ok.quote:Op maandag 25 maart 2013 20:29 schreef ClapClapYourHands het volgende:
[..]
Cyprus is een bank voor Russen, daar zijn amper fatsoenlijke bedrijvenMaarja, de EU wilde Cyprus er zo graag bij.
Ik vind een oude sok ook niet zo'n goed idee.. Als je even niet oplet gaat de hond ermee aan de haal en ben je alsnog blutquote:Op maandag 25 maart 2013 18:12 schreef Samson het volgende:
[..]
DE manier om het al beperkte vertrouwen in banken helemaal weg te nemen, sparen loont niet en is dus ook nogal risicovol. Waar is mn oude sok?
De matras dan (mits je je spaargeld niet in de vorm van munten hebt)?quote:Op maandag 25 maart 2013 21:08 schreef Pleun2011 het volgende:
[..]
Ik vind een oude sok ook niet zo'n goed idee.. Als je even niet oplet gaat de hond ermee aan de haal en ben je alsnog blut
Die zal wel langzaam op gang komen. Er kan ook niet van het een op het andere moment van een bankrun gesproken worden.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:19 schreef sonnyspek het volgende:
Stel he, er komt een bankrun...Begint die dan gelijk om 12 uur plaatselijke tijd?
De Cyprioten liggen al in slaapzakken voor de pinautomaat.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:19 schreef sonnyspek het volgende:
Stel he, er komt een bankrun...Begint die dan gelijk om 12 uur plaatselijke tijd?
Hahaha.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:22 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
De Cyprioten liggen al in slaapzakken voor de pinautomaat.
Blijf het allemaal debiel vinden, mijn geld is mijn geld, of het nu bij de bank staat of niet en of het nu een ton is of meer. Waarom zou je banken ooit nog vertrouwen?quote:Op maandag 25 maart 2013 21:24 schreef -Kadesh- het volgende:
Je kan niet meteen al je geld van de bank halen, dat willen ze pas na een paar maanden toestaan, ze denken dat dan alles weer een beetje tot rust is gekomen en hopen dat de bevolking in slaap is gesust. Ze hopen dan dat iedereen denk, ach het gaat alweer best goed de laatste paar maanden laat ik mijn geld toch maar op de bank staan.Politici geloven namelijk in sprookjes. Geloof me, zodra iedereen weer voledig bij zijn geld kan daar neemt iedereen alles op en gaat het ergens buiten de EU stallen.
Goed op blijven letten. Overigens wordt het vermogen van de meeste Nederlanders wel gedekt door het depositogarantiestelsel.quote:Op maandag 25 maart 2013 21:43 schreef Samson het volgende:
[..]
Blijf het allemaal debiel vinden, mijn geld is mijn geld, of het nu bij de bank staat of niet en of het nu een ton is of meer. Waarom zou je banken ooit nog vertrouwen?
Die bedrijven gaan over de kop. Geweldige deal he?quote:Op maandag 25 maart 2013 22:29 schreef t-8one het volgende:
Ik hoor enkel nieuws over spaartegoeden waarbij de nadruk ligt op particulieren, hoe zit het met geld dat bedrijven op die bank hebben staan?
Een bedrijf heeft natuurlijk veel sneller meer dan een ton op de bank.
En kunnen dus geen salarissen uitbetalen.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die bedrijven gaan over de kop. Geweldige deal he?
Ik begrijp dat jij er de voorkeur aan had gegeven dat de EU simpelweg een cheque uit had geschreven voor Cyprus? (hoewel dat ook niet mogelijk was) Of hadden ze alles maar failliet moeten laten gaan zodat iedereen z'n geld kwijt is?quote:Op maandag 25 maart 2013 22:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Die bedrijven gaan over de kop. Geweldige deal he?
Dat is toch logisch? Alles boven de ton wordt afgepakt, dus die bedrijven kunnen de lonen niet meer betalen en dat kunnen ze misschien even volhouden, maar niet lang.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:32 schreef t-8one het volgende:
[..]
En kunnen dus geen salarissen uitbetalen.
Maar kan iemand dit bevestigen met een bron oid?
Die kan beter Wisselbloem heten...quote:Op maandag 25 maart 2013 19:56 schreef Lavenderr het volgende:
Nu is het weer géén blauwdruk volgens Dijsselbloem.
Die man verandert snel van gedachten.
Wat is het nou
Dat vind jij toch zo geweldig? Jij wilt toch ook zo graag dat de spaarders in Nederland hun geld kwijtraken?quote:Op maandag 25 maart 2013 22:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik begrijp dat jij er de voorkeur aan had gegeven dat de EU simpelweg een cheque uit had geschreven voor Cyprus? (hoewel dat ook niet mogelijk was) Of hadden ze alles maar failliet moeten laten gaan zodat iedereen z'n geld kwijt is?
quote:Op maandag 25 maart 2013 19:56 schreef Lavenderr het volgende:
Nu is het weer géén blauwdruk volgens Dijsselbloem.
Die man verandert snel van gedachten.
Wat is het nou
Je kunt ook gewoon antwoord geven op mijn vragen.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:35 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat vind jij toch zo geweldig? Jij wilt toch ook zo graag dat de spaarders in Nederland hun geld kwijtraken?
Het is zeker logisch, maar dat wil niet zeggen dat ik het zomaar aanneem.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:34 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is toch logisch? Alles boven de ton wordt afgepakt, dus die bedrijven kunnen de lonen niet meer betalen en dat kunnen ze misschien even volhouden, maar niet lang.
Klopt. Maar niet alleen spaarders maken gebruik van de bank, ook bedrijven. Dus die lopen nu enorme schade op. En hun werknemers.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:38 schreef t-8one het volgende:
[..]
Het is zeker logisch, maar dat wil niet zeggen dat ik het zomaar aanneem.
Nogmaals, in het nieuws wordt enkel gesproken over spaarders.
het is veel leuker om overal een gigantisch drama van te maken. Dat scheelt weer zelf nadenken.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:38 schreef t-8one het volgende:
[..]
Precies, daarom is het plan ook volledig bezopen. Werkloosheid loopt binnen no time op tot Griekse en Spaanse proporties, zo'n 25%. Plus dat iedereen er zijn geld weghaalt.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:41 schreef Lavenderr het volgende:
Klopt. Maar niet alleen spaarders maken gebruik van de bank, ook bedrijven. Dus die lopen nu enorme schade op. En hun werknemers.
Vertel jij het me maar. Ik begrijp het niet.quote:Op maandag 25 maart 2013 22:52 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Precies, daarom is het plan ook volledig bezopen. Werkloosheid loopt binnen no time op tot Griekse en Spaanse proporties, zo'n 25%. Plus dat iedereen er zijn geld weghaalt.
Waarom ziet iedereen, behalve de EU kliek in Brussel, dat dit pretpakket aan maatregelen alles alleen maar verergert.
quote:Op maandag 25 maart 2013 22:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
het is veel leuker om overal een gigantisch drama van te maken. Dat scheelt weer zelf nadenken.
In verslagen van zowel binnenlandse als buitenlandse media heb ik daar niets over gelezen. Het zal dus wel meevallen. Of denk je dat er anders geen heisa van was gemaakt?quote:Op maandag 25 maart 2013 22:38 schreef t-8one het volgende:
[..]
De algehele crisis is een drama, maar de zaken zijn zoals ze zijn. De gekozen oplossing valt echter te prijzen. Ja, er zitten haken en ogen aan, vooral de Zuid-Europese kapitaalvlucht die op gang kan komen baart zorgen. Anderzijds was dit te prefereren boven simpelweg 17 miljard uitlenen aan de Cyprioten. Nog los van het feit dat dit niet mogelijk was.quote:
De man is echt dom. Of speelt dom.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:30 schreef PierreBetfair het volgende:
Paul Witteman: Verwacht je een bankrun in Cyprus?
Dijsselbloem: Nee.
Dan houdt alles op.
een bank heeft nooit genoeg kapitaal voor een bankrun. basel III dicteert 7%.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:30 schreef PierreBetfair het volgende:
Paul Witteman: Verwacht je een bankrun in Cyprus?
Dijsselbloem: Nee.
Dan houdt alles op.
Ja natuurlijk, Paul. Dat had ie moeten zeggen.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:35 schreef KoosVogels het volgende:
Wat had ie dan moet zeggen?
Ja natuurlijk, Jeroen.
Haha, snugger van mijn kantquote:Op maandag 25 maart 2013 23:36 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Ja natuurlijk, Paul. Dat had ie moeten zeggen.
Totale chaos maakt alles beter leren we hierquote:Op maandag 25 maart 2013 23:35 schreef KoosVogels het volgende:
Ja natuurlijk, Jeroen.
Precies.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:35 schreef KoosVogels het volgende:
Ja natuurlijk, Jeroen.
Dat zou je verwachten, maar ook dat is helaas niet waar.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:38 schreef KoosVogels het volgende:
Haha, snugger van mijn kant
Maar Dijsselbloem heeft vandaag geleerd wat er gebeurt als hij eerlijk is, dacht ik zo.
Ook dat is weer politiek. Hij bleef er gewoon op hameren dat hij verkeerd was begrepen en kwam ook met een meer genuanceerd verhaal.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:41 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat zou je verwachten, maar ook dat is helaas niet waar.
Paul Witteman: Zou je met de achtergrond die je nu hebt, weer herhalen wat je tijdens het interview met Reuters hebt gezegd?
Dijsselbloem: Ja.
hij had het woord blauwdruk niet gebruikt.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:41 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Dat zou je verwachten, maar ook dat is helaas niet waar.
Paul Witteman: Zou je met de achtergrond die je nu hebt, weer herhalen wat je tijdens het interview met Reuters hebt gezegd?
Dijsselbloem: Ja.
quote:Banken Cyprus toch nog niet open
De centrale bank van Cyprus is van
het besluit teruggekomen dat de meeste
banken morgen weer opengaan.Ze blijven
allemaal dicht tot donderdag.
Een paar uur geleden was er nog sprake
van dat alleen de Bank of Cyprus en de
Laiki Bank tot donderdag dicht zouden
blijven.De Laiki Bank verdwijnt op
termijn,is gisternacht afgesproken in
het reddingsplan voor Cyprus.
Een toelichting op het nieuwe besluit
van de Cypriotische centrale bank is er
nog niet.
Beide mannen hadden zich wellicht even in moeten lezen. Wordt uitgelegd op elke nieuwssite.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:49 schreef PierreBetfair het volgende:
Dijsselbloem: Een ander plan was om mensen hun spaartegoeden boven de 100K om te laten zetten in aandelen van de bank, maar dat zou betekenen dat ze alles kwijt zijn.
Witteman: Wat gebeurt er dan met het geld boven de 100K van mensen bij andere banken dan de Laiki bank?
Dijsselbloem: Voor dat deel krijgen ze aandelen van die bank
Witteman:![]()
Pauw:
Vond het ook een logisch en begrijpelijk verhaal.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:51 schreef Kowloon het volgende:
Heb net bij Pauw en Witteman gekeken, volgens mij luisteren de journalisten gewoon niet goed naar wat hij zegt. Hij kwam met een heel consistent verhaal. Als er paniek is op de financiële markten/sector, zoals in 2008 na Lehman, dan springt de overheid bij. Als er geen echte paniek is op de financiële markten/sector, dan is Dijsselbloem voorstander van het hanteren van de normale situatie zoals bij een echt faillissement. Met andere woorden, een blauwdruk is er niet want de aanpak is afhankelijk van de situatie van het moment waarop de ingreep nodig is.
ik ook, maar ik begrijp de verwarring wel.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vond het ook een logisch en begrijpelijk verhaal.
Het is alleen zo jammer dat je op een eiland zit en niet even snel naar het buitenland kunt vluchten met je buitquote:Op maandag 25 maart 2013 23:53 schreef PierreBetfair het volgende:
Ramkraken, dat lijkt me nog de beste optie voor de mensen. De hele pinbak eruit happen met een shovel en dan plankgas naar huis rijden.
Begrijpelijk wel. Maar zodra je doorvraagt komt hij niet meer uit zn woorden.quote:Op maandag 25 maart 2013 23:53 schreef KoosVogels het volgende:
Vond het ook een logisch en begrijpelijk verhaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |