip verkocht zou zijn, dan kun je de marktconforme prijzen op prijsbepalende factoren vergelijken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:26 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Is niet rullevahant. Mijn god zeg.
Ja en net zei je psv.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:27 schreef Caland het volgende:
[..]
De lening die de gemeente Eindhoven heeft afgesloten met een van haar bevriende banken om PSV van nieuwe spelers te voorzien.
Ook dat kan onder niet-geoorloofde staatssteun vallen, maar dat is een totaal andere soort zaak dan die we hier voor handen hebben.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:24 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat is een investering in infrastructuur, dat is toch iets totaal anders dan miljoenen aan een voetbalclub geven om Matavz, Mertens, Strootman en Wijnaldum te kopen?
Daarnaast is de ArenA niet van Ajax.
Sowieso, tenzij je een bron hebt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:28 schreef Typisch het volgende:
[..]
Al deze posts zijn aannames hier, dus?
Je bedoelt de obligaties die de BNG uitgeeft?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:27 schreef Caland het volgende:
[..]
De lening die de gemeente Eindhoven heeft afgesloten met een van haar bevriende banken om PSV van nieuwe spelers te voorzien.
Denk dat je je daarin nogal vergist.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:27 schreef Typisch het volgende:
[..]
Is goed gozer.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:29 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Denk dat je je daarin nogal vergist.
Half Brabant is voor PSV en die successupporters zie ook bij Feyenoord nu het weer wat beter gaat.
Zitten echt veel te veel successupporters in het Philips.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:29 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Denk dat je je daarin nogal vergist.
Half Brabant is voor PSV en die successupporters zie ook bij Feyenoord nu het weer wat beter gaat.
Niemand zegt dat jij iets doms zegt, dus niet bang zijn. Alleen ik vind dit iets waar ik niet over weet, dus kan moeilijk jou gelijk of ongelijk geven. Dus vindt jouw tweede alinea raar en niet juist.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:28 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ik zeg toch ook niks concreets over een bepaalde uitkomst? Ik probeer alleen uit te leggen hoe het zit in grote lijnen. Ik beschik niet eens over de concrete informatie, dus hoe zou ik überhaupt een redelijk oordeel kunnen geven of er wel of geen sprake is van staatssteun?
Ik zeg alleen dat een gemeente marktconform moet handelen in zo'n situatie. Dat probeer ik al heel de tijd uit te leggen. Als jullie nu eens je doppen uit je kont halen en gewoon LEZEN wat ik zeg ipv gillen dat het niet waar is en vertellen wat JIJ denkt dat zou moeten gebeuren, dan zou je nog wat waardevolle informatie kunnen opdoen.
Ik woon in Utrecht.quote:
De EC zal eerst tot een definitieve conclusie moeten komen. Als die negatief is zal de gemeente Eindhoven en/of PSV daartegen in beroep gaan. Dan zal er door het HvJ gekeken worden of de gehanteerde grondprijzen en rentepercentages idd marktconform waren. Is dit het geval, niets aan het handje. Is dit niet het geval, dan zal de hele boel gecorrigeerd moeten worden en zal de situatie teruggebracht moeten worden naar hoe zij van origine was.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:25 schreef Merkie het volgende:
[..]
Wat gaat er nu gebeuren? Leg het eens uit.
Gaat gewoon over PSV hoor.quote:
nou goffetomme manquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:30 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Niemand zegt dat jij iets doms zegt, dus niet bang zijn. Alleen ik vind dit iets waar ik niet over weet, dus kan moeilijk jou gelijk of ongelijk geven. Dus vindt jouw tweede alinea raar en niet juist.
[..]
Ik woon in Utrecht.
Ik constateer alleen wat ik zie gebeuren.quote:
Als je een constructie hebt waar geen enkele marktpartij brood inziet, is het niet de bedoeling dat een gemeente dan maar even geld gaat lenen om het toch voor elkaar te krijgen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:09 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
Dat die prijs niet helemaal conform is, kan ik me in vinden. Wat de precieze afspraken zijn, weten we niet. Maakt dat de steun dan meteen illegaal/ontoelaatbaar? Imo niet.
Waar ontken ik iets van wat jij nu zegt dan? Ga vliegen vangen joh.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:31 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Ik constateer alleen wat ik zie gebeuren.
Succes brengt ook een groep supporters die alleen komen als het goed gaat. En dat fenomeen kennen ze bij elke club.
Voordeel van als het slecht gaat dat de echte supporters overblijven
Alleen is de kans 99% dat de gehanteerde grondprijzen en rentepercentages niet marktconform waren, anders had PSV nooit de gemeente Eindhoven nodig gehad en hadden ze bij een willekeurige bank kunnen aankloppen, wat PSV een hoop gezeur had bespaard.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:31 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
De EC zal eerst tot een definitieve conclusie moeten komen. Als die negatief is zal de gemeente Eindhoven en/of PSV daartegen in beroep gaan. Dan zal er door het HvJ gekeken worden of de gehanteerde grondprijzen en rentepercentages idd marktconform waren. Is dit het geval, niets aan het handje. Is dit niet het geval, dan zal de hele boel gecorrigeerd moeten worden en zal de situatie teruggebracht moeten worden naar hoe zij van origine was.
Ja hoor, alsof zijn e-penis al niet groot genoeg is...quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:31 schreef Chase_Utley het volgende:
Lees allemaal de posts van kapiteintje door en laat het op je inwerken. Die kerel heeft goede teksten.
Die helpen ons door de struggle, help ons broeder.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:31 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Het zit alleen zo vol met Feyenoorders.
Hij zegt gewoon steeds hetzelfde alleen niemand leest.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:31 schreef Chase_Utley het volgende:
Lees allemaal de posts van kapiteintje door en laat het op je inwerken. Die kerel heeft goede teksten.
ere wie ere toekomt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:32 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ja hoor, alsof zijn e-penis al niet groot genoeg is...
Mooie dat we het een keer eens zijn fijne gozert.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:32 schreef Typisch het volgende:
[..]
Waar ontken ik iets van wat jij nu zegt dan? Ga vliegen vangen joh.
Nee. Het te veel betaalde deel van het bedrag moet dan terugbetaald worden .quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:31 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
De EC zal eerst tot een definitieve conclusie moeten komen. Als die negatief is zal de gemeente Eindhoven en/of PSV daartegen in beroep gaan. Dan zal er door het HvJ gekeken worden of de gehanteerde grondprijzen en rentepercentages idd marktconform waren. Is dit het geval, niets aan het handje. Is dit niet het geval, dan zal de hele boel gecorrigeerd moeten worden en zal de situatie teruggebracht moeten worden naar hoe zij van origine was.
Dat zouden users eens wel moeten doen, scheelt een hoop wellus nietus.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:32 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Hij zegt gewoon steeds hetzelfde alleen niemand leest.
Dat is wel waar. Maar wel knap dat hij steeds andere synoniemen gebruikt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:32 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Hij zegt gewoon steeds hetzelfde alleen niemand leest.
Daarom is het ook een lastige zaak. Komt veel financieel onderzoek bij kijken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:29 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Zou rullevant zijn als de grond op een vergelijkbaar tijdstip verkocht zou zijn, dan kun je de marktconforme prijzen op prijsbepalende factoren vergelijken.
Maar de prijs fluctueert teveel.
Waarom val jij mij dan aan op mijn post? Gewoon om de debiel uit te hangen of post je gewoon maar wat?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:33 schreef Aldo-MC het volgende:
[..]
Mooie dat we het een keer eens zijn fijne gozert.
Duidelijk verhaal toch. Maar dat laatste lijkt me iets te kort door de bocht. Gemeente zal het eventuele verschil in waarde opnieuw moeten lenen (of psv moet het zelf gaan lenen ergens). Gevolg zal zijn dat de pacht (of de rente als psv zelf moet lenen) zal hoger zijn dan de situatie nu.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:31 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Sta je dus mooi voor lul als adviseur of heeft de wethouder het gevraagd aan de broertjes van der kerkhofquote:Geen staatssteun
Als PSV failliet gaat, wordt de gemeente eigenaar van het stadion. De waardeontwikkeling van de grond is voor de gemeente. Volgens wethouder Depla zijn de risico's voor de gemeente zo afgedekt. Volgens Depla gaat het niet om staatssteun. "Dat zeggen al onze adviseurs", aldus de wethouder.
Nvm. Ik kies m'n woorden niet juist vandaag, heb ik t ideequote:Op woensdag 27 maart 2013 23:32 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je een constructie hebt waar geen enkele marktpartij brood inziet, is het niet de bedoeling dat een gemeente dan maar even geld gaat lenen om het toch voor elkaar te krijgen.
Dat lijkt me een hele simpele stelregel.
En dus moet je het niet door 1 persoon laten taxateren. Dat had ik ook nog wel kunnen bedenken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:33 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Daarom is het ook een lastige zaak. Komt veel financieel onderzoek bij kijken.
2e alinea was in 't algemeen bedoeld Stylo.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:30 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Niemand zegt dat jij iets doms zegt, dus niet bang zijn. Alleen ik vind dit iets waar ik niet over weet, dus kan moeilijk jou gelijk of ongelijk geven. Dus vindt jouw tweede alinea raar en niet juist.
Het lijkt me opzich goed te doen. Het is geen huis in een straat waar er 5 per jaar van verkocht worden, maar het is ook weer niet helemaal natte vingerwerk.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:33 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Daarom is het ook een lastige zaak. Komt veel financieel onderzoek bij kijken.
Zeg maar dag dag tegen die nieuwe kuip danquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:32 schreef Zelva het volgende:
[..]
Als je een constructie hebt waar geen enkele marktpartij brood inziet, is het niet de bedoeling dat een gemeente dan maar even geld gaat lenen om het toch voor elkaar te krijgen.
Dat lijkt me een hele simpele stelregel.
Welke bank (buiten spanje dan) stopt er nog geld in het voetbal?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:32 schreef Merkie het volgende:
[..]
Alleen is de kans 99% dat de gehanteerde grondprijzen en rentepercentages niet marktconform waren, anders had PSV nooit de gemeente Eindhoven nodig gehad en hadden ze bij een willekeurige bank kunnen aankloppen, wat PSV een hoop gezeur had bespaard.
Ik val je niet aan gekkie Waar? Ik reageer alleen dat wat jij stelt dat er straks geen hond meer zit allemaal wel zal meevallen tochquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:33 schreef Typisch het volgende:
[..]
Waarom val jij mij dan aan op mijn post? Gewoon om de debiel uit te hangen of post je gewoon maar wat?
Door die hoofdletters/HMF letters voelde ik me aangevallen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:34 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
2e alinea was in 't algemeen bedoeld Stylo.
In Alkmaar toch?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Waar staat dat AZ stadion?
En dan bedoel ik 'wat voor locatie', niet 'in Alkmaar'
Dat compliceert de zaak idd, en die complexiteit kan (denk ik) alleen maar in het voordeel van PSV uitvallen. Dus de gevolgen zullen wel meevallen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:35 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Welke bank (buiten spanje dan) stopt er nog geld in het voetbal?
Nee, ik denk dat het Peter Bosz was.. Misschien kan PSV ook een talentpooltje beginnen als ze geld te kort komen..quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:34 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Sta je dus mooi voor lul als adviseur of heeft de wethouder het gevraagd aan de broertjes van der kerkhof
Ik zat hier wel volledig naast zie ik.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:26 schreef mrstylo het volgende:
@RikElfrink: Belangrijk nieuws over #PSV in aantocht, zie dadelijk ed.nl
Komt van Rik, dus denk nieuwe stadion speaker?
Waarschijnlijk ook Italiaanse, maar daar heb ik geen bron van.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:35 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Welke bank (buiten spanje dan) stopt er nog geld in het voetbal?
Wilde Brands doen met Maher.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:36 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat het Peter Bosz was.. Misschien kan PSV ook een talentpooltje beginnen als ze geld te kort komen..
quote:
Volledig idd, tenzij we nu gaan bezuinigen eropquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:36 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Ik zat hier wel volledig naast zie ik.
Ja, daar heb je in zekere zin wel gelijk in. Maar als je 't zo bekijkt zou geen enkele overheid een noodlijdend bedrijf te hulp mogen schieten en dat is niet verboden. Die 'marktconforme' bedragen worden wel genormaliseerd natuurlijk.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:32 schreef Merkie het volgende:
[..]
Alleen is de kans 99% dat de gehanteerde grondprijzen en rentepercentages niet marktconform waren, anders had PSV nooit de gemeente Eindhoven nodig gehad en hadden ze bij een willekeurige bank kunnen aankloppen, wat PSV een hoop gezeur had bespaard.
Heb er ondertussen een krukje bijgepakt idd.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:32 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Ja hoor, alsof zijn e-penis al niet groot genoeg is...
Welke struggle? Damn kerel, dit alsof een rijkeluispatser komt klagen bij een ghettobewoner over de hogere brandstofprijzen voor z'n Hummer... Kijk onze geschiedenis van de afgelopen 10 jaar terug en kom dan praten over struggles...quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:32 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Die helpen ons door de struggle, help ons broeder.
Geleend van Don?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:37 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Heb er ondertussen een krukje bijgepakt idd.
Wat bedoel je met "genormaliseerd"?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:37 schreef kapiteintje het volgende:
[..]
Ja, daar heb je in zekere zin wel gelijk in. Maar als je 't zo bekijkt zou geen enkele overheid een noodlijdend bedrijf te hulp mogen schieten en dat is niet verboden. Die 'marktconforme' bedragen worden wel genormaliseerd natuurlijk.
Wat in feite op hetzelfde neer zou komen, aangezien die deal geannuleerd wordt en onder nieuwe voorwaarden weer aangegaan zal worden. Dan heeft het geen nut om eerst alles in z'n geheel terug te betalen en het dan vervolgens weer terug te geven. Dat is dubbel werk en dubbele kosten.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:33 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Nee. Het te veel betaalde deel van het bedrag moet dan terugbetaald worden .
Ik denk in het slechtste geval dat psv ergens 10 miljoen moet lenen (als de gemeente zich voor het waardeverschil terugtrekt). Dat gaat tegen slechtere voorwaarden dan nu.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:35 schreef Merkie het volgende:
[..]
Dat compliceert de zaak idd, en die complexiteit kan (denk ik) alleen maar in het voordeel van PSV uitvallen. Dus de gevolgen zullen wel meevallen.
Toen jullie ook een hummer hadden en gewoon veel oude oldtimers gingen halen voor teveel geld en daardoor in de problemen kwamen? Toch ongeveer hetzelfde als ons?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:37 schreef DonRaja het volgende:
[..]
Welke struggle? Damn kerel, dit alsof een rijkeluispatser komt klagen bij een ghettobewoner over de hogere brandstofprijzen voor z'n Hummer... Kijk onze geschiedenis van de afgelopen 10 jaar terug en kom dan praten over struggles...
Hoewel Philips ook een stadion in Amerika heeft.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:39 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ik denk in het slechtste geval dat psv ergens 10 miljoen moet lenen (als de gemeente zich voor het waardeverschil terugtrekt). Dat gaat tegen slechtere voorwaarden dan nu.
Ach anders zal Philips wel bijleggen. Die laten psv nooit failliet gaan. Is het uithangbord van philips in europa.
ja... de europa league
quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:39 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Toen jullie ook een hummer hadden en gewoon veel oude oldtimers gingen halen voor teveel geld en daardoor in de problemen kwamen? Toch ongeveer hetzelfde als ons?
Rechterrijtje spelen is ook niet failliet gaan he.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:39 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
Ik denk in het slechtste geval dat psv ergens 10 miljoen moet lenen (als de gemeente zich voor het waardeverschil terugtrekt). Dat gaat tegen slechtere voorwaarden dan nu.
Ach anders zal Philips wel bijleggen. Die laten psv nooit failliet gaan. Is het uithangbord van philips in europa.
ja... de europa league
Hij heeft het dan ook over Europa, lastig wel he dat lezen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:40 schreef Doublepain het volgende:
[..]
Hoewel Philips ook een stadion in Amerika heeft.
Philips heeft echt niets meer met PSV hoor.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:39 schreef RubenSosa het volgende:
[..]
ja... de europa league
Kloptquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:40 schreef Typisch het volgende:
[..]
Hij heeft het dan ook over Europa, lastig wel he dat lezen.
En dat gaat nog wel eens lastig wordenquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:41 schreef Doublepain het volgende:
Als je dit jaar kampioen wordt dan is er ook niks aan het handje, maar je moet het eerst maar eens worden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |