Mn rug kapt er idd gewoon mee na een paar sets.quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:47 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Afhankelijk van hoe zwaar je traint, kost het op een gegeven moment gewoon meerdere dagen om te herstellen.
Dan ga je idd. wel merken dat je niet hersteld bent na een dag of 2 met zulke compound oefeningen...
Je weet dat je met front squats je kont ook veel gebruikt he?quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:53 schreef moonhammer het volgende:
Ik doe welliswaar frontsquads, want ik heb een enorme reet van mezelf en met backsquads zijn binnen een week mn pantalons te klein (has happened before..)
quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:20 schreef MarMar het volgende:
Mjah, ik eet gewoon 3 hoofdmaaltijden, 3 tussendoortjes, afhankelijk van de activiteiten op die dag en het lukt me prima om langzaam lichter te worden en toch meer vetvrije massa te maken
Dat gaat anders zijn wanneer je al verder bent met gains, maar tegen de tijd dat ik daar aantoe ben, ben ik iig wel klaar met mijn vetlaagje
Ik heb inmiddels in elk geval al een behoorlijke 2-packen de rest wordt ook steeds zichtbaarder.
Zeer zeker. Maar zodoende kan ik mijn quads flink hard aanpakken. Deze lopen achter bij mijn hamstrings en glutes.quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:55 schreef seto het volgende:
[..]
Je weet dat je met front squats je benen meer gebruikt dan bij back squats he?
too bad dat die niet zo hoog in gewicht gaanquote:Op donderdag 28 maart 2013 09:56 schreef Panzermaus het volgende:
Mijn bum is niet meer wat het geweest is.
Leg extension machine voor de win trouwens.
Mijn bum is mijn troefkaart. Tot ie harig wordt althans.quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:56 schreef Panzermaus het volgende:
Mijn bum is niet meer wat het geweest is.
Leg extension machine voor de win trouwens.
Doen na squats + leg press.quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:57 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
too bad dat die niet zo hoog in gewicht gaan
Scheren man! Scheer ook je benen goed.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:19 schreef NomanIW het volgende:
[..]
Mijn bum is mijn troefkaart. Tot ie harig wordt althans.
Die gaat tot zo'n 100 kilo? Als ik dat na het squatten doe ga ik wel kapot hoor. Laatste setje is echt niet meer dan 60 kg ofzo.quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:57 schreef Curlbrah het volgende:
[..]
too bad dat die niet zo hoog in gewicht gaan
Sterkte!quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:40 schreef BigSmurf het volgende:
Update schouderblessure: Echo gehad, heeft niks uitgewezen, alles ziet er keurig uit en beweegt goed langs elkaar. Volgens de radioloog kan het ook een beschadiging van het labrum zijn (dat zei m'n fysio ook als mogelijkheid), en da's alleen zichtbaar op een MRI, dus daar gaan we maar eens op aansturen. Wordt vervolgd.
Ook al last van schouder? Eerdere berichten niet meegekregen. Hier ook al geruime tijd last van linker schouder namelijk. Voelt zelf gewoon als een ontsteking o.i.d. Als mijn schouder warm is gaan de oefeningen wel gewoon. Juist als ik niks/weinig doe heb ik een "zeurderig" gevoel in mijn schouder. Wat zijn jou klachten?quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:40 schreef BigSmurf het volgende:
Update schouderblessure: Echo gehad, heeft niks uitgewezen, alles ziet er keurig uit en beweegt goed langs elkaar. Volgens de radioloog kan het ook een beschadiging van het labrum zijn (dat zei m'n fysio ook als mogelijkheid), en da's alleen zichtbaar op een MRI, dus daar gaan we maar eens op aansturen. Wordt vervolgd.
Dit, na 3x8x75 was ik kapot gisteren. Ook mooi hoe je je hele quads voelt strekken.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:39 schreef DeLoet het volgende:
[..]
Die gaat tot zo'n 100 kilo? Als ik dat na het squatten doe ga ik wel kapot hoor. Laatste setje is echt niet meer dan 60 kg ofzo.
Het kan best zijn, dat ik van nature al een kleine boog in mijn rug heb.quote:Op donderdag 28 maart 2013 07:37 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
'k zou toch eens een filmpje of foto maken vanaf de zijkant als je laag staat. Je moet gewoon helemaal niks hoeven voelen in je rug met een squat. Helemaal niks.
Weet je zeker dat je je onderrug niet toch een beetje geknikt hebt staan?
--> En doe een Low-bar squat.
http://stronglifts.com/squats-exercise-lower-back-pain/
En als je dan toch in die Smith squat, dan wel met je poten voor je gevoel idioot ver naar voren gaan staan.
Staat die Smith een klein beetje schuin?
Is het nogsteeds niet mogelijk om vanaf een bankdrukbankje te squatten?
Deed dat ook altijd in m'n oude gym. Afwisselend smith en bankdrukbankje. Heb je ook gelijk een failsafe (het bankje)
Smith is af en toe lekker voor HACK squats![]()
Thanks.quote:
Lurk hier altijd mee voor de kennis die er zit, post niet zoveel, paar topics terug voor 't laatst. Maar ik heb het andersom, dagelijkse bezigheden en rustige rotaties gaan prima, maar zodra er kracht op komt, warm of niet, gaat het fout. Vooral pushups/BP/OHP-like oefeningen is het direct het gevoel van een mespuntje in m'n schouder. Insteek/doorhaalpunt bij borstcrawl en het werpen van een bal idem dito. Doe ik dat soort dingen frequent, of zit ik lang in een belastende houding, dan krijg ik ook in rust last, maar nooit langer dan 1-2 dagen. En da's dus al een tijdje zo.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:45 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
[..]
Ook al last van schouder? Eerdere berichten niet meegekregen. Hier ook al geruime tijd last van linker schouder namelijk. Voelt zelf gewoon als een ontsteking o.i.d. Als mijn schouder warm is gaan de oefeningen wel gewoon. Juist als ik niks/weinig doe heb ik een "zeurderig" gevoel in mijn schouder. Wat zijn jou klachten?
Welke kant op legg curl?quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:45 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Dit, na 3x8x75 was ik kapot gisteren. Ook mooi hoe je je hele quads voelt strekken.
Leg curl daarentegen vind ik gewoon kut. Voelt niet goed, dat kussen-ding doet pijn op mijn benen, etc.
Dat zijn andere processen. Rust en verminderde belasting, plus hygiene en minimaliseren van ontstekingen zijn daar veel meer van belang dan eiwitinname. Ik zou overigens niet weten of een hoog eiwitinname ueberhaupt wondgenezing bevordert. Is echt iets anders dan spierhypertrofie.quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:27 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Stel dat je een wond hebt; herstelt die sneller door een grotere inname van eiwitten (zoals wij) of maakt dat niks uit in tegenstelling tot een gemiddeld persoon?
hoe zit het dan met suikerziekte en wonden? Mensen met diabetisch hebben toch ook een slechtere genezing? Is dat door de doorbloeding die slechter is?quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:12 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Dat zijn andere processen. Rust en verminderde belasting, plus hygiene en minimaliseren van ontstekingen zijn daar veel meer van belang dan eiwitinname. Ik zou overigens niet weten of een hoog eiwitinname ueberhaupt wondgenezing bevordert. Is echt iets anders dan spierhypertrofie.
Ja, en door hoog insuline vaak meer chronische ontstekingen, verminderde respons op groeihormonen, leukocyten die het niet meer goed doen, etc.quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]
hoe zit het dan met suikerziekte en wonden? Mensen met diabetisch hebben toch ook een slechtere genezing? Is dat door de doorbloeding die slechter is?
Ja, ik ben het er wel mee eens dat de theorie er momenteel op wijst dat het slimmer is ontbijt over te slaan dan bv. avondeten over te slaan als je het over lichaamscompositie hebt. Hoeveel voordeel je individueel hiervan gaat merken bij een isocalorisch dieet, is nog maar de vraag, omdat dat ook afhangt van eiwitinname, training, etc.quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:40 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Er zijn theorieën die stellen dat je lichaam meer vet verbrand naarmate het vasten op de dag langer duurt, en dat eten een signaal voor je lichaam is om geen vet meer te verbranden. Als dit klopt, dan zou het wel degelijk verschil zitten of je 2500 kcal in een avond opeet, of over de dag verspreid.
De vraag is natuurlijk of het klopt, en mocht het kloppen is het effect ervan ook nog merkbaar.
Zie bijv. http://www.schwarzenegger(...)ing-step-1-breakfast
[..]
Zelf doe ik alleen IF tijdens de cut, gewoon omdat het makkelijk is. Heb het ook tijdens een bulk geprobeerd, maar dat vind ik niet handig. Uiteindelijk, voor de meesten, gaat het erom hoe makkelijk iets vol te houden is denk ik.
Daar is gewoon nog veel meer onderzoek naar nodig.quote:A desired outcome of a weight loss intervention is to minimize loss of fat-free mass, and the consumption of larger meals in the evening may very well contribute to achieving this outcome, particularly if the retention of fat-free mass proves to be lean tissue and not merely water.
http://jn.nutrition.org/content/127/1/75.long
Hij zit gewoon bij ons op dit forum hoor..quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:07 schreef IrCute het volgende:
http://m.facebook.com/?_r(...)786&__user=510275712
quote:Op donderdag 28 maart 2013 13:19 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Hij zit gewoon bij ons op dit forum hoor..
Username = CarbonC
Lijkt wel een schoolvoorbeeld van impingement.quote:Op donderdag 28 maart 2013 10:59 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Thanks.
[..]
Lurk hier altijd mee voor de kennis die er zit, post niet zoveel, paar topics terug voor 't laatst. Maar ik heb het andersom, dagelijkse bezigheden en rustige rotaties gaan prima, maar zodra er kracht op komt, warm of niet, gaat het fout. Vooral pushups/BP/OHP-like oefeningen is het direct het gevoel van een mespuntje in m'n schouder. Insteek/doorhaalpunt bij borstcrawl en het werpen van een bal idem dito. Doe ik dat soort dingen frequent, of zit ik lang in een belastende houding, dan krijg ik ook in rust last, maar nooit langer dan 1-2 dagen. En da's dus al een tijdje zo.
Hoe kan het dan dat ik m'n arm voorwaarts en zijwaarts zonder pijn omhoog kan halen en uitstrekken (omhoog reiken dus) en dat er op de echo bij de impingement test niets raars te zien is? Serieuze vraag overigens.quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:29 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Lijkt wel een schoolvoorbeeld van impingement.
Misschien te weinig provocatie als je voorwaarts en zijwaarts je arm omhoog haalt. Echo moet je gebruiken om je hypothese te bevestigen. Alleen is het niet altijd alles zichtbaar op zo'n echo. Wordt tegenwoordig vaak onterecht als een be all end al gebruikt.quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:36 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat ik m'n arm voorwaarts en zijwaarts zonder pijn omhoog kan halen en uitstrekken (omhoog reiken dus) en dat er op de echo bij de impingement test niets raars te zien is? Serieuze vraag overigens.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:36 schreef BigSmurf het volgende:
[..]
Hoe kan het dan dat ik m'n arm voorwaarts en zijwaarts zonder pijn omhoog kan halen en uitstrekken (omhoog reiken dus) en dat er op de echo bij de impingement test niets raars te zien is? Serieuze vraag overigens.
Je had toch al de nodige impingementtestjes gehad? Ik neem aan dat ze daarbij "tegengas" gegeven hebben op jouw bewegingen? Volgens mij is er door een gemiddelde fysio met redelijke zekerheid te zeggen dat het een impingement is of niet.quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:46 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Misschien te weinig provocatie als je voorwaarts en zijwaarts je arm omhoog haalt. Echo moet je gebruiken om je hypothese te bevestigen. Alleen is het niet altijd alles zichtbaar op zo'n echo. Wordt tegenwoordig vaak onterecht als een be all end al gebruikt.
If so, dan weet ik het ook niet.quote:Op donderdag 28 maart 2013 14:50 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
Je had toch al de nodige impingementtestjes gehad? Ik neem aan dat ze daarbij "tegengas" gegeven hebben op jouw bewegingen? Volgens mij is er door een gemiddelde fysio met redelijke zekerheid te zeggen dat het een impingement is of niet.
Ik krijg bij leg curls altijd steken in mijn heupen, zelfs al op vrij laag gewicht. Enig idee hoe dat komt?quote:Op donderdag 28 maart 2013 11:00 schreef RaymondK het volgende:
[..]
Welke kant op legg curl?
Je bedoelt de omlaag variant denk? --> Dan niet de handles voor je pakken, maar je handen plat tegen elkaar aan (duimen rechtop) onder/achter dat kussen en tussen je benen klemmen. Dan blijf je gelijk ook veel beter zitten.
Die curl omhoog gaat, als je boven je lichaamsgewicht uit komt, vaak ook veel beter als je ergens anders kan pakken. Ergens achter de stoel i.p.v. er naast...
pfoe....quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:00 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik krijg bij leg curls altijd steken in mijn heupen, zelfs al op vrij laag gewicht. Enig idee hoe dat komt?
Misschien je benen iets verder naar buiten draaien? Beetje experimenteren.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:00 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik krijg bij leg curls altijd steken in mijn heupen, zelfs al op vrij laag gewicht. Enig idee hoe dat komt?
quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:00 schreef Agentperry het volgende:
[..]
ja idd.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:11 schreef Fanta-stick het volgende:
[..]
Misschien je benen iets verder naar buiten draaien? Beetje experimenteren.
Ik doe dit ook altijd.icm een lichte spanning houden op je benen, dus niet op slot. Nooit last ergens van. Het enige wat ik heb is vaak een steek in mijn schouder, alsof het in mijn trapezius zit. Maar heb een keer een blessure gehad.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:13 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
ja idd.
officieel is het je voeten kaars recht omhoog, maar misschien dat dat idd. niet lekker werkt voor jou...
dan draai je idd je been in je heup een beetje anders...
Dit slaat nergens op, gewoon naar de huisarts of fysio, je moet oefening gewoon normaal kunnen uit voeren, bij een standaard gezondheid.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:15 schreef Agentperry het volgende:
Anders zitten heb ik al geprobeerd, heb de legcurls dus maar uit mijn schema gegooid.
Misschien wat experimenteren met de verschillende standen? Bij mijn sportschool kan je het zitvlak en het vlak bij je voeten verplaatsten.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:15 schreef Agentperry het volgende:
Anders zitten heb ik al geprobeerd, heb de legcurls dus maar uit mijn schema gegooid.
Ik heb verder nooit ergens last van, dus ga er van uit dat het weinig uit zal maken. Daarnaast ben ik niet de enige die daar op dat apparaat last van heeft. En ik doe nu gewoon sl deadlifts, dat samen met squats is genoeg hamstring training voor mij.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:19 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Dit slaat nergens op, gewoon naar de huisarts of fysio, je moet oefening gewoon normaal kunnen uit voeren, bij een standaard gezondheid.
Hmm woensdag maar even gaan kijken dan. Werk op een paar km afstand van die shop in Amersfoort. Kan vast wel een uurtje eerder weggaan.quote:
dan geef je dat aan bij de balie, iedereen krijgt last van die machinequote:Op donderdag 28 maart 2013 15:26 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik heb verder nooit ergens last van, dus ga er van uit dat het weinig uit zal maken. Daarnaast ben ik niet de enige die daar op dat apparaat last van heeft. En ik doe nu gewoon sl deadlifts, dat samen met squats is genoeg hamstring training voor mij.
Ik ben geen wereldverbeteraar, dat vind ik iets voor linkse mensen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:30 schreef THEFXR het volgende:
[..]
dan geef je dat aan bij de balie, iedereen krijgt last van die machine
jij vraagt en krijgt antwoorden, als ze je niet bevallen, veel succes met trainen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:31 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Ik ben geen wereldverbeteraar, dat vind ik iets voor linkse mensen.
Dat was niet de strekking van mijn reactie.quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:31 schreef THEFXR het volgende:
[..]
jij vraagt en krijgt antwoorden, als ze je niet bevallen, veel succes met trainen.
Zit je ver genoeg naar achter?quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:00 schreef Agentperry het volgende:
[..]
vragen stellen terwijl je het antwoord al weetquote:Op donderdag 28 maart 2013 15:32 schreef Agentperry het volgende:
[..]
Dat was niet de strekking van mijn reactie.
Hoeveel squat je?quote:Op donderdag 28 maart 2013 15:22 schreef VliegendeSchoen het volgende:
[..]
Misschien wat experimenteren met de verschillende standen? Bij mijn sportschool kan je het zitvlak en het vlak bij je voeten verplaatsten.
Zelf ben ik ook geen fan ervan, voelt niet lekker die oefening.
Gewoon squatten!
de prijsquote:Op donderdag 28 maart 2013 15:41 schreef Travel. het volgende:
En wat is nou eigenlijk het verschil tussen whey perfection en mass perfection?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |