Pull ups enzo. En toch stiekem curlen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 20:27 schreef Zaran het volgende:
Hoe komen powerlifters aan van die grote biceps? die worden toch nauwelijks gebruikt bij de meeste powerlifts? vind het ook niet de types die in de gym staan te curlen
Je bent jezelf dan onnodig moeilijk aan het maken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:42 schreef Automatique het volgende:
1 vraag. Ik volg leangains methode van intermittent fasting.
8 uur eten, 16 uur vasten.
In die 8 uur feed window ben ik dan aan het bulken, door boven m'n onderhoud te eten. Totaalinname in hele dag is dan boven onderhoud. Ik lees echter constant op Bodybuilding fora dat je de Leangains/IF in een cut toepast, en niet in een bulk.
Weet iemand hoe dit zit? Ik ben aan het bulken, maar honger mijzelf wel uit in die 16 uur....
Om vetpercentage te verlagen in fast-periode.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:43 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Je bent jezelf dan onnodig moeilijk aan het maken.
Weet je wel waarom je nu vast?
Kun je daarover meer vertellen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:44 schreef Awesome_ het volgende:
Bulken is niet handig met IF inderdaad. Iets met trainingsprikkel/eiwitsynthese.
Als je boven onderhoud eet in een periode, kom je vet aan. Per definitie. Alsof je rijker wordt als je baas je 4x500 EUR in de maand uitbetaalt vs. 1x 2000 EUR.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:46 schreef Automatique het volgende:
[..]
Om vetpercentage te verlagen in fast-periode.
Over 4*500 kan je eerder rendement halenquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Als je boven onderhoud eet, kom je vet aan. Per definitie. Alsof je rijker wordt als je baas je 4x500 EUR in de maand uitbetaalt vs. 1x 2000 EUR.
Als ik Berkhan was zou ik ook knettergek worden van iedereen die allerlei magie in IF gaat zien.
Goed gezienquote:Op woensdag 27 maart 2013 21:51 schreef Drommeldaris het volgende:
[..]
Over 4*500 kan je eerder rendement halen
Gaaf. Waar laten doen en wat kost het?quote:Op woensdag 27 maart 2013 17:51 schreef meneer_valk het volgende:
Nou, hier is 'ie dan, mijn DEXA-post. Het rijtje 'lean+BMC' is vanzelfsprekend vetvrije massa. Foto's komen wel ooit een keer na het cutten![]()
14-09-2012:
[ afbeelding ]
10-12-2012:
[ afbeelding ]
27-03-2013:
[ afbeelding ]
Mijn lengte is overigens 1.85.
Dat sowieso. Maar je snapt m'n punt niet. Met bulken kom je flink aan in vet. Met leangains kun je dit vettoename nog enigszins compenseren. Wat spiersynthese betreft, heb ik daar ook rekening mee gehouden. Voordat ik train, heb ik 25% van m'n totale kcal inname al gegeten. Na training eet ik de andere 75% van m'n kcalinname.quote:Op woensdag 27 maart 2013 21:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Als je boven onderhoud eet in een periode, kom je vet aan. Per definitie.
Nee.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:44 schreef Automatique het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar je snapt m'n punt niet. Met bulken kom je flink aan in vet. Met leangains kun je dit vettoename nog enigszins compenseren.
Wie zegt dat dit 'niet kan'? Zover ik kan zien wordt er alleen gezegd dat dat niet handig is, en het *is* ook niet handig om teveel kcals in te weinig uren te moeten stoppen.quote:en een combinatie van Leangains en Bulken niet mogelijk lijkt te zijn?
Tja,quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:50 schreef MarMar het volgende:
En ik maar denken dat alleen vivavrouwen in dit soort shit trappen...
Een deel van die 500 kcal wordt als vet opgeslagen. Die verbruik je dan in je fasting. Alhoewel je wel aankomt in vet, wordt een deel in je fastperiode verbrand.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:49 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Nee.
Als jij 500 kcal boven onderhoud van die dag/periode eet, maakt het niet uit hoe of wanneer je dit doet: je slaat 500 kcal aan energie op.
Ik vroeg mij alleen af waarom men bulken weinig combineert met IF. Het is inderdaad niet handig nee, maar goed te doen. Ik vroeg mij slechts af of het een achterliggende wetenschappelijke reden had.quote:Wie zegt dat dit 'niet kan'? Zover ik kan zien wordt er alleen gezegd dat dat niet handig is, en het *is* ook niet handig om teveel kcals in te weinig uren te moeten stoppen.
Gast. Je komt *altijd* vet of glycogeen aan als je iets eet. In je postprandiale periode sla je alles op, als je lichaam meer nodig heeft haalt het weer glycogeen en vet op. Het gaat om *je totale* energiebalans over een periode. Totaal Kcal uit voedsel vs. totaal kcal wat je lichaam nodig heeft. Je moet verder kijken dan 1 maaltijd of vastenperiode.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:58 schreef Automatique het volgende:
[..]
Een deel van die 500 kcal wordt als vet opgeslagen. Die verbruik je dan in je fasting. Alhoewel je wel aankomt in vet, wordt een deel in je fastperiode verbrand.
Nadenken is moeilijk? Niet zo hautain doen hé. Die template heeft bewezen effectief te kunnen zijn. Nu probeer ik het te optimaliseren. Met andere templates moeten ze zich eerst nog bewijzen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:53 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Tja,
nadenken is moeilijk. Beter neem je een 'template' van internet en probeer je alles, maar dan ook alles met die template te doen, want dat voelt veilig en bekend. Dat die template in sommige situaties niet het meest handige is, soit.
Waren het squats of goodmornings?quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:40 schreef ManageTheAnger het volgende:
Lief dagboek,
Ik kom net terug van de gym samen met een maat van me, ik heb mijn persoonlijke record squatten verbroken door 110 kilo te squatten.. welleswaar in de smithmachine, maar eerder bleef ik altijd steken op 60-70 kilo
Nu wel een beetje last van mijn rug enzo.
Dag liefdagboek,
xoxoxo
Kerel nu moet je normaal doen.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:03 schreef Automatique het volgende:
[..]
Niet zo hautain doen hé. Die template heeft bewezen effectief te kunnen zijn. Nu probeer ik het te optimaliseren. Met andere templates moeten ze zich eerst nog bewijzen.
Dat je het niet handig vindt, hoeft nog niet te betekenen dat het voor anderen ook niet handig is...
Waarom?quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:58 schreef Automatique het volgende:
[..]
Een deel van die 500 kcal wordt als vet opgeslagen. Die verbruik je dan in je fasting. Alhoewel je wel aankomt in vet, wordt een deel in je fastperiode verbrand.
Niet om de redenen die jij aanhaalt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:03 schreef Automatique het volgende:
[..]
Niet zo hautain doen hé. Die template heeft bewezen effectief te kunnen zijn.
Lees je dan eerst eens in in leangains. Cruciaal puntje is fasted training voor nog efficiënter vetverlies. En dat is iets anders dan op 25% van je inname gaan trainen. Verder is IF niet perse hetzelfde als leangains.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:44 schreef Automatique het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar je snapt m'n punt niet. Met bulken kom je flink aan in vet. Met leangains kun je dit vettoename nog enigszins compenseren. Wat spiersynthese betreft, heb ik daar ook rekening mee gehouden. Voordat ik train, heb ik 25% van m'n totale kcal inname al gegeten. Na training eet ik de andere 75% van m'n kcalinname.
Ik vraag mij alleen af, waarom men Leangains in het kader van cuts lijkt te willen zien, en een combinatie van Leangains en Bulken niet mogelijk lijkt te zijn?
Well done!quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:40 schreef ManageTheAnger het volgende:
Lief dagboek,
Ik kom net terug van de gym samen met een maat van me, ik heb mijn persoonlijke record squatten verbroken door 110 kilo te squatten.. welleswaar in de smithmachine, maar eerder bleef ik altijd steken op 60-70 kilo
Nu wel een beetje last van mijn rug enzo.
Dag liefdagboek,
xoxoxo
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |