Dat wil ik ook niet zeggen, meer een kijkje hoe het weer zich "herstelde" na de kou.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:36 schreef Wessell het volgende:
[..]
Dit wil niet zeggen dat we dan ook een mooie zomer krijgen! wat iemand al zij in dit topic
Oke!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:40 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Dat wil ik ook niet zeggen, meer een kijkje hoe het weer zich "herstelde" na de kou.
Nu is het crisis en geven we alles aan het zuiden, dus zal dat ook wel niet.
Dubbele cijfers in de minquote:
Gevoelstemperatuur. En de lucht komt dit keer echt rechtstreeks uit (noord)Siberië, iets dat bijna nooit gebeurt, blijkbaar.quote:
Hij houd niet van de kou...quote:
Z'n voorouders komen misschien wel uit Siberiëquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:02 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hij houd niet van de kou...
Dus dan is -1 al siberisch voor hem
en vorig jaar namen ze maatregelen omdat het zo warm was....quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:49 schreef -CRASH- het volgende:
Als we dit weekend hier in Venlo 5 cm sneeuw krijgen
dan wordt de Venloop omgedoopt naar Venlanglauf
Geen idee, maar het stikt hier in het Reestdal (natuurgebied op de grens van Drenthe met Overijssel) weer van de ooievaars sinds deze weekquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:17 schreef Fredo55 het volgende:
''De tjiftjaf en de fitis, twee trekvogels met bestemming Nederland, blijven weg door het winterse weer. Ze houden een tussenstop in Zuid-Europa waar ze wachten tot het weer in Nederland beter wordt. Dat zegt de Vogelbescherming''
Hoe weten die vogels wanneer het beter weer word?
Wij hadden dit weekend ook een HEUL grote ooievaar gezienquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Geen idee, maar het stikt hier in het Reestdal (natuurgebied op de grens van Drenthe met Overijssel) weer van de ooievaars sinds deze week
Tja, dat is een groot mysterie...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:17 schreef Fredo55 het volgende:
''De tjiftjaf en de fitis, twee trekvogels met bestemming Nederland, blijven weg door het winterse weer. Ze houden een tussenstop in Zuid-Europa waar ze wachten tot het weer in Nederland beter wordt. Dat zegt de Vogelbescherming''
die lurken in dit topic natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:17 schreef Fredo55 het volgende:
Ze leven in en met de natuurquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:17 schreef Fredo55 het volgende:
Dat verklaart nog niet hóe ze het doenquote:
en dan de een hele warme mei krijgenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:13 schreef Lemans24 het volgende:
Dan ook maar gaan voor de koudste april ooit?
4,6 graden in 1917, dat moet lager kunnen!
Nee, alles ten noorden van Parijs blijft in deze eeuwige kou. Toendra op de waddeneilanden, sneeuw in de Ardennen in juni, de eerste ijsdag alweer in september.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:16 schreef tribalwars het volgende:
[..]
en dan de een hele warme mei krijgen
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, alles ten noorden van Parijs blijft in deze eeuwige kou. Toendra op de waddeneilanden, sneeuw in de Ardennen in juni, de eerste ijsdag alweer in september.
Bah.
denken dat er een ijstijd komt ofzo. is het een keer koud denken mensen meteen dat het kouder wordt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, alles ten noorden van Parijs blijft in deze eeuwige kou. Toendra op de waddeneilanden, sneeuw in de Ardennen in juni, de eerste ijsdag alweer in september.
Bah.
Net zoals mensen het nu normaal vinden dat het elke winter minimaal -10 of kouder moet worden en er altijd sneeuw moet vallen. NL heeft er altijd al tussenin gezeten met positieve en negatieve uitschieters.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:26 schreef Gitank2 het volgende:
Ja, een paar jaar geleden dachten we nog dat 40 graden normaal ging worden in de zomer en ieder jaar een hittegolf.
Inderdaad, sowieso zijn alle gemiddelden sommen van een periode van 30 jaar vol uitschieters naar boven en beneden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Net zoals mensen het nu normaal vinden dat het elke winter minimaal -10 of kouder moet worden en er altijd sneeuw moet vallen. NL heeft er altijd al tussenin gezeten met positieve en negatieve uitschieters.
't is bar en boos inderdaad.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:29 schreef Fredo55 het volgende:
Geen pretje om door de stad te lopen met dit weer, heel veel volk die aan het klagen waren.
Ik kan me de jaren 90 wat dat betreft nog wel herinneren. Jammer dat ik vrij jong was om er volledig van te genieten. Vet zachte winters en loeihete zomersquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:36 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Inderdaad, sowieso zijn alle gemiddelden sommen van een periode van 30 jaar vol uitschieters naar boven en beneden.
En 50 gulden voor het ziekenfonds, 1,90 gulden voor liter benzine, tweeverdienende ouders konden met hun kinderen 3x per jaar op vakantie en niet te vergeten "Hakkuhbar"quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan me de jaren 90 wat dat betreft nog wel herinneren. Jammer dat ik vrij jong was om er volledig van te genieten. Vet zachte winters en loeihete zomers
Ik kan me nog een zomer herinneren dat het net zo hard waaide als nu, maar dat het ook bloedheet was. Dat voelde een stuk beter als nu buiten..quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan me de jaren 90 wat dat betreft nog wel herinneren. Jammer dat ik vrij jong was om er volledig van te genieten. Vet zachte winters en loeihete zomers
Voorbij die mooie tijdquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:48 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
En 50 gulden voor het ziekenfonds, 1,90 gulden voor liter benzine, tweeverdienende ouders konden met hun kinderen 3x per jaar op vakantie en niet te vergeten "Hakkuhbar"
Bazentijd.
Ik weet nog, 98'quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik kan me nog een zomer herinneren dat het net zo hard waaide als nu, maar dat het ook bloedheet was. Dat voelde een stuk beter als nu buiten..
Toen was een liter benzine goedkoper dan een liter melk. en mensen mij uitlachen als ik zei dat een liter benzine over een aantal jaar 5 gulden gaat kostenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:48 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
En 50 gulden voor het ziekenfonds, 1,90 gulden voor liter benzine, tweeverdienende ouders konden met hun kinderen 3x per jaar op vakantie en niet te vergeten "Hakkuhbar"
Bazentijd.
Die is anders al bij veel Nederlanders aanwezigquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:59 schreef GekkePoes het volgende:
Er komt trouwens een flinke depressie aan.
[ afbeelding ]
Ik doelde op een tropische Winterse depressiequote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:00 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Die is anders al bij veel Nederlanders aanwezig
Niet omdat het koud is, maar omdat het uitzonderlijk koud is in een tijd dat het nog nooit koud zo was. Een nieuwe ijstijd wil ik het niet noemen, een uitzonderlijk koude periode, die lang kan duren, wel.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:25 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
denken dat er een ijstijd komt ofzo. is het een keer koud denken mensen meteen dat het kouder wordt.
Ik merk het al de hele tijd, het waait stevig.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:59 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
We hebben de laatste 500 jaar wel geluk gehad met gematigd weer.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Niet omdat het koud is, maar omdat het uitzonderlijk koud is in een tijd dat het nog nooit koud zo was. Een nieuwe ijstijd wil ik het niet noemen, een uitzonderlijk koude periode, die lang kan duren, wel.
Kijk naar de jaargrafiek van het KNMI (met 110 jaar aan gegevens) en zie dat we nu nieuwe uitschieters naar beneden aan het meemaken zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:36 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Inderdaad, sowieso zijn alle gemiddelden sommen van een periode van 30 jaar vol uitschieters naar boven en beneden.
In mijn hoofd ook als dat zo doorgaat..quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:59 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
We?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:03 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
We hebben de laatste 500 jaar wel geluk gehad met gematigd weer.
Oeh, inbrekers!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:25 schreef GekkePoes het volgende:
Met deze wind staan er een paar gasten te verkleumen buiten, net achter het schuttinkje, en nu ook natte sneeuw. Wat ze er te zoeken hebben geen idee. bus of trein is allebei een kwartier lopen. Er wonen hier geen jongeren in de buurt. En ze staan er al een half uur
En een week geleden was dit de voorspelling:quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:27 schreef NaturalScience het volgende:
Vrolijk Pasen mensen!![]()
Het ziet er naar uit dat het flink blijft doorwinteren tot de dag voor Pasen. Dan springen we vanuit de vorst naar de 19 graden!
[ afbeelding ]
is er alweer een nieuwe?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 21:11 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit is wel een hele oude pluim
blijft koude meuk.....quote:
linkje?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Kijk naar de jaargrafiek van het KNMI (met 110 jaar aan gegevens) en zie dat we nu nieuwe uitschieters naar beneden aan het meemaken zijn.
quote:'Gasrecord maand maart in de maak door koud weer'
22/03/13, 17:28 − bron: ANP
Door het aanhoudende winterse weer rekent de Gasunie erop deze maand meer gas door de leidingen te pompen dan ooit eerder in een maand maart. Dat liet de netbeheerder vrijdag weten.
Vanwege de kou wordt er momenteel meer gestookt dan in deze tijd van het jaar gebruikelijk is. Na 20 maartdagen stond de teller van Gasunie op 7,52 miljard kuub gas. 'Dat is een miljard meer dan gemiddeld en daarmee zitten we nog maar iets onder het recordniveau van maart 1996', zegt een woordvoerder van de energietransporteur.
Dat record staat op totaal 11,3 miljard kuub. Destijds werd in de eerste 20 dagen 7,64 miljard kuub vervoerd, maar toen ging het kwik in de laatste week van de maand weer omhoog. Nu wordt juist sneeuw en vorst verwacht.
Afgelopen winter gold sowieso als 'pittig' vergeleken met eerdere jaren, benadrukt de woordvoerder. In december, januari en februari werd in totaal 34,8 miljard kuub gas door het netwerk gepompt. 'Het werd niet extreem koud, maar het bleef wel heel lang koud. Daardoor werd er zelfs meer gas gebruikt dan in 1997, het jaar van de laatste Elfstedentocht', aldus de zegsman.
Niet al het aardgas dat Gasunie vervoert, komt bij huishoudens terecht. Deze winter werd in totaal 22,5 miljard kuub gas door particulieren verstookt. De rest was bedoeld voor de industrie of uitvoer naar het buitenland.
zoals de kleine ijstijd van 15 eeuw tot begin 20 eeuw. maar nu is het maar 3 maanden te koud geweest dan mag je niet meteen spreken over een kouder periode.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Niet omdat het koud is, maar omdat het uitzonderlijk koud is in een tijd dat het nog nooit koud zo was. Een nieuwe ijstijd wil ik het niet noemen, een uitzonderlijk koude periode, die lang kan duren, wel.
Moet je een jas aandoen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:58 schreef minthy het volgende:
Godskolere, wat is het koud zo zonder jas...
Het is verdomme voorjaar!!111quote:
Ik moet straks voetballenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 00:58 schreef minthy het volgende:
Godskolere, wat is het koud zo zonder jas...
Oi, arm jong...quote:
April met 7 graden en 's nachts rond 0: we gaan dat koudste gemiddelde van 4,6 graden verbreken!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:33 schreef roislecxe het volgende:
Godsamme wat is het koud buiten op de fiets met wind tegen.
Hartje winter doet er niks voor onder.
En de pluimen ook geen haar beter als ik het zo zie. Moeten we nou echt blij gaat worden van 7 graden in de plus, snachts rond 0 en niet al teveel wind?
Ik wil terrasweer/rokjesweer! Geen sneeuw en ijs meer
Nog niet, nee. Maar in september praten we daar wellicht wel over...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 23:20 schreef tribalwars het volgende:
[..]
zoals de kleine ijstijd van 15 eeuw tot begin 20 eeuw. maar nu is het maar 3 maanden te koud geweest dan mag je niet meteen spreken over een kouder periode.
Ik heb ook het idee dat het een verschrikkelijke waardeloze zomer gaat worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
April met 7 graden en 's nachts rond 0: we gaan dat koudste gemiddelde van 4,6 graden verbreken!
Nu vind ik het, afgezien van de wind, prima te doen op de fiets, met een dik vest en een dun jasje (ik heb nooit een winterjas aan).
Vier maanden dus: december t/m maart. De rest komt nogquote:Op zaterdag 23 maart 2013 03:35 schreef roislecxe het volgende:
[..]
Ik heb ook het idee dat het een verschrikkelijke waardeloze zomer gaat worden.
Gewoon een lange herfst met af en toe een paar dagen wat mooier weer.
Hopelijk heb ik het helemaal fout...
Maar het is nu echt al 5 maanden winter, op een enkele halve week tussendoor na. Met sinterklaas lag er sneeuw, en zometeen met Pasen nog/weer.
Het zou niet moeten mogen.
Normaal! Dat is 11 gradenquote:zaterdag 30 maart tot en met zaterdag 06 april
Grote kans op een enigszins wisselvallig weertype met temperaturen veelal dichtbij de normale waarde.
Uitgifte: 23/03/2013 02.47 uur LT
thermo shirt, fleece en dan pas m'n voetbalshirt. 3 lagen lijkt me wel voldoende:) ook een thermo broek en handschoenen + muts.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 01:42 schreef minthy het volgende:
[..]
Oi, arm jong...![]()
Goed inpakken, desnoods jat je een paar panty's
Arme zielquote:
Ik wens je sterkte toe. Was net buiten (wilde aan de scootert sleutelen)maar ben gauw weer naar binnen gegaan. Vreselijkquote:Op zaterdag 23 maart 2013 09:55 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
thermo shirt, fleece en dan pas m'n voetbalshirt. 3 lagen lijkt me wel voldoende:) ook een thermo broek en handschoenen + muts.
Nou, loeihete zomers. Niet allemaal. Die van 1993 was ook niet om van te genieten. Veel regen. Die van 1994,1995 en 1999 waren wel top.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:48 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Bazentijd.
Op een fiets beweeg je ten minste nog iets. Op een snorfiets is het helemaal koud.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:33 schreef roislecxe het volgende:
En de pluimen ook geen haar beter als ik het zo zie. Moeten we nou echt blij gaat worden van 7 graden in de plus, snachts rond 0 en niet al teveel wind?
Gevoelstemperatuur ligt rond de -7quote:Op zaterdag 23 maart 2013 02:33 schreef roislecxe het volgende:
die voor het noorden ziet er nog beroerder uit. max komt amper boven de 6 graden uit.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:35 schreef tribalwars het volgende:
met pasen ook geen lente weer
[ afbeelding ]
Nee, sterker nog, je kunt naast de kip in de vriezer gaan liggen, voelt waarschijnlijk warmer aanquote:Op zaterdag 23 maart 2013 10:44 schreef Resistor het volgende:
[..]
Op een fiets beweeg je ten minste nog iets. Op een snorfiets is het helemaal koud.
1 voordeel: de kip is niet ontdooit als je thuis bent
Als je buiten in een koelkast gaat zitten die aanstaan, dan heb je het ineens warmquote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:26 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee, sterker nog, je kunt naast de kip in de vriezer gaan liggen, voelt waarschijnlijk warmer aan
Als je straks de meterstanden door moet geven komen ze zeker bij jou controleren, dat geloven ze nooit!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 03:07 schreef Lemans24 het volgende:
Oh, en een gasrecord![]()
Ik verbruik ook ietsje meer dan in februari, door langer douchen, maar vergeleken met vorig jaar is het niks!
Toch niet heel december? Een weekje toch maar, de rest was toch vriesweer?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 04:58 schreef Lemans24 het volgende:
Oh, en december was te zacht (gewoon dikke lente, vergeleken met nu), dus eigenlijk hebben we pas drie maanden winter. Maar wel toevallig allemaal in 2013, dus we kunnen ons opmaken voor een jaar dat kouder is dan we ooit hebben meegemaakt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.🐱
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In het zuiden valt al wat natte snil sinds een uur of elf, maar blijft absoluut niet liggen. Die 3-5 cm gaan 'm ook niet worden.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 13:45 schreef Infection het volgende:
Mooi dat hier in het midden geen sneeuw wordt verwacht in ieder geval, ook al zei het KNMI gisteren van wel..Maarja wanneer zit het KNMI er nou niet naast.
Zo houden, please (qua temperaturen).quote:zaterdag 30 maart tot en met zaterdag 06 april
Grote kans op een enigszins wisselvallig weertype met temperaturen veelal dichtbij de normale waarde.
De hele tweede helft was zacht.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 11:34 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Toch niet heel december? Een weekje toch maar, de rest was toch vriesweer?
twitter:weermanreinier twitterde op zaterdag 23-03-2013 om 14:47:43Wat nou kou. Moet je dit eens zien. Cumbria, UK. Auto's compleet begraven door sneeuwstorm http://t.co/JEhSSHhKv0 reageer retweet
Harlingen:quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:35 schreef aloa het volgende:
Wat een laag water hier. De halve waddenzee is leeggeblazen. Nog nooit zo laag gezien hier in Harlingen.
Jij bent dan ook geen officieel weerstation.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:56 schreef SpeedyGJ het volgende:
Toch opvallend dat KNMI stations geen ijsdag hebben geregistreerd maar ik dus wel -0.4 graden!
Wel ijzig koude wind!
[ afbeelding ]
Heel langzaam aan. Maar omdat het zo ver weg is trekt de pluim automatisch naar het langjarige gemiddelde las ik hier al eens. Dus zegt nog niks, al hebben alle kleuren lijntjes wel een lijn omhoog.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:15 schreef Againzender het volgende:
uiteindelijk wordt het warmer
www.knmi.nl/exp/pluim/vijftiendaagse/Data/15DAAGSE_06260_NWT.png
Langjarig gemiddelde wordt toch niet meegenomen in de pluim? Die discussie heb ik al eens eerder voorbij zien komen idd.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:43 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
Heel langzaam aan. Maar omdat het zo ver weg is trekt de pluim automatisch naar het langjarige gemiddelde las ik hier al eens. Dus zegt nog niks, al hebben alle kleuren lijntjes wel een lijn omhoog.
Die fietsen liggen er al jaren volgens mij, zal morgen even kijken of iemand ze er heeft uitgehaald.quote:
Vannacht is het verre van herfstachtig, dit is gewoon dik winterweer. Een rasechte januaristorm in maart.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 22:55 schreef beantherio het volgende:
Zelfs in de herfst is het weer zelden zo herfstachtig
Dit is inderdaad gewoon een soortement januaristorm die de weg kwijt is. Vreselijk om nu buiten te zijn. De wind is aanhoudend krachtig, heel vlagerig en men o men. Vieze kouquote:Op zondag 24 maart 2013 02:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Vannacht is het verre van herfstachtig, dit is gewoon dik winterweer. Een rasechte januaristorm in maart.
Wat een snijdende wind, zojuist op de fiets. De huidige gevoelstemperatuur van -11 is echt op het randje van wat ik nog wil trotseren, ik kan me de -15 in het noorden al moeilijk voorstellen.
En aan de oostkant van Breda helemaal niks.quote:Op zondag 24 maart 2013 08:05 schreef Ambrosius het volgende:
In West-Brabant wel een centimeter of 3-4.
Straks vriest het in Meiquote:Op zondag 24 maart 2013 09:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, het knmi heeft de temperatuur voor de langere termijn ook weer naar onder bijgesteld. Het blijft te koud.![]()
Heb zo het gevoel dat april ook niks gaat worden.
Het Schild van Bredaquote:Op zondag 24 maart 2013 08:46 schreef JDude het volgende:
[..]
En aan de oostkant van Breda helemaal niks.
Je ziet het ook op de verkeersinfokaart van TomTom, rond BoZ/Roosendaal op verschillende plaatsen langzaam rijden, hier niks aan de hand.
Te koud of te koud zijn twee verschillende dingen natuurlijkquote:Op zondag 24 maart 2013 09:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, het knmi heeft de temperatuur voor de langere termijn ook weer naar onder bijgesteld. Het blijft te koud.![]()
Het wordt geen tien graden aan het eind van de week. Verwachtingen zijn bijgesteld naar een graad of vijf.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:40 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Te koud of te koud zijn twee verschillende dingen natuurlijk
Nu schijnt het tien graden te worden aan het einde van de week, dat is wel te koud maar lijkt mij schitterend vergeleken met vandaag en morgen.
Hoe langer het koud blijft hoe mooier het wordt als het straks 15+ graden is. Je moet eerst zeven jaar zuur eten, dan geniet je meer van de zeven jaar zoet.
Een winter hoort hooguit drie maanden te duren, geen zeven jaar, zoals nu. Dit is Europa, niet Westeros.quote:Op zondag 24 maart 2013 12:40 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Nu schijnt het tien graden te worden aan het einde van de week, dat is wel te koud maar lijkt mij schitterend vergeleken met vandaag en morgen.
Hoe langer het koud blijft hoe mooier het wordt als het straks 15+ graden is. Je moet eerst zeven jaar zuur eten, dan geniet je meer van de zeven jaar zoet.
Dat is tegenvallend, maar hier zie ik wat anders: http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/quote:Op zondag 24 maart 2013 12:54 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Het wordt geen tien graden aan het eind van de week. Verwachtingen zijn bijgesteld naar een graad of vijf.
Ja, bah.quote:Op zondag 24 maart 2013 09:15 schreef nummer_zoveel het volgende:
Volgens mij is dat nergens voor nodig, het enige dat er hoeft te gebeuren is dat dat hogedrukgebied zich verplaatst zodat onze wind niet meer uit Siberië komt. Het gebeurt wel vaker dat een hogedrukgebied wekenlang op dezelfde plek blijft hangen, als dit 's zomers zou gebeuren hadden we een maand schitterend prachtig mooi weer (maar wel erg droog).quote:Op zondag 24 maart 2013 13:05 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, bah.
Eerst nog "grote kans op temperaturen dicht bij normaal" en nu staat er "grote kans op temperaturen onder normaal".
In theorie kan het in één week van deze prut naar zomer gaan, maar ik bereid me ook al voor op een jaar zonder zomer in Nederland.
Balkenende?quote:Op zondag 24 maart 2013 12:40 schreef BerjanII het volgende:
[..]
Hier idem, m'n brievenbus fluit al een paar dagenquote:Op zondag 24 maart 2013 13:12 schreef Lemans24 het volgende:
Ik merk het trouwens erg goed dat de wind vol op de gevel staat.
Ik was vorig jaar in Kroatië toen juli hier helemaal verregend werdquote:Op zondag 24 maart 2013 13:10 schreef minthy het volgende:
Zeg, hou de moed er eens in!!
Stelletje pessimisten
At your service!quote:
Hier gaat de klep eh, klepperen. Klinkt een keer of 75 per dag alsof de postbode langskomt.quote:Op zondag 24 maart 2013 13:15 schreef minthy het volgende:
Hier idem, m'n brievenbus fluit al een paar dagen
Die zal flink gaan afnemen de komende dagen. Het ergste is nu voorbij.quote:Op zondag 24 maart 2013 15:39 schreef fotostarter het volgende:
-3 plus 15 leuk en aardig. Is er ook iets te zien over die wind? Gaat die straks gewoon weer op zijn harige ballen liggen of?
Is 3.0 geweest las ik net.quote:Op zondag 24 maart 2013 16:55 schreef superworm het volgende:
Volgens mij is het kouderecord verbroken? Of het moet plots weer warmer worden. Max gemeten is 2,7.
Bijzonder kut vooral.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:07 schreef Dven het volgende:
Waarom vindt men een dagrecord zo bijzonder?
En het record was (is) 2,6 graden (edit: blijkbaar toch 2,9?), dus het is sowieso niet verbroken. Het gemiddelde wellicht wel.quote:
De Amerikaanse hype achterna.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:07 schreef Dven het volgende:
Waarom vindt men een dagrecord zo bijzonder?
(Bron: www.weer.nl)quote:Maart 1845 record koud
“Waar blijft de lente?” Vraagt menigeen zich af. Die zal heus wel komen. En een schrale troost is, dat het altijd nog erger kan. Er zijn in een grijs verleden op wintergebied wel eens onvoorstelbare dingen gebeurd in maart. Vandaag nemen wij u mee naar de barre, en legendarische maart uit 1845.
Een strenge winter
In 1845 werden er al op tal van plaatsen in ons land weer- en temperatuurmetingen verricht. Dat gebeurde met ‘gewone’ (vloeistof) thermometers, waarmee men uitsluitend de actuele temperatuur kon aflezen en niet de minimum- of maximumtemperatuur. Meestal werd er op drie vaste tijdstippen per dag gemeten, maar ook toen waren er enthousiastelingen die bij extreme weersomstandigheden vaker de thermometer aflazen, om zo de hoogste of laagste waarde te ‘vangen’.
De winter zette destijds in december 1844 al goed in. Al eind november begon het te vriezen en kort na Sinterklaas kwam een eerste vorstperiode tot een hoogtepunt. Na een korte dooiperiode rond 18 december, viel opnieuw de vorst in. Na de kerst ging het wederom dooien en ditmaal hield deze langer aan, in feite de hele januarimaand. Opvallend daarbij was dat het ondanks de dooi, tóch niet zacht werd. In Zwanenburg werd de hoogste middagpuntwaarde voor de temperatuur op 26 januari bereikt, slechts 5,6 graden! Vriezen deed het echter ook nauwelijks. Slechts driemaal lag de temperatuur in de vroege ochtend onder -2 graden.
Februari ging aanvankelijk op dezelfde voet verder, maar rond de 11e volgde er een korte vorstperiode en ook de laatste tien februaridagen verliepen koud, zonder dat dan de vorst écht doorzette. Men hoopte eind februari al dat de winter snel voorbij zal zijn… een misrekening!
In maart schakelde de winter een paar tandjes bij…
De eerste maartweek verliep kouder dan enige andere week eerder die winter. In Zwanenburg werden louter ijsdagen genoteerd, op 3 en 4 maart vroor het tijdens de middagmeting zelfs nog meer dan vijf graden. Daar werd geen strenge vorst gemeten, maar elders in het land was dat wel anders! Op 1 maart meldde Zwartsluis -14 graden, Groningen -18 graden en op 6 maart werd op deze meetposten opnieuw -14 en -19 graden gemeten! Het was de hele winter daar nog niet zo koud geweest, maar het zou nog erger worden!
Op 10 maart dooide het licht, maar met noordelijke winden. De dagen daarna draaide de wind terug naar noordoost en wakkerde aan. Een portie extreem koude lucht werd rechtstreeks naar ons land gevoerd. Op 12 maart mat Zwanenburg voor het eerst deze winter -10,0 graden, een dag later -13,3 graden. Leeuwarden kwam tot -14, Arnhem tot -17 en zowel Zwartsluis als Groningen op -19 graden.
Overdag bleef het gruwelijk koud. Ondanks stralende zonneschijn was het in Zwanenburg tijdens de middagmeting -9,4 graden! De snijdende noordoostenwind leidde tot gevoelstemperaturen tussen -30 en -40 graden. De volgende ochtend vroor het streng tot zeer streng, waarbij de waarnemer in Groningen zelfs -21 graden kon aflezen!
Paardenvrachtsleden konden inmiddels over de Zuiderzee van Kampen naar Urk en Enkhuizen rijden en een inwoner van Gorinchem schreef op 12 maart: ‘De wind als voren, heldere lucht, strenge kou, met passeert de rivier geregeld met paarden en rijtuigen.’
Van 13 tot en met 16 maart lag de temperatuur in Zwanenburg tijdens de ochtendmeting onder -12 graden en pas in de avond van de 16e steeg het kwik tot boven de -5 graden. Geen wonder dat zeer oude lieden beweerden dat ze dit nog nooit hadden meegemaakt, en ditmaal overdreven ze niet, maar hadden ze gelijk! Zo schreef boer Doeke Wijgers Hellema te Wirdum op 16 maart: ‘De koude is zoo geweldig dat het gevorderde jaargetijde noch de heldere zon te zwak zijn om de kragt der vorst tegen te werken. Het vriest des nachts zoo sterk, dat het ijs bij open water in één nacht sterk zoude zijn om overal met schaatzen gebruikt te kunnen worden…’
Het ijs was inderdaad inmiddels zo dik geworden dat deze ijsvloer gemakkelijk zwaarbeladen karren en sleden kon dragen, maar ook vee werd via het ijs vervoerd. Zo schreef een inwoner uit Gorinchem op 18 maart: ‘Aan het veer te Sleeuwijk (tegenover Gorinchem) passeert men nog over de rivier met karren en paarden beladen met p.m. 3000 ponden.’
Na 16 maart ging de ergste kou uit de lucht, maar dat betekende niet dat het lente werd. Goed, overdag dooide het dan licht, maar in de nachten bleef het vooralsnog licht tot matig vriezen, waardoor de conditie van het ijs goed bleef en zelfs nog wat kan aangroeien. Boer Doeke Wijgers Hellema schreef: ‘Den 22 Maart zonder eenige afwisseling vorst, heden betrokken lucht, koud, Z.O. Wind en heeft hedennacht ongeveer 1 duim gevroren, gisteren gematigd, heldere lucht en vroor des nachts ½ duim. Morgen Paschen. Het ijs wordt met schaatzen en allerlei voertuig met een of twee paarden bespannen overal gebruikt.’
Paaseieren op het ijs!
Pasen viel in 1845 inderdaad extreem vroeg, op 23 maart. Zo kon er een langgekoesterde wens in vervulling gaan, namelijk het eten van paaseieren op het ijs. Het was weliswaar gaan dooien en regenen, zodat er een laagje water op het ijs kwam te staan, maar in de Haarlemmermeer was dat ijs nog 30 duim dik. Het feest ging echter door. Zo werd er op de Buiten-Amstel een versierde tent neergezet en op paasochtend konden vele Nederlanders daar, met overigens miezerige weersomstandigheden, hun eitjes op het ijs nuttigen. Ook op andere plaatsen gebeurde dat. De liefhebbers konden van deze historische gebeurtenis een prachtige oorkonde aanschaffen, in goud, op donkerblauw papier.
Maar de winter is dan wel voorbij. Gedurende de laatste maartweek werd de dooi geleidelijk sterker en ook de nachtelijke vorst verdween.
Een historische maand…. Kan zoiets zich nu herhalen?
Maart 1845 is nog steeds met afstand de koudste lentemaand sinds het begin van de metingen uit 1706. In Zwanenburg bedroeg de gemiddelde maandtemperatuur -2,3 graden en werden er alleen al in maart (ongecorrigeerd) 102,7 Hellmannpunten bijeengeharkt, waarvan 54,3 punten in de tweede maartdecade. Zelfs als we zouden proberen te corrigeren voor het feit dat de ‘echte’ maximumtemperaturen nog wat hoger zouden zijn geweest, dan nog heeft alléén deze maand, meer vorst opgeleverd dan het totaal van alle afgelopen winters sinds 1997! Daar steekt de huidige ‘koudegolf’ in de tweede maartdecade met in De Bilt een Hellmannscore van 6,3 punten, toch erg magertjes bij af.
Helaas zijn er van die tijd geen weerkaarten beschikbaar, maar wel hebben we een kaartje gevonden dat het gemiddelde luchtdrukpatroon van die maand weergeeft. We zien dan een krachtig hogedrukgebied in onze omgeving, met het zwaartepunt boven Engeland. Dat is niet een positie om in ons land serieus winterweer te brengen, maar half maart 1845 zal dat hoog meer boven Zuid-Scandinavië gelegen hebben, met bij ons die stevige noordoostenwinden. Om in ons land dergelijke lage temperaturen half maart te krijgen, moet de temperatuur op het 850 hPa-vlak (rond 1500 m hoogte) wel tussen -20 en -25 graden hebben gelegen.
De vraag is, zou zoiets zich ook in de huidige 21e eeuw kunnen herhalen? Uiteraard blijft zoiets een extreme gebeurtenis, maar juist in deze periode zien we een circulatie die soms een eindweegs die kant is opgegaan. Ook nu is het vlak ten noorden van ons land zeer koud en lijkt slechts een subtiele wijziging in de circulatie voldoende te zijn om die kou daadwerkelijk binnenboord te krijgen. De afgelopen twee weken kwamen de weermodellen soms met een berekening die heel dicht bij de meest ideale circulatie kwamen om het, ook in deze tijd van het jaar, nog fors te laten winteren in ons land. Kijk hiernaast maar eens naar een ensemble dat het NCEP (het Amerikaanse weermodel) al op 1 maart berekende, voor 13 maart. Die zit dichtbij de meest koude circulatie die in deze tijd van het jaar mogelijk is. In deze berekening zit de meest koude lucht nog wat ten noorden van ons land, daar waar die destijds in maart 1845, wellicht wél boven ons hoofd vertoefde.
Maar zelfs gisteren (17 maart) berekende – ditmaal het hoofdmodel – een zeer koude visie voor media 27 maart. Uiteraard zien we in de pluim van gisteren 17 maart dat deze berekening helemaal onderin hangt (de donkerblauwe lijn op beide afbeeldingen), maar ook dat er toch een aantal ensembles zijn die ongeveer hetzelfde scenario volgden. Van de bijhorende grondkaart zou men inderdaad de bibbers krijgen, een bijtende noordoostenwind en temperaturen die op 850 hPa gezakt zijn tot rond -13 graden. In de aanvoerrichting is de lucht zelfs nog kouder, tot -18 à -19 graden aan toe! Met dergelijke winden en koude bovenluchten zal het ook tegenwoordig zelfs na het begin van de astronomische lente, nog overwegend kunnen blijven vriezen.
Maar, zo erg zal het de komende week niet worden. Toch blijft het koud met soms (natte) sneeuw en gedurende de nachten geregeld vorst. Het lijkt er op dat de lente tot minstens tegen de Pasen op een zijspoor geparkeerd blijft staan. En of we dat nu leuk vinden of niet, we zullen het weer moeten accepteren zoals dat over ons heen komt.
Zelfs toen was het eind maart niet zo beroerd als nu.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:13 schreef Gwywen het volgende:
In 1845 hadden ze pas een beroerde lente
[..]
(Bron: www.weer.nl)
Dit is nog wel de oude pluim.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:19 schreef Lemans24 het volgende:
Moet je die waardeloze pluim zien:
[ afbeelding ]
En dan twaalf uur eerder nog 15 graden intekenen voor volgende week dinsdag.
En dan, als de warmte hier heerst? Moeten we dan allemaal warmees gaan praten en trouw aan de warme koning beloven?quote:
Je hebt gelijk. Ik zag zondag de 24e staan, maar de berekening is van de 23e...quote:Op zondag 24 maart 2013 17:22 schreef VacaLoca het volgende:
Dat is juist de oude pluim inderdaad.
Deze is van vanochtend met ook als bron KNMI voor de data:
[ afbeelding ]
En dit is de nieuwste van het Amerikaanse modelquote:Op zondag 24 maart 2013 17:22 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]
Zozo, in het zuiden nog niet eens 9 gradenquote:Op zondag 24 maart 2013 17:22 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.know'm sayin?
word? word.
Jaja, je amerikaanse slurp bak.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:25 schreef Djeez het volgende:
Tussen de vijf en tien graden rond het weekend. Een piek in de neerslag van vrijdag op zaterdag. Toch gen sneeuw mag ik hopen? Moet vrijdagavond 300 km rijden in een nieuwe auto zonder winterbanden
Omdat die rode lijn de hoofdberekening is. Die gaat uit van de huidige situatie zoals het er nu voor staat.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:26 schreef Lemans24 het volgende:
Waarom ze het gemiddelde met zo'n dun stippellijntje weergeven en die zogenaamde 'nauwkeurige' rooie lijn, die er altijd naast zit, zo dik, is me een raadsel.
De lijntjes van de members gaan ja ook alle kanten op.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:20 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dit is nog wel de oude pluim.
De 15:00 uurs pluim van de GFS liet weer een totaal ander beeld zien.
Zelfs de 12Z run van de GFS is weer finaal anders.
Volgens mij kunnen we er nog geen touw aan vast knopen.
Plus, de operationele run (de dikke lijn) is met een hogere resolutie berekend dan alle andere berekeningen. De control-run (blauwe lijn) heeft dezelfde startwaarden als de operationele run, het verschil tussen beide is dus de invloed die alleen de mate van nauwkeurigheid van berekenen al heeft.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:28 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Omdat die rode lijn de hoofdberekening is. Die gaat uit van de huidige situatie zoals het er nu voor staat.
Alle andere lijntjes zijn externe parameters in veranderd om zekerheid en spreiding te laten zien.
Precies, dus moet je daar iets me doen in de weergave. De ensemble is eigenlijk beter, in dat opzicht.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:30 schreef VacaLoca het volgende:
Gemiddelde is anders minstens net zo nietszeggend. Stel 25 runs geven 15+ graden aan en 25+ runs gaan voor -5. Dan is gemiddelde wel 5 graden terwijl er eigenlijk 2 scenario's zijn: of het wordt bovengemiddeld warm of het wordt bizar koud.
Bij een bifurcatie zegt het gemiddelde natuurlijk erg weinig. Maar meestal loopt het gemiddelde wel aardig in de pas met het gros van de lijnen.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:30 schreef VacaLoca het volgende:
nstens net zo nietszeggend. Stel 25 runs geven 15+ graden aan en 25+ runs gaan voor -5. Dan is gemiddelde wel 5 graden terwijl er eigenlijk 2 scenario's zijn: of het wordt bovengemiddeld warm of het wordt bizar koud.
De operationele run is gewoon de originele berekening. De andere berekeningen zijn expres verstoord de parameters van waaruit ze hun berekening maken. Dit betekend dat wanneer verstoring van de parameters alsnog een eensgezinde lijn laat zien die meegaat met de operationele run er erg veel zekerheid is, zelfs als er onverwachtse scenario's voorkomen in de atmosfeer. Wanneer een minieme verstoring in de beginsituatie van een run wordt aangebracht en de run laat direct een totaal ander patroon zien als de Oper weet je meteen dat er weinig zekerheid is wat betreft de Oper.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:29 schreef Igen het volgende:
[..]
De lijntjes van de members gaan ja ook alle kanten op.
Wat me op de volgende vraag brengt: waarom wordt eigenlijk zo veel waarde gehecht aan wat de operationele run zegt? Je zou iets met kansen moeten doen, bijvoorbeeld: 40% kans op 3 à 6 graden, 40% kans op 10 à 15 graden en 20% kans op nog iets anders.
En dat jaquote:Op zondag 24 maart 2013 17:31 schreef Igen het volgende:
[..]
Plus, de operationele run (de dikke lijn) is met een hogere resolutie berekend dan alle andere berekeningen. De control-run (blauwe lijn) heeft dezelfde startwaarden als de operationele run, het verschil tussen beide is dus de invloed die alleen de mate van nauwkeurigheid van berekenen al heeft.
(Heb het net even opgezocht. http://weer.blog.nl/algem(...)-de-temperatuurpluim )
Dat is dus eenzelfde soort weergave als de ensembleverwachting van het KNMI, zoals ik bedoelde.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:35 schreef NaturalScience het volgende:
Als jullie de pluimen niet fijn vinden lezen dan moeten jullie gewoon de pluimen van Weerplaza bekijken.![]()
[ afbeelding ] Gebaseerd op de originele EC runs
Het heeft toch niet alleen met "onverwachtse scenario's in de atmosfeer" te maken?quote:Op zondag 24 maart 2013 17:33 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
De operationele run is gewoon de originele berekening. De andere berekeningen zijn expres verstoord de parameters van waaruit ze hun berekening maken. Dit betekend dat wanneer verstoring van de parameters alsnog een eensgezinde lijn laat zien die meegaat met de operationele run er erg veel zekerheid is, zelfs als er onverwachtse scenario's voorkomen in de atmosfeer. Wanneer een minieme verstoring in de beginsituatie van een run wordt aangebracht en de run laat direct een totaal ander patroon zien als de Oper weet je meteen dat er weinig zekerheid is wat betreft de Oper.
Het valt me de laatste tijd op dat er veel schoorsteenbranden zijn, niet gek ook met dit weer.quote:Op zondag 24 maart 2013 18:51 schreef Adelante het volgende:
De schoorsteen trekt goed met deze wind, ik gooi nog wat hout op de kachel
Wordt meer gestookt idd, maar bij goed onderhoud moet een schoorsteen dat wel trekkenquote:Op zondag 24 maart 2013 19:15 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Het valt me de laatste tijd op dat er veel schoorsteenbranden zijn, niet gek ook met dit weer.
Met die 25 min koel je minder af en ben je sneller klaarquote:Op zondag 24 maart 2013 19:23 schreef Lemans24 het volgende:
Nou de kou maar weer in. Ik kan kiezen uit 25 minuten fietsen of 70 minuten lopen. Met deze koude baggerwind ga ik natuurlijk voor dat laatste.
Ik vraag mezelf wel af waarom ik altijd wacht tot het donker is met zulke afstanden lopen...
Ik loop 'sportief'', met 6,5 km/u, daar wordt ik wel warm van. En die wind met fietsen is echt niet leuk.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met die 25 min koel je minder af en ben je sneller klaar
Lopen is leuk, fietsen is een straf.quote:Op zondag 24 maart 2013 19:26 schreef VacaLoca het volgende:
En span je je meer in waardoor je lichaam warmer blijft...
Waarom je sowieso 90 minuten zou willen verspillen is me een raadsel.
Ik heb wel een bestemming, op precies 70 minuten afstand. Of 65, als ik nog een tandje bijschakel,quote:
Kolere opbokken met die kouquote:Op zondag 24 maart 2013 19:37 schreef VacaLoca het volgende:
http://www.rtl.nl/compone(...)tsen-op-24-maart.xml
24 maart, lekker schaatsen...
ik ben ondertussen bereid om alles te beloven. Als het maar warmer gaat worden.quote:Op zondag 24 maart 2013 17:21 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
En dan, als de warmte hier heerst? Moeten we dan allemaal warmees gaan praten en trouw aan de warme koning beloven?
Is dat raar? Valt wel mee toch?quote:Op zondag 24 maart 2013 21:36 schreef VacaLoca het volgende:
Al ruim 2.5 dag windkracht 5, ook vrij bizar.
Non-stop? eind maart?quote:
Hier is het eerder 6 dan 5 en dat lijkt nog 6 te blijven tot en met morgen en dan tot en met woensdag nog 5. Vind ik wel vrij uitzonderlijk ja. Natuurlijk weer van die vies koude oostenwindquote:
Gewoon weer een week focking vijf graden dus, zoals te verwachten was. Waardeloos weer is hetquote:Op zondag 24 maart 2013 22:32 schreef VacaLoca het volgende:
[ afbeelding ]
Oper minder warm en overall nog ietsjes langer kou 's nachts dan vorige run maar een graad of 6-8 blijft in het vooruitzicht voor volgende week.
Dode mussen kijken niet, dode mussen staren.quote:Op maandag 25 maart 2013 00:21 schreef Lemans24 het volgende:
Had ik gezegd dat ik niet uitkijk naar dat waardeloze aprilweer?
En zomer krijgen we ook al niet. Ik denk dat ik nog eerder naar het zuiden ga, ook maar lopend naar Le Mans vanaf half mei...
Maar aan de andere kant: die Amerikanen denken er wel heel positief over, dat is andere koek
Dus het KNMI zegt 8 graden, de Amerikanen zeggen 16 graden. Tja, de dooie mus kijkt me alweer aan...
Dooie mussen moeten van het dak vallen!quote:Op maandag 25 maart 2013 00:29 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dode mussen kijken niet, dode mussen staren.
Hahaha alles geeft een graad of 7 aan en dan komt deze met 16 gradenquote:
BBQ'en met kerst, schaatsen met pasen.... 4 daagse wordt 4 dagen langlaufen.quote:Op maandag 25 maart 2013 00:38 schreef Lemans24 het volgende:
In München is het morgen 1 graad en dinsdag 0, terwijl het met kerst 20,7 graden was.
Staat 1 april boven he. Natuurlijk weer een flauwe 1 april grap van het weerquote:
Amerikanen trollen onsquote:Op maandag 25 maart 2013 05:18 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Staat 1 april boven he. Natuurlijk weer een flauwe 1 april grap van het weer
Ja, ja, we zien wel. Ik gok toch eerder een graad of zeven, een wind uit het noordoosten en REGEN.quote:
Die kaarten vertrouw ik nooit, voorspellen ook steeds een halve meter sneeuwquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
Dat hadden wij toch ook in 2008quote:Op maandag 25 maart 2013 14:11 schreef Djeez het volgende:
De Engelsen spreken btw al over een wit Pasen
http://www.dailymail.co.u(...)-furniture-warm.html
Ik sliep toen in een caravan, vreselijk koud was datquote:Op maandag 25 maart 2013 14:42 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat hadden wij toch ook in 2008
Vroege witte Pasen en de laatste sneeuw
[ afbeelding ]
Dan gaan we dit jaar op herhaling. De Pasen van 2009 had ik inmiddels verdrongen geloof ikquote:Op maandag 25 maart 2013 14:42 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dat hadden wij toch ook in 2008
Vroege witte Pasen en de laatste sneeuw
[ afbeelding ]
Doe niet zo voorbarig en pessimistisch.quote:Op maandag 25 maart 2013 14:06 schreef Djeez het volgende:
Het wordt geen lente meer. In juli kun je misschien nog een paar mooie dagen krijgen, maar daar houdt het ook bij op. Dit jaar kunnen we maar beter zo snel mogelijk vergeten...
Ja, het enige lichtpuntje, hoewel dat natuurlijk geen verlichting brengt met een gevoelstemperatuur van -10quote:Op maandag 25 maart 2013 15:15 schreef Dven het volgende:
Is het buiten de kou en incidentele sneeuw wel droog in Nederland?
*proest*quote:Op maandag 25 maart 2013 14:06 schreef Djeez het volgende:
Het wordt geen lente meer. In juli kun je misschien nog een paar mooie dagen krijgen, maar daar houdt het ook bij op. Dit jaar kunnen we maar beter zo snel mogelijk vergeten...
Wat mij opvalt is dat vrij droge winters en lentes vaak warme zomers opleveren (geen flauw idee of er een daadwerkelijk verband is maar opvallend is het wel)quote:Op maandag 25 maart 2013 15:17 schreef alors het volgende:
[..]
Ja, het enige lichtpuntje, hoewel dat natuurlijk geen verlichting brengt met een gevoelstemperatuur van -10
Even huilen, dat wordt weer de hele dag binnen zittenquote:Op maandag 25 maart 2013 15:54 schreef alors het volgende:
[..]
godsamme wtf, net nu het land weer droog was
de wind komt dan wel weer uit ZW, en dat is weer wel positiefquote:
Noord-Oost toch?quote:Op maandag 25 maart 2013 15:57 schreef Djeez het volgende:
[..]
de wind komt dan wel weer uit ZW, en dat is weer wel positief
Nee, de wind gaat de kant van het pijltje uit, vanuit ZW dus.quote:Op maandag 25 maart 2013 15:59 schreef vandermar het volgende:
[..]
Noord-Oost toch?Of heb ik het nou fout
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |