Je citaat hier is al een stuk genuanceerder, kan die 1000 bommen een voorbeeld aan nemen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:42 schreef Djibril het volgende:
maar hij heeft genoeg van het Qatar-SA-VS-Turkije groepje. En hij is niet de enige, in verschillende talkshows op Arabische tv’s wordt er ook meer en meer kritiek geleverd op deze alliantie.
Je hebt helemaal gelijk over Qatar etc...maar heb je dezelfde kritische houding naar Iran, Hizbullah en Rusland!? Waarom hoor ik jou of 1000 bom daar niet over? Over de rug van de Syriers moet koste wat kost de hond al-Assad aanblijven om maar die Iraanse belangen te blijven verdedigen....want hij zou maar door een meerderheid van de Syriers weg worden gestemd zeg, wat een ramp voor Teheran zou dat toch zijn! Dus hup wapens leveren, en snel! Owja, "de joden zitten erachter!!" Rusland idemdito, ze zouden maar de haven in Tartous kwijtraken zeg.....daar mogen wel door Assad's moorden tienduizenden voor sterven. Nog meer gevechtsvliegtuigen leveren aan die hond, nog meer vijandigde woonwijken platgooien! Zolang die haven maar blijft en daarvoor moet Assad blijven. Hizbullah de "verzetshelden" idemdito, met een Islamitische pet op nog wel. Blijkbaar gaan politieke belangen voor Islam als het om Bashar gaat, ze moeten immers wel hun wapenleverancies aanhouden he...vanuit Teheran naar Damascus naar Zuid-Libanon. Geen enkel kritisch hard woord gehoord openlijk naar Bashar toe: "ey aap, gedraag je ff man naar je mensen toe". Of krijgen we nu de drogreden en gaan we met woorden spelen: "Syrie is een broze democratie" (what ever that may mean), "Bashar gaat na 12 jaar eindelijk hervormen, maar beetje bij beetje jongens. Geduld!" etc.quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:42 schreef Djibril het volgende:
Ik vindt ook dat het maar een doorgestoken kaart is. Qatar heeft de Syrische revolutie gekaapt en wil een dominante rol spelen in het MO. Zij sturen zij die ze willen en laten ze ook vechten tegen wie zij niet willen. Ongeacht of ze nou tegen of voor Assad zijn, zoals de artikel van Aloulou liet zien over wat er is gebeurd in Raqqah. Er komt meer en meer kritiek op Qatar wat ik ook terecht vind.
Daarnaast worden er al vanaf het begin militanten getraind door de geheime diensten van verschillende landen in Jordanie, als mensen bronnen willen. Nou ga gewoon naar new.google.com en typ de relevante zoek opties in. We hoeven daar niet steeds een discussie over te hebben.
Of deze militanten nou jihadi’s zijn of niet, dat laat ik in het midden.
Lekker genuanceerd, wou je zeggen!quote:Op donderdag 28 maart 2013 17:06 schreef Aloulou het volgende:
de hond al-Assad aanblijven om maar die Iraanse belangen te blijven verdedigen
Als je mijn mening over Iran en Rusland wil horen moet je dat gewoon vragen, ga aub niet namens mij spreken als je mijn mening daarover nog niet weet.quote:Op donderdag 28 maart 2013 17:06 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Je citaat hier is al een stuk genuanceerder, kan die 1000 bommen een voorbeeld aan nemen.
Ook ik heb een bloedhekel aan Qatar en Saoedie Arabie, en ook de invloed die o.a. zij over de rug van het Syrische volk (de voor en tegenstanders van Bashar) willen uitoefenen. Niettemin ga ik niet als een doorgesnovene onzin verkondigen dat Bashar democratisch verkozen is, of de revolutie in totaliteit uit enkel al-qaida leden bestaat. Dat is nou juist het probleem van mensen als 1000 bom, doordat de realiteit complex is met veel grijze gebieden is het moeilijk te vatten....en dan kan je die grijze gebieden inwisselen voor onbevestigde complotten. In dat hele denken echter gaat er vaak een knop om, een complot waarvoor vaak alleen vermoedens zijn en concreet gezien geen hard bewijs is wordt een absoluut vaststaand feit. En dan neemt het vormen aan van religieuze dogma's...anderen die het ontkennen zijn "blind", "gehersenspoeld" etc. De jehova's zouden bijna jaloers zijn op dit soort denkwijzes zeg.
[..]
Je hebt helemaal gelijk over Qatar etc...maar heb je dezelfde kritische houding naar Iran, Hizbullah en Rusland!? Waarom hoor ik jou of 1000 bom daar niet over? Over de rug van de Syriers moet koste wat kost de hond al-Assad aanblijven om maar die Iraanse belangen te blijven verdedigen....want hij zou maar door een meerderheid van de Syriers weg worden gestemd zeg, wat een ramp voor Teheran zou dat toch zijn! Dus hup wapens leveren, en snel! Owja, "de joden zitten erachter!!" Rusland idemdito, ze zouden maar de haven in Tartous kwijtraken zeg.....daar mogen wel door Assad's moorden tienduizenden voor sterven. Nog meer gevechtsvliegtuigen leveren aan die hond, nog meer vijandigde woonwijken platgooien! Zolang die haven maar blijft en daarvoor moet Assad blijven. Hizbullah de "verzetshelden" idemdito, met een Islamitische pet op nog wel. Blijkbaar gaan politieke belangen voor Islam als het om Bashar gaat, ze moeten immers wel hun wapenleverancies aanhouden he...vanuit Teheran naar Damascus naar Zuid-Libanon. Geen enkel kritisch hard woord gehoord openlijk naar Bashar toe: "ey aap, gedraag je ff man naar je mensen toe". Of krijgen we nu de drogreden en gaan we met woorden spelen: "Syrie is een broze democratie" (what ever that may mean), "Bashar gaat na 12 jaar eindelijk hervormen, maar beetje bij beetje jongens. Geduld!" etc.
Waarom zou de USA chaos willen in die regio? USA wil 1) olie en 2) veiligheid voor Israel in die regio. Chaos werkt beide belangen tegen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 16:54 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Propanganda EN 'False Flag' operaties. En niet eentje. Maar een hele reeks, dus. En de VS heeft niks 'bedacht'. Het interesseert ze de rozen. Ze willen alleen complete chaos in die regio.
Chaos is goed zodat er geen 1 grote regionale macht kan ontstaan.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:16 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Waarom zou de USA chaos willen in die regio? USA wil 1) olie en 2) veiligheid voor Israel in die regio. Chaos werkt beide belangen tegen.
Interne chaos in die landen zorgt voor een langdurige stille periode voor Israel. Landen gaan niet naar buiten kijken als zij eerst naar binnen moeten kijken.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:16 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Waarom zou de USA chaos willen in die regio? USA wil 1) olie en 2) veiligheid voor Israel in die regio. Chaos werkt beide belangen tegen.
Alsof dat met Assad gebeurd zou zijn. Al die dictaatoortjes gaan echt niet hun landen samenvoegen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:45 schreef MouzurX het volgende:
Chaos is goed zodat er geen 1 grote regionale macht kan ontstaan.
Als je het nieuws een beetje volgt zou je weten dat er nu allemaal problemen en aanvallen zijn op de Golan Heights met als hoogtepunt die kidnapping van VN-soldaten, terwijl onder decennia van Assad-familie dictatuur er weinig gebeurde. Assad hield zich flink stil tov Israel en dat is ook de kritiek die Jihadi's soms hebben op Assad (en de oppositie tov Mubarak had).quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:57 schreef rakotto het volgende:
Interne chaos in die landen zorgt voor een langdurige stille periode voor Israel. Landen gaan niet naar buiten kijken als zij eerst naar binnen moeten kijken.
Dat zou je denken. En uiteraard is een super-vriendelijk regime helemaal 'kat-in-het-bakkie'. Maar dat is utopisch. Een nieuwe 'Shah' zie ik nog niet snel opstaan in die landen die de VS heeft 'bevrijd', of nog gaat 'bevrijden' (zoals Iran). Het beste waar ze op uit kunnen komen, is een gebied waar lokale fanatici elkaar 24/7 de hersens in slaan, met beveiligde 'enclaves' waar ze op hun dooie gemak de olie op kunnen pompen, terwijl ze met 'verdeel en heers' de groepen vooral tegen elkaar laat knokken. Zoals Israël het georganiseerd heeft in de Palestijnse gebieden, door Hamas eerst op te kweken. En toen die te sterk werd, Fatah de hand boven het hoofd te houden.quote:Op donderdag 28 maart 2013 19:16 schreef Pharmacist het volgende:
Zo. Ze schieten nu al passagiersvliegtuigen neer? Gaat lekker daar!quote:Op donderdag 28 maart 2013 18:21 schreef rakotto het volgende:
Iraanse vliegtuig dat met munitie gevuld schijnt te zijn dat neergeschoten wordt tijdens het landen in Damascus.
Het kidnappen van die VN-soldaten had als doel ze daar weg te krijgen, omdat het boren naar olie door Genie-energy, het bedrijf van Dick Cheney, Jacob Rothschild en Rupert Murdoch, op een Israëlische licentie, lastig werd met VN-pottekijkers. Want de VN stelt dat dat dus niet kan.quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:11 schreef Pharmacist het volgende:
Als je het nieuws een beetje volgt zou je weten dat er nu allemaal problemen en aanvallen zijn op de Golan Heights met als hoogtepunt die kidnapping van VN-soldaten,
Die discussie hebben we 5 topics geleden al gehad.quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:29 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Zo. Ze schieten nu al passagiersvliegtuigen neer? Gaat lekker daar!
Hoewel de bewapening het momentum nu duidelijk heeft doen verschuiven naar de rebellen gaat er nu toch wat mis met de bewapening. De laatste weken doken er steeds meer video's op van radicalere milities met Kroatische wapens.Dat is niet geheel onverwachts, gezien de onderlinge verbondenheid tussen de groepen, maar toch zorgwekkend. Maar nu heeft Higgens ook video's gespot waarin Al-Nusra deze wapens ook gebruikt. En dat zijn toch niet de mensen die je met die wapens wil zien. Het is niet meteen een ramp, gezien het geen grote hoeveelheid lijkt, maar dit is geen fijne ontwikkeling.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 14:54 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Er lijkt nu echt iets in het conflict te veranderen. Het lijk erop dat de rebellen in Zuid-Syrië sinds mid-januari dit jaar worden bevoorraad met wapens uit voormalig Joegoslavië. Voorheen haalden de rebellen hun wapens vooral van veroverde wapens van het Syrische leger van Assad, maar zij hebben deze wapens helemaal niet, dus ze moeten uit het buitenland komen. Een paar weken later doken de wapens ook op in het noorden van Syrië en worden verspreidt naar de provincies in Hama en Damascus. En toevallig zijn de rebellen nu een nieuw en succesvol offensief begonnen in Damascus. Nou winnen de rebellen al sinds eind december terrein in Aleppo, Daraa(z-Syrië), Oost Syrië en Damascus. Dus is er een verband? Waarschijnlijk wel. Maar er zijn meer dingen die opvallen, zoals in de gelinkte artikelen ook wordt beschreven. Het zijn alleen maar de gematigde en seculiere rebellen van de FSA die worden bewapend. Radicalere milities van de FSA, zoals Ahrar al-Sham lijken geen wapens te krijgen en Jabhat al-Nusra ook niet. Nu is dus de grote vraag: Wie bewapent ze? Niemand weet het. Ik heb verschillende ideeën, maar niets weet ik zeker. In ieder geval vind ik dit een fantastische ontwikkeling
Iraaks? Eerder Iraanse.quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die discussie hebben we 5 topics geleden al gehad.Een vliegtuig van de Iraakse luchtmacht is gewoon een militair toestel.
Dat bedoelde ik.quote:
Nah, er komt duidelijk een vlam ergens dichtbij het einde van het filmpje.quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat bedoelde ik.
Op het filmpje zie ik trouwens niets anders dan een vliegtuig wat zonlicht reflecteert.
In beeld zie ik een tweemotorig toestel dat, qua silhouet, de indruk wekt een Boeing 767 te zijn. Nou bestaan er van dat type vliegtuig vracht-versies, maar om te kunnen zien of het een vrachtvliegtuig is, of een passagiersvliegtuig, moet je er echt met je neus bovenop staan.quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Die discussie hebben we 5 topics geleden al gehad.Een vliegtuig van de Iraakse luchtmacht is gewoon een militair toestel.
Gaaaaap. Iedereen begreep dat. Behalve jij.quote:Op donderdag 28 maart 2013 20:51 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Maar nu heeft Higgens ook video's gespot waarin Al-Nusra deze wapens ook gebruikt.
Gaaaap. Je leugens blijven herhalen maakt het nog niet waar. Ga eerst maar eens reageren om mijn reactie in t Bahrain topic.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:07 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Gaaaaap. Iedereen begreep dat. Behalve jij.
Open vragen zoals: 'En verlichte zielen zoals jij gaan ons redding brengen?' Nee. Dank je.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:10 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Gaaaap. Je leugens blijven herhalen maakt het nog niet waar. Ga eerst maar eens reageren om mijn reactie in t Bahrain topic.
Nope, ik zie toch andere dingen staan. Je hebt je dus inmiddels gerealiseerd dat ik gelijk heb. Dat dacht ik alquote:Op donderdag 28 maart 2013 21:13 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Open vragen zoals: 'En verlichte zielen zoals jij gaan ons redding brengen?' Nee. Dank je.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:05 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
In beeld zie ik een tweemotorig toestel dat, qua silhouet, de indruk wekt een Boeing 767 te zijn. Nou bestaan er van dat type vliegtuig vracht-versies, maar om te kunnen zien of het een vrachtvliegtuig is, of een passagiersvliegtuig, moet je er echt met je neus bovenop staan.
Daarnaast stelt degene die dit filmpje plaatst dat er munitie aan boord zou hebben gezeten. Als dat van hetzelfde 'kaliber' was als wat er aan boord zat van dat vliegtuig uit Moskou dat ze boven Turkije uit de lucht hebben geplukt, en gedwongen hebben te landen, dan is dat dus NIKS.
Nee. Ik vind je 'toon' van meet af bewust confronterend, en je blaakt van vooringenomenheid. Bij je eerste reactie op wat ik schreef, had ik je er al op gewezen dat die geen basis bood voor een inhoudelijke discussie. En in schreeuwpartijen en bittere verwijten, voortvloeiend uit sentiment, heb ik domweg geen zin.quote:Op donderdag 28 maart 2013 21:15 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Nope, ik zie toch andere dingen staan. Je hebt je dus inmiddels gerealiseerd dat ik gelijk heb. Dat dacht ik al
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |