Een spoiler alert nadat de laatste aflevering is uitgezonden !?!quote:Op zondag 14 april 2013 19:16 schreef Mr. Orange het volgende:
http://uk.ign.com/article(...)ntial-spinoff?page=1
Interresant om te lezenspoiler alert enzo
In de URL kan je al zien dat het over de spin-off gaatquote:Op zondag 14 april 2013 20:42 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
[..]
Een spoiler alert nadat de laatste aflevering is uitgezonden !?!
Opmerkelijk !
quote:Op zondag 14 april 2013 22:36 schreef BasvB het volgende:
Spartacus gooide die speer naar de messenger omdat hij niet wou dat die in de val viel
Wow, bedankt voor nutteloos feitje #3375.quote:Op maandag 15 april 2013 00:50 schreef Jellereppe het volgende:
We gaan in de Caesar-spinoff hoogstwaarschijnlijk ook de Egyptische farao Cleopatra zien. Die kreeg een zoon samen met Caesar.
Geen dank.quote:Op maandag 15 april 2013 01:09 schreef Hoogstaande het volgende:
[..]
Wow, bedankt voor nutteloos feitje #3375.
Leuk om te lezenquote:Op zondag 14 april 2013 19:16 schreef Mr. Orange het volgende:
http://uk.ign.com/article(...)ntial-spinoff?page=1
Interresant om te lezenspoiler alert enzo
Was in Rome, dan wordtquote:Op zondag 14 april 2013 18:32 schreef WheeleE het volgende:
[..]
Hebben we die in een van de eerdere seizoenen van Spartacus niet al gezien? Er staat me iets van bij dat ie al het loodje had gelegd.
Of misschien ben ik in de war met Rome...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..http://steam-cards.com/?click=a07a01
voor gratis spellen
Battlestar Galactica greep mij over de hele linie meer aan.quote:Op maandag 15 april 2013 13:14 schreef Forbry het volgende:
Ik geloof niet dat er ooit eerder een serie/film is geweest die mij zo naar de keel heeft gegrepen als deze en dat ligt/lag echt niet aan de (hoeveelheid) sex en geweld. Dat was juist eerder iets waar ik (even) doorheen moest kijken om de serie echt op zijn waarde te kunnen schatten.
Dit betekent overigens niet dat ik de sex en geweld als een minpunt zag (integendeel zelfs, heb me er prima mee vermaakt en vind de manier waarop dit alles in beeld werd gebracht ook veel leuker dan in menige andere serie/film), maar het was gewoon echt niet hetgene wat deze serie zo briljant heeft gemaakt.
De beelden/vormgeving, de teksten/het taalgebruik, het acteren, de karakters, de intriges, de drama, de romantiek, de audio elementen, de finale.... alles was gewoon zo episch![]()
Gratitude, makers en nu maar hopen op een nieuwe serie die de ontstane leegte zal kunnen opvullen (zelfs hele goede series als Game of Thrones en Breaking Bad kunnen dat imo niet)...
BG nog nooit gezien. Wel vaker goede verhalen over gehoord/gelezen. Misschien toch maar eens kijken danquote:Op maandag 15 april 2013 17:37 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Battlestar Galactica greep mij over de hele linie meer aan.
Maar hier was het eind al bij aflevering 1 zo'n beetje bekend dus greep mij minder aan. Wel indrukwekkend en een aantal mooie kill-cams.
Al moet ik wel zeggen dat ik de Caesar uit Rome beter mocht
Zeker doen. Eén van de beste series ooit, imoquote:Op maandag 15 april 2013 17:42 schreef Forbry het volgende:
[..]
BG nog nooit gezien. Wel vaker goede verhalen over gehoord/gelezen. Misschien toch maar eens kijken dan
Het einde van BSG : mind - blown.quote:Op maandag 15 april 2013 17:45 schreef MAHL het volgende:
[..]
Zeker doen. Eén van de beste series ooit, imo
de nieuwere, en dan beginnen met de miniserie (ongeveer 200 minuten geloof ik). Daarna pas seizoen 1. S1 is het directe vervolg op de miniserie namelijkquote:Op maandag 15 april 2013 18:10 schreef Forbry het volgende:
O.k. jullie enthousiasme heeft het gewenste effectAlleen welke serie zou ik moeten kijken dan, het origineel of de nieuwere?
''I am Adama!!''quote:Op maandag 15 april 2013 18:12 schreef planethugo het volgende:
[..]
de nieuwere, en dan beginnen met de miniserie (ongeveer 200 minuten geloof ik). Daarna pas seizoen 1. S1 is het directe vervolg op de miniserie namelijk
BSG is trouwens op geen enkele wijze te vergelijken met Spartacus
vond het wel vreemd dat er bij Spartacus nergens een Cylon te bekennen wasquote:Op dinsdag 16 april 2013 09:51 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
''I am Adama!!''
En dan houdt het wel zo'n beetje op ^^
Huh? Number Three had toch wel een erg grote rol hoor.quote:Op dinsdag 16 april 2013 10:00 schreef planethugo het volgende:
[..]
vond het wel vreemd dat er bij Spartacus nergens een Cylon te bekennen was
touchéquote:Op dinsdag 16 april 2013 10:47 schreef MAHL het volgende:
[..]
Huh? Number Three had toch wel een erg grote rol hoor.
idd, die vond ik sowieso altijd al mooi gemaakt maar nu helemaal.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:10 schreef Houniet het volgende:
De aftiteling is echt geweldig gedaan. Goed om iedereen weer even terug te zien.
Bij Rome heb je niet echt gevechten. Daar is het vooral ''Plot 'n Twist''.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:29 schreef Houniet het volgende:
Ik ben benieuwd naar Rome.
Tevens hoop ik echt op een spin-off van Caesar.
Ironisch genoeg vond ik dat ook het leukste aan Spartacus. De eerste 2 seizoenen waarin de hele tijd gesnitched werd. "Backstabben met Batiatus"quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:35 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Bij Rome heb je niet echt gevechten. Daar is het vooral ''Plot 'n Twist''.
Batiatus was idd een echte baas. Een van de characters waar ik het echt zonde vond dat hij de pijp uit ging.quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Ironisch genoeg vond ik dat ook het leukste aan Spartacus. De eerste 2 seizoenen waarin de hele tijd gesnitched werd. "Backstabben met Batiatus"
quote:Op dinsdag 16 april 2013 13:47 schreef ems. het volgende:
[..]
Ironisch genoeg vond ik dat ook het leukste aan Spartacus. De eerste 2 seizoenen waarin de hele tijd gesnitched werd. "Backstabben met Batiatus"
Spin-off? Huh?quote:Op dinsdag 16 april 2013 16:51 schreef Latert het volgende:
Geweldig einde van een geweldige serie. Ik zou wel eens de totale killcount over de 4 seizoenen willen weten...![]()
In het begin vond ik Liam maar weinig emotie overbrengen als de nieuwe Spartacus, maar hij is erg goed gegroeid in de rol. In de finale was hij echt fantastisch, met zoveel emotie en passie. In zijn sterfscene leek hij trouwens sprekend op Andy.
En natuurlijk de speciale credits met het laatste shot van Andy...
Jammer dat het afgelopen is. Laten we hopen dat de spin-off met Caesar dezelfde kwaliteit heeft.
Zeker doen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 19:54 schreef Latert het volgende:
[..]
Is nog niet zeker, maar ze denken erover na.
Hoewel het nu helaas wat lager op de prioriteitenlijst staat omdat de bedenker van de serie nu aan het werk is voor zijn nieuwe scifi serie, Incursion. Die ook erg tof klinktquote:Op dinsdag 16 april 2013 19:54 schreef Latert het volgende:
[..]
Is nog niet zeker, maar ze denken erover na.
Alhoewel Gaius niet direct een briljant strateeg genoemd mag worden was hij achter de schermen wel heel scherp. Hij had (iig volgens de geschiedenisboeken, en ja, die wordt geschreven door de overwinnaars) wel een fijne neus voor intriges. Kon met weinig inzet verdomd veel voor elkaar krijgen.quote:Op dinsdag 16 april 2013 22:12 schreef Ziewoarut het volgende:
Van mij hoeft die spin off eigenlijk niet zo. Hoe moet ik ooit sympathie voor die zak hebben. Deze serie heeft veel goede bad guys gehad (Batiatus, Ashur) maar vind hem maar mwah.
Ashur.... 2de hands dealer in The Sopranosquote:Op dinsdag 16 april 2013 22:12 schreef Ziewoarut het volgende:
Van mij hoeft die spin off eigenlijk niet zo. Hoe moet ik ooit sympathie voor die zak hebben. Deze serie heeft veel goede bad guys gehad (Batiatus, Ashur) maar vind hem maar mwah.
Caesar is ook niet een "bad guy". Batiatus was ook geen bad guy. Hell, zelfs Ashur was er geenquote:Op dinsdag 16 april 2013 22:12 schreef Ziewoarut het volgende:
Klopt idd eigenlijk. Vooral bij Ashur is het zo dat hij alleen mensen genaaid heeft die dit ook bij hem hebben gedaan (Crixus, Oenameus, Barca, zijn mede Syrier uit GOTA enz.)quote:Op woensdag 17 april 2013 14:34 schreef ems. het volgende:
[..]
Caesar is ook niet een "bad guy". Batiatus was ook geen bad guy. Hell, zelfs Ashur was er geen
BSG is inderdaad net zo intens.quote:Op woensdag 17 april 2013 14:26 schreef Forbry het volgende:
Geen moment gedacht dat BG in zijn algemeenheid op Spartacus zou lijkenmaar kreeg nu wel de indruk dat BG ook even `intens` zou kunnen zijn. Klopt dat of verkeerd gedacht?
Zet ´m op mijn "to-watch" lijstquote:Op donderdag 18 april 2013 23:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
BSG is inderdaad net zo intens.
Dan zit je toch gewoon goed? S1 is het begin, S2 is de prequel, dus je bent gewoon bij S3 tochquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:35 schreef Ace1 het volgende:
Ik ben heb vandaag spartacus s03e01 gekeken.. Ik dacht seizoen 1 en 2 gezien te hebben maar nu kom ik erachter dat ik seizoen 1 en een "tussenseizoen" van 6 afleveringen heb gezien.
Is het nog de moeite om vengeance te gaan kijken of kan ik beter gewoon verder gaan met s03e02?
Kijk Vengeance. Sowieso. Gewoon doen, 10 afleveringenquote:Op vrijdag 26 april 2013 14:35 schreef Ace1 het volgende:
Ik ben heb vandaag spartacus s03e01 gekeken.. Ik dacht seizoen 1 en 2 gezien te hebben maar nu kom ik erachter dat ik seizoen 1 en een "tussenseizoen" van 6 afleveringen heb gezien.
Is het nog de moeite om vengeance te gaan kijken of kan ik beter gewoon verder gaan met s03e02?
Als ik bij de casting van de serie zat en iemand zou met zo een hoofd voor zo een rol binnen komen dan zou ik hem al hebben aangenomen zonder dat hij een woord gezegd had!quote:Op zaterdag 27 april 2013 00:04 schreef Latert het volgende:
[..]
Kijk Vengeance. Sowieso. Gewoon doen, 10 afleveringen
Aflevering 5 (Libertus) is alleen al reden genoeg om dat seizoen te kijken.
En nog meer Good cossutius![]()
[ afbeelding ]
Ik vind de verschillen tussen de seizoenen niet heel groot. Libertus en de season finale van Vengeance zijn een van de beste afleveringen.quote:Op zaterdag 27 april 2013 09:53 schreef RedFever007 het volgende:
Persoonlijk vond ik Vengeance het slechtste seizoen maar kijkbaar? Ja dat wel
Seizoen 3 is het meest heftig qua drama/emoties, alle andere seizoenen (inclusief prequel) blinken weer uit in de intriges. Verder vond ik de verschillen tussen de seizoenen ook niet zo heel groot. Mogelijk zou je het tweede seizoen wel als iétsje minder sterk kunnen bestempelen (het is verhaaltechnisch wel duidelijk een "middenseizoen" zeg maar), maar ik heb me ook prima vermaakt met Vengeance en het was verder ook echt niet van veel mindere kwaliteit ofzo.quote:Op zaterdag 27 april 2013 11:16 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Ik vind de verschillen tussen de seizoenen niet heel groot. Libertus en de season finale van Vengeance zijn een van de beste afleveringen.
Hoezo? Vikings is awesome. Plus, Canadese series worden steeds beter. Vikings vind ik daar wel een voorbeeld vanquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:20 schreef Beach het volgende:
Deed Starz maar Vikings ipv History Channel
Ik moet bekennen dat ik die gedachte ook heb gehadquote:Op donderdag 9 mei 2013 13:20 schreef Beach het volgende:
Deed Starz maar Vikings ipv History Channel
quote:Op woensdag 15 mei 2013 13:11 schreef Houniet het volgende:
Onze vriend Liam McIntyre komt volgend jaar terug in de film 'Hercules'.
gelukkig heeft ie geen last van typecastingquote:Kellan Lutz (Twilight) is playing the title role, while Liam McIntyre ("Spartacus") will play a young army captain who becomes Hercules' most trusted battlefield companion. After an evil king deceives them, Hercules and the captain are sold into slavery and must fight side by side to earn their freedom.
Hij speelt iig niet Hercules zelf zag ikquote:Op woensdag 15 mei 2013 15:12 schreef planethugo het volgende:
[..]
[..]
gelukkig heeft ie geen last van typecasting
2 maanden later komt er trouwens ook een hercules film uit van Brett Rattner en met The Rock dus denk dat deze versie wel onder zal sneeuwen
Dat klopt geloof ik wel. Seizoen 2 was een prequel die gemaakt was om de eerste Spartacus (Andy Whitfield) tijd te geven om tegen kanker te vechten, wat hem helaas niet gelukt was.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:28 schreef SolidasRock het volgende:
Mag ik ff vragen hoe de seizoenen verlopen? Ik heb begrepen van iemand op FOK dat er eerst de echte s1 gekeken dient te worden en vervolgens moest ik een seizoen kijken wat niet officieel 2 was en daarna pas de 2 en 3. Bij elkaar dus 4 seizoenen.
1e= S1 Spartacus Blood and Sand
2e= Spartacus Gods Of The Arena
3e= S2 Spartacus Vengeance
4e= S3 Spartacus War of the Damned
Klopt dit?
Ze beschouwenGOTA als een apparte mini serie opzich dus officieel is Vengeance seizoen 2.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:28 schreef SolidasRock het volgende:
Mag ik ff vragen hoe de seizoenen verlopen? Ik heb begrepen van iemand op FOK dat er eerst de echte s1 gekeken dient te worden en vervolgens moest ik een seizoen kijken wat niet officieel 2 was en daarna pas de 2 en 3. Bij elkaar dus 4 seizoenen.
Klopt dit?
Dat was ik volgens mij en het klopt echt. Tik maar "Spartacus" in op Wiki.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:28 schreef SolidasRock het volgende:
Klopt dit?
Ik vond GotA heel goed, maar ik vond het allerlaatste seizoen (War of the damned) toch echt het beste. Vooral omdat ik het veel heftiger qua emotie(s) en romantiek vond (vrouwending misschienquote:Op donderdag 16 mei 2013 18:32 schreef ems. het volgende:
GOTA was trouwens wel bij uitstek het beste seizoen, vond ikErgens wel ironisch, aangezien het eigenlijk niets met Spartacus zelf te maken heeft.
Aan Ashur had ik ook nooit zo'n bloedhekel als aan bijvoorbeeld Illythia of Tiberius (die acteur heeft daar ook de kop voor overigens). Ik heb gevloekt toen die kuthoer ontkwam in seizoen 1. (Heb in de afgelopen 2-3 weken heel de serie gekeken, muv Gods of the Arena)quote:Op woensdag 17 april 2013 17:37 schreef Ziewoarut het volgende:
[..]
Klopt idd eigenlijk. Vooral bij Ashur is het zo dat hij alleen mensen genaaid heeft die dit ook bij hem hebben gedaan (Crixus, Oenameus, Barca, zijn mede Syrier uit GOTA enz.)
Ja dit klopt.quote:Op donderdag 16 mei 2013 18:28 schreef SolidasRock het volgende:
Klopt dit?
idd, volgens mij begint en eindigt Gods of the Arena zelfs met de ontknoping van Blood and Sand, dat wil je dus liever al gezien hebben voor je Gods of the Arena kijktquote:Op vrijdag 17 mei 2013 08:30 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Ja dit klopt.
Hoewel Gods of the Arena een prequel is, moet je hem niet kijken voor Blood and Sand. Verwijzingen naar Blood and Sand en tjokvol spoilers! Dus je volgorde is goed.
Dat kon/kan ik me dus niet meer zo herinneren, maar idd, dan écht deze volgorde aanhouden dus.quote:Op vrijdag 17 mei 2013 09:23 schreef planethugo het volgende:
[..]
idd, volgens mij begint en eindigt Gods of the Arena zelfs met de ontknoping van Blood and Sand, dat wil je dus liever al gezien hebben voor je Gods of the Arena kijkt
Waarschijnlijk dat je dan de prequel (Gods of the Arena) en seizoen 1 (Blood and Sand) hebt gezien en seizoen 2 (Vengeance) en seizoen 3 (War of the Damned) nog niet...quote:Op vrijdag 17 mei 2013 16:57 schreef Quotidien het volgende:
Wat was nou het nieuwe seizoen? Ik herinner me dat ik 2 seizoenen heb gekeken met aan het eind dat ze op de vlucht zijn voor de Romeinen?
Als je weet dat je seizoen 1 en 2 hebt gezien en de prequel niet, dan is het wel duidelijk verder toch?quote:Op zaterdag 18 mei 2013 16:55 schreef Quotidien het volgende:
De prequel heb ik juist niet gezien (met Gannicus meen ik), seizoen 1 en 2 heb ik gezien.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |