quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:03 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Waren het squats of goodmornings?
http://stronglifts.com/how-to-avoid-leaning-forward-on-squats/
Waar mag dat staan?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:01 schreef Stereotomy het volgende:
Zeggen dat je 'minder vet opslaat na het vasten' oid
Dit is hetzelfde als dat ik manager en teamleiders hoor zeggen:quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:07 schreef Automatique het volgende:
[..]
Waar mag dat staan?
Ik geef alleen aan dat ik met bulken sowieso in vet aankom. In fasting window, zal de lichaam voor onderhoud zijn energie uit de vetvoorraden moeten puten, bij gebrek aan voedsel. Mijn deductie is dat het combineren van Leangains met bulken leidt tot een minder snelle stijging in vetpercentage.
Overigens waardeer ik je bijdrage, daar niet van.
Apen in de dierentuin komen in opstand. Van de opzichter krijgen ze 2 nootjes in de ochtend, en 3 in de avond. Apen vinden dit te weinig. De opzichter heeft een idee: vanaf nu krijgen jullie 3 nootjes in de ochtend! Maar wel maar 2 in de avond.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:07 schreef Automatique het volgende:
[..]
Waar mag dat staan?
Ik geef alleen aan dat ik met bulken sowieso in vet aankom. In fasting window, zal de lichaam voor onderhoud zijn energie uit de vetvoorraden moeten puten, bij gebrek aan voedsel. Mijn deductie is dat het combineren van Leangains met bulken leidt tot een minder snelle stijging in vetpercentage.
Haha wat een sukkels. Nu hebben ze 's avonds toch gewoon een nootje minder?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Apen in de dierentuin komen in opstand. Van de opzichter krijgen ze 2 nootjes in de ochtend, en 3 in de avond. Apen vinden dit te weinig. De opzichter heeft een idee: vanaf nu krijgen jullie 3 nootjes in de ochtend! Maar wel maar 2 in de avond.
De apen zijn blij, nu hebben ze 1 nootje meer in de ochtend!
quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:10 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Haha wat een sukkels. Nu hebben ze 's avonds toch gewoon een nootje minder?
Ik vond mijn voorbeeld leuker.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:08 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
Apen in de dierentuin komen in opstand. Van de opzichter krijgen ze 2 nootjes in de ochtend, en 3 in de avond. Apen vinden dit te weinig. De opzichter heeft een idee: vanaf nu krijgen jullie 3 nootjes in de ochtend! Maar wel maar 2 in de avond.
De apen zijn blij, nu hebben ze 1 nootje meer in de ochtend!
Gast, waarom snap je nu niet, dat je tijdens het bulken MEER binnen krijgt dan je NODIG hebt. Hoezo zou je dan je vet voorraden moeten aanspreken?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:07 schreef Automatique het volgende:
[..]
Waar mag dat staan?
Hoeveel nootjes is het onderhoud van de gemiddelde aap vandaag de dag ongeveer, pak em beet?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:11 schreef Stereotomy het volgende:
[..]![]()
![]()
Domme opzichter. Het juiste antwoord is natuurlijk 16 uur geen nootjes en 8 uur vijf nootjes. Dan gaan die apen pas echt vooruit.![]()
In je metafoor gesteld, even hypothetisch hé. Dus er zit geen systematiek achter deze getallen, en dienen slechts voor overzicht.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:04 schreef Asgard het volgende:
[..]
Waarom?
Stel jij moet boodschappen doen á 15 euro (onderhoud). Ik geef jou 's ochtends 20 euro (totale inname) en jij gaat vervolgens 's avonds boodschappen doen (en de prijzen veranderen niet natuurlijk), is er een reden waarom jij ineens 5 euro meer (boven onderhoud) gaat uitgeven afgezien van het tijdstip? Nee.
Hoop dat je 't snapt.
5. Behalve als je low-carbt of IF doet. Dan heb je opeens 9 nootjes aan onderhoud nodig. Volgens de fans, dan.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:13 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Hoeveel nootjes is het onderhoud van de gemiddelde aap vandaag de dag ongeveer, pak em beet?
Hoeveel heb jij de laatste keer minimaal moeten eten om niet af te vallen?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:13 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Hoeveel nootjes is het onderhoud van de gemiddelde aap vandaag de dag ongeveer, pak em beet?
Waarom zou hij die surplus moeten aanspreken als je lichaam al voldoende voedingsstoffen heeft?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:14 schreef Automatique het volgende:
[..]
In je metafoor gesteld, even hypothetisch hé. Dus er zit geen systematiek achter deze getallen, en dienen slechts voor overzicht.
Je bent aan het bulken. Je zit 6 kcal boven je onderhoud.
Surplus van 6 kcal is verdeeld over :
2 gram eiwitten.
2 gram vet.
2 koolhydraten.
Je eet dus 6 kcal meer dan benodigd is voor onderhoud. Er wordt 2 gram als vet opgeslagen. In je fastingperiode heeft je lichaam geen beschikking over energiebronnen in voedsel. Je lichaam haalt dan energie uit de opgeslagen vet. 0,5 gram vet wordt verbruikt. Aan het einde van de dag, neem je uiteindelijk in je bulk maar 1,5 gram aan in vet. Zonder leangains zou het aan de eind van de dag 2,0 gram vet zijn.
Voorzover de theorie. Hier wordt er op doorgezaagd, dat je dan in vet aankomt. Dat ontken ik immers ook niet.
Insinueren dat ik een aap ben. Zeg dat maar tegen je vrienden op het schoolplein.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:14 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Hoeveel heb jij de laatste keer minimaal moeten eten om niet af te vallen?
Ik heb deze 3 nu gehad vanwege studies waar ik als proefpersoon aan deelneem, ze zijn gemaakt bij Biopartner in Maastricht. Geen idee of die ook voor particulieren werken eigenlijk.quote:Op woensdag 27 maart 2013 22:14 schreef Push. het volgende:
[..]
Gaaf. Waar laten doen en wat kost het?
Omdat die niet altijd binnenkomen. Je bent immers 16 uur aan het vasten.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:15 schreef MrGuma het volgende:
Waarom zou hij die surplus moeten aanspreken als je lichaam al voldoende voedingsstoffen heeft?
verrassing, er wordt 6 kcal als vet/glycogeen opgeslagen als je 6 kcal meer dan onderhoud eet.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:14 schreef Automatique het volgende:
[..]
In je metafoor gesteld, even hypothetisch hé. Dus er zit geen systematiek achter deze getallen, en dienen slechts voor overzicht.
2 gram eiwitten.
2 gram vet.
2 koolhydraten.
Je eet dus 6 kcal meer dan benodigd is voor onderhoud. Er wordt 2 gram als vet opgeslagen.
Nee, die '0.5 gram vet verbruikt' is al reeds doorgerekend in je 6 kcal overschot! Daarom heet het overschot op een dag/periode! Of het een lange vastenperiode of kleine periodes tussen het eten door betreft maakt dus niet uit, het gaat om het totaal.quote:In je fastingperiode heeft je lichaam geen beschikking over energiebronnen in voedsel. Je lichaam haalt dan energie uit de opgeslagen vet. 0,5 gram vet wordt verbruikt. Aan het einde van de dag, neem je uiteindelijk in je bulk maar 1,5 gram aan in vet. Zonder leangains zou het aan de eind van de dag 2,0 gram vet zijn.
Voorzover de theorie. Hier wordt er op doorgezaagd, dat je dan in vet aankomt. Dat ontken ik immers ook niet.
Maar om die 16 uur door te komen, heb je die 16 uur daarvoor al voldoende gegeten om de dag door te komen. Alles wat daar boven zit wordt dus niet aangesproken.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:17 schreef Automatique het volgende:
[..]
Omdat die niet altijd binnenkomen. Je bent immers 16 uur aan het vasten.
Jij had het over IF etc, dus was benieuwd ;-)quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:16 schreef Awesome_ het volgende:
[..]
Insinueren dat ik een aap ben. Zeg dat maar tegen je vrienden op het schoolplein.
Precies.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:19 schreef MrGuma het volgende:
[..]
Maar om die 16 uur door te komen, heb je die 16 uur daarvoor al voldoende gegeten om de dag door te komen. Alles wat daar boven zit wordt dus niet aangesproken.
Ik snap je berekening niet helemaal. Waarom zou 6 kcal overschot leiden tot verbruik van lichaamsvoorraad?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:14 schreef Automatique het volgende:
[..]
2 gram eiwit.
2 gram vet.
2 koolhydraten.
Je eet dus 6 kcal meer dan benodigd is voor onderhoud. Van die 6 gram overbodige surplus, wordt 2 gram als vet opgeslagen. In je fastingperiode heeft je lichaam geen beschikking over energiebronnen in voedsel. Om alsnog aan energie te komen, haalt je lichaam dan energie uit de opgeslagen vet. 0,5 gram vet wordt verbruikt. Aan het einde van de dag, neem je uiteindelijk in je bulk maar 1,5 gram aan in vet. Zonder leangains zou het aan de eind van de dag 2,0 gram vet zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |