Dat wil ik ook niet zeggen, meer een kijkje hoe het weer zich "herstelde" na de kou.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:36 schreef Wessell het volgende:
[..]
Dit wil niet zeggen dat we dan ook een mooie zomer krijgen! wat iemand al zij in dit topic
Oke!quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:40 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Dat wil ik ook niet zeggen, meer een kijkje hoe het weer zich "herstelde" na de kou.
Nu is het crisis en geven we alles aan het zuiden, dus zal dat ook wel niet.
Dubbele cijfers in de minquote:
Gevoelstemperatuur. En de lucht komt dit keer echt rechtstreeks uit (noord)Siberië, iets dat bijna nooit gebeurt, blijkbaar.quote:
Hij houd niet van de kou...quote:
Z'n voorouders komen misschien wel uit Siberiëquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:02 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Hij houd niet van de kou...
Dus dan is -1 al siberisch voor hem
en vorig jaar namen ze maatregelen omdat het zo warm was....quote:Op vrijdag 22 maart 2013 16:49 schreef -CRASH- het volgende:
Als we dit weekend hier in Venlo 5 cm sneeuw krijgen
dan wordt de Venloop omgedoopt naar Venlanglauf
Geen idee, maar het stikt hier in het Reestdal (natuurgebied op de grens van Drenthe met Overijssel) weer van de ooievaars sinds deze weekquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:17 schreef Fredo55 het volgende:
''De tjiftjaf en de fitis, twee trekvogels met bestemming Nederland, blijven weg door het winterse weer. Ze houden een tussenstop in Zuid-Europa waar ze wachten tot het weer in Nederland beter wordt. Dat zegt de Vogelbescherming''
Hoe weten die vogels wanneer het beter weer word?
Wij hadden dit weekend ook een HEUL grote ooievaar gezienquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:19 schreef minthy het volgende:
[..]
Geen idee, maar het stikt hier in het Reestdal (natuurgebied op de grens van Drenthe met Overijssel) weer van de ooievaars sinds deze week
Tja, dat is een groot mysterie...quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:17 schreef Fredo55 het volgende:
''De tjiftjaf en de fitis, twee trekvogels met bestemming Nederland, blijven weg door het winterse weer. Ze houden een tussenstop in Zuid-Europa waar ze wachten tot het weer in Nederland beter wordt. Dat zegt de Vogelbescherming''
die lurken in dit topic natuurlijk.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:17 schreef Fredo55 het volgende:
Ze leven in en met de natuurquote:Op vrijdag 22 maart 2013 17:17 schreef Fredo55 het volgende:
Dat verklaart nog niet hóe ze het doenquote:
en dan de een hele warme mei krijgenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:13 schreef Lemans24 het volgende:
Dan ook maar gaan voor de koudste april ooit?
4,6 graden in 1917, dat moet lager kunnen!
Nee, alles ten noorden van Parijs blijft in deze eeuwige kou. Toendra op de waddeneilanden, sneeuw in de Ardennen in juni, de eerste ijsdag alweer in september.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:16 schreef tribalwars het volgende:
[..]
en dan de een hele warme mei krijgen
quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, alles ten noorden van Parijs blijft in deze eeuwige kou. Toendra op de waddeneilanden, sneeuw in de Ardennen in juni, de eerste ijsdag alweer in september.
Bah.
denken dat er een ijstijd komt ofzo. is het een keer koud denken mensen meteen dat het kouder wordt.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:23 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, alles ten noorden van Parijs blijft in deze eeuwige kou. Toendra op de waddeneilanden, sneeuw in de Ardennen in juni, de eerste ijsdag alweer in september.
Bah.
Net zoals mensen het nu normaal vinden dat het elke winter minimaal -10 of kouder moet worden en er altijd sneeuw moet vallen. NL heeft er altijd al tussenin gezeten met positieve en negatieve uitschieters.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:26 schreef Gitank2 het volgende:
Ja, een paar jaar geleden dachten we nog dat 40 graden normaal ging worden in de zomer en ieder jaar een hittegolf.
Inderdaad, sowieso zijn alle gemiddelden sommen van een periode van 30 jaar vol uitschieters naar boven en beneden.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Net zoals mensen het nu normaal vinden dat het elke winter minimaal -10 of kouder moet worden en er altijd sneeuw moet vallen. NL heeft er altijd al tussenin gezeten met positieve en negatieve uitschieters.
't is bar en boos inderdaad.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:29 schreef Fredo55 het volgende:
Geen pretje om door de stad te lopen met dit weer, heel veel volk die aan het klagen waren.
Ik kan me de jaren 90 wat dat betreft nog wel herinneren. Jammer dat ik vrij jong was om er volledig van te genieten. Vet zachte winters en loeihete zomersquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:36 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Inderdaad, sowieso zijn alle gemiddelden sommen van een periode van 30 jaar vol uitschieters naar boven en beneden.
En 50 gulden voor het ziekenfonds, 1,90 gulden voor liter benzine, tweeverdienende ouders konden met hun kinderen 3x per jaar op vakantie en niet te vergeten "Hakkuhbar"quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan me de jaren 90 wat dat betreft nog wel herinneren. Jammer dat ik vrij jong was om er volledig van te genieten. Vet zachte winters en loeihete zomers
Ik kan me nog een zomer herinneren dat het net zo hard waaide als nu, maar dat het ook bloedheet was. Dat voelde een stuk beter als nu buiten..quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan me de jaren 90 wat dat betreft nog wel herinneren. Jammer dat ik vrij jong was om er volledig van te genieten. Vet zachte winters en loeihete zomers
Voorbij die mooie tijdquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:48 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
En 50 gulden voor het ziekenfonds, 1,90 gulden voor liter benzine, tweeverdienende ouders konden met hun kinderen 3x per jaar op vakantie en niet te vergeten "Hakkuhbar"
Bazentijd.
Ik weet nog, 98'quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:52 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik kan me nog een zomer herinneren dat het net zo hard waaide als nu, maar dat het ook bloedheet was. Dat voelde een stuk beter als nu buiten..
Toen was een liter benzine goedkoper dan een liter melk. en mensen mij uitlachen als ik zei dat een liter benzine over een aantal jaar 5 gulden gaat kostenquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:48 schreef RemcoW23 het volgende:
[..]
En 50 gulden voor het ziekenfonds, 1,90 gulden voor liter benzine, tweeverdienende ouders konden met hun kinderen 3x per jaar op vakantie en niet te vergeten "Hakkuhbar"
Bazentijd.
Die is anders al bij veel Nederlanders aanwezigquote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:59 schreef GekkePoes het volgende:
Er komt trouwens een flinke depressie aan.
[ afbeelding ]
Ik doelde op een tropische Winterse depressiequote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:00 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Die is anders al bij veel Nederlanders aanwezig
Niet omdat het koud is, maar omdat het uitzonderlijk koud is in een tijd dat het nog nooit koud zo was. Een nieuwe ijstijd wil ik het niet noemen, een uitzonderlijk koude periode, die lang kan duren, wel.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:25 schreef tribalwars het volgende:
[..]
[..]
denken dat er een ijstijd komt ofzo. is het een keer koud denken mensen meteen dat het kouder wordt.
Ik merk het al de hele tijd, het waait stevig.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:59 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
We hebben de laatste 500 jaar wel geluk gehad met gematigd weer.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Niet omdat het koud is, maar omdat het uitzonderlijk koud is in een tijd dat het nog nooit koud zo was. Een nieuwe ijstijd wil ik het niet noemen, een uitzonderlijk koude periode, die lang kan duren, wel.
Kijk naar de jaargrafiek van het KNMI (met 110 jaar aan gegevens) en zie dat we nu nieuwe uitschieters naar beneden aan het meemaken zijn.quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:36 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Inderdaad, sowieso zijn alle gemiddelden sommen van een periode van 30 jaar vol uitschieters naar boven en beneden.
In mijn hoofd ook als dat zo doorgaat..quote:Op vrijdag 22 maart 2013 19:59 schreef GekkePoes het volgende:
[ afbeelding ]
We?quote:Op vrijdag 22 maart 2013 20:03 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
We hebben de laatste 500 jaar wel geluk gehad met gematigd weer.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |