Als je de spanning erop wil houden kan je beter cable flyes gaan doen.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 18:56 schreef Sapstengel het volgende:
[..]
Je bedoelt in het midden naar elkaar brengen?
Met zo'n lockout haal e toch de spanning van je pecs af? Was ook altijd van mening dat het beter is om rechtop omhoog te gaan en niet in het midden bij elkaar brengen. Ik doe flys ook niet tot de dumbbells elkaar raken, zit meestal wel een cm of 15 tussen, zodat de spanning erop blijft.
Heeft met natuurkunde te maken. Je verkleint de hefboom door je armen naar binnen te brengen. Vind het zelf wel fijner om te doen. Denk dat het niet zo veel uitmaakt.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 16:23 schreef Panzermaus het volgende:
[..]
Haha, ik bedoel natuurlijk het sluiten van de armen aan het einde van de beweging. Dus dumbbells bij elkaar brengen.
Gast zei dat dat niet nodig was en je gewoon up/down moet gaan, zoals bij barbell bench. Thoughts?
[..]
Vind dit wel erg masculine. Zeker die armen lijken alsof ze van een wild beest zijn.Ik zie liever wat meer zachte rondingen.
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:02 schreef Stereotomy het volgende:
^^ wat Verbosity zegt.
Flies zijn typisch een oefening waarbij vrije gewichten *niet* optimaal zijn.
Klopt ook evolutionair gezien: alsof een holenmens betere overlevingskansen heeft als ie op z'n rug stenen bij elkaar gaat lopen klapperen
quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:06 schreef jemappellefrikandelle het volgende:
Ik heb vandaag een x patat gegeten, shoot me!
nee. maar met welk doel te supplementeren?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:12 schreef meneer_valk het volgende:
Omdat ik door de bomen (en marketingpraatjes) het bos niet meer zie stel ik hier de vraag maar: zijn er aminozuren waarvan het aantoonbaar zin heeft om (bij gevarieerde voeding met voldoende eiwitten) het te supplementeren?
Spiergroei. De vraag komt voort uit het feit dat ik af en toe wel eens wat lees over bijv. positieve effecten van leucine op spiergroei (en spierbehoud), maar je krijgt daarvan in principe toch genoeg uit je voeding (+ eventueel whey) binnen?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:13 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
nee. maar met welk doel te supplementeren?
het is essentieel om te begrijpen waarom er melding wordt gemaakt van dat leucine 'effecten heeft op spiergroei'.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:15 schreef meneer_valk het volgende:
[..]
Spiergroei. De vraag komt voort uit het feit dat ik af en toe wel eens wat lees over bijv. positieve effecten van leucine op spiergroei, maar je krijgt daarvan in principe toch genoeg uit je voeding (+ eventueel whey) binnen?
Heldere uitleg, thanks!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:18 schreef Stereotomy het volgende:
[..]
het is essentieel om te begrijpen waarom er melding wordt gemaakt van dat leucine 'effecten heeft op spiergroei'.
Leucine stimuleert spiersynthese door de mTORC pathway. Het doet dit door een dosis van rond de 3 gram per keer. Lager heeft geen nut, hoger heeft geen extra effect. Synergistisch met een trainingsprikkel zou dit tot hogere spiersynthese moeten leiden. Maar onderzoek heeft ook uitgewezen dat leucine zonder compleet eiwit wel het signaal geeft, maar lang niet zoveel spiersynthese.
Lang verhaal kort: er is GEEN praktische reden om leucine, of BCAA's te supplementeren.
Zie je wel vaker. Iets ingewikkelds wordt overgesimplificeerd als 'spul is goed voor je', zonder de context nog te kennen. Zie ook hierboven over de flies. 'Losse gewichten zijn beter', punt. En dan verder niet meer nadenken. Maar pas als je de echte argumenten kent, snap je waarom losse gewichten bij flies wellicht niet ideaal zijn.
Ja dat wisselt nogal bij Bossers, ligt er een beetje aan wie het gesneden heeft.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:28 schreef meneer_valk het volgende:
Even iets totaal anders. Ik heb nog niet de tijd gehad om bij Bossers vlees in Eindhoven langs te gaan, maar ik hoorde van mensen in mijn omgeving dat zij de kwaliteit van het vlees daar dramatisch vonden. Wat is jullie ervaring daarmee?
Ik neem toch aan dat je gewoon kunt vragen of Henk het voor je wilt snijden?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:31 schreef Yamcha het volgende:
[..]
Ja dat wisselt nogal bij Bossers, ligt er een beetje aan wie het gesneden heeft.
Henk snijdt het doorgaans heel netjes, maar Remco laat er vaak wat vet of pezen aan.
Het beste kun je in de winkel even meteen checken hoe het vlees eruit ziet, als je twijfelt gewoon vragen wie het gesneden heeft.
Ah, op die manier.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 19:35 schreef Yamcha het volgende:
Henk is er helaas niet altijd.
Is al wat ouder en gaat denk ik binnenkort met pensioen.
Huillie doen omdat die instructeurtjes dan het tapijt moeten stofzuigenquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:12 schreef banaliteit het volgende:
Hmm, hoe zouden ze bij fit for free reageren als ik talk ga gebruiken.
Wel eens gedaan?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:26 schreef Sapstengel het volgende:
Koop gewoon een chalk ball, 2-3 euro bij de outdoorwinkel, vast ook wel gewoon bij de Perrysport te koop. Kun je makkelijk undercover meenemen en geeft minder troep.
[ afbeelding ]
Gefeliciteerd bro! Mooi ding hé!quote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:30 schreef Awesome_ het volgende:
Vandaag m'n powercage opgehaald en geïnstalleerd![]()
Vraagje over barbells. Is er een groot verschil tussen 30mm en 50mm barbells qua degelijkheid?
Ik heb dat ook wel eens gehad, misschien komt het omdat je je armen te vaak ''op slot'' zet?quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:10 schreef Otto_Kretschmer het volgende:
Sinds kort heb ik bij sommige triceps oefeningen, met name ez bar skullcrushers, last van een vreemd 'trekkend' gevoel in mijn linkerarm. Vind het moeilijk om goed te omschrijven maar het voelt alsof het daar overbelast/overstrekt wordt.
Het zit op deze plek:
[ afbeelding ]
Het lijkt dus niet in de spier zelf te zitten (of misschien de aanhechtingen?) Sorry voor de vage omschrijving maar misschien komt het iemand bekend voor.
Verder is het geen super groot probleem (denk ik) maar better safe than sorry, dus ik dacht vraag het even! Bvd
Pics van je homegymquote:Op zaterdag 23 maart 2013 20:30 schreef Awesome_ het volgende:
Vandaag m'n powercage opgehaald en geïnstalleerd![]()
Vraagje over barbells. Is er een groot verschil tussen 30mm en 50mm barbells qua degelijkheid?
Echt schitterend dingetje. Die zinklaag geeft niet alleen bescherming tegen roest maar geeft ook echt een badass-look.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:06 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Gefeliciteerd bro! Mooi ding hé!![]()
Ik zou gaan voor 50mm. 30mm gaat ook wel werken, maar 50 is de standaard en daarbij gewoon, ja, fijner.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |