Misschien iets minder hard trainen?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:50 schreef ManageTheAnger het volgende:
Gister een beestentraining in de gym gehad, borst en triceps..
Gevolg:
Migraine,
Van 2u 's nachts tot 9u in de ochtend niets anders gedaan dan spugen en braken,
pas om 15:00u was de hoofdpijn vertrokken.
Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik heb regelmatig dit soort dingen bij een zware training.
Pijn begint altijd in mijn nek.
Krijg altijd last van migraine als ik te weinig eet,drink en slaap gaat vaak gepaard met wat stress bij mij.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:50 schreef ManageTheAnger het volgende:
Gevolg:
Migraine,
Iemand die hier een oplossing voor heeft? Ik heb regelmatig dit soort dingen bij een zware training.
Invloed van sportbeoefening op migrainequote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:50 schreef ManageTheAnger het volgende:
Gevolg:
Migraine,
Ja. Is ook niet bepaald mijn favoriete oefening.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:26 schreef THEFXR het volgende:
dumbbell PULLOVERS
http://www.tuvayanon.net/6pov.html
hebben jullie ook altijd angst, dat je ooit die dumbbell in je face laat pleuren?
Ja, doe het meestal ook aasn het eind van de training dus de laatste reps zijn een beetje eng soms.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:26 schreef THEFXR het volgende:
dumbbell PULLOVERS
http://www.tuvayanon.net/6pov.html
hebben jullie ook altijd angst, dat je ooit die dumbbell in je face laat pleuren?
nog ff flink te grazen genome?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:11 schreef Ethanolic het volgende:
Vanmiddag na mn fb training nog met zo een sled getraind, damn wat is dat hard
gewoon lekker veel vreten bij de burgerking halenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:17 schreef robuust89 het volgende:
Morgen wil ik een cheat dag inbouwen, maar wat is een cheat day eigenlijk? Als ik Google laat werken kom ik (uiteraard) op bullshit uit, onder andere dit "genie" dat voor elke maaltijd een paar happen rauwe zuurkool neemt![]()
http://breakingmuscle.com(...)g-bad-or-getting-fat
Is het de bedoeling dat je die dag op onderhoud of iets erboven eet? Of dat je je koolhydraatinname flink verhoogt?
KFC gefrituurde kippetjes halloquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:17 schreef robuust89 het volgende:
Morgen wil ik een cheat dag inbouwen, maar wat is een cheat day eigenlijk? Als ik Google laat werken kom ik (uiteraard) op bullshit uit, onder andere dit "genie" dat voor elke maaltijd een paar happen rauwe zuurkool neemt![]()
Is het de bedoeling dat je die dag op onderhoud of iets erboven eet? Of dat je je koolhydraatinname flink verhoogt?
Vaag zeg, al een bij een arts geweest met deze klachten?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:50 schreef ManageTheAnger het volgende:
Gevolg:
Migraine,
Gewoon lekker veel vlees, carbs eten. Mayonaise maar geen liters, weet je. Ik zou persoonlijk niet voor iets als een cheatday gaan, maar een refeed day. Cheaten is jezelf volbunkeren bij de eerste 3 fastfoodzaken die je ziet.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:25 schreef robuust89 het volgende:
En ik maar denken dat dit het serieuze BB topic is![]()
cheatday wil zeggen dat je wel aan je kcals komt maar het maakt niet uit hoe of met wat voor voeding. Sommigen gaan junkfood eten of zo iets.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:25 schreef robuust89 het volgende:
En ik maar denken dat dit het serieuze BB topic is![]()
Hoe weet je dat je wilt cheaten als je niet eens weet wat het isquote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:17 schreef robuust89 het volgende:
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:58 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Invloed van sportbeoefening op migraine
Er worden meerdere vormen van migraineachtige hoofdpijn bij -of in aansluiting op- sport onderscheiden. Deze kunnen bijvoorbeeld optreden:
- Bij langdurige inspanning.Deze vorm van hoofdpijn treedt eerder op bij warm en vochtig weer en als de vochtinname onvoldoende is geweest. Dan dreigt een warmtestuwing, die met hoofdpijn gepaard gaat. Ook als iemand onvoldoende (koolhydraten) gegeten heeft, kan deze vorm van hoofdpijn optreden.
- Door persen (Valsalva-manoeuvre). Deze vorm van hoofdpijn kan optreden als de adem wordt ingehouden tijdens zware krachttraining. Deze vorm van persen wordt ook wel de Valsalva-manoeuvre genoemd.
Ja, arts, fysio, dry needling gedaan, gewone behandeling gedaan...quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Vaag zeg, al een bij een arts geweest met deze klachten?
Heb je daar een bron voor?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:58 schreef MsMessy het volgende:
[..]
Invloed van sportbeoefening op migraine
Er worden meerdere vormen van migraineachtige hoofdpijn bij -of in aansluiting op- sport onderscheiden. Deze kunnen bijvoorbeeld optreden:
- Bij langdurige inspanning.Deze vorm van hoofdpijn treedt eerder op bij warm en vochtig weer en als de vochtinname onvoldoende is geweest. Dan dreigt een warmtestuwing, die met hoofdpijn gepaard gaat. Ook als iemand onvoldoende (koolhydraten) gegeten heeft, kan deze vorm van hoofdpijn optreden.
- Door persen (Valsalva-manoeuvre). Deze vorm van hoofdpijn kan optreden als de adem wordt ingehouden tijdens zware krachttraining. Deze vorm van persen wordt ook wel de Valsalva-manoeuvre genoemd.
al gezien, best een aardige serie.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:01 schreef meneer_valk het volgende:
Ziet er best interessant uit, zometeen maar eens even voor gaan zitten.
Mijn pa loopt al een tijdje bij de afdeling neurologie voor migraine (veel veroorzaakt door stress/drukte) en krijgt sinds een tijd pillen die oorspronkelijk zijn bedoelt tegen een hoge bloeddruk, maar dus ook helpen tegen migraine. Werkt wel redelijk voor zover ik mee krijg.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 17:51 schreef ManageTheAnger het volgende:
[..]
Ja, arts, fysio, dry needling gedaan, gewone behandeling gedaan...
5 april moet ik naar het ziekenhuis naar de afdeling neurologie.
Dat kan toch niet? Vier pizza's!!quote:
Je bedoelt in het midden naar elkaar brengen?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:23 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Haha, ik bedoel natuurlijk het sluiten van de armen aan het einde van de beweging. Dus dumbbells bij elkaar brengen.
Gast zei dat dat niet nodig was en je gewoon up/down moet gaan, zoals bij barbell bench. Thoughts?
Als je de spanning erop wil houden kan je beter cable flyes gaan doen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Je bedoelt in het midden naar elkaar brengen?
Met zo'n lockout haal e toch de spanning van je pecs af? Was ook altijd van mening dat het beter is om rechtop omhoog te gaan en niet in het midden bij elkaar brengen. Ik doe flys ook niet tot de dumbbells elkaar raken, zit meestal wel een cm of 15 tussen, zodat de spanning erop blijft.
Heeft met natuurkunde te maken. Je verkleint de hefboom door je armen naar binnen te brengen. Vind het zelf wel fijner om te doen. Denk dat het niet zo veel uitmaakt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:23 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Haha, ik bedoel natuurlijk het sluiten van de armen aan het einde van de beweging. Dus dumbbells bij elkaar brengen.
Gast zei dat dat niet nodig was en je gewoon up/down moet gaan, zoals bij barbell bench. Thoughts?
[..]
Vind dit wel erg masculine. Zeker die armen lijken alsof ze van een wild beest zijn.Ik zie liever wat meer zachte rondingen.
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:02 schreef Stereotomy het volgende:
^^ wat Verbosity zegt.
Flies zijn typisch een oefening waarbij vrije gewichten *niet* optimaal zijn.
Klopt ook evolutionair gezien: alsof een holenmens betere overlevingskansen heeft als ie op z'n rug stenen bij elkaar gaat lopen klapperen
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:06 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ik heb vandaag een x patat gegeten, shoot me!
nee. maar met welk doel te supplementeren?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:12 schreef meneer_valk het volgende:
Omdat ik door de bomen (en marketingpraatjes) het bos niet meer zie stel ik hier de vraag maar: zijn er aminozuren waarvan het aantoonbaar zin heeft om (bij gevarieerde voeding met voldoende eiwitten) het te supplementeren?
Spiergroei. De vraag komt voort uit het feit dat ik af en toe wel eens wat lees over bijv. positieve effecten van leucine op spiergroei (en spierbehoud), maar je krijgt daarvan in principe toch genoeg uit je voeding (+ eventueel whey) binnen?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
nee. maar met welk doel te supplementeren?
het is essentieel om te begrijpen waarom er melding wordt gemaakt van dat leucine 'effecten heeft op spiergroei'.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:15 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Spiergroei. De vraag komt voort uit het feit dat ik af en toe wel eens wat lees over bijv. positieve effecten van leucine op spiergroei, maar je krijgt daarvan in principe toch genoeg uit je voeding (+ eventueel whey) binnen?
Heldere uitleg, thanks!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
het is essentieel om te begrijpen waarom er melding wordt gemaakt van dat leucine 'effecten heeft op spiergroei'.
Leucine stimuleert spiersynthese door de mTORC pathway. Het doet dit door een dosis van rond de 3 gram per keer. Lager heeft geen nut, hoger heeft geen extra effect. Synergistisch met een trainingsprikkel zou dit tot hogere spiersynthese moeten leiden. Maar onderzoek heeft ook uitgewezen dat leucine zonder compleet eiwit wel het signaal geeft, maar lang niet zoveel spiersynthese.
Lang verhaal kort: er is GEEN praktische reden om leucine, of BCAA's te supplementeren.
Zie je wel vaker. Iets ingewikkelds wordt overgesimplificeerd als 'spul is goed voor je', zonder de context nog te kennen. Zie ook hierboven over de flies. 'Losse gewichten zijn beter', punt. En dan verder niet meer nadenken. Maar pas als je de echte argumenten kent, snap je waarom losse gewichten bij flies wellicht niet ideaal zijn.
Ja dat wisselt nogal bij Bossers, ligt er een beetje aan wie het gesneden heeft.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:28 schreef meneer_valk het volgende:
Even iets totaal anders. Ik heb nog niet de tijd gehad om bij Bossers vlees in Eindhoven langs te gaan, maar ik hoorde van mensen in mijn omgeving dat zij de kwaliteit van het vlees daar dramatisch vonden. Wat is jullie ervaring daarmee?
Ik neem toch aan dat je gewoon kunt vragen of Henk het voor je wilt snijden?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:31 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Ja dat wisselt nogal bij Bossers, ligt er een beetje aan wie het gesneden heeft.
Henk snijdt het doorgaans heel netjes, maar Remco laat er vaak wat vet of pezen aan.
Het beste kun je in de winkel even meteen checken hoe het vlees eruit ziet, als je twijfelt gewoon vragen wie het gesneden heeft.
Ah, op die manier.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:35 schreef Yamcha het volgende:
Henk is er helaas niet altijd.
Is al wat ouder en gaat denk ik binnenkort met pensioen.
Huillie doen omdat die instructeurtjes dan het tapijt moeten stofzuigenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:12 schreef banaliteit het volgende:
Hmm, hoe zouden ze bij fit for free reageren als ik talk ga gebruiken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |