quote:
quote:Op woensdag 20 maart 2013 00:36 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Ik ben het voor de verandering een keer deels met je eens. Zeker nu ik ( een beetje ) rechtsgeschiedenis heb gehad.
Zie ik dat nu goed? Een juist weergegeven emoticon?quote:Op woensdag 20 maart 2013 07:33 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]goedemorgen.
edit: Normaal niet dan?
Hardop gelachen, heldquote:Op woensdag 20 maart 2013 03:39 schreef spierbal het volgende:
[..]
was geen cursus. maar ewn volledige studie van twee jaar. Maar ik heb er nkg eens twee jaar langer over gedaan. vier jaar in totaal. zo deed ik net of ik hbo deed.
best slim he
same thing, al heeft sporten wel een aanzienlijke Energy boost gegevenquote:Op woensdag 20 maart 2013 08:17 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vermoeid, met u?
Nu weer naar college
inderdaad, juridisch pareltje wat mij betreft.quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Gewoon een baanbrekend arrest hoor.
ik heb deze week al drie willekeurige vrouwen getongzoend. Het enige waar ze me op kunnen pakken is slechte adem.quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:27 schreef Yreal het volgende:
[..]
inderdaad, juridisch pareltje wat mij betreft.
en verkrachtingquote:Op woensdag 20 maart 2013 08:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
ik heb deze week al drie willekeurige vrouwen getongzoend. Het enige waar ze me op kunnen pakken is slechte adem.
Baasquote:Op woensdag 20 maart 2013 08:28 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
ik heb deze week al drie willekeurige vrouwen getongzoend. Het enige waar ze me op kunnen pakken is slechte adem.
Wel teruggedraaid vorige week las ik. Geen verkrachting meer.quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
mooi ! Is het nog wel aanranding?quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Sinds kort valt een tongzoen niet meer onder verkrachting.
ik vind het best wel een gekke uitspraakquote:Op woensdag 20 maart 2013 08:32 schreef Etsu het volgende:
[..]
Sinds kort valt een tongzoen niet meer onder verkrachting.
hoewel het origineel wel juridisch correct was vond ik hem toch niet helemaal billijk.quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:38 schreef GeneraalAdmiraal het volgende:
[..]
ik vind het best wel een gekke uitspraak
Jij hebt al lopen sporten?quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
same thing, al heeft sporten wel een aanzienlijke Energy boost gegevenheb er in ieder geval geen zin in ...
Daar ben ik mij van bewust.quote:Op woensdag 20 maart 2013 08:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Die arresten gebruik ik zelf ook nog wel eens, maar dat is dan één van de sites die ik daarvoor gebruik.quote:Op woensdag 20 maart 2013 03:28 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Studytube heeft niks met samenvattingen van anderen gebruiken te maken. Je kan je vak kiezen op jouwuniversiteit en dan kan je zeg maar per week oefeningen doen. Meerkeuze, open vragen etc. Bij de ene vraag krijg je een weblecture ( een soort video hoorcollege) van een paar minuten en bij de andere vraag krijg je als je dat wenst extra uitleg in de soort van tekst en sowieso krijg je bij zowel open vragen, meerkeuze en stellingen, uitleg als je het verkeerde antwoord geeft.
Dus nogmaals, ik wil absoluut niet zeggen dat het nutteloos is. Maar het is meer een "extra' training. Ik heb voor komend blok " europees en internationaal recht" graag dat tientje er voor over aangezien je niet voor een langere termijn dan een maand er aan vast zit, supersysteem. Maar tegelijkertijd geloof ik dus niet dat je met wat tentamens van studeersnel, wat gekochte samenvattingen en uitwerkingen van onderwijsgroepen en je eigen uitgewerkte opdrachten iets zou missen. Het is meer een extra training die geen kwaad kan en "toch maar een tientje kost" .
Wat ik wel moet zeggen is dat ze echt hele goeie uitwerkingen van arresten etc hebben met de feiten, codificatie etc. daar hoef je echter geen betalend lid voor te zijn dus meld je gewoon als gratis lid aan en dan zie je wel verder
Dit was voor Zuid-as werk? Of ook middelgrote kantoren (zeg 50-100)? (Ik weet niet wat je onder mindere goden verstaatquote:Op woensdag 20 maart 2013 10:24 schreef Ryon het volgende:
Gisteravond een gesprek gehad met een advocaat die zeer dringend op zoek was naar een advocaat-stagiair. Not my cup of tea, maar wel een aantal interessante verhalen gehoord en een beetje gebabbeld over het hoe en wat. Een open deur die toch nog een paar keer werd ingetrapt:
Cijfers zijn inderdaad alles bepalend of je wel of niet de plek krijgt. De reden daarvoor is eigenlijk heel erg simpel: als stagiair moet je in staat zijn om binnen drie jaar het vak te leren en zelfstandig en op hoog niveau mee te kunnen voetballen. Anders ben je, letterlijk, waardeloos. Er gaat veel tijd en geld in een persoon zitten en na drie jaar wordt er gekeken of je kan blijven. Een afwijzing is een verlies voor iedereen (ook voor het kantoor) Als het je niet lukt om tijdens je studie goed te scoren (zonder al te veel herkansingen en vertraging) dan gaat het je ook niet lukken om als stagiair bij te blijven en ben je de investering niet waard. De vier jaar die je over de studie mag doen is een eitje vergeleken met de drie jaar die je erna krijgt.
Als je aan de slag wil bij de mindere goden - de kleinere kantoren - krijg je iets meer speling, maar ook die kantoren hebben dankzij het overaanbod aan juristen genoeg keus en ook voor hen is het een investering waar een risico aan zit. Welke vakken je op de universiteit precies gehad hebt maakt niet gek veel uit, zolang zij maar een richting aangeven. Een dubbele master is niet nodig, tenzij je voor beide masters gelijktijdig hoog kan scoren. In dat geval is dat een goed teken dat je aanleg hebt en instaat bent om ook bij verzwaarde studiedruk goed te presteren.
Het helpt om al vroeg voor te weten dat je aan de slag wil in de advocatuur. Ook met betrekking tot stages en cijfers en dergelijke.
Wat een lap tekstquote:Op woensdag 20 maart 2013 10:24 schreef Ryon het volgende:
Gisteravond een gesprek gehad met een advocaat die zeer dringend op zoek was naar een advocaat-stagiair. Not my cup of tea, maar wel een aantal interessante verhalen gehoord en een beetje gebabbeld over het hoe en wat. Een open deur die toch nog een paar keer werd ingetrapt:
Cijfers zijn inderdaad alles bepalend of je wel of niet de plek krijgt. De reden daarvoor is eigenlijk heel erg simpel: als stagiair moet je in staat zijn om binnen drie jaar het vak te leren en zelfstandig en op hoog niveau mee te kunnen voetballen. Anders ben je, letterlijk, waardeloos. Er gaat veel tijd en geld in een persoon zitten en na drie jaar wordt er gekeken of je kan blijven. Een afwijzing is een verlies voor iedereen (ook voor het kantoor) Als het je niet lukt om tijdens je studie goed te scoren (zonder al te veel herkansingen en vertraging) dan gaat het je ook niet lukken om als stagiair bij te blijven en ben je de investering niet waard. De vier jaar die je over de studie mag doen is een eitje vergeleken met de drie jaar die je erna krijgt.
Als je aan de slag wil bij de mindere goden - de kleinere kantoren - krijg je iets meer speling, maar ook die kantoren hebben dankzij het overaanbod aan juristen genoeg keus en ook voor hen is het een investering waar een risico aan zit. Welke vakken je op de universiteit precies gehad hebt maakt niet gek veel uit, zolang zij maar een richting aangeven. Een dubbele master is niet nodig, tenzij je voor beide masters gelijktijdig hoog kan scoren. In dat geval is dat een goed teken dat je aanleg hebt en instaat bent om ook bij verzwaarde studiedruk goed te presteren.
Het helpt om al vroeg voor te weten dat je aan de slag wil in de advocatuur. Ook met betrekking tot stages en cijfers en dergelijke.
Ofwel, je hebt nu een onvoldoende.quote:
Zo zou je 't kunnen zien.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Ofwel, je hebt nu een onvoldoende.
Na verbetering voldoende is ongeveer het hoogste wat je kunt krijgen. Je moet echt iets geweldigs gedaan hebben wil je nu al voldoende hebben hoorquote:
I know. Ik gebruik teveel 'je' en ga teveel in op art. 6:162 terwijl de lezer een jurist is. En kelderluik-arrest erin verwerken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:18 schreef Giku het volgende:
[..]
Na verbetering voldoende is ongeveer het hoogste wat je kunt krijgen. Je moet echt iets geweldigs gedaan hebben wil je nu al voldoende hebben hoor
Dat ziet er al hoopgevender uit.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:26 schreef Etsu het volgende:
[ afbeelding ]
Als je zo bekijkt, is het een grensgevalletje of heb ik 't mis?
Hoe kon je nou niet het Kelderluik-arrest verwerken?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:26 schreef Etsu het volgende:
[ afbeelding ]
Dat kunnen wij toch nooit zo beoordelenquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:26 schreef Etsu het volgende:
[ afbeelding ]
Ik ben dom.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:28 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hoe kon je nou niet het Kelderluik-arrest verwerken?
Nooit 'je' gebruiken in een wetenschappelijke tekst. Dat staat lelijk en misplaatstquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:20 schreef Etsu het volgende:
[..]
I know. Ik gebruik teveel 'je' en ga teveel in op art. 6:162 terwijl de lezer een jurist is. En kelderluik-arrest erin verwerken.
En paar grammaticale foutjes
Deze man weet.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nooit 'je' gebruiken in een wetenschappelijke tekst. Dat staat lelijk en misplaatst
Mja misschien waren er wel voldoende redelijke maatregelen genomen om het te voorkomen.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Kwestie van vallen en de keldertrap weer opklimmen.
Die wilde ik net makenquote:Op woensdag 20 maart 2013 11:31 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mja misschien waren er wel voldoende redelijke maatregelen genomen om het te voorkomen.
'U' dan?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nooit 'je' gebruiken in een wetenschappelijke tekst. Dat staat lelijk en misplaatst
Je moet sowieso oppassen ook met (te) vaak de lezer aan te spreken. Dat past ook niet echt in een dergelijke tekst.quote:
Wat vind je van praten in de eerste persoon?quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klopt. Gewoon neutraal houden.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Je moet sowieso oppassen ook met (te) vaak de lezer aan te spreken. Dat past ook niet echt in een dergelijke tekst.
Hinderlijk is dat. Een goede auteur zal dan ook eerder "mijns inziens" gebruiken.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat vind je van praten in de eerste persoon?
Nee. Dan ben je net een Belg die "je" gebruikt.quote:
Men. Bijvoorbeeld; 'Men moet zich bedenken dat een uiterste wil(sbeschikking) hoogstpersoonlijk is en derhalve niet bij volmacht gemaakt kan worden'.quote:
Ook niet of nauwelijks 'ik' gebruiken. Dat staat voor geen meter.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Wat vind je van praten in de eerste persoon?
Even onthouden, goeie.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Men. Bijvoorbeeld; 'Men moet zich bedenken dat een uiterste wil(sbeschikking) hoogstpersoonlijk is en derhalve niet bij volmacht gemaakt kan worden'.
Juist.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:34 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Hinderlijk is dat. Een goede auteur zal dan ook eerder "mijns inziens" gebruiken.
Beeehhhhhh.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Juist.
We zijn maar druk aan het hoeden
Heb jij daar de hardcopy? Versnipperaar en papier; niet noodzakelijkerwijs in die volgorde.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:36 schreef Etsu het volgende:
Pax die voldoende heeft en na aanpassing wellicht ruim voldoende
quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Juist.
We zijn maar druk aan het hoeden
We mogen trots zijn op Pax.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:36 schreef Etsu het volgende:
quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:36 schreef Etsu het volgende:
Het was iemand van landsadvocaat. Zuid-as is een beetje hetzelfde.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:10 schreef Giku het volgende:
[..]
Dit was voor Zuid-as werk? Of ook middelgrote kantoren (zeg 50-100)? (Ik weet niet wat je onder mindere goden verstaat)
Het gaat om een boel geld. Komt wellicht ook door de wildgroei aan advocaten.quote:Op woensdag 20 maart 2013 11:13 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Wat een lap tekst
Zelfde heb ik gehoord van meerdere advocaten tijdens mijn stage. Tel daar bovenop dat de Orde de opleiding naar een 15.000 euro wil gaan gooien en je moet haast uitverkorene zijn, wil je ergens geselecteerd worden...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |