quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:03 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Waren het squats of goodmornings?
http://stronglifts.com/how-to-avoid-leaning-forward-on-squats/
Waar mag dat staan?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:01 schreef Stereotomy het volgende:
Zeggen dat je 'minder vet opslaat na het vasten' oid
Dit is hetzelfde als dat ik manager en teamleiders hoor zeggen:quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:07 schreef Automatique het volgende:
[..]
Waar mag dat staan?
Ik geef alleen aan dat ik met bulken sowieso in vet aankom. In fasting window, zal de lichaam voor onderhoud zijn energie uit de vetvoorraden moeten puten, bij gebrek aan voedsel. Mijn deductie is dat het combineren van Leangains met bulken leidt tot een minder snelle stijging in vetpercentage.
Overigens waardeer ik je bijdrage, daar niet van.
Apen in de dierentuin komen in opstand. Van de opzichter krijgen ze 2 nootjes in de ochtend, en 3 in de avond. Apen vinden dit te weinig. De opzichter heeft een idee: vanaf nu krijgen jullie 3 nootjes in de ochtend! Maar wel maar 2 in de avond.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:07 schreef Automatique het volgende:
[..]
Waar mag dat staan?
Ik geef alleen aan dat ik met bulken sowieso in vet aankom. In fasting window, zal de lichaam voor onderhoud zijn energie uit de vetvoorraden moeten puten, bij gebrek aan voedsel. Mijn deductie is dat het combineren van Leangains met bulken leidt tot een minder snelle stijging in vetpercentage.
Haha wat een sukkels. Nu hebben ze 's avonds toch gewoon een nootje minder?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Apen in de dierentuin komen in opstand. Van de opzichter krijgen ze 2 nootjes in de ochtend, en 3 in de avond. Apen vinden dit te weinig. De opzichter heeft een idee: vanaf nu krijgen jullie 3 nootjes in de ochtend! Maar wel maar 2 in de avond.
De apen zijn blij, nu hebben ze 1 nootje meer in de ochtend!
quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:10 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Haha wat een sukkels. Nu hebben ze 's avonds toch gewoon een nootje minder?
Ik vond mijn voorbeeld leuker.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Apen in de dierentuin komen in opstand. Van de opzichter krijgen ze 2 nootjes in de ochtend, en 3 in de avond. Apen vinden dit te weinig. De opzichter heeft een idee: vanaf nu krijgen jullie 3 nootjes in de ochtend! Maar wel maar 2 in de avond.
De apen zijn blij, nu hebben ze 1 nootje meer in de ochtend!
Gast, waarom snap je nu niet, dat je tijdens het bulken MEER binnen krijgt dan je NODIG hebt. Hoezo zou je dan je vet voorraden moeten aanspreken?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:07 schreef Automatique het volgende:
[..]
Waar mag dat staan?
Hoeveel nootjes is het onderhoud van de gemiddelde aap vandaag de dag ongeveer, pak em beet?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]![]()
![]()
Domme opzichter. Het juiste antwoord is natuurlijk 16 uur geen nootjes en 8 uur vijf nootjes. Dan gaan die apen pas echt vooruit.![]()
In je metafoor gesteld, even hypothetisch hé. Dus er zit geen systematiek achter deze getallen, en dienen slechts voor overzicht.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:04 schreef Asgard het volgende:
[..]
Waarom?
Stel jij moet boodschappen doen á 15 euro (onderhoud). Ik geef jou 's ochtends 20 euro (totale inname) en jij gaat vervolgens 's avonds boodschappen doen (en de prijzen veranderen niet natuurlijk), is er een reden waarom jij ineens 5 euro meer (boven onderhoud) gaat uitgeven afgezien van het tijdstip? Nee.
Hoop dat je 't snapt.
5. Behalve als je low-carbt of IF doet. Dan heb je opeens 9 nootjes aan onderhoud nodig. Volgens de fans, dan.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:13 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Hoeveel nootjes is het onderhoud van de gemiddelde aap vandaag de dag ongeveer, pak em beet?
Hoeveel heb jij de laatste keer minimaal moeten eten om niet af te vallen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:13 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Hoeveel nootjes is het onderhoud van de gemiddelde aap vandaag de dag ongeveer, pak em beet?
Waarom zou hij die surplus moeten aanspreken als je lichaam al voldoende voedingsstoffen heeft?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:14 schreef Automatique het volgende:
[..]
In je metafoor gesteld, even hypothetisch hé. Dus er zit geen systematiek achter deze getallen, en dienen slechts voor overzicht.
Je bent aan het bulken. Je zit 6 kcal boven je onderhoud.
Surplus van 6 kcal is verdeeld over :
2 gram eiwitten.
2 gram vet.
2 koolhydraten.
Je eet dus 6 kcal meer dan benodigd is voor onderhoud. Er wordt 2 gram als vet opgeslagen. In je fastingperiode heeft je lichaam geen beschikking over energiebronnen in voedsel. Je lichaam haalt dan energie uit de opgeslagen vet. 0,5 gram vet wordt verbruikt. Aan het einde van de dag, neem je uiteindelijk in je bulk maar 1,5 gram aan in vet. Zonder leangains zou het aan de eind van de dag 2,0 gram vet zijn.
Voorzover de theorie. Hier wordt er op doorgezaagd, dat je dan in vet aankomt. Dat ontken ik immers ook niet.
Insinueren dat ik een aap ben. Zeg dat maar tegen je vrienden op het schoolplein.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hoeveel heb jij de laatste keer minimaal moeten eten om niet af te vallen?
Ik heb deze 3 nu gehad vanwege studies waar ik als proefpersoon aan deelneem, ze zijn gemaakt bij Biopartner in Maastricht. Geen idee of die ook voor particulieren werken eigenlijk.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:14 schreef Push. het volgende:
[..]
Gaaf. Waar laten doen en wat kost het?
Omdat die niet altijd binnenkomen. Je bent immers 16 uur aan het vasten.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:15 schreef MrGuma het volgende:
Waarom zou hij die surplus moeten aanspreken als je lichaam al voldoende voedingsstoffen heeft?
verrassing, er wordt 6 kcal als vet/glycogeen opgeslagen als je 6 kcal meer dan onderhoud eet.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:14 schreef Automatique het volgende:
[..]
In je metafoor gesteld, even hypothetisch hé. Dus er zit geen systematiek achter deze getallen, en dienen slechts voor overzicht.
2 gram eiwitten.
2 gram vet.
2 koolhydraten.
Je eet dus 6 kcal meer dan benodigd is voor onderhoud. Er wordt 2 gram als vet opgeslagen.
Nee, die '0.5 gram vet verbruikt' is al reeds doorgerekend in je 6 kcal overschot! Daarom heet het overschot op een dag/periode! Of het een lange vastenperiode of kleine periodes tussen het eten door betreft maakt dus niet uit, het gaat om het totaal.quote:In je fastingperiode heeft je lichaam geen beschikking over energiebronnen in voedsel. Je lichaam haalt dan energie uit de opgeslagen vet. 0,5 gram vet wordt verbruikt. Aan het einde van de dag, neem je uiteindelijk in je bulk maar 1,5 gram aan in vet. Zonder leangains zou het aan de eind van de dag 2,0 gram vet zijn.
Voorzover de theorie. Hier wordt er op doorgezaagd, dat je dan in vet aankomt. Dat ontken ik immers ook niet.
Maar om die 16 uur door te komen, heb je die 16 uur daarvoor al voldoende gegeten om de dag door te komen. Alles wat daar boven zit wordt dus niet aangesproken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:17 schreef Automatique het volgende:
[..]
Omdat die niet altijd binnenkomen. Je bent immers 16 uur aan het vasten.
Jij had het over IF etc, dus was benieuwd ;-)quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:16 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Insinueren dat ik een aap ben. Zeg dat maar tegen je vrienden op het schoolplein.
Precies.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:19 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Maar om die 16 uur door te komen, heb je die 16 uur daarvoor al voldoende gegeten om de dag door te komen. Alles wat daar boven zit wordt dus niet aangesproken.
Ik snap je berekening niet helemaal. Waarom zou 6 kcal overschot leiden tot verbruik van lichaamsvoorraad?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:14 schreef Automatique het volgende:
[..]
2 gram eiwit.
2 gram vet.
2 koolhydraten.
Je eet dus 6 kcal meer dan benodigd is voor onderhoud. Van die 6 gram overbodige surplus, wordt 2 gram als vet opgeslagen. In je fastingperiode heeft je lichaam geen beschikking over energiebronnen in voedsel. Om alsnog aan energie te komen, haalt je lichaam dan energie uit de opgeslagen vet. 0,5 gram vet wordt verbruikt. Aan het einde van de dag, neem je uiteindelijk in je bulk maar 1,5 gram aan in vet. Zonder leangains zou het aan de eind van de dag 2,0 gram vet zijn.
Ja, die gast had wel lolquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:20 schreef MarMar het volgende:
En je eet 8 uren lang immers meer dan je in 24 uur nodig hebt.. er raakt weinig opgebrand als je steeds meer dan aanvult..
Echt he..
Doet me denken aan dit:
quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:30 schreef MarMar het volgende:
Tsjah, je kan alleen knap én slim eisen als je zelf ook genoeg te bieden hebtanders moet je settelen, zo werkt de wereld
Ligt eraan hoe het voor jou voelt. Ik doe nu stronglifts en daar doe ik squats en deadlifts op dezelfde dag (wel maar 1x5 deadlifts, excl. warming up) en dat gaat imo prima.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:30 schreef Poidertje het volgende:
Vanavond deadlifts en squats in 1 training gedaan.
Wat zeggen jullie... beter deadlift en squat apart houden in een schema?
Ben wel goed gesloopt trouwens.... nu kwarkje eten en mijn bed opzoeken.
Good sleep = gainzzzz
Kon nog redelijk zwaar squatten. 9quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:33 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe het voor jou voelt. Ik doe nu stronglifts en daar doe ik squats en deadlifts op dezelfde dag (wel maar 1x5 deadlifts, excl. warming up) en dat gaat imo prima.
Zolang je form goed blijft maakt het niets uit. Bij beide oefeningen wordt wel veel gevraagd van je onderrug, dus mijn voorkeur gaat uit naar het niet achter elkaar doen van de oefeningen; het liefste op verschillende dagen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:30 schreef Poidertje het volgende:
Vanavond deadlifts en squats in 1 training gedaan.
Wat zeggen jullie... beter deadlift en squat apart houden in een schema?
Ben wel goed gesloopt trouwens.... nu kwarkje eten en mijn bed opzoeken.
Good sleep = gainzzzz
Ik doe dmv Stronglifts in 1 workout squatten, overhead press en deadliften, in die volgorde.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:50 schreef Poidertje het volgende:
Oke thanks voor de reacties. Deed de deadlifts als eerste en einde van de training squats.
Dan is het nog goed te doen.
Inderdaad, maar na je 16 uur vast ga je overcompenseren omdat je bulkt. Waar gaat de overgebleven energie dan naar toe?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:17 schreef Automatique het volgende:
[..]
Omdat die niet altijd binnenkomen. Je bent immers 16 uur aan het vasten.
quote:Op woensdag 27 maart 2013 00:50 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Gewoon gruwelijk veel vlees
Op rustdagen eet ik meestal voor de lunch een halve kip met nog een spies ofzo erbij voor den smaeck. Vervolgens 's avonds nog eens ~250g aan kip of rund en dan zit je al aan de 100g. Vier eitjes erbij, een handje nootjes een shake en een blikje tonijn en voila, 150g eiwit. Zo moeilijk is het niet.
Ik vreet zowat een hele kippenboerderij per week
quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:40 schreef ManageTheAnger het volgende:
Lief dagboek,
Ik kom net terug van de gym samen met een maat van me, ik heb mijn persoonlijke record squatten verbroken door 110 kilo te squatten.. welleswaar in de smithmachine, maar eerder bleef ik altijd steken op 60-70 kilo
Nu wel een beetje last van mijn rug enzo.
Dag liefdagboek,
xoxoxo
'k zou toch eens een filmpje of foto maken vanaf de zijkant als je laag staat. Je moet gewoon helemaal niks hoeven voelen in je rug met een squat. Helemaal niks.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:06 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]![]()
Gewoon squats, heb juist op mijn form gelet.... (ik had al wat last van mijn rug)
Zo heb ik zelfs mijn schoenen uitgedaan en ik merkte significant verschil in prestatie in vergelijking met schoenen aan
Met iemand die vroeger ook aan BB deed die dus op mijn form lette ;-)
Er zijn theorieën die stellen dat je lichaam meer vet verbrand naarmate het vasten op de dag langer duurt, en dat eten een signaal voor je lichaam is om geen vet meer te verbranden. Als dit klopt, dan zou het wel degelijk verschil zitten of je 2500 kcal in een avond opeet, of over de dag verspreid.quote:Op donderdag 28 maart 2013 07:39 schreef Illuvatar het volgende:
Wat betreft tijdstippen om te eten stond er ooit een artikel op Leangains waar Martin het had over de voordelen van een groot gedeelte van je kcal eten laat op de dag. Het eerste gedeelte ging over het debunken van de 'laat eten is slecht voor je' mythe, maar daarna geeft hij aan dat je in de cut sneller vet kan verliezen door je zwaartepunt in kcal naar laat in de dag te verschuiven.
Is dit inmiddels achterhaald en als broscience gearchiveerd, of zijn er meer onderzoeken welke dit onderschrijven?
Zelf doe ik alleen IF tijdens de cut, gewoon omdat het makkelijk is. Heb het ook tijdens een bulk geprobeerd, maar dat vind ik niet handig. Uiteindelijk, voor de meesten, gaat het erom hoe makkelijk iets vol te houden is denk ik.quote:Yes, the feast-in-the-morning group lost more weight, but they lost a lot more muscle and a lot less fat. The second group—which, again, ate most of their calories at night—lost almost exclusively fat while preserving muscle[65-69].
Ik voel squats met name in mn buikspieren, maar je brengt het gewicht toch ook een beetje omhoog vanuit de onderrug wanneer je weer overeind komt?quote:Op donderdag 28 maart 2013 07:37 schreef RaymondK het volgende:
[..]
[..]
'k zou toch eens een filmpje of foto maken vanaf de zijkant als je laag staat. Je moet gewoon helemaal niks hoeven voelen in je rug met een squat. Helemaal niks.
Weet je zeker dat je je onderrug niet toch een beetje geknikt hebt staan?
--> En doe een Low-bar squat.
http://stronglifts.com/squats-exercise-lower-back-pain/
En als je dan toch in die Smith squat, dan wel met je poten voor je gevoel idioot ver naar voren gaan staan.
Staat die Smith een klein beetje schuin?
Is het nogsteeds niet mogelijk om vanaf een bankdrukbankje te squatten?
Deed dat ook altijd in m'n oude gym. Afwisselend smith en bankdrukbankje. Heb je ook gelijk een failsafe (het bankje)
Smith is af en toe lekker voor HACK squats![]()
Interessant artikel, bedankt. Ik ga het in de praktijk eens uitvoeren binnenkort.quote:Op donderdag 28 maart 2013 08:40 schreef Nic1 het volgende:
[..]
Er zijn theorieën die stellen dat je lichaam meer vet verbrand naarmate het vasten op de dag langer duurt, en dat eten een signaal voor je lichaam is om geen vet meer te verbranden. Als dit klopt, dan zou het wel degelijk verschil zitten of je 2500 kcal in een avond opeet, of over de dag verspreid.
De vraag is natuurlijk of het klopt, en mocht het kloppen is het effect ervan ook nog merkbaar.
Zie bijv. http://www.schwarzenegger(...)ing-step-1-breakfast
[..]
Zelf doe ik alleen IF tijdens de cut, gewoon omdat het makkelijk is. Heb het ook tijdens een bulk geprobeerd, maar dat vind ik niet handig. Uiteindelijk, voor de meesten, gaat het erom hoe makkelijk iets vol te houden is denk ik.
Ik heb er al moeite mee met als er een dag tussen zit.... (maandag deadlift, woensdag squat).quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:42 schreef Banaanensuiker het volgende:
[..]
Zolang je form goed blijft maakt het niets uit. Bij beide oefeningen wordt wel veel gevraagd van je onderrug, dus mijn voorkeur gaat uit naar het niet achter elkaar doen van de oefeningen; het liefste op verschillende dagen.
Afhankelijk van hoe zwaar je traint, kost het op een gegeven moment gewoon meerdere dagen om te herstellen.quote:Op donderdag 28 maart 2013 09:45 schreef moonhammer het volgende:
[..]
Ik heb er al moeite mee met als er een dag tussen zit.... (maandag deadlift, woensdag squat).
Al warm ik 2 sets op en 4 werksetjes met deadlift, dus pak mn rug wel flink aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |