ligt het niet meer aan de internetverbinding?quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:47 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Misschien er even bij vertellen dat het drie dagen duurt om met de client te beginnen als je geen snelle computer hebt, en dat je ook met een light client of online wallet (blockchain) kunt beginnen.
Je kan ook je wallet bij een exchange hebbenquote:Op woensdag 27 maart 2013 17:47 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Misschien er even bij vertellen dat het drie dagen duurt om met de client te beginnen als je geen snelle computer hebt, en dat je ook met een light client of online wallet (blockchain) kunt beginnen.
Dat plaatje met die zon mag er ook wel in vind ik.
Ik zou je wallet niet daar doen. Het duurde bij mij meermaals langer dan 12 uur voordat de transactie bevestigd was.quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:50 schreef Wouter_Drucker het volgende:
https://blockchain.info/ Als 'betaalrekening' gebruiken. Als je er veel hebt maak je een paperwallet, misschien eerst even mee experimenteren.
[ afbeelding ]
Loopt deze grafiek achter? http://bitcoinity.org/markets?currency=USD&exchange=mtgoxquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:07 schreef Arcee het volgende:
Feest is even weer voorbij, koers gaat gierend omlaag.
$89.25 is de top.
Denk het niet, daar keek ik ook.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:08 schreef EugeneKrabs het volgende:
Loopt deze grafiek achter? http://bitcoinity.org/markets?currency=USD&exchange=mtgox
Nee aan je pcquote:Op woensdag 27 maart 2013 17:47 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
ligt het niet meer aan de internetverbinding?
Hoe lang geleden?quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:06 schreef DrNick het volgende:
[..]
Ik zou je wallet niet daar doen. Het duurde bij mij meermaals langer dan 12 uur voordat de transactie bevestigd was.
Neeeee ik heb ze net gekocht ik ben opgelicht grrquote:Op woensdag 27 maart 2013 18:31 schreef SeLang het volgende:
Bitcoin is compleet ingestort![]()
Nu nog maar $87
en het herstelt al denk ik..quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:45 schreef erikkll het volgende:
compleet ingestortDe koers is nu nog steeds hoger dan gisteren!
Oke, mijn aankoop verliep wel goed en dateert van ongeveer een week geleden. Is mogelijk achteruitgegaan dan.quote:
quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:46 schreef piepeloi55 het volgende:
Ze kunnen de prijs niet neerwaarts blijven manipuleren, Buy the dip!
twitter:Bitcoin24com twitterde op woensdag 27-03-2013 om 18:57:52PingdomAlert DOWN: BTC24 (http://t.co/AzfrpYageZ) is DOWN since 27.03.2013. 18:52:47. reageer retweet
quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:27 schreef Arcee het volgende:
Actuele cijfers in bitcoinlogo in de OP, trouwens.
Nicequote:Op woensdag 27 maart 2013 17:48 schreef SeLang het volgende:
Deze plaatjes kun je gewoon live doorlinken
Logaritmisch
[ afbeelding ]
Lineair
[ afbeelding ]
Zojuist nog een paar honderd euro erbij geknaldquote:Op woensdag 27 maart 2013 19:33 schreef Ravarian het volgende:
Als iemand nou ff $450k aan bitcoins koopt zitten we op de 1 miljard
En toch een wachtrij om verified te worden van meer dan 5000..quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:59 schreef µ het volgende:
(71897 verhandelde bitcoins * $ 83.55 gemiddeld ) * (0.0055 laagste fee) = $ 33,038.47 per dag verdienen.
Gaat goed daar met MtGox.
Kun je lang wachten! (hoop ikquote:Op woensdag 27 maart 2013 22:32 schreef DrNick het volgende:
En dan kopen op Mt Gox voor ¤60 natuurlijk
Het aantal bitcoins groeit toch nog gewoon?quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:46 schreef µ het volgende:
$91.26/BTC = $1Billion Market Cap - that's the magic number folks
Ja, is ook een onzin nummer. Stond op reddit.quote:Op donderdag 28 maart 2013 00:10 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Het aantal bitcoins groeit toch nog gewoon?
Hoe gaat de belastingdienst daar eigenlijk mee om? Stel je pakt winst en gebruikt die om op vakantie te gaan, een tv te kopen of inderaad hypotheekschuld af te lossen. Het staat dan niet op 31-12 op je rekening, maar weet de belastingdienst dan hiervan en moet je het opgeven?quote:Op donderdag 28 maart 2013 07:53 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Nog ff x 10 en ik kan de helft van m'n hypotheek aflossen
Wat gebeurt er met bitcoins op Cyprus?quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:49 schreef Methamorphosis het volgende:
En ik heb geenstijl.nl getipt over cyprus en bitcoins![]()
Daar kunnen ze vast een leuk verhaal van maken
Morgen op geenstijl.nl , mark my words!![]()
precies, dus ook al staat het niet op je rekening, je bezit het alsnog en dus valt het onder vermogen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 07:59 schreef Tourniquet het volgende:
Als ik het goed begrijp hoef je dus winst niet op te geven, maar bezit van bitcoins moet je wel als vermogen opgeven en dus het aantal bitcoins in bezit op 1 januari omrekenen naar EUR met de koers op dat moment.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:48 schreef r8v2 het volgende:
Welke dwaas gaat er nou BitCoins opgeven aan de Belastingdienst.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:48 schreef r8v2 het volgende:
Welke dwaas gaat er nou BitCoins opgeven aan de Belastingdienst.
Het orderboek voor dollars is daar zo dun als het maar kan, bij een verkoop van 30 btc ga je daar al onder de 10$. Erg zonde van je geld om daar te verkopen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:16 schreef Tourniquet het volgende:
Er gebeuren wat rare dingen op bitcoin-24. Coins worden verkocht voor zeer lage dollarbedragen?
http://www.bitcoinity.org/markets?currency=USD&exchange=bitcoin24
[ afbeelding ]
Ah, daar had ik niet aan gedacht. Thanks.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:49 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Het orderboek voor dollars is daar zo dun als het maar kan, bij een verkoop van 30 btc ga je daar al onder de 10$. Erg zonde van je geld om daar te verkopen.
Overigens wel ideaal om te kopen daarquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:05 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ah, daar had ik niet aan gedacht. Thanks.
Ja idd, dan speculeer je eigenlijk op gebruikersfouten van andere users.quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:08 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Overigens wel ideaal om te kopen daarik heb alleen geen geld bij bitcoin24. Die laatste spike was 80BTC, daar zijn een aantal mensen erg blij van geworden denk ik door goedkope coins.
Mooi toch, iemand die even een bestensorder van 50 stuks inlegdquote:Op donderdag 28 maart 2013 16:11 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja idd, dan speculeer je eigenlijk op gebruikersfouten van andere users.
herkenbaarquote:Op donderdag 28 maart 2013 10:22 schreef Revolution-NL het volgende:
Fuck ik krijg vrouwlief niet zover dat ik mag investeren![]()
Compromisje maken. Maand lang de afwas doen.quote:
Had geen probleem met de nieuwe client.quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:04 schreef erikkll het volgende:
OMFG. Ik wilde de nieuwe client gaan gebruiken. Is de database niet compatibel, kan ik wéér 3 dagen gaan wachten tot dat onding gesynchroniseerd is. Wat een kloteprogramma is het ook zeg.
Er was een methode waarmee je iemand anders' blockchain kon overnemen toch? Met het risico dat die gemanipuleerd is.
Dat is ruim 3% winst.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:17 schreef µ het volgende:
Gisteren ¤450 erin gegooid. Dat is nu ¤465 waard. Bizar.
Moneyou geeft maar 2% op jaarbasis op dit momentquote:Op donderdag 28 maart 2013 19:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is ruim 3% winst.
Twee jaar geleden stond de koers op $0.75 en nu 125 máál zo hoog. Dat is pas bizar.
Ik had m'n huis kunnen afbetalen als ik er toen 1000 Euro in had gestoptquote:Op donderdag 28 maart 2013 19:19 schreef Arcee het volgende:
[..]
Dat is ruim 3% winst.
Twee jaar geleden stond de koers op $0.75 en nu 125 máál zo hoog. Dat is pas bizar.
Dan kun je je hypotheek aflossen?quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:26 schreef µ het volgende:
$ 132/bitcoin is voor mij een magisch getal.
Dat bedoel ik!quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:28 schreef MaGNeT het volgende:
Ik had m'n huis kunnen afbetalen als ik er toen 1000 Euro in had gestopt
Haha ja zat ff te kijken, echt sick die koers in de afgelopen 3 maanden. Als je toen had geinvesteerdquote:Op donderdag 28 maart 2013 19:41 schreef piepeloi55 het volgende:
Gister zou beter zijn en eergister weer beter als gisteren. Bitcoin is een trein dat geen haltes kent, the only way is up up up!!!
Hoeveel bitcoins heb jij, SeLang?quote:Op donderdag 28 maart 2013 17:49 schreef SeLang het volgende:
Gewoon een andere vrouw nemen. Als je nu 10 bitcoins koopt dan heb je volgend jaar aan iedere vinger 10 vrouwen.
Dus f*ck haar.
Één van de meest verlaten projecten...quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:46 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Een van de belangrijkste projecten op dit moment? https://bitcointalk.org/index.php?topic=27055.0
Wel een fijn project als ik dat zo lees. Ik ben echt bang dat er een dag komt dat een exchange gewoon besluit ermee op te houden en alle bitcoins te verkopen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:46 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Een van de belangrijkste projecten op dit moment? https://bitcointalk.org/index.php?topic=27055.0
Ja, die Litecoin-koers gaat lekker. Heb er een stuk of 50, wie weet kan ik daar over 5 jaar ook m'n hypotheek mee afbetalen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:29 schreef MaGNeT het volgende:
https://bitcointalk.org/index.php?topic=160300.0
Dat komt door de stijging van de Bitcoin prijs.quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:40 schreef r8v2 het volgende:
De profitabilty van LC is anders rap aan het zakken
quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:28 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ja, die Litecoin-koers gaat lekker. Heb er een stuk of 50, wie weet kan ik daar over 5 jaar ook m'n hypotheek mee afbetalen.
Mtgox is weer up.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:01 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Zal wel weer gehackt zijn.
Dag 750 Euro
quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:04 schreef DrNick het volgende:
Hoe maak ik makkelijk van euro's dollars? Gewoon dat je geld overmaakt naar een exchange en dat ie het vervolgens omzet (of dat je het zelf kan doen) naar dollars.
En onder de $86.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:27 schreef Arcee het volgende:
Wow, zo maar ineens terug naar onder de $88.
Ja maar ik wil juist kopen in USD en dan verkopen in EUR omdat $$.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:32 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
EUR naar Mtgox, BTC kopen en verkopen in USD
Is ook niet op gox alleen op de kleinere exchangesquote:Op donderdag 28 maart 2013 21:36 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Mtgox geeft iets heel anders aan.
Er is geen 'juiste koers?' Bedoel je dat? Ik ben een beurs noob, dus..quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:07 schreef Ravarian het volgende:
Bitcoinity geeft ook niet de juiste koers aan hoor.
Ik bedoel alleen dat als MtGox laggt, bitcoinity dat ook doet.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:08 schreef Wouter_Drucker het volgende:
[..]
Er is geen 'juiste koers?' Bedoel je dat? Ik ben een beurs noob, dus..
Mm, okay. Alleen op dat moment gaf Bitcoinity 85 aan, en Mtgox 92. Da's wel een heel groot verschil!quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:09 schreef Ravarian het volgende:
[..]
Ik bedoel alleen dat als MtGox laggt, bitcoinity dat ook doet.
$82 nu.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:05 schreef Tourniquet het volgende:
Niks aan de hand mensen, hij zit nu alweer boven de $90
Had ik nu maar wat verkocht in plaats van dit te typen..quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:04 schreef Ravarian het volgende:
[..]
Mtgox is weer up.
Prijs gaat nu waarschijnlijk wat zakken, dus als je wilt inkopen is dit je kans!
gekocht bedoel je?quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:25 schreef Ravarian het volgende:
[..]
Had ik nu maar wat verkocht in plaats van dit te typen..
BTC bestraft traders.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:28 schreef Stokkie_ het volgende:
Naja lekker dan weer, vandaag weer ingestapt op de highGelukkig maar voor 5 BTC. Traden is ook niks voor mij, moet wat geduldiger worden, 2 maanden geleden had ik nog 80 BTC, had ik die nu maar..
![]()
Ik zat er nog even over na te denken. Als er maximaal 21 miljoen bitcoins uitgegeven worden en bitcoins worden daadwerkelijk omarmt als valuta dan kan je daar echt enorm aan verdienen als je vroeg bent ingestapt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:09 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Nooit meer in het bankensysteem stoppen dan je kan missen.
dat is zuur ja...quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:34 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Ik heb er in November nog even over gedacht om met al mijn spaargeld in BTC te gaan zitten. Ik weet nog dat ik letterlijk dacht: 'iemand met meer moed dan ik had het gedaan'. Je moet wel echt van staal zijn dan..
Haha wel een hoop winst uit gehaald hoor maar niet de 6k die het vandaag had kunnen zijnquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:29 schreef Wouter_Drucker het volgende:
[..]
BTC bestraft traders.
2x luisteren voor straf:
Over een 10 jaar denk je misschien wel had ik in 2013 maar alles omgezet in bitcoins dan had ik nu niet meer hoeven werken of..... andersomquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:34 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Ik heb er in November nog even over gedacht om met al mijn spaargeld in BTC te gaan zitten. Ik weet nog dat ik letterlijk dacht: 'iemand met meer moed dan ik had het gedaan'. Je moet wel echt van staal zijn dan..
dat klopt niet. als je 10 miljoen hebt wordt je van 1 of 2 miljoen meer niet gelukkiger.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:37 schreef Wouter_Drucker het volgende:
[..]
Geld maakt toch niet gelukkig.
Kan via cpu met poolers miner (de beste) of cgminer voor videokaart maar is niet echt de moeite waard tenzij je gratis elektriciteit hebt.quote:
Leuk plaatje maar die hebben we 2 jaar geleden al gehadquote:
You bastard.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:41 schreef Tourniquet het volgende:
Zo, had nog een paar dollar op bitcoin-24 staan en heb nu een bid geplaatst voor 10 BTC a $ 1.82834. Nu kijken of iemand weer net als vanmiddag denkt "hey, $86 is wel een mooie prijs om mijn 100 BTC te verkopen" en een bestens order inschiet.
Het kleine dipje van nu zegt toch niks, de eerste wave (als dat er 1 was) heeft bijna een jaar gekost om tot de piek te komen en vervolgens iets minder dan 2 jaar tot de wave nu dus wat correctie welke zelfs een week kan duren zegt niks. Kan ook gewoon een market error zijn.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:43 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Zitten we nu in wave 3 zeker? Ik ga instinctief voor de bubble grafiek.
Het belangrijkste blijft toch wel:
Als we de bubble grafiek volgen zitten we nu bij 'media aanacht', dan gaat hij naar 1000 en dan weer terug naar 50.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:48 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Het kleine dipje van nu zegt toch niks, de eerste wave (als dat er 1 was) heeft bijna een jaar gekost om tot de piek te komen en vervolgens iets minder dan 2 jaar tot de wave nu dus wat correctie welke zelfs een week kan duren zegt niks. Kan ook gewoon een market error zijn.
Als je ziet wat er nu in de globale media komt moeten er haast wel meer mensen gaan instappen, onder de mensen die ik ken zijn er zo goed als geen mensen die weten wat bitcoin is.
Ja inderdaad triestquote:Op donderdag 28 maart 2013 22:51 schreef MaGNeT het volgende:
Vertraging van 8 minuten op MtGox
https://mtgox.com/api/1/generic/order/lag
Ik denk dat er geen storing is.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:53 schreef Wouter_Drucker het volgende:
Is dit allemaal vanwege de mtgox storing? Lekker nerveus dan..
Er is inderdaad flink wat media aandacht van grote media geweest.quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:53 schreef Stokkie_ het volgende:
[..]
Ja inderdaad triestMedia aandacht draait bitcoin handel de nek om
gaat nog wat worden de komende week..
Als ook maar 1 van de exchanges 10% van mtgox zou krijgen liggen ze ook een week plat.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:03 schreef EugeneKrabs het volgende:
Leun dan ook allemaal niet zo op mtgox man, dat is niet gezond
Waarom op 10 euro?quote:Op donderdag 28 maart 2013 22:42 schreef Matty___ het volgende:
mocht er een crash komen en we zitten weer op 10 euro per stuk dan weet ik zeker dat ik ga in slaan.
nou dat was de laatste prijs voor best wel een lange tijdquote:
Okee, goeie reden wel dan.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:13 schreef Matty___ het volgende:
nou dat was de laatste prijs voor best wel een lange tijd
maar ik denk niet dat het zo ver komt. best wel wat mensen hebben bitcoins tegen een erg lage prijs kunnen kopenquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:14 schreef Arcee het volgende:
[..]
Okee, goeie reden wel dan.
$75 nu, al $20 eraf in een paar uur.
dus als je snel bent kun je op mtgox voor 61 euro kopen en daar voor 72 verkopenquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:20 schreef r8v2 het volgende:
WTF. Bitcoin.de:
-prijs in euros: 72
-prijs in USD: 78
deed ik vanmiddag ook, kopen voor 75 en verkopen voor 85quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:21 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dus als je snel bent kun je op mtgox voor 61 euro kopen en daar voor 72 verkopen
als je snel genoeg een koper kunt vinden. Alleen moet het verschil wel groot genoeg zijn anders verlies je het op de feesquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:22 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
deed ik vanmiddag ook, kopen voor 75 en verkopen voor 85
als je de laagste prijs hebt (en dat was het) dan is het meteen verkochtquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:23 schreef Matty___ het volgende:
[..]
als je snel genoeg een koper kunt vinden.
Je kon net ook kopen voor ¤60 op mtgox en verkopen voor ¤71 op bitcoin-24. Alleen beetje jammer dat het zo verschilt hoe lang je coins onderweg zijn. En ik heb ook geen euro's in m'n wallet staan op mtgox.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:21 schreef Matty___ het volgende:
[..]
dus als je snel bent kun je op mtgox voor 61 euro kopen en daar voor 72 verkopen
Paspoort enzo inderdaad.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:33 schreef Matty___ het volgende:
hoe maken jullie geld over naar mtgox. vind het nogal een gedoe om verified te worden (passport scannen etc)
Iemand ging z'n coins verkopen, beetje paniek, mtgox laggen en even down. Niks aan de hand dus.quote:
7k sell-order in 1 keer lees ik?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:34 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Iemand ging z'n coins verkopen, beetje paniek, mtgox laggen en even down. Niks aan de hand dus.
True. Gisteren bijgekocht voor $88/stuk.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:34 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Oh, wat verkopen.
Trekt wel weer aan
Hoeveel fee?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:40 schreef Tourniquet het volgende:
1,5 uur geleden coins overgemaakt (met fee!), status is nu nog steeds "seen by 1 peer, not seen in chain". Het zal wel goedkomen maar ik wordt er toch wat huiverig van. En een andere keer komt het binnen 10 minuten aan inclusief bevestigingen.
0,001. Is dat te weinig?quote:
quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:44 schreef µ het volgende:
Die API klopt voor geen reet meer. API zegt $89. MtGox zelf zegt $77.
Ik weeet niet wat ik moet vertrouwen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:45 schreef MaGNeT het volgende:
[..]
Bitcoincharts, die lijkt het beter te doen dan de MtGox site zelf
Nee.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:48 schreef Neraice het volgende:
Is de stijging van deze maand een bubble denken jullie?
Niet geheel objectief dus.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:49 schreef µ het volgende:
[..]
Nee.
Disclaimer: ik heb er zelf wat geld in zitten.
Ja tuurlijk, niemand gaat BTC gebruiken als betaalmiddel. Het word puur en alleen gebruikt om te speculeren en te minen. En hoe groter de prijsstijging hoe meer 'fools' erin getrokken worden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:48 schreef Neraice het volgende:
Is de stijging van deze maand een bubble denken jullie?
Ik betaal er af en toe mee hoorquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:49 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ja tuurlijk, niemand gaat BTC gebruiken als betaalmiddel. Het word puur en alleen gebruikt als om te speculeren en te minen.
Dat wil overigens niet zeggen dat we nog verder kunnen stijgen.
Party along, this is epic!
via iemand die ze heeft (gewoon overschrijven in NL), of via een exchange zoals mtgox.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:50 schreef Neraice het volgende:
Ik wil ook wel eens wat proberen. Hoe koop je die dingen?
Oke sorry, vrijwel niemand. Dat kan ook niet, een algemeen erkend en geaccepteerd betaalmiddel moet 'stabiel' zijn.quote:
of via http://www.happycoins.nl/quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:50 schreef Neraice het volgende:
Ik wil ook wel eens wat proberen. Hoe koop je die dingen?
Gewoon betalen met dagkoersen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:51 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Oke sorry, vrijwel niemand. Dat kan ook niet, een betaalmiddel moet 'stabiel' zijn.
Bitcoins zijn sneller, transacties zijn goedkoper en anoniem.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:53 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Kun je net zo goed euro's of dollars gebruiken.
Dat is het beste ja. Maar voor het kopen is dat niet noodzakelijk. Alleen als je ze na het kopen wil overmaken.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:53 schreef Neraice het volgende:
Misschien dat ik voor 100 euro aan Bitcoins koop om een beetje mee te kloten. Moet alleen wel die app met het netwerk gesynchroniseerd zijn zeker?
1) Niet meer investeren dan je kwijt kanquote:Wil alleen niet opeens al m'n geld kwijt zijnIs het moeilijk Bitcoins om te zetten naar euro's (als in het geld terugzien op je bankrekening
)?
Geloof je het zelf?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:53 schreef µ het volgende:
Bitcoins zijn sneller, transacties zijn goedkoper en anoniem.
Overboeken tussen bankrekeningen kost een dag. Dus bitcoin is sneller.quote:
quote:Wel grappig overigens dat elke bubble zich vormt tot een soort van religie. Ik geniet hiervan, ga door jongens pomp die koers op. Epic!
Dat snap ik, hetzelfde geldt voor aandelen. Gewoon een beetje mee spelenquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:55 schreef µ het volgende:
[..]
Dat is het beste ja. Maar voor het kopen is dat niet noodzakelijk. Alleen als je ze na het kopen wil overmaken.
[..]
1) Niet meer investeren dan je kwijt kan
2) Nee. Overmaken is zo gedaan. Paar dagen wachten alleen.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:56 schreef Neraice het volgende:
[..]
Dat snap ik, hetzelfde geldt voor aandelen. Gewoon een beetje mee spelen.
Kan ik ze niet van jou kopen?quote:
Ik heb op 12 maart hetzelfde gedaan. Om een beetje mee te spelen. 5 coins voor ¤180.00. Die zou ik nu kunnen verkopen voor ¤361.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:53 schreef Neraice het volgende:
Misschien dat ik voor 100 euro aan Bitcoins koop om een beetje mee te kloten. Moet alleen wel die app met het netwerk gesynchroniseerd zijn zeker?
Wil alleen niet opeens al m'n geld kwijt zijnIs het moeilijk Bitcoins om te zetten naar euro's (als in het geld terugzien op je bankrekening
)?
NU is verkopen een beetje lastig. LAGquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:57 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik heb op 12 maart hetzelfde gedaan. Om een beetje mee te spelen. 5 coins voor ¤180.00. Die zou ik nu kunnen verkopen voor ¤361.
Ja precies, gewoon mee kloten. Lijkt me wel leuk. Is het makkelijk om snel te kopen en te verkopen, als in daytrading?quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:57 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Ik heb op 12 maart hetzelfde gedaan. Om een beetje mee te spelen. 5 coins voor ¤180.00. Die zou ik nu kunnen verkopen voor ¤361.
De koers is gezakt, vanmiddag was het nog duurder dan 75 euro per stukquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:58 schreef Neraice het volgende:
[..]
Da's duurder dan dit? http://www.happycoins.nl/buycoins
Of mis ik iets.
Zou goed kunnen. Het ligt rond de daily high. Heb nu een sell-order staan tegen die prijs. Morgen maar zien of hij gefilled is.quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:58 schreef Neraice het volgende:
[..]
Da's duurder dan dit? http://www.happycoins.nl/buycoins
Of mis ik iets.
Ik wacht liever tot morgen om ze voor 10 euro meer te verkopenquote:
Waar koop jij ze dan?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:00 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
Ik wacht liever tot morgen om ze voor 10 euro meer te verkopen(Ok dat weet je nooit zeker maar ik gok erop
)
Bij 'ontvang munten' staat een bitcoin adres wat je bij de registratie van je happycoins account plakt, daar worden de bitcoins heen gestuurd.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:01 schreef Neraice het volgende:
[..]
Waar koop jij ze dan?
Als ik het goed begrijp krijg ik dan een code die ik kan innen zodra m'n app in sync is met het netwerk?
Oke, zal daar voor 100 euro kopen. Die kan ik dus morgen als ie gesynchroniseerd is innen?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:03 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
Bij 'ontvang munten' staat een bitcoin adres wat je bij de registratie van je happycoins account plakt, daar worden de bitcoins heen gestuurd.
Ik kocht ze bij happycoins en verkocht ze op bitcoin.de vandaag omdat de prijzen daar hoger liggen
Jep, kan nu ook al maar dan zie je de coins dus pas als het gesynchroniseerd is.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:04 schreef Neraice het volgende:
[..]
Oke, zal daar voor 100 euro kopen. Die kan ik dus morgen als ie gesynchroniseerd is innen?
Begrijp het nog niet helemaal trouwens. Waar worden die coins opgeslagen? Wat doe je als je computer crasht?
I see, ook maar even uitvogelen hoe dat moet dusquote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:05 schreef EugeneKrabs het volgende:
[..]
Jep, kan nu ook al maar dan zie je de coins dus pas als het gesynchroniseerd is.
Je moet dus zorgen dat je een backup van de bitcoin wallet hebt zodat je niet alles kwijt bent als je harddisk het begeeft.
Dat is toch raar? Bij een grotere vraag dan aanbod krijg je toch juist koersstijging?quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:12 schreef Tourniquet het volgende:
Orderboek-volume op mtgox/USD van vanmiddag en vanavond:
[ afbeelding ]
rood=bids
blauw=asks
Hier kun je mooi zien dat het volume asks op een gegeven groter werd dan de bids, met koersdaling tot gevolg.
Ask (market ask) zijn de verkopers, het aanbod dus.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:14 schreef Neraice het volgende:
[..]
Dat is toch raar? Bij een grotere vraag dan aanbod krijg je toch juist koersstijging?
Ah, dan klopt het inderdaad.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:19 schreef Tourniquet het volgende:
[..]
Nee, ask (market ask) zijn de verkopers, het aanbod dus.
Jepquote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:21 schreef Neraice het volgende:
SENT 1.40874062 BTC
Deze krijg ik dus te zien zodra hij gesynchroniseerd is?
Neequote:
Mooi, dan ga ik nu slapen. Bedankt voor jullie hulp, zie morgen wel of ik winst heb gemaaktquote:
Is goed, trustenquote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:24 schreef Neraice het volgende:
[..]
Mooi, dan ga ik nu slapen. Bedankt voor jullie hulp, zie morgen wel of ik winst heb gemaakt
In een bestand op je harde schijf en als je computer crasht ben je die coins KWIJT. Daarom moet je de file (wallet.dat) encrypten (bijvoorbeeld met 7zip) en op een veilige plek opslaan met een wachtwoord dat jij alleen kent.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:04 schreef Neraice het volgende:
[..]
Oke, zal daar voor 100 euro kopen. Die kan ik dus morgen als ie gesynchroniseerd is innen?
Begrijp het nog niet helemaal trouwens. Waar worden die coins opgeslagen? Wat doe je als je computer crasht?
Als je wil kopen en verkopen moet je bij een exchange een account aanmaken of via eerdergenoemde links gewoon eenmalig wat bitcoins kopen en goed bewaren.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:26 schreef Quotidien het volgende:
Hmm waar is de beste plek om BTC te kopen (en eventueel te verkopen) ? Zie dat er aardig wat mensen aan het handelen zijn.
Simpele manier: kopen op happycoins.nl met iDeal.quote:Op vrijdag 29 maart 2013 00:26 schreef Quotidien het volgende:
Hmm waar is de beste plek om BTC te kopen (en eventueel te verkopen) ? Zie dat er aardig wat mensen aan het handelen zijn.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 23:51 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Oke sorry, vrijwel niemand. Dat kan ook niet, een algemeen erkend en geaccepteerd betaalmiddel moet 'stabiel' zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |